Katane [ Useful Idiot ]
Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.165)
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
M&M6:
Najlepsze kompedium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
https://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe
M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:
https://www.mm7.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane również przez _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe
M&M8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
https://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona, również dość dobra, długo nie była aktualizowana:
https://www.wizardry8.prv.pl/
Demise:
Polecana przez Adamusa strona po angielsku (lub francusku :))):
https://demise.free.fr/
Strona polecana przez Logadina:
https://www.dtr-dojo.com/
I kolejna:
https://urlsnip.com/303766
Link do poprzedniej części:
Katane [ Useful Idiot ]
Przerobilem wstepniak i skrocilem jeden z adresow.
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA : 26 lev i bije sie z wilkołakami w jaskini wilkołaków.Gorzej bo 20 marca powinienem leciec aby awansować druida i przepuscilem termin :( i nie wiem czy robic dalej czy czekac na nastepny rok :(
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> Nie rok, ale trzy miesiące ;-). Masz cztery terminy w roku, kiedy mozesz sie tam udac :-PPP - czytaj informacje w książce z questami :-PPP
Belert [ Generaďż˝ ]
Adamus:wiem ale nie wiedzialem czy moge leciec na nastepny termin .Czy trzeba zaczac od 30 marca.
Arguss [ Centurion ]
Oldorsay, zabitego npca mozesz wskrzesic komenda z konsoli:
"player->PlaceAtPC, [Id obiektu], [liczba], [odległość], [kierunek] Umieszcza wpisany obiekt niedaleko gracza. Np. PlaceAtPC "Edwinna Elbert", 1, 10, 1 umieści NPCta Edwinnę Elbert 10 jednostek przed graczem." - info z "Adamantytowej Wiezy"
ID zabitego npca zonacz w CSie, albo zapytaj na forum AT:
https://elderscrolls.phx.pl/forum/
Pozatym polecam zainteresowac sie nowym crpgiem o nazwie "Metal Heart" - pierwsze wrazenia z gry sa bardzo, bardzo pozytywne, sczegolnie jak komus bardzo podobaly sie Fallouty, otoz ta gra wyglada jak "wymarzony" Fallout 3 - caly interfejs (podzial na tury, "action pointy"itd) i grafika w grze jest prawie identyczna do tej ze starych Falloutow, tyle ze wszystko jest podrasowane pod aktualne "standardy jakosciowe" ;] Narazie nic wiecej napisac nie moge, ale zapowiada sie dobrze ;]
Arguss [ Centurion ]
i drugi..
OldDorsaj [ Konsul ]
cholera,umieściłem swój post na końcu poprzedniego wątku przez pomyłkę-przepraszam i jesli da sie go przesunać do nowego to byłbym wdzięczny :(
Arguss [ Centurion ]
ID..
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
widzieliscie :D ??
Dark Messiah of Might & Magic :)
czas zbierać na nowego kompa, bo będzie na enginie H-L 2 :)
Katane [ Useful Idiot ]
"Zywiolowa akcja" - no i juz sie pieknie zapowiada spieprzenie walki :/
OldDorsaj [ Konsul ]
cos mam złe przeczucia że to będzie coś w stylu Crusader of M&M,ale mimo wszystko się cieszę bo może akurat zaskoczy mile :)-byłbym spokojniejszy i szczęśliwszy jakby podali nazwę M&M X
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
olddorsaj---> crusaders jeszcze zniose, gorzej jak by to było coś w stylu legends :/
Belert [ Generaďż˝ ]
Przetestujcie to się zobaczy.Po KULT:The Heretic Kingdom juz niczego sam nie dotknę.
Sinic [ ]
Dark Messiah of Might & Magic chce chyba isc sladem Gothic'ow. Rozbudowany system walki raczej nic innego nie oznacza. Chyba watpliwe by bylo w nim cos takiego jak tury czy chociazby aktywna pauza. Niestety tworcy chca chyba coraz bardziej sie kierowac na "akcje" i przyciagac jej zwolennikow. Dla wielbicieli spokojniejszej rozrywki chyba coraz mniej nadziei jest.
Ale te watki zasuwaja. W sumie ledwo nadarzam z czytaniem ;)
Belert [ Generaďż˝ ]
NIr tylko nie Gothic , poroniony pomysł z gra z widokiem na plecy bohatera , nie wiem co za .... wymyslil to .Wiem ze mozna sie przyzwyczaic ale wiem tez ze mozna sie przywyczaic do jedzenia nogami ale poki mam rece nie zamierzam .Ciągle udziwniają i zpłaszczają te gry żeby srednio roziwniety brazylijczyk i koreanczyk je kupił. Nie wiem czy wiecie ale to sa olbrzymie rynki zbytu dla gier.Spotkalem juz 12 latków grajacych w rpg z Brazylii.
Bogas [ Senator ]
Ech, a kto wam powiedział ze Messiah będzie miał coś wspólnego z cRPG? W press release wyrażnie piszę first- person action game:(
Logadin [ People Can Fly ]
Bogas - co?!?!?
Chociaż to i tak lepiej aniżeli miałoby iśc w kierunku Warriors/Crusaders of M&M zawsze "coś nowego".
Mac [ Sentinel of VARN ]
To co ta gra ma w ogóle wspólnego z Might & Magic?? Bo ani świat (jeśli jest ten sam, co w HoMMV), ani konwencja gry nie mają nic wspólnego z tytułami spod znaku M&M.
_mok_ --> Dzięki! Świetne narzędzie! A nie wiesz może czym można edytować fonty z gry (pliki z zakończeniem FNT), bo w sieci znalazłem tylko jeden taki program (FontEdit), ale nie był niestety kompatybilny. MM7 View potrafi wyświetlić fonty i nawet wyciągać je w postaci pliku BMP, ale nie daje możliwości ich edycji i importowania:|
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
Mac---> mokiem nie jestem, ale znam taki program jak bitmap font builder :) moze on pomoze:)
a co do Messiah, to w zapowiedzi na golu jest napisane że jest to kontynuuacja seri M&M, ehh a widac ze to będzie coś w stylu legends, mówi się trudno, w fppka z dobra fabułą i w fantasy też chętnie pogram :)
_Mok_ [ Legionista ]
Mac --> No niestety nie mam takiego narzędzia. Napisałem je w czasach pracy nad MM7 i MM8, ale archiwum zostało w CDP. A ponieważ czcionki wygenerowałem sobie wtedy, to teraz nie chce mi się pisać toola od nowa. Zresztą umożliwiał jedynie uproszczoną edycję, a nie import... od tego było chyba jakieś narzędzie z 3DO, o ile pamiętam.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Soldamn --> No niestety ten program nie odczytuje plików z rozszerzeniem FNT:|
_mok_ --> Już sobie poradziłem:) Wrzuciłem do MM6 czcionki z MM7, dzięki czemu mam polskie litery. Brakuje tylko polskiej czcionki do opisów czarów pod rysunkami, których w MM7 i 8 po prostu nie było.. ale to też da się obejśc, tylko będzie to kurcze strasznie pracochłonne:| No ale są wakacje, mam kupę czasu i zapał.. mam tylko nadzieję, że nie słomiany ;P
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->w jakim sensie byle nie tak jak Gothic?-widok TPP ci przeszkadza czy walka jak w Gothic?Jak dla mnie to tylko pomarzyć żeby było tak jak Gothic,ale wątpię czy coś dorówna(oczywiscie jeśli to musi być coś innego niż tradycyjne MM).Jednak nie sądzę zeby to była taka kicha jak Legends,nie robi sie 2 razy tego samego błędu.
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->widzisz teraz ja nie doczytałem twojego postu-no chodzi ci o widok zza pleców-nie rozumiem,przecież w Gothicu to świetnie wygladało i sterowanie tez-szczególnie te z jedynki.
AQA [ Pani Jeziora ]
Przy silniku, jakim się chwalą, może to być gra ino dla ilości klatek (pod warunkiem, że się będzie miało cztery giga proca i dwa giga grafy plus osiem giga pamięci:P); nie wierzę w tradycyjny FPP, nie wierzę nawet w rpg z takimi wodotryskami :))
AQA [ Pani Jeziora ]
OldDorsaj ---> a Ty swoje :) Znowu nawracasz na TPP :)
Logadin [ People Can Fly ]
AQA - o normalnym RPG można zapomnieć - nie ten egnine. Wystarczy spojżeć co jaki czas sam HL2 doładowywał nowe obszary. Ja tam stawiam na coś pokroju właśnie LEGENDS - chociaż UBI śmieci na rynek nie puszcza ale od dobrego U Boota do ciekawego RPG droga daaaaaaleka :)
AQA [ Pani Jeziora ]
Logadin ---> przestałam wierzyć w kolejne "majty" (no cóż, nisza Panie, nisza:), nie widziałam ostatnio nic lepszego od Gothic'a i Morrowinda (w kategoriach RPG; chociaż Gothic to lekki "faken slesz" był, co nie ?:))) ), więc biorę na luz :) A ten Dark Messiah, to pewnie będzie najwyżej zbieżny geograficznie z serią MM..najwyżej :)
Ciekawa jestem, jak wyglądałyby "rimejki" MM-ów na jakimś wypasionym silniku:))
OldDorsaj [ Konsul ]
AQA--->wiem ze się powtarzam(wiek niestety :) )ale i tak widzę że nie rozumiecie o co mi chodzi-nie mam zamiaru nawracać na FPP,TPP czy rzut izometryczny-chodzi mi dokładnie o to że naprawdę dobrych RPG,takich jak MM,Wizardry,Fallouty,BG2,Gothiki,Morrowind czy FF7 jest naprawdę niewiele i nie rozumiem jak można pozbawiać się radości z grania w nie z powodu takiego a nie innego widoku,czy takiego a nie innego sposobu przedstawienia grafiki(np. skośne duże oczy w FF7).Zrozumieć można np Moka,ktory lubi fabułę i nie zależy mu na statsach,przedmiotach i nieliniowym,dużym świecie-ale co wam przeszkadza grafika???!(zresztą w Gothikach doskonała)
AQA [ Pani Jeziora ]
OldDorsaj ---> nigdy nie powiedziałam, że przeszkadza mi grafika TPP, nigdy w życiu :) Oprócz MM zachwyciłam się takimi grami jak Vampire the Masquerade: Redemption (tak, tak, też się powtarzam:), Planescape Torment, Dungeon Siege, Gothic'a, TES3:Morrowind. Tryb widzenia nie ma dla mnie absolutnie żadnego znaczenia. Zauważyłam tylko, że "nawracasz" :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-08-06 18:09:02]
Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]
AQA - w zadnym razie nie nazwałbym Gothiców "hack & slashami". To madre i rozbudowane gry ze skomplikowaną fabułą. To, że walczy się w trybie zręcznosciowym nie tworzy jeszcze "hakendslesza" moim zdaniem.
Belert [ Generaďż˝ ]
OldDorsay: ja sam stary jestem ...i mam swoje nawyki ; nie cierpie żadnych zrecznosciowek.Denerwuja mnie wszelkiego rodzaju utrudnienia z mojego punktu widzenia bezsensowne tzn.jakies widzenia od pleców , jakies udziwnienia w rzucaniu czarów vide Arx Fatalis. Itp. czasem jest to drobiazg czasem powazny błąd i gra idzie w kąt.Vide Enklava i duzo duzo innych . NIe jestem dobry w zagadkach i tez wole jak ich nie ma.
Zreszta zauważ że w sumie mówimy o niewielu fajnych grach, cały czas Wizardry , MM-y, Elder scrolls and BG , BGII,IW i IW II.Planetscape torment .No i diablo 1 i 2 zawsze fajne ale musze miec do niego humor :(. I co do diablo zdania sa podzielone.A pozatym Wy macie Demise , i to wyczerpuje powoli listę.
A Gothic hmm... sa fani tej gry ja ja raz widzialem na kompie u kumpla , jak wnerwiał sie na stetrownie i to mi wystarczyło.Zresztą złe sterowanie i ew. udziwnienia to najwiekszy błąd jaki robią twórcy gier .
Sinic [ ]
Ja mam ten sam problem co Belert. Nie cierpie zrecznosciowek i roznego rodzaju udziwnien, zagadek :) Gothic mi sie podobal ze wzgledu na przedstawiony w nim swiat i jego eksploracje. Jednak przyznaje sie. Korzystalem bez zenady z buga podnoszac sobie sile i zrecznosc na maxa i na 1 cios kazdy stwor padal. Niesmiertelnosc tez nie miala przde mna tajemnic ;) Jedyna wlasciwie gra gdzie uzylem jakichkolwiek kodow. I jednoczesnie na tyle dobra dla mnie do eksploracji, ze gralo mi sie w nia z przyjemnoscia. Koncentrowalem sie nie na rozwoju postaci, tylko na zwiedzaniu i rozwoju fabuly.
Belert [ Generaďż˝ ]
Jedyne czego żałuję że FFVII nie skonczyłem,sprzedałem konsole i klapa.Fajna gra choć japońska i mangowa ale w sumie interesująca.
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->tylko ja dalej nie rozumiem czemu TPP ma być udziwnieniem-a jeśli chodzi o sterowanie w Gothicu to każdy się wkurzał jak załączył,po 20 min(tyle że trzeba było odpalić plik readme ze sterowaniem) zacząłeś się przyzwyczajać,po godzinie już nie było problemu a po 3 stwierdzałeś że jest genialne-jak napisali że dwójka będzie miała inne bo graczom się nie podobało to mnie szlag trafił-na szczęście zostawili wybór i stare stereowanie-tak wogóle zawsze wiedziałem czy ktoś narzekający na sterowanie grał naprawdę w tę grę,jak pisali w gazecie że było złe wiedziałem ze autor grał max 1 h albo mniej.Dla mnie to sterowanie to jeden z największych wynalazków w grach cRPG godny jakiegoś "nobla" :).FF7 jest też na PC i ja taką skończyłem bo nie miałem nigdy żadnej konsoli i jak dla mnie była bomba choć jak już mówiłem(wiem AQA :) ) nie cierpię mangi.
Sinic--->grałem 3 razy i gdybym choć raz użył kodów to straciłbym nią zainteresowanie po 10 min
OldDorsaj [ Konsul ]
ach i jeszcze musze sie zgodzić z Mistrzem Giętej Riposty że Gothic to żaden hack'n'slash i nazwanie jej tak to blużnierstwo(sorry AQA ;) )
Sinic [ ]
OldDorsaj -->
Dla mnie Gothic jest pieknym cRPG z cala pewnoscia i jako taki mi sie podobal i w niego gralem. Jednak jego czesc action mi sie nie podobala nie ze wzgledu na takie czy inne sterowanie. I gralem bez kodow wiele godzin rzucajac wiele razy gre zniechecony. Dopiero po znalezieniu do niej kodow zaczalem w nia grac naprawde. I naprawde sie w zaden sposob tego nie wstydze. Probowalem w innych grach czasem uzywac kodow i zawsze stwierdzalem ze to poroniony pomysl. Szybko tracilem wszelkie zainteresowanie do gry i ja zostawialem czasem na dlugo zanim ochlanalem po uzyciu kodow ;). Jednak nie potrafie grac i nie grywam w zadne action/zrecznosciowki. Bez kodow nigdy bym nie gral w Gothica i ja o tym wiem, nie podejrzewam. Walka w ktorej na czas trzeba naciskac klawisze. ich kombinacje, jest nie dla mnie. Nie potrafilem sobie z tym nigdy poradzic i nie sadze bym potrafil. Pewnie gdybym przez iles tam czasu dzien po dniu katowal jakas zrecznosciowke to w koncu bym jakos taki typ rozgrywki opanowal. A moze i nie... Nie mam zamiaru tego sprawdzac. Az tak mi nie zalezy na zrecznosciowkach by meczyc sie "trenujac" granie w nie. I moze stracilem element zacietej walki z save/load w Gothic. Jednak swiat i fabula gry przez to nie ucierpialy. Bawilem sie przy niej dobrze, moze rownie dobrze jak ci ktorzy w niej walczyli. Stala sie ona dla mnie uproszczona przygodowka, ale pozostala gra przy ktorej bez zadnego stresu i niepotrzebnych nerwow spedzilem przyjemnie duzo czasu.
I jeszcze powtorze. Nie pochwalam i sam nie uzywam kodow. Potrafia one skutecznie gre obrzydzic. Jednak w tym wypadku byly one dla mnie wybawieniem.
OldDorsaj [ Konsul ]
Sinic--->ja sie z tym wszystkim zgadzam co napisałeś ale w ogólności a nie jeśli dotyczy to Gothica-no kurcze,przecież bez przesady-jaka zrecznosciowa walka,naciskanie na czas,kombinacje?Raptem,bodaj dwa albo ewentualnie 3 klawisze(i to nie naraz,tylko jeden klikasz) + LPM-też nie lubię zbyt zręcznościowych elementów w cRPG(dlatego wole walkę turową) ale w Gothicu walka była prosta jak drut,a save/load owszem ale tylko jak zaatakowałeś dużo silniejszego przeciwnika co jest w każdym cRPG,nawet na tury.Przeciez na tym polega walka w cRPG,że musisz zdobyć wyższy poziom lub lepszą broń czy zbroję żeby pokonać trudniejszego przeciwnika-czy w MM jest inaczej?Mnie to właśnie się podoba,że muszę się rozwijać żeby zabić kogoś silniejszego,ale uwielbiam też wyzwania i czesto atakuję wiele silniejszych-wtedy rzeczywiście trzeba trochę pokombinować-ale ile potem radosci jak się uda(w MM 7 bodaj walczyłem godzine w jaskini,robiąc uniki aż zabiłem smoka),szczegolnie jak nagroda jest odpowiednia :)
Sinic [ ]
OldDorsaj -->
ja sie z tym wszystkim zgadzam co napisałeś ale w ogólności a nie jeśli dotyczy to Gothica :D
A w szczegolnosci nie radze sobie ze zrecznosciowkami i od dawna nawet nie probowalem, co zreszta dlugo wyjasnialem ;) Walka w Gothic nie byla trudna, jednak byly jakies tam kombinacje klawiszy, ktorych nigdy nie moglem opanowa i ciosy mi wychodzily tylko przypadkiem ;) Gra ma mi sprawiac przyjemnosc, a nie byc meczarnia. W MM7 moge przez kilka godzin siedziec w Erathi wytwarzajac z rudy najlepsze przedmioty, i mi sie to podoba. Ale jak mam wykonywac elementy zrecznosciowe to po chwili dostaje szalu ;P Trudno, ale jakos tak moj umysl jest zbudowany ;)
OldDorsaj [ Konsul ]
Sinic--->nie załapałes walki w Gothicu bo tak to jest z założenia-ciosy ci nie wychodziły bo byleś słabo rozwiniety w danej specjalności i nauka doprowadzała do tego ze walka była potem dziecinnie prosta-=tu właśnie leży geniusz Gothica-świetnie pomyślany system walki i jej rozwój w zależności od doświadczenia.Nie było tak że masz kłopot od początku do końca,po prostu walka byla także jednym z elementów rozwoju-jak dla mnie genialne
OldDorsaj [ Konsul ]
Sinic--->podobnie było w Morrowindzie tylko tam osiągnieto to w zupełnie inny sposób,co można było oszukać walcząc ze słabymi potworami aż się poziom zwiększył-w zaden sposob nie moge uznać Gothica za grę zręcznościową,chyba że uznamy że LPM+D,LPM+A lub LPM+W do wyboru jest elementem zręcznościowym ;).Myślę że zniechęciłes się za szybko i tym samym pozbawiłes się 30% radości z gry-dlatego się z tobą zgodziłem,bo gdyby walka polegała na szybkim klikaniu różnych klawiszy to miałbyś rację.
Sinic [ ]
OldDorsaj -->
Nie zniechecilem sie za szybko ;) Nie wiem jak to jeszcze wytlumaczyc ;) Nie lubie manewrowania klawiszami w walce, przesuwania postaci, lawirowania miedzy przeciwnikami, blokowania ciosow, zadawania ich itp itd. Nie bede nikogo przekonywal ze to jest zle bo wiekszosci sie to podoba. Mi to nie lezy i sie to nie zmieni. Nie bawi mnie w zaden sposob taki rodzaj rozgrywki. Moze byc to sterowanie bardzo latwe. Jedynie klawisze przod, tyl, lewo, prawo, cios, blok. I co z tego? dalej trzeba na czas je klikac i lawirowac nimi. Mniej klawiszy sie juz nie da, a dla mnie to jest za duzo. Z drugiej strony jesli bedzie ich 10x wiecej to nie bedzie dla mnie za duzo, poniewaz nie o ilosc klawiszy tu chodzi. Jesli po prostu wchodzi jakikolwiek element zrecznosciowy to mnie to nie bawi. Jedyne miejsce gdzie jeszcze to przelkne to RTS, aczkolwiek tez wole strategie turowe lub chociaz z aktywna pauza.
Lord Joseph [ Legionista ]
Potrzebuje pomocy:)Robie promocyjny quest na Maga w M&M9, w ruinach Verhoffina znalzłem księgę, jedank sie okazało, że to nie ta i promotor wręczył mi klucz mówiąc , zę rękopis Vwerhoffina znajduję sie pod jakąś chatą w Dragheim? Przeszukalem caly dragheim i nigdzie nie ma żadnej skrytki pod jakąś chatą? Może ktoś kojarzy?:)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
jestem u rapaksow w wizardry 8 i juz mnie ta gra zaczela tak denerwowac ze chyba dam sobie spokoj :/. teraz szukam jakiegoś łatwego rpga :) jakieś pomysły ? dodam że w większość rpgow już grałem więc szukam czegoś hmm mocno egzotycznego :)
Lord Joseph [ Legionista ]
Dobra, juz znalazlem, uff:)
Lord Joseph [ Legionista ]
Grał ktoś z was kiedyś w M&M IV lub V?
Zastanawiam się czy nie ściągnąć sobie tego i nie spróbować.
Pamiętam, jak w 1992 roku kupiłem swojego pierwszego Top Secreta. Z wypiekami na twarzy czytałem wtedy opis IV części:)
Belert [ Generaďż˝ ]
Lord to jest w takiej osadzie kolo Drangheimu, hmm.. jest tam jedno z tajnych wejsc do wiezienia.To jest nad morzem.
Belert [ Generaďż˝ ]
Hmm.. siedze w jakisniach wilkolaków i prawde powiedziawszy po wejsciu do ich twierdzy chyba dostaje straszny łomot , wypadają po kilka naraz i wyprowadzają jakies masakrujące komba kasujące moich w mgnieniu oka.Ech....Mam 30 lev ale na dzis mam dosć.Jak nie tam to juz nie wiem gdzie czlapać.Bilem sie z 2.5 godziny ale nie dalem rady sie przebić. Grrrr
Mac [ Sentinel of VARN ]
Lord Joseph --> Pewnie, że ktoś grał:) a najlepiej w obie części połączone w World of Xeen. Gra nadal sprawia kupę frajdy i pod wieloma względami bije na głowę następne części (choćby pod względem wielkości świata).
Belert --> Na jaskinie wilkołaków, to chyba jest jeszcze trochę za wcześnie.. generalnie Blackshire nie jest zbyt ciekawym miejscem do eksterminacji potworów.. warto tylko przelecieć się czarem Fly i pozbierać skarby na pustynnej części krainy. Na twoim miejscu zająłbym się zwiedzeniem Silver Cove (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) oraz Frozen Highlands... NA tym etapie powinieneś już sobie poradzić w Icewind Keep. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to dla szybkiego podbicia poziomów warto wykonać najłatwiesze zadania promocyjne, a więc promocje na Wizarda, Wielkiego Druida i Cavaliera oraz misję Loretty Felise w Silver Cove, związaną z uregulowaniem opłat stajennych i wreszcie misję Lorda Stormgarda związaną z zakończeniem zimy.
Na tym etapie możesz już spokojnie wyczyścić wszystkie podziemia w Misty Islands i Castle Ironfist.. W Bootleg Bay warto wykonać misję z Swiątynią Tsantsa (zlecenie otrzymujesz w Free Haven), a we Free Haven misje złapania Księcia Zodziei w kanałach.
AQA [ Pani Jeziora ]
Czasami mam wrażenie, że czepiacie się słówek, panie OldDorsaj i nie łapiecie żartów (może nieraz rzeczywiście ciut przyciężkich :) Podkreślę po raz ostatni, że ABSOLUTNIE NIC nie mam do Gothic'a. Kocham tą grę i wydam prawie każde pieniądze na trójkę :)
Belert ---> po jaką cholerę polazłeś w te wilki ?:))) Moim skromnym zdaniem powinieneś oczyścić Mire of the Damned (włącznie z kopalniami krasnoludów - również ich drugą cześć w Castle Ironfist). To dość łatwa kraina. Jeśli jednak pokierujesz się wskazówkami Mac'a, to:
"generalnie Blackshire nie jest zbyt ciekawym miejscem do eksterminacji potworów.. warto tylko przelecieć się czarem Fly i pozbierać skarby na pustynnej części krainy " - wszystko fajnie, tylko pustynię obstawiają Lizardy (nie Lizardmeny :); to takie "smoki-nieloty", zazwyczaj w grupach po trzy, z czego część jest odporna na magię ognia, a część na magię powietrza; te od ognia walą fireballami (albo ogniem po prostu:), teo od powietrza prądem; wszystko na dystans oczywiście :) Moim zdaniem są to dość mocne stwory;
"Na twoim miejscu zająłbym się zwiedzeniem Silver Cove" - tą krainę zamieszkują Gargoyle, wsród których jest Diamond Gargoyla prawie całkowicie odporna na oręż; moją taktyką były 3 dawki Incinerate (sposób nieco drogi, jeśli o manę chodzi);
"zadania promocyjne...misję Loretty Felise w Silver Cove, związaną z uregulowaniem opłat stajennych" - poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale ta misja powoduje spadek reputacji (który to, oczywiście, zawsze można odrobić :);
"misję Lorda Stormgarda związaną z zakończeniem zimy" - w krainie Kriegspire mieszka pustelnik (Hermit's hut na szczycie góry), do którego należy się udać z prośbą o zakończenie zimy we Frozen Highlands; trzeba "jedynie" uważać, żeby nie natknąć się na Drake'i (słabsze odmiany smoków, że tak powiem) i wszelkiej maści Elementali; W Kriegspire mieszkają także Minotaury (na 72 poziomie też potrafią sprawić kłopot, szczególnie Minotaur King, który upodobał sobie czar Finger of Death powodujący natychmiastową śmierć przeciwnika przy trafieniu :)
Frozen Highlands natomiast, to - obok Mire of the Damned - dobra lokacja na teraz (Harpie, Łuczniczki ) i dwa dość proste dungeon'y.
Asmodeusz [ Generaďż˝ ]
Lord Joseph: tak, gralem w obie :)
Najpierw jednak zaczalem MM5 a pozniej zrobilem z tego world of Xeen i zaczalem grac w MM4 (druzyna z piatki). Prawde mowiac... jesli chcesz grac w World'a (czyli zachowac druzyne) zacznij od MM4 - inaczej jest zbyt prost pozniej. Krola smokow (czy jak sie on tam zwal) w MM4 wykonczylem w 1-2 rundy walki, wiec nie bylo to zadne wyzwanie :/
Aha - pogratuluje temu, kto zabije Megadragona w uczciwej walce :)
Mac [ Sentinel of VARN ]
aa i zapomniałbym o dosyć prostej misji odbudowania świątyni.. trzeba tylko przedrzeć się do Lorda Stone, przez zgraję harpii, co zapewne skończy się znienawidzonym przeklęciem postaci;-)
AQA --> czar Fly rozwiązuje on wszystkie problemy związane z potworami:P Lotem nurkującym szybko leci sę po skarby, a zazwyczaj oberwie się max. 1 czarem od Lizardów. Generanie ta metoda skutkuje nawet przy tytanach na Wyspie Pustelnika i przy smokach w Dragonsands. Jeśli chodzi o pustelnika, to takie zabiegi nie są konieczne, bo Drake'i są znacznie oddalone od jego domku i nawet nie zainteresują się twoją obecnością.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Znowu zapomniałem dokładniejszego opisu:|
Belert --> No więc Lord Stone zamieszkuje wschodnią część Frozen Highlands i zleca ci misję naprawy zrujnowanej świątyni we Free Haven. Bęziesz musiał udać się właśnie do Free Haven, wynająć CIeślę i Murarza, a następnie pójść z nimi do Zrujnowanej Świątyni i wreszcie wrócić do Lorda Stone:)
Belert [ Generaďż˝ ]
Uff powoli przełamuję opór tych choler... Wilkołaków.To juz finałowa sala (wiem bo luknąłem do mapy) i stad te hurtowe ilosci , powoli jestem juz w sali głownej ale ilosci wilkolakow sa koszmarne.
Frozen Ilsand wszystko fajnie ale nie cierpie krainy przez ten głupawy snieg , aż oczy bolą.Ale ide niedługo do nich .Dzięki za rady :))
OldDorsaj [ Konsul ]
AQA--->przecież ja nic ci nie zarzucałem,dyskutowałem z Siniciem i Belertem,a jeśli chodzi ci o moją uwage do ciebie w jednym z postów to właśnie ona była żartem w odpowiedzi na twój żart,myslałem że odrobinę śmiesznym i przepraszam jeśli ją odebrałaś inaczej.
Belert [ Generaďż˝ ]
Ech ta róznica pokolen :)))))
No musze sie pochwalic werewolf lider padl a moja ekipa ma 32 level.Ide na frozen islands.
Yemet [ Pretorianin ]
Gram w m&m 9 i mam maly problem.
Skąd wziać Zwienczenie porzadku. Blem w guberlandzie i mam 5 fantow, ale szostego nie moge znalezc za cholere. Wczesniej byly statki ale w Guberlandzie ich nie ma.
OldDorsaj [ Konsul ]
załatwiłem się w Demise nieźle na własne życzenie :(((.Dostałem wraz z kolejnym lvl czar sprawdzania co jest za ścianą na 2 pola do przodu i myślałem że sprawdza oba 2 pola a on tylko sprawdza pole oddalone o dwa ode mnie,no i dałem etheral portal i wlazłem druzyną w skałę.Jedyna możliwość to czar ze scrolla retrieve soul,ale moja drużyna w całości jest w skale.Nie pozostaje nic innego jak stworzyć nową drużynę i przez kilka dni nią grać aż dojdę do lvl 8 podziemi gdzie to sie stało i uwolnie pierwszą :(.Jak ktoś ma inny pomysł to proszę o radę.
AQA [ Pani Jeziora ]
OldDorsaj ---> popatrz, mówiliśmy prawie o tym samym, a się jakoś ciut nie dogadaliśmy :)
Belert ---> gratuluję rozgromienia wilkołaków :) Pochwal się teraz, jak Ci idzie we Frozen Highlands :)
Yemet ---> z tego, co pamiętam, żeby zdobyć Zwieńczenie Porządku trzeba było wygrać we wszystkie gry w guberlandzkim cyrku; wygrane wymieniało się u "dyrektora" cyrku właśnie na Zwieńczenie; swoją drogą ten cyrk trochę spłyca całą sprawę, nie sądzicie ? :)
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA:-->Na razie idzie dobrze choc momentami nieiwele przez ten padający snieg widać :)
1.Mam prosbe przypomnij mi prosze misje promujące.Nie moge ich znalezć w poprzednich watkach.
2.Gdzie sa mistrzowie wody , ognia , powietrza itp. oraz nauki i kupiectwa.Wogóle ich nie mogę znależć.Masz może wykaz?
Belert [ Generaďż˝ ]
hehe snieg juz nie pada , a biedny ksiaze zlodzieji wpadl. ALe co dalej ?
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> pod linkiem, w poście z 20:31 masz spis awansów;
Master trenerzy:
Magia Wody - Harper Collins (Misty Islands) - wymagany poziom 12 w m. wody,
Magia Ognia - Jezebel (Misty Islands) - wymagany poziom 12 w m. ognia,
Magia Powietrza - Caao Salem (Misty Islands) - wymagany stopień Arcymaga,
Magia Ziemi - Revee Botania (Silver Cove) - wymagany poziom 12 w m. ziemi,
Magia Ciała - Gilbert Hammer (Silver Cove) - wymagany poziom 12 w m. ciała,
Magia Umysłu - Thane Reper (Silver Cove) - wymagany poziom 12 w m. umysłu,
Magia Ducha - Bishop Iquisitorio (Castle Ironfist) - wymagany stopień High Priest'a,
Magia Światła - Ki Lo Nee (Eel Infested Waters) - wymagana reputacja Saintly,
Magia Ciemności - Su Lang Manchu (Paradise Valley) - wymagana reputacja Notorious,
Nauka - John Tuck (Silver Cove) - wymagany poziom 7 umiejętności + Intellect 30
Kupiectwo - Will Ottoman (Silver Cove) - wymagany poziom 7 umiejętności + Personality 30;
Na pewno to wszystko masz na stronach, które Ci polecaliśmy w wątku;
soso_starszy [ Junior ]
czesc
czy grał ktoś z was w SPELLFORCE ---- CIEŃ FENIKSA ???
Jeżeli tak to proszę o odpowiedZ bo mam problem
Monastor [ Centurion ]
OldDorsaj --> W rzeczy samej... Do dziś nie mogę znaleźć odnośnika do kolejnych części w tamtym wątku :)
Jeśli DMoMM będzie taki jak Gothic to super... Gothic 1 i 2 to moje ulubione gry zaraz po MM7 i 6. Gorzej jeśli pójdą w ślady "Die by the sword" (ta gra erpegiem jest tylko z napisu na pudełku i świata, pasuje na "action game") :/
Trochę się boję, że będzie to wyglądać trochę jak HoMM5. To znaczy wielka broń, dużo czaszek, wybuchów i płomieni w celu uczynienia z gry jak największej migającej i błyskającej rzeźni.
OldDorsaj [ Konsul ]
uff,uwolnienie mojej druzyny z kamienia w Demise poszło szybciej niż sądziłem-kilka godzin grania i 1/5 kasy-choc trochę mi szczęście sprzyjało
OldDorsaj [ Konsul ]
Monastor--->chyba nie ma co gdybać tylko trzeba czekać na targi w Lipsku 17 września,bo na stronie Arkane Studios żadnych konkretów a serwisy po prostu snują rózne przypuszczenia.Najbardziej bym chciał zeby to było coś na skalę Morrowinda lub Gothica,bo na stary styl MM z walkami na tury chyba już nie ma szans-a szkoda.Obawiam się jednak że dostaniemy grę akcji z niewielką domieszka cRPG,lub nawet całkiem bez.
Monastor [ Centurion ]
Morrowinda??? :/
Odpukać w niemalowane... System walki Morrowinda nijak się ma do serii Gothic. W Moro, postać miewa tendencje do machania bronią jak cepem, zaś w GII przy dobrym wyszkoleniu dochodzą przecudne kombinacje ciosów, cięcia proste, ukośne, w dół, do góry i obrocik z cięciem przeciwnika w plecy... Miodzio :D
Rozbudowany system walki występował też w "Die by the sword", a to z kolei była gra marna. Z beznadziejną fabułą, liniowością jak w "Mario" i fantastycznym symulatorem VSIM... Nadawała się tylko na multiplayer. Mam nadzieję, że twórcy Dark Messiah mieli okazję grać we wspomniany tytuł i wiedzą, że samo młucenie mieczem to za mało.
To chyba będzie coś podobnego do wyżej wymienionych gier... Tylko do której... Możemy mieć grę-sukces albo grę-katastrofę.
Byle tylko znowu grafy nie zepsuli :/
OldDorsaj [ Konsul ]
Monastor--->nie wyraziłem się jasno-chodziło mi ogólnie o sposob przedstawienia świata i nie miałem na myśli żadnego systemu walki-też wolę ten z Gothica duzo bardziej.Głównie chodzi mi o to żeby to była gra cRPG w stylu Morrowinda lub Gothica a nie siekanina jak Die By the Sword np.
Yemet [ Pretorianin ]
No ja wiem ze trzeba bylo wygrac 6 gier. I pisalem ze juz w 5 wygralem. Tylko nie wiem gdzie jest szosta. Bo w tamtym cyrku poprzednim byly jeszcze lodki ale ich w Guberlandzie nie ma.
Adamus [ Gladiator ]
Lord Joseph --> Grałem swojego czasu w obie :-) połaczone w jedną World of Xeen :-))), ale to było baaardzo dawno temu. Chyba jak skończe szósteczkę, to sie znów za nie wezmę :-)))
Belert --> Zrób questa z zimą i nie bedzie juz snieg padał :-PPP
Miałem ostatnio mało czasu, ale moja druzyna zdobyla wszystkie kryształy i teraz penetruje piramidke ;-))) All lev. 103 :-DDD
OldDorsaj [ Konsul ]
Yemet--->no ja muszę sie przyznać na tym skończyłem przygodę z MM9-też nie umiałem tego zrobić co ty i to jak i inne błędy skutecznie mnie do niej zniechęciły-mam nadzieję ze nie grasz w wersje z CD-action bo mialem nadzieję ze juz to poprawili :(
OldDorsaj [ Konsul ]
czarno widzę te granie w MM w najbliższej przyszłości-kumpel przyniósł mi Guild Wars bo jedzie na 2 tyg wczasy i szkoda byłoby nie skorzystać-a tu jeszcze Demise daleko do końca,wyszedł Metalheart a w tym miechu jeszcze Last Days of Gaia,Bards Tale,Gods,Boiling Point,Dungeon Siege 2 i w dodatku CD-action dało Sudeki.Dawno takiego bogactwa nie pamiętam :).Jeśli 3 z nich bedą świetne to juz będzie super.No nic odpalam Guild Wars i mam nadzieję że się nie zawiodę.
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA:---> Jestes kochana dzieki
Adamus:---> JUz nie pada :)
OldDorsay:--->Podziel sie uwagami co do gry w Guild Wars , mialem ja kupic ale sie zastanawiam , no i ten tego kasy narazie nie mam .:(( Tzn.wolnej , jakby zona rzekla lewej :)
Adamus [ Gladiator ]
Dla mnie Guild Wars, to totalna porazka ;-P. Ale jestem zmanierowany WoWem i w GW brakowało mi wszystkiego tego, co tam było, natomiast ma za duzo tego, co mi własnie w WoWie najmniej podeszło, czyli walki PvP ;-PPP. Sama grafika jest OK, i brak abonamentu to jej największe plusy. Ale jakos mnie nie wciagnela i zastanawiam się nawet czy jej nie opchnąc na Allegro za pół ceny, bo raczej grac w nia juz nie bede.
Belert [ Generaďż˝ ]
Adamus:---> WoW fajna rzecz ale ja mam niewiele czasu do grania , no i placenie po 50 zeta hmm...., a pozatym jak sie ocknalem z snu o Tibii to klienci byli juz tak doswiadczeni w WOW że nie zabardzo rozumialem o czym pisza w postach.
W MM6 35 lv frozen wybite :), tylko koncept stracilem gdzie isc dalej.Acha jak to jest z uczeniem sie skilu Dark magic ?
Katane [ Useful Idiot ]
Belert --> Zeby nauczyc sie dark (i light) magic musisz miec Archmage'a lub High Priesta. Zeby zostac mistrzem wystarcza 4 pkt. + odpowiednia reputacja.
Monastor [ Centurion ]
Uwaga!
Reputacja sama spada z czasem jeśli nie robisz bohaterskich czynów odpowiednio często!
Kiedy tylko uzyskasz "saintly", biegnij do Eel Infested Waters... Potem możesz zatłuc wioskę czy dwie i uzyskać notorious.
Belert [ Generaďż˝ ]
Katane & Monastor :dzięki. Rozwalilem z rozpedy Devil's Outpost. .Sprobuje druida zrobic .
Sinic [ ]
Pamieta ktos poszczegolne nazwy klas po kolejnych awansach, chocby czesciowo? W wersji polskiej lub ewentualnie angielskiej. Licze szczegolnie na DariFula :D Najbardziej interesuje mnie lotrzyk, mag i wojownik, rowniez wynalazca.
Sinic [ ]
Ufff, chodzi mi o Wiz8. Caly czas pamietalem by to umiescic na poczatku, i w koncu zapomnialem ;)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
sinic---> u łotra którym gram solo jest tak: szelma, pirat,szef złodzieji
Sinic [ ]
Soldamn -->
Dzieki, szukam jakichs ciekawych nazw dla klas do innej grierki, online. Rowniez inne klasy bojowe jak lord i walkiria ewentualnie. Sam nie za bardzo te nazwy pamietam, a nie chce mi sie szkolic wszystkich klas by je sprawdzic ;) Ponadto sam mam zbyt mala wyobraznie by wymyslec jakies ciekawe :D
Monastor [ Centurion ]
Ooo... Myślałem że chcesz po kolei z poziomami... Kilka pamiętam... niestety wybiórczo.
Chyba byli między innymi:
Wynalazca
- Majsterkowicz
- Druciarz
- Konstruktor (?)
Wojownik:
- Wódz
- Gladiator
Mag
- Czarodziej
- Zaklinacz (?)
Część chyba jest zmyślona bo za bardzo nie pamiętam, ale w tym wypadku to chyba nic nie szkodzi ;)
Sinic [ ]
Monastor -->
Absolutnie nie szkodzi. Jesli nawet to nie bedzie z Wiz8 lecz jakas Twoja dobra propozycja to tez przezyje :D
Monastor [ Centurion ]
Zależy o jakiej grze mowa... Podaję tu tak z głowy parę profesji
Magiczne:
-Sztukistrz
-Przywoływacz
-Animalista
-Nekromanta
-Szaman
-Wiedźma
-Różdżkarz (mmm... przesada :) )
-Mag bitewny
Bojowe:
-Krzyżowiec
-Piechur
-Włucznik
-Miecznik
-Zbrojny
-Kawalerzysta
-Husar
-Dragon
-Kusznik
-Łucznik
-Strzelec
-Łowca
-Gwardzista
-Barbarzyńca
Inne
-Puszkarz
-Kupiec
-Kowal
i można tak dalej ciągnąć ;)
Sinic [ ]
Monastor -->
Calkiem ladna kolekcja, chyba juz cie calkowicie wyeksploatowalem? :D
Czekam na wiecej :D
Belert [ Generaďż˝ ]
Animalista??????
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
belert---> czeste w rpgach, mag zamieniajacy sie w zwierzaki :)
Belert [ Generaďż˝ ]
Mhm , domyslalem sie ale nazwa taka troche dziwna. Choć czy taka profesja jest w W8?
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
on nie wypisywal profesji z w8
Monastor [ Centurion ]
Animalistów było na pęczki w MM8 :P
Wyeksploatować mnie w jednym poście... Żarty to jakieś, czy co??? ;P
Jeszcze kilka z głowy
Na kapłana:
-Egzorcysta,
-Kleryk,
-Diakon,
-Wikary ( przesada :) )
Na barda:
-Muzykant,
-Śpiewak,
-Grajek,
-Liryk,
-Poeta,
-Trubadur
Na Ninję:
-Sensei (dużo tego... nie wiem jak się pisze)
Na alchemika i parę innych profesji mam całą listę bo robiłem kiedyś erpega... niestety w większości przegięte nazwy i nie mam jak otworzyć bo jeszcze nie zainstalowałem Excela :/
Było tam coś jak:
-Wróżbita (taka mała "podklasa" dla maga, łatwo się kasę zbija :)
-Pirotechnik (był to rodzaj alchemika dobrego w rozwałce i wybuchowych miksturach)
-Zielarz (Druid)
-Uzdrowiciel
-Pogromca (taki wojownik na wzór wiedźmina)
-właśnie... czemu nie Wiedźmin :)
-Heretyk
-Okultysta (nie mylić z okulistą!)
Monastor [ Centurion ]
Byłbym zapomniał
Oczywiście nie wymieniam takich banalnych klas jak np. rycerz, lisz, psionik czy mnich... To chyba niepotrzebne, ale może też się przydadzą...
PS
Kultysta
Adamus [ Gladiator ]
Monastor --> Kulturysta??? to taki napakowany barbarzynca? ;-PPPPPPPPP
Monastor [ Centurion ]
Nie śmiej się :P
Jak pierwszy raz zobaczyłem Kultystki w W8, też się dziwiłem jaki idiota wymyślił Kulturystkę jako rodzaj wiedźmy :P :)
Monastor [ Centurion ]
Skoro już jestem w dobrym chumorze to dorzucę parę śmiesznych obrazków. Dotyczą one planów snutych przez obecnych posiadaczy praw do tytułu Might and Magic ;)
Aby nie pakować zbytnio post counta, jeden załączę jako link
Pierwszy obrazek przedstawia stworzoną przez Ubisoft archanielską broń... zaimplementowaną w MM6
Drugi zaś (łącze poniżej) jest concept artem... również z HoMM5... Znalazłem go na stronie Celestial Heavens. Dziwne że tak późno (no cóż... nieprzyjemne rzeczy się zapomina)
Nie wiem czy się śmiać, czy płakać, ale obawiam się że podobnie może wyglądać Dark Messiah <powiałogrozą>
Bogas [ Senator ]
Monastor- Możesz mi powiedzieć co jest zabawnego w tym obrazku do którego podałesz zdjęcie?
Monastor [ Centurion ]
;P
Specyficzny humor... Lepiej by wyglądało z czaszkami i płomieniami :P
I byłoby lepiej gdyby ta toporna broń, która zajmuje połowę ekwipunku była trzymana przez postać.
Innymi słowy... Kicz
Bogas [ Senator ]
Wrrr, oczywiście chodziło mi o linka a nie zdjęcie.
Sinic [ ]
Monastor -->
No widocznie daleko do wyeksploatowania ;)
Ogolnie starczy mi kilka (nawet 2-3) do maga, walczacej postaci, zlodzieja, cos na ksztalt rzemieslnika (wynalazca z Wiz). Nie mam duzych wymagan ;) W Wiz8 bylo multum nazw. Jednak czesc tworzona wybitnie na sile, przynajmniej w polskiej wersji, i mi nie wszystkie sie podobaly. Szukam tych ladniejszych :D
Monastor [ Centurion ]
aaa...
No wiesz... Specyficzne poczucie humoru... Kicz :)
Niektórzy lubią styl totalnej pogrzebowej rzezi ostatecznej zagłady(albo "Kroniki czarnego księżyca), ale dla mnie jest on poprostu śmieszny :P
Te rogi, płomienie, gigantyczna broń etc.
Jak tak mają wyglądać gry Ubisoftu to wolę wyłączać monitor przed ich uruchomieniem :P
Bogas [ Senator ]
Taki już urok heroic fantasty. Równie dobrze można by się przycepić do grafiki z heroes 3.
Monastor [ Centurion ]
Bogas -> HoMM3 ???
Podaj przykład... Nigdzie nie było takiej przesady
Sinic -> Trochę tego było w HoMM4...
Władca bestii
Czarnoksiężnik
Demonolog
Illuzionista
Generał
Zwiadowca
Kardynał
Mistrz gildii
Prorok
No i jeszcze jedno z Wizardry
Złota Rączka
Hmm... po nazwie dla klasy... Czy możesz mi powiedzieć coś więcej o grze... Nazwy klas najlepiej podpiąć do klimatu.
Sinic [ ]
Monastor -->
Gierka to tekstowe MMORPG Vallheru. Chodzi mi o stopnie dla poszczegolnych klas w klanie. Dlatego nie potrzebuje ich wiecej niz 2-3. Dla wojownika, zlodzieja, maga i rzemislnika. Ogolnie nazwy tak jak dla kazdego rpg. Byle by ladnie brzmialy i nie byly zbyt kiczowate ;)
Monastor [ Centurion ]
Sinic -> Nie znam tej gry... Co to za klan? Może reprezentuje jakąś konkretną frakcję...
Bogas -> Developerzy HoMM5 mówią:
"Koniec z grzecznym stylem fantasy ze świata Axeoth (MM6-8 i HoMM 1-3), przygotujcie się na ostrą, krwawą grafikę dla prawdziwych graczy"
Nawet jeśli znajdziesz w HoMM3 jakąś podobną rzecz (wątpię by coś było), to co oni szykują jest bez porównamia mocniej przesycone owym stylem.
Bogas [ Senator ]
Nie mówię ze była gdzieś taka przesada tylko ze można by się przyczepić do grafiki w grze. Weźmy na przykład jednostki kreegan. To mają być diabły? Przecież to śmieszne.. Jakiś różowy, rogaty koleś biczem albo różowe prosiaki skaczące na dwóch łapach z nietoperzami skrzydłami :P
Bogas [ Senator ]
Można wiedzieć skąd jest ten cytat? Bo jak na razie nic z tego co mówią na screenach nie widać...
Sinic [ ]
Monastor -->
zadnych frakcji, zadnych zlych i dobrych. Moga byc zle moga byc dobre :)
Monastor [ Centurion ]
Bogas -> Diabły są oryginalne... To właściwie kosmici, nie diabły.
Chodzi ci o mantikory... są lipne to fakt, ale przynajmniej nie ociekają krwią i nie płoną.
Cytat to właściwie nie cytat, ale przetłumaczone streszczenie, a wersja oryginalna jest na oficjalnej stronie Ubisoftu (załączam link)
Dla ułatwienia podaję dokładnie tekst:
"Let us say that it's time for Dorothy to ride the dark whirlwind and leave the gentle light-hearted fantasy of Axeoth behind. Ahead lies a world of blood and shadows, of jagged blades and voracious flames, of sweet lies and bitter poison"
W połączeniu z concept artami i niektórymi screenami otrzymujemy wspomnianą rzeź z czaszkami, płomieniami i przerośniętą bronią
Sinic -> Klany się zazwyczaj z czymś identyfikują, opierają na czymś.
W każdym razie, co powiesz na:
Mag Nowicjusz->Akolita->Czarodziej->Opiekun Gildii
Wojownik Szeregowy->Strażnik->Gwardzista->Kapitan
a może po rzymsku, jak tutaj na GOL'u :)
Złodziej Łotrzyk->Złodziej->Rabuś->Zabójca
Wynalazca Majsterkowicz->Złota Rączka->Konstruktor->Wynalazca
Belert [ Generaďż˝ ]
Wow to sa zapowiedzi Heroes ,hmm.... taaaaniech lepiej znajda to co zgubiona z I i II czesci ...czyli grywalność.
Bogas [ Senator ]
Monastor- Wiem kim są diabły :P Nie zmienia to faktu ze są strasznie lipne :)
Do mantikor nic nie mam, chodziło mi o impy.
Monastor [ Centurion ]
Belert -> Grywalność to oni może znajdą... W postaci rzeszy jedenastolatków lubiących dużą ilość czach i ognia... Niestety najprawdopodobniej zgubią to co dotychczas robiło z HoMM jedną z najlepszych gier jakie pamiętamy.
Belert [ Generaďż˝ ]
taaaa , a ja watpie w ta ich grywalność i jedyne sluszne drogi rozwiazania planszy, i te wnerwiające armie biegające od zamku do zamku ech... ale przynjamiej chcialo sie grać.Mowie o I i II , trojke slabo znam a IV to porażka.
Monastor [ Centurion ]
Bogas -> Diabły przynajmniej są ciekawie zrobione... Ile można patrzeć na diabły z brodami i widłami. Fakt, że te z kosami w HoMM3 są lepsze, ale było zapotrzebowanie na takie potwory... a diabły to ich nazwa potoczna :P
Z kolei chowańce są brzydkie, ale po co miałyby być ładne. Wolę już te zgarbione od tych grubych, uśmiechniętych z HoMM5 :P
W HoMM5 jeszcze żadnych nie widziałem ale na pewno będą miały metrowe kły, czaszki na kolanach, ramionach i łokciach, oraz widły, 5 razy większe od nich samych
Belert -> Na biegające armie trzeba mieć metodę... to w końcu strategia, nie :P
Trójka była moim zdaniem najlepsza... Fajna grafa i interfejs... nie mówiąc o historii :D
Belert [ Generaďż˝ ]
tak naprawde to I byla najfajniejsza.A w II to dodatkowe plansze , ech grac mozna było tygodniami .I sie grało.Walka z 5000 Earth Elemental. Taaa....
Sinic [ ]
Monastor -->
hehe, dzieki a starania. Klon Vallheru na ktorym ten klan powstal jest nowy. To sa poczatki organizacji. Poznawanie gry i co to w ogole sa klany w niej. To jest zwykla tekstowka wlasciwie nastawiona na PvP ewentualnie rzemieslnikow. Nic nadmiernie skomplikowanego i czasochlonnego. Zabawa w turach, nie zajmujaca duzo czasu. Gierka jakich wiele w sieci jednym slowem :)
A HoMM to oczywiscie 1-3, jesli sie moge wtracic w dyskusje. 4 bylo zupelnym nieporozumieniem i nawet tworcy sobie zdali sprawe z tego. Chociaz na poczatku wszyscy sie cieszyli na pojawienie sie herosow na placu boju, co pozniej stalo sie gwozdziem do trumny tej czesci. A co do grafiki. HoMM poprzez kolejne czesci coraz bardziej sie zbliza do takiej "cukierkowej" grafiki i zapewne niczego innego po 5 sie nie mozemy spodziewac.
Bogas [ Senator ]
Sinic- A dla mnie na odwrót. Grafika z HoMM1 aż bije bo oczach cukierkowatością. Następnie HoMM2, HoMM4 a na samym końcu trójka. O piątce jak na razie się nie wypowiadam bo jeszcze nie grałem :P
Sinic [ ]
Bogas -->
Dla mnie jednak 4 to byly same cukierki :) 1 na pewno w jakims stopniu tez. Jednak to byly inne czasy i zupelnie inna grafika. 2 i 3 w sumie moze trudno wybierac cukierki ;) 2 byla w "starszym" stylu zrobiona. A 3 to juz nowoczesne cukierki :D
Monastor [ Centurion ]
1... Cukierkowe, ale taka była poprostu technika
2... Również momentami cukierkowe (zwłaszcza zamek natury... zbyt jasne kolory i w ogóle taka tęczowa kraina trosklisych misiów :P)
3... Cukierkowości tam nie widzę, może main menu podstawki. W dodatkach się to zmieniło.
4... Kolorystyka i takie tam była ogólnie jaśniejsza, ale nic nie było cukierkowe. Przynajmniej w porównaniu do "Gods: Lands of Infinity" (parę wątków temu) :P
Piątki jeszcze nie ma więc trudno mi się wypowiadać. Z pewnością część będzie cukierkowa, a część będzie ociekać krwią (i dużo czaszek)... Ze skrajności w skrajność.
Jak ktoś jeszcze nie widział, to załączam taką właśnie kontrastową walkę... Pojedynek Rzeźnika i Cukierka (w tle, gryf-cyborg)
Monastor [ Centurion ]
I dorzucam concept art priesta z tej samej gry ;)
Logadin [ People Can Fly ]
Mam dzisiaj nietypowe pytanie.
Czy kto z was może mieszka w Warszawie i mógłby mnie jedną noc przenocować? Oraz jakby był tak miły podać ceny wynajmu mieszkań (w grę wchodzą M1 i M2) z dostępem do internetu.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
Monastor [ Centurion ]
Bogas -> Tak mnie poruszyłeś tymi impami, że pogrzebałem trochę dokładniej i dotarłem do artworków z HoMM5... Widać developerzy słyszeli o naszej dyskusji i poszli na kompromis.
Impy są zarówno zgarbione, wyglądają jak prosiaki, jak też grube (jak w hoMM4)... Niestety osiągnęły szczyt prosiakowatości :/
Daję link do strony z artworkami przedstawiającymi poszczególne potwory
A tutaj nazwy
Heaven - 1) Peasant / Militia Guard 2) Archer / Marksman 3) Squire / Knight 4) Griffin / Royal Griffin 5) Priest / Inquisitor 6) Cavalier / Paladin 7) Angel / Archangel
Inferno - 1) Imp / Familiar 2) Horned Demon / Horned Overseer 3) Hell Hound / Cerberus 4) Succubus / Succubus Favorite 5) Hell Stallion / Nightmare 6) Pit Fiend / Pit Lord 7) Devil / Arch Devil
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->no więc mogę coś niecoś napisać-grałem w GW 2 noce do 5 rano więc juz samo to chyba jest jakąś rekomendacją.Na razie jednak moge tylko napisac o pierwszych wrażeniach i postaram się być obiektywny.W WoW grałem też tylko 2 tyg,tyle samo będe grał w GW więc na koniec bede miał równe porównanie.WoW tak jak napisał Adamus przypadł mi bardziej do gustu ze wzgledu na pewne rzeczy ktorych w GW nie ma(głównie chodzi o rozwój postaci,statsy,ekwipunek itp.),ale nie moge się żadną miara zgodzić z nim że GW to porażka-wręcz odwrotnie to swietna gra i jeśli by ocenić WoW na 10 to GW dostałaby min 9+ i to pod warunkiem że daje ocenę taki ktoś jak ja,czyli nastawiony na samotne granie z botami i zwiedzanie świata,questy itp.-jeśli to gracz który lubi PvP,areny i wspólne granie to myślę że ocena może być wyższa niż WoWa.GW wygrywa grafiką która jest bardziej "prawdziwa" niż ta cukierkowata z WoWa.Walka jest bardziej żywiołowa,ale równie prosta i też graficznie lepiej pokazana(kojarzy mi się z rozgrywką w Dungeon Siege)-w WoWie robiło się to po czasie nudne-ta wieczna wymiana ciosów aż przeciwnik padł-w GW jest żywiołowo a jednocześnie nie ma żadnych udziwnień ktorych nie lubisz.Więcej spróbuje napisać po 2 tyg.,jeśli będziesz ciekaw.Na koniec konkluzja na już-jeśli obie gry byłyby sprzedawane na równych zasadach kupiłbym WoWa i może później GW także,a w tej chwili wybrałbym GW,ponieważ płacisz raz i potem ew. za dodatki.
Adamus-jeśli się zdecydujesz to napisz może się skuszę-choć przyznam że z kasą krucho i wolałbym kupić we wrześniu lub nawet pażdzierniku.
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->czytając mój tekst,zauważylem że wspomniałem o questach jako o słabszej stronie GW,a jest wręcz odwrotnie-jest ich pełno i chyba więcej jeszcze niż w WoWie
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
zainstalowalem mm6, ale cos mi nie dziala - przy kazdej odwiedzanejbudowli pokazuje sie informacja ze nie moze otworzyc pliku anims/costam.smk nie wiecie co jest nie tak?? i ile zajmuje folder anims w mm6?? moze ktosby mi go wyslal:)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
tzn moj folder anims ma 2 pliki: amins1.vid i anims2.vid, i zajmouje okolo 200 mb, ma ktos wiecej plikow w tym folderze??
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
ehh zreszta niewazne, odinstalowalem i zainstalowalem ponownie i teraz juz sie na wet wlaczyc nie chce :/
Adamus [ Gladiator ]
Zapraszam do nowego watku i przypominam o zakładaniu go po przekroczeniu 100 postów ;-P