GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

BG2(15)

23.04.2002
17:24
smile
[1]

Korgan [ łoś ]

BG2(15)

I znowu ja:))

Kolejny wątek o najlepszym RPG a mianowicie Baldurs Gate i Baldurs Gate2:))

23.04.2002
17:25
smile
[2]

Korgan [ łoś ]

Link do poprzedniej części (zapomniałem wcześniej:))

23.04.2002
18:03
[3]

Lisek20 [ Konsul ]

Valencis---> Pisales ze po osiagnieciu 3000000 pd postac otrzymuje nowe zdolnosci (ja nazwalem je specjalizacjami) Ja ich nie dostalem:(

23.04.2002
18:17
[4]

Valencis [ Transmuter ]

Lisek20. Po osiągnięciu 3 000 000 PD, Tron Bhaala oferuje nam "cechy". Wieloklasowiec może wybierać spośród cech wszystkich klas, które go tworzą. Stworzyłem na szybko wojownika/maga/złodzieja, wpisalem mu 3 000 000 PD (1 000 000 w każdej klasie) i wszedłem na ekran awans. Można było wybrać specjalną zdolność --->

23.04.2002
18:20
[5]

Lisek20 [ Konsul ]

A to dopiero ToB przede mna :)

23.04.2002
18:21
[6]

Belt [ 210 backstab damage ]

Wreszcie skończyłem wszystkie misje przed wyruszeniem do Czarowięzów. Jeszcze zostało mi tylko pójście do Firkraaga. Na razie mam 14 poziom i po Imoen wyruszę mając już 15. A tak poza tym, to zdecydowałem się dać jednak Aerie tarczę "Łaskę ocalenia". Daje jej aż +4 do KP i teraz ma już -5!. Windfall miał rację. Zdecydowałem siędać jej również Pas Kondycji i teraz ma 68 pkt życia. I jeszcze. Dlaczego nie mogę wrzucić do Sekwecera 3 Skull Trapów?? Kiedy to robię i wyzwalam go, to mi pisze, że zaklęcie się nie udało. Dotyczy to też Kuli ognia, ale błyskawicę się da. Acha i co oznacza podczas walki stwierdzenie przy moim lub innym imieniu "jedno z zaklęć się nie udało" Do kogo sie to odnosi??? Że moje zaklęcie nie podziałało, czy temu komuś się coś nie udało???

23.04.2002
18:28
[7]

Lisek20 [ Konsul ]

Aerie lepiej daj tarcze odbijajaca pociski. (nie bedzie ci juz przerywalo czarow - do kupienie na targu przygod) A jedno z zaklec nie zadzialalo odnosi sie do imienia osoby Np. Aerie - jedno z zaklec nie zadzialalo oznacza ze jej cos nie wyszlo PS Co do obrazka to ach te tlumaczenie powinno byc troche inaczej niz podniecenie w nogach raczej mię...

23.04.2002
18:41
[8]

Belt [ 210 backstab damage ]

Tarczę odbić również mam, jednak z niej zrezygnowałem z prostego powodu. W SoA każdy przeciwnik na jakiego się napotkam, również kobolt używa niestety magicznych strzał. I wtedy normalnym pociskiem nie dostanie, ale odniesie niewielkie wprawdzie obrażenia od magii (chłód, zimno), ale przerywające rzucanie zaklęć, co nie robi różnicy, czy ma tarczę odbić czy nie. A teraz ma takie KP, że wogóle trudno ją będzie trafić.

23.04.2002
21:51
[9]

Belt [ 210 backstab damage ]

Którą wekierę można ulepszyć illitem???

23.04.2002
22:35
[10]

Lisek20 [ Konsul ]

Po wyjsciu z podmroku spotykamy druzyne drizzta. Czasem zaczynaja cos gadac ze zgubili jakas czerwona bron czy ktos ja znalazl w tej lokacji? Na Promenadzie Wakeen jest facet ktory specjalizuje sie w rogach (polepsza rog przywolania berserkera) znalazlem jeszcze dwa rogi w grze ale po wyjsciu z podmroku bubek gdzies zniknal ?!? Acha i gdzie znajde karczme Delosara bo nie pamietam? Belt---> o tym bylo chyba w poprzednim watku - ja nie wiem :(

23.04.2002
22:41
[11]

Trollf [ ]

Belt -> ulepszyc mozna wekiere z basenu krwi w siedzibie Bodhi

23.04.2002
23:55
[12]

Windfall [ Pretorianin ]

Czyli Wekierę zniszczeń, Trollfie. :-) Lisek20 - To tylko ich przyjacielska pogawędka - najwidoczniej któryś upuścił gdzieś młot i właśnie go szukają. Spec od rogów potrafi ulepszyć tylko Róg Valhalli (za to dwa razy - ze złotego do srebrnego i ze srebrnego do żelaznego). Belt - Cóż, jeśli masz problemy z ognistymi strzałami, faktycznie - korzystaj z jakiejś tarczy dającej porządny bonus do AC. Lepsza od Łaski ocalenia byłaby pewnie Pawęż Twierdzy (do kupienia od Ribalda) - daje przecudowny bonus przeciw pociskom. :-) Sekwencer, IIRC, można wycelować w dowolnym punkcie widzialnego obszaru, ale *nie przekłada się to* na jakikolwiek wzrost zasięgu włożonych w niego czarów - jeśli wycelowałeś go dalej, niż mógłbyś normalnie wycelować Skull Trap, zaklęcie nie zadziała. Podobnie jest z Chain Contingency - jeżeli włożysz tam odpalające się 'on sight' Skull Trapy, bardzo prawdopodobne, że zmarnują się przy próbie odpalenia poza zasięg.

24.04.2002
00:01
[13]

Lisek20 [ Konsul ]

Co z ta karczma Delosara nie wiem gdzie jej szukac a nowy quest sie kroi.

24.04.2002
01:44
[14]

Windfall [ Pretorianin ]

A tak, przeoczyłem karczmę. Jest w Dzielnicy Mostów - spójrz na mapę, jest na niej odpowiednia notka. Szukaj nieco na północny wschód od domu, w którym znajdują się lisz żywiołu i Shangalar.

24.04.2002
07:04
[15]

lon [ Pretorianin ]

gdzie można znależć 2 notatkę tombelthama , i co zrobić z tarczą słońca?

24.04.2002
08:10
[16]

Valencis [ Transmuter ]

Co do "Łańcucha czarów" - jeśli postać na jaką uwalnia się czar nie może być jego celem, gdy normalnie rzuca się zaklęcie to ono nie podziała. "Eksplodującą czaszkę" zawsze rzuca się na obszar, a nie na osobę, dlatego nie skutkuje. Kiedyś pobowałem uwolnić wyzwalacz czarów z m.im. "Ochroną przed broniami magicznymi" na mnicha, który umiera w kryjówce Abazigala, żeby go uratować. Oczywiście jest to niemożliwe, ale, jako że "Ochronę przed broniami magicznymi" mag może rzucić tylko na siebie, zaklęcie i tak się nie udało.

24.04.2002
09:35
[17]

Lisek20 [ Konsul ]

Windfall---> Juz znalazlem ta karczme ale i tak dzieki. Potrzebowalem ja do questa od dzina z czaru jednorazowe zyczenie czy jakos tak.

24.04.2002
10:02
[18]

Windfall [ Pretorianin ]

Lisek20 - Ograniczone Życzenie (Limited Wish). Wiem. ;-) Valencis - O Chain Contingency, zdaje się, już to napisałem. :-P Co do Skull Trapa: nie prawda, że 'zawsze rzuca się to na obszar' - niby czemu? Można z powodzeniem wycelować ST w potworka, członka drużyny czy przypadkiem napotkanego NPC. Problem w tym, że zasięg tego czaru jest bardzo mały - zwykle nie obejmuje właśnie zauważonego potworka. Stąd kłopoty z ST w Chain Contingency i z ST w Sequencerach. Jeżeli Sequencer z 3x ST wymierzy się w jakiś blisko się znajdujący cel, czaszki eksplodują i zadadzą swoje 60k6 dmg. (!!! :-)).

24.04.2002
10:30
[19]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

Znalazłem ciekawy sposób aby zwiększyć magowi Klasę Pancerza nawet do -24 i rzuty obronne do wartości minusowych (oczywiście nie na stałe). Wystarczy mieć tylko możliwość rzucana czarów 3 poziomu :))) Spoiler: Nie wiem czy to bug, czy nie, ale w każdym razie działa, trzeba zapamiętać kilka razy rozmycie, i rzucać jedno po drugim. skutki rozmycia się kumulują, więc za każdym rzuceniem KP spada o 2 pkt. a rzuty obronne o 1. Można też wrzucić kilka czarów do sekwencera i rzucać w razie potrzeby. Ostatnio walczyłem sobie z Kaangaxem, niespodziewanie szybko poszło. Najpierw załatwić lisza "konwencjonalnymi" środkami, a więc czary ochronne na drużynę, rozpraszające magię na lisza + wyłomy i inne, najbliżej lisza stały oczywiście stworki przywołane, a więc drużyna była bezpieczna. W końcu po przemianie w demi-lisza, wszyscy członkowie drużyny rzucili na siebie czar (ze scrolla) ochrona przed nieumarłymi i....... to był już praktycznie koniec walki. Mogłem sobie pójść na kawę a drużyna zrobiła resztę. Lisz nie widział ich, (ochrona przed nieumarłymi), więc nie atakował nikogo (dokończył tylko przywołane stworki), a drużyna atakowała lisza zupełnie bezkarnie: proca Everarda (+5), czar ostrza energii (Energy Blades - 10 poziom: + 10 do THAC0, 9 ataków na rundę), i kostur magów. Kaangax nie mial żadnych szans. Gorzej było z pół-liszem w wieży strażnika, nie miałem już scrolli ochrona przed nieumarłymi, więc cała drużyna rzucała z daleka ostrza energii, dookoła lisza gromadka stworków które on po kolei rozwalał, a jak skończyły się ostrza, to mój barseker wpadł w rozwścieczenie, i dokończył dzieła. Ale i tak najbardziej nie lubię walczyc z liszami. A teraz pytanko: co jest lepsze (bardziej opłacalne), zabić czy uwięzić Demogogrona w wieży strażnika?

24.04.2002
10:39
[20]

Eliash [ Generaďż˝ ]

MarCamper --> Wyłomy na Gaxxie nie robią większego wrażenia. Mam pytanko jaki jest kod do pierwszej lokacji w w TOB-ie tej z gadającymi głowami walczyłem tam z innym dzieckiem Baala i w ferworze walki rzuciłem na nią zamiane ciała w kamien dostałem exp (cisekaw czy jakbym ja odczarował i zanowu zamienil czy tez bym expa dostal ...) i ... przeniosło mnie do sfery kieszonkowej wiem ze ten NPC mial ciakawe przedmioty na nie mam save (skasowalem z puźniej sie połapałem co straciłem)

24.04.2002
10:42
[21]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

Eliash --> ale wyłomy rzucałem na pierwsze wcielenie Gaxxa, nie na demi lisza więc chyba działało (ale głowy nie dam, wszystko poszło tak jakoś bezproblemowo, więc nie pamietam co dokładnie rzucałem na pierwsze wcielenie Gaxxa) Co do kodów nie znam niestety

24.04.2002
10:52
[22]

Lisek20 [ Konsul ]

Ja walczylem z gaxxem jedna postacia W\M\Z (usunieta blokada doswiadczenia) czary z 9 poziomu mialem trzy. Jedna z nich to pulapka na czary. Podczas walki rzucalem w/w czar i gdy demi-lich rzucal uwiezienie nic mi nie robil jednak bardzo szybko tracilem pulapke na czary. Aczkolwiek uwiezienie dodawalo mi zapamietywane czary dzieki pulapce i znowu moglem rzucic pulapke i tak w kolko. :) PS ostatnio znowu przyszlo mi sie zmiezyc z Irenicusem w piekle. Zanim go wypuscilem ustawilem 8 pulapek przy bramie ledwo co sie pojawil sobie umarl :) Nawet nie bylo rozmowy i nie zdazyl zawolac kumpli :D

24.04.2002
11:00
[23]

Trollf [ ]

MarCamper, kumulujacy sie efekt Rozmycia (Blur) to jest bug. Podobnie jak Armor of Faith Druida - np. grajac Lucznikiem (Lowca) rzucisz 3x AoF + Hardening i jestes niewrazliwy na obrazenia fizyczne jakiejkolwiek broni (dostajesz jedynie obrazenia od zywiolow jesli takie zadaje bron przeciwnika) - wszystkie te bug'i naprawiaja fixpacki ze strony Baldurdasha.

24.04.2002
11:03
[24]

Lisek20 [ Konsul ]

Trollf---> A moglbys podac adres baldurdasha

24.04.2002
11:04
[25]

Trollf [ ]

Mar, co do Demogorgona to sprobuj powalczyc, a najlepiej sciagnij sobie do niego latke wzmacniajaca... hehe :)

24.04.2002
11:11
[26]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Lisek --> Pułapka czarów chroni Cię przed czarami o sumie poziomów równej 30 czyli czwarte uwięzienie Cie już dosięgnie, co ciekawe Pułapka czarów dostępna w Lasce (kosturze ?) magów chroni znacznie dłużej ..

24.04.2002
11:15
[27]

Lisek20 [ Konsul ]

Eliash---> Ale jak napsalem pulapka absorbuje i pochlania czary. i jak taki lich rzuci uwiezienie to nastepna pulapka sie laduje i jest gotowa do uzytku. Moge ja wtedy rzucac co runde.

24.04.2002
11:17
[28]

Trollf [ ]

Lisek -> stronka Baldurdasha

24.04.2002
12:48
[29]

Valencis [ Transmuter ]

Windfall --> Hmm.... no dobrze. Ja się opieram tylko na spostrzerzeniach i domysłach. Tak w ogóle to ta postać musi stać naprawdę blisko, sam probowałem - trzy "Eksplodujace czaszki" w wyzwalaczu na postać oddaloną o pół ekranu i nic... Eliash --> Pierwsza lokacja, ta z Illaserą, ma kod "AR4000". Przedmioty po pokonanych wrogach powinny się pojawić wraz z Tobą w sferze kieszeniowej, gdy już tam trafisz.

24.04.2002
12:50
[30]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Valencis --> dzięki

24.04.2002
13:01
[31]

gofer [ ]

trzy pytania: 1.Ma ktoś dodatek "The Darkest Day" ? (czy będzie piractwem udostępnienie mi go lub podanie jakiegoś linku?) 2.Czy w shadowkeeperze można sobie zmienić wygląd postaci na zakapturzonego czarodzieja? 3.Jak umieścić portret (własny) w grze?????? próbuję, próbuję i nic...

24.04.2002
13:08
[32]

Regis [ ]

1. TTD jest o ile mi wiadomo darmowy. 2. Tak, ale tylko w najnowszym (na 90%, wiem ze mozna np. na irenicusa) 3. Przeczytaj plik readme...

24.04.2002
13:10
[33]

gofer [ ]

oka, 1.znacie namiary na TDD?????? 2.znacie namiary na shadow keepera (najnowszego) ? 3.czytałem, ustawiłem odp wymiary i liczbę bitów (właśnie, jak można ustawić obrazek na 8 bitów?) ale w grze pojawił się only znak zapytania (?) :P

24.04.2002
13:13
[34]

Trollf [ ]

gofer -> ad1 - The Darkest Day jest darmowy, wiec kopiowanie go, podawanie linkow jest dozwolone, natomiast jak ktos chcialby go sprzedawac za pieniadze, to wtedy jest to juz piractwo :))) ad2 - mozna, ale wtedy zapewne bedziesz mial caly czas ten sam wyglad postaci, nie bedzie widac, czy Twoja szata jest czerwona, niebieska, czy nosisz zbroje, czy masz helm na glowie itp. rzeczy... w niektorych modelach np. taki fajny Czarny Mag (chyba nawet model Goriona) nie widac nawet jaka masz bron, gdyz caly czas z jakims kijem chodzisz :)

24.04.2002
13:15
[35]

Trollf [ ]

TDD jest do sciagniecia tutaj z GOL'a, uzyj tylko wyszukiwarki.. ;)

24.04.2002
14:29
[36]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Warto od razu doinstalować patcha do TDD w wersji 1.0.2D gofer --> Shadowkeeper powinien być na stronie www.teambg.com obrazki trzeba odpowiednio nazwać z końcówką L i S. Ilość bitów nie ma znaczenia, ja mam 24 i u mnie działa

24.04.2002
14:48
smile
[37]

zidax [ Chor��y ]

Nikt nie pomógł mi na moim wątku , więc próbuję tutaj. Oto mój problem: Jestem paladynem i otrzymuje zadania z zakonu. Utknąłem przy zadaniu, w którym trzeba ochronić Tyranne. Zanim przychodzą bandyci każę iść jej na piętro. Zabijam kilku bandytów, kilku udaje się dostać na piętro. Zabijam ich zanim do niej dojdą i schodzę na dół. Zabijam wszystkich , którzy tu zostali. Wracam do niej , a ona każe misprawdzić czy nie ma ich więcej. Próbowałem wykryciem niewidzialnych i nie ma tam już więcej zabójców, a ona wciąż to samo. Może ktoś wie jak to rozwiązać?

24.04.2002
15:07
[38]

Belt [ 210 backstab damage ]

Zidax=jak to możliwe, że każe ci tam kogoś szukać?? Mnie się nic takiego nie zdarzyło. W takim razie jak prowadzisz z nią dialog każ jej iść spać czy itp, by wreszcie dała ci spokój i sam idź spać, a jak nie masz możliwości prowadzenia dialogu to nie przejmuj się tym i sam idź spać. Następnego dnia zjawi się jej wujek, sprawdź go wykryciem zła i zrób to co należy.

24.04.2002
16:30
smile
[39]

Poitrek [ Centurion ]

dobry: Mam pytanie: Jak można dostać się do lokacji: Pólnocny las, przełecz malego zeba i lasy Tethyru. I co się w nich ciekawego znajduje?

24.04.2002
17:29
[40]

Belt [ 210 backstab damage ]

Poitrek-dostaniesz się tam po wyjściu z Podmroku. Nic ciekawego. W którymś lesie spotkasz chyba Corana.

24.04.2002
17:47
[41]

Trollf [ ]

troche rozwine wypowiedz Belta ;) lasy Tethyru to lokacja przejsciowa do Souldanesselar, trzeba przez nia przejsc, aby dostac sie do miast elfow - w lasach tych jest do wykonania jeden quest oraz w zamaskowanej grocie (poludniowo-wschodnia czesc) znajduje sie Mana Bow - jedyny luk +4 w SoA, dodajacy dodatkowo +25% odpornosci na magie - wiec nie kazdy moze powiedziec, ze nie ma tam nic ciekawego - dla Lucznika to nie lada gratka ;)

24.04.2002
18:03
[42]

Belt [ 210 backstab damage ]

Co powiecie na to?

24.04.2002
18:07
[43]

Belt [ 210 backstab damage ]

Sorka

24.04.2002
18:24
smile
[44]

zidax [ Chor��y ]

belt=> Gdzie mam się przespać?

24.04.2002
18:41
[45]

Evearain [ Pretorianin ]

Ma ktoś program do tworzenia przedmiotów?

24.04.2002
18:46
[46]

Belt [ 210 backstab damage ]

zidax-dziwne pytanie. W jej domu, a gdzie (chyba spałeś tam za 1 razem??) Ech powiem ci od początku i przekaż mi czy tak było 1. Wchodzisz do jej domu. Gadasz z nią, trochę ci pyskuje, każesz jej iść na górę, bo bezpieczniej 2. Idziesz spać 3. W nocy do ciebie przyłazi i mówi że widziała kogoś 4. Pojawiają się bandyci rozpoczyna się walka 5. Zabijasz ich 6. I tu właśnie nie pamiętam, ake chyba z powrotem każesz jej iść na górę 7. śpisz 8. przychodzi jej wujek by ją odebrać (nie zapomnij sprawdzić go wykryciem zła)

24.04.2002
19:22
[47]

Windfall [ Pretorianin ]

MarCamper - Patrz moje posty o Gaxxie - opisałem i metodę ze Zwojem ochrony przed nieumarłymi. Tyle że ciągle uważam, że przy pełnej drużynie szkoda scrolli na Gaxxa. Mając maga zdolnego do rzucenia Energy Blades mogłeś skorzystać ze Spell Immunity - EB zapewniają takie tempo zadawania obrażeń, że powtórne rzucenie SI nie powinno być potrzebne. A propos Lasów Tethyru - warto zajrzeć do tej lokacji, żeby znaleźć Mana Bow i żeby wykonać quest Corana (nie to, żeby można było za to dostać sporo XP, ale zawsze miło uzyskać kolejny wpis do dziennika ;-P), ale nie trzeba koniecznie tam się udawać - po przyniesieniu elfom latarenki drużyna zostaje teleportowana do bram Suldanessellar nawet jeżeli nigdy wcześniej nie była w LT. Przez LT trzeba przejść, jeżeli chce się *wrócić* do Suldanessellar. Valencis - Skull Trap to *jest* czar o bardzo, bardzo małym zasięgu. ;-)

24.04.2002
19:22
[48]

Windfall [ Pretorianin ]

Belt - LOL. Piękny screen. :-)

24.04.2002
19:35
[49]

Belt [ 210 backstab damage ]

Windfall-dzięki No to dla urozmaicenia dam jeszcze jednego, podobnego pod względem sensu Mam jeszcze obrazek, którego nie da się opisać. Zawiera on wszystkie potwory jaki pojawiły się w sadze BG, zaczynając na koboldzie, a kończywszy na Abazigalu, łącznie ze wszystkimi bossami (Irenicus) i Herosami (Elminster). Chciałbym go zamieścić, ale niestety jest zawielki nawet w formacie JPG. Tapeta za to wygląda świetnie!

24.04.2002
20:19
[50]

Lisek20 [ Konsul ]

Belt to go pomniejsz chodziazby w Paint'cie.

24.04.2002
21:10
[51]

Belt [ 210 backstab damage ]

Jak??

24.04.2002
21:21
[52]

Lisek20 [ Konsul ]

Otworz painta. Z menu na goze wybiez obraz. Z rozwinietej listy wybierz rozciagnij pochyl. W Ramce rozciagnij (pion i poziom tak samo) podaj liczbe mniejsza od stu np. 50 to wtedy obrazek bedzie o polowe mniejszy.

25.04.2002
09:15
smile
[53]

Las Ca [ Konsul ]

Belt -> albo sciagnij sobie np. picture publisher, ktory umozliwia kompresje plikow jpg, dzieki czemu przy calkiem niezlej jakosci jpg'eg moze zajmowac kilkadzesiat kb.

25.04.2002
09:24
[54]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Belt --> Możesz mi wysłać ? [email protected]

25.04.2002
10:56
[55]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

Windfall --> z tym zwojem ochrony to spróbowałem właśnie po twoim poście :))) Byłem ciekaw jak pójdzie, a mam w drużynie max 4 osoby. Ale z tym demi liszem w wieży strażnika nie było już tak łatwo, mam 3 magów w drużynie, i wszyscy rzucali Energy Blades, i niestety to nie wystarczało, pociski się skończyły, a on dalej żył. I co gorsza podczas strzelania w niego, cały czas rzucał czary (głównie uwięzienie), choć jak obliczyłem, w każdej rundzie dostawał 28 strzałów na twarz (to jak on te czary rzucał?!?). najgorsze było to, że skubaniec był bardziej inteligentny od Gaaxa, bo choć oblegała go gromadka stworków z Planetarem na czele, to uwięzienie głównie rzucał na członków drużyny którzy stali na skraju widoczności. Więc bez Spell Immunity ciężko było :))) Ale jak wściekłem się, to poszło dalej szybko :))) Tylko jedna dziwna rzecz, jak lisz uwięził mi Imoen, ja rzuciłem uwolnienie, to jej nigdzie w okolicy nie było... Przeszukałem wszystkie okoliczne pomieszczenia i nic... Ze Spell Immunity jest jeden problem w polskiej wersji BG, przy wyborze szkoły czarów, nie widac nazw, są obcięte (gdyż są za długie), więc nie widac który przycisk jest do której szkoły magii, i nigdy nie chciało mi się sprawdzać wszystkich i opisywać co jest co :)))

25.04.2002
11:14
[56]

Trollf [ ]

Mar, ToB wprowadzilo takie zmiany, ze czesc przeciwnikow ma tzw. ForceSpellcasting (czy cos w tym stylu), czyli moze skonczyc inkantacje czaru i go rzucic nawet wtedy, gdy bedziemy im 'przeszkadzac'.

25.04.2002
11:24
[57]

Valencis [ Transmuter ]

MarCamper --> Jak znasz angielskie nazwy magów specjalistów - szkoły są ułożone alfabetycznie według nazw klas (abjurer-conjurer-diviner-enchanter-illusionist-invoker-necromancer-transmuter). Tak mi się zdaje, bo mistrz przemian to transmuter, a Przemiany to Alternation. Wszędzie w grze obowiązuje ta sama kolejność szkół.

25.04.2002
11:25
[58]

Valencis [ Transmuter ]

Co może dawać Niepodatność na czary/Poznanie?

25.04.2002
12:04
[59]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

Odkryliście może jakies specjalne kombinacje przełączników w maszynie Luma w Wieży Strażnika? Oczywiście oprócz tych powszechnie znanych (+1 do wszystkich cech, +5% odporności na magię, broń i portal na niższy poziom). Jak testowałem różne kombinacje, to dostałem kilka buteleczek uzdrowienia i kilkaset punktów doświadczenia. Ale może są jakieś ukryte kombinacje nie opisane nigdzie na żadnym świstku :)) Zna ktoś jakieś? Belt --> wyślij mi ten obrazek na maila, to Ci go zmniejszę :))

25.04.2002
12:45
[60]

Trollf [ ]

jest kilka fajnych kombinacji, po ktorych serwuja Ci za darmo Uwiezienie, lecz niestety nie pamietam co trzeba nacisnac... :(

25.04.2002
12:52
[61]

Trollf [ ]

aha, jeszcze jest kombinacja: triangular button, green dial, medium lever dostajesz Storm Star +3 - maczuge, ktora mozesz ulepszyc za pomoca Starfall Ore (ruda znaleziona w wiezieniu w Saradush) u Cespenara.

25.04.2002
12:59
[62]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

tak, o tej broni pisałem wyżej (tylko nie pamiętałem co to była za broń), a z uwięzieniem nie ma jakichś stałych kombinacji, wypróbuj jedną kombinację to dostaniesz albo uwięzienie, albo błyskawicę, kulę ognia, obniżenie jakiegoś statsu, czy truciznę. To jest chyba wybierane losowo, bo mi się zdarzały różne rzeczy pod jedną kombinacją

25.04.2002
13:10
[63]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

MarCamper ---> mi podczas zabawy maszyną Luma Szalonego udało się uzyskać 100000 exp, i jakiś eliksir.

25.04.2002
13:19
[64]

Trollf [ ]

heh :) Mar, z tym uwiezieniem to byla sciema [jestem dzis w nienajgorszym humorze :)] - wiec jak chcesz to sam se poprobuj, ja dziekuje :))

25.04.2002
13:30
[65]

wojtess [ Generaďż˝ ]

MarCamper -- > Masz 10 % szansy na jakąś przykrość, zapomniałeś dodac skamienienia, co przy głównej postaci kończy grę Dymion_N_S --> Żeby to otrzymać twoja postać musiała użyc macinki Luma wcześniej np. zejścia na dalszy poziom czy otrzymanie na stałe jakiegoś współczynnika

25.04.2002
13:36
[66]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

he, he, Trollf, popróbowałem se, i to całkiem sporo, wypróbowałem w symie ok. 1/4 wszystkich kombinacji, ale w końcu mi się znudziło. Ale zarobiłem chyba z 600 000 pkt doświadczenia i kilka mikstur. A przed uwięzieniem uchroniłem sie wchodząc w rozwścieczenie, oprócz tego jeszcze kilka innych czarów ochronnych, i było nieźle. Najgorzej było jak obcinało jakiś współczynnik,przed tym nie dało się ochronić i trzeba było korzystac z save :)))

25.04.2002
13:48
[67]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

wojtess ---> bawiłem się maszyną dokładnie po rozbiciu szybki i wypuszczeniu Carstona, próbowałem różnych kombinacji (prócz tych zapisanych na kartkach) i przy okazji straciłem dwa poziomy zaliczyłem ognistą kulę i błyskawicę.

25.04.2002
15:49
[68]

Belt [ 210 backstab damage ]

OK, już mam. Fajny nie !!!

25.04.2002
18:03
[69]

Evearain [ Pretorianin ]

Do czego służą soczewki do Rynn LAnthorn i gdzie je znaleść widziałem je przez shadowkeepera?

25.04.2002
18:31
[70]

Psychol [ yellow_koza ]

wlasnie: skond sciagnonc shadow keepera? mam ochote zobaczyc jak wyglada taki w/m/z thx

25.04.2002
18:59
[71]

Urbi [ Chor��y ]

Mam ogromną prośbę, czy ktoś może mi powiedzieć co trzeba zrobić aby zdobyć Crom Fayera (sorry jeśli źle napisałem). BG2 już przeszadłem, brakuje mi tylko tej rzeczy do pełni sukcesu. Bardzo proszę.

25.04.2002
19:07
smile
[72]

Korgan [ łoś ]

Urib--> zwój Crom Faeyra, młot gromu, Rękawice siły ogra i pas lodowego olbrzyma:)

25.04.2002
19:11
[73]

Lisek20 [ Konsul ]

Potrzeba paru przedmiotow: Rekawice sily ogra (kula sfer ma ja zly niziolek), zwoj Crom Feayr (w kaplicy Amaunatora po zabiciu smoka) Pas sily lodowego giganta (w lokacji z wyjesciem z podmroku jest komnata z pomikiem jakiejs duzej bestii - przywolaj jakiegos potwora\zwierze cokolwiek i zaprowadz przed pomnik, po zabiciu straznikow dostaniesz pas) Sam mlot grzmotow (gromow?) jest w kanalach w dzielnicy swiatyn za tajnym wejsciem w pn-wsch czesci (klucz do tego wejscia ma Tazok - przerosniety ogrorok straznik przed kaplica Fierkraga. Wszystko zanies do Cromwella w dokach i dozuc mu 10000 zlota.

25.04.2002
21:42
[74]

Belt [ 210 backstab damage ]

Dlaczego symbole maga (mojej głównej postaci) różnią się od tych, których używają wrogowie (lisze). Różnica polega i na wyglądzie i na sposobie działania, bowiem ich symbole nie oddziaływują na ich samych, lub ich przyjaciół, a moje tak. I takie zażalenie. Dlaczego złodziej nie może zdobyć miecza krótkiego +3 (Cieniste Ostrze) w normalny sposób! Tak muszę podejmować bardzo trudną decyzję, czy brać Gildię Złodziei od Renala czy miecz ten wspaniały mieczyk. Ja wolę wybrać miecz i mieć jakąś porządną broń, ponieważ Podrzynacz +4 zdobywam dopiero na końcu i nie chciałbym przechodzić całej gry z mieczem +2, którym nie mogę nawet zranić niektórych wrogów.

25.04.2002
22:49
[75]

Valencis [ Transmuter ]

Dla wrogów twórcy gry przygotowali osobne wersje czarów typu "Symbol,...". Maja nawet osobne ikony (nawiasem mówiąc korzystają z ikony "Glifu strażniczego") i jak zauważyłeś nieco zmienone działanie. Atakujący nas czarodzieje i kapłani bardzo lubią ich używać, mogłoby się to jednak dla nich źle skończyć, gdyby działały one w tradycyjny sposób.

26.04.2002
16:09
[76]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ludzie pomocy mam bg2 od niedawna i nie wiem kim grac i do czego dodac pomocy

26.04.2002
17:55
smile
[77]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Aschman --> Masz spory wybór ras i podklas

26.04.2002
18:11
[78]

Evearain [ Pretorianin ]

To jak z tym Lantorn nikt nie wie "specjaliśći" od Baldura?

26.04.2002
19:10
smile
[79]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

ale tak zeby na poczatku dobrze grac podoba mi sie mag i czarodziej ale nie wiem do czego dodac i ma on mało zycia i czary tez nie znam

26.04.2002
19:59
[80]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Aschman -- > szkoda, że nie ma Windfalla, on by ci doradził lepiej. Ja proponuję maga - specjalistę ( ma więcej czarów do zapamiętania na każdym poziomie niż zwykły mag ). Musowo najpierw właduj wolne punkty w zręczność i kondycję na maxa, pozostałe punkty rozdziel na siłę i inteligencję). Na pierwszym kręgu czarów zapamiętaj magiczny pocisk, a z czwartego - kamienna skórę.

26.04.2002
20:35
[81]

Valencis [ Transmuter ]

Z piątego, jak najszybciej znajdź "Ochronę przed broniami zwykłymi". Kondycja magowi wystarczy 16, inteligencja najwyższa możliwa, ale nie oszczędzaj też na charyźmie. Z magów specjalistów nie wybieraj mistrza przemian, odetniesz sobie dostęp do prawie wszystkich czarów ochronnych, a to one decydują o tym, że mag jest niepokonany.

26.04.2002
20:53
[82]

Valencis [ Transmuter ]

Wnioskuję, że twórcy gry chcieli rozbudować quest związany ze zdobyciem soczewek do Rynn Lanthorn, a potem z tego zrezygnowali. Widziałem te soczewki w Shadowkeeperze ("C6LENS"), maja ikonę klucza, a pewnie by wyglądały jak soczewki, a nie jak klucz, gdyby do czegoś rzeczywiście służyły.

26.04.2002
20:54
smile
[83]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ej mozecie mi napisac dokładnie kondycja tyle, inteligencja tyle?MAm dac klasa mag i specjaliste czy mistrza przemian mozecie wyrazniej?

26.04.2002
20:58
smile
[84]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Napiszcie jeszcze jaki czary prosze!

26.04.2002
21:11
[85]

Kane [ Beautiful St-Ranger ]

Aschman --> jak wybierasz specjaliste to ceche, która jest wymagana (dla nekromanty kondycha 16) masz automatycznie na wymagane minimum każdy specjalista ma inną cechę (jest opisane w grze) dla maga ważna jest inteligencja 18, kondycha 16(max. bonus do hit pointow) jak nie możesz kon=16 to lepiej kon=9 (szkoda punktów), wysoka zręczność (powyżej 15) wogóle to trzeba dużo klikać aby wylosowały się duże wartości cech... przedewszystkim: magiczny pocisk, kamienna skóra, fireball, zresztą sam musisz wybrać na zdrowy rozsądek :-)))

26.04.2002
21:13
smile
[86]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A ile siły ma byc? to jaki specjalista jest dobry nekromanta?

26.04.2002
21:15
[87]

Valencis [ Transmuter ]

Jak sobie życzysz: Co do magów - mamy zwykłego maga i osiem klas magów specjalistów (czary są podzielone na 8 szkoł magii, które tworzą opozycyjne pary. Mag zwykły może nauczyć się każdego czaru (zaklęcia każdej ze szkół), magowie specjaliści mogą się uczyć czarów własnej szkoły, sześciu im neutralnych, ale nie mogą się nauczyć zaklęcia szkoły opozycyjnej). Plusem dla magów specjalistów jest możliwość zapamiętania większej ilości czarów. Dwie najważniejsze szkoły magii to opozycyjna para szkół Odrzucanie-Przemiany, gra magiem specjalizującym się w jednej z nich (zwłaszcza specjalizującym się w Przemianach, czyli mistrzem przemian) jest trudniejsza niż innymi czarodziejami. Konkretne cechy - pamiętaj, że każdy mag specjalista ma jakieś wysokie minimum pewnej cechy równe 15 lub 16 (sprawdź na końcu instrukcji do gry). Polecam coś takiego: siła: z 10, ale jak wylosujesz bardzo dużo punktów, a pamiętaj, że za każdym razem suma wyników jest inna, to możesz podnieść nawet do maksimum zręczność: 18 (w każdym razie najwyższa dla danej rasy, mag - elf, może mieć 19) kondycja: 16 - daje więcej punktów życia. Niby mało istotne, bo maga należy tak prowadzić, żeby mu się w ogóle nic nie działo, ale jednak poczujesz się pewniej mając więcej. Wyższa kondycja nie da Ci więcej punktów życia, niż ta. inteligencja: 18 (gnomi mag może mieć nawet 19) - im jest wyższa tym więcej różnych czarów możesz wprowadzić do swojego repertuaru mądrość: jak najwięcej. Bardzo wysoka mądrość daje wysoką Wiedzę, czyli umiejętność identyfikowania przedmiotów magicznych o nieznanych właściwościach bez potrzeby użycia magii, niska - odwrotnie, bardzo zniża Wiedzę. Mądrość co najmniej 10 zapewnia nieujemną premię do Wiedzy charyzma: podobnie jak siła, jeśli starczy Ci punktów ustaw maksymalną wartość, 18, jeśli nie, zostań na średnim poziomie, np. 13. Wystrzegaj się charyzmy na niskim poziomie.

26.04.2002
21:17
smile
[88]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Co trzeba zrobic zeby szybko rzucał czary jak sobie zrobiłem mały trening rzucił najpierw jeden czar potem powoli poparu sekundach nastepny?

26.04.2002
21:20
[89]

Valencis [ Transmuter ]

Wiedzialem, że nie będę pierwszy, wiedziałem... Kane, akurat nekromanta ma minimum w postaci mądrości 16, nie kondycji (to mistrzowie przywołań i inwokacji) i może się okazać, że zabraknie przy niej punktów na inne cechy. Osobiście polecam mistrza inwokacji. Nie jest to aż tak istotne, jakie czary wiebierasz przy tworzeniu postaci. W ciągu gry znajdziesz lub kupisz wszystkie możliwe zaklęcia i będziesz mógł je przepisać do swojej księgi czarów.

26.04.2002
21:23
smile
[90]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Kim mi doradzacie grac specjalistą czy magie zwykłym?Tak zeby sie łatwo grało jestem nowicjusz.z tego co zrozumiałem siła 18,kondycja16,inteligncja18,madrosc tez charyzma 13 to jest przeciez niemozliwe na pocztaku!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mam grac człowiekiem?

26.04.2002
21:26
smile
[91]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

valencic odpowiedz mi. nie masz gadu-gadu zeby normalnie pogadac?

26.04.2002
21:28
[92]

Valencis [ Transmuter ]

Aschman --> Na tym polega system rund, jedna runda ma 6 sekund i można w niej rzucić tylko jedno zaklęcie. Każdy czar ma swoje parametry, w tym opóźnienie, od 1 do 10, co oznacza ile dziesiątych części rundy trwa jego rzucanie. Im dłużej rzuca się dane zaklęcie tym większa szansa, że jakiś nieprzyjaciel zrani nas w ciągu wykonywania tej czynności i czar zostanie zmarnowany (dlatego należy bez przerwy stosować czary ochronne takie jak "Kamienna skóra" lub "Ochrona przed broniami zwykłymi" - uwaga, nie wszyscy wrogowie będą próbowali Cię atakować broniami zwykłymi, mimo to, zdecydowana większość używa właśnie takich). Bezcenne są przedmioty, które skracają opóźnienie rzucania czarów (dlatego jak najszybciej zakup Szatę Vekny dla swojego maga). Istnieje pewien niezwykle potężny czar o nazwie "Akceleracja:", która sprawia, że natychmiast po zakończeniu rzucania jednego zaklęcia, w tej samej rundzie, możemy zacząć rzucać kolejne. "Akceleracja" to moc, jaką oferuje nam dodatek do Baldur's Gate II, Tron Bhaala.

26.04.2002
21:31
[93]

Valencis [ Transmuter ]

Dlaczego nigdy nie zdąrzę czegoś napisać na czas... Mam gadu gadu. Po prostu wpisz "Valencis" i od razu mnie znajdziesz. Jestem tylko jeden taki.

26.04.2002
21:31
[94]

xelos [ Junior ]

Jeśli masz ToB to najlepszy jest dziki mag. Ma dodatkowy czar a dzika magia rzucenie innego czaru niż zamierzaliśmy) tak często to się nie pojawia, a jak już to można załadować save.

26.04.2002
21:33
[95]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Nie mam tob

26.04.2002
21:36
[96]

Valencis [ Transmuter ]

xelos --> Dziki mag tylko w teorii ma jedną szansę na 20 na spowodowanie wybuchu dzikiej magii, w rzeczywistości jednak zdarza mu się to prawie bez przerwy. Tak czy inaczej, rzeczywiście, to będzie ciekawa gra z postacią dzikiego maga (zalety: dodatkowy czar na każdym poziomie jak magowie specjaliści, może zapamiętywać czary wszystkich szkół jak zwykły mag; wady: istnieje bardzo realne ryzyko wywołania wybuchu dzikiej magii, nawet jeśli nie będzie to nic złego, to i tak nasz czar zostanie wtedy zmarnowany).

26.04.2002
21:42
[97]

Kane [ Beautiful St-Ranger ]

Valencis --> sorry rzeczywiscie neko ma mądrość, poprostu już dawno nie grałem (w gre i w AD&D papierowe) a chcialem tylko unaocznić sytuacje ze specjalistami Aschman --> granie specjalistą powduje ze nie masz dostępnych dwuch przeciwnych szkół magii (zobacz instrukcja) ma to zalety ale i wady (nie polecam grania iluzjonistą bo jako szkołę zakazaną ma nekromancję, a z tej szkoły jest Plugawy Uwiąd jeden z najpotężniejszych czarów w BG (bez ToB), obrym czrem też jest czajnik (Chain Lightning)

26.04.2002
22:07
[98]

Valencis [ Transmuter ]

Kane --> W Baldur's Gate II każdy mag specjalista ma dokładnie jedną szkołę opozycyjną (uproszczenie w stosunku do Baldur's Gate I i Icewind Dale I). Bez "Plugawego uwiądu Abi-Dalzima" da się żyć, ale co to za życie...

26.04.2002
22:09
[99]

Valencis [ Transmuter ]

Belt --> Śpiesz się, bo Korgan znowu Cię wyprzedzi i założy nową część wątku! :))))))

26.04.2002
22:52
smile
[100]

Valencis [ Transmuter ]

Jeśli nie on, to ja. Link do części następnej:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.