GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

MAME32 i ROM-y

01.08.2005
18:00
smile
[1]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

MAME32 i ROM-y

Jak to jest z tymi ROMami? Gierki z super grafiką i muzyką zajmują po kilkadziesiąt kilobajtów? Oczywiście, "super" w odniesieniu do czasów, w których powstały - ale wystarczy porównać np. Double Dragon z 1987(!) roku na MAME a gry z analogicznego okresu np. na Atari 65XE, czy Commodore. W jaki sposób udaje się upchnąć tak wiele danych w tak niewielkich plikach? I czemu w tych czasach te gry były poza zasięgiem ówczesnego sprzętu komputerowego?

BTW, odnowiłem sobie salon gier z czasów dzieciństwa: to, co kiedyś kosztowało fortunę, teraz w zasięgu ręki: Shinobi, Guerilla War, Wonder Boy, Double Dragon, Ninja Turtles, Golden Axe - łza się w oku kręci.

01.08.2005
18:11
[2]

micpl187 [ Generaďż˝ ]

Oczywiście, "super" w odniesieniu do czasów, w których powstały - ale wystarczy porównać np. Double Dragon z 1987(!) roku na MAME a gry z analogicznego okresu np. na Atari 65XE, czy Commodore.

Czym tu się dziwić? Atari 65 XE i C64 to technologia z początku lat 80-tych. W 1987 była już na rynku Amiga i ST, które w porównaniu do automatów wypadały dużo lepiej. Poza tym automaty arcade to sprzęt specjalizowany, a taki zawsze wygra z komputerem, który służyć ma do różnych celów i na dodatek odpowiednio mało kosztować.

01.08.2005
19:20
[3]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

gladius ---> A co ma do tego ilość kilobajtów. Automaty coin-op budowane były specjalnie pod dany tytuł. Zainteresowanym polecam ten serwis:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.