Logadin [ People Can Fly ]
Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.164)
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
Poprzedni watek
Logadin [ People Can Fly ]
Mam nadzieję, że nie zlinczujecie za założenie kolejnej części wątku :)
No i dzisiaj instaluję MM6 :> Poza pracą nic nie będę robił (weekend nad morzem zaowocował poparzeniem całego ciała w stopniu WYSOKIM - odpada nałożenie czegokolwiek od butów po t-shirt), więc w wolnym czasie po raz 3-ci podejdę do tej części cyklu.
AQA [ Pani Jeziora ]
Ja linczować nie będę :) Cieszę się, że kolejna osoba gra w MM6; będzie większa grupa do dzielenia się wrażeniami; jeszcze tylko OldDorsaja trzeba mocniej zachęcić :)
Logadin [ People Can Fly ]
AQA - a jak :)
A ja mam cichą nadzieję, że po MM6 chociaż RAZ nadejdzie pora na masowe granie w DEMISE, gdyż nigdy nei miałem skim się dzielić wrażeniami :)
(A widzę że minimum 3 osoby tutaj w Demise pogrywają)
AQA [ Pani Jeziora ]
Mam Demise (kiedyś dadawali do jakiegoś czasopisma "growego"), ale jakoś nigdy nie było okazji, żeby zobaczyć jak się w toto będzie grało; szczerze powiedziawszy - screeny mnie troszkę odstręczają :)
Logadin [ People Can Fly ]
AQA - graficznie to jest poziom MM9, więc nie jest źle :)
Jedynie nie masz pełnej swobody ruchów ale dla meni to plus (pierwsze 5 leveli znam totawlnie na pamięć i mogę wciskać Przód - Lewo - 2x przód - prawo - 3x przod (drzwi po lewej) - 2x przod - (znow drzwi po lewej) ..... :)
Stary dobry klimat bez 100% swobody poruszania się znany choćby z EoB.
Do tego postacie na 400 levelach :) Multigildie (np barbarzyńca + łotr + ninja), świetnie! zaprojektowane lochy, od groma przedmiocików - jak dla mnie świetny tytuł, jakby grze typu roguelike dać grafikę 3D.
AQA [ Pani Jeziora ]
Logadin ---> tia, "old school RPG" :) No wzięłabym sie za to, ale pewnie nastąpi to kole 2010 roku (szóstka MM do skończenia pewnie do gwiazdki przy moim trybie grania, potem ósemke by sie przydało wreszcie "zmóc", czeka na mnie jeszcze NwN HotU, Dungeon Siege LoA, Sacred też kupiliśmy, Dungeon Siege 2 wychodzi, potem Oblivion) ehh, doby nie starczy, życia nie starczy :))))
OldDorsaj [ Konsul ]
Logadin--->chyba dałes zly odnośnik do popzredniego wątku bo mi łączy 2 wstecz.Demise jest świetne,pierwszy raz nie zaskoczyłem jak to wyszło ale teraz zachęcony przez Adamusa spróbowałem jeszcze raz i wsiąkłem totalnie-tylko że coś zaczynam dostawać starszne baty od lvl 10 i nie umie go zwiedzić bo ginie mi cała drużyna :(.najgorsze ze trace współczynniki,głównie constitution a jest mi potzrebna do wielu czarów.Mój frontman explorer ma 81 lvl więc nie powinienem mieć chyba takich kłopotów na 10 lvl.Poza tym mam wrazenie jakby coś czasami nie tak było,wchodze gdzieś i niby wygladają te same istoty co zawsze i tak samo rozpoznane a druzyna nie umie ich trafić i po kolei ginie.Tracę kilka h na szukanie potionów czy tomów by przywrócić statsy a potem na lvl 10 i tam czasem po kilku min jest po drużynie i znów od nowa :(.
OldDorsaj [ Konsul ]
AQA--->nie trzeba mnie zachecać już postanowiłem zagrać ito pewnie po kolei 6-9,tylko że ja nie lubię zcaczynac 2 gier na raz szczególnie cRPG jak mnie wciągnie.Postaram się skończyć Demise chyba że okaże sie za trudne i nie dam rady a chodzenie po wczesnych levelach mnie znudzi.
_Mok_ [ Legionista ]
Skoro sporo osób zaczęło ponownie grać w M&M6, to podaję również mojego patcha do tej gry:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe
Zmiany:
- zawiera patche 1.1 i 1.2 w sobie
- zaktualizowane biblioteki audio i wideo (jeśli komuś filmy nie chodzą etc.)
- naprawione niedziałające drzwi w siedzibie Gildii Cienia i w zamku Kriegspire.
- naprawiony błąd shield i armor recovery. Gra sprawdzała złą biegłość podczas sprawdzania recovery (zamiast kolczugi sprawdzała zbroję skórzaną itd.)
- dodane opcje konfiguracyjne w pliku .ini (bieganie, obracanie podczas wychodzenia z budynków i głośność muzyki)
- caps lock podczas gry przełącza bieganie/chodzenie (dla tych, którzy walczą w real time, a chcą biegać przez resztę czasu)
- muzyka będzie odtwarzana nawet jeśli płyta CD2 będzie w innym napędzie niż pierwszy CD-ROM w systemie (można teraz podpiąć image używając emulatora CD bez zmieniania liter napędów)
- usunięte sprawdzanie wolnego miejsca na dysku (nie działało prawidłowo dla dużych twardych dysków).
Dodatkowo, jakieś 2 tygodnie temu zaktualizowałem plik z patchem dla polskiego M&M7. Poprawiłem jeszcze jeden poważny błąd w polskiej wersji, który pozostał jeszcze z wersji Mirage - niektóre specjalne przedmioty nie wyświetlały w opisie swoich specjalnych właściwości. Nie wiem, czy te przedmioty działały prawidłowo mimo tego błędu. Niestety, jeśli ktoś już ma taki przedmiot, to nie zostanie on naprawiony, dopiero rozpoczęcie gry od początku usunie ten problem. Nowo znalezione powinny być ok (o ile obszar w którym się znajduje nie został jeszcze odwiedzony wcześniej). Chodzi o następujące przedmioty: Amulet Clankera, Kapitański kordelas, Lustro meduzy, Sztylet Lady Carmine, Ostrze złoczyńców, Maska cieni, Duchowy pierścień, Skrzaci pierścień, Słoneczna peleryna, Księżycowa peleryna, Zokkarowy topór, Wampirzy płaszcz, Minotaurzy topór i Grognardowy kordelas.
Ten sam błąd występuje również w M&M8, ale nie miałem jeszcze czasu przygotować poprawki. Zresztą tam dotyczy to tylko bodajże 1 czy 2 przedmiotów.
-Mok
Katane [ Useful Idiot ]
Mok, czlowieku, Ciebie naprawde powinni ozlocic :)
Przedmioty, ktore wymieniasz, nie posiadaly specjalnych wlasciwosci.
W MM7 zostal jeszcze jeden blad - niski dmg. Psychic Schock, zawsze rzedzu 11-22.
Adamus i Reszta: sugeruje, aby we wstepniaku dac linki do patchy Mok'a.
_Mok_ [ Legionista ]
>Przedmioty, ktore wymieniasz, nie posiadaly specjalnych wlasciwosci.
Posiadały, ale nie były wyświetlone w opisie, stąd trudno było się zorientować. Próba rzucenia np. zaklęcia Ognistej poświaty na taki przedmiot nie powiedzie się, gdyż działa ono tylko na niemagiczne przedmioty. Każdy z tych przedmiotów ma specjalny atrybut. Jedna z kolumn w pliku przedmiotów była nieprzetłumaczona, a gra porównywała zawartość tej kolumny z innym plikiem tekstowym. Sądzę że winne było 3DO, które zapewne po prostu nie zaznaczyło tej kolumny do tłumaczenia.
Amulet Clankera alchemii
Kapitański kordelas smoka
Lustro Meduzy meduzy
Sztylet Lady Carmine zabójców
Ostrze złoczyńców wampiryzmu
Maska cieni złodziei
Duchowy pierścień magii ducha
Skrzaci pierścień magii powietrza
Słoneczna peleryna magii światła
Księżycowa peleryna magii ciemności
Zokkarowy topór magii ziemi
Wampirzy płaszcz księżyca
Minotaurzy topór mocy
Grognardowy kordelas zabijania elfów
-Mok
Adamus [ Gladiator ]
_Mok_ --> Jesteś GENIUSZEM i nie ozłocić, ale splatynować i diamentami opsypac Cie należy :-))) Swoją drogą, to skąd u Ciebie takie zainteresownie seria M&M?
Katane ---> Masz rację trzeba by było chyba zrobić niewielką zmainę wstepniaka
Logadin --> Wszystko jest OK :-)))
AQA --> Sorry za przekręcenie nicka :-PPP. Ale jak sie w pospiechu pisze, to nie tylko przekrecenie nicka, połknięcie literki, ale nawet ortograficzny byk się moze przydarzyc ;-PPP. Aczkolwiek jak obserwuje na innych watkach w jaki sposób jest traktowany nasz ojczysty jezyk, to mi się watroba przewraca ;-/, tu w naszym watku jest kultura a i w ilości błędów wyraźnie odstajemy ;-DDD.
OldDorsaj --> To zostaw na chwilę Demise (wiem, ze ciezko sie od niego oderwac ;-PPP) i dołącz do zwiększającego się grona miłosników M&M6 ;-DDD
Belert --> Widzę, że dzielnie przesz do przodu :-). Ja wczoraj awansowalem druzynę na 47 lev i moi arcymagowie sa mistrzami w light magic (oj trzeba sie napracowac, zeby zostac świetym - tylko to gwarantuje mistrzowskie szlify :-PPP), oraz mają wystarczająca ilośc punktów na zostanie mistrzami w dark :-DDD (tu juz łatwiejsza sprawa, nic tak łatwo nie spada jak reputacja ;-PPP). W zasadzie załatwiłem juz prawie wszystkie questy (zostało mi kilka plus z pięć sześć wiekszych lokacji) i niedługo powinienem udać sie do Oracle i rozpocząć wędrówki po największych dungeonach :-DDD
Belert [ Generaďż˝ ]
Adamus: ??????????????????????????????????????????????? 47 lev , a ja mam 15 buuuuu Etam ide do Baaa juz mi tylko ta swiatynia zostala ech.... brrrr.
_Mok_:Dzieki za patcha
AQA::))
Adamus [ Gladiator ]
Zgodnie z sugestią Katane - nowy wstępniak - prosze osobę zakładającą nowy wątek o wstawienie tego tekstu:
===========================================================================
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
Najlepsze kompedium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
https://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe
Stworzone równierz przez _Mok_'a patche do:
M&M7:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe
M&M8:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe
======================================================================
Jeżeli Macie jakieś uwagi, chcecie żeby coś tu jeszcze dopisać, proszę piszcie :-)))
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> Punktów doświadczenia to mam tak na 55 lev ;-PPP, ale na razie z pieniędzmi krucho :-D. Zresztą juz na tym poziomie moja druzyna rządzi (rządzi bo na razie nie poszedłem do żadnego dungeona z kryształem :-). Ale pamietam jak grając za pierwszym razem (byłem chyba koło 30 lev) wszedłem do Castle Darkmoor i uparłem się ze ja spenetruję ;-PPP i zrobiłem to, chociaz trwało to ze dwa tygodnie :-PPP
Jeżeli macie jakieś ciekawe linki do stron o W8, Demise M&M7,8,9 czy innych cRPGach w trybie FPP, albo o modach do nich i uwazacie, ze warto to umiescic we wstepniaku, to dopiszcie je ponizej mojego tekstu.
Katane [ Useful Idiot ]
Mok --> Nie posiadaly w sensie w polskiej wersji ich nie mialt - po zalozeniu pierscienia duchow magia ducha pozostawala na takim samym poziomie, jak przed. Gra traktowala je jako magiczne, ale nie posiadaly one zadnych magicznych wlasciwosci, choc powinny zgodnie z wersja angielska :)
Czyli w sumie mowimy to samo, tylko sie nie zrozumielismy :)
.....................................................................................
Ja wlasnie koncze Castle Alamos (brrrr), mam juz krysztal z Castle Kriegspire, czas na Hermit's Isle a pozniej ten maksymalnie denerwujacy Castle Darkmoor (oczy i ich Dispel Magic, koszmar).
Ogolnie gra sie ciezej niz 4 postaciami czarujacymi, chociaz zauwazylem, ze dobry luk i mastery w bow to calkiem niezle rozwiazanie, 50 dmg. jednym strzalem to standard.
Adamus --> Co do wstepniaka:
.....................................................................................
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
M7M6:
Najlepsze kompedium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
https://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe
M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:
https://www.mm7.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Swietne patche do M&M7 przygotowane rownierz przez _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe
M&M8:
Kolejne niezbedne patche _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w jezyku angielskim:
https://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona, rowniez dosc dobra, dosc dlugo nie byla aktualizowana:
https://www.wizardry8.prv.pl/
Demise:
Polecana przez Adamusa strona po angielsku (lub francusku :))):
https://demise.free.fr/
.....................................................................................
To tyle ode mnie :)
Katane [ Useful Idiot ]
Ech, cholera, literowki :/
Jeszcze raz:
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
M&M6:
Najlepsze kompedium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
https://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe
M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:
https://www.mm7.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Swietne patche do M&M7 przygotowane rownierz przez _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe
M&M8:
Kolejne niezbedne patche _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w jezyku angielskim:
https://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona, rowniez dosc dobra, dosc dlugo nie byla aktualizowana:
https://www.wizardry8.prv.pl/
Demise:
Polecana przez Adamusa strona po angielsku (lub francusku :))):
https://demise.free.fr/
Belert [ Generaďż˝ ]
Hmm nie wiem doswiadczenie idzie mi jak krew z nosa , wyrzynam temple of Baa , niemilo sie robi jak atakują mnie nagle kolo oltarza stada rozjuszonych kosciotrupów.Ech...
_Mok_ [ Legionista ]
>W MM7 zostal jeszcze jeden blad - niski dmg. Psychic Schock, zawsze rzedzu 11-22.
Niestety, ale nie umiem tego poprawić. Kod czarów ofensywnych jest wspólny dla większości czarów i nie mam pojęcia co jest przyczyną, że akurat ten czar działa nieprawidłowo (o ile tak działa, może po prostu większość przeciwników ma odporność na magię umysłu?).
Aha, poprawiony patch do M&M7 usuwa również błąd w zaklęciu Godzina mocy. Efekt zaklęcia Pośpiech nie działał gdy pochodził z Godziny mocy (a działał gdy pochodził od pojedynczego zaklęcia Pośpiech, fontanny, eliksiru itp.)
>Swoją drogą, to skąd u Ciebie takie zainteresownie seria M&M?
Lubię ją po prostu. Parę lat temu, gdy pracowałem jeszcze w CDP to składałem poprawione wersje MM7 i 8. Patch do MM7 (tylko autozapis i opisy misji) całymi miesiącami czekał na zrobienie, ale zawsze były jakieś ważniejsze projekty i w końcu CDP nigdy go nie wydał (to był tani projekt o niewielkim budżecie na poprawki - stąd nie wszystko zostało poprawione jak np. te nagrania "witamy w gildii duchów" itp.). Po latach gdy potrzebowałem odpoczynku od roboty to sięgnąłem po MM7 i niejako przy okazji wyprodukowałem wstępne patche. Na jednym z for anglojęzycznych ludzie podali inne problemy z grami i tak poprawki powoli się rozrastają.
Swoją drogą inne gry z tego wątku zupełnie mi nie leżą :P Z serii Wizardry grałem tylko w W6 (jeszcze na amidze ponad 10 lat temu) i pamiętam tylko nieustanne load/save (jammed doors itp) oraz to, że wszyscy znajomi zatrzymali się przy jednych zamkniętych drzwiach i nikt tego nie skończył (w tamtych czasach trudno było o solution, a te które były, urywały się przy tych drzwiach). Z nowych gier - Morrowind to bez wątpienia najnudniejszy crpg w jaki próbowałem grać (parę razy podszedłem, nigdy więcej...). Wielki, pusty, nudny świat wypełniony robotami o specjalności przewodnik turystyczny. Ten sam bełkot 90% postaci, który do tego jeszcze trzeba czytać, bo może któryś ma jeden wątek więcej. Zero emocji, wciągającej fabuły czy normalnych dialogów. Po prostu koszmarna gra. Ale ja zawsze preferowałem fabułę ponad nieliniowość czy realizm gry. Już Gothiki były o 3 klasy lepsze.
-Mok
OldDorsaj [ Konsul ]
Mok--->dzięki za patche.Co do Morrowinda,to akurat w tym roku po raz drugi ją zainstalowałem i Gothica 2 z Nocą kruka też i jak dla mnie bawiłem sie przy obu 3 tygodnie każda po kilka godzin dziennie.Czytalismy tu juz wcześniej że z jakichś powodów gry te,jedna lub druga nie leżą niektórym tak jak innym i ja mogę to przeżyć-co innego jak używasz słów "koszmarna","najnudniejsza","bełkot" wobec gry która w sumie juz przez jakieś 6 tyg sprawiła że zapomniałem o boźym swiecie i dała tyle radości z grania-nad tym nie mogę przejść do porządku.Może jest coś ze mną nie tak bo po takich słowach jak określiłeś tę grę dziwnie się trochę czuję,a nie wydaje mi się że jestem bezkrytyczny wobec cRPG bo naprawdę nie tak wiele potrafiło mnie wciagnąć na maxa.
_Mok_ [ Legionista ]
Och, zdaję sobie sprawę, że bardzo wiele osób uwielbia Morrowinda. Po prostu napisałem jak ja tę grę odebrałem ;) Dla niektórych kluczowe znaczenie ma np nieliniowość rozrywki i możliwość robienia wszystkiego co się chce. Wtedy takie gry jak Morrowind mogą idealnie pasować do upodobań. Dla mnie jest to zupełnie bez znaczenia. Dlatego wbrew opiniom większości graczy crpgowych nie jestem wielkim fanem ani Morrowinda, ani też np Falloutów. Najlepszą grą crpg jest dla mnie Torment, który ma bardzo liniową fabułę. Lubię też jrpgi (niestety do FF7 nie wyprodukuję patcha, a na moim obecnym komputerze nie jestem w stanie uruchomić go prawidłowo, a chętnie potwórzyłbym go po latach). Ogólnie moje klimaty to raczej przygodówki z elementami rpg niż wielki świat i "róbta co chceta" :)
-Mok
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
_Mok_ ----->>> jesteś WIELKI a nawet jescze WIĘKSZY. SZACUNEK.
A może dałoby się zrobić takiego patcha do MM6 który po naprawieniu tego co zostało naprawione przywracałby następujace błędy
1. Możliwość nabywania w tajny sposób zdolności w gildiach przez klasy nieuprawnione,
2. Niewątpliwy błąd z doświadczeniem za quest z Lord of Fire,
3. Skrzynia w Dragonsandzie z uzupełnianiem złota.
Nawiasem mówiąc o ile 2 to niewątpliwy błąd a 3 to niemal pewne, że błąd o tyle odnoszę wrażenie, że 1 było początkowo zamierzonym sekretem gry z którego się wycofano - jak sądzisz?
_Mok_ [ Legionista ]
> Nawiasem mówiąc o ile 2 to niewątpliwy błąd a 3 to niemal pewne, że błąd o tyle odnoszę wrażenie, że 1 było początkowo zamierzonym sekretem gry z którego się wycofano - jak sądzisz?
Na pewno nie, inaczej ten błąd nie zostałby usunięty w kolejnych patchach ;) Zresztą co wtedy za sens w różnych klasach, skoro wszystkie mogą uczyć się tych samych biegłości? Pewnie można to uzyskać używając edytora postaci.
-Mok
Katane [ Useful Idiot ]
_Mok_ --> Jestem niemal pewien, ze to wina gry, nawet majac magie umyslu na poziomie arcymistrza i 15 w niej punktow, zwyklemu wiesniakowi zadaje wlasnie 22 pkt. obrazen za kazdym razem (!). Szkoda, ze nie wiesz jak to naprawic, bo czar staje sie praktycznie bezuzyteczny.
Co do Morrowinda, to odnioslem podobne wrazenie do Twojego - gra byla zbyt latwa, zbyt nudna (taka, hmmm, szara - po co np. wykonywac questy, jak sie za nie nie dostaje expa, a nagrody sa smieszne, lepiej pobiegac, poskakac, poplywac i pozabijac jakies larwy).
_Mok_ [ Legionista ]
> Jestem niemal pewien, ze to wina gry, nawet majac magie umyslu na poziomie arcymistrza i 15 w niej punktow, zwyklemu wiesniakowi zadaje wlasnie 22 pkt. obrazen za kazdym razem (!). Szkoda, ze nie wiesz jak to naprawic, bo czar staje sie praktycznie bezuzyteczny.
Dobra, chyba znalazłem problem... Mam wrażenie że obecnie zadaje 12 + 1 punkt na poziom biegłości. Ale wtedy powinieneś zadawać 27 punktów obrażeń, a nie 22... dziwne. W każdym razie sprawdzenie tego potrwa parę dni, bo jestem ciut zajęty.
-Mok
Belert [ Generaďż˝ ]
Daggerfall bo to był pierwowzór Morrowinda to gra nieliniowa , genialna i na dodatek nowatorska.Ach grało się świetnie rozgrywka nieliniowa , mozliwośc posiadania wlasnego domu , statku , mozliwosc wplatania sie w baaardzo trudne i niebezpieczne konflikty z podziemiem Daggerfalla.Niezapomnę jak mi zatłukli 30 iloś levelowego bohatera.Z drugiej strony bugi były wprost legendarne :( wisiało się na drzwiach oj wisiało , właziło się w mur i niemogło wyleżć.Ile wsciekłosci przeklenstw , a ile godzin gry :)
A Morro coż taki jak nasze czasy ładny , mały i prosty , ale z drugiej strony grało się bardzo dobrze.
MM to już inna historia .Też fajna ale jak dla mnie taka bardziej bajkowa.
Dagger był bardziej poważny :)))))
Adamus [ Gladiator ]
Co do Morrowinda, to juz kilka razy pisałem, że gra ma naprawdę duzy potencjał, ale zawalono w niej kilka rzeczy, których poprawa wpłynęłaby w znaczący sposób na grywalnośc. Największym jak dla mnie (i nie tylko ;-PPP) problemem jest bezsens wykonywania questów, skoro i tak nic poza nikomu niepotrzebnym złomem się z tego nie ma. Dlaczego wzorem Wizardry8, nie postawiono na dwutorowosc rozwoju postaci? To, ze umiejętnosci wzrastaja wraz z ich uzywaniem jest kapitana sprawą, ale takie ograniczenie było duzym bledem. Przecież w praktyce wystarczy stanąc w kącie i podskakując puszczać bąki, zeby sobie wychodować herosa ;-PPP. I wcale tu nie zartuje :-/ uczymy naszego bohatera kilku czarów na najnizszym poziomie, zeby nie zuzywaly wiecej niz 1-3 pkt many i biegając w kólko podskakujemy rzucając te czary. Do tego co jakis czas przywolujemy słaby szkielet i okładamy go mieczem, albo innym uzywanym przez nasza postac narzedziem a poziomki rosna w oczach. W przerwie na obiad, albo teleekspress zaczepiamy jakiegos słabego szczurka, który podciaga nas w tarczy i zbroi i do tego w ciagu dwóch godzin robimy sobie mega mistrza na 100 w alchemii :-( kupujac składniki u mistrza w Balmorze i sprzedajac mu gotowe mikstury :-(((. Sama alchemia, to prawdziwa porazka, bo mozna sprokurowac mikstury, które dodadza nam wspólczynniki na poziomie bogów. Troche sie pobawiłem robiąc coraz mocniejsze mistury, az w pewnym momencie moja mikstura latania miała długość trwania 3 lata, a fruwałem szybciej od F16. A wystarczyłoby wprowadzic punkty doswiadczenia (dzieki czemu nabrałoby sensu robienie questów) i ograniczyć wzrost współczynników (zwłaszcza tych uzyskanych przy pomocy czarów i mikstur) w zaleznosci od osiągnietego poziomu doświadczenia (czyli np. zaczynamy na poziomie 0 i maksymalnie nasze umiejetnosci moga miec poziom 30, a awansując na 20, bedziemy mogi podciagnąc je na 50 a maksymalny ich wrost dzieki wspomaganiu ograniczyć do 100 lub 200% w danej chwili posiadanych). Drugą bardzo denerwując sprawa, była uboga fauna i znów brak punktów doswiadczenia za jej eksterminację ;-P. Trzeci negatyw Morrowind dostanie za to, o czym pisał _Mok_ - setki postaci, które tylko są i do niczego wiecej nie słuza, ale które trzeba zaczepic i sprawdzac, czy aby nie maja czegos nowego do powiedzenia (do tego wszyscy maja prawie te same opcje dialogowe :-/). Dobrze przynajmniej, ze po negatywnych uwagach na temat mapy i dziennika te dwie strasznie skopane rzeczy poprawiono w dodatkach.
Mam nadzieję, ze w Oblivionie bedzie lepiej. Co prawda juz wiem, ze nadal nie bedzie punktów doswiadczenia (chyba ze cos sie odmieni), ale moze cała kraina bedzie bardziej tetniła zyciem niz Morrowind i moze juz nie bedzie tak łatwo zostac super bohaterem a zaczepiani NPCe wreszcie coś ciekawego do gry wniosą :-)
Belert [ Generaďż˝ ]
Ech ja pamietam jak dla televani robilem sobie wlasną chalupę. Nie dość że postawiona była w Molag Mar o ile pamietam to jeszcze lecialem do niej z 5-6 min. przylatuję a tam cebyla wsadzona w ziemie kurde malo mnie nie trafilo .Potem mi ja rozbudowali ale juz tego nie ogladalem tylko do tribunala wpadlem.
Fakt alchemia byla przegięta , zreszta takich przegięcć było więcej ale najazbawniejsze ale wiele osób miało problemy i to poważne z grą . Ech... wiem ze to nie diablo ale mimo wszystko ....
Co do treningow to tylkona poczatku sie tak dalo, potem Ci szczur nic nie robił tak od 40 levelu trzeba było z buta i tak chodzić .Jak raczej unikałem takich przegięć ale np. alchemie na 100 miałem.
moneo [ Nikon Sevast ]
Adamus---> tak jak mowisz, potencjal Morrowind na pewno mial. I przede wszystkim mase dobrych pomyslow, ktore miejmy nadzieje zostana dopracowane w Oblivionie.
Ale co do trenowania herosa w stylu przyklejania wcisnietego klawisza to troche przesadzasz. Dla mnie taka gra to po prostu oszustwo i przy okazji sposob na popsucie sobie calej zabawy. Poza tym jak to sie ma do idei "Role Playing"?
Poza tym lepszy chyba nowatorski (i chyba przyznasz, bardziej realistyczny niz dodawanie punktow umiejetnosci gdzie sie chce) ale troche niedopracowany pomysl, niz powielanie sztampy.
Ja przyjalem Morrowinda nie jak powiesc, ktora sie czyta i zachwyca zwrotami akcji i postaciami, ale raczej jak wlasnie system RPG, czyli swiat do eksploracji. I choc przyznam, ze "Mistrz Gry" nie wysilil sie piszac scenariusz dla tej przygody, to jednak ciekawosc swiata wciagnela mnie na tyle, zeby grac w Morrowinda z odstepami przez dwa lata.
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
Mi najbardziej przeszkadzalo w Morrowindzie to, ze swiat jest sztywny i kompletnie bez zycia. Grajac mialem wrazenie, iz poruszam sie wsrod plastikowych lal badz innych kukielek. Muzyka Soula ratowala troche klimat, ale calosci - nie.
Dlaczego po zdobyciu Arcymistrza Telvanii, Arcymaga i innych tytulow - nadal bylem traktowany jak wiesniak, adventurer itp itd ? Nonsens, strasznie psuje to klimat gry.
_Mok_ [ Legionista ]
Dobra, poszło szybciej niż sądziłem. Wrzuciłem nową wersję patchy do MM7 i MM8 pod tymi samymi nazwami plików co poprzednio.
MM7 (v1.21) - poprawiony Szok psychiczny
MM8 (v1.1) - Caps Lock przełącza bieganie, poprawiony Szok psychiczny, Godzina mocy (pośpiech) i chyba poprawione 5 specjalnych przedmiotów:
Maczuga Słońca - zabijania żywiołaków
Ebonest - zabijania smoków
Miecz Whistlebone'a - zabijania smoków
Topór Balthazara - lodu
Łuk Noblebone - masakry
Już posiadane/wykreowane przedmioty nie zostaną poprawione.
-Mok
Equinox_bert [ Legionista ]
witam i pozdrawiam fanów mm. Mam pytanie : czy ktokolwiek spotkał się w mm7 z mantikorą <znaną z homm3 (ang.scorpicore)> Ja kilkakrotnie spotkałem ją na Arenie ale jak kliknelem rmb to wywalało mnie do windy....
Katane [ Useful Idiot ]
_Mok_ --> Mozliwe, ze nie mialem item magii umyslu, bo zawsze doprowadzam ja do arcymistrza i zostawiam na poziomie 10, tyle ze zwykle dokladam pierscionek ja wzmacniajacy. Wiec wyglada na to, ze masz racje :)
I dzieki za kolejna poprawke :)
Logadin [ People Can Fly ]
Jeszcze dwie stronki do DEMISE:
https://www.dtr-dojo.com/
oraz
https://www.pharaoh-productions.com/demise/news.php?start_from=10&archive=&subaction=&id=&
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
logadin----> odpowiesz mi na pytanie z poprzedniego wątku :) ? gdzie na jarmarku jest namiot rebela??
Belert [ Generaďż˝ ]
MM6 : temlpe of Ba padło po wscieklej obronie , ech ci pojawiajacy sie znikąd clerycy z hordami szkieletów.Oczywiscie tych 5000 gp nie znalazlem podobno jest ale nie wiem nie udalo mi sie znalezć.
I powstaje pytanie co dalej mam 16 bodaj level .Jakies rady ?
:))
Logadin [ People Can Fly ]
Soldamn - sorry jakoś nie zauważyłem twego postu :)
W linku kliknij na mapę - REBEL to stanowisko numer [10]
OldDorsaj [ Konsul ]
Mok--->ja nie neguję tego jak odebrałes grę i jak ci się podoba czy nie,tylko ubodło mnie trochę uzycie w 2-3 zdaniach kilku mocnych słów z których by wynikało ze to dno totalne-w odniesieniu do gry która mi sprawiła kupę radości-zresztą teraz wymieniłeś fallouty też i z tego wynika ze totalnie różnimy się w odbiorze cRPG.Zresztą Gothic też wymieniłeś w sensie"to juz nawet on był lepszy" i tym samem wymieniłeś mój cały kanon-no jedynie zgodze sie co do FF7 bo też w nim jest no i jeszcze BG2 które cenię o kilka klas wyżej niż Planescape Torment(dla mnie oprócz fabuły prawie nic nie było w tej grze,ale fabuła nie stworzy sama grywalności).
_Mok_ [ Legionista ]
No to widać jak gusta się różnią po prostu :) Trudno żebym pisał w superlatywach o grze, którą uważam za dno. A taką mam opinię o Morrowindzie po prostu. Gothiki dla odmiany były świetne i z przyjemnością w nie grałem. Wspomniałem o nich tylko dlatego, że to podobny okres wydania gier. Fallouty były takie sobie. W miarę fajne, ale nic nadzwyczajnego. I te bugi... W BG2 nie grałem, zbyt dużo wiedziałem z fabuły bym się dobrze bawił, więc zdecydowem się odpuścić sobie tę grę (a mam dość nieciekawą opinię o tłumaczeniu akurat tego tytułu). Skończyłem jedynie Tron Bhaala. Ogólnie dość lubię serię BG. Co do Tormenta to dla mnie jest o kilka długości przed większością innych gier... ale zdaję sobie sprawę że nie wszystkim pasuje. Nawet kiedy robiliśmy pl wersję to prorokowałem, że ta gra się nie sprzeda w Polsce. I nie myliłem się specjalnie. Moja opinia jest właśnie taka, że fabuła jest najważniejsza. Wszystko inne to jest tylko tło. Ale przecież nikomu nie zabraniam zachwycać się tymi stronami rozgrywki, które dla mnie są bez znaczenia, jak nieliniowość, wielkość świata, mnóstwo statystyk czy fura przedmiotów. Grunt, by każdy się dobrze bawił :)
-Mok
OldDorsaj [ Konsul ]
Mok--->zgadzam sie że na temat gustów się nie dyskutuje i każdy ma prawo do swojego zdania,ale nie pojmuję jak można się świetnie bawić grą cRPG bez tej reszty o której napisałeś,a mającej tylko fabułę.Mam wrazenie jakbyś lubił przygodówki a nie cRPG i jakbyś miał im za złe że nie są przygodówkami-bo te 4 cechy bez znaczenia to sedno dobrych cRPG-a jeśli do tego mają fajną fabułę to jeszcze lepiej.Ciekaw jestem opini reszty na ten temat i czy moze tylko ja uważam że bez tych 4 cech nie mozna wogóle mówić o grze cRPG.
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> przejedź się teraz do Bootleg Bay i powycinaj w pień urzędujących tam kanibali; do dobra rozrywka przy Twoim poziomie i łatwe doświadczenie; radzę jednak odrobinę docenić towarzystwo, szczególnie Witch Doctor'ów :)
Dla mnie dobry "erpeg" jest jak gotowanie dobrej zupy :) Przede wszystkim należy zacząć od wywaru, esencji, jaką jest fabuła; to na tej podstawie będę tworzyć potrawę, czyli kreować i prowadzić swoją postać ku jej przeznaczeniu, czyli finalnej zupie :) W związku z tym ważne jest, abym nie dostała od razu gotowego rosołu, przyprawionego na "tip top", ale żebym mogła coś od siebie dorzucić, ukształtować, dosmaczyć. Potrzeba mi więc całej masy przypraw i ziół, czyli właśnie tej "fury statystyk". To ja zdecyduję, czy mój bohater ma mieć mięśnie jak u komara pięty, ale za to łeb jak sklep, czy odwrotnie. Dobra zupa ma również to do siebie, że kiedy podnoszę pokrywkę garnka, unosi się wspaniały zapach, który powoduje, że o niczym innym nie marzę, jak tylko nalać sobie do michy i pałaszować. To właśnie jest klimat i grywalność razem wzięte. Gra wciąga mnie do tego stopnia, że nawet jadąc samochodem, czy prasując krąży mi gdzieś po głowie pomysł na zabicie tego smoka, czy tamtego maga. Wiadomo również, że jeden lubi zupę jeść ze słoika, palcami i na stojąco, drugi prosto z garnka, trzeci z talerza, ale widelcem, czwarty, piąty i tak dalej jeszcze inaczej. Dlatego dobrze jest, żebym w grze miała wybór, czym tego smoka chcę zaszlachtować: mieczem, z łuku, a może czarem jakimś okrutnym ? No i jakim mieczem ? Krótkim ? Srebrnym ? Magicznym ? A jak już się tak nawpieprzam tej zupy, a nawet się, za przeproszeniem, porzygam z przejedzenia, to następnego dnia znowu zjem ją ze smakiem aż się skończy :)
Belert [ Generaďż˝ ]
Hmm... dobra ide :)
Belert [ Generaďż˝ ]
Biję się w silver outpost i mam tam problemy dochodzę do sali z dwoma platformami .Niby mam opis ale cos nie najlepszy jest , albo ja zle czytam.A pozatym jest czy nie ma czaru JUMP ???????????????????????????????????????
Ciągle czytam że jest a podobno go nie ma ?
Arguss [ Centurion ]
Aqa, "yyy... jasne.." :)))
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
Belert - -> Musisz użyć czaru "Jump" :D Sam właśnie zbieram 4500 szt na ten czar ,bo także nie moge narazie tam wskoczyć:P
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> to do Silver Helm Cię wywiało ?:)) Jump nie jest konieczny, ale "nie-jump" wymaga ciężkiej przeprawy ze strażą posterunku; w pokoju, gdzie aż roi się od wrogów możesz znaleźć przełącznik, który sprawi, że w kierunku szczytu pomieszczenia z platformami zaczną wysuwać się półki. Problem polega na tym, że podczas gdy przed Tobą półka się wysuwa, to za Tobę się wsuwa, więc bardzo łatwo zlecieć na łeb :) W każdym razie, jeśli tylko będziesz w miarę równo szedł, powinieneś bez większego problemu dojść na samą górę. Ja z Jumpa nie korzystam wcale; co innego jednak Feather Fall, który amortyzuje upadek :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-08-02 16:06:08]
Belert [ Generaďż˝ ]
Załatwione , , dzieki za rady własnie wybiłem wszystko w Outposcie , jump nie jest konieczny , a i przeciwnicy gina szybko , uderzenie kwasu ma strasznego kopa.Tak w 6 jak i w 7 .Ale co dalej ? ech...
Katane [ Useful Idiot ]
Belert --> W Mist jest promocja na wizarda, zrob ja (fontanna jest w Bootleg Bay) a pozniej do Corlagons Estate w Castle Ironfist po promocje na Archmage.
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
a ja w wizardry 8 właśnie wróciłem z podwody, mam destinae, astral i moliri, co dalej ?? podejzewam ze musze sie udac do rapaksow, albo zrobic questy dla trang albo dla umpani (te niszczące 2 rase) jestem nastawiony pacyfistycznie, i chcialbym wybrac droge powodujaca jak najmniej walki (chociaz zapewne wszedzie jej bedzie pelno) co polecacie :)?
AQA [ Pani Jeziora ]
A ja bym jeszcze nie odwiedzała Corlagan's Estate z powodu imć Power Licha, który tam urzęduje; ale jeśli jednak zdecydujesz się na to miejsce, to naucz się przedtem czaru Feather Fall (w Corlagan's Estate jest jedno miejsce - jakby komin, do którego będziesz musiał wskoczyć; bez amortyzatora będzie cienko :) Aha, jeśli o Licha chodzi, to jest on bardzo odporny na większość czarów, więc najlepiej jak najszybciej go dopaść i sklepać mu maskę w ataku bezpośrednim. Uważaj też na teleport-pułapkę w korytarzu prowadzącym do komnaty z Lichem: przenosi ona na sam środek tego pomieszczenia (albo coś w ten deseń). Dodatkową atrakcją lokacji są wszelkiej maści duchy, które powodują przyspieszone starzenie się;
Moją taktyką początkową w MM6 było zwiedzanie poszczególnych krain i próbowanie sił z wrogimi istotami je zamieszkującymi; o ile Minotaury w Kriegspire i wilkołaki w Blackshire dały mi niezłe baty, o tyle kanibale w Bootleg Bay byli do szybkiej likwidacji, więc polecam (jeśli radzisz sobie z Fire Archerami, to tym bardziej poradzisz sobie z kanibalami); w Bootleg Bay masz jeszcze Temple of Tsantsa (misja ratunkowa, kanibale i kobry - prościzna :), Temple of the Sun (misja na High Priesta, czyli drugi awans kleryka, mnisi zakapturzeni - uwaga, bo Master Monk rzuca Weak - i Minotaur King na skarbach, ale siedzi w osobnej komnacie, więc można nie ryzykować spotkania:), Temple of the Fist (banał: mnisi i szczury + misja zniszczenia złego kryształu;) oraz Hall of the Fire Lord ( Twoje olubione Gobliny oraz Ogry, a także misja dla Fire Lorda;)
Wsio :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-08-02 19:09:05]
la fessée [ je ne taime plus ]
Soldamn ... myśląc o pacyfistycznym rozegraniu, mając artefakty, pozostaje Tobie ukończenie questów dla T`Rang i Umpani z wyjątkiem ostatnich (dla T`Rang - zniszczenie statku Umpani, dla Umpani sabotaż w szeregach T`Rang). Następnie udasz się, którędy i jak chcesz, na Skraj Dziczy - będzie tam obozik Rapasków. Musisz uwolnić Rodana i Drazik`a celem dołączenia ich do drużyny (ich obu - więc wszelaki dołączony npc odpada), następnie zaprowadzisz ich do ich dowódców, którzy prócz nagrodzenia experience, zlecą Tobie zniszczenie statku Mrocznego Mędrca ze szczytów gór Umpani. Potem możesz z nimi zrobić, co chcesz - albo ich zwolnisz, albo udasz się z nimi w podróż dalej. Uwaga - gdy po zestrzeleniu statku powrócisz do dowódców (Jamira lub Z`anta) wówczas sami od Ciebie odejdą ;)
... pozdrawiam All ... ;)
Belert [ Generaďż˝ ]
Dobra posłucham Cie :))
Jak mi pojdzie napisze :), życzcie mi powodzenia.
Katane [ Useful Idiot ]
w Corlagan's Estate jest jedno miejsce - jakby komin, do którego będziesz musiał wskoczyć; bez amortyzatora będzie cienko
Niekoniecznie - wystarczy "isc w sciane" podczas spadania i obrazen sie unika calkowicie.
Power Licha mozna (a nawet trzeba) dosc szybko pokonac - najlepiej rozdzkami z freballami, ice boltami i lightning boltami (rozdzki to na poczatku gry nieoceniona pomoc).
Twoje olubione Gobliny oraz Ogry
No i wybiedzona wersja Defender of VARN :)
Belert [ Generaďż˝ ]
Wizard zrobiony , temple of fist rozwalone ide dalej :)
Equinox_bert [ Legionista ]
Ech,panowie i panie wybaczcie że się wcinam w dyskusję,ale ponawiam moje pytanie.spotkał ktoś mantikorę?
Belert [ Generaďż˝ ]
O ile sie nie myle to w walce na arenie ale nie przezylem walki wiec nie wiem czy wywalalo do windy :(
DarkStar [ PowerUser ]
mam pytanko zwiazane z questami dla Erathii i Avlee:
czy da sie zrobic dwa questy czy tylko jeden z nich tzn. wykrasc plany fortu/uwolnic wieznia?
Belert [ Generaďż˝ ]
Mozna oba ale spiesz bo masz bodaj miesiąc na oba.
Katane [ Useful Idiot ]
Equinox --> W "normalnym" swiecie gry nie mozna spotkac mantikory. Tez widzialem ja raz na arenie, ale mnie nie wywalilo chyba do windy.
Darkstar --> Mozna oba, mozna nawet oba sabotowac, co jest imo najciekawsze i wymaga najmniej pracy :)
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA:ufff 23 level , temple of ts cos tam załatwione , zmęczony jestem , z grubsza rzaecz biorąc to zrobilem wszystko co napisałaś.Teraz zobacze jakby druida zrobic na eldera.A potem to juz nie wiem co robic.A zreszta chyba pojdę spać , jutro będę myslał.
Acha byłem u Goblin kingów na wyspie koło New Sorpingal i powiem jedno: gwiezdny deszcz :)) Ech miło było ...
Lord Joseph [ Legionista ]
Gra ktoś w M&M IX?:)
Przed chwila normalnie przeżyłem szok. Wyruszyłem z mymi dziadami by uwolnić generała Istvara z więzienia w Drangheimie, no i w jednym z pomieszceń znalazlem czarna skrzynkę. Oczywiście bohaterowie próby otwarcia nie przezyli. No ale spróbowałem jeszce raz, tym razem kucając za łóżkiem, a po otwarciu szybko wycofując się. Trzech padło, a ku mojemu zdumieniu jeden nie odniósł obrażeń. Efekt: Brongnoker, 25AC, +10 do umięjętności zbroja, +10 do wszystkich atrybutów, wart 35000:) Nie wiem czy to jakiś błąd gry, czy kosmiczny fart( rozbrajający coś właśnie po przeżyciu krzyknął na temat chowania się, czy uników) Ale, nie powiem, taki hełm na początku gry zachęca, oj zachęca.
AQA [ Pani Jeziora ]
Katane ---> "Power Licha mozna ... dosc szybko pokonac - najlepiej rozdzkami ...": ah, jak to każdy gracz ma swoje sposoby na przeciwników :) Power Lichom zawsze spuszczam bęcki mieczykiem, a wszystkie różdżki sprzedaję :) Nawet kilka dni temu chciałam w wątku o nie zapytać (o ich użyteczność), ale mi się zapomniało :))
Belert ---> a nie mówiłam, że będzie dość łatwo ?:)) No to teraz polecam Ci Mire of the Damned: duchy (chyba Evil Ghosty postarzają), harpie (Harpy Witch - niebieska - postarza, reszta upija:) oraz cała banda szkieletów; tutaj też jest do zabicia smok - Longfang Witherhide (cy cuś) - do drugiego awansu Paladyna oraz Snergle's Iron Mines (awans na mastera w axe, chyba:) - jak już zwiedzisz te kopalnie, trzeba będzie zwiedzić jeszcze jedne, w Castle Ironfist, i zaciukać Snergla; w każdym razie sama kraina, jak i lokacje dosyć proste (wyłączając Castle Darkmoor i tu uwierz mi na słowo, że na zamek przyjdzie czas trochę później:). Aha ! W Mire jest taki wąwóz, który na pierwszy rzut oka wygląda dość spokojnie, ale kiedy tam wejdziesz opadnie Cię całe stado Harpy Witch (pojawiają się znikąd). W tym starciu moja drużyna postarzała się dwukrotnie :))
"gwiezdny deszcz :)) Ech miło było ...": wypróbuj jeszcze Meteor Storm :)
Lord Joseph ---> MM9 często będzie Ci robiła takie niespodzianki :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-08-03 05:58:54]
Bodziu [ Lord Ironfist ]
OMG !!!
Nie sadzilem ze seria MM przezyje taki renesans O_O.
Chyba musze wziac sie za ktoras czesc :) Tylko ktora ? ;-)
Adamus [ Gladiator ]
Bodziu --> Jak za starych dobrych czasów :-DDD. Siedem watków w ciągu trzech tygodni :-PPP - normalnie nie do uwierzenia :-PPP
Belert --> Proponuje zebys udał sie do Blackshire - znajdziesz tam tarcze w skrzyni przy skarpie, pilnowanej przez wilkołaki, ale jak Masz starbursta, to nie bedzie z nimi kłopotów i mozesz spróbowac odwiedzic Lair of the Wolf - tam sa do wykonania dwa questy, jeden w miare prosty. Z Blackshire udaj sie na półnac do Kriegspire - o ile jeszcze tam nie byłes i zakotwicz sobie Lloyda przy studni dokładajacej po 30 poziomow dla calej druzyny (ale o tym juz Ci pisałem :-))
A moja ekipa została wczoraj awansowana do poziomu 70 :-PPP i przed nią juz tylko cztery nowe krainy i sześć najwiekszych i najtrudniejszych dungeonów :-PPP
Katane [ Useful Idiot ]
Bodziu --> A moze tak MM7? ;)
Kolejny raz z MM6 zakonczony. Ufff, ciezko z tymi rycerzami i paladynami, pod koniec gry uzywalem tylko blasterow. Nastepnym razem biore 4*Driud :)
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA i Adamus: wiecie co MMVI jest taki rwany w VII jakoś szedłem jak po sznurku a tu muszę się pytać hmm... niby czytam to po angielsku , ale jestem podłamany jak koncze dungeon bo zaraz zadaję sobie pytanie gdzie isc dalej.A jak zobaczylem co trzeba zrobic zeby awansowac driuda to mi sie nogi ugiely :)))))
Ale gra sie fajnie choc alchemia to niewypał.A własnie ktory z czarnych sie oplaca robic ?
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Belert - akurat alchemia imho jest fajna :) A czarne najlepiej uzywac parami np: Essence of Might i Essence of Intellect :) i tylko raz taka kombinacje na jednego czlonka druzyny, kolejna dawka juz nie podnieje statow :D
Katane - wiesz ze teraz dzieki Mok'owi moze sie skusze na MM7, to jest ta czesc, gdzie zostaje sie lichem ? ;-)
Belert [ Generaďż˝ ]
Bodziu: Brrrrr tak , i potem ta zlota czaszka wywija koziołki brrr....Tzn . jak zostaniesz lichem .
Logadin [ People Can Fly ]
Rysław - te piosenki z BT są ŚWIETNE. Nie wiesz czy może będzie możliwośc zakupu samej ścieżki audio czy Cenega nie przewiduje takiej możliwości?
Muzyka świetna by w PUBie spokojnie do browaru i rozmów w tle puszczać.
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Logadin --> ciesze sie, ze sie podoba :)
Nie wiem niestety czy planowane jest wydanie samej sciezki audio.
_Mok_ [ Legionista ]
Katane --> To tak powinno wyglądać... Ech, jak się człowiekowi chciało, to nie było czasu. A teraz... już się nie chce :(
Katane [ Useful Idiot ]
_Mok_ --> Sam przerabiales w Photoshopie czy istnieje jakas latka polonizujaca? ;)
Btw, niezly wynik, ale daleko mu jednak do najlepszych na stronie Bodzia ;)
_Mok_ [ Legionista ]
Wynik jest bez znaczenia, akurat taką zgrywkę miałem. To na niedokończonej pl wersji którą kiedyś zacząłem z nudów i nigdy nie skończyłem ;)
OldDorsaj [ Konsul ]
jesteście wstrętni kusiciele wszyscy :)-ja chce skończyć Demise najpierw a potem dopiero MM
Mac [ Sentinel of VARN ]
_Mok_ --> A jeśli można zapytać, to w czym ty robisz te patche/polonizacje do MM6?? Bo fajnie byłoby tak samemu pogrzebać w kodzie;)
Bodziu [ Lord Ironfist ]
_Mok_ - ja Cie pamietam z beta testow nad MM9, to byly fajne czasy ;) btw. nie masz czasem ochoty faktycznie polonizacje zrobic tej MM6 ? :)
_Mok_ [ Legionista ]
Mac --> patche to głównie assembler, polonizacja to po prostu edycja plików z tekstami. Cała reszta jest już zrobiona.
Bodziu --> Nie mam czasu nad tym dalej siedzieć. Plus moje tłumaczenie to kompletna amatorszczyzna, nie jestem tłumaczem. O ile pamiętam to do zrobienia został najdłuższy plik z tekstami (losowe odzywki spotkanych npców), plik z powitalnymi tekstami npców i trochę dziur w pozostałych. Ale wątpię bym do tego przysiadł w najkiejkolwiek rozsądnej przyszłości.
-Mok
_Mok_ [ Legionista ]
Ups, miało być "jakiejkolwiek".
Bodziu [ Lord Ironfist ]
_Mok_ - no chyba zeby Ryslawa namowic, ale czy on bedzie mial czas i chec ;-) W koncu imho najlepszy tlumacz jakiego znam :D
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
wiem ze to moze nie tryb fpp ale rzucili wlasnie na lade singlowe demo Dungeon Siege 2, czego nie nalezy IMHO lekce sobie wazyc ze wzgledu na posuche w offlineowych erpegach ostatnio. mam tylko nadzieje ze bedzie zaierac wiecej rpga a mniej ogladania gry ktora gra sie sama
OldDorsaj [ Konsul ]
pełna wersja Metalheart też już jest,tyle że ja przestałem aż tak czekać na te nowości bo Demise mi zostało lekko licząc 2-3 miesiące grania a potem MM6 6-9 już postanowiłem-jak to wszystko pokończę to niektóre z nowości będą w tanich seriach chyba :)
Logadin [ People Can Fly ]
OldDorsaj - na którym lvl podziemi siedzisz? Daleko do 30stki?
Mac [ Sentinel of VARN ]
_Mok_ --> no tak, ale czym ty wyciągasz te pliki tekstowe z pliku Lod?? Próbowałem to kiedyś zrobić przy pomocy MM7 view, ale nie chciał działać z MM6:/
_Mok_ [ Legionista ]
Bodziu --> Zapomnij, Ryslaw ma wystarczająco dużo roboty z "normalnymi" tłumaczeniami :)
Mac --> Pliki .lod różnią się trochę w poszczególnych grach, ale są do tego narzędzia. Ja mam własne, a i na sieci jest tego sporo. Tworzony jest np. pełny edytor poziomów do MM6-8. O ile wiem autorzy rozgryźli już większość formatów danych - https://mm8leveleditor.sourceforge.net/
-Mok
OldDorsaj [ Konsul ]
Logadin--->kończę 10 ale z dużymi problemami :(
pytanie od znajomego który gra w MM8: jak otworzyć Kryptę Czasu w Ravenshore i do czego służy znaleziony w grobowcu niedaleko flet oznaczony jako quest item?
Logadin [ People Can Fly ]
OldDorsaj - po czystym DEMISE zamierzasz grać jeszcze w dodatek?
Co do fletu - to nie był on przypadkiem od questu z NWC jako klucz?
OldDorsaj [ Konsul ]
Logadin--->nawet nie wiedziałem że jest,coś gdzieś widziałem że miało być ale nie wiedziałem że wyszło
Belert--->zabawne ci się wydają problemy niektórych z ukończeniem Morrowinda-no to przyznam siebez bicia że ja grałem 2 razy i ani razu nie skończyłem,co mi się w innych cRPG,które mi sie podobały nie zdarzyło(wyjątek Daggerfall).Gra mnie strasznie wciągnęła,za drugim razem jak grałem wersję PL jeszcze bardziej.Pierwszy raz wyrzuciłem ksiażkę potzrebna do wykonania głównego questu i nie znalazłem duplikatu-grałem potem sporo ale tylko na zasadzie zwiedzania swiata.Drugi raz byłem przygotowany i starałem się robić wszystko dobrze tym bardziej ze juz to była wersja PL.Nie wiem czy dobrze powtórze bo minęło kilka miesiecy ale spóbuje.Podczas pierwszej wizyty w głównym mieście,poszedłemdo dzielnicy Hlalu-tam znalazłem opuszczone domostwo i zacząłem plądrować-nagle wyskoczyli na mnie na dole wojownicy i wszystkich wykosiłem.Tydzień czy dawa grania później robiłem quest na Hortatora Rodów i rzedstawiciela plemion(nie pamiętam nazwy)-zostałem pzredstawicielem plemion i Hortatorem Rodów oprócz Rodu Hlalu.Okazało sie że w opuszczonym domostwie był członek rady Hlalu którego zabiłem.Przywódca Hlalu w mieście mówi że ciąży na mnie podejrzenie,to samo mówili członkowie rady-ale gdy wykonałem questy dla króla i zaszantażowałem najważniejszego szlachcica ten ustąpił na moją korzyść i powiedział że wstawi się za mną u dwóch pozostałych szlachcianek z rady.Niestety gdy przychodzę do nich mówia ze mam krew Telvani na rękach i mnie nie poprą-wracam do głównego szlachcica a on że przecież się wstawił za mną i czego jeszcze chcę więcej.Wieszczka z plemienia mówi że nie wypełnię przepowiedni bo zabiłem członka rady Telvani.Zastanawia mnie jedno-zabiłem na próbę przywódcę Hlalu w mieście(tego co daje questy i przyznaje tytuł Hortatora) i wtedy gra daje komunikat o tym że nie wypełnię przepowiedni i nie uratuje świata.No zgoda,tylko czemu tego komunikatu nie było jak zabiłem członka rady?Mam sejwy wiec jak da się to rozwiązać to proszę o pomoc,jak nie to za rok czy dwa zaczną po raz trzeci.
Logadin [ People Can Fly ]
OldDorsaj - ja w Morrowinda grałem łącznie 8 razy i też ANI RAZU nie zakończyłem gry :) (ale to mój nawyk :( boję się kończyć gry które mi się podobają - wiem że za rogiem czai się koniec, a ja jego nie chcę więc się na zakręcie zatrzymuję :))
Są dwa dodatki peirwszy to DTR drugi właśnie na ukończeniu jak się nie mylę. No i powstające DEMISE II - ale dawno nei odwiedzałem forum PHARAON'a więc nie wiem jak prace stoją.
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
a ja mam pytanko dot. wizardry 8 - jestem w szczerbie rapaksów, zwiedzilem juz cele z jednej i drugiej strony, i nie wiem gdzie isc dalej, wszedzie odgradza mi lava, a jedyne drzwi jakie widze sa zamkniete :/? w solucji przeczytalem ze trzeba zwalic jakas kolumne ale nie mam pojecia jaka. probowalem juz chyba kazda i kazda trzyma sie dobrze:/
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
Soldamn -->> w korytarzu gdzie jest rozwalone przejscie do drugiego korytarza, tuz obok przejscia sufit korytarza podtrzymuje drewniany wspornik, musisz na nim kliknac spowoduje to zawal i bedziesz mogl przejsc po kamieniach do korytarza obok
AQA [ Pani Jeziora ]
OldDorsaj ---> a czy mogło tak być, że nie zauważyłeś stosownego komunikatu (okienka niby "wiszą" jakiś czas na ekranie, ale według mnie jest to możliwe). A od naprawiania swoich błędów w Morrowindzie są dwie rzeczy: po pierwsze "sejwy" ( :)), po drugie Construction Set. Użycia tego drugiego absolutnie nie uważam za oszukiwanie. W samej "podstawce", jak i w Bloodmoonie (oj, tu przede wszystkim) musiałam co najmniej dwukrotnie użyć edytora tylko po to, żeby naprawić błędy twórców (niewybuch i most do Sothy Sil'a), a więc dlaczego okazjonalnie nie naprawić swoich ?:)
Belert [ Generaďż˝ ]
OldDorsaj :))))))))))
Gra ma zabezpieczenia i nie da sie zabic kogos potrzebnego !!!!!
Dostajesz wtedy komunikat że niestety zabiłeś osobę niezbędną do ukończenia głownego wątku gry i od tej chwili mozesz grać ale nie ukonczysz głównego wątku gry !!!!!!!!! I ew. qucksave do wyboru.
Ech ta delikatnośc ... co do Televanich to ich sie zabija wszystkich z wyjatkiem tego głównego :))
Belert [ Generaďż˝ ]
Acha ja Morro zakonczylem tylko raz a grałem , ech grałem ile wlazło aż mi sie znudził , moj max to chyba 56 level.
OldDorsaj [ Konsul ]
Logadin--->ten dodatek to oficjalna rzecz która mozna kupić,czy to darmowy soft zrobiony przez fanów gry i skad to wziąść?Co do kończenia gry to ja odczuwam frustracje i zniechęcenie jak mi się nie udaje-tym bardziej jak gra mnie wciągnie na maxa.
AQA--->nie wydaje mi się żeby było możliwe niezauważenie komunikatu-szczególnie tego.Co do grzebania w grze to mnie to nie pociąga wogóle i tracę wtedy wszelkie zainteresowanie grą-nawet jeśli to nie oszustwo do końca.Nawet nigdy nie grałem w żadne mody,nawet do ulubionych gier-wyjątek to Diablo 2.Chyba jestem za leniwy :(
.Ach...przyniosłem w końcu dzisiaj MM6 z pracy i teraz będzie kusić dopiero.To wersja dodana do Swiata gier komputerowych-te patche od Moka bedą działać?
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->jestem pewny że nie dostałem komunikatu ale nie mogę dostać tego tytułu Hortatora od Hlalu-reszte juz mam.
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--->Twoja odpowiedź świadczy że za dużo napisałem i chyba ci się nie chciało doczytać do końca bo piszę o tych komunikatach w 3 ostatnich zdaniach i wiem o tym co napisałeś-to oczywiste ;)
_Mok_ [ Legionista ]
> Ach...przyniosłem w końcu dzisiaj MM6 z pracy i teraz będzie kusić dopiero.To wersja dodana do Swiata gier komputerowych-te patche od Moka bedą działać?
Powinny. Jeśli to jakaś dziwna wersja to patch się nie zainstaluje (wyświetli komunikat, że nie znana wersja jakiegoś pliku i powie do widzenia), ale obstawiam że zadziała bez problemu.
-Mok
Logadin [ People Can Fly ]
OldD - płatny dodatek. Jak dobrze pamiętam za darmo był dla ludzi którzy kupili najnowsze wydanie DEMISE drogą internetową.
Wcześniej w wątku podałem linka do DTR jak się nie mylę.
Belert [ Generaďż˝ ]
fakt przeczytałem teraz dokładnie , wybacz że potraktowałem Cię trochę z góry.Fakt że teraz to mi mina zrzedła.Hmm.... Gdzies po forum sie plącze facet o nicku Trolf i jest to podobno najlepiej znający Morro gosć.Jest tez strona Adamantytowa wieża i mozesz tam poszukac rozwiazania problemu.Mysle ze jednak konsolą bedziesz musiał przywołac z powrotem tego goscia.To chyba raczej poważny błąd gry , ale byc może można go ominąć. Hmm... poddaję się :((
AQA [ Pani Jeziora ]
OldDorsaj ---> skoro twierdzisz, że nie mogłeś nie zauważyć komunikatu, to tak jest; a może pamiętasz, jak koleżka Hlaalu się nazywał ? Może mi się co przypomni :)
Belert ---> jak tam postępy w MM6 ? :)
Katane [ Useful Idiot ]
Do nowego:
OldDorsaj [ Konsul ]
Belert--w porządku-sam teraz czytając swój tekst zobaczyłem że mi się pomieszało-piszę o Hlalu a nagle mi skądś Telvani wyskoczyli :)
AQA--->musiałbym zainstalować żeby sprawdzić imię,ale to charakterystyczne miejsce.W dzielnicy Hlalu na samej górze bodajże jest opuszczone domostwo,zarośnięte pajęczynami-tyle ze one jest na niby opuszczone a na samym dole jest własnie ten członek rady i jego służba.Potem nawet dostałem quest na odnalezienie go,bo niby się gdzieś ukrywa-niestety wcześniej go zabiłem.Teraz tak myślę i nie jestem pewien czy on na pewno ukrywał się w dzielnicy Hlalu-ale chyba tak.W każdym razie to jedyne niby opuszczone domostwo w dzielnicach miasta-oczywiście nie licząć niższych poziomów i krypt.
Arguss--->dzięki za info,spróbuję przy okazji-tylko nie rozumiem o co chodzi z tym ID-mam wpisać imie i nazwisko tej osoby czy jakiś kod ma przypisany?Co do Metalheart to mnie ucieszyłeś tym pierwszym wrazeniem-bałem sie że znów będzie kicha :)I znów mam dylemat czy moze najpierw w Metalheart nie zagrać-Fallouty to też mój kanon cRPG.
Mok--->dzięki,moze dziś wieczorem zainstaluję :)
mc34270 [ Junior ]
To jest forum głównie o M&M VI ale mam problem z M&M VII - moze ktos bedzie umial mi pomoc :)
W quescie promocyjnym czarodzieja na lisza trzeba zdobyl słoiki duszy z toru przeszkod w celeste (zeby bylo jasne gram ciemna strona mocy :)) Po przejsciu calego toru znajduje skrzynie w ktorej powinny te sloiki byc ale ona jest pusta :(
Czy wie ktos czy cos zrobilem zle albo ma ktos jakiegos patcha to rozwiazujacego (podany na tym forum niestety tego nie naprawia...)
Z gory dzieki za pomoc :)