GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pilkarzyki Wygraj Lige - ostatnie godziny na stworzenie druzyny.

23.07.2005
10:07
smile
[1]

EasyInternetCafe [ Konsul ]

Pilkarzyki Wygraj Lige - ostatnie godziny na stworzenie druzyny.

Co to są "Piłkarzyki Wygraj Ligę"?

Gra "Piłkarzyki Wygraj Ligę" powstała w wyniku połączenia dwóch kultowych gier - "Piłkarzyków" i "Wygraj Ligę". Polega ona na stworzeniu i prowadzeniu wirtualnej drużyny piłkarskiej złożonej z piłkarzy I ligi polskiej. Osiągnięcia uczestnika konkursu zależą od wyników, jakie uzyskają wybrani przez niego piłkarze w prawdziwych meczach ligowych. "Piłkarzyki Wygraj Ligę" stwarzają więc niepowtarzalną okazję sprawdzenia się w roli prezesa i menedżera profesjonalnego klubu piłkarskiego.

Dlaczego warto grać w "Piłkarzyki Wygraj Ligę"?

W naszej grze możesz poczuć się jak szef prawdziwego klubu, który na co dzień ma problemy z formą piłkarzy, ich kontuzjami, brakiem pieniędzy na transfery. Ale z drugiej strony, po trafnych decyzjach, może świętować osiągnięty na boisku sukces. Do tego potrzebna jest wiedza o polskich piłkarzach, zdolność podejmowania decyzji, instynkt oraz sporo szczęścia.

Dzięki naszej grze w zupełnie inny sposób spojrzysz na polską ligę. Przede wszystkim w naszym konkursie prezesi rywalizują fair play i często, dzięki ligom prywatnym i forum, zostają przyjaciółmi. Od samego początku rozgrywek każda kolejka jest wydarzeniem tygodnia. Nie mające do tej pory dla ciebie większego znaczenia wiadomości czy plotki o planowanych transferach, kontuzjach, konfliktach w klubach, czy wzrastającej formie poszczególnych piłkarzy i drużyn staną się nagle bezcennymi informacjami, które pozwolą ci zarobić miliony złoty na naszym wirtualnym rynku. Dlatego warto też śledzić dział Wiadomości w Piłkarzykach Wygraj Ligę.

Nasza gra daje też dostęp do bogatych, szczegółowych ligowych statystyk, nie tylko z bieżącego sezonu, ale także z pięciu poprzednich. Będziesz mógł sprawdzić ile razy w słupek strzelił każdy z piłkarzy np. w sezonie 1999/2000, jeżeli oczywiście wtedy grał, albo ile żółtych kartek zebrali piłkarze danego klubu w ciągu ostatnich sezonów. Wszystkie statystyki używane w grze dziennikarze "Gazety" zbierają i gromadzą od kilku sezonów jako jedyni w Polsce. Dzięki grze masz także dostęp do bazy piłkarzy ligowych, w której każdy piłkarz ma swoja stronę internetową ze zdjęciem, podstawowymi danymi i jego osiągnięciami statystycznymi. W ten sposób otrzymasz dostęp do dodatkowych informacji na temat piłkarzy - będziesz mógł się na przykład dowiedzieć czym jeździ twój boiskowy idol albo jaki jest jego ulubiony program telewizyjny. Tego nie znajdziesz w żadnych innym portalu polskim ani zagranicznym!

Kto może wziąć udział w Piłkarzykach Wygraj Ligę?

Zagrać w "Piłkarzyki Wygraj Ligę" możesz w dwojaki sposób. Albo przez internet, albo poprzez SMS-y. Ta druga droga skierowana jest głównie do graczy "Wygraj Ligę", którzy przez ostatnie kilka lat w ten sposób prowadzili swoje drużyny. W przypadku uczestnictwa w grze przez internet musisz mieć założone konto pocztowe w portalu Gazeta.pl. Login i hasło do tego konta pozwolą ci wejść na strony "Piłkarzyków Wygraj Ligę". UWAGA: Jeżeli założysz klub poprzez internet, będziesz mógł później zarządzać nim także przez komórkę. I odwrotnie, zakładając klub przez telefon masz wciąż możliwość zarządzania nim przez internet. Tak więc śmiało możemy stwierdzić, że Piłkarzyki Wygraj Ligę stała się prawdziwie multimedialną grą.

Jak zacząć grę?

Po pierwszym logowaniu się na stronach "Piłkarzyków Wygraj Ligę" musisz wybrać nazwę dla swojej drużyny oraz wpisać nazwisko bądź pseudonim jej prezesa (czyli swoje!). Nazwy te będą używane do identyfikacji twojej drużyny w różnych klasyfikacjach. Po wybraniu nazw i zaakceptowaniu regulaminu gry, zaproponujemy ci przystąpienie do jednej z klasyfikacji regionalnych i jednej z klasyfikacji klubowych. W klasyfikacji regionalnej będziesz mógł rywalizować z prezesami ze swego regionu, a w klasyfikacji klubowej będziesz mógł rywalizować z innymi fanami wybranej przez ciebie drużyny. Jeżeli chcesz zacząć grę poprzez SMS-y musisz zapoznać się z kodami piłkarzy i kodami do gry. Znajdziesz je na naszej stronie. Przykładowo: chcąc wysłać nową drużynę do konkursu musisz wysłać SMS-a o treści: WL.nazwa drużyny.prezes.1000.10001 itd. Po wysłaniu takiego SMS-a otrzymasz od nas informację zwrotną z potwierdzeniem zarejestrowania zespołu.

Jak założyć klub?

Na początku w klubie masz 18 wolnych miejsc. Właśnie tylu piłkarzy musisz kupić. Wśród nich ma być dwóch bramkarzy, 6 obrońców, 6 pomocników i 4 napastników. Czyli proporcje podobne jak w prawdziwych klubach.

Piłkarzy kupuje się klikając w link "kupuj" na każdym z 18 miejsc. Wówczas otwiera się lista piłkarzy - bramkarzy, obrońców, pomocników albo napastników, w zależności od pozycji, na jaką wybierasz danego piłkarza. Przy każdym z zawodników jest jego cena, klub, w którym gra w prawdziwej lidze, oraz liczba punktów, które zdobywał dotąd na boisku.

Klikając na nazwisko piłkarza możesz dowiedzieć się o nim więcej, zanalizować jego statystyki w dotychczasowych meczach ligowych bieżącego sezonu, jak również poprzednich.

Jeśli już zdecydujesz się na zakup jakiegoś zawodnika, kliknij w kwadracik "kupuj" z prawej strony listy piłkarzy. Jeśli kwadracik jest nieaktywny, znaczy, że nie masz wystarczająco dużo pieniędzy.

W przypadku zakładania drużyny przez SMS-y musisz wysłać zgłoszenie do konkursu. Szczegóły znajdziesz na naszych stronach. Po wysłaniu SMS-a otrzymasz od nas informację zwrotną z kodem. Jeżeli założysz drużynę poprzez internet, ale będziesz chciał nią zarządzać także poprzez komórkę, to musisz na stronie serwisu Piłkarzyki SMS wpisać w odpowiednim polu numer telefonu (sieci Era, Idea, Plus), za pomocą którego będziesz korzystał z usługi Piłkarzyki SMS i nacisnąć przycisk "zapisz".

Budżet klubu i lista transferowa

Przy zestawieniu drużyny kluczową rolę odgrywają - jak w prawdziwej lidze - pieniądze. Dysponujesz budżetem 24 mln złotych. Dość skąpy budżet ma zmusić prezesów do wysiłku przy wyborze piłkarzy i prowadzeniu klubu i w ten sposób uatrakcyjnić grę. Nie da się stworzyć zespołu złożonego z samych drogich gwiazd, a gra jest bardziej zaciekła. 24 mln powinny jednak wystarczyć, by stworzyć dobry ligowy zespół.

Za tę kwotę, ani grosza więcej, musisz kupić piłkarzy. Wszyscy zawodnicy na naszej liście transferowej zostali przez nas wycenieni - minimalna cena to 0,3 miliona złotych. Największe gwiazdy kosztują po kilka milionów.

Lista transferowa na starcie konkursu zawiera niemal wszystkich piłkarzy polskiej ligi, choć nie jest ostateczna i będzie mogła się zmieniać przed rozpoczęciem rozgrywek ligowych, a być może także w ciągu sezonu. Dane dodatkowe na temat piłkarzy będą uzupełniane w czasie pierwszych dni od startu rozgrywek 24 lipca 2005 i będą pochodziły z ankiet wypełnianych osobiście przez samych piłkarzy. Niektóre więc, ich zdaniem mniej wygodne pytania, mogą zostać bez odpowiedzi... Dziennikarze "Gazety" będą oceniali przybliżoną, aktualną cenę każdego piłkarza. Jeśli jego forma będzie rosnąć, zdobędzie gole w meczach, lub dużo punktów w naszym konkursie, niewątpliwie ocenimy, że wartość tego gracza wzrosła. Analogicznie, gdy stwierdzimy, że podana przez nas wcześniej cena piłkarza jest zbyt wysoka w stosunku do tego, co prezentuje on na boisku, oczywiście ją obniżymy. Zmiany cen piłkarzy dokonywane są zazwyczaj na drugi dzień po zakończeniu ligowej kolejki.

W naszych ustaleniach będziemy brali pod uwagę formę piłkarzy, to czy występują w swoich zespołach w pierwszym składzie, kontuzje, ewentualne wyjazdy do klubów zagranicznych (cena takiego piłkarza raczej spadnie, gdyż w przypadku wyjazdu przestanie on zdobywać punkty w Piłkarzykach Wygraj Ligę).

Poprawki do listy transferowej będziemy za każdym razem ogłaszali w dziale Wiadomości.

Na głównej stronie twojego klubu , obok nazwiska piłkarza jest podana cena, za którą go kupiłeś, oraz aktualna cena na rynku transferowym.

Sprzedawanie piłkarzy

Jeśli piłkarz, którego wybrałeś nie spełnia twoich oczekiwań, możesz go sprzedać. Wystarczy kliknąć na link "sprzedaj" przy nazwisku piłkarza. Uwaga! Sprzedajesz po aktualnej cenie, a nie po tej, za którą go kupiłeś. Na takim transferze można więc zarobić (jeśli cena na rynku wzrosła) lub stracić. Dzięki udanym bądź nieudanym transferom możesz więc w istocie powiększać lub pomniejszać sumę budżetu naszego klubu. 24 mln. zł jest tylko wartością początkową. Możesz także pozyskać sponsora, który wspomoże cię finansowo. Im lepsze będziesz miał wyniki, tym na lepsze warunki możesz liczyć. Zasady sponsoringu poniżej.

Jeśli grasz przez SMS-y i chcesz sprzedać jednego ze swoich piłkarzy musisz zapoznać się z kodami do gry. Przykładowa sprzedaż piłkarza: WL.nazwa druzyny.sk.2001.2002. Sk - oznacza sprzedaż-kupno. 2001 - to przykładowy kod SMS sprzedawanego piłkarza. 2002 - to przykładowy kod SMS kupowanego piłkarza. Potwierdzenie dokonania operacji otrzymasz SMS-em zwrotnym.

Prowizja za transfer

Aby uniknąć zbyt częstych rewolucji kadrowych i budowania nowych drużyn przed każdą kolejką, a także spekulacji piłkarzami, sprzedając piłkarza zapłacisz prowizję za transfer. Ta prowizja to trzy punkty, które są odejmowane z konta punktowego twojej drużyny. Każdy z transferów zostanie odnotowany w rubryce twojego konta jako "Prowizja za transfery". Po przeliczeniu punktów każdej kolejki, punkty prowizji zostaną potrącone z twojego konta. Trzy punkty za transfer to wciąż niewiele - w udanej kolejce drużyna może zdobyć nawet kilkadziesiąt punktów. Pojedyncze transfery piłkarzy mogą jednak opłacać się. Warto inwestować w piłkarzy, którzy grają coraz lepiej, a ich wartość rośnie. Warto przed kolejką ligową sprawdzić zestaw par, wytypować zawodnika, który może zdobyć wiele punktów i go kupić. Jednocześnie jednak prezes, który będzie chciał sprzedać na raz kilkunastu piłkarzy (i stracić nawet kilkadziesiąt punktów) musi ocenić, na jakie ryzyko może sobie pozwolić. Czy strata tych punktów będzie kosztowała klub za dużo, czy też warto zaryzykować? Odpowiedzi na takie pytania prezes klubu musi udzielać sobie prawie nieustannie. I musi szybko podejmować decyzje!

Uwaga! Kara punktowa za sprzedawanie piłkarzy nie obowiązuje przy pierwszym tworzeniu drużyny. Punkty nie są odejmowane. Do tego czasu w na górnym pasku strony będzie widniał komunikat "Drużyna nie jest zgłoszona do gry - transfery piłkarzy są bezpłatne". Punkty ujemne (prowizja) za transfery będą naliczane dopiero od momentu zgłoszenia po raz pierwszy drużyny do kolejki ligowej (kupienie 18 piłkarzy, wytypowanie "jedenastki" do meczu, wybór kapitana drużyny spośród "jedenastki" wytypowanej do meczu - wtedy pojawi się komunikat "Twoja drużyna jest gotowa i zagra w najbliższej kolejce"

Zgłoszenie drużyny do kolejki ligowej

Aby twój zespół zaczął zbierać punkty, musi zacząć rozgrywać wirtualne mecze. W tym celu z 18-osobowej drużyny musisz wybrać pierwszą "jedenastkę". Powinien się w niej znaleźć jeden bramkarz oraz minimum trzech obrońców. Liczba pomocników i napastników zależy już od uznania szefa klubu.

Zawodnika zgłaszamy klikając na ikonę w rubryce "do meczu" przy jego nazwisku. Piłeczka oznacza, że jest w "jedenastce", która będzie grała, krzesełko oznacza znalezienie się na ławce rezerwowych.

Każdy prezes musi też wybrać kapitana swojej drużyny. Kapitan, jako najważniejsza postać zespołu, punktuje podwójnie - jego dodatnie, jak i ujemne punkty mnoży się przez dwa. Kapitana można zmieniać w dowolnym momencie, nie ma za to prowizji.

Gdy wybrałeś prawidłowo jedenastkę oraz jej kapitana, nad listą piłkarzy Twojego klubu pojawi się komunikat "Twoja drużyna jest gotowa i zagra w najbliższej kolejce". Możesz sprawdzić swój wybór klikając w link "Sprawdź ustawienie Twojej jedenastki".

Nie musisz zmieniać ustawień swojej drużyny przed każdą kolejką ligową. Jeśli nie dokonałeś żadnych zmian, do meczu przystępuje drużyna zgłoszona w poprzedniej kolejce.

Zmian w drużynie można dokonywać do określonego w komunikatach (czerwonym kolorem na górze strony twojego klubu) momentu przed rozpoczęciem danej kolejki polskiej ligi. Po tym terminie dokonywane w drużynie zmiany będą się liczyły dopiero w następnej kolejce.

Jak drużyna zdobywa punkty?

Punkty dla twojej drużyny zdobywają (bądź tracą) tylko piłkarze, którzy są zgłoszeni przez ciebie do meczu (jedenastka). Ich punkty zależą od tego, jak wypadną na boiskach w danej kolejce polskiej ligi w swoich prawdziwych zespołach.

Piłkarz uzyskuje punkty za sam udział w meczu, za strzelenie gola, asystę przy golu. Dodatkowo premiowani są piłkarze, których rzeczywisty klub zajmuje pierwsze miejsce w aktualnej tabeli ligowej, a także ci, których drużyna wygrała mecz w ostatniej kolejce pod warunkiem, że piłkarz brał w nim udział.

Piłkarz traci punkty za otrzymanie żółtej lub czerwonej kartki, za spowodowanie rzutu karnego przeciw swojej drużynie, za gola samobójczego, za nie wykorzystanie rzutu karnego, a obrońcy i bramkarz za stratę gola (oprócz pierwszej straconej bramki)

Punktują tylko ci zawodnicy, którzy występowali w danej kolejce w prawdziwym meczu.

Kto wygrywa w "Piłkarzykach Wygraj Ligę"?

Suma punktów wszystkich piłkarzy, którzy grali w danej kolejce to twój wynik. Decyduje on o miejscu, które zajęła twoja drużyna w kolejce. Punkty twojej drużyny ze wszystkich kolejek są sumowane i decydują o miejscu w klasyfikacji generalnej konkursu.

Ligi prywatne - co to jest?

Ligi prywatne składają się z klubów biorących udział w Piłkarzykach Wygraj Ligę, które oprócz rywalizacji z wszystkimi innymi uczestnikami gry, rywalizują ze sobą w lidze prywatnej. Każda liga prywatna ma swoją własną klasyfikację generalną uaktualnianą po każdej kolejce.

Kto i jak może założyć ligę prywatną?

Każdy uczestnik gry Piłkarzyki Wygraj Ligę może założyć swoją ligę prywatną i zaprosić do niej dowolną liczbę uczestników posiadających drużyny w konkursie. Aby założyć ligę prywatną należy zalogować się do Piłkarzyków Wygraj Ligę, przejść na strony Lig prywatnych, tam w odpowiednim okienku należy podać nazwę zakładanej ligi. System przeniesie nas do strony Administracja Ligą, gdzie znajdziemy okienko, w którym będzie można w kilku zdaniach opisać zakładaną ligę. Następnie w okienku adresowym należy wpisać adresy mailowe graczy, których chcemy zaprosić do udziału w naszej lidze prywatnej. Wpisani przez nas gracze otrzymują listy, których treść znajduje się poniżej okienka adresowego. Każda z zaproszonych przez nas osób otrzymuje w nich kod dostępu do zakładanej przez nas ligi, który będzie musiała podać przystępując do naszej ligi (kod podaje się tylko raz). Można również wpisać adresy osób, które nie mają jeszcze swojej drużyny, gdyż w liście, który od nas otrzymają będzie link, za pomocą którego będą mogli wejść bezpośrednio do gry Piłkarzyki Wygraj Ligę i założyć swoją drużynę. Administrator ligi prywatnej (założyciel) ma możliwość usunięcia ze swojej ligi każdego jej uczestnika. Dodatkowo, aby uniemożliwić usuniętemu graczowi ponowny dostęp do ligi, administrator może zmienić kod dostępu używając przycisku na dole strony Administracja ligą. Zmiana kodu nie dotyczy pozostałych, nieusuniętych wcześniej uczestników ligi, którzy w dalszym ciągu będą mogli bez podawania kodu dostępu uczestniczyć w lidze.

Ile lig prywatnych można założyć i w ilu grać?

Każdy uczestnik gry Piłkarzyki Wygraj Ligę będzie mógł założyć tylko jedną własną ligę prywatną, lecz będzie mógł być członkiem dowolnie wielu lig prywatnych.

Czy ligi prywatne są klasyfikowane?

Ligi prywatne są klasyfikowane, podobnie jak indywidualne drużyny, w klasyfikacji generalnej lig prywatnych. Klasyfikacja generalna lig jest układana z uwzględnieniem jedynie punktów pierwszych 5 sklasyfikowanych graczy każdej ligi prywatnej.

Sponsoring

W Piłkarzykach jako prezes klubu dysponujesz określonym budżetem, którego nie możesz przekroczyć - w tej edycji jest to 24 mln złotych. Możesz jednak pozyskać dla swego klubu sponsora. Każda drużyna może mieć w trakcie rundy tylko jednego sponsora. Może, ale nie musi. Jeśli Prezes wybrał już raz sponsora dla swojej drużyny, nie może go już zmienić w trakcie całej rundy. Sponsor nie daje "pieniędzy" wszystkim. Stawia swoje warunki. Aby je poznać trzeba zapoznać się z ofertą sponsorów (link Szukaj sponsora). Sponsor sprawdzi czy drużyna spełnia jego warunki i skontroluje, czy wcześniej nie zawarła ona innej umowy sponsorskiej. Jeśli wszystko jest w porządku, Prezes może zaakceptować umowę sponsorską. Jeśli ją przyjmie wtedy na jego konto zostaną przelane pieniądze. Prezes od razu może je wydać według zasad obowiązujących w grze (uwaga na punkty ujemne za transfery). Wizyty u sponsorów można powtarzać, ale umowę można zaakceptować tylko jedną. Prezes akceptując umowę zobowiązuje się, że do końca rundy przy nazwie jego drużyny pojawi się nazwa lub logo sponsora. Sponsor wypłaci pieniądze w dwóch transach - pierwszą transzę od razu, a drugą po spełnieniu przez klub warunków umowy sponsorskiej, czyli po zdobyciu wymaganej liczby punktów. Wtedy aby otrzymać resztę pieniędzy prezes musi ponownie udać się do sponsora (link Odwiedź sponsora). Jeśli drużyna spełniła oczekiwania, to sponsor przeleje drugą część pieniędzy. Jeśli prezes nie zgłosi się do sponsora po drugą transzę (link Odwiedź sponsora), to nie dostanie pieniędzy, nawet jeśli spełni warunki spisane w umowie sponsorskiej. Wizyty u sponsora można ponawiać do końca rundy, aż drużyna spełni oczekiwania sponsora.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.