golmann [ ogame ]
zestawienie najdroższych samochodów z ameryki
Amerykański magazyn "Forbes", znany przede wszystkim z publikowanej corocznie listy najbogatszych ludzi świata, przygotowuje również innego rodzaju rankingi. Jednym z nich jest zestawienie najdroższych samochodów dostępnych aktualnie na rynku amerykańskim.
W 2004 r. stawce przewodzi Ferrari ze swoim modelem Enzo Ferrari, nazwanym tak dla uczczenia zmarłego w 1988 r. założyciela firmy. Dwudrzwiowy pojazd jest wyposażony w sześciolitrowy silnik V-12 o mocy 660 koni mechanicznych. Pod względem osiągów nie dorównuje mu żaden inny samochód dopuszczony do normalnego ruchu drogowego. Dotyczy to również ceny: 652 000 dolarów. Ferrari świętuje w tym roku 50-lecie swojej obecności w Stanach Zjednoczonych, które są dla tego włoskiego producenta superaut największym i najważniejszym rynkiem na świecie.
Na miejscu drugim ex equo dwa modele, oba w cenie 440 000 USD: Porsche Carrera GT oraz Saleen S7.
Porsche Carrera GT jest produkowany w nowej fabryce w Lipsku. Ma 605-konny dziesięciocylindrowy silnik, niespotykany w innych "porszakach". Konstruktorzy zadbali o szczegóły, nawiązujące do tradycji marki, m.in. o drewnianą gałkę dźwigni zmiany biegów, identyczną jak ta montowana w starych sportowych Porsche, startujących w 24-godzinnych wyścigach na torze Le Mans. Jednymi z pierwszych nabywców Porsche Carrera GT był znany komik, a jednocześnie wielki entuzjasta motoryzacji Jerry Seinfeld.
Rzadko raczej spotykane na europejskich drogach samochody Saleen są nazywane "amerykańskimi ferrari". Model S7, produkowany w Irvine (Kalifornia), imponuje nieziemskim wyglądem oraz silnikiem o pojemności 7 litrów i mocy 550 KM. W czerwcu 2002 r. podczas specjalnej uroczystości właściciel firmy Steve Saleen wręczył kluczyki do samochodu S7 Jerry'emu Ritzow, kolekcjonerowi sportowych aut, który zarabia na swoje kosztowne hobby produkcją akwariów. Dodajmy, że jego fabryka, jest numerem 1 w tej branży na świecie.
Na miejscu drugim ex equo dwa modele, oba w cenie 440 000 USD: Porsche Carrera GT oraz Saleen S7.
Wróćmy jednak do naszej listy. Na miejscu czwartym Maybach, a konkretnie kosztujący w USA 352 000 dolarów model 62 tej wskrzeszonej przez koncern DaimlerChrysler marki. Autorzy zestawienia zachwycają się komfortem, który zapewnia podróżującym ten konkurent Bentleya i Rolls Royce'a - tylne siedzenia w Maybachu kojarzą im się z fotelami w samolotowej klasie biznes na transatlantyckich trasach.
Nieco tańszy od Maybacha jest Rolls Royce Phantom (320 000 dol.), jedyny model tej legendarnej marki, znajdujący się obecnie w sprzedaży. Koneserów rozczarowuje nieco ponoć za słaby silnik "zjawy" (tak właśnie można przetłumaczyć angielskie słowo phantom), ich szacunek budzą natomiast luksusowe dodatki, jak choćby specjalne parasole chroniące w deszczowe dni pasażerów, wsiadających tylnymi bocznymi drzwiami do wnętrza auta.
282 000 dolarów muszą zapłacić w USA miłośnicy Lamborghini za pojazd o dźwięcznej nazwie Murcielago, następcę innej legendy - Diablo. Silnik o pojemności 6,2 litra i mocy 580 KM, prędkość maksymalna - ponad 300 km/h, przyspieszenie - 3,8 sekundy od 0 do 100 km/h. Popularność Murcielago na rynku amerykańskim spowodowała, że Lamborghini znowu zaczął odnotowywać zyski.
Na miejscu 7. przeciwieństwo sportowych bolidów - reprezentant angielskiej klasycznej elegancji (choć obecnie w barwach Volkswagena), dystyngowany sedan Bentley Arnage RL. Auto dla ludzi, których nie bawi samodzielne prowadzenie samochodu. Kogoś, kto wyda na Bentleya ponad ćwierć miliona dolarów na samochód stać jednak z pewnością na zatrudnienie szofera.
Pozycję 8. zajmuje inny "Anglik", Aston Martin V12 Vanguish (236 000 USD). Dodajmy, "Anglik" trochę fałszywy, bowiem właścicielem marki Aston Martin jest obecnie Ford Motor. Vanguish to top model w ofercie tego koncernu. Producent umożliwia nabywcom bezpośrednią obserwację procesu montażu tego pojazdu, wytwarzanego na indywidualne zamówienie.
Miejsce 9. dla Ferrari 575 M Maranello (228 000 dol.), coupe z mikrofotelami z tyłu. Dealerzy w USA wstrzymali sprzedaż tego modelu w oczekiwaniu na jego następcę, 612 Scaglietti. Znawcy zastanawiają się, dlaczego Maranello, naszpikowany technologią sprawdzoną w bolidach Formuły 1, z 5,8-litrowym silnikiem o mocy 515 KM, jest aż o 470 000 dolarów tańszy od Enzo?
Dziesiątkę najdroższych samochodów do kupienia w Stanach Zjednoczonych zamyka najtańszy model Ferrari, 360 Modena Spider. Najtańszy, ale jak zauważa "Forbes", i tak jego cena stanowi równowartość pięcioletnich zarobków przeciętnego Amerykanina. Wydatek spory, lecz jaki prestiż i przyjemność jazdy...
Tak wygląda omawiana lista dzisiaj, jednak jej autorzy przypominają, że Ferrari Enzo Ferrari straci wkrótce pozycję lidera na rzecz Bugatti Veyron 16.4 coupe, który jeszcze w tym roku trafi do salonów samochodowych w USA. Cena, bagatela ? 1,1 miliona dolarów
©®© [ Konsul ]
Hahaha, to o osiagach Enzo to dobra baja... Jak ktos ogladał odcinek TopGear gdzie był "test" supercarów, to wie zapewne ze osiagi Enzo, pomimo swojego wieku, przebija i to znacznie McLaren F1 i to w podstawowej wersji, a co dopiero w wersji LM...