GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Problemy z kompem - help !!

29.06.2005
15:21
smile
[1]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Forum CM: Problemy z kompem - help !!

Wyglada to nastepujaco:

Przy kazdym odpaleniu XP komp "zamraza" mi sie w ciagu 1-2min. Kilkukrotny reset (zawsze podobna sytuacja) i wreszcie system jest stabilny i mozna cos podzialac. Czasami zwisnie jednak pozniej, oprocz tego krytycznego momentu odpalania maszyny. Uszkodzona pamiec wykluczylem; wczoraj sprawdzalem na innej kosci RAM - to samo.

Dzisiaj targam z roboty zasilacz 350W (mam 250W).

W zasadzie nie mam programow rezydujacych oprocz Zone Alarm i zaporyXP, sprawdzalem tez stabilnosc bez netu.
Myslalem ze to system, ale jestem 3 dni po formacie, tak mnie to wqrwialo.

Jutro sprawdze go bez sieciowki, potem bez muzy. Potem to juz zostanie mi plyta lub procek.
(A moze jeszcze HDD?? nowy ... A co z nagrywara i DVD?? ...OOOOOO odlacze jeszcze stacje dyskietek, ma ponad 10lat)

29.06.2005
15:29
[2]

el f [ RONIN-SARMATA ]

U mnie zbliżone objawy okazały się wadą twardego dysku, na szczęście na gwarancji. Po wymianie dysku wszystko gra.

29.06.2005
15:45
[3]

smat [ Pretorianin ]

Wiggins:> SPrawdz sobie kondensatory na plycie gwnej czy nie sa "napuchniete" . Objawia sie to wlasnie zwisami badz ciaglym resetowaniem kompa.

29.06.2005
17:40
[4]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Podobny efekt jest gdy nieodpowiednio da sie taktowanie procesorowi i/lub pamieci RAM.

29.06.2005
18:40
[5]

Amizaurus [ Centurion ]

To może być mnóstwo rzeczy niestety, zarówno sprzętowych jak i zwalony system lub wirus... Zakładam że masz jakiegoś antywirusa więc wszelkie syfy które same (!) przyłażą z netu w czasie instalacji czystego systemu masz usunięte..? Jeśli to sprzęt to dojdziesz drogą eliminacji tak jak piszesz, a może to być prawie wszystko. Zasilacz (właśnie kupiłem porządny zasilacz po kłopotach ze starym no name), pamięć, płyta, ustawienia pamięci itp. w BIOSie (może obniż na próbę), coś się może przegrzewać... Sprawdź ten zasilacz jak masz możliwość. Czy wiesza się tylko windows, programy testujące (MemTest, Prime95) z dyskietki czy płyty chodzą bez problemów czy też się wieszają ?
Z osobistego doświadczenia - kiedyś zamrażał mi się system przy kliknięciu myszką, męczyło mnie to z pół roku. W końcu zabrałem się do dzieła, przeinstalowałem system i kolejno odłączałem urządzenia, wyeliminowałem prawie wszystko i w końcu działo się to na gołym nowym systemie i praktycznie gołym komputerze bez kart itd. Wtedy zauważyłem że zapomniałem o stacji dystkietek, no to odłączyłem jeszcze dla pewności, chociaż w ogóle nie brałem jej pod uwagę (bo niby co ma tu flop do rzeczy) i... przestało :-). Stara stacja dyskietek to powodowała :-/. Nigdy bym nie zgadł. A działo się to tylko pod Windą, wszelkie programy testujące uruchamiane z płyty nic nie wykazały...

30.06.2005
11:23
smile
[6]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

1. Wirusy wykluczam, chociazby dlatego, ze wczoraj robilem kolejny format (sick!) i zwisl mi bez kontaktu z siecia.
2. Sprawdzilem z nowym zasilaczem - to samo.
3. Sprawdzilem bez nagrywary, DVD i stacji dyskietek - to samo.
4. Sprawdzilem osobno bez sieciowki i muzy - dupa blada.
5. Kondensatory nie sa napuchniete, chociaz kilka sa "brudne" od gory, ale wygladaja na sprawne.

Dzisiaj sprawdzam nowego twardziela i z inna grafika.
Jezeli to wyklucze pozostaje mi procek i plyta. :(

Smat -> Pamietasz historie z moim monitorem?? Moze to ten sqrwiel mi zwiesza ?

30.06.2005
12:14
[7]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Wiecie, są teraz całkiem niezłe upały, może te formaty cos namieszały w BIOSie i teraz radiatory są uruchamiane za późno i komp się zaraz na początku przegrzewa, więc zwisa pod nadmiernym przeciążeniem. W zeszłym roku w te upały miałem taki problem że u mnie komputer wył jak rasowy silnik V10 przez pierwsze 10 minut od włączenia.

30.06.2005
12:20
[8]

JOY [ Generał ]

Jako że serwisuje kompy miałem podobne rzeczy ostatnio i niestety wychodziła zawsze płyta główna ale w tych przyp. były napuchnięte kondestetory....
ale też jak napisał Amizaurus rzeczy które to robią może być cała masa :(

30.06.2005
12:37
[9]

Rikimaru_ [ Pretorianin ]

Wiatraki wyją, bo albo uszczelka się poluźniła, albo są nie nasmarowane, mam to samo ale nie chce mi się robić:P A radiatory to takie aluminiowe grzejniki których nie trzeba włączać, zawsze działają:)

30.06.2005
12:38
[10]

Rikimaru_ [ Pretorianin ]

Tak wogóle kondensatory na mojej płycie głównej nie wyglądają już najlepiej chociarz system chodzi sprawnie, czy to znaczy że kondensatory są dobre, czy lepiej jeżeli wylutuję stare i wsadzę nowe?

30.06.2005
13:15
smile
[11]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Przyjrzalem sie dokladnie kondensaotrom i SA napuchniete, tak do gory, gdzie jest to rozciecie. W dodatku troche pociekly. A wiec to plyta :(

30.06.2005
13:52
[12]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Rikimaru --> zawsze mi się myli radiator z wiatrakiem :)
A komputer wył tylko w zeszłym roku i to w sezonie letnim jak były upały >30 stopni C . I to wcale nie wył wiatrak a cały komputer :)

30.06.2005
14:02
smile
[13]

Jaskiniowiec [ Pretorianin ]

No to chyba nici z dzisiejszej walki...

30.06.2005
14:42
[14]

JOY [ Generał ]

Rikmaru tzn że długo to może nie pochodzić najwyżej rok (oby więcej) ale jak sie nic nie dzieje to na razie używaj go i ciesz się (poki możesz) lutowaniem zajmiesz sie w przyp Wigginsa.

Aha pozostaje też inna kwestia np jak masz org wind. XP oem... ostatnio miałem gościa z takim efektem to skonczyło sie na wymianie pól kompa no ale tam był celeronek 1000 a jak wiadomo nowej płyty do tego się nie uświadczy (to nie AMD)

Tak wiec jednym słowem w zależności od klocka gromadź lepiej jakieś fundusze.

Zastanawia mie od czego to sie dzieje.... Starość?

30.06.2005
14:50
smile
[15]

jaćwingus [ Pretorianin ]

JOY-->to nie starość to CM ;)

30.06.2005
15:03
[16]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

JOY--->Z kondensatorami to ja bym raczej stawiał na jakość wykonania w połączeniu z długotrwałą pracą w ciężkich warunkach ( najczęściej pęcznieją , bądź " wybuchają " kond. w pobliżu procka i zasilacza - tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń... )
Jako ciekawostkę dodam że moja stara płyta MSI zdestabilizowała się dopiero po eksplozji 3 (!) kondensatora.... ( by być precyzyjnym nie dosłownej eksplozji , a pęknięciu góry obudowy powodującego fajny odgłos wystrzału :D )

30.06.2005
15:34
smile
[17]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Jaskiniowiec --> No niekoniecznie :)
Nowa plyta juz jest nawet wpieta. Teraz walka z czasem czy sie wyrobie do wieczora.

30.06.2005
17:55
smile
[18]

JOY [ Generał ]

szogun zastanawia mnie ta jakość wykonania bo wywalone "kątki" to widziałem już chyba w każdej marce.... od ECS do MSI czy ASUS i to wcale nie były płyty z dolnej półki (tzn nie pisze o ECS ;) or ASROCK) ludziom którym też to robiłem wiem że niezbyt używali kompy i tylko jeden z nich kręcił klocka ale chyba od tego nie wywalają kątki? Co prawda kręcił przez FSB (a raczej ja jemu :P) bo płyta (gigabyte 7dxe) innaczej nie pozwalała no ala nawet gdyby to jedna na 4 jakie w tym miechu widziałem. Zauważyłem że dzieje sie to zazwyczaj w ciągu od 2 lat do 4... no ale to nie rogóła.

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.