MGS_Saladin [ ]
Potoki renderujące
Jakie funkcje spełniają potoki renderujące?(Pytanie z czystej ciekawosci)
wysiu [ ]
Renderuja.
hctkko [ Firestarter ]
.
MGS_Saladin [ ]
A jak to działa w praktyce np. w grach.
wysiu [ ]
Im wiecej tym lepiej.
Conroy [ Dwie Szopy ]
Wysiu, ty chamie!
MGS_Saladin [ ]
Wysiu --> Do tego doszedłem sam że im więcej tym lepiej.
Ale co jest renderowane w tych grach??
Czy to poprawia jakosc textur czy przyspiesza dzialanie??
MGS_Saladin [ ]
^UP^
Raf [ Pretorianin ]
W bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że potoki umożliwiają wykonywanie w jednym cyklu zegarowym kilku “elementów” przetwarzania instrukcji – np.: jedna instrukcja jest pobierana, dla innej jest wyliczane miejsce w pamięci skąd mają zostać pobrane jakieś dane i tak dalej. Teoretycznie ilość potoków równa się ilości etapów. Jednak w praktyce nie jest to takie łatwe, gdyż pojawiają się problemy – np.: jeśli w dwóch potokach jest odwołanie do danej komórki pamięci – tylko jedna instrukcja chce coś w tej komórce zapisać. Takich problemów jest dużo więcej i z częścią można jakoś walczyć, a z częścią niestety nie.