GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Potoki renderujące

22.06.2005
19:28
smile
[1]

MGS_Saladin [ ]

Potoki renderujące

Jakie funkcje spełniają potoki renderujące?(Pytanie z czystej ciekawosci)

22.06.2005
19:30
[2]

wysiu [ ]

Renderuja.

22.06.2005
19:31
[3]

hctkko [ Firestarter ]

.

22.06.2005
19:33
[4]

MGS_Saladin [ ]

A jak to działa w praktyce np. w grach.

22.06.2005
19:33
[5]

wysiu [ ]

Im wiecej tym lepiej.

22.06.2005
19:37
smile
[6]

Conroy [ Dwie Szopy ]

Wysiu, ty chamie!

22.06.2005
19:38
[7]

MGS_Saladin [ ]

Wysiu --> Do tego doszedłem sam że im więcej tym lepiej.
Ale co jest renderowane w tych grach??
Czy to poprawia jakosc textur czy przyspiesza dzialanie??

22.06.2005
19:57
[8]

MGS_Saladin [ ]

^UP^

22.06.2005
20:05
[9]

Raf [ Pretorianin ]

W bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że potoki umożliwiają wykonywanie w jednym cyklu zegarowym kilku “elementów” przetwarzania instrukcji – np.: jedna instrukcja jest pobierana, dla innej jest wyliczane miejsce w pamięci skąd mają zostać pobrane jakieś dane i tak dalej. Teoretycznie ilość potoków równa się ilości etapów. Jednak w praktyce nie jest to takie łatwe, gdyż pojawiają się problemy – np.: jeśli w dwóch potokach jest odwołanie do danej komórki pamięci – tylko jedna instrukcja chce coś w tej komórce zapisać. Takich problemów jest dużo więcej i z częścią można jakoś walczyć, a z częścią niestety nie.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.