GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

AntiAliasling x16 jak to możliwe :D ????

11.06.2005
15:26
smile
[1]

Radkoss [ Pretorianin ]

AntiAliasling x16 jak to możliwe :D ????

mam Geforce 6600 GT 128 MB i do tej pory mi się wydawało że można maxymalnie dać 8xS i tu x16 :D tylko jak włączyłem tak FlatOut to mi się troszkę ścinało :D albo co to jest Antialiasing 4x 9-tap albo 1 x 2, 2 x 2, 2 x 1, i tak dalej jest z tego z 20 do wyboru :D

11.06.2005
15:28
smile
[2]

Amadeoosh [ po prostu Ama ]

X16 :|?!

11.06.2005
15:36
smile
[3]

Radkoss [ Pretorianin ]

no chyba to jest jasne x16 (razy szesnaście)

12.06.2005
22:25
[4]

Radkoss [ Pretorianin ]

chyba tylko ja mam taka wspaniałą kartę. ustawia się to w Riva Tuner.

12.06.2005
22:41
[5]

hubs [ Stand UP Speak UP ]

napisz po polsku...

12.06.2005
22:43
smile
[6]

Obscure [ ExcalibuR ]

Co ten AntiAliasling daje grom

12.06.2005
22:45
[7]

Kijano [ Konsul ]

wygladza krawedzie zeby nie byly kanciaste

12.06.2005
22:45
[8]

Amadeoosh [ po prostu Ama ]

Grom? Grom to taki wielki błysk z nieba, znany również jako piorun, lub błyskawica.
Grom może także oznaczać pewne jednostki policyjne :P

A tak serio : AntiAliasling to coś w rodzaju wygładzania krawędzi.

12.06.2005
22:46
[9]

guzol [ LEXUS ]

Tłumacząc słowo "antialiasing" na bardziej zrozumiały dla nas język można śmiało nazwać ten efekt - wygładzaniem krawędzi. Antyaliasing polega właśnie na wygładzeniu nierównych krawędzi różnych obiektów wyświetlanych na ekranie. Jak wiadomo ekran komputera wyświetla obraz w różnych rozdzielczościach - np. 1024x768 - rozdzielczość w jakiej powinna być wyświetlana ta strona. Czyli nasz ekran dzieli się na 1024 punkty (poziomo) i 768 punktów (pionowo). Znając te liczby łatwo można obliczyć, że 1024x768=786432 punktów. Konsole drugiej generacji wyświetlają obraz średnio w rozdzielczości 640x480 punktów.

Całosc mozesz przeczytac na stronie, ponizej masz link

12.06.2005
22:48
[10]

Obscure [ ExcalibuR ]

A w kazdej grze jest Antialiasing

12.06.2005
22:57
[11]

kociamber [ Canada ]

na lączeniach tekstur sa krawęzie, antyalias pobiera po jednym pikselku z kazdej tekstury i oblicza sredną w miejscu w którym sie łączą nakłądając odpiwoedni kolor, tak to w skrócie wyglada

12.06.2005
22:58
[12]

Kijano [ Konsul ]

Obscure -> jesli masz karte ATI to dajesz
prawym na pulpit -> Ustawienia -> zaawansowane -> 3D -> i ustawiasz na ile ci pasuje :P

12.06.2005
22:58
[13]

Amadeoosh [ po prostu Ama ]

Prawie każdej. Znasz znak "?"? Uzyskuje się go za pośrednictwem klawisza SHIFT + / .

12.06.2005
23:01
[14]

DeXX. [ oO ]

Radkoss > na pewno wgrałeś nową testową wersje sterowników ktora wprowadza wiele nowości, m.in. AA x16

12.06.2005
23:05
[15]

Obscure [ ExcalibuR ]

A gdy ustwailem sobie na 6x to dobrze bo wtedy miałem zależnie od aplikacji

12.06.2005
23:06
smile
[16]

Obscure [ ExcalibuR ]

A co to jest Filtrowanie anizotropowe

12.06.2005
23:09
[17]

-imperator- [ spamer ]

Obscure ==> jak to ma byc pytanie to postaw "?". Shift + klawisz po lewej od niego

12.06.2005
23:12
smile
[18]

Obscure [ ExcalibuR ]

To odpiszcie mi co to jest Filtrowanie anizotropowe?????

12.06.2005
23:15
[19]

Kijano [ Konsul ]

wyostrza obraz

12.06.2005
23:16
[20]

Maff [ Generaďż˝ ]

Obscure --->

mozesz juz puscic kombinacje "/ + shift" bo ci sie robi za duzo "?"

12.06.2005
23:17
smile
[21]

Obscure [ ExcalibuR ]

Kijano--------> ostatnie pytanie w tym wątku a w czym to pomaga wyostrzenie ekranu i jak to zwiększe gry będą się bardziej ciąć??????????

12.06.2005
23:19
smile
[22]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

AA 16x to o ile pamietam Multisampling 4x + jakiś tam Supersampling.

Pokrótce ja to rozumiem tak :
Multisampling - do wygładzania krawędzi używane są pobierane próbki obrazu, które nałożone na siebie dają efekt wygładzenia.

Supersampling - Technika znana z filmików renderowanych. Po prostu obraz jest generowany w wyższej roździelczości a później skalowany do roździelczości w której gramy.


Ha! Widze swoją przyszłość w pisaniu definicji do słowników! :P

12.06.2005
23:20
[23]

Kijano [ Konsul ]

ekranu Ci nie wyostrzy tylko obraz ;) Tak gra bedzie sie ciac jak wszystko ustawisz na maxa i karta spelnia tylko wymagania min. badz zalecane

12.06.2005
23:22
[24]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Kijano - Bzdura.

Filtrowanie anizropowe wyostrza terkstury, na pierwszy rzut oka. Tekstury są tej samej roździelczości co zwykle, ale oglądane pod kątem są dużo lepszej jakości. Normalnie to się rozmywają.

Tak - zmiejsza się szybkość wyświetlania, jak przy każdym upiększaczu. Choć w wypadku anizro ten spadek jest nieznaczny.

12.06.2005
23:24
[25]

Kijano [ Konsul ]

Hamil_Hamster -> aha no tak bo tekstury to przeciez niejest obraz jaki ogladamy. Jestes po prostu zajebisty ...

14.06.2005
07:33
[26]

Radkoss [ Pretorianin ]

ja mam stery 77.xx iel jak cztyałem to tylko w kartach sli można było tak zrobić ???? ale i tak gram tylko na 8xS bo więcej nie poyrzebuję :D

14.06.2005
07:38
smile
[27]

TrzyKawki [ smok trojański ]

Ja chyba opóźniony w rozwoju jestem. Czytam ten topic i czytam ... i dalej nie rozumiem.

Radkoss - Ty o coś zapytać chciałeś ????

14.06.2005
19:58
smile
[28]

Radkoss [ Pretorianin ]

czy to jest błąd sterów czy prawda że moja karta (pojedyńcza) może wyświetlić anits... x 16 :P

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.