GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.X)

13.04.2002
22:23
smile
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.X)

"Heroes of Might & magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))

Poprzednia część:

13.04.2002
22:25
smile
[2]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Parę nowych screenów z AoW2:

13.04.2002
22:26
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

...

13.04.2002
22:27
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

...

15.04.2002
07:49
smile
[5]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> Heh....śliczne, śliczne...Już mam zamówione, za 59 PLN plus przesyłka...razem 68 PLN :)

15.04.2002
08:36
smile
[6]

falkon [ Pretorianin ]

Co do HoM&M IV to am tylko jedno słowo : PORASZKA.. wsumei wiedzialem ze tak bedzie.. bo zmiany które byly w "4" powinny juz byc w "3". No ale to marketing, 3DO zrobi na tym kase i jeszcze wypusci z 15 dodatków.. uwazam ze lepsza gra o podobnym klimacie jest Disciples 2

15.04.2002
08:53
[7]

Niob [ Konsul ]

falkon przesadzasz wg mnie homm4 jest wysmienite i jak sobie zbiore kaske to dokonam zakupu (pewnie w wakacje:P) co do disciples2 to jeszcze niewidzialem ale biorac pod uwage grywalnosc jedynki to pewnie tez bedzie niezle.

15.04.2002
08:54
[8]

Owen [ ]

Wow, ale zmiany na forum :-) Trzeba się znowu przyzwyczaić. Witam w poniedziałek. Po weekendowym graniu stwoerdzam, że zapętlająca się muzyka jest chyba największym i najbardziej irytującym bugiem w HoMM4. Rysław ---> Da się coś z tym zrobić?

15.04.2002
09:01
[9]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Nooo...jak ładnie...widzę, że ludzie się przekonują do Disciples 2. Jak miło.

15.04.2002
09:39
smile
[10]

Owen [ ]

Gambit --> Jeszcze nigdzie nie napisałeś jak twoje wrażenia po HoMM4. No i?

15.04.2002
09:56
smile
[11]

sajlentbob [ Konsul ]

W weekend przeszedłem sobie jedną kampanię w Heroes4 i stwierdzam, że jest to zupełnie nowa gra (i bardzo dobrze). Zmieniła się strategia (ogólny rozwój i walka). Mapy są prawie identyczne jak w poprzednich częściach,, tylko w rzucie izometrycznym. Kilka rzeczy, które szczególnie mnie podjarały: -magia nareszcie jest "elitarna" (hiro najpierw musi poznać daną szkołę magii na odpowiednim poziomie zaawansowania, żeby zacząć uczyć się zaklęć) -bohaterowie walczą (na początku są ciency jak sik pająka,ale odpowiednio dopakowany zawodnik może w zasadzie działać sam), można mieć kilku w jednej armii, -barbarzyńca (nie zna magii oraz berserkerzy, których nie można kontrolować - po prostu rzucają się do walki :) -kampanie mają bardzo dobre scenariusze, -tłumaczenie jest zajebiste. Zazwyczaj wolę wersję oryginalną, ale tutaj wszystko gra (począwszy od samego tłumaczenia, kończąc na świetnym lektorze). Jest co prawda kilka literówek, ale nikt nie jest doskonały. A tak na marginesie, podobno za tłumaczenie są odpowiedzialni ci sami ludzi co za Planetscape:T.(tam lokalizacja również była bombowa) -KARAWANYYYYYYY - nareszcie można ściągać jednostki z zewnętrznych "dwelling'ów" i innych zamków -Targowisko (nareszcie "ludzkie" przeliczniki) -wędrujący strażnicy (za pierwszym razem jak mnie zaatakowali byłem lekko zszokowany) SZCZERZE POLECAM!!!!! MAM TEŻ DWIE TEORIE NA TEMAT BUG'ÓW W GRZE (jest ich mnóstwo i nie ma multipayer'a) 1. Albo 3DO było pod taką presją klientów, żeby jak najszybciej wydać tą pozycję, że wypuściło betę (presja była, temu nikt nie zaprzeczy). 2.Albo zabezpieczyli się w ten sposób przed piratami (jeśli patch pojawi się w tydzień po premierze i naprawi większość buraków - to będzie to cokolwiek dziwne :) Mam też pytanie: CZY ktoś próbował zrobić sobie kopię czwóreczki? (Ja jeszcze nie, ale podobno płytek nie da się skopiować, a zawsze robię kopie bezpieczeństwa moich ulubionych gier). Jeśli się nie da to mam pytanie retoryczne: W gwarancji jest napisane, że jeśli zauważy się uszkodzenia nośnika do 90 dni od daty zakupu to można będzie go wymienić w CDProjekt. Co, jeśli płytki zwalą mi się w 91 dniu?????????. Jest to trochę bez sensu dla mnie jako klienta, bo nie płacę za nośnik (wart kilka centów) tylko za jego zawartość!!!!!!!!!!!!! (Jeśli do tej pory namiętnie grałęm w trójkę to ile mogę męczyć czwórkę???? rok? dwa lata? czy ze względu na niemożność wykonania kopii będę mógł w nią grać tylko do czasu zużycia nośnika????

15.04.2002
10:46
[12]

sajlentbob [ Konsul ]

Czy ktoś grał w Age of Wonders I ? Jak się toto prezentuje? Widziałem screen'y ale jaki to ma klimat i założenia? Grałem w pierwszy Disciples ale to jest gierka na kilka dni (grałem chyba przez tydzień i było całkiem fajnie, ale po tym czasie nie mogłem już na nią dłużej patrzeć - nie miała po prostu tego "czegoś" co mają Heroes)

15.04.2002
11:07
[13]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> niestety, jak na razie mogę jedynie opisać wrażenia z oczekiwania na paczkę. Wyglądają mniejwięcej tak: Grrrrrrrrrrr...Arrrggghhhhhhh......Wrrrrrrr

15.04.2002
11:30
[14]

Owen [ ]

Gambit ---> Cierpliwości. IMO warto :-) Ci którzy już grali ---> Grając w HoMM4 po jakimś czasie (mniej więcej godzina) pojawia mi się komunikat o zbyt małej ilości pamięci virtualnej, a mam jej 500M. To trochę dziwne. Czy ktoś miał taki problem. Aha, działam na W2K.

15.04.2002
11:50
[15]

sajlentbob [ Konsul ]

Też mam W2K i mam ten sam ból . Ale żeby było śmieszniej moja konfiguracja to C366 128ram Geforce256 i gierka przez pierwszą godzinę chodzi naprawdę nieżle, a zacinki pojawiają sie dopiero póżniej (po 2godz. nie daje się grać) wirtualną mam ustawioną stałą 500MB. Jak zaczyna się strasznie krzaczyć (średnio po 2h - robię sejwa i jeszcze raz odpalam gierke) Niestety pozostaje czekać na łatę

15.04.2002
12:58
smile
[16]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Heh...właśnie dzwoniłem do WŚ i okazało się, że nie wysłali mi Herosów. Teraz dopiero paczka pójdzie więc powinienem mieć najpóźniej w środę. sajlentbob --> Age of Wonders I ma klimat połączonych Warlords i HoMM z naciskiem na Warlords. Co do Disciples, to niestety w jedynkę nie grałem, ale radzę Ci wypróbować dwójkę. Jak zacząłem grać to nie byłem w stanie się od kompa oderwać. Od razu mówię, że nie warto grać w niespatchowaną wersję. Patch 1.1 jest konieczny, żeby w pełni rozwinąć skrzydła, a 1.2a to już jak kto chce. Teraz boję się do następnej kampanii usiąść, bo jak ją rozpocznę, to będę musiał skończyć, a mam jeszcze DS'a i przyjdą Herosi.

15.04.2002
13:06
smile
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Panowie w sobotę przeszedłem kampanię "Rozstajne Drogi" w HoMM4 i muszę powiedzieć, że oprócz satysfakcji z przejścia kampanii poczułem się również jakbym przeczytał książkę fantasy. I to naprawdę dobrą ksziążkę, bo tylko po przeczytaniu dobrych książek zawsze łażę podekscytowany w kółko po pokoju i nie wiem co ze sobą zrobić;-) Duża ilość tekstów w HoMM4 to niewątpliwy atut tej gry.

15.04.2002
13:10
[18]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A żeby nie było zbyt różowo - oto następna porcja błędów jakie znalazłem podcza przechodzenia kampanii: 1. Przez całą kampanię "Rozstajne Drogi" dżin Solmyr ma przekręconą ksywę i w tekstach przedstawiany jest jako Solymr.

15.04.2002
13:12
[19]

Mac [ Sentinel of VARN ]

2. Ostatnia misja kampanii "Rozstajne Drogi". Powinno być "nie widziałem", a jest "nie wiedziałem"

15.04.2002
13:13
[20]

Mac [ Sentinel of VARN ]

3. Powinno być "w moją", a nie "w jego".

15.04.2002
13:15
[21]

Mac [ Sentinel of VARN ]

4. Powinno być "Twarz" zamiast "Oblicze" lub "na nim" zamiast "na niej".

15.04.2002
13:17
[22]

Mac [ Sentinel of VARN ]

5. Powinno być "tuż", a nie "już"

15.04.2002
13:18
[23]

Mac [ Sentinel of VARN ]

6.Powinno być "Zgodziłam się", a nie "Zgodziłem się"

15.04.2002
13:19
[24]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Obrazek to błędu nr 6:

15.04.2002
13:21
[25]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Na rysunku do błędu nr 4 jest jeszcze jeden błąd - w wyrazie "planuje" połknięto literę e.

15.04.2002
14:18
[26]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> moim zdaniem w punkcie 5. może być słowo "już"

15.04.2002
14:25
smile
[27]

FaceOFF [ Legionista ]

Popieram :) Gambit --)

15.04.2002
14:25
smile
[28]

Katane [ Useful Idiot ]

Już jutro w kioskach Click! z pełną wersją Disciples Gold. Teraz czekam na full Age of Wonders ;)))

15.04.2002
14:49
smile
[29]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> Mnie tam bardziej pasuje "tuż", a błąd opisałem tutaj, bo lektor recytujący ten tekst wypowiada "tuż", a w tekście pisze "już":)

15.04.2002
15:42
[30]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> mnie bardziej pasuje "już". Róznica około 2 centymetrów, ale robi....BTW może lektor się walnął. Ktokolwiek może dać znać jak brzmi ten text w wersji ang. tak z ciekawości?

15.04.2002
18:56
smile
[31]

Mudvayne [ Konsul ]

Katane--> Yee! :P Ja juz dzisiaj polowałem na tego Clicka w kilku kioskach, ale nie wyszlo... bo nie bylo :). Ale gra jest tego naprawde warta, wiem bo mam pirata, grało mi sie w niego bardzo fajnie i z tym większą przyjemnoscią kupie Clicka bo będe mial oryginal, a pirata wyrzuce! :)

15.04.2002
19:40
[32]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Kiedy to wreszcie wyjdzie. Czekam z niecierpliwościa

15.04.2002
19:56
[33]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mac, dzieki za wyszukanie bledow. Sa juz poprawione, a pacz wyjdzie jutro. Wielkosc - 1.8 MB. W czasie instalacji pacza, moze wygladac jakby komputer stanal w miejscu, ale trzeba wykazac sie odrobina cierpliwosci :)

16.04.2002
08:13
[34]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Heh...to ja będę miał od razu pacza i gierkę, a może nawet pacza będę miał szybciej :)

16.04.2002
08:27
[35]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ryslaw --> Cierpliwość to ja sobie wyrobiłem przy uruchamianiu Arcanum, które za każdym razem trwa u mnie ok. 10 minut, przy czym ma się wtedy wrażenie, że komputer się zwiesił:)

16.04.2002
08:30
[36]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Btw. dopiero teraz zauważyłem, że przecież mamy jubileusz więc wypadało by symbolicznie otworzyć szampana;-))

16.04.2002
08:42
[37]

Gambit [ le Diable Blanc ]

HIP HIP HURRRAA :)))

16.04.2002
09:06
smile
[38]

Owen [ ]

Heh, no to doczekaliśmy się 10tej odsłony :-)))

16.04.2002
09:19
smile
[39]

sajlentbob [ Konsul ]

Ktoś wczoraj na forum miał problem z kampanią barbarzyńcy. Przyznaję, że pierwsza misja jest najtrudniejsza. Moje uwagi: Jak najszybciej zająć pierwszy zamek, drugi również (misja z meduzami) - stawiamy karawanę i ściągamy wszystko co się da do drugiego zamku (Trzeba się wybronić przed dwoma, trzema atakami naprawdę napakowanych zawodników) najlepiej też postawić zamek i kosić przeciwnika na przeprawie (po tym czasie mamy jakieś dwa tygodnie spokoju). W tym momencie nasz hiro jest już napakowany (8 poziom - polecam inwestować tylko i wyłącznie w walkę - szlachectwa i zwiadu można się gdzieś nauczyć - chyba w podziemiach). Potem wysyłamy samego hirosa do podziemi - powinien sobie poradzić - na północy jest zajebista zbroja regeneracji - po jej zdobyciu jest nie do zaje..nia. Ogólnie barbarzyńcą gra się inaczej (brak magii) - niezbędne jest inwestowanie doświadczenia w walkę i używanie napojów wyskokowych przynajmniej na początku (nieśmiertelności, szybkości i odporności na ciosy przed każdą trudniejszą walką- polecam zrobić sobie obfite zapasy). Jak ktoś ma problem z utrzymaniem zamku to polecam atak na otwartym polu i zabijanie dowódcy (sama armia nie może chyba zaatakować zamku) Po kilku dniach grania stwierdzam, że oblężenie nie jest tak beznadziejne jak mi się wydawało na początku, brakuje tylko możliwości rozstawienia jednostek przed bitwą i burzenia murów.

16.04.2002
09:33
smile
[40]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

to all - "CLICK" w swej ocenie HOMM4 stwierdzil, ze fabula pelna "jest nudziarstw , ktorych nie da sie czytac..." Hmmm..... dobrze ze chociaz zamiescili DISCIPLES I GOLD....

16.04.2002
10:17
smile
[41]

sajlentbob [ Konsul ]

CO TO JEST CLIK . Chyba jakaś strasznie shit'owa gazeta bo pierwszy raz o niej słyszę. A jeśli ktoś nie lubi jak gra ma fabułę to polecam SAPERA!!!!

16.04.2002
11:46
smile
[42]

Grah [ Chor��y ]

Z dobrych wiesci: 1. jest patch do EU2 - nr 1.04 2. jest patch do HoMM4 pl - poprawiajacy literówki Pozdrawiam PS. CLICK - no tak ... nudna ta gra homm4 jak cholerka ... czytac trzeba .... a nie tylko strzelac :))))) - kto redaguje to pismo ???

16.04.2002
11:50
smile
[43]

Grah [ Chor��y ]

Jeszcze jedna uwaga do patcha do Homm4 pl Jak wspomnial Rysław, patch instaluje sie dosc wolno, taka juz jego natura - poprawienie paru literek w 750 mb nie jest znowu tak latwo (niech ktos postara sie to zrobic recznie :)) tak wiec, moze to zajac sporo czasu - od 3 do 30 min... w zaleznosci od szybkosci komputera ... i najwazniejsze - poki dysk pracuje, to patch dziala ... po prostu ma na tyle duzo do przegladniecia (750 mb bit po bicie), ze moze kompletnie zablokowac komputer ... ale spokojnie, dziala i poprawia to co zglaszaliscie. pozdrawiam

16.04.2002
11:53
smile
[44]

Owen [ ]

Grah ---> A co z pętlącą się muzyczką? To poprawi 3DO i NWC czy też wy?

16.04.2002
11:53
smile
[45]

Mudvayne [ Konsul ]

Grah--> Recke pisał Jacek Piekara "Randall"... znany to recenzent i szanowany, więc cos w tym musi być ;). Pisał bardzo duzo w Gamblerze, SS itd. więc moze po prostu gry mu sie znudzily i nie chce juz mu sue czytac... ;-). Ale jak zam zauwazyl "(...)ale na szczęscie nie trzeba tego czytac." :P

16.04.2002
12:10
[46]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> To co napisał pan Piekara to jakieś wielkie nieporozumienie. Teksty w trakcie gry niesamowicie zwiększają jej miodność. To właśnie z ich powodu zarwałem parę nocek w HoMM4. Po prostu nie mogłem czekać do rana, żeby przeczytać następne kilka linijek tekstu w kampanii. Gorąco polecam kampanię "Rozstajne Drogi". Dowiesz się w niej co się stało z poczciwym, dobrym Gavinem Magnusem, którego z pewnością znasz z MM7. Odnośnie magnusa zauważyłem pewną niezgodność. Otóż w MM7 jest on sympatycznym starym dziadkiem a'la Gandalf, podczas gdy w H4 wygląda jak czterdziestolatek z ciemnymi włosami zamiast siwych:/

16.04.2002
12:17
smile
[47]

Grah [ Chor��y ]

Owen --> niestety poprawianie kodu nie jest mozliwe w cdprojekcie - do etgo potrzeba ludzi z nwc, to oni gre stworzyli i onija beda poprawiac, mam nadzieje ze wraz z opcja multiplayer. CDP nie ma kodu zrodlowego do gry, a to trzeba by tam pozmieniac, zrezsta to tez objete jest prawami autorskimi i nnymi uwarunkowaniami. choc 'skakanie' muzyki jak i zwisy gry to cecha indywidualna komputera, przykra dosc.. u mnie na dwoch kopach jest zainstalowana i na jednym sie wiesza, a na drugim fcale ... Mudvayne --> teksty sa na prawde niezle, i jak powiedzial Mac, fajnie sie je czyta .. ale to zalezy od upodoban graczy... ja czytam :)))

16.04.2002
12:22
[48]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Gdzie można ściągnąć pacza do Herosów (głupie pytanie)

16.04.2002
12:35
smile
[49]

Grah [ Chor��y ]

Gambit --> troszke cierpliwosci, niedlugo bedzie link...

16.04.2002
12:37
[50]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit--> Oto przedpremierowy link;-))

16.04.2002
12:38
[51]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Grah --> cierpliwości mam pod dostatkiem....przeca jeszcze na Herosów czekam :))) Ale katuję za to Disciples 2. Oj będą mieli HoMM ciężki orzech do zgryzienia :)

16.04.2002
12:39
[52]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> THX :)))) Przedpremierowe są zwykle najciekawsze :)))

16.04.2002
12:41
[53]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Pytanie ogólne...a właściwie dwa... 1. Ile kosztuje nowy CLICK? 2. Czy Disciples jest angielskie czy polskie? 3. Co ciekawszego jest w Gold?

16.04.2002
12:42
[54]

Owen [ ]

Grah ---> Zasadniczo błędy w dźwięku można podzielić na dwa różne obszary. Pierwszy: np. powtarzna sekwencja mówiona przez lektora. Pełne zdanie, nie strzępek (kampania barbarzyńców, intro), czyli raczej błąd nie będący zapętleniem wynikającym z niewłaściwej konfiguracji komputera. To jak rozumiem nie była kwestia implementacji sampli (nie słyszałem wersji angielskiej, więc nie wiem czy jest tam ten sam problem), ale generalnie bug w kodzie. Drugi: Czasami pętląca się muzyczka. W tym wypadku jak najbardziej może to być wynik konfiguracji maszyny. W moim wypadku obydwa komputery pracują na W2K. Natomiast słyszałem podobne uwagi (pętląca się muzyka) od innych graczy, więc nie jestem odosobniony. Wydaje mi się, że gry raczej nie powinno się robić pod określoną konfigurację, ale testować to we wszystkich środowiskach. Oczywiście te uwagi są do NWC a nie do CDP :-). Testowanie na różnych platformach zapobiegłoby chociażby problemom z animacją kursora w sytuacji kiedy gracz używa kart ATI Rage... Well, nobody’s perfect. Tak czy inaczej gra jest wypasiona, a lokalizacja bardzo dobra nawet biorąc pod uwagę te drobne literówki :-))

16.04.2002
12:44
[55]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> U mnie nakłada się prze chwilę na siebie dwóch lektorów, gdy wybiorę jedną kampanię, a pochwili szybko zrezygnuję i wybiorę drugą. Słychać wtedy przez jakiś czas lektorów z obydwu kampani:))

16.04.2002
13:01
smile
[56]

Grah [ Chor��y ]

Owen --> nwc walczylo z problemem z dzwiekiem do ostaniej chwili, w wersji angielskiej ktora wyszla 2 tygidnie wszesniej niz polska jest troszke ... gorzej .. bo pl ver uzywa juz nowszego kodu.... co do petlenia sie muzyki to sa rozne stanowiska, czasami zglaszaja bledy, a czasami ich nie ma ... ale fakt, ja tez czekam na patcha :) Mac --> to ze nakladaja sie lektorzy to nie jest blad .. to bhya takie .. udziwnienie, niby przenikanie, przynajmniej ja to tak odebralem, bo razcej nie byloby problemu by wylaczyc jednego lektora a wlaczyc drugiego ... dla mnie to na plus ... :) PS. to all ... jeszcze raz przypominam .. NIE RESTARTOWAC KOMPA ani nie wylaczac w trakcie patchowania .. bo bedziecie musieli na nowo instalowac gre :(((

16.04.2002
13:24
[57]

Katane [ Useful Idiot ]

Własnie trzymam w łapie nowego Clicka!. Wyłączyłem Disciples aby zajrzeć na forum, ale niełatwo mi to przyszło. Giera jest 20 razy grywalniejsza od Herosów! Gambit --> 1. 6,50 xł 2. Polska, ale nienajgorzej przetłumaczona (pierwsze wrażenie z gry) 3. Nie mam pojęcia, ale przypuszczam, że sporo nowych misji.

16.04.2002
13:26
[58]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Katane --> W dwójke zagraj....ehhhhhh

16.04.2002
14:49
smile
[59]

Gambit [ le Diable Blanc ]

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEST :))))))))))))))))))))) Właśnie zadzwoniła moja żona i powiedziała mi, że przysłali Herosów.....Jeeeeeeeeeeeeeee...Ja chcę do domu....

16.04.2002
15:33
[60]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Polski Pacz do Herosów jest już oficjalnie umieszczony na stronie cdporjekt.info

16.04.2002
15:34
[61]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Oto link do strony z onym.

16.04.2002
17:12
smile
[62]

Grah [ Chor��y ]

to all --> i jak ?? patch dziala ??? sprawdzil go juz ktos ???

16.04.2002
17:52
[63]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Grah --> Gra działa, ale nie sprawdzałem jeszcze czy błędy zostały poprawione.

16.04.2002
17:57
[64]

Katane [ Useful Idiot ]

Ludzie, w tak miodna grę dawno nie grałem. Cholera, teraz musze się uczyć, ale cięzko mi odejśc od Disciples. POLECAM! Gambit --> Grałem w demo... Trochę mi skakało, ale z tego co widziałem, to jest bardzo podobna do 1.

16.04.2002
18:07
[65]

Mudvayne [ Konsul ]

Katane--> Szkoda tylko, ze lokalizacja jest lagodnie mówiąc - nie rewelacyjna. Pograłem dopiero jakies 20 minut i znalazlem takie bugi: -Przy przytrzymaniu myszki na jednym z przycisków na ekranie wprowadzenia do misji wyswietla sie napis "replay" -W opcjach np. przy ustawianiu dzwięku pisze "bardzo" - ale co do cholery bardzo? :), i wogóle te opcje jakies dziwne są - Gdy przytrzymamy myszke nad głową jednostki co zajmuje teren wyswietlają sie informacje o zlodzieju... co jak ci, ale to jednostka nic nie kradnie! ;) - podlozone glosy sa jakies niewyrazne Pewnie dlatego bardziej sie czepiam bo lokalizacją tej gry zajmowal sie LemonI, ale tak juz jest... po kilku wpadkach czlowiek staje sie ostrozniejszy. Ale mimo wszystko gre gorąco polecam, bo jest bardzo fajna i chyba mozna wydac te 6.50, zeby samemu sie o tym przekonac... :)

16.04.2002
19:09
[66]

Katane [ Useful Idiot ]

Mudvayne --> Fuckt, lokalizacja rzeczywiście nie jest rewelacyjna (chociaż na początku sprawiała wrażenie całkiem niezłej). Ale lokalizacja lokalizacją, giera ma grywalnośc na poziomie Herosów 2, albo i większą.

17.04.2002
08:44
smile
[67]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Witam wszystkich serdecznie... Katane --> W jedynkę jeszcze nie grałem, ale mam zamiar to nadrobć, tylko nie wiem kiedy czas znajdę. Dwójkę szczerze polecam. A teraz jako, że jestem świeżo po HoMM4 kilka moich wrażeń i spostrzeżeń. In plus: 1. Muzyka. Jest po prostu oszałamiająca. Szkoda, że nie dodano trzeciego CD ze ścieżką audio. 2. Ogólny design. Wszystko wygląda bardzo ładnie, kolory nawet nieźle dobrane. Bałem się, że wszystko będzie zbyt cukierkowe, ale jakoś nie jest. 3. Lokalizacja. Ryslaw ponownie chylę czoła.... 4. Klimat. Najważniejsze jest to, że pozostał. W czwórkę gra się tak jak w trójkę, a czasami trochę lepiej. 5. Większa ilość przedmiotów. Zwłaszcza plusik za potiony. 6. Umiejętności. 'nuff said. 7. Lokalizacja. Fatastyczna sprawa... 8. Duża ilość tekstu do czytania. Świetnego tekstu i w ciekawych miejscach. 9. Czary. 'nuff said again. 10. Poruszające się jednostki neutralne. Przyznam jednak, że oczekiwałem iż neutralni będą ganiać po mapie tak jak w Age of Wonders, ale może tak jest, a ja tego jeszcze nie widziałem. 11. Lokalizacja. Ryslaw...Wielki Brat jest pod wrażeniem. In minus: 1. Różnice w ilości informacji na ekranie, w zależności od rozdzielczości. Dodając do tego fakt, że odświeżanie dla najwyższej rozdzialki jest potworne, mamy duży minusik. 2. Niektóre animacje postaci w trakcie walki. Tacy pikinierzy na przykład, chodzą jakby mieli coś długiego i sztywnego wsadzone między pośladki. 3. Rozbudowa miasta. Pomysł z drzewem budynków jest kapitalny, tylko trochę kiepsko wyszło wykonanie. Można było to zrobić trochę inaczej np. lepiej by to wyglądało, gdyby bylo trochę więcej jednostek do budowania (a co za tym idzie większy wybór gałęzi, tak jak w Disciples 2). 4. Oblężenie miast. Trochę kiepskie. Ataki wręcz przez mury...no nie wiem, ale może się przyzwyczaję. 5. Kilka drobiazgów, które ciężko mi sprecyzować, a które lekko mnie irytowały w trakcie gry. Generalnie gierka jest bardzo dobra. Wciągnęła mnie, ale nie bez reszty. Na pewno nie żałuję wydanej kasy i wiem, że sporo sobie pogram. Muszę jednak przyznać, że Homm4 w porównaniu z Disciples 2 dla mnie wypada gorzej. Grając w D2 naprawdę nie mogłem odkleić się od monitora (żona stosowała ciekawe metody, żeby zwrócić moją uwagę), a Herosi, to po prostu Herosi, tylko dużo lepsi niż dotychczas.

17.04.2002
09:06
smile
[68]

sajlentbob [ Konsul ]

-->Gambit Hmm..Achem, achem... Pytanko za 100 punktów: Tyle słyszałem dobrego o Disciples2 - GDZIE TO MOŻNA DOSTAĆ? (czy tylko 10-lecie?)

17.04.2002
09:13
[69]

Gambit [ le Diable Blanc ]

sajlentbob --> Na razie w Polsce tylko na 10-leciu. Jeżeli masz kasę, to zerknij na stronkę D2 (link poniżej) i zobacz czy mają jeszcze promocję na Amazon albo eBay. Ja mam szczęście i rodzinę w stanach, więc nie miałem problemów z dostaniem orginału.

17.04.2002
09:14
[70]

Gambit [ le Diable Blanc ]

sajlentbob --> A na razie kup nowego CLICK'a. Jest pełna wersja Disciples I.

17.04.2002
12:44
[71]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Żyje tu ktoś, czy wszyscy grają?

18.04.2002
08:36
[72]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No ładnie. Wątek zszedł na dno....Up, up and away...

18.04.2002
09:02
smile
[73]

Owen [ ]

All ---> Na jakim sprzęcie gracie w HoMM4? Ja na swoim PIII 950, ATI Rage PRO 16 M oraz 256 RAM'u mam problemy w rozdzielczości 1024.

18.04.2002
09:54
[74]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Ja mam Durona 800, Gf 2MX 32MB i 256 RAM. Chodzi bardzo dobrze w 1024x768, natomiast w najwyższej rozdziałce jest zrąbane odświerznie.

18.04.2002
10:03
[75]

Owen [ ]

Gambit ---> Wygląda zatem, że muszę poprawić kartę graficznę :-\ Może będzie lepiej...

18.04.2002
10:06
[76]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Raczej tak. Jak już mówiłem (pisałem) różnice w wyglądzie ekranu w zależności od rozdziałki są lekko bez sensu..

18.04.2002
12:13
smile
[77]

Grah [ Chor��y ]

Gambit --> nie wiem jak to jest obecnie z rozdzielczoscia 1280x1024 ale jak testowalem gre na monitorze 21" i geforce 256 to nie mialem z tym problemu .. wydaje mi sie ze moze wina lezy po stronie sterownikow albo karty graf, albo monitora ... moze jakis PowerStrip zalatwi sprawe ? (teraz nei moge sprawdzic bo zostal mi tylko laptop...)

18.04.2002
13:46
[78]

Gambit [ le Diable Blanc ]

UWAGA UWAGA!!!! Jest już dostępne demo Age of Wonders II. Można je zassać z FilePlanet. Podaję link:

18.04.2002
14:01
[79]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Heh...Najpierw zobaczyłem maila z informacją z oficjalnej strony. Dopiero potem zerknąłem na GOL. Tu też jest :))) Aha i u konkurencji też...Daję link do strony GOL:

18.04.2002
15:18
[80]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No już sciągnąłem, tyle że nie mam płytki i nagram to dopiero jutro...ehhh...

18.04.2002
15:30
[81]

Adamus [ Gladiator ]

Mam 19 i po odpaleniu czwórki w rozdielczości 1280x1024 miałem problemy z dojrzeniem wszystkich szczegółów. Dlatego gram w o oczko niższej rozdzielczości. Poza tym, że po kilku godzinach zaczyna wszystko zwalniać, nie mówiąc o wczytywaniu save'ów (pomaga wyjście z gry) raczej dosyc dobrze mi chodzi na TB 1,333 256 MB RAMu i GeForce 2 PRO 64MB.

18.04.2002
15:33
[82]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Ja mam monitor 17 Packard Bell. Oprócz tej zwałki z HoMM4 nie miałem z nim żadnych problemów. Może to stery do karty, a może co innego (w sumie po zastanowieniu, monitora też nie wykluczam)

18.04.2002
15:38
[83]

Owen [ ]

Adamus --> Mam dokładnie taki jak ty problem ze zwalnianiem gry p ojakimś czasie. Ale u mnie wyrzuca komunikat, że komputerkowi kończy się wirtualna pamięć :-

18.04.2002
18:54
smile
[84]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

to all - podaje alternatywny adres demka AoW II - ja na moim stalym ciurkam 69 kb/s....

18.04.2002
19:00
[85]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

to all - przeczytane na stronach CD -Projectu..... "Łatki do Heroes of Might and Magic IV nadchodzą Heroes of Might & Magic 4, 18 kwietnia 2002, 10:56 (Fallen Zen) 3DO poinformowało, że trwają prace nad pierwszą łatką do HoMM IV. Ma ona głównie zlikwidować kłopoty techniczne z grą. Druga łatka ma być wypuszczona wkrótce po pierwszej ma dodawać opcję gry dla wielu graczy. Obie łatki mają wnieść do gry także inne usprawnienia takie jak ulepszone AI komputera czy siatka na polu bitwy."

18.04.2002
21:54
smile
[86]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Uuuuu.... pograłem sobie trochę w beta demo AoW:))) Ta gierka zrówna z ziemią zarówno HoMM4, jaki D2 i to pod każdym względem:))) A grafika to już totalne arcydzieło:))) No po prostu miód, miód, miód, miód, miód, MIÓD!!!!!!!!!!!!!!!! :))))) Kurcze nie mogę nawet normalnego zdania sklecić, bo mnie ta gierka otumaniła:))) No po prostu cudeńko:))))) Ja chcę pełną wersję!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18.04.2002
23:12
smile
[87]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - muzyka -miodzio (!), grafika - cukiereczek, animacja jednostek na polu walki lepsza ale... - tu wyleje zale... a) czemu nie ma jakiegos rysunku miasta jak w "jedynce"... b) czemu podziemia sa jednopoziomowe..... c) czemu nie moge dostosowac/ograniczyc interfejsu wg mego uznania (tak bylo w AoW I) - to bedzie b. dobra gra ale w moim prywatnym rankingu chyba nie wyprzedzi HOMM4, chyba.... - Panowie mamy wielka trojce: AoW, Disciples, HOMM ( wg kolejnosci alfabetycznej, hehe...) - czy Warlords IV wejdzie przebojem na szczyt listy turowych strategii fantasy - czas pokaze.... Cieszy fakt ze jest wybor wsrod dobrych i bardzo dobrych gier tego typu.... i nie ma czasu na nudu, bo zawsze jest jakies zlo do pokonania - jak nie tu to tam.... : )

18.04.2002
23:30
[88]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> a) Należy wziąć pod wagę, że to beta wersja. Wiele może zostać jeszcze zmienione, a udostępnienie beta dema służy właśnie temu, aby gracze mieli coś do powiedzenia. b) Podejrzewam i mam nadzieję, że rzesza fanów wniesie petycję o dodanie 2 poziomu podziemi. Zrobienie tego nie wymaga chyba wielkich zmian w kodzie gry:) c) Twórcy zapowiadali taką możliwość, tak więc poczekajmy na pełną wersję:) Co do Warlords IV - pracuje nad nim ta sama ekipa, także nie mam wątpliwości, że będzie to hit. Przez pewien okres miałem wątpliwości z powodu wprowadzenia taktycznego rozgrywania bitew, ale uspokoiła mnie możliwość ustawienia klasycznego automatycznego ich rozstrzygnięcia.

18.04.2002
23:32
[89]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Miałem na myśli, że nad W4 pracuje ta sama ekipa, co przy poprzednich częściach.

19.04.2002
08:45
[90]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mam tendencyjne pytanko. Czy Warlords 4 też będą obrzydliwym RTS'em, czy może wrócą do formy czysto turowej?

19.04.2002
09:14
[91]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Gambit - Warlords 4 - bedzie turowka jak w pysk strzelil

19.04.2002
09:17
[92]

Gambit [ le Diable Blanc ]

brzeszczot --> No to odetchnąłem z ulgą. Wreszcie będę mógł spokojne znowu w to pograć :)

19.04.2002
10:13
[93]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -->> ALe zes tych bledów znalazł i to w Kampaniach, które testowałem :(( Ale pocieszam sie tym ze jest tego i tak bardzo mało, a z tym Solymr, to powiem szczerze bardzo mnie to frapowało, nie wiedziałem do końca czy to bląd czy tak ma byc :)) Tym bardziej ze wszedzie tak wystepowało nawet w odmianach perzez przypadki :)) Nie grałem wczesniej w wersje angielską stąd nie wiedziałem jak powinno być. Teraz mimo iz jestjuz wersja finalna, to tez jeszcze błędy, ale sa to tylko literówki i jest ich naprawdę mało, no cóż w 100% nigdy sie nieda wyeliminowac wszystkich błedów ale w 99% to już jest wyczyn nie lada. A tak jest w H4. pozdrawiam !

19.04.2002
10:18
smile
[94]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Nadal widze błedy, które z resztą raportowałem, screen obok

19.04.2002
10:21
smile
[95]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac ->> Ale nie narzekajmy, bo gra naprawde została wydana na wysokim poziomie i w jakość polonizacji naprawdę nie ma co kwestionować :))) Prawdopodobnie nie popełnia błędów ten co nic nie robi, chociaż ...

19.04.2002
13:01
[96]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Znowu na twarz lecimy.....Up, up and away....

19.04.2002
14:08
[97]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Każdemu może się wypsnąć parę błędów:) Gra jest bez wątpienia genialnie spolszczona. Wystarczy porównac lokalizację H4 z grami konkurencyjnych firm. Chociaż niektóre spartaczone lokalizacje mają swoje zalety - poprawiają humor. Nigdy nie zapomnę jak w HoMM2 PL w jednym ze scenariuszów pisało: "Dawno temu.... żył sobie dzielny mumin" :)))

19.04.2002
14:11
[98]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Cholera...mam wrażenie, że spartaczyłem początek "Rozstajnych dróg"....Będę musiał zacząć dzisiaj od początku...A już zaczynało mi się powodzić...jako tako...

19.04.2002
14:13
[99]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Heh...jako, że zbliżamy się do setki, to będę złośliwy i założę nowy wątek...

19.04.2002
14:16
smile
[100]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Nowy wątek znajduje się pod adresem:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.