GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Icewind Dale I & II cz. 24

03.06.2005
21:53
smile
[1]

Sloug [ Pretorianin ]

Icewind Dale I & II cz. 24

Witaj w naszych skromnych progach. Dotarłeś do karczmy gdzie spotykają się zarówno sławni poszukiwacze przygód jak i bardowie. Chcesz wysłuchać czyjejś opowieści na temat lodowej północy?, Chcesz poznać wspaniałych podróżników? Jeśli tak to zdejmij płaszcz z niedźwiedziej skóry, napij się grzanego piwa i posłuchaj...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy, dowodzi wesołą kompanią karczmarzy...
- 1michał, daje wyczerpujące odpowiedzi na pytania, lecz ich formę rozumieją tylko nieliczni...
- Astrea, daje wszystkim rady, lecz sam ich także potrzebuje...
- Bullzeye_NEO, fan moderatorów i tych którzy nim moderują, należy do NATF - Nadrzędnych Admirałów Tropcieli Faerunu...
- Bunia, fanatyczka gry przez sieć, udaje, że jest młodą rekrutką...
- Dyydy, dzielnie trwa przy kuflu, najlepszy w te klocki...
- Frer, Szybko zdobywa zaufanie, najpotężniejsze z kapłanów/magów
- Glum, ma problemy z odróżnianiem czarodzieji...
- Januszjt, rzadko bywa, ale gdy już jest rad udziela, przy nim nikt nie zgubi się w krainie Wiecznego Lodu...
- MateyToB, tylko mu LOLowanie i ROTFLowanie w głowie...
- HopkinZ, jest już bardzo doświadczony, pomaga reszcie gdy są w potrzebie...
- Katane, specjalista od taktyk na Ogniki...
- Kiowas, skąd ja go znam...
- Nostradamus, twórca idealnej kompanii, mówi dziwnymi wierszykami i przepowiada przyszłość...
- _Robo_, chyba jest golemem tylko nie wiem czy żelaznym czy adamantowym...
- Vasago, dawno go tu nie było dlatego krążą plotki, iż został pożarty przez jakiegos potwora...
- Yancy, specjalizuje się w zabijaniu Nieumarłych...

Wszyscy którzy nie są liście niech nie myślą, że są gorsi - niech się cieszą, że mają ważniejsze zajęcia niż siedzenie w karczmie na jakimś odludziu.

Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie - uważaj szamani goblinów już odprawiają swe tajemne rytuały , hordy orków kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce groźne Enty przemierzają leśne ścieżki, a bardowie snują swe pieśni...



Link Do Poprzedniej Części :

03.06.2005
21:57
[2]

Sloug [ Pretorianin ]

Z racji na coraz częstsze ostatnimi czasy zakładanie pojedynczych watków z pytaniami o te gry postanowiłem wyszukać w archiwum GOLa ostatni odcinek serialu i załozyc kolejny. Powinno to rozwiać watpliwości Peregrina Tuka (i Jemu podobnych) gdzie zadawac nurtujące Go pytania.

04.06.2005
09:58
[3]

J0lo [ Legendarny Culé ]

ostatnio w eXtra Klasyce zaopatrzyłem się w ID2.. gram tak sobie drużynką Paladyn, Barbarzyńca, Kapłan, Złodziej, Czarownik, Bard i jest komfortowo. Barbarzyńca spokojnie radzi sobie z wszystkimi, Paladyn dobry jest w ataku, Kapłanka wspomaga ich buławą i czarami, złodziej łukiem, bard kuszą śpiewem i czarami a czarownik tylko czarami :) może nie jest to super ale mam jednego Aasimara ( Paladyn ) i dwóch Drowów ( Czarwonik i złodziej ) ale te ostatnie dwa ze względu na to że lubię tę rasę :)

problemy są tylko momentami, jak beczki eksplodowały a ja nie widziałem że one już wybuchają - 3 osoby w teamie rozwalone :)

04.06.2005
10:31
[4]

Sloug [ Pretorianin ]

No niewątliwie seria eXtra klasyka znacznie przyczyniała się do tego, że niemało osób wróciło do tych tytułów - ja sam 2kę także zakupiłem własnie z tego wydawnictwa. Musze jednak przyznać, iż sam jeszcze ID 2 nie skończyłem, ponieważ wywarła na mnie złe wrażenie przy pierwszym uruchomieniu i czeka na czarną godzinę. Prawdopodobnie winę ponosi głównie 3cia edycja D&D i nowe zasady, które nota bene nie wszystkie przypadły mi do gustu. No ale po sesji może znajdzie sie chwila by odpalić ta gierke...

04.06.2005
10:52
[5]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Sloug --> no ja tez niedawno zainstalowac i dokladnie to samo wrazenie odnioslem. Pelno zmian w stosunku do BG2, wszystko jakies takie udziwnione i ciezko mi jest polapac sie :-| Do tego inaczej wygladajacy interfejs. Gra odpycha wrecz :) ale nie az tak bardzo jak Swiatynia Pierwotnego Zla

04.06.2005
11:00
[6]

frer [ Generaďż˝ ]

mi 3 edycja nie przeszkadzala tylko w neverwinterze, ale w icewind dale 2 jakos nie przypadla takze mi do gustu... chociaz moze sproboje niedlugo znowu pograc, ciekaw jestem czy przeszedlbym 2 jedna postacia jak jedynke :)

04.06.2005
11:24
[7]

Sloug [ Pretorianin ]

ZgReDeK -----> Zdecydowanie interface jest na pierwszy rzut oka tragiczny, choć spotkałem się z opinią, że jest w rzeczywistości jednym z lepszych :o

frer -----> tia, w Neverze faktycznie jest całkiem znośny ale może dlatego, że sama gra (przynajmniej w singlu) jest słaba. Prawdę mówiąc ukończyłem ją tylko dlatego, że skoro już zapłaciłem w przedpremierze za oryginał to wypadało. Generalnie trudno nawet tę grę zaliczyc do CeeRPeGów bo przypomina raczej Hack&Slashowe Diablo niż Baldura, który (z całym szacunkiem do tego tytułu - wszak to moja ukochana gra ) też balansuje na krawędzi. Nie wspomne juz o tragicznym systemie sterowania toważyszem...

04.06.2005
11:43
[8]

J0lo [ Legendarny Culé ]

mi akurat przypadła do gustu ta edycja. można bardziej pod siebie zrobić postać ( Mag z 2-ma katanami ). poza tym nie jest to takie żmudne jak w BG gdzie przy przechodzeniu z poziomu na poziom nie miało się za dużo do powiedzenia a tutaj można pięknie zmieniać klasy itp. dla mnie tworzenie postaci jest bomba.

ale interfejs jest powiedzmy niepodobny do BG i przez to często się mylę tu i ówdzie...

04.06.2005
11:47
smile
[9]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Ech sam kilka razy reaktywowalem ten watek... Jakby co to sluze pomocą :)

04.06.2005
11:50
[10]

Sloug [ Pretorianin ]

J0lo -----> Niby to bardziej realne, że mag może popieprzać w zbroi itp. ale troche zabuża to moim zdaniem równowage gry.

04.06.2005
11:52
[11]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Sloug>>>ja wiem... przeciez mag to tez istota, i jak mu pozwoli na to siła/kondycja to moze załozyc pełną plytówkę :]

04.06.2005
11:52
[12]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jolo , Sloug --> no wlasnie kolejne ulatwienia :-| Juz BG2 jest tragicznie latwy :) nawet

04.06.2005
11:53
smile
[13]

Sloug [ Pretorianin ]

:Serafin: -----> hehe, jeszcze kilka osób z naszego BGowego wątasa i jedziemy z tem koksym ;)

04.06.2005
11:54
[14]

J0lo [ Legendarny Culé ]

Zgredek ---> Serce Furii... kojarzysz nazwę? :)

04.06.2005
11:54
smile
[15]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Tak, tak... Moze Marksman wpadnie?? ;)

04.06.2005
11:56
[16]

Sloug [ Pretorianin ]

ZgReDeK -----> Dokładnie, sytuacja by się zmieniła na lepsza, gdyby zrobił ktos Tacticsa Icewindowego ale bez potężnych przedmiotów. A tak, trzeba sie zadowalac sercem furii :)

04.06.2005
12:01
[17]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

JOlo --> nie bawi mnie gdy byle ork zadaje 30-40 pkt obr, totalny bezsens :) Lepiej zeby przeciwnicy byli inteligentniejsi ... jak np w Tacticsie :)

04.06.2005
12:03
[18]

J0lo [ Legendarny Culé ]

na ekipe na 1 poziomie gdy każdy z twoich ludzi ma jeszcze mleko pod nosem to ork może zdawać się zadawać tyle obrażeń... cóż... ale też prawda woleliby pewnie lepszą inteligencję - ale z drugiej strony znasz grę w której by była świetna inteligencja?

04.06.2005
12:07
[19]

Sloug [ Pretorianin ]

J0lo -----> Pod względem inteligencji nieźle wygladali niemcy w Return to Castle Wolfenstein ;) ale to się chyba nie liczy. Tak jak pisałem trzeba czekać na mody. Chyba Aurelinus cos przebąkiwał, że do jakiegoś się przymierza, ale głowy sobie uciać nie dam...

04.06.2005
12:08
smile
[20]

Sloug [ Pretorianin ]

[edit dla ubogich]

niemcy ---> Niemcy

[/edit dla ubogich]

04.06.2005
12:17
[21]

J0lo [ Legendarny Culé ]

no wiesz... Unreal Turnament też miał niczego sobie boty :)ale to też niezbyt do tego :) dlatego najlepszym póki co przeciwnikiem jest drugi człowiek... a to tylko w Mplayer można zdziałać...

04.06.2005
14:17
smile
[22]

Marksman [ Promyk ]

Tak, tak... Moze Marksman wpadnie?? ;)

Tak tak... może wpadł... tylko, że nic nie zdziała, bo ID (żaden) go nigdy nie wciągnął....

04.06.2005
14:23
smile
[23]

Ines [ Ines ]

Sloug --> Z racji na coraz częstsze ostatnimi czasy zakładanie pojedynczych watków z pytaniami o te gry postanowiłem wyszukać w archiwum GOLa ostatni odcinek serialu i załozyc kolejny. Powinno to rozwiać watpliwości Peregrina Tuka (i Jemu podobnych) gdzie zadawac nurtujące Go pytania.


Ehh, ja osobiscie mam watpliwosci co do rozwiania watpliwosci ;P.
No ale zobaczymy, moze sie zdarzy cud :).

04.06.2005
17:11
[24]

Sloug [ Pretorianin ]

Ines -----> istnieje zawsze iskierka nadzieji, że ktos czasem pomyśli zanim zrobi :) Poza tym musicie przyznać, że próba reaktywacji wątku jak na razie się powodzi :D

04.06.2005
17:20
[25]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jeszcze jedna rzecz mnie w ICW2 odrzuca to to ze zaczynamy gre z jakimis waflakami a za przeciwnikow mamy golbiny i orki... poprostu nudy :( a gra sie satrasznie wlecze :-\ moze jak skoncze ToB to sie za nia zabiore

04.06.2005
17:21
[26]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Jak Ci sie nudzi to zalacz wyzszy lv trudnosci ;)

05.06.2005
11:47
[27]

M'Rek [ Konsul ]

:Serafin: ---> O tak.
Bez wątpienia włączenie wyższego poziomu trudności obniża poziom nudy :)

05.06.2005
12:00
smile
[28]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

eheh pamietam moje pierwsze doswiadczenie z Sercem Furii. Pierwszy lepszy Goblin i moja druzynka wącha kwiatki od spodu :)

05.06.2005
12:35
[29]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

M'Rek, Serfain --> a ja nie mam ochoty doszczetnie rozwalic biurka z nerwow :D Juz i tak peklo w jednym miejscu :P

05.06.2005
13:31
smile
[30]

Sloug [ Pretorianin ]

Niestety, tak jak już wczesniej wspomniano, podnoszenie charakterystyk/hp/itp przeciwników w sytuacji, gdy nie idzie za tym podniesienie inteligencji wnosi dużą dozę sztuczności :(

08.06.2005
09:43
[31]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

:) chyba jednak watek sie nie reaktywuje hehe

Ja wciaz nie mam ochoty odpalic ikonki ICW 2 gra nie przyciaga :-/ nie wiem czy to przez brzydki inteface czy glupie zasady 3 eh :( Chyba zalatwie sobie ICW1 :) w to to dalo sie grac

08.06.2005
09:56
[32]

maniak1988 [ Konsul ]

ID:HoW wymiata, fabuła nie tak fajna jak w podstawowym ID ale dalej niezła, gram od paru miesiecy i jeszcze mi sie nie znudziło

08.06.2005
11:16
[33]

Sloug [ Pretorianin ]

hmm, im dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, że lepszy od samego dodatku był dodatek do dodatku :) Trials of Luremaster. O ile sobie przypominam, to była tam nawet jakas zagadka :)

08.06.2005
11:32
smile
[34]

Caine [ Konsul ]

Hi there! Wątek coś niemrawy, więc zarzucę go pytaniami, abyście mogli się wykazać wiedzą tudzież zaimponować hardkorowym podejściem do grania.

Na początek coś łatwego:

Czy ktoś z Was wyrzucił 20 złotych na OFICJALNY poradnik do iwd2?
Jak najpełniej wykorzystać Bitewne Kwadraty?
Najlepsze, najgorsze i te zupełnie bez sensu - ulubione postacie wieloklasowe.
Najciekawszy losowy przedmiot? (u mnie: sejmitar +4 Ichor)

08.06.2005
11:47
smile
[35]

Lechiander [ Wardancer ]

1. A niby po co?
2. Nie pamiętam kompletnie o co chodzi. :-))
3. Żadne! Nigdy nie gram wielkoklasowcami.
4. Nie interesuje mnie złom. Dobieram najlepszy w danej sutyacji i zapominam. :-))

08.06.2005
11:50
smile
[36]

Caine [ Konsul ]

Lechiander : oż ty braciszku Yachtu Xvima;)

edit: zbiór (nie)poważnych pytań dotyczy IWD2 oczywiście

08.06.2005
11:57
smile
[37]

Lechiander [ Wardancer ]

Caine ---> Czy Ty mnie czasem nie obrażasz? :-))

Nieistotne, czy do ID2, czy 1, czy czegoś tam. Moje ogólne odp. tyczą się wszystkich cRPG. :-)

09.06.2005
17:32
[38]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jaka klasa pancerza w ICD 2 jest w miare dobra? 30 a moze 40 ??

11.06.2005
12:42
[39]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Gra wciagnela wkoncu :)
Moja ekipa to :

Wojownik/pol-org
Lotrzyk/thiefling
Czarownik/pol-zwelf
Paladyn Mystry potem zdwuklasuje go na czarodzieja/czlowiek chyba
Mnich zakonu Czarnego ksiezyca ten co dwuklasuje na czarownika/czlek
Kaplan tempusa/ zloty krasnal

Radza sobie calkiem niezle, tylko mnich narazie troche slabiutki ale jak go zduklasuje to mysle ze bedzie doskonalym wojownikiem :). Obecnie dotarlem do lodowej swiatyni

11.06.2005
12:44
[40]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Trzeba bylo dac maga zamiast czaronika zrobic i jeszcze jako drowa go przerobic ;)

11.06.2005
12:50
[41]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Serafin --> ale dla mnie czarownik jest klasa ze 100x lepsza, przynajmniej tak wynika z moich doswiadczen z BG2, jak to jest w ICW2 to juz sam sprawdze :)

Pozatym co oni zrobili z czarem przyspieszenie? czemu dziala tylko na jedna istote :(

11.06.2005
12:51
smile
[42]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Po porstu w 2 jest wele nowych czarow, na pozniejszym lv bedzie czar grupowe przyspieszenie :]

11.06.2005
13:10
[43]

starberst [ Junior ]

SIEMA CHŁOPAKI!! :] CZY GRAŁ KTOŚ ZWAS W DUNGEON LORDS?? Jak tak to mam pytanie!!! W grze mape powinno włączać sie u mnie literką 'm' ale tak nie jest!! Czy mape gdzieś sie znajduje czy to błąd gry?? Oraz dlaczego gdy np zbieram przedmioty typu broń to chodź zbiore dużo ich to i tak mam jedną!!?? dlaczego tak jest?? Czy to błędy gry?? pomóżcie nara :]

11.06.2005
13:19
smile
[44]

Lechiander [ Wardancer ]

A co to jest to Dungeon Lords i co ma wspolnego z ID???

11.06.2005
17:29
[45]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Cholerne bitewne kwadraty, ale to dranstwo jest :)
Wygrywam dany poziom, pisze w konsoli ze dobylem przedmioty a w plecakach nic nie ma :(

11.06.2005
21:09
[46]

Katane [ Useful Idiot ]

Zgredek --> Na podstawowym poziomie trudnosci 35-40 to klasa pancerza... wystarczajaca ;) Na Heart of Fury zadna klasa pancerza nie jest wystarczajaca.

Co do magow/czarownikow - czarownicy lepsi - chocby dlatego, ze mag zdobywa poziomy czarow szybciej, niz druzyna zwoje.

13.06.2005
11:21
[47]

Lechiander [ Wardancer ]

Sloug ---> No i okazało sie, że Ines miała rację. Cudu nie będzie. Niektórzy są jednak niereformowalni...

13.06.2005
11:29
[48]

Peregrin Tuk [ Pretorianin ]

czesc mam problem i zwracam sie z nim do ZNAWCÓW TEJ PIĘKNEJ gry
Jestem w Odciętej Dłoni i musze znaleśc te brakujące czesci aby uruchomić tą maszyne i tu mam problem.....muszą być 4 czesci a ja narazie dalem mu 2.Pierwsza to jak Ta kapłanka mi zleciła zabicie tych innuch kapłanów to to znalazłem , druga to jak tez mi ta wojowniczka kazała zabic jej wojowników potem i kazała sie zabic tzn. ją zabić i jej wziolem 2 częsc a gdzie są 2 następne przeszłem wszystko wzdłusz i wszesz i.....gówno
prosze napiszcie gdzie one są plissssss prosze o pomoc pozdrawiam Peregrin Tuk a , nie tłuk:)

13.06.2005
11:46
[49]

Peregrin Tuk [ Pretorianin ]

nikt nie pomoże??

13.06.2005
11:49
[50]

Lechiander [ Wardancer ]

Dostałeś odpowiedzi. To raz.
Dwa - może trzeba po prostu poczekać trochę. Ludzie mają ciekawsze zajęcia i obowiązki od tego, żeby tutaj siedziec i czekać na Twe pytanka...

13.06.2005
12:06
[51]

Peregrin Tuk [ Pretorianin ]

ja poprostu zadaje pytanie i chce dopowiedzi i nic więcej więc sie nie denerwój

13.06.2005
12:22
[52]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Katane --> wow 35-40 ?:O Mam najlepsze zbroje, pierscienie ochrony, plaszcze etc. i tylko u mnie mnich ma 36, woje po 26-28 :-|

13.06.2005
12:26
smile
[53]

Sloug [ Pretorianin ]

tu, już nie będę krzyczał... zrobiłęm to na jego watku... ale z ilości postów na sekunde publikowanych przez Peregrina Tuka odnosze nieodparte wrazenie, że ktoś tu sobie nabija status - a to chyba wykroczenie na tym forum...

13.06.2005
12:27
[54]

Presio [ Vanitas Vanitatum ]

Mnich ma wyzsza klase pancerza bo dostaje bonusy min za madrosc, po za tym co 1 poziom dostaje jakies specjalne atuty.

Zreszta wyciagnac 35 KP to wcale nie sztuka

13.06.2005
12:28
[55]

Lechiander [ Wardancer ]

Sloug ---> Olej to. Poza tym wątpię, żeby mu chodziło o posty...Ona tak ma widocznie... Choć cholera wie.

Morte ---> Co ma mądrośc do KP? Nie pomyliłes czasem ze zręcznością?

13.06.2005
12:46
smile
[56]

Presio [ Vanitas Vanitatum ]

Nie pomyliłem się. Mnichowi w ID2 do KP dodaje się modyfikator Madrosci (12 + 1,...,18 + 4 itd)Czyzbys nie czytał opisu mnicha?:)

13.06.2005
12:52
smile
[57]

Lechiander [ Wardancer ]

Nie czytałem, bo i po co? :-) Wziąłem to na logike, moją logike. I jak dla mnie to trochę dziwne, żeby Mdr wpływała na Kp... No, ale cóz...

13.06.2005
12:54
smile
[58]

Presio [ Vanitas Vanitatum ]

Aha i Ty mnie pouczałes aby czytać wszytsko :)

Po za tym w ID2 jest duzo tego typu udziwnien, np Czarownik aby rzucac wiecej czarów musi miec wysoka... uwaga: charyzmę... :D

13.06.2005
13:12
smile
[59]

Lechiander [ Wardancer ]

Chore. :-)

Trzeba czytać wszystko. :-P Tylko po co mam czytać o jakichś mnichach i kuglarzach, dkoro nie mam zamiaru takimi typami grać? :-))

13.06.2005
13:13
[60]

Niob [ Konsul ]

mnich dostaje KP za zr i za mdr oprocz tego co 5lvli dostaje bonus +1do KP
ja sobie chwile gralem gnomem glebinowym mnichem i wyciaga sie 25KP na 1 poziomie bez zadnych przedmiotow :P a osiagnac 30+ nie jest trudno

13.06.2005
13:17
smile
[61]

Presio [ Vanitas Vanitatum ]

Echech... Tak jak Czarownika uwazam za kompletnego słabiaka, tak mnicha bardzo sobie cenie - co 1 lv a to odbijanie strzał, a to 1 pkt do klasy pancerza, a to odpornosc na trucinzy, a to piesci jako bron +1, +2, +3 ;)

13.06.2005
15:40
[62]

Niob [ Konsul ]

no ja czarownika docenilem jak chwile pogralem na sercu furii bo jakos posiadanie na 18-19lvlu zwojow z max 3 poziomu to jakos tak niebardzo :P

13.06.2005
16:07
[63]

Katane [ Useful Idiot ]

Zgredek --> Bo IWD2 ma mocno spie** system kp, zlodziej w skorce ma wyzsze kp niz woj w plytowce - i to prawie zawsze. A potwory pod koniec gry maja i po +20 do ataku, zeby trafialy cie np. co 4 atak musisz miec wlasnie 35. Na HOF bywaja i takie, co maja +50, a tu juz zadna KP nie jest odpowiednia. Kiedys czytalem guide jak zrobic mnicha svifnerbli z KP jakos pod 60, ale wg mnie nie oplaca sie meczyc. Magowie roxx w IWD2.
I nabralem ochoty zeby znowu IWD2 zainstalowac :)

13.06.2005
16:17
smile
[64]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

W wakacje mam zamiar zacząć grać w IWD1 (Zed i Aurelinus mnie nakłonili swoimi wypowiedziami :>).

Mam tylko problem, nie wiem jaką drużynke sobie stworzyć. Patrząc z jednej strony to to, że można zrobić własną drużynę można zaliczyć jako plus, jednak ja bym wolał tak jak w BG żeby byli jacyć NPC do przyłączenia. A może ktoś zna jakieś linki do gotowych ciekawych postaci?

13.06.2005
17:22
[65]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Albi --> jak ICW1 to zapewne ze dwoch wojakow, kaplan, lotr jakis moze paladyn i mag ewentualnie zostaw slota wolnego

13.06.2005
17:30
smile
[66]

Lechiander [ Wardancer ]

Moja duzynka z ID, zresztą optymalna dla mnie do każdej gry. :-)
2 wojowników
mag
kapłanka
złodziejka
łowca

13.06.2005
17:33
smile
[67]

Presio [ Vanitas Vanitatum ]

Moja lepsza:
paladyn
Wojownik
Łowca ew dla trudniejszej rozgrywki drugi Mag
Kapłan/Złodziej
Driud
Mag

13.06.2005
17:39
smile
[68]

Lechiander [ Wardancer ]

Już się kurwać zaczyna...

13.06.2005
23:39
[69]

Sloug [ Pretorianin ]

hehe, i tak ma być ;)

a ja wole zamiast łowcy 3ciego woja na łukach, i czasami ewentualnie zamiast kaplana wrzucam kapłan/mag

14.06.2005
06:00
smile
[70]

Niob [ Konsul ]

po co wam tyle postaci w druzynie ? :P 1 sie fajnie chodzi :>

14.06.2005
08:16
smile
[71]

Lechiander [ Wardancer ]

Niob ---> W kupie raźniej. :-))

14.06.2005
08:23
smile
[72]

Niob [ Konsul ]

Mnie denerwuje ze ich wszystkich trzeba pilnowac bo czasem sie ktorys zapedzi i bije sie sam z 4 albo sie zgubi :P a tak jak gram jednym to sie musze tylko nim przejmowac.

14.06.2005
14:11
[73]

Sloug [ Pretorianin ]

Niob -----> ja tam najczęściej gram i tak z wyłączonym SI drużyny - nikt mi tam nikogo samowlonie nie atakuje ;)

14.06.2005
14:12
[74]

Niob [ Konsul ]

mozna i tak ale wtedy np bawie sie magiem a reszcie zapomne wydac rozkazy i stoja jak te barany :P

14.06.2005
14:14
smile
[75]

Presio [ Vanitas Vanitatum ]

Ja na przykład lubie skrypty SI, czesto sie przydają ale sa tez momentami wkurzajace - na 14 poziomowa druzynke wybiega szkielecik a mag od razu w niego magicznym ciska ;D

14.06.2005
18:12
[76]

Sloug [ Pretorianin ]

Niestety, skrypty SI na wyższych poziomach to chyba kiepski kawał (to samo się z resztą tyczy BG2). Powiedzmy sobie szczerze - te skrypty były dobre w BG1, a niestety praktycznie się od tamtych nie różnią...

20.06.2005
12:25
[77]

Ayertienna [ Konsul ]

Hmm co do dream-teamu mojego to bynajmniej nie jest to 6 (sic) osób, tylko 4
standardowe, co więcej, bo woj, złodziej, kaplan i mag.. wszyscy elfi :) tylko charaktery pomieszałam w sumie bez sensu, ale nie bede sie znizac do edytowania save zeby charakter komus na 12 poziomie zmieniac :|

anyway
Przeszłam Głębię Dorna (wyższy poziom), moja drużyna jest między *sprawdza* 11 a 14 poziomem i jest ich czwórka. Czy lepiej teraz iść dalej wątkiem głównym czy raczej mogę już spokojnie zapuścić się do dodatku?
A.. jeszcze coś, jako że w sumie how przeszłam, ale trials nie... jaki poziom wypadaloby mieć na trials, czy obładować się magicznymi przedmiotami i czy trials lepiej robic przed czy po wyspie grobow (wlasnie wyspa grobow mnie niepokoi, bo tam te glupie kurhanowe potworzyska jakos tak mi ostatnio magi zasiekły..)

z góry dzięki

20.06.2005
12:31
[78]

Lechiander [ Wardancer ]

Ayertienna =----> Nie mam pojęcia. Po prostu skończyłem ID i zacząłem po kolei dodatki. Się dało. :-)

22.06.2005
22:41
smile
[79]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

ZgReDeK »»» Mniej więcej nad takim teamem myślałem tylko mój problem polega na tym, że jak ja tworzę postać to trwa to conajmniej pół godziny (zanim wylosuje dobre statystyki... ;>), a gdy drużyna liczy 6 osób to 3 godzinki mam z głowy :)

Dlatego pytam się czy są może jakieś gotowe, ciekawe postacie do ściągnięcia, bo nie chcę się zanudzić na śmierć ;) ewentualnie zrobię klimatyczne postacie z "normalnymi" cechami...

20.07.2005
16:00
[80]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Pomóżcie :)
Jestem w Głębii Dorna, "zabiłem" lisza ale nie mogę iść dalej. Drzwi do Holu Bohaterów są zamknięte. Gdzie jest klucz?

25.07.2005
09:30
[81]

endzi [ Pretorianin ]

Witam,

jestem pod koniec gry i otworzyłem 5 pieczęci, ale niestety zauważyłem, że nie mam odznaki Brata Perdiema. Tak sie składa, że tego Pana unicestwiłem, jak wszystkich pozostałych kapłanów i przy zwłokach odznaki nie było. W solucji wyczytałem, że należało z nim pogadać po załatwieniu złotego posągu, ale to juz nieodwracalne.
Czy ktoś może mi pomóc, bo w tym momencie nie ma sensu rozpoczynanie gry od początku prawda ? Czy jest jakiś kod, który pozwoli mi grać dalej, czyli otworzyć ostatnia pieczęć lub inny sposób ? Bardzo proszę pomóżcie mi, bo chciałbym tez grać w dodatki, a tu taka przeszkoda.

25.07.2005
18:24
[82]

Sloug [ Pretorianin ]

endzi -----> Po pierwsze przypomnij sobie czy przypadkiem nie zabiłeś go przy pomocy czary dezintegracja - jeśli tak to faktycznie mogłes niczego nie znaleźć. Możesz tak czy inaczej wywołać przedmiot za pomoca konsoli i/lub za pomocą IE/NI. Niestety nie mam większego doświadczenia na tym polu. Zapytanie najlepiej skierować do Deepdelvera bądź Marksmana.

25.07.2005
18:34
[83]

frer [ Generaďż˝ ]

OoooOOOooO dawno tego topicu cos nie widzialem, chyba wzrok mi nawala... ;)

A teraz powaznie: Probowal ktos przejsc IWD2 jedno postacia?? Zastanawiam sie czy by nie sprobowac, ale nie wiem czy sie oplaca, bo w 2 inaczej dziala wieloklasowosc niz w 1, a pozatym 2 jest jednak troche trudniejsza.

26.07.2005
08:40
[84]

endzi [ Pretorianin ]

Dziękuję Sloug, zatem zwrócę się do tych osób.

26.07.2005
19:58
[85]

Marksman [ Promyk ]

endzi - nie siedzę w IWD 2...

z GOLa:

Uruchom narzędzie konfiguracyjne gry i zaznacz opcję „cheat console”. Następnie podczas rozgrywki wciśnij kombinację klawiszy [Ctrl] + [Tab]. Otworzy się okno konsoli – wówczas wpisz jeden z poniższych kodów, by aktywować daną opcję.

(z innego źródła)
ctrlaltdelete:createitem("kod przedmiotu",1)

zamiast kod przedmiotu muszisz wpisać kod tej odznaki (cudzysłów ma zostać)... którego nie mam skąd wziąść bo nie mam IWD2, a na żadnej stronie w necie nie jest podany

26.07.2005
20:14
[86]

Marksman [ Promyk ]

endzi - poprawka... nie to IWD... choć żadne mi nie podeszło

z GOLa:
Kody do gry:

Poszukaj w katalogu z grą pliku icewind.ini i dodaj w nim parametr „Cheats=1” w "[Game Options]"

Uruchom grę. Wciśnij CTRL+Tab, pojawi ci się konsola na której będziesz mógł pisać:

Kod (z innego źródła):

CHEATERSDOPROSPER:CreateItem("PERDIEM")

i powinno być wszystko cacy...

27.07.2005
09:21
[87]

endzi [ Pretorianin ]

Dziękuję Marksman, Twoja renoma sie potwierdzxa. Dzisiaj spróbuję tego sposobu, ale juz czuje, że pomoże. Dzięki wielkie.

27.07.2005
09:38
[88]

Dr@cOniS [ hooligan ]

frer ---> ja przeszedłem jedną postacią [magiem], ale tylko jedynkę (w 2 nie grałem)

27.07.2005
18:26
[89]

Wasylus [ Legionista ]

Hmm - skonczylem Arcanum i zastanawiam sie w co by sobie pograc w nasytepnej kolejnosci - a przegladajac ten watek nabieram ochoty na jakas bezmyslna klepanine... czyli ID1 :) musze to jescze przemyslec.

28.07.2005
08:55
[90]

endzi [ Pretorianin ]

Dzięki jeszcze raz Marksman - teraz juz tylko walka finałowa.

01.08.2005
14:54
[91]

endzi [ Pretorianin ]

A może jeszcze ktoś ma rady (skorzystam ze wszytskich) jak pokonac czcigodnego brata w finałowej walce w Icewind I ? Ja co najwyżej zadaję mu poważne rany i kończa się możliwości życiowe moich postaci.

04.08.2005
09:42
[92]

endzi [ Pretorianin ]

Przepraszam za kłopot juz sobie poradziłem.

05.08.2005
11:56
[93]

Katane [ Useful Idiot ]

Help!

Zainstalowalem sobie znowu Icewinda (PL oryg.) i gra nie chce dzialac, mimo ze na tym samym kompie (niczego nie zmienialem, poza napedem DVD, ale on tu raczej nie ma nic do rzeczy) przeszedlem gre juz 2 razy.
Mam patcha 2.1.
Blad:
An assertion failed in infgame.h at line number 652.

Google milcza w tej sprawie.

Komus sie juz to zdarzylo?

05.08.2005
11:58
[94]

Lechiander [ Wardancer ]

Zobacz, czy możesz skopiować płytki na twardziela.

06.08.2005
15:31
smile
[95]

wszystko_co_naj [ Pretorianin ]

Witam wszystkich !!
mam pytanie jaka postac jest najlatwiej zrobic i jest dobra i latwa w ogarnieciu :P bo dopiero zaczynam grac w ta gre oraz dodatek heart of winter !!
i mam jesczej endo pytanie czy mozna w ta gre grac ONLINE ??

06.08.2005
15:54
[96]

frer [ Generaďż˝ ]

wszystko_co_naj --> Zakladam ze chodzi o czesc pierwsza, zreszta niezaleznie o ktora to grasz druzynka zlozona z max 6 postaci, chociaz mozna i mniej, ale jesli chcesz 6 to ja polecam paladyna, wojownika, zlodzieja, kaplana i dwoch magow. Najwazniejsze to to, zeby miec przynajmniej jedna postac walczaca, przynajmniej jednego maga, kaplana i zlodzieja (osobiscie nie bawilem sie w wieloklasowosc grajac cala druzyna wiec nie wiem jak zrobic jak chce sie grac postaciami np. dwuklasowymi). Natomiast jesli chcesz sie bawic jedna postacia (czego nie polecam jesli zaczynasz dopiero gre) to polecam wieloklasowego wojownika/kaplana/maga (ja gralem kaplanem/magiem, ale w iwd1 jest bug ze mozna awansowac na max lvl w kazdej klasie ktora sie ma).

06.08.2005
17:13
[97]

Niob [ Konsul ]

Tylko sie chcialem pochwalic ze wkoncu skonczylem ID2 :)
Moja dzielna druzynka wizard drow skonczyla na 26 lvlu, mysle czy teraz nie zaczac na HoF tym samym.

07.08.2005
10:52
smile
[98]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Witam, własnie zaczynam nowa rozgrywke w Icewind Dale II i chciałbym zasiegnac waszej porady... a mnianowice chodzi mi o wybór czarownik/czarodziej prosiłbym o wymienienie wad i zalet tych dwóch postaci

07.08.2005
13:46
[99]

Katane [ Useful Idiot ]

Jak ma byc jednoklasowcem nastawionym na czary (tzw. bomber) to zdecydowanie czarownik, wizard jest lepszy kiedy dualuje sie go na np. lotrzyka.

09.08.2005
11:54
[100]

Mr_Slip [ Sharingan ]

co sądzicie o tej druzynie:

Paladyn Helma/ Człowiek-Aasimar

Wojownik/ Tarczowy Krasnolud

Barbarzyńca/ Pół-ork

Łotrzyk/ Niziołek Osiadły

Kapłan- Strażnik Wiedzy Oghmy/ Człowiek-Aasimar

Czarownik/ Drow

jakbyscie mogli to napiszcie jakas korekte dla mojej druzyny kogo zmienic itd. z racji tego ze dopiero przeszedłem prolog, a juz czuje, że przy tworzeniu postaci popełniłem jakis bład...z góry dzieki

09.08.2005
17:46
[101]

Katane [ Useful Idiot ]

Po 1, jesli chcesz ta druzyna wojowac w heart of fury, to wiedz, ze tam wojownicy padaja jak muchy, wiec 3 to stanowczo jest wylacznie marnowanie miejsc na postacie.

No ale po kolei:
1. Dobry wybor, ale dodaj mu po drodze 4 poziomy wojownika i wez specjalizacje w duzych mieczach.
2. Czysty wojownik jest do dupy, szybko bonusowe featsy przestana byc przydatne, dojedz do 4 poziomow woja (wybierz specjalizacje w jakiej tam chcesz broni), a dalej w barba.
3. Tego wywal zupelnie, juz lepiej wziac gnoma glebinowego mnicha.
4. Lepiej wez drowa lotrzyka i juz na 2 poziomie i az do konca gry zdualuj go na maga, tak by bylo thief(1)/wizard(x).
5. Najlepsi sa kaplani Bane'a (wysokie DC czarow), Lathandera (mocne domain spells) i Tempusa (niezle walczy). Ja polecam tego 2giego 13 poziomow i reszte w druida. Aha, rasa - drow-koniecznie kobieta.
6. Na sorcerera najlepiej brac Aasimara albo humana zwyklego.

10.08.2005
08:54
[102]

Mr_Slip [ Sharingan ]

czyli podsumujmy:

Paladyn Helma/ Człowiek-Aasimar- troche mnie zastanawia sprawa z dodawaniem klasy wojownika, przy wyborze zakony dla paladyna pisze, ze jesli wybierze 2-gą klase inna od ulubionej badz zakonnej nie bedzie mógł juz awansowac w klasie paladyna...jak to jest?

Wojownik 4lvl/Barbarzynca Krasnolud tarczowy

Mnich/ Gnom Głebinowy

Łotrzyk 1lvl/Czaraodziej/ Drow

Kapłanka Lathandera 13lvl/Druidka

Czarownik/ Aasimar

jakby co to jeszcze napisz jakies dodatkowe korekty... aha i nie zamierzam grac ne sercu furii

10.08.2005
08:57
[103]

Lechiander [ Wardancer ]

Są gusta i guściki...

Do dupy to jest gnom, palladyn i jeszcze kilku...

10.08.2005
09:00
smile
[104]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Lechiander--> to napisze swoje typy...

10.08.2005
09:11
[105]

Katane [ Useful Idiot ]

Slip --> Ale paladyn helma pozwala zdualowac sie na woja, wiec problem znika ;)

Lechiander --> To na pewno zalezy od stylu gry, ale ja bym mojego mnicha za nic nie zamienil - wysokie kp, wiec potwory trafiaja go tylko na krytykach, evasion i wysoki magic resistance, czyli posylamy takiego w srodek grupki potworow, te zaczynaja atakowac nie wyrzadzajac mu wiekszych szkod, caly czas magowie rzucaja fireballe i chmury, ktore na mnicha wogole nie maja wplywu. Efekt - kilkanascie trupow i jeden niemal nietkeniety mnich.

Ja aktualnie gram druzyna:
1. Aasimar Paladyn(1)/Czarownik(x)
2. Mnich Gnom Glebinowy
3. Drow Thief(1)/Diviner(x)
4. Drow Kaplan Lathandera(13)-Druid(x)
...................................
Tych 2 nie jest w sumie potrzebnych, ale cos tam robia.
5. Drow Barbarzynca (dla MR)
6. Drow Woj (4)-Enchanter(x)

10.08.2005
09:18
smile
[106]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Katane--> własnie tak mi coś po głowie chodziło, że paladyn helma ma klase woja jako zakonną

10.08.2005
10:28
smile
[107]

Lechiander [ Wardancer ]

Katane ---> Dokładnie, tak jak napisałeś, wszystko zależy od stylu grania, plus preferencje gracza, plus innych pierdół cała masa. Np: w życiu nie wiem, jak się gra mnichem i ... nie mam zamiaru się dowiedzieć. :-)
Każdy ma swoje preferencje i dzięki nim czerpie największą radość z grania. Wojownik dla mnie nie jest do dupy. :-P A że coś napisałem na jakichś palladynków, to tylko z przekory. ;-)) Nigdy nie narzucam i równocześnie tego nie lubię bardzo, kiedy się właśnie wmawia, że ta i tylko ta posatć/drużyna/umiejętności itp. są jedynie słuszne. :-)

Mr Slip --> To napisz, spoko. ;-) :-P

10.08.2005
11:35
[108]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Lechiander--> mała pomyłka miało byc napisz :p

10.08.2005
11:42
smile
[109]

Lechiander [ Wardancer ]

Mr Slip ---> Nie ma czym się chwalić, klasyka do bólu. ;-)
A napiszę, co mi tam. :-P
Ogólnie, bo mogą być małe odstępstwa. :-]

Wojownik - człowiek.
Wojownik - krasnolud.
Kapłanka - człowiek.
Mag - elf, człowiek.
Złodziejka - człowiek.
Łowca - elf, człowiek.

10.08.2005
18:39
[110]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Katane--> zrobiłem tak jak mi doradziłes i zdwuklasowałem łotrzyka na czarodzieje, ale teraz mam problem z nim, poniewaz na pasku nie mam rzucania czarów... inteligencje mam na 20 wiec nie powinno byc problemów z zakkleciami... tylko ze w ogóle nie mam tej ikonki na pasku... a wiec w czym rzecz?

11.08.2005
09:07
[111]

Mr_Slip [ Sharingan ]

UP

11.08.2005
09:19
[112]

Lechiander [ Wardancer ]

Nie znam się za bardzo na dwuklasowcach. Może to wina stroju/zbroi, który łotrzyk nosi?

11.08.2005
09:32
[113]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Lechiander--> no nie wiem czy skórzana zbroja moze przeszkadzac w rzucaniu czarów... ale chodzi o to, że np czarownik na pasku ma ikonke rzucenia czaru, a mój lotrzyko-czarodziej ma tylko zdolnosci złodziejskie...

11.08.2005
10:20
[114]

Lechiander [ Wardancer ]

Mr Slip ---> To sprawdź. Wiem, że kiedyś miałem jakiegoś cholernego dwuklasowca i też był kuglarzem i też nie mógł. Jak mu zdjąłem skórzaną, a dałem jakies jego ichnie łachy, od razu mógł zacząć machać przeszczepami.

11.08.2005
10:48
[115]

Mr_Slip [ Sharingan ]

No nic, nie da sie, moge tylko czarowac ze zwojów ale czary spisane i zapamietane w ksiedze zaklec sa poprostu nie do uzycia...

11.08.2005
11:04
[116]

endzi [ Pretorianin ]

Witam, czy ktoś może mi napisać coś o Harpiach - jakie są najskuteczniejsze bronie przeciw nim oraz jakie czary obronne przed mini, bo w dodatku Trials of ... dopierwszej części nie moge ich wybić, za to one niszczą całą moją drużynę.

14.08.2005
13:54
[117]

Mr_Slip [ Sharingan ]

No i w końcu rozgryzłem dlaczego mój dwuklasowiec nie miał ikonki czarów.. moze rozgryzłem to za mało powiedziane, bo odkryłem to całekiem przypadkowo, kiedy bawiłem sie moim czarownikiem ale zawsze coś, więc od nastepnego lvl bede juz rozwiajał czarodzieje niestety 1 poziom, który miał na niego przypasc przepadł, poniewaz dałem go na łotrzyka, ale mysle, ze nie bedzie wielkiej róznicy i jeszcze jedno pytanko do Katane: kiedy mam dac paladynowi klasy woja na poczatke czy moze keidy juz bedzie na wyzszym lvlu?

15.08.2005
10:19
[118]

Katane [ Useful Idiot ]

Slip --> A kidy wolisz, ja bym dal od razu, dla specjalizacji w broni (najlepiej duze miecze dla holy avengera). Co do czarowania - a zrobiles mu ikonke czarowania? :D

15.08.2005
11:21
smile
[119]

Mr_Slip [ Sharingan ]

Katane--> tak własnie to zrobiłem :D tylko przedtem nie mogłem w ogóle zajażyc czemu tej ikonki nie ma, ponieważ po raz pierwszy dwuklasowałem jakakolwiek postac, na przyszłosc bede pamietał

16.08.2005
03:36
[120]

Najmad [ Konsul ]

Witam
Tako sobie lukam to tu to tam i zauwazylem ze w tym watku zadalem pytanie ...uhh 2 lata temu ;) w czesci jublileuszowej 23. Nikt mi nie odpowiedzial na moje pytanie. Wkleje go jeszcze raz, bo co sobie o tej grze pomysle to mnie to dreczy.
"Chodzi mi o bonusowy dodatek, a wlasciwie o przedmioty jakie dzieki niemu mozemy znalesc.W pliku informujacym nas o nowych przedmiotach jest napisane:"........ oprocz jednego" (w kuldahar), co to jest za przedmiot? jakies namiary na niego? I jesli chodzi o kafarke z dżinem to jakos specjalnie to mozna rozwegrac? (przedmioty mial marne, a jak go uwolnilem to dostalem 3 rzeczy w tym kamien, moze z tym kamieniem mozna cos zrobic? )??"

W sumie to juz nie pamietam o co chodzilo mi z tym dzinem (sporo wody uplynelo w nilu odkod gralem w ta gre)-mniejsza z tym, ale dalej mnie gryzie o jaki dodatkowy przedmiot chodzilo, wydaje sie ze to cos fajnego skoro w opisie do dodatku tak tajemniczo opisali go.
Jesli komus przyszlo by cos do glowy....
Pozdrawiam

16.08.2005
08:44
[121]

Katane [ Useful Idiot ]

Chodzilo wlasnie o ta karafke.

16.08.2005
09:17
[122]

Yancy [ Senator ]

Nawet nie zauważyłem że ktoś reaktywował ten wątek :)

16.08.2005
10:07
[123]

Niob [ Konsul ]

Jak juz wspomnieliscie o mnichu to sa moze jakis szaty co sie da nim ubrac czy calyczas trzeba chodzic w samych majtasach ?

17.08.2005
18:12
[124]

Mr_Slip [ Sharingan ]

musze przyznac, ze ta druzyna gra sie naprawde milo i przyjemnie jestem w polowie 1 rozdzialu i ani razu moja postac nie zginela co dotychczas mi sie w ogóle nie zdazalo... teraz musze znalezc i zniszczyc fotrece hordy mam nadzieje ze w dalszej czescie gry bedzie równie przyjemnie :D

18.08.2005
00:45
[125]

Najmad [ Konsul ]

Katane --> a co bylo takiego fajnego w tej karafce ze az tak wspomniano o niej w instrukcji? Z tego co pamietam to nic jakos szczegolnego nie bylo, chyba ze mozna bylo to jakos lepiej rozegrac niz ja to zrobilem.

29.08.2005
19:17
[126]

LOBO_Art [ Legionista ]

Witam! Mam następujący problem w ID2:
W jaskiniach Oko Smoka nie mogłem znaleźć zmodyfikowanego korzenia mandragory, specjalnie po to wygrzebałem ze zbioru starych pism solucję do tej gry. Niestety nawet po postąpieniu zgodnie z nią w wyznaczonym miejscu nadal nie ma tego korzenia. Oddałem duchowi miecz a w komnacie gdzie podobno miała znajdować się mandragora jest tylko duża wywerna i kilka mikstur pod kamieniem.
Jeśli ktoś ma jakieś pojęcie o czym piszę to proszę o pomoc.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.