GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pętla w algorytmie

01.06.2005
22:41
smile
[1]

Thebeściak [ Chor��y ]

Pętla w algorytmie

Mam pytanie: bede mial kartkowe z algorytmow na lekcji i mam pytanie: jak mozna zrobic petle? Bo algorytmy maja chyba tylko warunek TAK i NIE, aj ak zrobic np,. algorytm do liczenia sredniaj arytmetycznej. Np. podawanie zmiennych - uzytkownik podaje, ile liczb bedzie, a nastepnie trzeba zrobic tak zeby podawal kazda liczbe po kolei, a algorytm musi ja przypisywac do zmiennych. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi:) Jak to zapisac?

01.06.2005
22:46
[2]

Mindlord [ Konsul ]

w jakiej postacie ten algorytm?
schematu blokowego?

jezeli tak to sie wpisuje warunek na starcie petli, a obrazuje sie jej jeden przebieg
nie pamietam jak to bylo dokladnie =/

01.06.2005
22:49
[3]

MOD [ Generaďż˝ ]

uzytkownik podaje ile bedzie liczb np,. 4,jest to zmienna ilosc
ilosc =4
krok 1. wczytaj liczbe od uzytkownika np. do tablicy
krok 2.odejmij od ilosc jedynke czyli ilosc =ilosc-1
krok 3 Czy Ilosc =0?Jesli tak idz do koniec jesli nie idz do kroku 1.
Koniec
a tu robisz coz z tymi liczbami

01.06.2005
22:50
[4]

Thebeściak [ Chor��y ]

Wlasnie bym prosil napisac kogos jakby to wygladalo

01.06.2005
22:51
[5]

MOD [ Generaďż˝ ]

Zmienna ilosc warto sobie gdzies tez indziej "zachowac" w innej zmiennej ,poniewaz jest ona zmieniana a moze przydac sie dalej(jak juz bedziesz mial sume wtedy bedziesz dzielic przez ta zmienna).

01.06.2005
22:51
smile
[6]

weds [ Ocean Soul ]

Jeżeli robicie to jako schemat blokowy to petle tworzy się dając warunek zakończenia pętli i jeżeli nie jest spełniony rysuje się linię bięgnącą do linii znajdującej się przed instrukcjami pętli

01.06.2005
22:51
[7]

Thebeściak [ Chor��y ]

Aha, kumam:)

01.06.2005
23:05
smile
[8]

Thebeściak [ Chor��y ]

Dzieki wszystkim

01.06.2005
23:22
smile
[9]

Mindlord [ Konsul ]

weds --> dokladnie =] wiedzialem ze musi byc jeden przebieg i dlatego nie pasowal mi na poczatku ten warunek =]

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.