Thebeściak [ Chor��y ]
Pętla w algorytmie
Mam pytanie: bede mial kartkowe z algorytmow na lekcji i mam pytanie: jak mozna zrobic petle? Bo algorytmy maja chyba tylko warunek TAK i NIE, aj ak zrobic np,. algorytm do liczenia sredniaj arytmetycznej. Np. podawanie zmiennych - uzytkownik podaje, ile liczb bedzie, a nastepnie trzeba zrobic tak zeby podawal kazda liczbe po kolei, a algorytm musi ja przypisywac do zmiennych. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi:) Jak to zapisac?
Mindlord [ Konsul ]
w jakiej postacie ten algorytm?
schematu blokowego?
jezeli tak to sie wpisuje warunek na starcie petli, a obrazuje sie jej jeden przebieg
nie pamietam jak to bylo dokladnie =/
MOD [ Generaďż˝ ]
uzytkownik podaje ile bedzie liczb np,. 4,jest to zmienna ilosc
ilosc =4
krok 1. wczytaj liczbe od uzytkownika np. do tablicy
krok 2.odejmij od ilosc jedynke czyli ilosc =ilosc-1
krok 3 Czy Ilosc =0?Jesli tak idz do koniec jesli nie idz do kroku 1.
Koniec
a tu robisz coz z tymi liczbami
Thebeściak [ Chor��y ]
Wlasnie bym prosil napisac kogos jakby to wygladalo
MOD [ Generaďż˝ ]
Zmienna ilosc warto sobie gdzies tez indziej "zachowac" w innej zmiennej ,poniewaz jest ona zmieniana a moze przydac sie dalej(jak juz bedziesz mial sume wtedy bedziesz dzielic przez ta zmienna).
weds [ Ocean Soul ]
Jeżeli robicie to jako schemat blokowy to petle tworzy się dając warunek zakończenia pętli i jeżeli nie jest spełniony rysuje się linię bięgnącą do linii znajdującej się przed instrukcjami pętli
Thebeściak [ Chor��y ]
Aha, kumam:)
Thebeściak [ Chor��y ]
Dzieki wszystkim
Mindlord [ Konsul ]
weds --> dokladnie =] wiedzialem ze musi byc jeden przebieg i dlatego nie pasowal mi na poczatku ten warunek =]