Marder [ Konsul ]
Forum CM: G.I. Combat - Nowe wieści
A trzeba przyznać, że wieści są niezwykle pomyślne. Jeśli tak będzie jak podali to już za półtorej miecha sprawdzimy w praktyce czy CM zostanie znokautowany w I rundzie czy też będzie to długi i krwawy pojedynek. Bardzo ciekawi mnie wątek strategiczny tej gry. Nie wiem jak Wy, ale dla mnie właśnie brak warstwy strategicznej jest największym ale i jedynym minusem CM. Szereg prowadzonych bitew odbywa się jakby dla sztuki. To czy wygramy czy nie i tak nie ma większego znaczenia dla całości nawet w kampanii. Każda bitwa do jakby osobny rozdział. Dlatego z pewną nadzieją spoglądam na G.I. Combat. Obym się tylko srogo nie rozczarował.
Kłosiu [ Senator ]
Troche mi nie pasuje skala, zreszta to mi juz przeszkadzalo w CC3. W jaki sposob walki kompanii moga zadecydowac o wyniku calej kampanii, w ktora sa zaangazowane cale dywizje?
Łosiu [ Prefekt ]
kłosiu --> A jak lubisz grać w CM, kompania piechoty i kilka czołgów, czyli........ to samo :-)) A niewątpliwym plusem będzie to, że poczujesz się jak część całości i wszystko będzie miało swe konsekwencje - to duży plus
Łosiu [ Prefekt ]
No i tak de facto będziesz dowódcą batalionu........
Pejotl [ Senator ]
A ja licze na wieksza interakcje zolnierzy z otoczeniem - mowiac po ludzku lepsze wykorzystanie roznych przeszkod terenowych. W CM mur niewiele daje, tylko drzewa - brakuje drobnych przeszkadzajek jak row wzdluz drogi, rowy melioracyjne, ploty, miedze itp, itd. ale sie czepiam :) CM i tak sie obroni jako symulator wiekszych starc. A G.I. to w rzeczywistosci Close Combat 3D :)
RobertG [ Chor��y ]
Pejot --- ja bym za bardzo na to nie liczyl. Wyglada ze bedzie to gra w ktorej zolnierze beda panikowac z byle powodu. Nastawienie na tak szczegolowe oddanie cech psychfizycznych wzbudza u mnie niepokoj. Cos mi sie zdaje ze cala reszta moze byc slabo grywalna. A o malych przeszkodach terenowych to chyba nawet nie marz ;-) Ciekawe jakbysmy wyobrazali sobie idealna gre strategiczna?
Kłosiu [ Senator ]
heh, Pejotl, mur niewiele daje??? Czolg stojacy za murem dostaje status hulldown, o ile jego przeciwnik nie stoi wyzej, a piechota dostaje oslone kolo80-90% afair, a jezeli lezy to 100%. :-)
Kłosiu [ Senator ]
Losiu --> ale tez CM nie ma takich pretensji jak GI, po rozegraniu wszystkich scenariuszy wojna nie konczy sie zdobyciem Berlina przez zachodnich aliantow... Zreszta, jak sam zauwazyles, CM daje duza swobode, bo lubie tez grac w gry z 3 batalionami piechoty na planszy :P
Marder [ Konsul ]
Pejotl ----> Czy coś wspominałeś o murze ? Spójrz na ten screen. Czy widzisz to co ja. Tak, tak przeskakują przez mur !!! Może z tą interakcją nie bedzie tak źle.
Łosiu [ Prefekt ]
Panowie, wiadomo, ze to nie będzie drugie, lepsze CM, ale to nie znaczy, że G.I.Combat nie będzie grą dobrą, a nawet b.dobrą. To trochę, co innego, czas rzeczywisty, kampania, itp. Też fajne, a jeżeli okaże się być realistyczne to super. Tak czy inaczej już niedługo CMHQ będzie się nazywało Combta Mission Polish HQ - i nie tylko.......(lub coś w tym stylu) - rozszerzamy swe poglądy i zainteresowania :-)
RMATYSIAK [ Konsul ]
Łosiu moze po rpsotu o grach strategicznych ? Poz RM
Łosiu [ Prefekt ]
niby tak, ale w grę wchodzą tylko o II Wojnie i żadne heksy........