Obscure [ ExcalibuR ]
Xbox 360 vs PlayStation 3
Jaka konsole jest lepsza
Xbox 360 vs PlayStation 3
Dlamnie nic nieprzebije PLAYSTATION 3
Obscure [ ExcalibuR ]
I obrazek Xbox 360
Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]
nie wkleiłes sprcyfikacji, tylko dałeś zdjęcia więc wnioskuje, że chodzi Ci o wygląd.
jak dla mnie konsola sony jest ładniejsza. za to xboxowy pad jest ładniejszy.
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
wsyzstkie nowe konsole beda mialy taki metaliczny odcien? Ja jednak wolalbym chyba taki jak z PS2- czarny:]
Soulcatcher [ Prefekt ]
ja mam ps2 teraz czas na Xbox, kupuję XBOX360 :)
Obscure [ ExcalibuR ]
Chodzi mi o wygląd i co jest lepsze.
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
lepsze jest PC;) No dobra tak wiem ze to watek o konsolach. Tak naprawe jesli mialbym rozwazac kupno konsoli to XBOXa jakos takie tytuly jak HALO czy KOTOR bardziej do mnie przemawiaja od PSowych gierek:)
Obscure [ ExcalibuR ]
I jaka konsola z tych dwóch udzwignie lepszą grafikę.
CHESTER80 [ no legend ]
Oho ! Zaczęło się... :)
Jak chodzi o wygląd, to bardziej mi się podoba konsolka Sony. A jak chodzi o sprawy techniczne, to chyba obydwie mają mniej więcej te same możliwości. A jak chodzi o gry to bardziej mnie ciągnie do PS3.
Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]
obscure = co jest lepsze? trzeba było wstawić specyfikacje obu konsol. nie chce mi się szukać a na pamięć nie znam więc nie mogę oceniać.
Immothep [ Errare humanum est. ]
Nie specyfikaja jest najwazniejsza, ale łatwość programowania gier na daną konsole i umiejętności dev.
Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]
immothep - basic jest bardzo łatwym językiem. weź najlepszy zespół developerów i niech mi gothica zrobią na atari 65xe.. sorki, ale moc konsolki też jest ważna, przynajmniej równie jak to o czym ty piszesz.
Yoshu [ Legionista ]
dziwny ten pad PSa 3 :|
Caine [ Konsul ]
jesteście obłąkani
Immothep [ Errare humanum est. ]
Ale ja nie napisałem, że moc nie jest ważna, ale co z tego, że konsola ma możliwośc generowania milionów poligonów na sekunde oraz setki efektów FX, a moc obliczenioa to kilka gigaflopów?
Kiedy do tworzena gry zasiądzie kilka "mózgów" to nawet najlepszy tytuł mogą zepsuć
A odnośnie robienia gier, PSX i PS2 jest bardzo trudna w programowaniu, to nie jest to samo co pisanie gier na PC czy Xbox'a
Peterrek [ 420 ]
Xbox 360 vs Playstation 3. Co lepsze? - Hmm...
Nintendo Revolution :]
Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]
Immothep - nie przesadzaj, sony udostępnia takie SDK że głowa mała.
winner [ Generaďż˝ ]
zdecydowanie XBOX 360, lepsze gry, lepszy pad, XBOX LIVE !!!! to jest to, o PS3 nawet niemyśle bo mnie poprostu Sony bawi i ich konsola, Chlebak z padem w kształcie rogala hehe.
Immothep [ Errare humanum est. ]
no własnie to SDK jest takie "obłąkane" :)
No chyba ze względem PS3 zmieniło się coś w tej materii i teraz będzie łatwiej DEV'om robić gry.
micpl187 [ Generaďż˝ ]
Geeeeez.
Kolejny wątek stworzony przez zakompleksionego dzieciaka.
Caine [ Konsul ]
nie ma jeszcze konsol, nie ma gier, nie są znane daty premiery sprzętu w Polsce...
wszystko czym się tak ekscytujecie to garść informacji z press-packów :| kubeł wody na głowę
bartek [ ]
Podobnie jak Soulcatcher - mam X'a - kupuję Playstation 3 ;) Ze względu na wyśmienite gry i nic więcej. Niech tylko zrobią coś z tym padem...
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Bartek - Może coś zrobią...na przykład dodadzą kauczukowe wykończenia, na wypadek gdyby ten banan/bumerang po rzucie nie natrafił na przeszkode zanim sam zawróci.
col. Kilgore [ Konsul ]
Moze ten pad wyglada conajmniej "dziwnie" ale znajac Sony pewnie bedzie niesamowicie wygodny i po chwili z nim nie bedzie sie mialo ochoty wracac do innego pad'a. Taka firma nie moze sobie pozwolic na jakiekolwiek nie dociagniecia. Z PSX pady byl z pozoru bardzo prosty ale byl najwygodniejszym ze wszystkich pad'ow owczesnych konsol (N64, Sega Saturn), z PS2 ulepszono go dodajac wibracje pelen analog i galki, uwazam go za swietny pomysl. Moim zdaniem nie zawiedziemy sie na kolejnym wcieleniu pada. Byle baterie starczyly na dlugo.
volvo95 [ Legend ]
Immothep --> Na Sony Press Conference podczas prezentacji możliwości Unreal Engine jeden z gości właśnie sie wypowiadał, że programowanie było bardzo łatwe i poszło szybko, ponieważ mają sporo doświadczenia z PC ...
goldenSo [ AnomaliA ]
Oceniać konsole których nie ma ...
settogo [ Vote 4 TUSK ]
Po parametrach X360 zacząłem zastanawiać się nad jego kupnem...ale co ja zrobie bez PRO EVOLUTION SOCCER ?? ;(
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
To będzie moja pierwsza konsola, poza Pegasusem i starą grą telewizyjną z Pongiem, które kurzą się w garażu. Zdecydowanie Xbox 360 będzie tym, co zamierzam kupić.
loczek82 [ Disco Bear ]
XBOX 360
Sprzęt:
1. Wsparcie dla formatów DVD-video, DVD-Rom, DVD-R/RW, CD-DA, CD-Rom, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 cd, JPEG oraz CD
2. Wszystkie tytuły pracujące w trybie 16:9, 720p and 1080i, anti-aliasing
4. 3 USB 2.0 ports
5. Maksymalnie 4 kontrolery wireless
6. Odłączany 20GB dysk
7. Wi-Fi
Informacje na temat zainstalowanego procesora IBM
- Częstotliwość 3,2Ghz trzech rdzeni symetrycznych
- 2 sprzętowe potoki na rdzeń symetryczny
- 1 VMX-128 jednostka wektorowa na rdzeń
- 1 MB L2 cache
Możliwości generowania procesora
- 9 billionpunktór na sekunde
Custom ATI Graphics Processor
- 500 Mhz
- 10 MB osadzonej pamięci DRAM
- 48-way parallel floating-point shader pipelines
- Niezidentyfikowana architektura shader
Memory
-512 MB GDDR3 RAM
- 700 MNz DDR
Memory Bandwidth
- 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
- 256 GB/s memory bandwidth EDRAM
- 21.6 GB/s frontside bus
Audio
- Mulitchannel surround sond output
- Supports 48khz 16-bit audio
- 320 independent decompression channels
- 32 bit processing
- 256+ audio channels
----------------------------------------------------------------------------------
Playstation 3
CPU:
• PowerPC-base Core @3.2GHz
• 512KB L2 cache
• 7 x SPE @3.2GHz
• 7 x 128b 128 SIMD GPRs
• 7 x 256KB SRAM dla SPE
GPU
• RSX @550MHz
• Pełne HD (do 1080p) x 2 kanały
Dźwięk
• Dolby 5.1ch, DTS, LPCM,
Pamięć
• Główny RAM 256MB XDR @3.2GHz
• 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
Częstotliwość systemowa
• Główny RAM: 25.6GB/s
• VRAM: 22.4GB/s
• RSX: 20GB/s (zapis) + 15GB/s(odczyt)
• SB: 2.5GB/s (zapis) + 2.5GB/s (odczyt)
Dysk
• HDD: wyminialny 2.5" calowy dysk slot x 1
I/O
• USB: Przód x 4, Tył x 2 (USB2.0)
• Memory Stick: standard/Duo, PRO x 1
• SD: standard/mini x 1
• CompactFlash: (Type I, II) x 1
Komunikacja
• Ethernet: (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
• Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g
• Bluetooth: Bluetooth 2.0 (EDR)
Kontrolery
• Bluetooth:(do 7)
• USB2.0:
• Wi-Fi: (PSP)
• Sieć: (przez IP)
Wyjście AV
• Rozmiary ekranu: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
• HDMI: HDMI x 2
• Analog: AV MULTI OUT x 1
• Dźwięk cyfrowy: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
Media
• CD: PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM
• CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
• SACDL: SACD Hybrid, SACD HD
• DualDisc: DualDisc (audio), DualDisc (DVD)
• DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video (DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW), Dysk Blu-ray (PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE)
Api15 [ Konsul ]
loczek82 rozjaśnił nam sytuacje:)
Ramz [ Konsul ]
Jezeli chodzi o mozliwosci techniczne konsol PS3 i XBOX360 to wszytko wyjasnia zdanie:
Jak powiedział Phil Harrison, jeden z ojców fantastycznej konsoli: „PS3 jest dwa razy szybsza od Xboxa 360 i to w sumie wszystko, co powinniście wiedzieć”.
To powinno wystarczyc za odpowiedz. Co do SDK to mysle ze Sony poszlo po rozum do glowy ;]
Co do danych technicznych:
SONU PS3:
CPU:
- Procesor główny (Cell) - rdzeń bazujący na Power PC;
- taktowanie 3,2 GHz;
- 512 KB cache L2;
- 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
GPU:
- Procesor graficzny (RSX) - taktowanie 550 MHz
- przepustowośc 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę;
- 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
- 100mln operacji na sekunde na shaderach
MEMORY:
- 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę);
- 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę)
Pamięć masowa:
- napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB);
- dysk twardy z możliwością odłączenia
Wejścia i wyjścia:
- obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth;
- sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu);
- po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash
Możliwości sieciowe :
- gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet)
Możliwości multimedialne:
- wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW)
Standard obrazu :
- kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne)
Standard dźwięku:
- wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM
M$ XBOX 360:
-------------------------------------------
Specyfikacja Techniczna
-------------------------------------------
CPU:
3 rdzenie 3.2 GHz każdy
Sprzętowa obróbka 2 wątków jednocześnie na rdzeń
VMX-128 wektorowa jednostka na każdy rdzeń; 3 w sumie
128 VMX-128 rejestry na każdy sprzętowy wątek
1 MB L2 cache
9 miliardów operacji na sekundę
ATI Graphics:
500 MHz
10 MB DRAM
48 równoległych potoków Shader
Ujednolicona architektura dla opcji Shader
500 milionów trójkątów na sekundę
16 gigasampli na sekundę przy użyciu 4X MSAA
48 miliardów operacji Shader na sekundę
Pamięć:
512 MB GDDR3 RAM
700 MHz DDR
Ujednolicona architektura pamięci
Pamięć Bandwidth
22.4 GB/s pamięć sprzężona z pasmem Bandwidth
256 GB/s Bandwidth dla EDRAM
21.6 GB/s podstawowa szyna
Całkowita wydajność systemu Floating-Point
1 TFLOP
Wyposażenie:
Wymienialny dysk 20 GB z możliwością zwiększania jego rozmiaru
12X dual-layer DVD-ROM
Pamięć dodatkowa 64MB
Inne:
Porty dla 4 kontrolerów
3 porty USB 2.0
2 sloty dla pamięci dodatkowej
Online:
Dostęp do Xbox Live który obejmuje Xbox Live Marketplace - pobieranie danych z sieci, Gamer Profile - cyfrowa tożsamość oraz chat z możliwością rozmowy za pomocą głosu, oglądania filmów albo słuchania muzyki
Wbudowany Ethernet Port
Sieć bezprzewodowa Wi-Fi w standardzie 802.11 A, B oraz G
Możliwość podpięcia kamery
Wsparcie Digital Media:
DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Odtwarzanie z przenośnych urządzeń muzycznych, kamer oraz danych z Windows XP
Zgrywanie muzyki na dysk twardy konsoli
Tworzenie własnych playlist dla każdej gry
Wbudowany Windows Media Center Extender
Interaktywne, pełno ekranowe menu 3D
Wsparcie gier:
Wszystkie gry posiadają wsparcie dla formatu 16:9, 720p oraz 1080i, anti-aliasing
Możliwość wyświetlania obrazu w trybie Standard Definition oraz High Definition
Audio:
Dźwięk surround
Wsparcie dla 48 KHz 16-bit audio
32 bitowy procesor dźwięku
Ponad 256 kanałów
Ramz [ Konsul ]
Jezeli chodzi o mozliwosci techniczne konsol PS3 i XBOX360 to wszytko wyjasnia zdanie:
Jak powiedział Phil Harrison, jeden z ojców fantastycznej konsoli: „PS3 jest dwa razy szybsza od Xboxa 360 i to w sumie wszystko, co powinniście wiedzieć”.
To powinno wystarczyc za odpowiedz. Co do SDK to mysle ze Sony poszlo po rozum do glowy ;]
Co do danych technicznych:
SONU PS3:
CPU:
- Procesor główny (Cell) - rdzeń bazujący na Power PC;
- taktowanie 3,2 GHz;
- 512 KB cache L2;
- 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
GPU:
- Procesor graficzny (RSX) - taktowanie 550 MHz
- przepustowośc 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę;
- 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
- 100mln operacji na sekunde na shaderach
MEMORY:
- 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę);
- 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę)
Pamięć masowa:
- napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB);
- dysk twardy z możliwością odłączenia
Wejścia i wyjścia:
- obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth;
- sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu);
- po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash
Możliwości sieciowe :
- gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet)
Możliwości multimedialne:
- wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW)
Standard obrazu :
- kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne)
Standard dźwięku:
- wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM
M$ XBOX 360:
-------------------------------------------
Specyfikacja Techniczna
-------------------------------------------
CPU:
3 rdzenie 3.2 GHz każdy
Sprzętowa obróbka 2 wątków jednocześnie na rdzeń
VMX-128 wektorowa jednostka na każdy rdzeń; 3 w sumie
128 VMX-128 rejestry na każdy sprzętowy wątek
1 MB L2 cache
9 miliardów operacji na sekundę
ATI Graphics:
500 MHz
10 MB DRAM
48 równoległych potoków Shader
Ujednolicona architektura dla opcji Shader
500 milionów trójkątów na sekundę
16 gigasampli na sekundę przy użyciu 4X MSAA
48 miliardów operacji Shader na sekundę
Pamięć:
512 MB GDDR3 RAM
700 MHz DDR
Ujednolicona architektura pamięci
Pamięć Bandwidth
22.4 GB/s pamięć sprzężona z pasmem Bandwidth
256 GB/s Bandwidth dla EDRAM
21.6 GB/s podstawowa szyna
Całkowita wydajność systemu Floating-Point
1 TFLOP
Wyposażenie:
Wymienialny dysk 20 GB z możliwością zwiększania jego rozmiaru
12X dual-layer DVD-ROM
Pamięć dodatkowa 64MB
Inne:
Porty dla 4 kontrolerów
3 porty USB 2.0
2 sloty dla pamięci dodatkowej
Online:
Dostęp do Xbox Live który obejmuje Xbox Live Marketplace - pobieranie danych z sieci, Gamer Profile - cyfrowa tożsamość oraz chat z możliwością rozmowy za pomocą głosu, oglądania filmów albo słuchania muzyki
Wbudowany Ethernet Port
Sieć bezprzewodowa Wi-Fi w standardzie 802.11 A, B oraz G
Możliwość podpięcia kamery
Wsparcie Digital Media:
DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Odtwarzanie z przenośnych urządzeń muzycznych, kamer oraz danych z Windows XP
Zgrywanie muzyki na dysk twardy konsoli
Tworzenie własnych playlist dla każdej gry
Wbudowany Windows Media Center Extender
Interaktywne, pełno ekranowe menu 3D
Wsparcie gier:
Wszystkie gry posiadają wsparcie dla formatu 16:9, 720p oraz 1080i, anti-aliasing
Możliwość wyświetlania obrazu w trybie Standard Definition oraz High Definition
Audio:
Dźwięk surround
Wsparcie dla 48 KHz 16-bit audio
32 bitowy procesor dźwięku
Ponad 256 kanałów
PS. Troche uzupelni dane loczka ;]
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
A ceny znamy? Przybliżone, i premiera?
Hm... bo się zastanawiam. Mam Pieca i nigdy nie wychylałem z poza niego nosa (czyt. nie interesuje się innymi rzeczami na których mozna poddać się multimedialnej rozrywce). I się zastanawiam. Po co ładować kolejne 3000zł w mojego i tak najlepszego w klasie kompa, żeby mi poszło coś na najwyższych detelach teraz? W te wakacje wyjdą pewnie takie gry, że już mój PieC nie wytrzymie. Więc zapodam sobie pleja ew. Xbox'a i będe miał na pare lat, tak? A na pley'u jeszcze można fylmy DYVYDY oglądać, nie? To rodzice mają jeden argument ;) Tylko ceny!?
loczek82 [ Disco Bear ]
Zax --> PS3 ok. 370$
iron-menda [ Pretorianin ]
Naciśnijcie na link ponizej. Jeżeli to wszystko jest prawdą, to PS3 będzie tylko piekielnie szybkim kalkulatorkiem, a X360 maszyną do gier. o_O
Dla mnie X360 wygrywa, pewnie podobna moc techniczna, kapitalna struktura online, Halo 3, PD0 i wiele innych gier od Microsoft Game Studios.
micpl187 [ Generaďż˝ ]
Jak powiedział Phil Harrison, jeden z ojców fantastycznej konsoli: „PS3 jest dwa razy szybsza od Xboxa 360 i to w sumie wszystko, co powinniście wiedzieć”.
Czy to nie ten pan zachwalał PS2 jako dwa razy szybszą od Xboxa?
Soulcatcher [ Prefekt ]
Jako użytkownicy PC powinniście wiedzieć że nie tylko „czysta” moc obliczeniowa procesora i karty graficznej mają znaczenie jeżeli chodzi o coś co popularnie nazywamy „prędkością”. Główny wpływ na ilość klatek na sekundę ma zawartość gry, ilość i wielkość użytych tekstur, sposób napisania gry, pole widzenia i wiele innych rzeczy. Gdybyśmy za pomocą tych konsol liczyli SETI czy inne obliczenia arytmetyczne to to co nazywacie „prędkością” miało by jakieś większe znaczenie, ale w wypadku nowych konsol będziemy musieli poczekać aż pojawią się gry na nie i sami ocenić jaki jest stosunek jakości grafiki w grze do jej prędkości wyświetlania.
Debilne stwierdzenia że jedna jest dwa razy szybsza od drugiej w czystej mocy obliczeniowej, poza tym ze prawdopodobnie są nieprawdziwe nie mają żadnego większego znaczenia, zanim nie zobaczymy jak to naprawdę chodzi i co widać na ekranie.
Tak czy inaczej obydwie nowe konsole mają wielką jak na dzisiejsze czasy moc obliczeniową i można liczyć iż gry będą bardzo ładnie wyglądały.
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Dorzuce swoje 3 grosze :
Wszystko wskazuje na to, że RSX w PS3 będzie miało 24 potoki (samo NV zapowiedziało, że układ będzie troche wydajniejszy od 2x6800 U, czyli 32 potoki i 400mhz. Łatwo sobie policzyć ile to musi być potoków przy 550 mhz.).
Tymczasem ATI wprowadza coś czego na PC nie zobaczymy jeszcze przez pare latek, do wprowadzanie WGF 1.0, czyli zunifikowane shadery i 48 potoków (nie takich jakie znaliśmy do tej pory, bo nie ma odzielnych jednostek VS i PS, jest tylko "potok").
To dla tych, którzy niezdrowo podniecają się Cellem, którego moc i tak nie będzie przydatna aż tak przy tworzeniu grafiki w grach (wszyscy widzimy ile dziś robi GPU). Choć to i tak jałowe rozważania, bo prędzej moc obu konsol zostanie stłamszona przez 512mb ramu niż wykorzystana :)
mos_def [ Generaďż˝ ]
Ciekaw jestem jak bedzie z awaryjnoscia tego sprzetu. TO juz nie prosta konsola ze zintegowanymi ukladami cpu+graf+audio z dolaczana pamiecia zewn. To juz maszyny porownywalne do PC, zlozone uklady, kilka rodzajow pamieci, wszystko to wysrubowane wymagajace aktywnego chlodzenia..
Hmm obawiam sie ze to juz nie bedzie jak dawniej - wrzucic konsole do plecaka i jedz na wakacje. Raczej - postaw na pólke i nie rusz.
von Izabelin [ Luftgangsta ]
No i karta od ATI ma w końcu pamięć direct, i starczy 10mb, (własciwie takie 10mb cache dla GPU:)), a PS3 jedzie na starych technologiach, po prostu rypneli 256mbgdram-u
Mr_Hyde [ Konsul ]
512 MB Ram ustarczy tym konsolom az nadto :D na te 4 latka :-]
iron-menda [ Pretorianin ]
Tak, ale ciekawi mnie kwestia wyższych rozdzielczości. W X360 dla uniknięcia cięć graficznych po prostu włożyli 10MB i to starczy tylko dla 1080i, bo juz dla 1080p to jest za dużo. Ciekawe jak sobie z tą kwestią panowie z Sony i nVidii. choć pewnie dla większości z nas problem wysokiej rozdzielczości nie istnieje:D
Isam [ Generaďż˝ ]
moze to bylo gdzies na gorze ... ale czy ktos potrafi rzucic cena w polsce ? xbox mial byc za ok.300$ (zrodlo Metropol :]] ) ... a z tego co przeczytalem ps3 za ok370$
wiec w polsce odpowiednio 1500 i 2000 pln ? :]]]
von Izabelin [ Luftgangsta ]
iron menda--> tylko że 10mb Vramu w karcie ATi do xbox'a, to nie jest rownoznaczne 256mb ramu w karcie Nviddi do PS3.
W PS3 mamy zwykla kartę graficzną.
W xbox360 mamy nową generację.
To w ogóle jest inny wymiar.
iron-menda [ Pretorianin ]
XBOX360 ma współdziloną pamięć 512RAM i 10MB EDRAM dla grafiki, więc ma ewidentną przewagę w tym polu nad PS3. Z tymże ciekawi mnie jak sobie Sony poradzi z faktem, że wraz z rozdzielczościa spada ilość detali i wszystkiego.
Ale prawdziwą rewolucją w X360 może się okazać technologia procedural synthesis, mam nadzieję że moje oczekiwania wobec niej sprawdzą się w 100%:)
Cypher. [ Chor��y ]
ale na zwyklych tv'kach x360 i ps3 beda dzialac tak ? czy np tv moze sie zepsuc czy cos ? :p
Obscure [ ExcalibuR ]
Czytałem gdzieś na jakiejś stronie że podobno PS3 to ma byc komputer do użytków domowych.