GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: 102 RUDY w natarciu

23.05.2005
01:01
[1]

Agapow [ Centurion ]

Forum CM: 102 RUDY w natarciu

Opublikowałem niedawno na CMHQ scenariusz oparty na serialu "Czterej Pancerni i Pies". Pracuję nad kolejnymi epizodami z użyciem Rudego i ciekawi mnie czy ktoś grał i ma jakieś uwagi.
Obecnie pracuję nad Epizodem "Odsiecz dla batalionu Baranowa" (80% zaawansowania) a potam zwizualizuję kolejne epizody gdzie Rudy walczył.
W filmie RUDY niszczy Tygrysa za Tygrysem. W CMBB mogę w podobnej sytuacji tylko życzyć szczęścia.
Strelnikov robi moda Rudego 102 postaram sie za jego zgodą dołączyć go do któregoś epizodu.

25.05.2005
12:15
smile
[2]

Bismark [ Legionista ]

Zagrałem twój scenariusz i mam uwagi krytyczne. Komputer grał z bonusem doświadczenia i był major dla mnie.
Moje uwagi są następujące:
1. Jak można wystawić wszystkie niemiecki puszki na odstrzał w pierwszej turze ??
2. Brak drugiej lini obrony niemców, po przełamaniu pierwszej w 10 turze dalej już nie ma co grać.
Mam nadzieję że następne scenariusze będą bardziej wymagające w tym żeby odnieść sukces wystarczyło frontalne natarcie.
Pzdr Bismark

25.05.2005
13:06
smile
[3]

Agapow [ Centurion ]

Dzięki za uwagi krytyczne...
Niemieckie "puszki" stoją wystawione dlatego bo tak jest w filmie.
Drużyna zwiadu Czarnousowa zajmuje bunkier a następnie niemcy nacierają (niewiedzieć czemu bo historycznie to osłaniały niemiecką ewakuację z Kępy Oksywskiej prawie 20 000 cywilów i 10 000 wojska) więc zadanie ich powinno polegać raczej na utrzymaniu pozycji. Zrobiłem tą misję zgodnie z tym co widać na ekranie. Czołgi niemieckie są wysuniętę (nie można ich przesunąć w fazie rozstawiania) a rudy stoi w wąwozie i też nie można go przesunąć podobnie jak bunkier "B" z Czarnousowem. Pierwsze pięć tur to raczej jest loteria, ale jeśli choć jeden niemiecki czołg zdoła wycofać się poza linię obrony może dojść do niespodzianki. Grałem ten scenariusz kilkanaście razy i wygrywałem niemcami. Nie grałem na tej planszy i innym graczem więc nie wiem czy była by to dobra plansza do rozgrywek miedzy ludźmi

Zrozumiałem że wygrałeś grając rosjanami. Więc wszystko OK (zgodnie z historią)

25.05.2005
13:14
[4]

adam [ Generaďż˝ ]

kawałek Studzianek to zrobił kiedyś shogun - i trudno to było wygrać

25.05.2005
13:35
[5]

Agapow [ Centurion ]

Pewnie też będę robił studzianki ale narazie rozpocząłem dwa inne epizody.
Może ktoś (kto robi scenariusze) będzie mi umiał odpowiedzieć na pytanie:

Jest w filmie odcinek w którym załoga zostaje schwytana przez niemców. Zabierają ich na poligon i każą im czołgiem bez amunicji uciekać przed działami przeciwpancernymi.
Tu nie sposób nie wspomnieć o scenie w której Grigori trzyma rękojeść szabli a w tle słychać gruzińską pieśń "Gruzinie ręką chwić za miecz" - dreszcze łapią.

odtworzyłem scene z poligonu w CMBB. Czołg nie ma amunicji, ma strefę wyjścia za którą musi uciec. Jeśli uda mu się wyjechać robi totala przeciwnikowi. Ciekawa plansza do rozegrania ale..
1) czołg ma amunicję do karabinu maszynowego i nie można tego wyłączyc. Może ktoś zna sposób jak zabrać mu amunicję (w opcjach można mu tylko zabrać amunicję do działa) Może jakoś wyedytować źródło (Holmes porzycz laptopa ;-))
2) samoczynnie włącza się przycisk ceasefire (prawdopodobnie związane jest to z małą ilością amunicji w RUDYM) i jeśli komputer zgodzi się na zawieszenie ognia oznacza to porażkę dla Rudego.

Jeśli ktoś wie jak z tego wybrnąć proszę o info

25.05.2005
13:46
[6]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Co do C-F - jak cos testuje z mala iloscia ammo to daje czasami obserwatora arty. ale nie wiem co bedzie jak i on bedzie bez ammo.

25.05.2005
13:48
[7]

Pejotl [ Senator ]

Agapow -> nie przejmuj się uwagami GRACZY :-) Nie każdy scenariusz żeby był ciekawy musi byc zrównoważony.

Co do ceasefire to jest proste choć mało eleganckie rozwiązanie, odetnij róg planszy wodą, zasłoń go lasem a na odciętym rogu postaw czołg z full amunicji - komp nie powinien wówczas dawać ceasefire. Jak nie pomoże postaw dwa :)

25.05.2005
14:12
[8]

Agapow [ Centurion ]

Najciekawsze w tej misji to że można (jak w filmie) przejechać przez działo żeby je znokautować. jesli potym wyjedzie się za mapę jest OK. Jeśli jednak czołg zabije zadużo piechoty która tam się kręci. następuje CF i dupa. wygrywają niemcy.

25.05.2005
14:37
[9]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Wychodzi na to, że trzeba dać partyzantów w lesie :D
Nie ma bata, komp przy małej ilości amunicji ZA_CIEBIE zaproponuje CF, a kompowe AI przeciwnika zawsze się zgadza na CF zgadza :/

25.05.2005
14:55
[10]

Agapow [ Centurion ]

Też myślałem o partyzantach ale nie ma żadnego logicznego uzasadnienia na to żeby byli partyzanci na za Odrą. Chyba że niemieccy i włoscy antyfaszyści ;-)
Co do spottera i czołgów pomysł niezły ale jeśli chodzi o scenariusz który ma być opublikowany była by to trochę niedoróbka.
Pomyślałem że dodam niemcom więcej wojska, wtedy nawet jak RUDY zabije paru żołnierzy nie będzie to taka strata że komputer będzie rozpatrywał zgodę na CF.

25.05.2005
15:01
[11]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Agapow - to proste - przeciez powszechnie wiadomo ze byl tam Hans Klos a ze hans starczy za pieciu wiec mozesz w lesie wstawic sztab kompanii ;-)) symbolizujacy Majora Klosa - jak nie starczy to z pewnoscia byl tam Styrlitz a ten to i za 10 moze robic ;-)) a nawet za czolg ;-)

26.05.2005
13:23
smile
[12]

UrwisCo. [ Pretorianin ]

Zagrałem 102 Rudy 2 razy i rzeczywiście na początku to loteria, dlatego nie jest to zbyt dobry scenariusz do nauki/testowania taktyki, ale jako ciekawostka sprwadza się świetnie. Szczególnie podobał mi się opis zadania z wstawionymi dialogami z filmu :D
Czekam na nastepne odcinki!

26.05.2005
22:09
smile
[13]

el f [ RONIN-SARMATA ]

A prawdziwy "102" wyglądał tak ----------->

26.05.2005
22:54
smile
[14]

Kłosiu [ Senator ]

Takich Rudych musialo byc pelno, bo numeracja byla stala w ramach batalionu ;) 102 to po prostu drugi czolg pierwszej kompanii, 100, 200, 300 oznaczalo czolg dowodcy, o ile mnie pamiec nie myli :)

26.05.2005
23:09
smile
[15]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Kłosiu - nie prawda !
102 był jeden niepowtarzalny !

26.05.2005
23:10
[16]

Kłosiu [ Senator ]

el f --> ale widze ze ty tu jakas wichrzycielska robote uprawiasz, twoj Rudy ma czerwona gwiazde!

26.05.2005
23:21
smile
[17]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Kłosiu - owszem, oznacza ona zniszczony jeden czołg radziecki :-)

27.05.2005
01:13
[18]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Tylko jeden ??????? to nie może być Rudy - oni jednym strzalem parę rozwalali

27.05.2005
10:35
smile
[19]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

1Kłosiu--->Z tego co mi wiadomo to chyba się mylisz..... bodajże w książce o Studziankach troszku inaczej interpretowali kolejne cyferki. Pierwsza to chyba numer batalionu ( czyli numeracja raczej była wewnątrz brygady a nie batalionu ) druga to numer kompanii ( 0 - komp.sztab. 1 - 1 komp. itd. ) no i ostatnia to numer wozu w kompanii , czyli Rudy był 3 wozem kompanii sztabowej ( wóz dowódcy miał numer "0" ). I tak to wyglądało , chyba że padłem ofiarą komunistrycznej propagandy... :D

27.05.2005
11:42
[20]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Shogun, Klosiu --> A ja myslalem, ze on jest 102 bo byl klawy "na sto dwa" :)

Swoja droga, to powiedzenie "na sto dwa" byl przed czy po serialu ...

27.05.2005
12:00
smile
[21]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Agapow--->Na podstawie filmu trudno cokolwiek sensownego zrobić.... Na twoim miejscu wsparłbym się raczej książką , dużo więcej tam informacji na temat sił , moim zdaniem bitwa też jest ciekawiej zrobiona. Nie ma tam coprawda wąsatych sierżantów gwardii ani rudych sanitariuszek , ale za to jest polska piechota z wsparciem radzieckich i polskich czołgów i dział pancernych broniąca folwarku ( z którego to wychodzi właśnie ostateczny atak na wybrzeże ). Siły są więc troszkę bardziej wyrównane i nie trzeba by robić "loterii" w pierwszych turach. A można więc zrobić dodatkową bitwę , przedstawiającą nocne zdobywanie folwarku o której wspomina generał. Bo poranny atak niemców był niczym więcej jak kontratakiem usiłującym odbić ostatnią sensowną pozycję obronną....

27.05.2005
12:02
[22]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

qrcze , edit dla ubogich :)))
...A można wręcz zrobić dodatkową bitwę , przedstawiającą...

27.05.2005
17:36
[23]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Kłosiu ~~>
I ja słyszałem taką interpretację jak podał Shogun.

27.05.2005
17:44
smile
[24]

Kłosiu [ Senator ]

Calkiem mozliwe, nawet logicznie to brzmi, bo po co dwucyfrowy numer czolgu jak jest tylko 9 w plutonie ( plus woz dowodztwa)?

27.05.2005
17:44
[25]

Kłosiu [ Senator ]

Tfu 9 w kompanii a nie plutonie ;)

28.05.2005
11:10
[26]

Agapow [ Centurion ]

Szogun--> nie miałem dostępu do literatury tylko do filmu na dvd wiec zdecydowałem się potraktować temat nie historyczne a bardziej hobbystycznie. Zgodnie z materiałami do jakich miałem dostęp. Scenariusz może zawierać jakieś błędy historyczne ale odzwierciedla to stan mojej wiedzy, ciagle się jeszcze uczę.
Przypomniała mi się sytuacja ze zjazdu CM w starej miłosnej gdzie dyskutowaliśmy na temat związany z książką "Sprawa Honoru" (byłem w trakcie czytania). Wyraziłem jakąś opinię w oparciu o to co przeczytałem a któryś z kolegów powiedział "Przeczytasz jeszcze 100 stron i zmienisz opinię na ten temat" i miał rację.

Co zaś się tyczy scenariusza 102 RUDY na Oksywiu i loterii która przydaża się na początku to nie uważam żeby to było złe. Nie zawsze przyjmuje się bój na własnych warunkach. Jeśli porównacie briefingi dla obu stron to okazuje się że obie strony mają atakować. Niemcy za zadanie mają zrobić wypad pancerny, zadanie strat nieprzyjacielowi i powrót na pozycje.
Pierwsza tura zmienia wszystko. Okazuje się że z oczywistych względów wypad pancerny nie jest możliwy. Jeśli gracz chce wygrać musi wykazać się refleksem. Na początku starać się uniknąć strat. Poświęcić działa po to żeby wycofać czołgi. Zniszczyć czołgiem bunkier Czarnousowa po to by umożliwić podejście posiłkom. I przyjąć walkę na swoich pozycjach obronnych.

Jako ciekawostkę dodam że zanim dodałem rosjanom działo przeciwpancerne wszystkie T-34 ginęły w ciągu 3 tur i dalszy atak rosjan był bezcelowy. Działo zbalansowało tą rozgrywkę choć w dalszym ciągu w rozgrywce oprócz umiejętności przyda się trochę szczęścia.

28.05.2005
11:56
smile
[27]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Agapow---> Błędy historyczne przy 4 Pancernych ??? To mnie ubawiłeś :)))))))) Chyba źle mnie zrozumiałeś. Ja nie pisałem o historycznej bitwie o Oksywie , tylko zaznaczyłem że inaczej ta sytuacja została przedstawiona w filmie a inaczej w książce ( gdzie w tym akurat rozdziale ani Czernousow ani Marusia się nie pojawiają )

28.05.2005
13:05
[28]

Agapow [ Centurion ]

Istotnie nie czytałem książki. Opierałem się wyłącznie na filmie.

30.05.2005
01:50
[29]

Agapow [ Centurion ]

Wysłałem na CMHQ nowy scenariusz 102 RUDY Batalion Baranowa. W tym odcinku bohaterska załoga czołgu idzie z odsieczą okrążonemu w fabryce batalionowi gwardzistów kapitana Baranowa (jak sama nazwa wskazuje).
Jak ostatnio grałem zginął mi Olgierd.
To kiedy scenariusz się pojawi zależy od moderatora, zwykle zabiera to 2 dni.
W przygotowaniu (80%) wspomniany wcześniej 102 RUDY Ucieczka w oparciu o odcinek "Zakład o śmierć"
w następnej kolejności prawdopodobnie pójdzie 102 Rudy na Pradze (tam w odcinku Rudy dostaje)

30.05.2005
12:39
smile
[30]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

Agapow --> własnie na ten odcinek czekałem - zawsze chciałem w to zagrać;)
jak wrócę i zagram to podam swoje uwagi;0

03.06.2005
17:25
[31]

Agapow [ Centurion ]

102 RUDY Batalion Baranowa już wdziale scenariusze na CMHQ

03.06.2005
18:47
smile
[32]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Zagralem sobie szybciutko i - pelen realizm ;-) Rudy mi się unieruchomil przy wjeździe do wioski ;-) zginął tylko jeden obronca (jołki -połki) ;-)) Atak Niemców jest niezły ale spodziewałem się nawaly i conajmniej jednego tygrysa - tak jest za łatwo ;-0 - no chyba że to scenariusz dla Niemcow ;-) - nie przypominam sobie z filmu tej rzeczki - dla atakujących niemiaszkow tp rzeczka śmierci ;-) - postuluje wprowadzenie tygrysa i dodatkowej kompanii piechoty dla Niemców

03.06.2005
18:52
smile
[33]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Rudy zabił 61 Niemcow ale geniuszem jest ten snajper - za pomocą 4 kul polożyl 7 Niemców - i jaki oszczędny ;-))

03.06.2005
19:02
[34]

Agapow [ Centurion ]

Na pewno w opcjach miałeś zaznaczone żeby komputer sam ustawił wojska. Korzystniejsze dla rozgrywki jest ustawienie "scenario default". Grałem ten scenariusz 2 razy kiedy komputer sam się ustawiał i dwukrotnie przerzucił wszystkie wojska za rzekę (na swoją zgubę). Wszystkie uwagi zbieram i jak skończę całą serię będe tuningował poszczególne scenariusze.
dzięki za feedback

03.06.2005
21:42
smile
[35]

yautay [ Chor��y ]

Fajny pomysl z tymi scenariuszami ;o)
Polecam jednak ksiazke, bardzo przyjemnie sie ja czyta i jest troszku inna od filmu (nie ma np. Olgierda....)
A w tym odcinku o ile pamiec mnie nie myli byla jakas rzeczka?

A czy w "Zaklad o smierc" bedzie kapt. H.Kloss????? ;o)

Pozdrawiam!
M

03.06.2005
22:33
[36]

Agapow [ Centurion ]

Rzeczka była napewno. Zresztą jak czytacie briefing dla aliantów Czereśniak mówi o rzeczce, to po pierwsze a po drugie w trakcie walk drużyna ss podpływa na łódce od tyłu i wywiązuje się walka wręcz. Niestety przez ograniczenia CMBB nie mogłem wstawić łódki ponieważ jak jest łódka w scenariuszu to komputer nie może grać tą stroną.

"Zakład o śmierc" tu scenariusz jest krótki (10 tur) ale za to ciekawy bo założenia niespotykane. Poprostu uciec z planszy (co wcale nie jest proste). Postaram się szybko dokończyć i wrzucić na CMHQ.

Już układam założenia do 102 Rudy na Pradze. Będzie dworzec Wileński i most Kierbedzia.

03.06.2005
22:36
[37]

Agapow [ Centurion ]

??? Nie ma Olgierda? - herezje

05.06.2005
00:21
[38]

yautay [ Chor��y ]

nie ma.... o ile pamiec mnie nie zawodzi to jest.... Wasyl ;o)
Pozdrawiam!

07.06.2005
19:19
[39]

maniak1988 [ Konsul ]

yautay --> Wasyl Semen:) wziołem sie za czytanie ksiażki ostatnio:)

Agapow --> a ten "rudy" sie nie zgadza:) dostał tą nazwe po odsieczy:) a tak z ciekawości pytam którą wersje 34 wpakowałes? i nie pamietam jak było w filmie ale w książce ten batalion siedział w wiosce....

07.06.2005
19:22
[40]

maniak1988 [ Konsul ]

sory zapomniałem napisać
Szogun99 --> co do numeru w książce "4 pancerni" jest co chwila mowa o tym że to 3 wóz w kompanii sztabowej:)

07.06.2005
19:47
[41]

Agapow [ Centurion ]

maniak --> Istotnie RUDY nie był jeszcze wtedy rudy. (w tym odcinku na początku dopiero poznajemy Marusię).
Batalion Baranowa wg filmu siedzi w fabryce. Więc odtworzyłem tak jak w filmie.
Jak buduję scenariusz staram się odtworzyć jak najwięcej szczegułów z filmu.
Obecnie siedzę nad odtworzeniem dzielnicy Praga Północ mam ukończone 90%. zebrałem do tego celu z 50 zdjęć i pocztówek z przedwonennej i wojennej Warszawy.
Muszę uważać bo łatwo wpakować się na minę. Zrobiłem np. koszary wojskowe obok zamku królewskiego a potem wyczytałem że zostały rozebrane przed 38 rokiem, więc i ja musiałem je "rozebrać".

07.06.2005
19:49
[42]

Agapow [ Centurion ]

t-34/76 (late) wojsk polskich oczywiście, status elite

07.06.2005
20:48
[43]

Agapow [ Centurion ]

prewka

07.06.2005
21:17
[44]

yautay [ Chor��y ]

ale czad!!!!

08.06.2005
03:16
smile
[45]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

maniak--->No przecież tak właśnie pisałem , więc nie rozumiem o co ci chodzi..... choć w samej książce jeszcze się z tym nie spotkałem , a właśnie ją po raz kolejny czytam , więc może mi podasz jakieś konkretne cytaty , skoro twierdzisz , że co chwilę o tym wspominają :)))

08.06.2005
08:39
[46]

maniak1988 [ Konsul ]

Szogun999 --> no może nie co chwile ale kilka razy jest napisane chciaż pisza o plutonie dowodzenia czy jakoś tak
mam chciaż nie wskazuje to jednoznacznie przed przeprawieniem sie brygady generał mówi "Wozy dowództwa przeprawią sie po pierwszej kompanii" do Wasyla jeśli dobrze pamietam (rozdział X), jeszcze w kilku miejscach było ale teraz nie mam za bardzo czasu szukać (jak bedziesz szukał przy czytaniu to znajdziesz)

Agapow --> film bardzo sie różni od książki.... i kończy sie inaczej... co do tej elity ja bym sie zastanowił ale to twój scenariusz twój wybór
a ta mapa.... cudo. jest tam może dom Lidki?

08.06.2005
10:51
[47]

Agapow [ Centurion ]

Jeśli chodzi o status elite to ci którzy lubią film napewno się ze mna zgodzą że 102 RUDY był najlepszym czołgiem na froncie ;-). z tego co pamiętam miał mial na koncie siedem zniszczonych czołgów (zdjęcie) więc całkiem nieźle.

Dom Lidki stał przy dworcu Wileńskim ale nie wiem dokładnie gdzie.

08.06.2005
12:24
[48]

maniak1988 [ Konsul ]

Agapow --> trzeci od dworca, żółty:) co do elity, to było jedne z ich pierwszych starć zaraz po tym jak weszli do walki i walczyli razem z gwardzistami czernousowa, i zaraz po tym była odsiecz dla batalionu baranowa

08.06.2005
12:30
[49]

Agapow [ Centurion ]

- macie rację z tą elitą. Docelowo zrobię tak że doświadczenie będzie w kolejnych misjach. Ale zacznę od regular. W końcu w filmie Olgierd miał uczyć taktyki walki czołgów.

A'propos lidki, jej dom stoi. :-)

08.06.2005
12:41
[50]

maniak1988 [ Konsul ]

Agapow --> ciekawe sa te scenariusze.... spróbuj je zrobić kiedyś w oparciu o książke:) tak jak mówili moi przedmówcy oksywie byłoby ciekawsze

09.06.2005
13:37
[51]

Agapow [ Centurion ]

Szukam chętnych do betatestów scenariusza 102 RUDY na Pradze. Tych co pomogą oczywiście uwzględniam w credits-ach. Mapa ma 40+ tur/300 pkt trzeba ją zagrać i zgłosić co można poprawić żeby była lepsza. Chętni - wyślijcie maila na [email protected] z tematem test a otrzymacie plik scenariusza. Napiszcie w maliu którą stroną będziecie grali.

09.06.2005
14:03
[52]

Agapow [ Centurion ]

ups.. 3000 pkt. oczywiście

20.06.2005
13:28
[53]

Agapow [ Centurion ]

Już niedługo będzie można zagrać w wyzwolenie pragi. Projekt wszedł w ostatnią fazę betatesów (dzięki MGK). Wysyłam jeszcze prewkę Plac Weteranów 1963.

20.06.2005
14:34
smile
[54]

kosmita12 [ Legionista ]

A gzdie JOŁKI POŁKI??

20.06.2005
20:55
smile
[55]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Jołki Polki zginąl pod Studziankami ;-) Mapa Pragi jest zrobiona genialnie a scenariusz zapowiada się świetnie

20.06.2005
21:06
smile
[56]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Genialne materiały źródłowe :]

A my (Sprężynka, neXus i ja) niedawno robiliśmy sobie pokaz "Czterech Pancernych" i na ogień poszły pierwsze 3 odcinki :) Ja nie pamiętałem, że to taki dobry film komediowy :] A i nawet po latach ogląda się świetnie. Więc bardzo fajnie, że robisz te scenariusze.

20.06.2005
22:15
[57]

Agapow [ Centurion ]

Jako ciekawostkę dodam że alianci wspomagani są przez oddział podporucznika Sotnikowa. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. ;-)

22.06.2005
11:07
[58]

Amizaurus [ Centurion ]

Skąd znaleść scenariusz „Zakład o śmierć” ? Widzę atalion Baranowa i Oksywie ale tego trzeciego nie ma w scenariuszach ?

22.06.2005
13:06
[59]

Agapow [ Centurion ]

Miło mi że ktoś o to pyta :-)
Niestety nie opublikowałem jeszcze scenariusza 102 RUDY Ucieczka ponieważ mimo że to krótki scenariusz (10 tur) to okazał się bardziej skomplikowany koncepcyjnie niż przypuszczałem. Odłożyłem go na trochę i przygotowałem w międzyczasie 102 Rudy na Pradze. Właśnie ostatni raz testuję rosyjską stronę. Nieskromnie powiem że fajna. Czuć że zdobywa się miasto. Trzeba sprawdzać dom po domu. Czołgi trzymać zamkniętę bo "gołębiarze" czuwają i łatwo stracić dowódcę. Niemcy zastawil na mnie zasadzkę. Domy których nie może zdobyć piechota zrównuję z ziemią za pomocą IS-2 i T-34 i posuwam się do przodu. Na drugim brzegu widzę przygotowujące się dziala szturmowe, nie wyjeżdżam bo od frontu nie da się ich ugryźć, czekam co zrobią. jest 13.09.1944 Most Kierbedzia jeszcze stoi ale historycznie runie właśnie tego dnia
Ciekaw jestem co wy zrobicie grając niemcami? Zniszczycie most żeby uniemożliwić zajęcie jednej z flag czy zaryzykujecie wpuszczenie czołgów na most i dokonacie rzezi. :-)
Oprócz Pragi dokończyłem prawie mapę która jest pierwszym scenariuszem jaki zrobiłem. Mapa nazywa się Pilawa i przedstawia hipotetyczny epizod. Pilawa jest moją rodzinną miejscowością odtworzoną wg stanu na sierpień 1944 roku a w scenariuszu występuje autentyczna postać dowódcy AK w moim rejonie. Skończyli ja grać właśnie Dziarmaga i feretrius, przekazali mi swoje uwagi na podstawie których wprowadziłem poprawki (dzięki).
wracająć do scenariusza Ucieczka z filmu Zakład o śmierć to potrzebuję jeszcz 1,5 tygodnia.
Na pocieszenie dla pasjonatów Czterech Pancernych mp3 z pieśnią "Gruzinie Ręką Chwyć za Miecz" - Kartvelo Kheli Khmals Ikar! utwór 15

23.06.2005
02:16
smile
[60]

strelnikov [ Pretorianin ]

yautay -->
chciales Hansa Klosa? Prosze bardzo;)
Mario -->
Mapka prawobrzeznej Wawy naprawde powala! A co z Pilawa? Ty lepiej ja wgraj na server;) wlasnie ta bitwa zaczynam w ostatniej wersji co mi podeslales - zapowiada sie znakomicie !

23.06.2005
09:42
[61]

Agapow [ Centurion ]

A ty strelnikow miałeś dostarczyć moda z napisem 102, czuję że sam siądę do fotosklepa i go zrobię. Obiecanki. huh

23.06.2005
20:19
smile
[62]

strelnikov [ Pretorianin ]

Agapov -->
spokojnie wyluzuj, przeciez wiesz , ze gram calymi nocami w SHIII a ostatnio w the Singles z Marta - wiec co mnie bijesz;)

24.06.2005
17:05
[63]

Agapow [ Centurion ]

Testowałem Pragę. Pomyślałem że warto sprawdzić jak daleko RUDY zajedzie na Fast zanim go ustrzelą.
Radził sobie nieźle. Wyminął barykadę, potem wzdłuż zygmuntowskiej prosto. trochę zwolnił na leju po pocisku potem na zasiekach. już miał wjechać na most gdy dosięgnęły go granatniki przeciwpancerne.
Pomyślałem że dokładnie tak samo było wo filmie. Zabrakło mu 50 metrów do mostu.

BTW. 102 RUDY na Pradze wysłany na serwer. Kiedy się pojawi zależy od moderatora.

26.06.2005
23:25
[64]

Agapow [ Centurion ]

102 RUDY na Pradze jest już na stronie. Urwis usprawnił dodawanie scenariuszy - cześć mu i chwała.

26.06.2005
23:49
smile
[65]

Kłosiu [ Senator ]

Robia wrazenie te mapki i zdjecia skonfrontowane z CM :)

27.06.2005
13:05
[66]

Agapow [ Centurion ]

Dzięki. Takie opinie są bardzo motywujące.
Teraz na warsztat trafia scenariusz Pilawa. Po licznych testach zdecydowałem sie dołożyć wojska stronie atakującej i przedłużyć rozgrywkę o 10 tur (będzie 50+). Dla tych którzy nie lubia długich rozgrywek i dużych map będzie 102 RUDY Ucieczka - opublikuję pewnie w przyszłym tygodniu. Co dalej ze scenariuszami nie wiem. Wypadało by zrobić Studzianki i walki o Berlin ale robienie map pochłania strasznie dużo mojego czasu. Pragę robiłem niemal codziennie od 3 do 24.06.05 - trzy tygodnie. Zobaczę może odpocznę trochę. Pogram w międzyczasię trochę z Kutuzowem, obiecal mi sparing i może ze Strelnikovem.

27.06.2005
15:06
[67]

maniak1988 [ Konsul ]

ajkąś godzine temu byłem w bibliotece, patrze jakaś gruba książka, "czterej pancerni i pies" dziwie sie bo czytałem niedawno i była jakaś cieńsza, otwieram książke, a tu sie okazuje że przeczytałem wcześniej tylko pierwszą część czy tom "4 pancernych", do momentu kiedy janek odnalazł ojca... wiedział ktoś ze ksiazka jest dłuższa?
a tak wogóle jakim czołgiem na poczatku w filmie jeździli pancerni? że T34 to wiem ae 76 czy 85?

27.06.2005
15:29
smile
[68]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

T36/76

A czy ktos pamieta jak gustlik pilowal lufe?
Ciekawe jaka wersja byla potem ;-)

No i z tego co pamietam T56/85 byl glownie po to, by mozna bylo od czasu do czasu zabrac Wichure (

27.06.2005
15:34
[69]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Edit ->Powinno byc T34/85 a nie T56/85

27.06.2005
16:07
[70]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Rah ->To byla tzw ,, krotka 76-tka" = chlopaki grali wedlug zasad Fiona ;-))

27.06.2005
16:30
[71]

Agapow [ Centurion ]

Zrobiłem malowanie czołgu t34/76 M43 (late) ale niestety malowanie prześwieca symetrycznie na drugiej stronie kadłuba. Jeśli ktoś wie czy można się z tym uporać to niech nada.

27.06.2005
18:01
[72]

maniak1988 [ Konsul ]

Rah V. Gelert --> jesteś pewny? w książce są zdjęcia z filmu i chyba Olgierd siedzi w wieży 85, ale moge sie mylić na zdjęciu nie widać dokałdnie twarzy, napisu "rudy" na pancerzu też raczej nie widac...

27.06.2005
18:51
[73]

Agapow [ Centurion ]

W filmie wszędzie występuje t34/85 mimo że z rozmów wynika że mają armatę 76,2 dopiero po zniszczeniu czołgu w odcinku "Zakład o śmierć" dostają T34/85 kupiony ze składki gdańszczan. Wiec w scenariuszu 102 RUDY Ucieczka ostatni raz użyję t34/79 a potem t34/85. Jeśli chodzi o zamiany sprzętów pancernych w filmie to najbardziej uderzają IS-2 w roli Panter i BRDM-2 w roli niemieckich samochodów rozpoznawczych

27.06.2005
18:53
[74]

Agapow [ Centurion ]

prewka

27.06.2005
18:55
[75]

Agapow [ Centurion ]

teraz (wcześniej nie przeszła)

27.06.2005
19:59
[76]

maniak1988 [ Konsul ]

Agapow --> dzieki, ciekawe było jeszcze uzbrojenie jednego z żołnierzy polskich, tego poety jeśli dobrze pamiętam (w berlinie), chyba to było coś z wozem propagandowym... otórz dzielny polski wojak w 45 roku miał... kałacha:) klasyczny AK47, pewnie miał udawać zdobycznego MP44 ;)

28.06.2005
14:35
[77]

Agapow [ Centurion ]

Już miałem powiedzieć że to nie prawda, że wszędzie poeta jest z pepeszą (z prostym magazynkiem) kiedy trafiłem na ten moment. Istotnie w momencie kiedy strzela serią dzierży dumnie AK 47. Zresztą cały drugi plan używa karabinów AK - widocznie nie udało się uzbierać tyle pepesz.

28.06.2005
21:41
smile
[78]

major major major [ Konsul ]

Sam pomysl jest genialny. Salwy armatnie dla Agapowa. Zagralem w Oksywie i wiem, jak ubic Rudzielca plus inne T34.Trzeba schowac niemieckie pepance i piechote za nasyp, czesc piechoty uplasowac w lesie i przede wszystkim zniszczyc bunkier. Co sie tyczy Kalachów w rekach polskich piechurów: Bron ta w filmie imitowala niemieckie Sturmgewehr 44. Kalach, zreszta byl na StGw 44 wzorowany. To o wiele lepsza imitacja niz, wspomniane wyzej IS-y 2 w charakterze Panter. Dziwne bo akurat w odcinku o Oksywiu Tygrysy i Pantery zrobione sa b. dobrze. To samo w odcinku o "jolki polki". Batalion Baranowa jest zbyt latwy. Moze ktos mi podpowie jak robic zdjecia z gry. Cyfrówka z monitora...?

28.06.2005
22:04
[79]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

print screen a pozniej ctrl+v w paincie

28.06.2005
22:22
smile
[80]

major major major [ Konsul ]

Gracje

28.06.2005
22:45
[81]

Agapow [ Centurion ]

Jeśli gracie Batalion Baranowa po stronie rosyjskiej to na ustawieniach takich żeby jednostki niemieckie były tak jak w scenariuszu a nie żeby ustawienie proponował komputer. Komputer zawsze oddziały wysyła za rzekę która jest zabójcza dla strony niemieckiej. Można ich wykosić jak kaczki

29.06.2005
14:38
smile
[82]

Agapow [ Centurion ]

Dla chętnych umieściłem na swoim serwerze moda z opisem 102 RUDY do scenariuszy. Trzeba nadpisać pliki w folderze BMP ale wcześnies z backupować poprzednie.
Dużo fajniej się gra jak widać że to on :-)

05.07.2005
14:08
smile
[83]

Agapow [ Centurion ]

Jeśli są chętni do testowania scenariusza 102 RUDY Ucieczka to proszę o info na mój adres to prześlę pliczek.
Scenariusz 10 tur, krótki, testować raczej tylko po stronie polskiej bo po niemieckiej chyba nie ma sensu. Scenariusz przeznaczony do gry z komputerem. Nie zbalansowany w najmniejszym stopniu. Wymaga dużo szczęścia i sprawnego manewrowania.
Pomagających oczywiście uwzględniam w creditsach

05.07.2005
15:05
[84]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Agapow --> Możesz mi przesłać. Lubię niekonwencjonalne scenariusze.

05.07.2005
15:06
smile
[85]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Ekhm, teraz czytam że ma być info na adres :|

05.07.2005
16:29
smile
[86]

Agapow [ Centurion ]

Biorę się teraz za Studzianki. Jeśli ktoś ma jakieś źródła w formie elektronicznej odnośnie tych działań lub mapy okolic Studzinanek z tego okresu to byłbym bardzo wdzięczny.

05.07.2005
18:12
smile
[87]

Cruz8 [ Centurion ]

Agapow-->Chciałem tylko powiedzieć, że bardzo mi się podoba pomysł robienia scenariuszy na podstawie serilau 4P&P. Nie są może idealnie grywalne ale zabawa i tak przednia. Dobra robota! A co do mapy Pragi to kapelusze z głów! Czekam na odcinek Ucieczka (czy jakoś tak). A potem może operacja CMAK "Złoto dla zuchwałych"? ;-) Powodzenia z tymi Studziankami!

05.07.2005
19:14
smile
[88]

maniak1988 [ Konsul ]

Agapow --> czytam książke po raz drugi (biblioteka zamknięta i czytam to co mam pod ręką) i jestem akurat przy studziankah, jakby co chętnie służe pomoca :)

06.07.2005
01:36
smile
[89]

Agapow [ Centurion ]

Cruz--> THX, Takie głosy to dowód na to że to co robię ma sens.
Muszę powiedzieć że jak sam grałem dziś w Ucieczkę to stresowałem się jak pociski penetrowały pancerz. Tylko czekałem aż któryś znokautuje Rudego. Parę razy się udało, parę nie. czekam jeszcze na feedback od dwóch betatesterów i wrzucam na serwer.
Jeśli chodzi o Złoto dla zuchwałych to nie mogę nic obiecać bo.. w życiu nie grałem w AK.
Dlaczego? Nie poznałem jeszcze do końca wszystkich sprzętów w BB więc AK musi poczekać w kolejce. W BO grałem dwa razy ale jest dla mnie trochę za cukierkowe - więc nie dotykam.
maniak --> Tyle się mówi na tym wątku o książce 4PiP że chyba pójdę i wypożyczę (najpierw muszę zapisać się do biblioteki) albo kupię na allegro. Co do pomocy to chętnie skorzystam jak trzeba będzie przetestować scenariusz. Jeśli chodzi o Studzianki to zacznę od odwzorowania terenu, potem wybiorę fragment mapy na którym umiejscowię broniący się oddział Czarnousowa i Rudego (jeszcze wtedy nie był Rudym) a następnie dodam wszystkie jednostki o jakich uda mi się dowiedzieć że były w tym rejonie. Startuję jak tylko uda mi się znaleść jakąś mapę.
Już wiem że będzie to raczej duży scenariusz.

Jeśli ktoś skończył grać Pragę to chętnie usłyszę co wam się tam przytrafiło. Nie jest to prosty scenariusz dla Aliantów.

06.07.2005
10:34
[90]

maniak1988 [ Konsul ]

Agapow --> na Allegro raczej nie kupisz, 4PiP już od dawna nie wydają.. raczej biblioteka, Przymanowski napisał jeszcze jedną książke o studziankach, dwutomowa tytuł oczywiście "studzianki" jeszcze nie czytałem, jak otworzą biblioteke to wyporzycze
a oddział czernousowa to kompania fizylierów gwardii, czernousow dowodził bo wszystcy oficerzy zgineli, i jakby co nie ładuj amunicji do dolnego kmu w rudym ;)

06.07.2005
11:06
smile
[91]

Agapow [ Centurion ]

maniak --> już licytuję na Allegro zarówno książke 4PiP jak i Studzianki. najdalej za tydzień będę je miał. Co się tyczy amunicji w czołgu to chętnie bym to zrobił ale się nie da. Można w nim tylko zmieniać ilość amninicji działa i zbiorniki paliwa. Chętnie dowiedział bym się jak wyedytować źródło żeby móc do scenariusza wprowadzić niestandardowe obiekty typu - płonący wrak czołgu albo czołg z uszkodzonym działem. Można by było zaaranżować fajne sytuacje.
Co do Czarnousowa to rzeczywiście zastanawiało mnie dlaczego starszyna dowodzi kompanią.
A'propos niego, jeden z moich ulobionych żartów z filmu kiedy Czarnousow salutuje żandarmowi jednocześnie okazując mu głęboką niechęć.

06.07.2005
12:02
smile
[92]

Sgt.Luke [ Konsul ]

A mówiłem, że to co robił Holmes mogło sie przydać :>

06.07.2005
13:14
smile
[93]

Agapow [ Centurion ]

Tu apel do Holmesa (który zapewne ukrywa się teraz pod innym nickiem) żeby podzielił się swoją wiedzą w imię rozwoju scenariuszy na CMHQ. (albo porzyczył laptopa)

09.07.2005
00:37
[94]

Rzelu [ Legionista ]

Wielkie brawa za polskie scenariusze - prześlij je dalej , może ktoś zauważy że II WŚ nie toczyła się na granicy ZSRR-Niemcy. Właśnie walczę na Pradze. Nie jestem przekonany co do tych zdobycznych Panter w posiłkach - zwykle ich obsługa przerastała możliwości Stiopy i Iwana, a poza tym kto miał je porzucić? Nazwy ulic trochę zaciemniają wygląd miasta - jak ktoś miał dziadka w W-wie to go to może interesować i nic poza tym. Radzę się opierać na Przymanowskim bo filmowcy zawsze musieli improwizować - tak jak z tym T34/85, ale Studzianki polecam! To temat na ekstra scenariusz, i te rosyjskie IS-2 w odwodzie... jesty tam taki motyw jak osłabiona obsługa t34(dowódca poszedł nawiązać łączność :)) wali do nadjeżdżającego JSa. Ruscy pytają: kto strzelał? a nasi: różni strzelają, jak to na wojnie...

09.07.2005
10:24
[95]

Agapow [ Centurion ]

Jeśli chodzi o Panthery oto źródła. Co do nazw ulic CTRL-L. Sam wyłączam jak gram

09.07.2005
10:49
[96]

Agapow [ Centurion ]

edit-> Shift+L

09.07.2005
14:46
[97]

Rzelu [ Legionista ]

Rzeczywiście tego wątku z Panterami nie znałem. Niniejszym odszczekuję :)

09.07.2005
23:52
smile
[98]

Agapow [ Centurion ]

Kisiążka 4PiP wylicytowana za 15 zł. Może niedługo zrobię scenariusz w oparciu o książkę. :-)

10.07.2005
00:04
smile
[99]

jiser [ generał-major Zajcef ]

"jest tam taki motyw jak osłabiona obsługa t34(dowódca poszedł nawiązać łączność :)) wali do nadjeżdżającego JSa. Ruscy pytają: kto strzelał? a nasi: różni strzelają, jak to na wojnie..."

To jest genialne :]]]

10.07.2005
09:06
[100]

Rzelu [ Legionista ]

żeby było ciekawiej, następny nadjechał znany nam skądinąd T34 z oberżniętą lufą. A chłopaki stwierdzili "to już na pewno nie nasz, bo lufa za krótka" i zabrali się poważnie do celowania...

10.07.2005
09:10
[101]

maniak1988 [ Konsul ]

4 4PiP był podobny tekst... nad odrą po przycieciu lufy w rudym gustlik chcał ją przetestować i strzelał na drugi brzeg... trafił niemcom w skaład amunicji, wszystcy w załodze (oprócz janka pojechał do marusi ;) ) myśleli że nieźle nabroili :)... podszedł do nich chyba szawełło i pyta czy oni strzelają odpowiedz brzmiała podobnie do tej w pstach wyżej

10.07.2005
10:10
[102]

Rzelu [ Legionista ]

Przymanowski wykorzystuje w swoich książkach rozmaite wątki z żołnierskich wspomnień, dlatego są takie cenne choć czasem ubarwione bo w oczach piechociarza każdy czołg był Tygrysem albo co najmniej Ferdynandem.

4PiP przeżywają po prostu to, co naprawdę przydarzyło się innym żołnierzom...

10.07.2005
12:40
[103]

Agapow [ Centurion ]

Posłałem na serwer 102 RUDY Ucieczka. Podziękowania dla Sgt.Luke'a i Jaćwinga za feedback z betatestów.

10.07.2005
22:25
[104]

Agapow [ Centurion ]

Tradycyjnie szukam chętnych do betatestów nowego scenariusza. Tym razem zapomnijcie o Rudym a spróbujcie rozgrywki w środowisku przypominającym sen Alicji w Krainie Czarów. Nazywa się Chessmaster i rozgrywa się na szachownicy w której figury zastąpiono jednostkami II Wojny Światowej. Plansza jest oczywiście symetryczna dla stron dająca takie same warunki manewru, maskowania i możliwości taktycznych, jednostki są porównywalne, choć nie wiem czy do końca, To właśnie zadanie dla betatesterów. Zbalansować maksymalnie rozgrywkę. Ja zaproponowałem swoją wersję ale jeśli ktoś będzie miał pomysł jak to zrobić lepiej - jestem otwarty. Rozegrałem jak narazie jedną rozgrywkę z komputerem i był remis.
Kto się zgłasza poproszę info na maila.

11.07.2005
01:23
smile
[105]

Alek_ [ Chor��y ]

Właśnie jestem świeżo po grze w Ucieczkę. Świetny scenariusz, jechałem prosto na działa na pełnym gazie. Zaliczyłem z kilkanaście penetracji ale nic się nie stało. Minęłem dwa działa i bunkier (dosłownie o kilka metrów), obok PSW stał zszokowany i nic nie robił. Wjechałem na drogę a tam trucki z kolejnym działami. Rudy zaczał dawać z km rozwalając trucka i jedno działo. Bałem się że działa dobiorę mi się do skóry od tyłu, jak się później okazało niepotrzebnie były ostrzelane i przyszpilone. Widzę że nie sztuka uciec, sztuką będzie przy okazji ubić jak najwięcej szkopów. Da się chyba wszystko opócz tego bunkra, reszta do wzięcia chyba. W końcu jakiś ciekawy, orginalny scenariusz, ale chyba za łatwy a może ja takiego farta miałem, muszę spróbować jeszcze raz :)

11.07.2005
01:43
smile
[106]

Alek_ [ Chor��y ]

Grając Niemcami jest chyba jeszcze łatwiej. Żądna krwi załoga Rudego zamiasta uciekać, bierze się za obok stojącego Trucka i piechotę wystawiając się tym samym na ostrzał dział. Za pierwszym razem rozwaliłem rudemu tylko działo ale to starczyło (co raczej i tak nie miało znaczenia bo nie miał amunicji) bo do końca stał w jednym miejscu nieruchomo. Za drugim razem powtórka z rozrywki, ale tym razem załoga postanowiła uciekać na własnych nogach.

11.07.2005
08:15
[107]

Rzelu [ Legionista ]

Mnie poszło tak sobie. Za pierwszym razem chciałem rozjechać ciężarówkę na wstecznym, ale przejechałem przez nią na wylot (miraż?) za to piechociarze...gonili mnie przez kilka metrów (chyba chcieli pretensje zgłosić albo użyć przemocy fizycznej na Grigoriju). Za drugim razem dałem dęba za nasyp i pojechałem rozjechać działa, ale okazały się niewidzialne(?). razem z bunkrem. dopiero jak któreś działo wygarnęło do mnie z bliska po obróceniu o 180 st. to się pojawiły.

11.07.2005
08:27
smile
[108]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Chyba też się wezmę za robienie map, bo talent mam, tylko że ostatnio czasu mi brakuje na wszystko (bo zazwyczaj robię 4 rzeczy na krzyż jednego dnia tj. zaglądam na forum, dobijam qmpli po LANie w CS, w międzyczasie gram w Sturmovika i czytam jakąś książkę lub czasopismo :) )

12.07.2005
13:18
smile
[109]

Agapow [ Centurion ]

Na mapie Ucieczka nie ma sensu grać niemcami. Nawet gdybyście dali wszystkim niemieckim jednostkom "hide" to komputer i tak nie da rady wyprowadzić czołgu za mapę i dostenie Totala. Mapa ucieczka to eksperyment. Ja grałem w nią kilkadziesiąt razy (bo krótka) za każdym razem stosując inny wariant ucieczki. Przyznaję że ani razu nie udała mi się szarża na wprost. Za to parę razy udało mi się zmusić załogę działa do ucieczki przejeżdżając po nim.
Chciałem znaleść sposób na to aby pozbawić Rudego amunicji KM ale Holmes się nie odezwał a sam nie potrafię.

15.07.2005
01:31
smile
[110]

strelnikov [ Pretorianin ]

Agapov -->

a wrzucisz Pilawe na server? Jestem troche niespokojny przed ta walka (obrona-atak) a fajnie by bylo gdybysmy zobaczyli jakie sa wyniki innych graczy na tej planszy. Mozesz ja przeciez zrobic jako pusta (bez wojsk do szybkiej bitwy) mape i jako scenariusz , ktory juz przeciez skonczyles w 99%.

15.07.2005
11:25
[111]

Agapow [ Centurion ]

Wczoraj skończyłem grać Pilawę po stronie niemieckiej. Grałem z kompem. Przy okazji wykryłem jeden błąd znacznie osłabiający siły rosyjskie jeśli gra się przeciw komputerowi. Zagram jeszcze raz po stronie rosyjskiej i publikuję. Wrzucę od razu dwa pliki jeden z jednostkami a jeden do Quick battle - czysty.
Walczyłem Niemcami, w 50 turze byłem pewny zwycięstwa. Spychałem wojska sowieckie za pomocą Tygrysa, plutonu ssmanów. przy okazji poniewierając ich bocznym ostrzałem z działa, spw i moździerza. moją uwagę przeniosłem w inny obszar gry. Wracam, patrzę a dwie drużyny leża (panik) a tygrys nie ma dowódcy (shaken). Snajper (mówię) tylko gdzie? analizuję teren. skąd padł strzał. przekierowuję moździerz na miejsce skąd snajper mógł oddać strzał do wszystkich trzech celów. Oczywiście spodziewałem się że jest gdzieś na kierunku gdzie są Rosjanie. Nic to nie daje. Po zakończeniu rozgrywki okazuje się że snajper stoi 70m za tygrysem. W czasie gdy moi poprowadzili atak nikt nie zauważył Jasia Wędrowniczka który przemaszerował samotnie pół mapy oddał trzy czyste strzały w tył głowy żołnierzy SS.
nice

15.07.2005
12:22
smile
[112]

jaćwingus [ Pretorianin ]

a ile zużył kul? jedną czy trzy? …ostatnio głośno było o oszczędnościach w armii sowieckiej…

15.07.2005
12:42
smile
[113]

Agapow [ Centurion ]

:-)

17.07.2005
15:02
smile
[114]

Agapow [ Centurion ]

W dziale scenariusze znajdziecie znajdziecie "Pilawę". Życzę dobrej zabawy. Jeszcze raz wielkie dzięki dla betatesterów.

28.07.2005
21:10
smile
[115]

Agapow [ Centurion ]

Skończyłem czytać "4 Pancerni i pies". Pozostaje mi polecić książkę tym którzy nie czytali. Poza tym że nieznacznie odbiega od filmu (poza paroma znacznymi rozbieżnościami- czyt, brak Olgierda Jarosza) Książka wnosi do opowieści kilka szczegułów które ubarwiają histrorię.
Na uwagę zasługuje stosunek niektórych postaci do armii wyzwoleńczej.
Np. Rotmistrz wracający z oflagu jest nieufny, daje się odczuć że nastały nowe czasy i nowy porządek.
Polecam.
Teraz zaczynam czytać Studzianki Przymanowskiego. Może zbiorę materiał na operację.

28.07.2005
21:48
[116]

Geronimo_ [ Chor��y ]

Agapow ---> W ostatnich "Militariach" jest artykuł o walkach pod Studziankami od strony niemieckiej, w tym także walkach z polskimi T-34. Może tam też znajdziesz trochę przydatnych informacji.

28.07.2005
22:12
[117]

Agapow [ Centurion ]

Geronimo --> THX. Zajrzę napewno. Jeśli ktoś ma jakieś mapy sztabowe z okresu wojny lub powojenne tego rejonu i może mi zeskanować i wrzucić będę zobowiązany i postawię mu "Tungstena" na najbliższej integracji (Warszawskiej).

29.07.2005
01:04
[118]

Amizaurus [ Centurion ]

A propos nietypowych ustawień typu brak amunicji km w czołgu - obawiam się że się nie da w scenariuszach :-(. Moim zdaniem da się ustalić się da tylko te szczegóły które przewidzieli twórcy gry - czyli amunicja do działa itp. Strasznie tego żałuje, ideałem dla mnie pozostaje Steel Panthers gdzie można unieruchomić czołg czy dodać wraki, a nawet zmienić jego parametry... Tam każdy obiekt jest indywidualny i ma własne parametry, tutaj brany każdorazowo z rozpoczęciem scenariusza z bazy danych i modyfikowane są tylko parametry które da się ustawić w grze (ilość amunicji do działa etc.)
Można by "metodą Holmesa" modyfikować ilość amunicji i tym podobne szczegóły ale tylko w już rozpoczętej grze niestety, więc taki "scenariusz" musiałby mieć postać save'a a co za tym idzie znacznie większą objętość i zawsze identyczne rozstawienie wojsk itp...

Agapow, scenariusze są świetne, czekam na następne :) Mnie szarżą na wprost nie udało się dojechać do dział, ale prawde mówiąc uznałem to za beznadziejne zadanie i próbowałem tylko raz czy dwa :) ale próbowałem rozjeżdzać ciężarówki i piechotę tyłem :) niestety wtedy zwykle dostawały mnie działa, natomiast uciekając od razu za nasyp miałem prawie pewną ucieczkę ale nie ostrzelałem npla. Niezłym kompromisowym rozwiązaniem jest wycofywanie się tyłem :). Strelnikow w roli snajpera zaliczył kilka razy ciężarówkę i paru piechurów :). Więcej wojsk wroga możnaby zniszczyć gdyby scenariusz trwał dłużej ale tu chodzi o ucieczkę w końcu :) Pozdrawiam !

29.07.2005
08:32
[119]

Agapow [ Centurion ]

Brakuje mi w CM jednostek na motorach, brak mi też kawalerii i transportu dział za pomocą koni. Wydaje mi się że był stosowany. ciekawe dlaczego twórcy CM nie wprowadzili tego do gry.

29.07.2005
10:56
[120]

maniak1988 [ Konsul ]

Agapow --> czyżbyś sie brał za misje ze szwdronem wachmistrza Kality? i chorażego Łażewskiego? jakby co Hermenegilde da sie zrobić z kawalerzystami bez koni:), próbowałem ale mapy porzadnej nie byłem w stanie zrobić więc odpuściłem

29.07.2005
11:08
[121]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

Agapow dlatego ze zrobienie modelu konia powoduje ze temu koniowi musimy nadac ruch:P a to jest dosc trudne:P czolg wystarczy ze mu sie lufa rusza i jezdzi do przodu i do tylu:P

29.07.2005
11:08
[122]

Agapow [ Centurion ]

Wiesz, fizylierzy udający kawalerię :-| Wyobraź ich sobie cwałujących z okrzykiem "patataj"
Nie lubię niedorubek dlatego nie będę podchodził do epizodów których nie da się dobrze zrealizować.

29.07.2005
11:15
[123]

Agapow [ Centurion ]

gro_oby --> ale ludzie poruszają się normalnie więc myślę że zaprojektowanie ruchu konia nie było by jakimś wielkim problemem. Jak chcą to posiedzę tydzień i sam im to zaprojektuję. Łącznie z sylwetką konia i teksturami.

29.07.2005
12:39
smile
[124]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Agapow ~~>
Problem w tym, że im się wyraźnie nie chciało. Podobnie jak - nie chciało im się zrobić lepszego edytora (mimo, że, jak przypuszczam, mają sprawniej działający wydzielony z CMa edytor) oraz czegokoliwek co pozwalałoby prowadzić kampanie. Podobnie nie chciało im się robić otwartych skryptów, nie ma żadnej przez nich opracowanej metody wyciągania informacji z AARów (pomijając oczyiście ich narzędzia developerskie), itp itd, etc etc ...

Nie lubię takiego nastawienia do własnej twórczości, jaki oni prezentują ...

BTW. Niedawno byłem przez chwilę w Studziankach Pancernych, ale niestety, nie mam map. Możnaby spróbować z mapami z Głównego Urzędu Geodety Kraju, tylko trzebaby takową lub takowe kupić.

31.07.2005
17:36
[125]

Agapow [ Centurion ]

Jak skończę czytać książkę o Studziankach biorę aparat fotograficzny i jadę do Studzianek robić sesję zdjęciową " z natury" jak ktoś z Warszawy ma ochotę przejechać się na cały dzień (sobota albo niedziela, koniec sierpnia) to mogę zabrać na pokład.
Jeśli ktoś ma jakieś informacje na temat tych działań albo znacie jakieś ciekawe linki to przesyłajcie.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.