GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

kilka pytań odnośnie Quake 3 Arena

11.05.2005
17:52
[1]

^_^czacha^_^ [ skateboarding is my life ]

kilka pytań odnośnie Quake 3 Arena

mam kilka pytań:
1. Jak mogę skonwertować dema z Q3 na format np. *.avi albo *.mpeg bo jak próbuję nagrywać frapsem to mam nieziemskie lagi :/

2. czy jest jakiś sposób żeby uzyskać w demach widok z innej perspektywy niż oczy gracza?? bo na niektórych filmach (właściwie to w większości) widać wyczyny graczy z widoku tpp

11.05.2005
18:11
smile
[2]

^_^czacha^_^ [ skateboarding is my life ]

no nie wierze że nikt z GOL-asów nie wie :P

11.05.2005
18:40
smile
[3]

skiper9 [ Skiper ]

Czyżby nikt nie wiedział?

11.05.2005
18:41
[4]

MGS_Saladin [ ]

hmm kiedyś mi się chyba udało ale niewiem czy to zapisałem :P masz pocztaj :P




/cg_drawgun 0 - Wyłącza widok broni
/cg_drawFPS 1 - Pokazuje ilsosc klatek na sekunde (FPS)
/cg_noProjectileTrail 0 - Wyłącza dym z rakietnicy
/cg_oldRail 0 - Spiralka wokol Raila
/cg_zoomfov X - Okresla wartosc przyblizenia domyslnie 22.5
/screenshot - Zapisuje screenshota do folderu screenshots w formacie *.tga
/screenshotJPEG - Tak jak wyzej ale w formacie *.jpg
/cg_drawTimer 1 - Pokazuje czas gry
/cg_draw3dIcons 0 - Wyłacza 3D w ikonach HUD-a
/cg_simpleItems 1 - Włącza. "proste" modele broni i itemów w grze
/cg_fov X - Okresla kat widzenia gdzie X to kat (polecamy 110)
/cg_gibs 0 - Wyłącza krew
/cg_shadows X - Zmiana cieni
/r_picmip X - Rozmazanie textur (1-9), zwieksza sie wid.
/r_gamma X - Rozjasnienie obrazu

Cheats
Osobiście nie popieram używania cheatów, ponieważ uważam to za oszustwo (:P), ale jeżeli ktoś chcę się pobawić, to czemu nie...
Cheaty uaktywnic można wpisując:
/sv_cheats 1
W konsoli wpisujemy /devmap i uruchamiamy w ten sposób serwer wraz dostepnymi cheatami.
Przyklad: /devmap q3dm15
Uruchomi sie mapa "Demon Keep" z mozliwoscia uzywania cheatów. Wpisanie komendy /map (zamiast /devmap) nie spowoduje dostepnosci cheatów.

/god - "God" mode. Jestes niewidoczny i nikt nie moze cie zranic.
/noclip - "no clip" mode. Mozesz latac i przechodzic przez sciany gdziekolwiek zechcesz (przydatne do robienia screenshootów).
/give all - Po wpisaniu tego cheatu dostajemy wszystkie dostępne bronie
Komendy Grafiki i HUDa
Komend obsługujących grafikę w q3 jest niesamowicie wiele i większość z nich wymaga skomplikowanej wiedzy od gracza, więc na dole znajdziecie tylko te najpotrzebniejsze polecenia.
cg_drawTimer 1 - "zegarek", który odmierza ile czasu gry upłyneło
cg_drawFPS 1 - pokazuje ile nasza maszyna wyciąga klatek na sekundę (fps)
cg_lagometer 0 - wyłącza lagometr
cg_drawStatus 0 -Po wpisaniu tej komendy nie pokazuje się status (zdrowie, amunicja itp.)
cg_drawAttacker 0 - wył. pokazywanie podobizny przeciwnika, który nas przed chwilą zaatakował
cg_drawAmmoWarning 0 - wył. pokazywanie alarmu o braku amunicji
cg_simpleItems 1 - komenda ta powoduje zamianę modeli 3D broni, amunicji etc. na ikony w/w przedmiotów
headmodel X - Po wpisaniu tej komendy możemy wybrać model głowy z innego modelu
cg_forceModel 1 - wszystkie postacie w czasie gry wyglądają tak jak twój model
cg_marks 0 - wył. ślady po strzałach (na ścianach, podłodze itp.)
cg_brassTime X - określa ile czasu mają leżeć łuski na podłodze (nie rybie :P)
cg_gibs 0 - wył. strumienie krwi w czasie walki
com_blood 0 - pozwala całkowicie wyłączyć krew
model X - pozwala wybrać model, którym zamierzamy grać
headmodel X - możemy wybrać model głowy z innej postaci
cg_forceModel 1 - wszystkie postacie w czsie gry wyglądają jak nasz model
scr_conspeed X - określa prędkość z jaką pokazuje się konsola (99 natychmiastowo otwiera i zamyka)
r_mode X - pozwala wybrać rozdzielczośc
r_depthbits X - głębia kolorów
r_colorbits X - ilość kolorów (0,16,24,32)
r_gamma X - pozwala rozjaśnić ekran
r_intensity X - zwiększa intensywność kolorów
r_dynamiclight 0 - wył. dynamiczne oświetlenie
r_vertexLight 0 - wył. oświetlenie Vertex
cg_shadows X - pozwala zmieić cienie (0-brak, 1-standardowe, 2-szczegółowe, 3-dodaje cień postaci)
r_fastsky 0 - wył. rysowanie nieba i możliwość widzenia co się dzieje po drugiej stronie teleportu
r_detailtextures 0 - wył. szczegółowe tekstury
r_subdivisions X - określa okrągłość krzywych
r_texturebits X - określa ilość kolorów tekstur
r_picmip X - pozwala rozmyć tekstury (0-9, gdzie zero jest najbardziej sczegółowe)
r_ext_multitexture 0 - wył. multitexturing
r_ext_compressed_textures 1 - wł. kompresję tekstur (na kartach S3 Savage i innych, nowszych)
vid_restart - restartuje silnik graficzny q3

Komendy dzwięku
Muzyka podobno łagodzi obyczaje. Przekonajmy się za pomocą tych komend:
play [file_name] - Odtwarza dzwięk z katalogu baseq3/sounds
s_initsound X - wył. wszelkie dzwięki w grze
s_volume X - głośność odgłosów z gry (chodzenia, fragowania itp.)
s_musicvolume X - głośność muzyki
s_khz X - Określa częstotliwość odgrywanych dźwięków (11, 22 lub 44kHz)
stopsound [file_name] - zatrzymuje dzwięk, który słyszymy w czasie gry
s_doppler 0 - wył. efekt dzwięku przelatującej koło nas rakiety (wyłączenie tego jest po prostu głupotą :P)
snd_restart - resetartuje silnik dzwiękowy q3

Komendy myszy
Dużo tego nie będzie, ale wierzcie lub nie - przydaje sie to :)
sensitivity X - określa czułośc myszki
cg_drawCrosshair X - wł. rysowanie celownika i daje możliwość wybrania jego kształtu
cg_crosshairSize X - rozmiar celownika
cl_freelook 1 - pozwala swobodnie rozglądać się myszką
m_yaw X - komenda zmienia czułość myszki, ale tylko na boki
m_pitch X - komenda zmienia czułość myszki, ale tylko góra/dół (standardowo wartość 0.022)
cl_mouseAccel X - akceleracja myszy

Komendy broni
Komendy do rzeczy, które każdy quaker lubi - broni :)
r_railSegmentLength X - szerokość segmentu raila
r_railCoreWidth X - szerokość jądra raila
r_railWidth X - szerokość śladu po railu
cg_railTrailTime X - jak długo będzie "istniał" ślad do railu
cg_oldRail 0 - nowy efekt wystrzału z raila (spirala wokół promienia)
cg_oldPlasma 0 - nowy efekt wystrzału z plasmaguna
cg_oldRocket 0 - nowy efekt dymu po wystrzale z rocket launchera
cg_noProjectileTrail 0 - wył. dym po wystrzale z rocket launchera
cg_drawgun 1 - widzimy broń (0 niewidoczna, 2 widoczna, lecz bez animacji)

Blindy

bind [klawisz] [komenda] - podstawowa komenda przyporządkowująca komendę klawiszowi
unbind [klawisz] - "zdejmuje" polecenie przyporządkowane danemu klawiszowi
bindlist - komenda pozwalająca zobaczyć w konsoli aktualnie zbindowane klawisze
+attack - strzał
+back - krok do tyłu
+forward - krok do przodu
+moveleft - krok w lewo
+moveright - krok w prawo
+moveup - skaczemy lub płyniemy do góry
+movedown - kucamy lub płyniemy w dół
+speed - komenda bardzo przydatna. Ma wartości strategiczne - kiedy jest aktywna skradamy się
+lookdown/-lookdown - patrzymy w dół z szybkością określoną w cl_pitchspeed (nie dotyczy myszy)
+lookup/-lookup - patrzymy w górę z szybkością określoną w cl_pitchspeed (nie dotyczy myszy)
+zoom - przybliżanie obrazu
weapon X - zmieniamy broń po naciśnięciu danego klawisza (1-gauntlet, 2-mg, 3-sg, 4-gl, 5-rl, 6-lg, 7-rg, 8-pg, 9-bfg)
weapnext - następna broń
weapprev - poprzednia broń
+button2 - "use item" (medkit, teleport)
+button3 - gesture
toggleconsole - blinduje otwieranie konsoli
vote [yes/no] - klawisz, za pomocą którego głosujemy twierdząco lub przecząco
say [text] - komenda stosowana w configu wysyłająca zbindowaną wiadomość do wszystkich aktualnie grających zawodników
say_team [text] - komenda stosowana w configu wysyłająca zbindowaną wiadomość do drużyny w której właśnie grasz
tell_target [text] - wysyła text w czasie gry tylko do przeciwnika, którego wlaśnie mamy na celowniku
tell_attacker [text] - wysyła text w czasie gry tylko do gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni
messagemode - wysyła dany tekst w czasie gry do wszystkich
messagemode2 - wysyła tekst w czasie gry tylko do naszej drużyny
messagemode3 - wysyła text w czasie gry tylko do przeciwnika, którego wlaśnie mamy na celowniku
messagemode4 - wysyła text w czasie gry tylko do gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni

Komendy pseudonimów
Pewnie każdy "beginer" grając w SP, zastanawiał się jakim cudem Anarki ma kolorowe pseudo. Jest to bardzo prosta czynność. Jak to zrobić? Zmieniamy kolor wpisując przed literą znak potęgi (^), a następnie cyfrę odpowiadającą kolorowi:
Czerwony
zielony
żółty
niebieski
fioletowy
jasny niebieski
biały
Jest możliwość zrobienia czarnej ksywki w vq3, ale trzeba wykonać małą kombinację - ^^0 a następnie wpisujemy wybrane przez ciebie pseudo. W OSP jest znacznie łatwiej i estetyczniej, ponieważ nie ma przed ksywą białego znaczka potęgi (^), aby to zrobić wystarczy napisać np. ^0MephiR


Pozostale komendy
Poniżej znajdziecie komendy, które są bardzo przydatne, ale nie przyporządkowaliśmy ich do żadnych z grup:
clear - "czyści" konsolę
cvarlist - wyświetla listę zmiennych
cvar_restart - przywraca wszsytkim zmiennym standartowe wartości
in_restart - za pomocą tej komendy możemy zrestartować q3
quit - pozwala wyjść z q3
version - wersja q3
gamedate - Wyświetla datę ukazania się gry lub Point Release'a
path - Wyświetla katalog roboczy q3 i listę załadowanych paków
screenshot - pozwala zrobić zdjęcie ekranu do pliku screenshotsshot000#.tga
screenshotJPEG - pozwala zrobić screenshoota, tyle że do pliku screenshotsshot000#.jpg
connect [IP/nazwa] - łączymy się z wybranym serwerem
disconnect - "wychodzimy" z serwera
localservers - wyszukuje serwery lokalne (nawet w czasie gry)
meminfo - Wyświetla informacje o stanie pamięci (nie naszej, tylko komputera :P)
cmdlist - wyświetla listę wszystkich komend
modelist - wyświetla dostępne rozdzielczości ekranu
modellist - wyświetla listę modeli 3d (health, bronie itp.)
cvarlist - wyświetla listę wszystkich komend typu variable
soundlist - wyświetla listę załadowanych dźwięków
skinlist - wyświetla listę załadowanych skinów

GRAFIKA

/r_picmip ( 0 - 10 )- poziom MipMap dla wszystkich tekstur
/r_intensity ( 0 - 10 ) - kontrast kolorów
/r_gamma ( o - 10 ) - rozjaśnienie
/r_mode ( 0 - 8 ) - typ w rozdzielczości
/r_lodBias - geometryczne detale
/r_textureBits ( 16 - 32 ) - jakość tekstur
/r_vertexLight/r_lightMap ( 0 - 1 ) - rodzaj oświetlenia mapy
/r_subdivisions ( 0 - 80 ) - kontroluje geometrie świata ( 80 to Max na ospmod )
/r_fastsky ( 0 - 1 ) - Wyłącza niebo
/r_drawsun ( 0 - 1 ) - Nie ma słońca
/r_dynamiclights ( 0 - 1 ) - Wyłącza dynamiczne światła

GRA

/cg_nochatbeep ( 0 - 1 ) - wyłącza dźwięk wiadomości
/cg_simpleItems ( 0 - 1 ) - 0 włącza Itemy na tryb 3dfx ; 1 Itemy w 2d
/cg_drawRewards ( 0 - 1 ) - Włącza/wyłącza nagrody typu Excellent, Impressiv
/cg_drawAttacker ( 0 -1 ) - Nie pokazuje sie ostatni ,który nas trafił
/cg_drawAmmoWarning ( 0 - 1 ) - Nie pokazuje sie ostrzeżenie "Low Ammo"
/cg_draw3dIcons ( 0 - 1 ) - wyłącza Itemy 3dfx
/cg_gibs ( 0 - 1 ) - Nie trystka krew przy rozrywaniu się ciał :D
/cg_drawGun ( o - 2 ) - Typ w jakim ma się nam pokazać broń 0 - nie widać w ogóle broni ; 1 - widać broń ,która porusza sie wraz z nami ; 2 - widać broń ,lecz nie porusza się.
/cg_marks ( 0 - 1 ) - wyłącza napisy na ścianach.
/cg_shadows ( 0 - 1 ) - wyłącza cienie
/cg_noProjectileTrail ( 0 - 1 ) - Wyłącza dym z takich broni jak Rocket Luncher
/cg_deadBodyFilter ( 0 - 1 ) - Nie pokazują się ciała sfragowanych
/cg_Lagometer ( 0 - 1 ) - wyłącza wskaźnik laga
/cg_enemyModel - ustawia model przeciwnika
/cg_enemycolors - ustawia kolor przeciwnika
/cg_altGranades ( 0 - 1 )- alternatywny wygląd granatów
/cg_altPlasma ( 0 - 1 ) - alternatywny wygląd Plasmy
/cg_truelightning ( 0 - 1 ) - Wyłącza efekt lagu na Lightning Gunie )
/cg_drawteamOverlay ( 0 - 1 ) - W prawym górnym rogu pojawiają sie statystyki graczy z towjego Teamu
/cg_drawTimer ( 0 - 1 ) - Włącza Timer
/com_blood (0 - 1 ) - Wyłącza krew
/com_maxFps - prędkość gry ( Max 125 )
/ch_ColorLocations ( 0 - 1 ) - zmienia kolory Lokacji
/ch_CrosshairColor ( color ) - kolor Celownika ( trzeba wpisać słownie )
/ch_drawSpeed ( 0 - 2 ) - pokazuje prędkość z jaką się poruszasz
/ch_pickupItem ( 0 - 1 ) - pokazuje wziętą rzecz
/ch_statusBarFormat ( 0 - 12 ) - zmiana stylu statusu
/ch_teamChatOnly ( 0 - 1 ) - Włącza tylko chat teamowy
/ch_teamCrosshairHealth ( 0 - 1 ) - pokazuje ile ma życia twój kolega z teamu
/ch_Weaponswitch ( 0 - 9 ) - styl w jakim zmienia sie broń
/color1 - kolor RG
/color2 - 2 kolor RG ( Uwaga ! Te dwie komendy dotyczą także kolorów twojego modelu ! )
/sensitivity - kontrola nad czułością myszki
/cl_mouseAccel - przyspieszenie myszki

INTERNET

/cl_maxpackets 60 - Ilość pakietów otrzymywanych od serwera
/rate 15000 - częstotliwość
/snaps 40 - Odbierane od serwera odświeżenia
/cg_smoothclients ( 0 - 1 ) pomaga gdy przeciwnicy tracą pakiety ( nie skaczą tak )
/cg_timenudge - pomaga " przepchnąć " przed/za czas serwera

cg_brassTime 999999 - określa ile czasu mają leżeć łuski na podłodze (nie rybie :P)
scr_conspeed 8 - określa prędkość z jaką pokazuje się konsola (99 natychmiastowo otwiera i zamyka)
cg_drawAmmoWarning 0 - wył. pokazywanie alarmu o braku amunicji


/status
podaje status graczy (id gracza, ping, fragi, port).

/kick [name albo id gracza]
Gracz zostanie wyrzucony z serwera.

/map mapname
Zmiana mapy na wybraną.

/sv_hostname "Serwer Free For All"
Gracze przed dołaczaniem się do serwera będa widzieli nazwę serwera.

/sv_maxclients 16
Maxymalna ilość graczy na serwerze.

/g_motd "Witamy na naszym Quake3 server"
Gracze będa widzieli informację podczas dołączanie się do gry.

/g_quadfactor 4
Siła Quadu. 4 to standardowe ustawienie.

/g_gametype 0
Ustawienie typu gry. 0 - Free for all, 1 - Tournament, 2 - Free for all(again), 3 - Team Deathmatch, 4 - Capture the Flag

/timelimit 15
Ustawienie limitu czasu.

/fraglimit 25
Ustawienie limitu fragów.

/g_weaponrespawn 3
Liczba sekund, po których broń respawnuje.

/g_inactivity 3000
Liczba sekund, po których nieaktywny gracz zostanie wyrzucony z serwera.

/rconpassword "password"
Ustawnienie hasła dla admina, który będzie później kontrolował serwer.



11.05.2005
18:42
smile
[5]

MGS_Saladin [ ]

ale niejestem pewny może to w UT zrobiłem

11.05.2005
18:43
smile
[6]

^_^czacha^_^ [ skateboarding is my life ]

i tak Bóg zapłać dobry człowieku :D bo muszę to zrobić żeby mieć 6 na koniec roku z informatyki :P

11.05.2005
18:47
smile
[7]

^_^czacha^_^ [ skateboarding is my life ]

nie to jednak nie to ;(

11.05.2005
18:50
[8]

MGS_Saladin [ ]

to takie wymagania są na 6 z informatyki ?? :P

11.05.2005
18:57
[9]

^_^czacha^_^ [ skateboarding is my life ]

nie ale facet mówił żebym był kreatywny i wpadłem na pomysł żeby to zrobić. pomysł był dobry gorzej z tym że nie mam jak nagrać filmu bo nie wiem jak :p demka krece ale fraps mi strasznie kompa zmula :/

11.05.2005
19:39
[10]

^_^czacha^_^ [ skateboarding is my life ]

[up]

może ktoś ma jakiś pomysł??

11.05.2005
21:17
[11]

MGS_Saladin [ ]

filmik w q3 innaczej się zgrywa, trzeba żucić polecenie i zacznie się nagrywanie dema a jak skończysz rozgrywke to bodajrze da się to przetworzyć na format avi lub inne a jeśli chodzi o frapsa to raczej niezgrasz bo to wymaga bardzo dużej mocy obliczeniowej

11.05.2005
21:52
[12]

Trollf [ ]

z q3 nie jest tak prosto zrobic filmik...
mniej wiecej wyglada to tak:
- ustawiasz z menu i komendami grafike tak jak chcesz by wygladala na filmiku,
- zaczynasz odtwarzac demko
- przed sekwencja, ktora chcesz nagrac wpisujesz w konsoli komende
\cl_avidemo x - gdzie x to liczba klatek na sekunde jaka ma miec filmik (standardowo 25)
- po zakonczeniu nagrywania wpisujesz \cl_avidemo 0

jednak komenda ta nie nagrywa filmiku lecz robi zrzuty ekranu do katalogu screenshots w formacie TGA, jeden obrazek na jedna klatke filmu... (trzeba miec duzy dysk, bo jedna sekunda z demka zrzucona do takiej postaci w rozdzielczosci 640x460 zajmuje ok. 20 MB...)

teraz te obrazki mozesz polaczyc w calosc i stworzyc tym samym plik avi (obrazki laczy sie w jakims edytorze video posiadajacym taka funkcje, jeden z prostrzych jesli dobrze pamietam to aviedit)
filmik taki bedzie jednak bez dzwieku, wiec masz 2 mozliwosci:
- albo olewasz dzwieki z gry i miksujesz filmik z jakas wlasna muzyka w edytorze lub,
- korzystasz z jakiegos porgramiku, ktory pozwala zapisac w postaci pliku to co odtawarza sie na wyjsciu karty (mozna tez polaczyc kabelkiem wyjscie karty z jej wejsciem i sprobowac nagrac podczas odtwarzania demka sciezke dzwiekowa, jednak nie wszystkie karty to potrafia...)

coz... tak czy inaczej zycze powodzenia... ;-] polecam poszukac w sieci jakis poradnikow na ten temat, gdzie bedzie wiecej konkretow, moze tez jakis przepis krok po kroku, tudziez lista odpowiednich programow...

11.05.2005
21:58
[13]

slot5 [ Generał ]

MGS_Saladin ---> i po co to komu ?!?!??!?!

Krótki instruktaż + linki do programów (jakby opis Trollf'a był dla Ciebie niewystarczający ;-)

\/\/\/\/\/\/\/

11.05.2005
21:59
[14]

slot5 [ Generał ]

Aj, u mnie ten link (o dziwo jest poprawny) ale nie działa... dlatego wejdź na:

https://q3arena.gry.imho.pl/ > Artykuły > Zawód reżyser, czyli jak zrobić własny film (na samym dole listy artów)

11.05.2005
22:01
[15]

slot5 [ Generał ]

Ajajaj !!! Ale narobilem !!! Sorry! Literówka :)

11.05.2005
22:02
smile
[16]

slot5 [ Generał ]

:asd... ciekawe czemu, ale adres przy publikacji postu sie zmienia z "imho" na "imho"... sorki za te posty

https://q3arena.gry.imho.pl/?id=18&akcja=r&ida=323&kat=1

11.05.2005
22:03
[17]

slot5 [ Generał ]

*z "i-m-r-o" na imho miało być, sorry za te smieciowe posty :/

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.