GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Polski - zadanko.. wybierz stwierdzenia prawdziwe..(romantyzm)

11.05.2005
17:12
[1]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Polski - zadanko.. wybierz stwierdzenia prawdziwe..(romantyzm)

Witam, moze ktos bedzie wiedzial.. ktore zdania sa prawdziwe ?
Osobiscie uwazam ze prawdziwe jest zdanie 2,5 i 6.. jednak nie jestem pewny (kolzeanka mi jeszcze podpowiada ze 1..), oraz nie wiem czy inne nie sa prawdziwe, szukalem sprawdzalem ale.. nie wiem :/ a potrzebuje to.. jak wy uwazacie(uzasadnienie?;>)
1) Norwid był zwolennikiem poezji intelektualnej, gnomicznej
2) Wykład systemu genezyjskiego zawarty został w poetyckim traktacie 'Genezis z Ducha'
3) Za początek epoki romantyzmu w Polsce uznano rok 1822, w ktorym Mickiewicz wydał Odę do Młdości
4) Bohaterem 'Sonetow krymskich' jest salonowy dandys, biegly w strategii salonowej miłości
5) Wizja ojczyzny w "Panu Tadeuszu' jest wizja idylliczna; Soplicowo staje sie miejscem szczesliwym, 'centrum polszczyzny"
6) Etyczna problematyka "Kordiana" i losy tytułowego bohatera dramatu są polemiką z utwordzoną autorytetem Dziadów wileńsko-kowieńskich mesjanistyczną interpretacją przeznaczenia polski. (heh ale zdanie.. :|)

.. widzicie co my robimy w tej szkole?;-)

11.05.2005
17:14
smile
[2]

iNfiNity! [ Senator ]

omg, jesteś w liceum? bo jak tak to kondolencje. ja o takim czymś nie slyszałem :P

11.05.2005
17:15
[3]

BBC BB [ massive attack ]

piatka chyba jest prawdziwa

11.05.2005
17:16
[4]

volvo95 [ Legend ]

Ja bym powiedział, że 6 jest nieprawdziwe ;)

11.05.2005
17:17
[5]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Tak liceum, profil mat-inf ... zadanie jakis czas temu zadane jednak jak to bywa gdy sie ma duzo czasu wolnego (maturki byly..) to sie nic niechce :-) teraz wszyscy na ostatnia chwile szukamy info i robimy grupowo te zadanko.. ehh, dzis nie spie.

11.05.2005
17:17
[6]

GROM Giwera [ Sołdat ]

volvo65 - bys powiedzial? dlaczego.. ja szczerze mam problem ze zrozumieniem tamtego zdania... ale polemika tych dziel, mesjanizm.. sam nie wiem. :-)

11.05.2005
17:18
smile
[7]

Szenk [ Master of Blaster ]

Spytałem się paru osób w pracy, ustaliliśmy tylko tyle, że 3 i 4 są fałszywe :/

Jak to dobrze, że ja już do szkoły nie chodzę :)

11.05.2005
17:19
smile
[8]

Da5id. [ Snufkin ]

IMO zdania 5 i 6 są prawdziwe :)

11.05.2005
17:25
smile
[9]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

IMHO 2,5 i 6 są prawdziwe, 3 i 4 fałszywe.
Co do 1-ki to Norwid był "zwolennikiem" poezji intelektualnej ale czy gnomicznej? Trudno powiedzieć. Chyba raczej nie.

11.05.2005
21:54
[10]

GROM Giwera [ Sołdat ]

(sł)up

11.05.2005
22:16
[11]

Imix [ Konsul ]

5 i 6 na 100% sa prawdziwe, ale co do 2 to nie moge stwierdzic bo nie czytalem tego traktatu. Co do pytania pierwszego to z tego co kojarze to wydaje mi sie ono prawdziwe, natomiast 3 i 4 na 100% prawdziwe nie sa...

11.05.2005
22:19
smile
[12]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

1 - prawda
2 - prawda
3 - fałsz ("Ballady i romanse", a nie "Oda do młodości")
4 - fałsz (bohater to samotny pielgrzym, tułacz, utożsamiany z Mickiewiczem)
5 - prawda
6 - prawda

11.05.2005
22:30
[13]

ttomcioo [ Poszukiwacz Przygód ]

1,2 nie ma pojęcia.

4,5,6 - Allegromańka napisała dobrze

ale 3 - to prawda, to właśnie od Ody do młodości się zaczęło.

11.05.2005
22:46
[14]

GROM Giwera [ Sołdat ]

ok, dzieki wam wszystkim, a mam jeszcze jedno pytanie co do 6..

utwordzoną autorytetem Dziadów wileńsko-kowieńskich
co to znaczy? moze tu tkwi haczyk??

11.05.2005
22:57
[15]

ttomcioo [ Poszukiwacz Przygód ]

Hmm. Kordian to polemika z III częścią Dziadów. Dziady wileńsko - kowieńskie to chyba tylko część II i IV. Więc może faktycznie to podchwytliwe..

11.05.2005
23:04
[16]

Stinger [ Warrior Of Havoc ]

Raczej napewno. III czesc to Dziady Drezdeńskie.

11.05.2005
23:10
[17]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

ttomcioo --> "Oda..." (1820) była wcześniej ale to "Ballady.." (1822) uznaje się za początek romantyzmu w Polsce (o ile pamiętam)

11.05.2005
23:10
smile
[18]

Da5id. [ Snufkin ]

GROM Giwera ==> Ze względu na miejsce powstania II i IV część dziadów nazywa się Dziadami Wileńsko-Kowieńskimi, a III Drezdeńskimi
Chyba faktycznie tu może być haczyk :)

11.05.2005
23:12
[19]

Chacal [ ? ]

6. sprawdź które Dziady sa zwane wilensko-kowienskimi. Jesli te od "Polska Chrystusem narodów", to wszystko sie zgadza i jest to prawda. Jesli nie - fałsz.

ja tez mat-fiz i tez takie rzeczy robie... nie jestes sam :)

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.