LEGEND [ Chor��y ]
Najnowsze karty graficzne z 512 Mb pamięci - po co?
Co własciwie daje tyle ramu w najnowszych wersjach GF 6800 i Radeonach X800? Kosztują cholernie duzo, a różnice w porownaniu z 256 mb wersjami znikome. Jedyne co słyszalem to że ma to znaczenie przy maxymalnym obslugiwanym rozmiarze textur i bardzo wysokich rozdzielczościach, w tej chwili jest zastosowanie takich kart to chyba tylko Doom III w trybie ultra high, a i tak ciekawe na ile widoczne są róznice
N2 [ negroz ]
przy pracy w wysokich rozdzielczościach dość istotna jest ilość pamięci na karcie
tomekcz [ Polska ]
Jak ktoś nie ma na co kasy wydawać to czemu nie:D
graf_0 [ Nożownik ]
różnica w kosztach produkcji niewielka, a z kieszeni maniaków można jeszcze wycisnąc troche kasy :)
Nevermind [ Pretorianin ]
Odpowiadam na pytanie zawarte w tytule wątku:
Po to aby wyciagnąć więcej kasy od biednych ludzików. Te 512 za przeproszeniem gówn* daje.
Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]
Po co? Żeby znalazł się frajer który wyda na nią 1500zł bo jest nowa na rynku, żeby znalazł się developer który zrobi cholernie niezoptymalizowaną grę. Po to.
mrEdDi [ ShoguN ]
ja tez nie wiem po h*j komu karta 512 mb po co gram na max detalach jak mozna na srednich a i tak gra sie tam samo tylko ze grafika jest lepsza i jeszcze tyle kasy za to biorą :/
Nevermind [ Pretorianin ]
Pozatym te karty są 256 bitowe i te 512MB nic nie daje.
Madril [ I Want To Believe ]
Mogę się mylić, bo na kartach graficznych się nie znam w zbyt dużym stopniu, ale wydaje mi się, że 256 bitów nie ma nic wspólnego z ilością pamięci danej karty... :)
***Half-Life*** [ Generaďż˝ ]
Po to są: kasę, kasę i jeszcze raz kasę...
...i... nowe wątki :>
Wkrótce pojawią się karty z 1 GB Ramu :)
I też pojawią się wątki po co na karcie 1 GB?
Marsellus Wallace [ Fukitol ]
LEGEND --> takie karty produkuje się właśnie po to, by najbardziej hardkorowi z hardkorowców mogli się podniecać, ze mają parę klatek więcej przy D ]I[ na ultra haju + rozdzielczosć 1920*1440 + 8AA+ 16AF. Ale jak za jakiś czas wyjdzie Unreal 3 albo raczej gry bazujące na tym engine'ie... Niedługo zapewne pojawią się karty z 512 bitową magistralą (już są profesjonalne Matrox Parhelia od dość dawna), no i karty wielordzeniowe.
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
proszę niech mi ktoś odpowie:)
Mam Radka 9800pro, podpiętego pod dość leciwą płytę główną ASUS "A7V266-C"
i spotkałem sie z taką opinią, że przez tą płytę wykorzystuję kartę graficzną co najwyżej w 50%, to prawda?
TeadyBeeR [ Legend ]
Nie prawda. Nie wiem co to za plyta glowna i nie chce mi sie szukac dokladnie, ale jezeli w jakikolwiek sposob ogranicza Twoja karte, to przez nizszy mnoznik AGP. Pewnie ma AGPx4, a karta zapewne obsluzy AGPx8. Jednak strata wydajnosci tym spowodowana jest tak mala, ze pewnie pomijalna. A juz na pewno nie siega 50%.
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
TeadyBeeR ----> wielkie dzięki stary:)
MGS_Saladin [ ]
narazie niewiel ale za 2 lata to będzie standart :) kto chce się uzbroić na następne lata pewnie kupi
darek_dragon [ 42 ]
Marsellus Wallace --> Karty graficzne od dawna są wielordzeniowe :P Potoki renderujące to nic innego jak odrębne rdzenie. Taki np. GeForce 6800GT jest 16-rdzeniowy, a generacja 7 będzie miała ponoć 24 potoki.
bles [ Pretorianin ]
A po co do Ferrari 360 Modena mozna dokupic bialy recznie malowany pasek na masce za 6000 funtow? Albo uchwyt do kubkow chowany elektronicznie zamiast recznie za 1000 euro do bmw serii 7?
Ozzie [ Generaďż˝ ]
LEGEND --> A boli cię to że robią takie karty? Jak ktoś ma kasę to sobie kupi, jak nie to nie, a za dwa lata to będzie standard...
Mają nie robić coraz wydajniejszych kart? może niech wszyscy poczekają na ciebie?
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Dla kasy. Duża ilość taniej i nędznej jakości jako czynnik zachęty napudełkowej :E I w dodatku można zwiększyć nieadekwatnie cene takiej karty.