Thomolus [ Generaďż˝ ]
Gdyby tak kodowano gry, H-L 2 zajmowałby 200MB :-)
Na początku uprzedzę, że kiedyś już był temat na forum dotyczący dem znajdujących się pod poniższym linkiem. Jednak pewnie nie wszyscy mieli okazję się z nimi zapoznać. Zobaczcie ile można upchać w tak śmiesznej, jak na dzisiejsze czasy objętości 64 kB. Na pierwszy ogień proponuję uruchomić już dość leciwe demo " fr-08: .the .product" z 2000 roku, a następnie fr-019: poemtoahorse z 2002. O ile sama grafika może nie zwali was z nóg, to sam sposób zakodowania tego w 64 kB napewno. Na deser pozostanie prosta gra fpp zajmująca zaledwie 96 kB (kkrieger pod adresem https://www.theprodukkt.com/). Uprzedzam, że gra może haczyć na starszych kompach.
mycha921 [ N-Gage QD ]
extra :DDD
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Jeszcze dla leniwych link do gry w 96 kilobajtach ".kkrieger - chapter I".
Michlos [ ! - C - O - O - L - ! ]
O_o mnie zatkalo jak to zobaczylem, 64kB i tyle tego i to nawet z dzwiekiem, a to co zabiera 95kB poporstu kosmos, fajnie gdyby tak gry kodowali ale minusow to pewnie tez sporo ma
Yo5H [ spammajster ]
nie wierze
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Stare, i nie praktyczne. (zobaczcie sobie jak chodzi to "cudo")
snopek9 [ Legend ]
Fajna nawet gra, bardzoladna grafika, po prostu jestem w szoku ze taka giera moze zajmowac niecale 100 kb
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Hamil_Hamster -----> w przypadku gier faktycznie nie jest to zbyt praktyczne, ale przyznasz, że nieźle zakodowali te dema. To w zasadzie już nie grafika, a czysta matma. Wszystko jest liczone w czasie rzeczywistym, co oczywiście się odbija na szybkości działania.
hctkko [ Firestarter ]
64 kb? Kiedyś robiło się party z konkurencjami demo 4kb a nawet mniej...
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Thomolus - Tak, bardzo fajnie, że jest taka ciekawostka.
Ale moja wypowiedź raczej była po to by uspokoić entuzjastyczne wypowiedzi jak "fajnie gdyby gry tak kodowali", otóż niefajnie, bo w nic byśmy nie pograli :E
Teraz niestety na PC brakuje jakiegokolwiek "nadmiaru" wydajności. Ale za to na takim XB2, lub PS3... Jeszcze przez kawał czasu będziemy mieli szybkości na zapas :) Jak kolwiek na PS3 to sensu większego mieć nie będzie (nośniki blue-ray 10GB, nikomu nie spieszno do kompresji), to na XB2 z grami na DVD może ktoś zaryzykuje zastąpienie części zapisanych tekstur przez takie genereowane w czasie rzeczywistym.
gromusek [ Piwa dajcie ! ]
Juz to kiedys widzialem to jest poprostu swietne :)
milys [ spamer ]
kkrieger robi wrazenie... 97 kb a grafika niewiele gorsza od q3 :P
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Hamil_Hamster -------> oczywiście masz rację, że w dobie napędów o dużych pojemnościach nie ma co się szczypać z oszczędzaniem miejsca. Link do tych dem zamieściłem właśnie jako ciekawostkę. Tu mamy doczynienie z optymalizacją pod kątem zajmowanego miejsca, natomiast w grach liczy się optymalizacja pod kątem elastyczności i szybkości działania.
Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]
Oj nie znacie się ;)
Fakt faktem, jest tam wykorzystanych kilka tricków (generatory tekstur, generatory obiektów 3d itp)
ale zdradzę Wam sekret. Jeden z gości z tej grupy (fraubrash) pracuje w microsofcie. I kolesie
umieścili sobie w dystrybucji directx swoją włąsną dll'kę, z której korzystają w swoich intrach. Stąd tak
mała objętość plików wynikowych.
A skąd to wiem? ;) Po prostu kiedyś na jednym z demoscenowych party gadałem z ich koderem.
Ale tak czy siak into w czasach gdy powstało powodowało opad szczęki.
edit : zreszta dociekliwi moga to sprawdzic, dekompilujac sobie to intro.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-29 15:50:29]
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Tańczący na Zgliszczach -----> o tym akurat nie wiedziałem
nathan rahl [ Konsul ]
To są właśnie uroki Demosceny :)
Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]
nathan rahl -> dokładnie. ;) pamietam jak niegdys demo absence wygralo bodaj io a potem sie okazało ze polowa z tych super efektow to byly animacje ( bezczelnie wpakowane do exeka pliki .fli ) ;)