GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gdyby tak kodowano gry, H-L 2 zajmowałby 200MB :-)

29.04.2005
14:53
[1]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

Gdyby tak kodowano gry, H-L 2 zajmowałby 200MB :-)

Na początku uprzedzę, że kiedyś już był temat na forum dotyczący dem znajdujących się pod poniższym linkiem. Jednak pewnie nie wszyscy mieli okazję się z nimi zapoznać. Zobaczcie ile można upchać w tak śmiesznej, jak na dzisiejsze czasy objętości 64 kB. Na pierwszy ogień proponuję uruchomić już dość leciwe demo " fr-08: .the .product" z 2000 roku, a następnie fr-019: poemtoahorse z 2002. O ile sama grafika może nie zwali was z nóg, to sam sposób zakodowania tego w 64 kB napewno. Na deser pozostanie prosta gra fpp zajmująca zaledwie 96 kB (kkrieger pod adresem https://www.theprodukkt.com/). Uprzedzam, że gra może haczyć na starszych kompach.

29.04.2005
14:57
smile
[2]

mycha921 [ N-Gage QD ]

extra :DDD

29.04.2005
14:59
[3]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

Jeszcze dla leniwych link do gry w 96 kilobajtach ".kkrieger - chapter I".

29.04.2005
15:08
smile
[4]

Michlos [ ! - C - O - O - L - ! ]

O_o mnie zatkalo jak to zobaczylem, 64kB i tyle tego i to nawet z dzwiekiem, a to co zabiera 95kB poporstu kosmos, fajnie gdyby tak gry kodowali ale minusow to pewnie tez sporo ma

29.04.2005
15:14
smile
[5]

Yo5H [ spammajster ]

nie wierze

29.04.2005
15:19
[6]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Stare, i nie praktyczne. (zobaczcie sobie jak chodzi to "cudo")

29.04.2005
15:26
[7]

snopek9 [ Legend ]

Fajna nawet gra, bardzoladna grafika, po prostu jestem w szoku ze taka giera moze zajmowac niecale 100 kb

29.04.2005
15:27
[8]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

Hamil_Hamster -----> w przypadku gier faktycznie nie jest to zbyt praktyczne, ale przyznasz, że nieźle zakodowali te dema. To w zasadzie już nie grafika, a czysta matma. Wszystko jest liczone w czasie rzeczywistym, co oczywiście się odbija na szybkości działania.

29.04.2005
15:31
[9]

hctkko [ Firestarter ]

64 kb? Kiedyś robiło się party z konkurencjami demo 4kb a nawet mniej...

29.04.2005
15:39
smile
[10]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Thomolus - Tak, bardzo fajnie, że jest taka ciekawostka.
Ale moja wypowiedź raczej była po to by uspokoić entuzjastyczne wypowiedzi jak "fajnie gdyby gry tak kodowali", otóż niefajnie, bo w nic byśmy nie pograli :E

Teraz niestety na PC brakuje jakiegokolwiek "nadmiaru" wydajności. Ale za to na takim XB2, lub PS3... Jeszcze przez kawał czasu będziemy mieli szybkości na zapas :) Jak kolwiek na PS3 to sensu większego mieć nie będzie (nośniki blue-ray 10GB, nikomu nie spieszno do kompresji), to na XB2 z grami na DVD może ktoś zaryzykuje zastąpienie części zapisanych tekstur przez takie genereowane w czasie rzeczywistym.

29.04.2005
15:45
smile
[11]

gromusek [ Piwa dajcie ! ]

Juz to kiedys widzialem to jest poprostu swietne :)

29.04.2005
15:46
smile
[12]

milys [ spamer ]

kkrieger robi wrazenie... 97 kb a grafika niewiele gorsza od q3 :P

29.04.2005
15:48
[13]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

Hamil_Hamster -------> oczywiście masz rację, że w dobie napędów o dużych pojemnościach nie ma co się szczypać z oszczędzaniem miejsca. Link do tych dem zamieściłem właśnie jako ciekawostkę. Tu mamy doczynienie z optymalizacją pod kątem zajmowanego miejsca, natomiast w grach liczy się optymalizacja pod kątem elastyczności i szybkości działania.

29.04.2005
15:49
[14]

Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]

Oj nie znacie się ;)
Fakt faktem, jest tam wykorzystanych kilka tricków (generatory tekstur, generatory obiektów 3d itp)
ale zdradzę Wam sekret. Jeden z gości z tej grupy (fraubrash) pracuje w microsofcie. I kolesie
umieścili sobie w dystrybucji directx swoją włąsną dll'kę, z której korzystają w swoich intrach. Stąd tak
mała objętość plików wynikowych.
A skąd to wiem? ;) Po prostu kiedyś na jednym z demoscenowych party gadałem z ich koderem.
Ale tak czy siak into w czasach gdy powstało powodowało opad szczęki.

edit : zreszta dociekliwi moga to sprawdzic, dekompilujac sobie to intro.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-29 15:50:29]

29.04.2005
15:50
[15]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

Tańczący na Zgliszczach -----> o tym akurat nie wiedziałem

29.04.2005
15:56
smile
[16]

nathan rahl [ Konsul ]

To są właśnie uroki Demosceny :)

29.04.2005
15:58
[17]

Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]

nathan rahl -> dokładnie. ;) pamietam jak niegdys demo absence wygralo bodaj io a potem sie okazało ze polowa z tych super efektow to byly animacje ( bezczelnie wpakowane do exeka pliki .fli ) ;)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.