mort.s [ Pretorianin ]
Nowe screeny z Heroes of Might and Magic
Na oficjalnej stonce pojawiły się nowe screeny. Jak dla mnie zapowiada się obiecująco.
Link poniżej
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Bajkowe, ale ładne :)
Gonsiur [ Angel of Death ]
Fajnie, mam nadzieje ze bajkowy klimacik z trojeczki bedzie zachowany :)
mort.s [ Pretorianin ]
Jak na początku pokazali 4 screeny to miałem pewne obawy ponieważ były jakieś takie nie wyraźne. Ale teraz już troszeczke mnie te obawy opuszczają. Jestem jeszcze ciekaw mechaniki gry, bo Herosie to bardzo istotna sprawa.
hugo [ v4 ]
A mnie sie nie podoba. Wole stary widok 2d, wszysko płaskie i wygodne... narobili grfy 3d i imo gierka straciła klimat... V część też pewnie rewelacyjna nie będzie...
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
heh nie jedna gre zkaszanili przez przejscie do 3D czego na przyklad Hirosi4 sa swietnym przykladem.
Moze w V to naprawia ale watpie grafika pewnie wazniejsza :(
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Co wyście się tak uparli na tą grafike? Może mieli pozostać przy grafie z jedynki, bo była najbardziej oldschoolowa? Blee :/
Valturman [ Konsul ]
zapraszam do dyskusji na ten temat do Jaskini Behemota.
nasze oceny ikomentarze zostaną wtedy zebrane w całośc i wysłane do UbiSoft'u.
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Cainoor -->bo zamiast bawic sie w ulepszaniej tej 3D ktora i tak jest beznadzijena mogliby ulepszyc ta z III i zajac sie dodawaniem nowych zamkow, potworow, ogolnie mozliwosci gry :)
Marvell [ Pretorianin ]
Grafika bardzo ładna, a co do 4ki to wcale nie wydaje mi się aby grafika tam była lepsza od poprzedników, przynajmniej odnośnie wyglądu potworów czy miast.
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Nie sądzę, żeby nagle UbiSoft wziął sobie nasze komentarze do serca i wrócił do 2d.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Zgredek - taa... To może po prostu by wydali dodatek do trójki?
mort.s [ Pretorianin ]
No moim zdaniem to grafiki w H3 nie da się ulepszyć, przykład: „cudowny” H4. Więc postanowi zrobić to w 3d, żeby takie marudy jak wy nie stawiali im zarzutów, że gry w 2D nawet nie potrafią zrobić.
cronotrigger [ Rape Me ]
całkiem całkiem ale Hirolsy w 2d bardziej mi odpowiadaja.. z reszta tak jak wormsy
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Cainor -->najlepiej gdyby zakonczyli serie. Teraz to tylko żeruja na fanach hirosow :/
Marvell [ Pretorianin ]
Gdyby brali sobie opinie graczy do serca to nigdy nie powstałaby czwórka. Bo jak można było spieprzyć tak świetną grę, to już lepszym pomysłem byłoby wypuszczanie dodatków do 3ki.
Valturman [ Konsul ]
czwórka był milowym krokiem do przodu, niestety twardogłowi fani H III okazali sie przepaścia w której zginął H IV i 3DO.
A jak wydzie V to beton H III i tak powie że im się gra nie podoba bo jest Inna (bo jest inna niż H III)
mam tylko nadzieję że zabardzo nie wróca do HIII, bo były to wielki krok do tyłu
Marvell----> sciągnij sobie WOG'a
kamyk_samuraj [ Generaďż˝ ]
Valturman ------> niektórym osobom nie podoba sie IV i to nie dlatego że są "betonem" jak ich nazywasz tylko że zmieniono charakter rozrywki (armia złożona z bohaterów - bleee). Sam pogrywałem we wszystkie części HoM&M i muszę powiedzieć że IV jakoś najsłabiej mi przypadła do gustu ale to nie znaczy żeby kogoś wyzywać i obwiniać upadkiem 3DO.
Marvell [ Pretorianin ]
Valturman---> Nie jestem twardogłowym fanem 3ki hehe, bo szczerze mówią bardziej podobała mi się 2ka. A mógłbyś powiedzieć czym objawia się ten milowy krok do przodu w 4ce? Bo jak dlamnie to właśnie był to milowy krok ale do tyłu.
Marvell [ Pretorianin ]
I na pewno nie ja byłem tym który przyczynił się do upadku 3DO bo kupiłem oryginalną 4kę. 3DO upadło daltego że, spieprzyło - co wydawało się niemożliwe - chyba 2 najpopularniejsze serie swoich czasów Herosów no i Might and MAgic (rpg).
Thomolus [ Generaďż˝ ]
Valturman -------> to powiedz, dlaczego podoba mi się HOMM 3 i Disciples 2, a nie podoba mi się czwarta część HOMM? A napewno D2 to nie to samo co HOMM 3.
Valturman [ Konsul ]
:) a jednak ubodło :)
zabawe z herosami zacząłem od II. Zawsze mnei bolało że bohater stoi sobie na wzórzu i w zasadzie sie obija. H III okazało sie bardzo podobne do H II (nowości było niewiele).
HIV za to był zupełnie nowa grą. zmieniło sie prawie wszystko grafika, zasady poruszania sie po mapie, bohaterowie przestali być li tylko obserwatorami. Dla osób którzy przesiąkli poprzednimi częściami było bardzo trudno zaakcepować nowe realia. Dlatego gra spotkała się z krytyką fanów tej serii.
mówicie armia z samych bohaterów, a czemu nie, a co jest gorsza od jednego bohatera i armii smoków? wsystko zależy od strategi jaka przymiesz w rozgrywce.
HIV daje o wiele wiecej możliwości w wyborze strategii, a dając punkty ruchu oddziałom urealnił grę (nie można już było za pomoca kilku boharetów przeprowadzić armii przez ccałą XXL w jednej turze :)
jedyny zarzut jaki mam do HIV to niski poziom AI komputera, ale to zależy od twórcy mapy.
Inna sprawa że 3DO dało ciała z M&M IX
Salado [ Pretorianin ]
Buuu, ale brzydkie
wybujanozbajkowionowydziwione dziwadło
kurtt [ metal up your ass ]
Od nikogo niezależny gracz może kierować się tylko i wyłącznie subiektywizmem.
Jakiś czemu świat pokazał screeny HeroesIV, od razu wiedziałem, że będzie to gra slaba. Tak też się okazało. Co z tego, że bajeczna grafika, super muzyka i wszystko nowe skoro to w ogóle nie ma GRYWALNOŚCI i KLIMATU z cześci III?
Moim zdaniem IV to profanacja, a znając życie V będzie jeszcze gorsza. Co z tego skoro pisma komputerowe wystawią tej grze po 9/10 i ludzie to kupią. (slava CDP).
kurtt [ metal up your ass ]
errata:
"od nikogo zależny"
Valturman [ Konsul ]
:)
a powyżej przykład wypowiedzi ortodoksyjnego fana HIII (czyt. beton) :)
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
a powyzej mamy przyklad wielkiego znwcy i znanego i uznanego autorytetu w dziedzinie gier HoMaM
kurtt [ metal up your ass ]
zieeeeeeef
dla graczy najważniejsza jest grywalność, a tej w odsłonie IV wyraźnie ubyło - na rzecz bohatera, który mógł walczyć hahaah
Valturman [ Konsul ]
:) tej okolicy Cienia to raczej nieznany, czy autorytet w dziedzinie gier HoMaM to też raczej nie, ale mam za soba kilka turnieji herosów i akurat na ten temat ma wyrobine zdanie. :)
Marvell [ Pretorianin ]
Zgadzam się że obecność bohaterów na polu bitwy było dobrym posunięciem, powiedział bym że to taki krok ku rpgom, ale cała reszta to komp[letna porażka. SAm,a rozgrywka na polu bitwy to żenada, pstrykasz myszką na jakimś polu a wybrana jednostka staje na innym, a oblężenie zamku? Heh, kompletne nieporozumienie bo to żadne oblężenie grupka wilków gryzie bramęi zamek pada, nie wspominając już że zamek wygląda jak buda dla psa, możnaby jeszcze długo wymieniać "zalety" 4ki ale mówiło się o tym już tyle razy.
Ja tam jednak mam nadziejęże 5 będzie ok i weżmie z wszystkich serri co najlepsze.
mineral [ Guild Wars Maniak ]
Heroes IV można było o kant tyłka potłuc.
V wygląda b. ładnie. Mam nadzieję, że nie powtórzy się jak z IV i będzie to wspaniała strategi turowa jak HIII.
Valturman--> to, że innym się nie podoba IV to nie znaczy, że musisz ich nazywać betonami. A jeśli bardziej od III podoba Ci się IV to przykro mi, ale w mojej opini masz spaczony gust.
Salado [ Pretorianin ]
IV była niezła, ale brakowało jej kilku fanych zagrań z III
mix byłby super
Valturman [ Konsul ]
:) oj bolał by ciebie ten tyłek :) oj bolał
ja nie mówie że HIII było złe, owszem podoba mi się. Mówię że HIV jest inne, a duża część fanów tej serii oczekiwał że dostaną kolejną mutacje tej samej gdy taki dodatek nr 4. A tu zmyłka trzeba poznac coś nowego przestawić sie na zupełnieinny system gry. Nie problem znaleźć złe strony w czymś co się nie podoba, sztuka poszukać walorów.
Dla tych co chcą mieć kolejną wersje HIII polcam ściągniecie sobie WOG'a, rosjanie wprowadzilie wiele fantastycznych poprawek do starego dobrego HIII
Kiss [ Konsul ]
HIV jest inne, ale także kilk razy gorsze od swojego poprzednika, powody:
W walce nie liczą się jednostki 1 i 2 poziomu, gramy tylko dwoma poziomami!Powód? Procentowy przyrost ataku i obrony.
Fatalna inteligencja komputera podczas walki. Walimy na dżiny a te mając wybór-puścić lodowy pocisk za 2000dmg lub szczęście(czy inny nic im nie dający czar) w 90% wypadków wybieraja to drugie:]
Fatalna inteligencja komputera na mapie. Wystarczy dać wysoki poziom trudności i mobilnych strażników. Wjeżdżamy na tereny wroga i co widzimy? Grób na grobie:) Gdy nie damy mobilnych strażników natężenie grobów będzie odrobine mniejsze.
Walczący heros co spowodowało iż walka dwóch armii wygrywa ten który pierwszy zabije herosów przeciwnika(nawet przy dwa razy mniejszej armii)
Mniej jednostek, mniej miast.
Kopalnia złota=1000zł. Kapitol=1000złota
Komiczny wygląd większości jednostek (behemoty-pluszaki z garbem? Budzą groze:))
Podsumowując gra nie jest zła:) ale od części 3 dzielą ją lata świetlne. Heroes 4 umieściłbym gdzieś pomiędzy Disciples 2>,a< Age of Wonders 2.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Heroes 3 jest ekstra. Jednak po paru latach grania - wieje nudą. I to nie od dziś. Przeszedłem wszystkie możłiwe scenariusze/kampanie wraz z dodatkami i po prostu gierka mnie znudziła. Czasem można raz na pare miesięcy odpalić jakiś scenario, ale nic poza tym.
W Heroes 4 grałem także z wypiekami na twarzy. Bardzo mi się giera podobała. Przeszedłem wszystko, co było do przejścia. Ruchomi bohaterowie to było coś nowego. Armie złożone z samych hersów były całkiem wypasione ;) Dodatkowo dodano możłiwość poruszania się armiami bez przewodnika. Fajnie to rozwiązali, bo takie armie nie mogły zajmować kopalni, ni zamków. Graficznka była cukierkowa, ale mi bardzo przypadła do gustu. Wszystko się świeciło, ruszało. Po prostu gierka bardzo fajna i spędziłem nad nią kupe czasu.
Heroes 5 widzę także zapowiada się ciekawie. Narazie tylko po screenach, które na szczęście pokazują, że gra ma inną grafikę od części 1,2,3 i 4. Już czymś się będzie różniła. Mam nadzieje, że zmiany w mechanicce także wystąpią. Do tej pory, nie mam o nich zbyt dużego pojęcia.
Zobaczymy. W każdym razie nie skreślam tej gry od razu. Poczekam aż wyjdzie, pewnie kupię i dopiero, gdy przejdę wszystko co jest do przejścia - wydam wyrok.
Valturman [ Konsul ]
Cainoor--> ja już wszystko Cibie znudziło to poszukaj w sieci turniejów HIII i HIV.
(Mam nadzieje że Imperium Behemota rozpocznie kolejne turnieje)
Jest to zupełnie inna gra niż to co poznałeś grajac dla przyjemności.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Valturman - Dzięki. Niestety już nie mam tyle czasu na granie co kiedyś. Muszę dosyć mocno się ograniczać. Trójka i Czwórka odeszły już u mnie na emeryturkę. Teraz czekam na ich młodszego braciszka :)
Marvell [ Pretorianin ]
Tak sobie marzę żeby twórcy 5ki zrobili takie zdobywanie twierdz jak w Age Of Wonders które moim zdaniem było majstersztykiem, bo jesli będzie tak jak w 4ce to już mi się nie podoba.
A do wad 4ki dorzyciłbym masę słabych i kompletnie nic nie znaczących czarów, nie wspominając już o dziwnym systemie ich nauki.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Marvell - za to w Trójce systemu nauki czarów w ogóle nie było ;)
Zdobywanie zamków od początku serii było traktowane z przymrużeniem oka. Czwórka niczym nowym nas nie zaskoczyła.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-27 09:57:01]
Lipa™ [ Pretorianin ]
H4 był nieudaną częścią serji. Dlatego, że zrobili ją w środowisku trójwymiarowym. Ale nie oczekujcie, że nagle gra zostanie wydana przez Ubisoft w grafice 2D, bo jest wtedy lepsza grywalność. Poprostu 3DO zrobiło wiele błędów, ale to nie oznacza, że nie można zrobić dobrej gry tego typu w grafice 3D.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Lipa - Przecież ta grafika 3D w Czwórce nie była zła. Chyba nie to było powodem fali krytyki. Najgłośniej krzyczeli Ci, którym nie podobało się włączenie bohatera jako aktywnego uczestnika walki.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-27 10:05:34]
Lipa™ [ Pretorianin ]
Ja nie mówie, że grafika była zła, ale wielu się jej czepia ponieważ uważają, że grafika 3D jest powodem zmniejszonej grywalności H4, a kolejna część powinna zostać wydana w 2D.
barteqq [ Konsul ]
zapowiada sie fajna gra
Marvell [ Pretorianin ]
Cainoor--->Zgadzam się że zdobywanie zamków nie było jakoś specjalnie rozbudowane, ale jakoś te zamki wyglądały i warto było posiadać takie katapulty i sam przyznasz że nawet dużo słabsza armia mogła się skutecznie bronić przeciwko duzo silniejszemu atakującemu no i aby taki dobrze broniony zamek zdobyć trzeba było się napocić no i mieć jakąś strategię.
A w 4ce? 2 szopy otoczone płotem które nie bronią przed atsakiem melee, słabiuteńka brama która padała poduderzeniami najsłabszych jednostek nudne to i beznadziejne. To już lepiej żeby w 4ce w ogóle zrezygnowali ze zdobywania zamków niż robić taką żenadę.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Lipa - przecież ta grafa 3D była bardzo podobna do tego 2D z Dwójki, czy Trójki. Wydawać kolejną część w 2D w 2005 roku, tylko dlatego, że garstka ortodoksów nie może pogodzić się z upływem czasu, to absurd. Niech ten czas spędzony na biadoleniu, spożytkują na tworzenie nowych modów do Trójki. Nie będą narzekali na Piątke, a i zrobią coś pożytecznego.
Marvell - W poprzednich częściach katapulte każdy posiadał niejako z urzędu. Umiejętność pozwalała strzelać celniej i więcej. Przyznam, że to było całkiem fajne rozwiązanie. W Czwórce zrobili tutaj krok w tył. Może poprawią to w Piątce.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-27 10:17:38]