GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.156)

20.04.2005
10:03
smile
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.156)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzednia część:

20.04.2005
10:05
smile
[2]

Adamus [ Gladiator ]

Widze ze dzieki W8 watek znow sie rozkrecil :-).

DariFula --> Moze nowa jednoosobowa ekipa? ;-PPPP

20.04.2005
21:05
smile
[3]

dziadek [ Centurion ]

Ale sie mecze z tym DeathModem.Wszystko pokrecone Fuzzfaz w Arnice i nic z "He'li says hello".podobno Anna jest w Tryton ale ma on instrumenty dla Barda z portalami/Fuzzfaz/.W Arnice walki po 40min. z pomoca wszelkiego rodzaju pomocnikow.Cieżko/po udanej potyczce-sawe bo nie wiadomo co za rogiem/ ale mam czas to sie bawię.Jutro okrągly klucz i powrot do klasztoru.
Pozdrawiam.

20.04.2005
23:35
smile
[4]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Kurcze, olałem trochę zmysły, a cecha ta ma, o ile się nie mylę, wpływ na zdolności bitewne naszych postaci (m.in. na ilość ataków podczas rundy?). Będę musiał przy najbliższych poziomach doświadczenia nadrobić jakoś tą zaległość.
Przy okazji dałem samurajowi miecz z banku z Arniki (taki z klątwą, nie można go normalnie zmienić na inną broń). Od razu poprawiły się obrażenia (i to sporo), doszły jakieś dodatkowe ataki :) Samuraj w tej chwili przebija chyba mnicha :)
Jestem teraz w Tryntonie, tzn dopiero co wlazłem do tego obszaru. Drużyną 4-osobową gra się tutaj znacznie łatwiej niż pełnym składem, te wszystki roślinki nie sprawiają aż takich problemów.

21.04.2005
12:21
[5]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Adamus---->>> A może jeszcze kilka screenów z WoW ??? Z tego zaawansowanego etapu gry.

21.04.2005
14:46
smile
[6]

Monastor [ Centurion ]

Adamus -> Jasne, czemu nie ;)

Wracając do W8, mój wojownik ma już 2 ataki w rundzie (8lvl)... za to mój mnich jedynie po jednym na rączkę :/ 2 ataki po 10 w rundzie :/

Mam nadzieję, że później się nieco rozkręci...

23.04.2005
15:37
[7]

Katane [ Useful Idiot ]

No, ustne zaliczone :)

Dziadek --> I jak tam granie na modzie? :) Jest stabilny? Probowales juz odwiedzic T'rangow?

Monastor --> Mnichowi bardzo przydaje sie szybkosc i zrecznosc, do tego sugeruje po 3 punkty co poziom przyznawac mu do walki wrecz - wplywa ona nie tylko na celnosc, ale i obrazenia i ilosc atakow. No i oczywiscie - sila.
Sugeruje olac zupelnie magie, bo u hybryd (czyli wlasnie mnichow, ninja itp.) sprawdza sie ona chyba tylko w przypadku Lorda i Walkirii, inne postaci zwczyajnie zbyt odstaja od np. takiego wojownika, jesli nie laduje sie u nich wszystkich punktow w umiejetnosci zwiazane z walka wrecz.

23.04.2005
15:46
[8]

DariFula [ Dari Fula ]

Kurcze ... mam zaczętego tego solo wojownikiem dragonkiem na mod`zie z flamestryke, a teraz bym sobie zagrał na tym mod`zie od Mac`a ... ciekawe, czy można przenieść postać, ale chyba nie, skoro zbyt mocno się scenariusz różni w tym mod`zie najnowszym ...

... pozdrawiam all ...

edit:

Adamus --> dzięki za odwiedziny (wiesz, napewno na jakiej stronie)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-23 15:47:53]

23.04.2005
22:19
smile
[9]

Monastor [ Centurion ]

Idzie nieźle... Wojownik ma 2 ataki (maksymalnie 2 zamachy w każdym)... Mnich zaś ma 3 ataki (każdy po 3 zamachy). Co 10-ty cios u mnicha to nagła śmierć :)

Obaj są na 13-tych levelach.

Jakkolwiek, zabijanie Don Balrone'a z zaskoczenia skończyło się źle... 9 ciosów mnicha + 4 ciosy wojownika, wszystkie od tyłu... żaden nie trafił :/ ... Potem 3 rundy i koniec z postaciami... Tylko jakiś pan z kosą większą od niego samego :) ;D
Chyba trzeba będzie uciułać na Astral Dominae...


Co do magii... Troszeczkę uczę mnicha magii boskiej... Ot tak dla celów leczniczych... Czasem wojownik nie jest w stanie sam wypić eliksiru ;P

24.04.2005
20:30
[10]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Właśnie jestem po walce z duchami bukanierów oraz po walce z save/load, aby zdobyć Light Sword (Lekki miecz). Nie posiadam jednak Lekkiej Tarczy. Zdaje się, że w Bayjin jest skrzynia, w której można znaleźć od czasu do czasu ten właśnie miecz, więc może i tarcza się trafi? I o którą skrzynie chodzi? Wiem, że jedna jest kawałek za rozbitym statkiem, coś też powinno być przy domkach z więźniem Umpani.

Poprzednio pisałem, że samuraj jakby zaczyna powoli odstawiać mnicha. Mnich jednak znowu wyszedł na prostą. Mimo że samuraj walczy teraz lekkim mieczem, to i tak to mnich jest jakby trochę bardziej skuteczny (mają 18 lub 19 poziom). Inna sprawa, że z nowym sprzętem odbyłem dopiero kilka walk. Zobaczymy więc, co będzie dalej.
Wynalazca od niedawna (od 14 poziomu?) zaczął się bardzo przydawać. Znajduję coraz potężniejsze przedmioty dla niego, coraz lepiej strzela z tej swojej pukawki (i, co najważniejsze, praktycznie cały czas trafia).
Zastanwiam się też nad nowym składem - Faerie Ninja solo lub x2, Faerie Ninja + Lizardman Warrior lub Dracon Warrior, ewentualnie Mnich Elf solo :)

W moim pierwszym, utworzonym dwa lata temu składzie miałem: Lizardmana, Dracona, prawdopodobnie Wojowników, Biskupa lub Kapłana, Barda, być może Ninję (ras niestety nie pamiętam) i Lorda Człowieka. Było duuużo trudniej niż tym 4-osobowym składem. Nie przypominam sobie, abym pokonał Nessie. Poza tym w strasznie ciężko walczyło mi się w Tryntonie, czyli na wcześniejszym etapie rozgrywki. Tym razem zaś poszło bez żadnych problemów. Ogromne problemy były również w Bayjin i w Podmorskich Jaskiniach, a teraz idzie mi jako tako, jeśli tylko nie wpakuję się w jakieś naprawdę wielkie grupy wrogów.

24.04.2005
20:40
smile
[11]

Monastor [ Centurion ]

U mnie tymczasem 15 levele i coraz lepiej idzie...
Mnich ma już 12 ataków w rundzie (2 ręce po 2 ataki po 3 zamachy), wojownik zaś na 4 (2 ataki po 2 zamachy) poprzestał... Martwi mnie trochę kwestia obrażeń :/ Pomimo siły 100 i umiejętności "miecz" 95, mój wojownik zadaje najwyżej 50 punktów obrażeń w jednym ataku (najczęściej około 25)... Używam nadal diamentowego floretu... Zmieniać coś u postaci, czy raczej szukać lepszej broni?

Co do questów, to właśnie dostałem misję zestrzelenia czarnego statku i mam już moliri chaosu (jest też hełm spokoju od szamana)... Za 2 tygodnie powinienem już kończyć. (sporo zajęć w szkole :P )

24.04.2005
23:21
smile
[12]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Jeśli chodzi o moje postępu w rozgrywce to:
- mam Moliri Chaosu i Astral Dominae
- wykonałem większość zadań dla T'Rang i Umpani, będę chciał zawrzeć między nimi sojusz (poprzedniu wytłukłem mrówy :P)
- nie zwiedziłem jeszcze wielu ciekawych obszarów, m.in. tych ukrytych lochów, chciałbym je zobaczyć, gdyż poprzednio je sobie odpuściłem :/
Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu skończe grę, zwłaszcza, że będę miał trochę wolnego czasu (brak kolokwiów itp :P)

Monastor --> Mój samuraj walczy dwiema brońmi i ma po 2 ataki na każdą rękę, każdy atak po 2 zamachy :/ Czyli praktycznie to samo... (chyba że również masz dwie bronie)
Mnich podobnie jak u Ciebie...

24.04.2005
23:43
smile
[13]

DariFula [ Dari Fula ]

Monastor --> mnich na 15 atakach poprzestanie, zaś wojownik na 6, chyba, że dasz mu w lewą dłoń jakąś broń (zamiast miecza/topora dwuręcznego/maczugi Lorda Lawy lub tarczy - nie wiem czym walczysz). Wojownikowi wymień jak najszybciej Diamentowy floret, gdyż wojownik jest od zadawania w szale w granicach 100 p. obr. jednorazowo i to na bidę, wymień chociażby na głupi dwuręczny claymore lub dwuręczny topór do kupna od Antone`a w Arnice, bądź dwuręczną buławę wodza (ma ją ten drzewiak na dole, co zaprasza nas na drzewo - trzeba go okraść, albo zabić).

Mój solowy fighter drakon (lvl 18) po nieudanej próbie podbicia Mauzoleum - prosto ze skraju dziczy zawitał do T`Rang. Ostra jazda jest gra bez magii i do tego startowo z minusami w psionce i boskiej (dla drakonów -5) nie wiem, co będzie dalej, jak będę spotykał te wiedźmy z żywiołami w obstawie, te wiedźmy geomantki, hydro, itd. (15 lvl), takimi czarami walą, że ...

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-25 00:57:27]

25.04.2005
22:15
smile
[14]

Monastor [ Centurion ]

15 ataków i koniec... co to za beznadzieja ??? :P

Co do wojownika, wiem że jest lipnie bo mój poprzedni wojownik zadawał około 120 p. obrażeń w szale... Co do broni dwuręcznych... Nie wiem czy warto rezygnować z tarczy... Już wiele razy ocaliłą mi skórę :P

Ostatnio zabrałem tego psionika mooka (Urq) na zwiedzanie dominusa... 9 poziom i ginął w każdej walce... ale potem zacząłem go zwalniać z drużyny tuż przed walką i było dużo lepiej:
1. Mało co mu zrobili moi przeciwnicy
2. Hp tak chyba mu przybyło
3. Leczy mnie od czasu do czasu
4. Doświadczenia nie kradnie na koniec
Miodzio :P
Tylko denerwujące jest to przyłączanie i zwalnianie co chwilę

26.04.2005
21:03
[15]

JRK [ Generaďż˝ ]

Ok, jak to zwykle bywa, mam zagadkę :) Co to za gierka - język angielski, PC ma się rozumieć. Ocenzurowałem jej tytuł na dole ekranu, żeby nie było za łatwo...

26.04.2005
21:06
[16]

JRK [ Generaďż˝ ]

A ponieważ napis "gry online" w lewym górnym rogu ocenzurował imię postaci, daję jeszcze jeden obrazeczek, w ktorym widac już je doskonale :-)

27.04.2005
01:09
smile
[17]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

JRK --> Nie mam pojęcia, cóż to za gra :P

Pograłem dzisiaj dłużej w Wizardry i okazało się, że Bayjin nie stanowiło najmniejszego problemu. Pierwszą drużyną musiałem co chwila chować się do tych domków, a tym razem walka skończyła się całkiem szybko :)
Przy okazji powiem, że dopiero teraz jestem na levelach 18-20. Wcześniej pomyliłem się, były one jednak niższe (16-17?) :/
Jak dla mnie postacie typu mnich lub postacie magiczne mają jedną "wadę", tyczy się to większości cRPG - szkoda tych wszystkich przedmiotów, których nie da się założyć :P Co chwila muszę sprzedawać jakieś fajne rękawice, nagolenniki, zbroje, miecze... :(
(chociaz z drugiej strony, jak się popatrzy na te 12 ataków mnicha, to może nie ma czego żałować? :)

27.04.2005
09:42
smile
[18]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

JRK --> wygląda jak stary poczciwy Dungeon Master.

27.04.2005
09:45
smile
[19]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Po chwili zastanowienia:
Dungeon Master to nie jest. Chyba, że w nowszej wersji java.

27.04.2005
12:06
smile
[20]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

JRK -> Nie jest to przypadkiem Abandoned Places II?

27.04.2005
13:52
[21]

Monastor [ Centurion ]

Pozbyłem się już diamentowego floretu ;)
Ruszyłem tyłek do klasztoru i wziąłem żądło demona... Zamierzam spróbować znaleźć ponownie ten grobowiec na górskich pustkowiach... Jeśli dobrze pamiętam, był tam ładny żółto srebrny miecz zadający przyzwoite obrażenia :)

Zastanawiam się, czy jest sens w trenowaniu umiejętności "nowoczesna broń" u wojownika... W sumie nigdy nie widziałem nic innego, niż pistolet umpani :/
Gdzie można znaleźć jakąś fajną nowoczesną broń ?

27.04.2005
14:44
[22]

Katane [ Useful Idiot ]

Monastor --> Blunder Buss (po polsku Garłacz) jest do kupienia w obozie Umpani u kwatermistrza. Zadaje 2-48 pkt. obrazen i ma szanse na trafienie krytyczne. Jedyna jego wada, to amunicja - musket balls - ta jednak niemal na tony mozna kupic u wspomnianego kwatermistrza, przynajmniej dopoki sie go nie "sypnie" ;)

27.04.2005
16:28
[23]

Monastor [ Centurion ]

Katane --> Ale do tego muszę się chyba sprzymierzyć z Umpani :/
Nigdy mi się nie udało pogodzić obu ras... W którym momencie będę mógł bezpiecznie do nich dołączyć? (tak, żeby nie było konfliktów z T'rang)

27.04.2005
17:41
[24]

Katane [ Useful Idiot ]

W ktorym chcesz, dopoki ich nie zaatakujesz :) Mozna wykonac np. wszystkie misje dla obu ras i ostatnia wybrac u ktorejkolwiek, ew. wlasnie je pogodzic.

27.04.2005
20:36
smile
[25]

Monastor [ Centurion ]

Dziwne... pamiętam, że jak grałem poraz pierwszy to miałem z tym problemy...
skoro tak mówisz, trzymam za słowo... W zasadzie nie zamierzam robić questów dla Umpani... Interesuje mnie jedynie broń ;)

PS
Szukałem już tego garłacza... nici... narazie można tylko kupić muszkiet... lepsze to niż nic ;)

27.04.2005
20:37
[26]

Katane [ Useful Idiot ]

Swoja droga, sciagnalem dzisiaj edytor do Wizardry 8 Mad Goda i jestem pod wielkim wrazeniem. Zmieniac mozna doslownie wszystko, statystyki przedmiotow, potworow, toworzyc wlasne, dodawac przedmioty do skrzyn itp. Rzecz wrecz wymarzona do tworzenia modow i byc moze sie kiedys do tego zabiore ;)

28.04.2005
08:27
[27]

JRK [ Generaďż˝ ]

Wreszcie udało mi się was czymś zagiąć :) Gra to Rings of Medusa II: Return of Medusa - jest nawet na Podpieskach, tyle że w kategorii strategy.

28.04.2005
15:53
smile
[28]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Udało Ci się. Straszna staroć - jeszcze z Amigi. I wygląda z opisu bardziej na strategię i cRPG.

28.04.2005
16:08
smile
[29]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Baltazar -> Na Atari ST też to chyba było :-)

29.04.2005
22:54
smile
[30]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Uff, chyba jednak nie skończę do poniedziałku Wizardry 8. W tej chwili zamierzam iść dopiero do Rapaksów, a o ile pamiętam, trochę się tam zejdzie. Mam tez nadzieję, że uda mi się zawrzeć sojusz zarówno z Umpani, jak i z T'Rang, na razie wszystko jest na dobrej drodze, pozbyłem się szpiega i uciszyłem kobitę z Arniki (He'Li?). Mam też wszystkie 3 przedmioty potrzebne do zakończenia gry.
Dosyć późno zawitałem do klasztoru na Południowo-Wschodnich Pustkowiach, w ogóle nie pamiętałem tej lokacji. Być może poprzednio w ogóle tam nie byłem... Sama walka w klasztorze była dosyć prosta, gdyż miałem trochę wyższe poziomy od przeciwników.
W tej chwili moja druzyna:
Samuraj 20lvl - prawie 600 zabitych
Mnich 20lvl - minimalnie więcej zabitych niż Samuraj
Wynalazca 22lvl - niecałe 150 zabitych, dosyć często oślepia i nokautuje przeciwników, wydaje mi się, że bez tej postaci poradziłbym sobie bez większych problemów, na pewno jednak znacznie ułatwiła rozgrywkę, bardzo przydawał się wcześniej gażdżet odwracający uwagę przeciwnika od drużyny, teraz bez przerwy korzystam z jego przedmiotów rzucających zaklęcia ochronne (Zbroja i Nadczłowiek, poza tym bardzo skuteczne leczenie)
Kapłan 21lvl - niewielu zabitych, ale na niższych poziomach niezastąpiony (leczenie, zdejmowanie paraliżów itp), w tym momencie z leczeniem lepiej radzi sobie Wynalazca, ale czar Odpoczynek przywracający wytrzymałość i czary chroniące przed magią są jak na razie nie do przecenienia :)

29.04.2005
22:56
smile
[31]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Dungeon Lords w "zlocie"

30.04.2005
17:53
smile
[32]

Monastor [ Centurion ]

Szpieg?
Hmm... chyba już wiem czemu mi nigdy ten sojusz nie wychodził :)
Kto jest szpiegiem i gdzie go mogę znaleźć ???

30.04.2005
17:57
[33]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Panowie, jak duzy swiat bedzie w Dungeon Lords ? Chcialbym, zeby byl naprawde duzy i zeby przejscie tej gry zajmowalo kupe czasu.. Zeby to nie bylo zwykle parcie do przodu i machanie mieczem

30.04.2005
19:41
smile
[34]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Monastor -->
Dopiero podczas tej rozgrywki dowiedziałem się, że współpraca zarówno z T'Rang, jak i Umpani może wyjść na jaw :) Porzednio nie miałem o tym pojęcia.
Gdy wykonamy jakieś misje dla obu ras i pójdziemy do Arniki, pogadajmy z He'Li. Przyzna się, że wie o naszej grze na dwa fronty i poprosi o małą pomoc finansową :) Niewielka suma powinna załatwić problem (ja zapłaciłem około 1500 sztuk złota).
W obozie Umpani jest z kolei szpieg T'Rang - sierżant Kunar, ten prowadzący sklep. Jeśli wykonujemy zadania dla T'Rang, to na samym końcu Z'Ant poleci nam znaleźć szpiega robali w obozie Umpani i podać mu hasło: "Noc przeznaczenia".
Hasło można jednak wyciągnąć odpowiednio wcześniej od samego Kunara - jest taki czar "Poznanie myśli" z Magii Umysłu :) Jesli podamy Kunarowi hasło, dostaniemy fałszywą przepustkę do bazy, trzeba ją tylko zanieść oficerowi Umpani, który wydaje rozkazy w obozie (nie w samej bazie, ale jeszcze w obozie, w tym drugim budynku na przeciwko sklepu).
Przepustkę można też ukraść i zanieść oficerowi. Efekt ten sam :)
Wydaje mi się, że tylko te dwie osoby mogą nam zagrozić. Jeśli poradzimy sobie z nimi, pozostaje nam tylko wykonać wszystkie zadania, zawrzeć sojusz z obiema rasami i ruszyć na Mrocznego Mędrca :)

30.04.2005
22:35
smile
[35]

Monastor [ Centurion ]

to znaczy że trzeba go zabić... czy podać to hasło ???

I do czego konkretnie jest potrzebna ta przepustka ???

01.05.2005
00:04
smile
[36]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Jeśli go zaatakujesz, to wszyscy Umpani skierują się przeciwko Tobie.
Przepustkę można używać w Grotach Góry Gigas. Jeśli wybierasz współpracę z T'Rang i ich agentem, to umożliwia ona wejście na sam szczyt góry, potrzebne jest to do wykonania jednego z zadań mrówek czy kim tam są ci T'Rang.
O ile się orientuję, to agenta można pozbyć się na dwa sposoby:
1) Używasz czaru "Poznanie myśli" i dowiadujesz się o haśle "noc przeznaczenia". Wpisujesz więc "noc przeznaczenia", na pytanie, kto Cię przysyła, odpowiadasz, że Z'Ant. Kunar upomni się jeszcze o zaległy żołd od mrówek, trzeba więc zapłacić, dopiero wtedy dostajesz fałszywą przepustkę. Idziesz do dowódcy w baraku na przeciwko, pytasz się go o sierżanta Kunara, ten odpowiada coś w stylu: "co Kunar?", pojawi się wtedy pole do wpisania tekstu - wpisujesz "zdrajca"/"traitor". Gościu żąda dowodów, dajesz mu więc fałszywą przepustkę. Teraz dostajesz już doświadczenie :)
2) Idziesz do Kunara, okradasz go z przepustki i dalej jest to samo. Do dowódcy, pytamy o Kunara, wpisujemy "zdrajca", dajemu przepustkę jako dowód :)

01.05.2005
09:10
[37]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

w Dungeon Lords jest cooperative multiplayer! wow!

01.05.2005
13:25
smile
[38]

Monastor [ Centurion ]

Ale jak dam dowódcy przepustkę, to dostanę ją spowrotem... tak?
Jakby co, to już ją mam... Nie wystarczy poweidzieć Kunarowi, że Z'ant nas przysyła... wtedy już nie powinien donosić :P

01.05.2005
13:39
[39]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Przepustkę niestety tracimy. Po prostu jeśli chcemy sojusz obu ras, to nie za bardzo jest nam ona potrzebna, przynajmniej wg autorów gry :/ Wykorzystując ją wjeżdżamy na sam szczyt i chyba musimy jakoś zniszczyć Umpani lub bardzo ich osłabić (nie wiem dokładnie, co tam można zrobić), to jest chyba odpowiednik zniszczenia statku T'Rang :/
Nie wiem, czy wystarczy powiedzieć Kunarowi, że szefu mrówek nas przysyła :/ Nie próbowałem tego, ale być może podziała.
Mi się za to wczoraj w nocy udało zawrzeć sojusz i zniszczyłem Czarny Statek. Sporo doświadczenia za to dostajemy. Mając w druzynie 4 postacie + 2 postacie konieczne do wykonania zadania (Drazic i Rodan uwolnieni z Obozu Rapaksów) dostałem 3x 400 000 dla każdej postaci :)
Teraz wróciłem do Obozu Rapaksów i spróbuję wybić wszystko, co się da, a następnie uwolnić królową. Trochę sporo jest tam tych templariuszy, ale chyba nie powinno być zbyt dużych problemów (w Zamku Rapaksów nie było).

01.05.2005
15:07
[40]

JRK [ Generaďż˝ ]

Potrzebnych jest mi kilka autorskich screenów z World of Warcraft do wrzucenia na stronkę - Bodziu, Adamus i kto tam jeszcze dorwał się już do gry - mogę prosić o pomoc? Jeśli ktoś się podejmie, to proszę wrzucić mi je na mejla. Aha - przynajmniej na jednym współczynniki postaci i na 1 ekwipunek fajni by było jakby się znalazły ^_^. Z góry wielkie dzięki za wsparcie w potrzebie ;-)

02.05.2005
00:58
smile
[41]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Ok, jednak udało mi się skończyć Wizardry 8 :) Już po raz drugi :)
Bardzo się ździwiłem, gdyż trzech lokacji za pierwszym razem chyba w ogóle nie odwiedziłem: szczyt Góry Gigas, obóz Rapaksów oraz Południowo-Wschodznie Pustkowia, o czym już wspominałem.
Pierwsze, co mi się nasuwa na myśl, to poziom trudności. Nie grałem na najwyższym, ale i tak momentami miałem spore problemy, zwłaszcza na początkowych etapach przygody. Najtrudniejsze walki - na drogach, zwłaszcza droga Arnika-Trynton (:P), walka z Donem Barlone na niskich poziomach doświadczenia, długa walka z Nessie, pierwsze walki z Rekinami Psi i na koniec potyczka z księciem Rapaksów i jego armią (niezastąpiony okazał się wtedy Wynalazca - nie jednego Rapaksa wykończył od razu przedmiotem, który rzuca duszenie na wszystkie wrogie postacie i nie raz ratował życie reszcie drużyny kamieniem regenerującym). Szkoda tylko, że Mroczny Mędrzec/Dark Savant jest tak strasznie słabiutki.
Bardzo spodobało mi się jedno z zakończeń: drużyna daje pióro Mędrcowi, ten sie uśmiecha, zaczyna pisać i nagle ogarnia nas ciemność... :)
Wielka zaleta tej gry - ogromne możliwości w kreowaniu i rozwijaniu drużyny. Możliwości jest masa, drużyny jedno- lub wieloosobowe, magiczne, typowo zbrojne lub mieszane. Nie przypominam sobie, aby w którejś z ostatnio wydanych gier tak ważne było odpowiednie rozwijanie postaci praktycznie przez całą grę :)

Ściągnąłem sobie przy okazji tech demo Might and Magic Tribute. Tak mi się spodobało, że niedługo zainstaluję sobie M&M 7 lub 8, bo w te części grałem tylko raz i kiepsko je pamiętam :)

02.05.2005
12:39
smile
[42]

Monastor [ Centurion ]

MMT w istocie zapowiada się nieźle ;)
Co miesiąc są jakieś publikacje i wreszcie widać, że coś się dzieje z tą grą.

Demo ma świetny klimat, ale nie ma wiele wspólnego z samą grą. Mam nadzieję że będzie ona równie dobra jak MM6 i 7

PS
Mam nadzieję, że słyszałeś o zmianie adresu strony ;)

02.05.2005
18:14
smile
[43]

DariFula [ Dari Fula ]

Witam All ...

Mnie nurtuje pytanie, czy na tym najnowszym MOD`zie do Wizardry 8 można ukończy grę. Na razie gram na Mod`zie Flamestryke i na tym chyba bezproblemu, bynajmniej jak na razie. Zas o tym najnowszym tak czytam i rodzą się we mnie atpliwości ... czy aby nie zawiera zbyt dużo błędów ??

Pozdrawiam ALL ...

02.05.2005
21:50
[44]

JRK [ Generaďż˝ ]

-->Adamus, Raf - wielkie dzieki panowie za pomoc :) Obrazeczki ukaza sie na stronce przy okazji recki WoWa juz jutro. Wiedzialem, ze mozna na was liczyc :-)

03.05.2005
11:34
smile
[45]

Raf [ Pretorianin ]

JRK -> Cała przyjemność po mojej stronie:)

03.05.2005
12:02
smile
[46]

Monastor [ Centurion ]

Pomimo pewnych trudności w postaci rodzeństwa zajmującego kompa, prę naprzód w W8... Mój wojownik i mnich mają 24-te poziomy, posiadam wszystkie 3 artefakty i wykonuję już ostatnie misje dla T'rang i Umpani.

Problemy z bronią się skończyły... na 23 poziomie wkroczyłem do Bayjn i znalazłem Excalibur (45 obrażeń, 25% szans na zły urok, 5% szans na zabójstwo :) Przy 6 atakach w rundzie wojownika i obrażeniach rzędu 90 punktów bez szału bojowego, można powiedzieć że jest nieźle.

Co do mnicha... Zdecydowałem się jednak podnieść mu trochę magię umysłu. Mentalny bicz bardzo się przydaje w walce ze słabymi potworami (wszystko trwa znacznie krócej). Co do walki wręcz... Doszedł on już do 15 ataków na rundę i zadaje obrażenia rzędu 35 punktów na cios.

06.05.2005
19:30
smile
[47]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Zastanawiam się coraz bardziej nad zakupem Neverwinter Nights. Dzieje mi się to od czasu informacji o wypuszczeniu moda umożliwiającego zagranie w EOB'a. Gra jest dość droga (około 129 zł.) więc cały czas mam wątpliwości. Pomóżcie mi je (ewnetualnie) rozwiać:
- warto kupić tą grę do zagrania w singla? Dużo tam lochów i innych labiryntów? Szybko sie nudzi?


06.05.2005
19:43
[48]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Ja od 2 lat czekam, aż stanieje poniżej 100 i ja CDP przetrzymam. W sprawie ŚPZ też się zaparli i nie chcą obniżyć choćby do 59, ale nie żałuję, że nie poszedłem "na stadion". Mam w co grać.

06.05.2005
19:57
smile
[49]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Oooooo!!! Właśnie się doczekałem. Za tydzień kupię Świątynię.

06.05.2005
20:39
smile
[50]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

W Neverwinter Nights nie grałem i jakoś nigdy mnie do tej gry nie ciągnęło, więc niestety nie jestem w stanie pomóc :(
Zastanawiam się za to nad ŚPZ, ale zniechęcają mnie opinie dotyczące długości rozgrywki... Czekam również na Beyond Divinity, może w końcu CDP obniży cenę. Divine Divinity podobało mi się, momentami nawet bardzo :)

06.05.2005
20:48
[51]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Demo NWN bardzo mi się spodobało. Niestety dema nie są zbyt miarodajne, szczególnie dla cRPG. Od początku byłem nastawiany do tej gry negatywnie - inne produkcje oparte na systemie AD@D zupełnie mi nie podeszły. Ale z czasem ...

06.05.2005
20:53
smile
[52]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mi się własnie spodobały inne produkcje oparte na tym systemie, tzn te od Black Isle oraz Bioware, czyli Baldury, Icewind Dale oraz Torment. Może nie tak bardzo, jak np. M&M, Fallouty czy ostatnio Wizardry 8, ale na pewno czas spędziłem przy nich miło (chociaż Tormenta postawiłbym na równi z tymi grami).
Jeśli chodzi o Neverwinter to moje obawy budzi fakt, że jest to gra przeznaczona raczej do trybu multiplayer, a do tego jakoś nie mogę się przekonać :/

06.05.2005
21:05
[53]

Mastyl [ Legend ]

e tam, nie tylko do multi. Naprawde niezla sprawa ten NWN.
Wiecie juz ze DLA zakonczyli prace nad swym modem? Z tego co juz upublicznili za darmoche, jest chociazby modul pozwalajacy na jazde konmi w swiecie NWN, i wyglada to naprawde dobrze. W ciagu kilku tygodni Bioware wypusci ten modul w swojej wersji Premium, czyli neistety za pieniadze. Ale dla chcacego nci trudnego... ;)

06.05.2005
22:19
[54]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Piotrek---->>> Dobra nowina. Obniżyli do 50 zł. (Deyond Divinity)

07.05.2005
00:39
smile
[55]

dziadek [ Centurion ]

DariFula Mod-1.3 jest straszny/zacina się/.Wgraj 1.5 ten na razie idzie dużo lepiej/gram od początku/ na poprzednim nie szlo wejść do kopalń.
Pozdrawiam wszystkich.

07.05.2005
00:52
[56]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Jak obniza cene BD do 19.99 to sie zastanowie...

07.05.2005
01:08
smile
[57]

DariFula [ Dari Fula ]

Wizardry 8 ... jak się w ogóle instaluje ten MOD 1,5 - ściągnąłem go, ale nie bardzo wiem, co mam z tym zrobić, czy podmienia się któreś pliki ???

Dziadek --> dzięki, zainstaluje sobie tego MOD`a , ale muszę się dowiedzieć jeszcze jak ;)

pozdrawiam All

07.05.2005
09:54
[58]

Katane [ Useful Idiot ]

DariFula --> Po prostu wypakuj gdzies ten zip, nastepnie pliki z folderu "deathstalker's..." przekopiuj do katalogu głównego wizardry i potwierdz "tak na wszystkie".

07.05.2005
10:34
smile
[59]

Monastor [ Centurion ]

Luke --> Beyond Divinity w Nowej Extra Klasyce??? :)
Byłoby fajnie.

Apropo tej serii... ci zdziercy zrobili nowy konkurs... Musisz kupić 3 gry z serii, w czasie trwania konkursu i je zarejestrować.... potem należy wykazać się kreatywnością w odpowiedzi na pytanie "Z czym kojarzy ci się NEK?"... Wiedzą jak wyciągać pieniądze z ludzi :)

PS
co innego jak się ma 10 niezarejestrowanych dotąd gier z serii... wygranych we wspaniałym konkursie GOL'a :D :P


Co do wizardry... Mam pytanie... Czy można wypełnić misję sojuszu jeśli się wcześniej podało współrzędne statku mędrca Z'antowi?

07.05.2005
10:42
[60]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Monastor --> O ile dobrze pamiętam, żeby zakończyć grę w sojuszu trzeba koniecznie zdemaskować szpiega T'Rangów w bazie Umpani (barman) inaczej Z'Ant zaatakuje cię za zdradę (moment zależy chyba od tego ile questów wykonałeś dla Umpani).. Nie jestem pewien, czy nie trzeba też przypadkiem zapłacić He'Li łapówki, żeby nie doniosła na twoją drużynę..

Co do questu ze współrzędnymi.. dopóki nie wykonasz misji zlecającej zniszczenie teleportu T'Rangów, albo statku Umpani możesz zakończyć grę sojuszem.

Jeśli Z'Ant cię zaatakuje istnieje możliwośc ominięcia sceny zdrady.. musisz wtedy za każdym razem, gdy zaczynasz rozmowę z Z'Antem dac mu jakiś przedmiot (np. Astral Dominae). Wtedy ten zamiast gadać o zdradzie, daje komentarz o przedmiocie który mu dałeś i ci go zwraca:)

07.05.2005
11:07
[61]

DariFula [ Dari Fula ]

Monastor --> z sojuszem Umpani/T`rang to jest tak, że można wykonywać queest`y najpierw dla T`Rang (prócz ostatniego), a później dla Umpani. Do Umpani można iść wcześniej po flagę, ale nie zaciągać się w ich szeregi (nie wykonywać żadnych zadań podczas wykonywania ich dla T`Rang). Dla realizacji sojuszu niewykonujemy ostatnich misji dla obu frakcji (dla T`Rang - zniszczyć statek Umpani, dla Umpani - zniszczyć teleport T`Rang). Po wykonaniu wszystkich misji udajemy się na Skraj dziczy, ale musimy posiadać przynajmniej dwa artefakty, by ukazał nam się tam obóz. Odbijamy stamtąd i przyłączamy do drużyny - po zakładnikniku T`Rang i Umpani (Drazic i Rodan (chyba)) i idziemy do dowódców Umpani i T`Rang.

Katane --> wielkie dzieki, zainstaluję chyba jeszcze w dniu dziesiejszym ;)

07.05.2005
14:31
smile
[62]

dziadek [ Centurion ]

Dari-Powodzenia .Napisz jaką wybraleś zaloge.Pamietaj-Myles jest już w klasztorze/jest majstrem/.W Arnice nie ma Anny jest Fuzzfaz.W zbrojowni w podziemiach/gdzie zapada się ta podloga/ gdzie byl ten portal do wyjscia na zewnatrz i ten zamek 8-zapadkowy i rapier i inne innosci/ stoi zepsuty robot/.Reszty niespodzianek dowiesz się sam-Powodzenia i pisz co sądzisz.
Ja ide b.wolno/rulez translator/.

07.05.2005
14:36
[63]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ale do zakończenia gry sojuszem wcale nie trzeba czekać z misjami Umpani! Można je od razu wykonywac razem z misjami T'Rang.. należy jednak zaatakować barmana Umpani w chwili gdy jest on sam (bez patrolu Umpani).

07.05.2005
14:46
[64]

DariFula [ Dari Fula ]

Hm., a jak się ma zainstalowanego MOD`a z Flamestryke, to czy można na niego narzucić tego MOD`a 1,5, czy trzeba wyinstalowywać Wizardry i instalować od nowa ??? ...

Dziadek ... nie będzie to solo napewno, ale i też nie jakiś potwornie wielki skład.

07.05.2005
18:55
smile
[65]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Dungeon Lords Online!

Epokowe dzielo tworcy Wizardry 8 dostepne legalnie lub nie.

Olbrzymi swiat, mnostwo profesji, taktyczna walka w trybie realtime, a
nie zwykle machanie mieczem.. Zaklecia, kamienie mocy, podstepy i
intrygi. Podobno gra miazdzy, dowiem sie o tym niestety dopiero pod koniec
przyszlego tygodnia. Demo bylo mocno zabugowione i nie pozwalalo w
rzeczywistosci na nic. Ot, bieganie po lesie i siekanie respawnujacych
potworkow zestawem broni i czarow.

Jestem ciekaw jak wiele bugow ma pelna werja :)

07.05.2005
19:00
[66]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Mialem na mysli tworce ogolnie Wizardry ;)

07.05.2005
19:42
[67]

Katane [ Useful Idiot ]

DariFula --> Mozna bez reinstalowania gry - sam tak zrobilem i na razie dziala pieknie.

07.05.2005
20:01
smile
[68]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

maevius --> Wiz 7 i W&W :) nie Wiz 8

07.05.2005
20:05
[69]

DariFula [ Dari Fula ]

Katane ... ja miałem skopiować tego MOD`a ogólnie do katalogu wizardry, czy do któregoś z tych pięciu podkatalogów - skopiowałem na razie poprzez wypakowanie z winzip`a do katalogu wizardry 8 (screen).

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam ... ;)

07.05.2005
20:33
smile
[70]

dziadek [ Centurion ]

Dari-Ja rozpakowałem osobno i kolejno wszystko co było przenosiłem jak było zapytanie to"tak zanień na"./dll,levels,data i.t.d./

08.05.2005
10:05
[71]

Katane [ Useful Idiot ]

DariFula --> Ja zrobilem tak - otworzylem archiwum winzipa, wszedlem do katalogu "Deathstalkers Wizmod v.1.5" i wszystko tam "przerzucilem" do katalogu glownego wizardry (tam gdzie jest np. plik "Wiz8.exe". Wystarczy zaznaczyc zawartosc archiwum i je przeciagnac do okienka z otwartym katalogiem.

08.05.2005
11:39
[72]

DariFula [ Dari Fula ]

Dziadek, Katane ... dzięki za pomoc, teraz już będę wiedział. Ja po prostu pokopiowałem z winzip`a do każdego z katalogów włącznie z głównym - pomyślałem, że przecież mogą być niepotrzebne pliki w folderach gry, a i tak gra będzie działać. I pograłem sobie drużyną: samuraj człowiek, łowca elf, wynalazca człowiek, bishup duszek i powiem, że ... rozwalają mnie w górnym klasztorze jak chcą, nawet po zmianie stopnia z experta na najsłabszy !!! Wprawdzie są dostępne nowe bronie, ale też tam jest pełno duszków (między 6 - 15 lvl) i tych komarów mosquito. Mod jest przyszykowany do nabijania doświadczenia, więc dziś chyba od nowa zacznę nową załogą 3 osób w teamie. Na razie pogram jeszcze tym starym teamem ze screen`u i zobaczę ;)

08.05.2005
11:56
[73]

Arguss [ Centurion ]

Te Wizardry 8 to bardziej grac hack&slash, czy crpg w stylu na przyklad BG? Z Waszych postow wynika, ze to gra diablo-podobna :)

08.05.2005
12:22
smile
[74]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Arguss -->
A grałeś możę w Might and Magic? :) Bo Wizardry przypomina raczej tę właśnie serię, nie zaś Baldura. Hack&Slashem to na pewno nie jest :)
Wizardry 8 to gra cRPG w trybie FPP, czyli taka jak większość starszych pozycji w tym gatunku. Walk rzeczywiście jest tutaj wiele, odbywają się jednak w specyficznym systemie dla tej właśnie gry (coś jak tury), są zwykle bardzo trudno i trzeba się sporo nakombinować, aby je wygrywać (np. używając odpowiednich czarów, w ogóle magia odgrywa w tej grze bardzo ważną rolę). Mozliwości kreowania postaci są ogromne - mnogość ras i profesji robi wrażenie. Rozdzielanie współczynników jest bardzo ważne (łatwo zepsuć postać). Przedmiotów również jest sporo.
Aha, elementów zręcznościowych w Wizardry nie znajdziesz :)

08.05.2005
12:56
smile
[75]

DariFula [ Dari Fula ]

Piotrek ... bardzo ładnie w kilku zdaniach określiłeś grę Wizardry 8, sam bym tak tego nie ujął w skrócie. Szkoda, że to właśnie tacy ludzie, jak Twoja osoba, nie piszą poradników do gier takich jak Wizardry. Były by krótkie, rzeczowe i w ogóle ... na poziomie. A tak to, ktoś zamierza pograć, czyta taki poradnik z Gry-Online i kierując się wskazówkami tam zawartymi - bierze do teamu sześciu wojowników i po dłuższej grze tym teamem - porzuca grę, gdyż ... i twierdzi, że Wizardry 8 to gra ...

08.05.2005
13:32
smile
[76]

Arguss [ Centurion ]

Co do M&M przeszedlem kiedys tak zachwalana 6 i 7 czesc i srednio mi sie podobaly. Na plus w tych gral bym zaliczyl rozlegle dungeony i rozne dzwignie, przelacznik. Zreszta w W8 i tak planuje zagrac wiec wyjdzie w praniu czy mi sie spodoba, ale zawsze myslalem ze to gra z MOCNA fabula a czytajac Wasze posty ma sie wrazenie, ze to jakas sieczka :)

08.05.2005
13:44
[77]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pograłem trochę w pełne Dungeon Lords.. Gra oczywiście nadal bardzo mi się podoba, ale od beta dema nie nastąpiły zupełnie żadne zmiany, poza tym że zaczyna się ze znacznie mniejszą ilością czarów grając magiem.. nadal nie ma automapy, nadal nie ma opcji odpoczynku:| No ale juz w poniedziałek wychodzi patch:)

08.05.2005
14:06
[78]

Katane [ Useful Idiot ]

Jedyny cRPG z potrafiaca naprawde wciagnac fabula, w jaki gralem, to Final Fantsy 8. cRPGow z fabula niebanalna wogole nie pamietam.

Dziwi mnie nieco pisanie "mocno strona tej gry jest jej fabula" w przypadku baldursow i tym podobnych - wszedzie ratujemy swiat, wszedzie postacie sa pozbawione glebi (no coz, scenarzysci gier to nie pisarze artysci, wiec nie mozna tego wymagac) i ogolnie fabula jest dodana po to, zeby wszystko "trzymal sie kupy" i by nadac wiekszy sensa zabijaniu potworkow i budowaniu druzyny.

Przynajmniej moim zadniem.

08.05.2005
14:12
[79]

DariFula [ Dari Fula ]

... oj mocno przesadzony ten mod 1.5, w górnym klasztorze w skrzyńce znalazłem ... "light" sword ... oj, chyba później solo będzie jak nic ... ;)

08.05.2005
23:09
smile
[80]

dziadek [ Centurion ]

JEZU!-Dari solo? Ja całym składem+2 i na nowicjusz mam problemy w I tajnym labiryncie Nor Wile/tym co dotykam zaznaczone drzewa/.Boże czego tam nie ma albo inaczej co tam jest-jest wszystko co spotkalem w całych normalnych W-8.Gram drugi raz i majstra zastąpiłem grajkiem/jego instrumenty do przywołania żywiołaków stawiania portali nieraz ratowały załoge/.Za drugim razem pakuję po 3 każdemu w życie bo za pierwszym gineli jak muchy.
Jak solo dojdziesz do kopalń to naprawdę BEDZIESZ WIELKI-Powodzenia.
Pozdrawiam wszystkich.

09.05.2005
01:37
smile
[81]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

_Luke_ -->
Hm, a grałes może w Beyond Divinity? Byłbym wdzięczny za jakieś info :/
Jeśli gra jest na poziomie poprzedniej części, to byłbym jeszcze skłonny wydać te 59 zł, ale jeśli zawiera jeszcze więcej błędów, niedoróbek i również sprawa wrażenie niedokończonej, to może warto poczekać aż znajdzie się w Extra Klasyce...
Opinie graczy na Gry-Online są bardzo różne... :/

DariFula -->
Dzięki za miłe słowa :) Nie znam zbyt dobrze poradnika z Gry-Online do Wizardry 8, więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć, kiedyś jednak dokładnie poczytałem sobie te do M&M 7,8, Baldur's Gate 1 i 2, Icewind Dale, Tormenta, Ultimy IX i nie miałem do nich żadnych zastrzeżeń. Solidny poradnik do Wizardry 8 na pewno byłby ciężką sprawą, przynajmniej jeśli chodzi o rozwój postaci, o strategie walki, poradzenia sobie zwłaszcza na początku. Wydaje mi się, że trzeba by dobrze poznać tę grę, przejść ją wiele razy. Ale czy nie tyczy się to właściwie każdej gry? :)

Arguss -->
W Wizardry 8 jest sporo walki, właściwie większość gry to walka :) Ale podobnie było również w Might and Magic, a sieczką w stylu Diablo to raczej ona nie jest :) Fabuła jest ciekawa, mi tam się podobała. Interesującym pomysłem było wprowadzenie na Dominusa, planetę, na której rozgrywa się akcja gry, innych, obcych ras. Gdzieś tam bazę mają Umpani, gdzieś czają się T'Rang, w mieście Arnika swoją małą bazę mają Mookowie, na orbicie stacjonuje statek głównego wroga, który zestrzeliwuje statek transportujący ekspedycję, w której z kolei udział biorze właśnie nasza drużyna. Autorzy mieli wiele ciekawych pomysłów, dzięki którym odnosimy wrażenie, że bierzemy udział w jakimś większym konflikcie, że na tej planecie naprawdę coś się dzieje :)

Katane -->
W Final Fantasy również ratujemy świat :P Postacie w grach takich, jak M&M czy Wizardry pozbawione są rzeczywiście głębi, jakiejś historii, ale pozostawia to spore pole do popisu dla wyobraźni. Możemy sami się w nie wczuwać (dla niektórych oczywiście może być to wadą). W Baldurach postacie mają jakąś tam historię, ale rzeczywiście nie jest ona tak rozbudowana jak ta z Final Fantasy (chyba nawet nie ma ich co porównywać :P).
JRPG, np. seria Final Fantasy, Chrono Trigger i Cross, Xenogears - te gry wyróżniają się rzeczywiście świetną, bardzo wciągającą fabułą, ale skupiają się właściwie tylko na niej, nie zaś na rozwijaniu postaci, które jest maksymalnie uproszczone. A co lepsze? Zależy, kto co lubi. Mi tam podoba się M&M, Torment, Fallout, ale też i wymienione wyżej jRPG :)

09.05.2005
15:33
[82]

Katane [ Useful Idiot ]

Piotrek --> Wiem, ze ratujemy, nie napisalem, ze jest inaczej. Tam po prostu klimat i watki poszczegolnych postaci byly bardzo wciagajace i zapadajace w pamiec.

12.05.2005
21:04
[83]

Katane [ Useful Idiot ]

Czlowiek zaganiany, srodek matur, a i tak znajduje czas wejsc na watek, w przeciwienstwie do reszty, jak widze ;)

Krotka pilka: jak odpalic MM8 na XP? Tryby zgodnosci nic nie daja, jakis patch?

12.05.2005
21:20
[84]

VOSTOK [ Konsul ]

Dla odmiany MM8 smiga mi na XP aż miło :). Tzn śmigało jak miałem SP1 - ostatnio na SP2 nie sprawdzałem.

16.05.2005
00:59
smile
[85]

Mastyl [ Legend ]

Spełniły się chyba moje marzenia o idealnej grze cRPG. Odkryłem pewien - gotowy juz wlasciwie - tytuł, ktory ma to wszytsko, co kazde cRPG miec wg mnie powinno.

Nie napisze na razie jak sie ta gra nazywa, moze ktos zgadnie, ciekaw jestem czy ktos to zna.

Ale do rzeczy:

Gra jest zlozona, nieliniowa gra crpg 3D, rozgrywana TPP/FPP, w czasie rzeczywistym.
Wlasciwie jest czyms wiecej - jak to napisal jeden z recenentow - jest to symulacja średniowiecznego świata.
Po pierwszych godzinach z gra, jestem zachwycony pomyslami, swiezoscia i wykonaniem, ktore jak na "niskobudzetowke" jest na wysokim poziomie.

W kilku slowach okreslibym ten tytul jako skrzyzowanie Darklands , Frontiera i Morrowinda.

A teraz przeglad screenow:

ekran statystyk

16.05.2005
01:02
[86]

bad__dream [ Centurion ]

Mastyl ale rozumiem ze ta gra jeszce nie wyszla i w nia nie grales,czy jest jakas beta czy demo?

16.05.2005
01:03
smile
[87]

Mastyl [ Legend ]

Jak widac, wsrod skilli sa tak ciekawe i niespotykane w grach, jak "chirurgia". Tak tak, nie ma tu miejsca na zadna magie, "red połszyny" przywracjace HP ani "fajebole". Tak, tak, w tym aspekcie panuje wzgledny realizm.

Kolejny screen z tworzenia postaci - tak dokladnego i rozbudowanego edytora wygladu nie ma zadna inna gra- jestem tego pewien. Regulujemy nawet rozstawienie kosci jarzmowych !

DO wyboru jest kilka profesji sredniowiecznych, a niedlugo autorzy dodadza nowe ( m. in,. mnich - w zenskiej wersji zakonnica, z niemiecka mówiąc knecht, kupiec ).

16.05.2005
01:05
[88]

Mastyl [ Legend ]

bad_dream - wyszla, gram w nia, a jest wciaz na zywo rozbudowywana, updaty sa czesto. W obecnej wersji mozna juz ja skonczyc.

Screen kolejny to pierwsze spojrzenei na swiat oczami mojego mnicha. Jak widac grafika jest OK.

16.05.2005
01:07
[89]

Mastyl [ Legend ]

Ekran dialogow za to mily i wygodny, bez zadnych rewolucji, ogladamy je z ruchomej kamery na wycinku ekranu.

Gra jest shareware - tzn mozna w nia siekac za darmo do osiagniecia 6 lvl, potem trzeba oplacic haracz twórcom.

16.05.2005
01:07
smile
[90]

bad__dream [ Centurion ]

nie no jedyne co mi przychodzi na mysl to dungeon lords, bo ona wyszla jako jakas tam beta , i wyszedl 1 patch do niej,ale to by bylo chyba za proste..:)

16.05.2005
01:10
smile
[91]

Mastyl [ Legend ]

A na koniec to co mi zaimponowalo najbardziej - potyczki konne. Tego mi brakowalo w wiekszosci crpg. Tu mozemy sobie kupowac rozne konie, od ledow powloczacych nogami kobyl, po rycerskie rumaki bojowe, z pelnym rzedem. Mozna nich walczyc, ale zdecydowanie lepiej wychodzi to bornia drzewcowa niz mieczem. W kazdej chwili mzona zsiasc i kontynuowac walke na pichote.

Na screenie gonai mnie knechty z karawany kupieckiej, ktora probowalem zrabowac. Chwile po zrobieniu screena dopadli mnei i zabili.

16.05.2005
01:14
[92]

Mastyl [ Legend ]

Nie tam, zaden tam Dungeon Lords, ktory jest niezla bo niezla, ale tylko klikanina hack & slash. A to tutaj to rozbudwowana symulacja, choc sterowanie rownie proste co w rzeczonym DL. To jest cos na ksztalt starego Darklands, pomieszanego z Daggerfallem albo Frontierem.

W grze jest jeszcze sporo do zrobienia, ale juz w obecna wersje gra sie super.

Tytul niech na razie bedzie zagadka, i to trudna, tego nawet JRK pewnie nei zgadnie :)

podpowiem tylko, ze gre znalazlem na underdogsach przypadkiem...

16.05.2005
01:16
smile
[93]

bad__dream [ Centurion ]

hmmm no okej, ale mam nadzieje ze najpozniej jutro po poludniu dasz odpowiedz, bo dluzej nie wytrzymam ;)
Jakos mi nie pasuje underdogs i nowa gra...A ona jest darmowa?

16.05.2005
01:20
[94]

Mastyl [ Legend ]

nowiutka, z platnoscia jak napisalem wyzej - do 6 lvl grasz za darmo, potem gra sie blokuje i trzeba zaplacic. Naprawde rewelacyjny projekt, mam nadzieje ze zyska odpowiedni rozglos i wsparcie finansowe, bo chcialbym zoabcyzc go w jeszcze bardziej rozbudowanej postaci.

I az mnie zatkalo, jak sie dowiedzialem, ze to wszytsko zrobilo zaledwie dwoch ludzi.

16.05.2005
01:54
[95]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

bad_dream - Mount & Blade ;)

17.05.2005
20:18
[96]

Adamus [ Gladiator ]

Dawno mnie tu nie było, ale poniewaz nie gram w gre cRPG FPP, to sie nie odzywam ;-P. Ale teraz mam troche wiecej czasu (małe choróbsko) i sciagnałem sobie demko Dungeon Lords. Musze powiedziec, ze gra wzbudza we mnie mieszane uczucia, a sterowanie jest wrecz IDIOTYCZNE, ale cos ona w sobie ma :-). I teraz mam małe pytanko, czy ktos z bywalców tego watku moze juz nia dysponuje?

17.05.2005
21:06
[97]

Mastyl [ Legend ]

A i owszem. Ale odinstalowalem, zagram w to za kilka miesiecy, na razie moj biedny procesor sie nie wyrabia, jest sporo bugow, i gra - podobnie jak KOTOR2 - jest pocieta. Brak np automapy, chociaz znawcy co juz przegladali pliki gry, twierdza ze mapa jest tam gotowa, tylko wycieta z gry.

Teraz czekam na kolejny numner CDA z grą Sudeki za ... uwaga uwaga ... 20 PLN!
A takze bawie sie roznymi duperelami jak powyzszy M&B, czy Planeshift.

17.05.2005
21:23
[98]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> Dungeon Lords ma wielki potencjał, ale IMO na razie nie nadaje się do grania. Dwa razy zawiesiłem się w połowie gry, za każdym razem z powodu innego buga uniemożliwiającego kontynuację. Po prostu nie chce mi się po raz trzeci przechodzić przez to wszystko od nowa.. może za kilka miesięcy, gdy wszystko zostanie ładnie spatchowane.

17.05.2005
21:55
[99]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Dokładnie jak pisze Mac. Dungeon Lords to gra z perspektywami - zarówno na liczne patche, jak i niezłą zabawę po ich instalacji. I moze po wydaniu w naszym pięknym kraju. Warto o niej pamietac, ale nie warto się spieszyć. Skądinąd ciekawe, dlaczego pospieszono się z premierą niedoróbki.

Ja z kolei wyraźnie spóźniłem sie z kupnem Neverwinter Nights. Im dłużej gram, tym bardziej mi się podoba. Już zaczynam myśleć o zdobyciu dodatków.
Pozdrawiam

18.05.2005
15:13
smile
[100]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Baltazar - ja caly czas mam sentyment do NWN, a dodatki mi sie naprawde podobaly, caly czas mnie korci gra w multiplayera, moze w koncu sie skusze :D

18.05.2005
20:07
smile
[101]

Adamus [ Gladiator ]

Mastyl --> Wysłałem Ci maila z pewna prośbą :-), da sie ja załatwic?

18.05.2005
20:27
smile
[102]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Witamy w nowej części

18.05.2005
20:28
[103]

anen [ Konsul ]

No to ja moze troche odgrzeje kotleta might and magic 9:)
Ile zajmuje przejscie calej gry ??
Czy oplcaca sie umiejetosc diging ??

Piszcie cos :) bo nabylem to za bardzo mala cene i gram :P

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.