Valencis [ Transmuter ]
Icewind Dale (ods. 3)
Witam w trzeciej odsłonie wątku poświęconego ID1 i ID2. Piszcie dużo i niekoniecznie z sensem. No nie, nie mogę bez końca powtarzać tej głupiej formułki. :))))
Link do poprzedniej części:
Lechiander [ Wardancer ]
A czemu nie dałeś obrazka na początek? :-) I opisz ten czar z krową, chociaż bardziej chyba dotyczy BG - przynajmniej tak wynika z kontekstu.

Valencis [ Transmuter ]
Pytanie na początek. Z Dalekeepera możemy sie dowiedzieć, że HoW oferuje nam pokażny zasób butów. oto kilka z nich: BUTY DREPTACZA Para tych niezwykle mocnych butów należała do tentiańskiego badacza i podróżnika, Bordela Deptacza Dalekich Szlaków. Bordel słynął w krajach basenu Morza Księżycowego ze swych wędrówek po górach. Wraz z grupą podobnych sobie podróżników obierał sobie jakieś miejsce w Faerunie, do którego należało dojść. Następnie uczestnicy zawodów starali się jak najszybciej tam dotrzeć. Bordel wygrał o wiele więcej zawodów niż przegrał. Znany był z tego, że miał niezwykle ciężkie kroki, skąd wziął się jego przydomek "Deptacz". Gdy Bordel poniósł śmierć w lawinie kamieni, pochowano go gdzieś w dzikich ostępach. Kilka lat po jego śmierci zaczęły krążyć pogłoski, jakoby jego buty były zaczarowane, aby wydawać głośny stukot, kiedy Bordel się zbliżał. Pogłoski te wkrótce wymknęły się spod kontroli i zaczęły żyć własnym życiem, do tego stopnia, że zaczęto w nich przypisywać butom Bordela moc burzenia domów. Do czasu, gdy złodzieje ukradli buty dziesięć lat po śmierci Bordela, zdążyły one nabrać tych właściwości, które tak wielu ludzi im przypisywało. PARAMETRY: Posiadacz może wywołać Trzęsienie ziemi 1 raz dziennie. BUTY LISA Te jaskrawo czerwone i zielone buty miał na swych nogach rzezimieszek Elpham z Perrywine. Elpham był kieszonkowcem o wyjątkowych uzdolnieniach, który kusił los, szydząc i naigrawając się ze swych ofiar wkrótce po tym, jak je obrabował. Kiedy został dwukrotnie złapany, postanowił zainwestować pieniądze w te właśnie buty. Naturalnie zmarł przedwcześnie, kiedy okradł znanego ze swej porywczości Czerwonego Maga z Thay, Xaina Morobdela. Elpham skradł sakiewkę pełną klejnotów wprost z pasa Xaina i odpłynął w tłum krzycząc: "A może będziesz mnie gonił aż do Priador, łysa pało? Cha, cha!" Xain, dusząc w sobie wściekłość, natychmiast wezwał czterech niewidzialnych myśliwych i rozkazał im zabić tego idiotę w czerwono-zielonych butach. PARAMETRY: Specjalne: +40% do szybkości +1 do Klasy Pancerza BUTY MOANDERA Te zszyte z różnorodnych kawałków czerwono-czarnej skóry buty zostały wykonane przez czcicieli Moandera, starożytnego boga gnicia i rozkładu. Były noszone były przez klikunastu wiernych wyznawców Pana Przynoszącego Mrok, kiedy walczyli z licznymi nieprzyjaciółmi Moandera, z których wielu oddawało cześć bóstwom przyrody. Ostatnio były w posiadaniu Aldarry od Chauntei, który z kolei dał je półelfowi Liberonowi Tuzin Drzew, będącemu przyjaznym łowcą. PARAMETRY: Posiadacz jest odporny na czar Oplątanie. BUTY WIELU ŚCIEŻEK Stworzone przez gnomskiego iluzjonistę w 931 KD. Wielu poszukiwaczy przygód miało je na nogach, a potem legalnie sprzedawało je. Według ich twórcy, Weldy'ego Piekarza, moc butów nie wynika tylko z potęgi iluzji, ale także z mocy "przecinania potencjalnego splotu czasowego i mikroskopijnych zmian w szczegółach w środowisku posiadającym makroskopowe efekty". PARAMETRY: Raz dziennie posiadacz może rzucić na siebie czar Rozmycie. BUTY ZAPOMNIANYCH Te pomarszczone, proste buty wykonano ze skalpów martwych szamanów orków z plemienia Śmierdzącej Łapy. Głodny władzy religijny przywódca plemienia, zwany Algrash-Widzący-W-Ciemności, rozkazał swym sługom, aby zrobili te buty. W tym celu musieli wykopać kości swych przodków. Algrash zginął, kiedy sprowokował walkę z bandą ogrów. Jego buty pozostały na placu boju. PARAMETRY: Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów z 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2. poziomu Może używać tylko: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec) Czy Wy też pierwszy raz widzicie coś takiego? Bo ja tych wszystkich butów nie kojarzę.
Valencis [ Transmuter ]
Lechiander--> Mag wskazuje cel, po czym spada na niego (cel, nie maga, chyba, że sam się wyznaczył) krowa z nieba. :))))))) A obrazka ostatnio też nie było, ale dobrze. Następnym razem będzie.
Lechiander [ Wardancer ]
Valencis ---> Dzięki za czar! :-) Butów też nie kojarzę! I co to jest ten Dalekeeper? Z kosmosu te wszystkie rzeczy chyba są wzięte! :-|
Valencis [ Transmuter ]
Edytor save'ów bardzo podobny do Shadowkeepera (tego od BG2). Polecam. Ale dziś już sobie nie przypomnę skąd go zassałem...
wojtess [ Generaďż˝ ]
Buty Moandera można mieć w Świątynii Zapomnianego Boga ( chyba tylko po zainstalowaniu dodatku), a buty lisa można mieć w dodatku
lon [ Pretorianin ]
programik sluzy do czytania plikow gier na kodzi infiniy The current version of Infinity Explorer can display the following types of game data: Dialogs (*.DLG); AI scripts (*.BSC); Static graphics (*.MOS, *.BMP); Animations (*.BAM); Area maps (*.MAP) and area contents (*.ARE); Text data files (*.INI, *.2DA, *.IDS); Creatures (*.CRE); Items (*.ITM); Spells (*.SPL); User interface screens (*.CHU); World maps (*.WMP); Planescape: Torment quests "wazyy okolo 500kb można zrobic ekipunek tzn miecze zbroje, np poto zeby nie mogl ich uzwac nikt inny
Valencis [ Transmuter ]
Lechiander--> Dalekeepera zassałem chyba z Cytadeli, ale teraz nie umiem tam wejść, a nie mam z nim wpisu do historii. wojtess--> Byłem w Świątyni Zapomnianego Boga i wtedy kiedy miałem sam ID1, i gdy był ID1 z HoW i gdy z HoW oraz ToL (dokładnie przed chwilą) i żadnych butów nie znalazłem. Oczywiście nie podwarzam tego, co napisałeś. Powiem tylko, że niektóre przedmioty raz tam są, a raz ich nie ma i w ogóle nie wiem, gdzie mogę znaleźć coś nowego. Ion (jesteś na małe "L" czy duże "I"?)--> Brzmi ciekawie.
Valencis [ Transmuter ]
Ion--> Jeszcze jedno. Skąd to zassać?
lon [ Pretorianin ]
na male l gwoli wyjasienia ja tego programu uzywalem do robienia animacji potorow ,czarow , srennow lokacji budynkow takze ich wnetrz,przegladania w trybie tekstwym wszyskich przedmiotow tu link https://infexp.sourceforge.net/
Valencis [ Transmuter ]
Ion--> Dzięki. Już zassałem.
Lechiander [ Wardancer ]
Ion ----> Dzięki za info! Val ---> Również dzięki. Pomimo, że nie uzywam takich rzeczy. :-) Napisz mi ile dokładnie utworków przekonwertowałeś?
wojtess [ Generaďż˝ ]
Engine gry generuje niektóre przedmioty podczas każdej rozgrywki
lon [ Pretorianin ]
noj jak napiszcie boże ale po wieśniacku pisze:)))))

Lechiander [ Wardancer ]
Valencis ---> ???
Valencis [ Transmuter ]
Już zapomniałem, że prowadzę ten wątek. :)))))))))) Ile mam przekonwertowanej muzyki? Z ID1 wszystko, z pozostałych gier - jeszcze nie wszystko, ale składam, kiedy mam czas. Tego Infinity Explorera warto zassać. Można się z niego dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. :)))))
zupak [ Pretorianin ]
witam Wszystkich fanow I.D.

Lechiander [ Wardancer ]
Witaj zupak! Widzę, że zasugerowałeś się moją prośbą. :-) Dzięki!
Valencis [ Transmuter ]
Ion --> Dzięki Tobie wkrótce wszyscy bywalcy GO poznają na wylot BG/ID/P:T. Będziesz sławny! :))) Zupak --> Również witam. :))))) Właśnie wpakowałem sobie na pulpit jako tapetę Easthaven naturalnej wielkości. Miło...
zupak [ Pretorianin ]
dzieki za mile powietanie
zupak [ Pretorianin ]
dzieki za mile powietanie
zupak [ Pretorianin ]
qrde kliknolem 2 razy fak ale kazdemu moze sie zdazyc :P

wojtess [ Generaďż˝ ]
Czy komuś działa w grze Lira Postepu ( harfa dla barda) - niby dająca po 2 czary na 2 kręgu czarów i 1 na 3. Trzeba ją nosić pod lewą pachą .........
Valencis [ Transmuter ]
wojtess --> Tak. U mnie Lira Postępu działa jak należy. Bard dostaje dodatkowe czary.

wojtess [ Generaďż˝ ]
Valencias -- > Gdzie ją umieszczasz? Tą samą co sprzedaje gostek w Kuldahar ?
wojtess [ Generaďż˝ ]
Sorry Valencis za literówkę. Ostatnio sprawdziłem swoje save i Buty Lisa zdobyłem już na 2 poziomie Smoczego Oka ( oczywiscie z dodatkiem). Buty wielu ścieżek powinien mieć mag- sprzedawca z Kuldahar !
Valencis [ Transmuter ]
wojtess --> Co do Liry Postępu, to nie pamiętam skąd ją mam, ale mam tylko jedną i pewnie w ogóle jest tylko jedna w całej grze. Właściwie to nie wiem w czym masz problem... lirę należy umieścić w miejsce tarczy pod warunkiem, że wszystkie bronie w użyciu są jednoręczne (czyli tylko w takiej sytuacji, w jakiej normalnie można używać tarczy). I lira działa jak należy. I dzięki za informacje o butach.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Valencis --> Pewnie jakiś chochlik podrzucił mi fałszywkę ???? ( grałem bardem i ów przedmiot okazał sie nieprzydatny, na całe szczęście w grze jest kilka innych przedmiotów przydatnych dla tej profesji)

Lechiander [ Wardancer ]
Na kiedy jest przewidywana premiera ID2? Przynajmniej teoretycznie.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Na maj 2002 r polska na czerwiec
Lechiander [ Wardancer ]
Czy wieszczka pojawia się za każdym razem w namiocie u barbarzyńców? Chodzi mi o różne wersje pogadania z nią.

wojtess [ Generaďż˝ ]
Z tego co pamiętam to tak Czy można w ogóle zabić Kresselacka ( ktoś próbował go skasowć!!!) ?
Valencis [ Transmuter ]
Lechiander --> Domyślam się, że Wieszczka pojawia się za każdym razem. Tak właściwie to żadnej pewnosci nie mam. Ilość możliwości dialogowych jest dosyć spora (choć to nie Ravela...) i jeszcze nie chciało mi się ich wszystkich testować (tym bardziej, że ID1 nie należy do gier, które zbyt szybko sie ładują). wojtess --> Ja próbowałem go zabić dawno temu. Jeśli ma się zainstalowany dodatek HoW, to znając czar "Obniżenie odporności" rzucamy go kilkakrotnie na Kresselacka, po czym atakujemy go czarami opartymi na czystej magii (gdyż prócz 100% odporności na wszystkie typy obrażeń, ma jeszcze 100% odporności na wszystkie żywioły. Magia, także 100%, to jedyna odporność, jaką możemy zniżyć), najlepiej te, które nie pozwalają na rzut obronny. Ponieważ podstawowe ID1 nie daje żadnej szansy na zranienie Kresselacka, to nawet atakowany i zraniony w HoW, sam nigdy nie będzie prowadził czynności ofensywnych (zawsze pozostaje mu błękitny okrąg). Mój test nie doprowadził do jego śmierci (może się nie da do niej doprowadzić. Niektóre postacie kluczowe dla gry są chronione przed utratą ostatniego PŻ), faktem jest jednak, że po zaklęciu "Obniżenie odporności" zranić go można.
Lechiander [ Wardancer ]
Cofnąłem się do wcześniejszego save'a i jak doszedłem do wiedźmy, to teraz nie mogę dostać exp-ów za namawianie jej do pójścia ze mną. Kilkanaście razy próbowałem z różnymi wariantami dialogu i NIC. Wcześniej bez problemu za drugim razem wyczaiłem taką możliwość. Co jest nie tak?

Lechiander [ Wardancer ]
Już wiem. A,ha dzięki! ;-)

wojtess [ Generaďż˝ ]
Czy ktoś próbował przejść całą grę samotnie na trybie SERCE FURII ( dostępnej dopiero po instalacji dodatku)
Lechiander [ Wardancer ]
Próbowałem kiedyś na początku, ale było to jeszcze bez dodatku, także ten tryb nie mógł być uzyty. A stworzyłem sobie wojownika i złodziejkę i tak ruszyłem w świat, Spowodowane to było moją niewiedzą na temat gry, gdyż myślałem, iż po drodze ktosik się do mnie przyłączy, jak to w RPG-ach bywa. :-)
wojtess [ Generaďż˝ ]
Lechiander -- > Tryb Serce Furii pojawia się dopiero po instalacji "Serca Zimy", czyli nie mogłeś w nim grać bez dodatku. Pewnie masz na myśli poziom szalony ( najtrudniejszy bez dodatku ) ? Na tym pozomie można przejść grę samotnie - przynajmniej ja ją przeszedłem ( no bez finałowej walki z demonem ).
Lechiander [ Wardancer ]
Valencis, w poprzedniej części padło słowo Belhifet (czy jakoś tak). W piątek ukończyłem gierkę i jakoś, qwa, nie mogę go zajarzyć. Napisałeś ostatni wróg - nie kumam. Jeśłi ktoś inny wie - nie ma sprawy.
Katane [ Useful Idiot ]
Belhefit to imię demona końcowego. Z tego co pamiętam, to pojawia się, jak najedzie się na niego mychą.

Lechiander [ Wardancer ]
Przecież ostatnia jest smoczyca! I jaki demon końcowy, gdzie tą mychą niby najechać??? Co ja przegapiłem???
Katane [ Useful Idiot ]
Smoczyca konczy HoW, a Belhefit podstawowy Icewindzik :) That's all :)
Lechiander [ Wardancer ]
Oj, skleroza! :-)) Katane -Dzięki! Czyli Ojczulek Peleq...cośtam to Belhefit? Valencis napisał, że ma najlepszą bodajże zbroję, czy coś podobnego. Jak to można wziąć? Z tego co się orientuję, to export postaci do HoW robi się przed walką finałową, a zresztą po pokonaniu owego demona gierka zaczyna pokazywać intro koncowe. Chyba, że znowu coś pochrzaniłem i wyjdę na lamera. Trudno.

Lechiander [ Wardancer ]
Valencis ---> Zyjesz??? Szukają Cię nawet w wątku o Baldurze!
Valencis [ Transmuter ]
Skoro już wróciłem to nie zostawię tego wątku na dnie. Krótkie wyjaśnienie - czcigodny brat Poquelin jest ziemską postacią demona Belhifeta, najpotężniejszego przeciwnika z ostatniej walki podstawowego Icewind Dale I przy skale Jerroda. Ale nie chodzi mi o jego zbroje (chyba nawet żadnej nie ma), tylko o klasę pancerza (KP, jak ktoś woli - AC) równą -12. To był dla mnie taki wzorzec niskiej klasy pancerza, jeśli komuś się udało mieć normalnie niższą (zakładając, że nie wkładamy wszystkich najlepszych rzeczy do jednej postaci) to było naprawdę dobrze. A eksport postaci rzeczywiście robi się przed finałową walką, choć na przykład instrukcja do Heart of Winter mówi, że po (nie zbyt by to było sensowne, powiedzmy, że ktoś zginął, tak, że nawet portret po nim nie został). W trybie "Serce furii" swoich sił nie próbowałem. . . . . . . . . Czy ktoś z tych, którzy tu zaglądają zamierza zagrać w angielską wersję Icewind Dale II? Czy widzieliście ikonografię czarów z Icewind Dale II. Wygląda na to, że jest inspirowana Planescape: Torment. Może pojawi się pare interesujących czarów z tej gry, np. "Uspokojenie" albo "Duplikacja Enolla Evy" (znam tylko z opisu, ale wydaje się być przydatna).

Lechiander [ Wardancer ]
Val ---> Nareszcie! Włącz GG czasami. Mam sprawę! I jak zwykle dzięki za info! Na pewno bym zagrał, ale po prostu nie posiadam takowej wersji! Cieszy mnie ta wiadomość o czarach! :-)
wojtess [ Generaďż˝ ]
Valencis -- > W jednym z moich wcześniejszych postów pytałem się o Lirę Postępu. Grę zaczalem od początku i okazało się że teraz to działa. Mój wczesniejszy save okazał się skopany i w nim to nie działa ( z przykrością wyrzuciłem go do kosza). Wątpię aby w ID 2 pojawił się czar Duplikacja Enolly Evy, który jest związany z modronami. No najwyżej jeśli trafimy ponownie do ich labiryntu, to być może I na koniec małe pytanko ? Po instalacji gry razem z Secem Zimy i trials Of Luremaster mój wieloklasowiec może w każdej z klas dojść do 30 poziomu. Czyżbym przez przypadek doinstalował sobie także zdejmowacz limitu doświadczenia. Z tego, co wiem to ten limit wynosi 6000000 punktów doświadczenia !
Valencis [ Transmuter ]
W Heart of Winter limit doświadczenia wynosi dokładnie 8 000 000 PD, tak jak w Tronie Bhaala. Przy czym ograniczenie 8 000 000 PD tyczy się tylko jedno- i dwuklasowców. Wieloklasowcy, nawet ci o trzech klasach, mogą mieć 8 000 000 PD w każdej z klas i osiagnąć tam 30-ty poziom (czyli trójklasowy bohater może mieć nawet 24 000 000 PD). Co do "Duplikacji Enolla Evy'" to też wątpię (wiesz gdzie ten czar jest w Tormencie? Bo ja nie). Jednak czary z Planescape: Torment przenikają system zaklęć z Icewind Dale II, autorzy chyba chcą zrezygnować ze starej dobrej "Kwasowej strzały Melfa" na rzecz jej tormentowego odpowiednika - "Pocałunku węża".
wojtess [ Generaďż˝ ]
To jednak nie zainstalowałem żadnego "zdejmowacza", czyli z tego wynika, że warto zagrać trójklasowcem, bo w BG1, 2 i podstawowym Icewindzie nie było większego sensu Czar Duplikację otrzymywał Bezimienny od robocika przy wysokiej mądrości i inteligencji i ... musi być wysoko poziomowym magiem
Evearain [ Pretorianin ]
Nie wiecie jak tam z dwójką Icewinda?
Valencis [ Transmuter ]
Zerknąłem na wątek o Icewind Dale II na forum CD Projektu, nie chciało mi się czytać wszystkich wypowiedzi, więc może coś źle zrozumiałem (nie specjalnie przypadło mi do gustu tamto forum, swoją drogą nigdy tam nic jeszcze nie napisałem), ale z niektórych postów wynika, że w ID2 można łączyć klasy postaci w zupełnie absurdalne i bezsensowne kombinacje dwu- i wieloklasowe. Krótko mówiąc - wszystko ze wszystkim. Trochę mi się to wydaje niemożliwe...
Valencis [ Transmuter ]
Na Cytadela.pl jest w newsie właśnie taki kawałek interfejsu --> Co o tym myślicie? Mogłyby być przeźroczyste ikony stanów, jak w Baldur's Gate II, tym bardziej, że portrety są raczej małe. Z drugiej strony mam wrażenie, że menu może być elastyczne i można je ustawić także normalnie (pionowo). Na takim, poziomym, też się zmieści dużo informacji - w końcu ID2 jest zoptymalizowany do 800*600, czyli to będzie jakieś trzy razy dłuższe niż tu. Chyba nawet wiem z jakiego miejsca to jest wycięte - te zielone drzewka z góry pojawiły się już na screenshotach z ID2. Wygląda jeszcze na to, że polską wersją będziemy się cieszyć dopiero we wrześniu. Obawiam się, że do tego czasu objawi się przede mną wiele rzeczy na temat Icewind Dale II, których nie chciałbym wiedzieć, zanim nie zagram i sam ich nie odkryję.
Lechiander [ Wardancer ]
Ten wrzesień, to faktycznie porażka i ból. Zgadzam sie z Valencisem, iż lepiej wiedzieć mniej, niż więcej. ;-) To zsotaje mi tylko nic nie czytać.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Ciekawie zapowiada się drow(ka)... ... może wskrzeszę z BG 2 Faere
Lechiander [ Wardancer ]
Niektórzy grają wieloklasowcami. Wytłumaczcie mi dlaczego? Jakoś nie mogę się do tego przekonać.
zupak [ Pretorianin ]
-----> Lechiander zgadzam sie z Toba ale nie do konca jest jedna jednyna profesja w ktorej zawsze (prawie zawsze ) moja postac jest wielo/dwu klasowcem Wojownik/Zlodziej wydaje mi sie ze jest to jedno z najlepszych rozwiazan posiadania zlodzieja wymiatacza :P jesli chodzi o ID to sprawdza sie ona bardzo dobrze ze wzgledu na przedmioty taki jest moje zdania ktos moze sie nie zgadzac ale........
zupak [ Pretorianin ]
Wiem ze nie jestem tu czestym gosciem ale hmmmmmm..... no wlasnie jestem cholernie ciekawy co tez nowego wymyslili w ID II moze przyblizylibyscie co nie co ? :P bo jestem pewnien ze nowe potworki i bronie na 100% ale moze jakie nowe rasy tak jak to mialo miejsce w BG II ? no wiec czekam no (w miare wyczerpujacy opis) heheh strzala all
wojtess [ Generaďż˝ ]
zupak -- > Ja wolę ludzkiego dwuklasowca niż wieloklasowca, najpierw startujesz wojownikiem i rozwijasz go ... w długich mieczach, a następnie dualujesz go w z łodzieja. Po pełnym rozwinięciu masz straszliwego zabójcę, dość niskie TRAk i sporą ilość HP ( znacznie lepiej niż zwykły złodziej ) Lechiander -- > Wieloklasowcy są świetni, jedynymi profesjami, które to omija to paladyn i bard. Polecam: wojownik - mag wojownik - złodziej wojownik - kapłan kapłan - iluzjonista ( tylko gnomy ) Ostatnio, dzięki Valencisowi przekonałem się do trzyklasowców ( tylko wymagany jest dodatek), zobacz wcześniejsze posty, a zrozumiesz dlaczego
Valencis [ Transmuter ]
zupak --> Co do nowych ras i klas w Icewind Dale, to zapowiada się średnio ciekawie. Głównym atutem tej gry mają być podrasy - dla każdej z ras, z wyjątkiem ras mieszanych (półelf, półork. Tak, półork też ma być), będziemy mieli możliwość wyboru standardowej rasy lub jednej z jej mniej typowych odmian, np. podrasy człowieka to aasimar i diabelstwo (Torment się kłania). Podrasy zazwyczaj mają plusy do cech, zdolności złodziejskich, ewentualnie jakieś specjalne zdolności w stosunku do rasy bazowej. Ich ograniczeniem jest to, że z doświadczenia jakie zdobywają otrzymują do np. 10-ego poziomu tylko pewien procent, a więc na początku gry awansują wolniej niż postacie czystej rasy. Dla każdej z ras ilość podklas może być inna. Co do klas, to zrezygnowano z podklas (choć wcześniej nawet zaplanowano jak będą one wyglądać. Ostateczna decyzja jednak postanowiła, że w Icewind Dale II nie będziemy mieli podklas), czyli będziemy wybierać tylko i wyłącznie ze składu, jaki oferował nam pierwszy Icewind Dale poszerzonego o barbarzyńców, mnichów i czarowników. Dzikich magów także ma nie być (jaka szkoda. Chciałem mieć drowa, dzikiego maga). W Icewind Dale II rozpoczynamy grę postaciami na pierwszym poziomie, i choć limit doswiadczenia jest taki sam jak w ID1 z Heart of Winter (30 poziom dla każdej klasy), to w podstawowym Icewind Dale II na standardowym poziomie trudności, możemy doczekać się tylko postaci na 14-16 poziomie (ok. 1 500 000 PD). No to możemy już czekać na dodatek, pewnie będzie. Niejasną dla mnie rzeczą są czary barda. Bard ma dostawać pewne czary na niższych poziomach niz mag (np. "Przywołanie zwierząt I", to dla niego czar pierwszego poziomu). Zastanawiam się jak to będzie wyglądać w przełożeniu na zwoje. Lechiander --> Przyznam się, że drużyna którą przeszedłem wszystkie części Icewind Dale nie miała wieloklasowców (w ogóle była bardzo schematyczna: 3* wojownik, kapłan, złodziej, mag zwykły). To co mogę powiedzieć o wieloklasowcach, to moje doświadczenia z innych gier. Nie planowałbym robienia wieloklasowca z elementem złodzieja (nie potrzebuję w drużynie zdolności złodziejskim w dużym wymiarze, polecam dwuklasowość, ale w odwrotną stronę, niż Wojtess, złodziej zdualowany na wojownika), ani maga, bo jestem przyzwyczajony do czarów maga w naprawdę dużej ilości (ewentualnie wojownik/iluzjonista lub kapłan iluzjonista mogą być). Natomiast kombinacje typu zbrojny/kapłan bardzo mi odpowiadają. Jak zwykle proponuję kapłana/łowcę. Dla trójklasowca widzę zastosowanie raczej tylko w grze solowej.
Valencis [ Transmuter ]
Już tradycją się stało, że za każdym razem, kiedy usłyszę jakąś niejasną wieść o Icewind Dale II, piszę tu post na ten temat. Tym razem mam sprzeczne informacje na temat kapłanów w nadchodzącym Icewindzie. Jak ktoś coś wie, to niech pisze. Otóż podobno autorzy Icewind Dale II wycofali się z podklas. Jednak jeśli chodzi o podklasy kapłana, sprawa wygladą na ciągle aktualną. W opisach nowych czarów występuje czasem wzmianka o tym, kto może je używać np. "9/Talos". Co jest dziwne z wielu względów - po pierwsze podklas od dawna ma nie być, po drugie, jak wiadomo, nie zaklęć kapłańskich dziewiątego poziomu, a po trzecie, złym bóstwem w icewind Dale II miał być Bane, pan tyranii, a nie Talos.

Valencis [ Transmuter ]
Nie wiem o czym napisać. :(((((((( Co sądzicie o najnowszych portretach do Icewind Dale II? Póki było ich mało, wszyscy chcieli je oglądać. Ostatnio jednak, kiedy wciąż pojawiają się nowe, zaczyna się mówić, że większość jest niezbyt udana...

Hebron [ _)V(_CaRboN ]
ja sie ich tam nie czepiam - dla mnie są świetne ( recznie malowane i w ogóle) jak ostatnio grałem w ID1 to cała moja drużyna była opatrzona portretami z ID2
Valencis [ Transmuter ]
Hebron --> Ja sobie zostawię tę przyjemność na okazję gry w samego Icewind Dale II. Domyślam się, że skorzystam z niektórych portretów, które są już znane, zwłaszcza, że pierwszy skład zaplanowałem bardzo dawno, a niektóre akurat mi pasują. :))))) Pozostaje tylko czekać. Angielska premiera ponoć dokładnie za miesiąc.
wojtess [ Generaďż˝ ]
ponoć za miesiąc pewnie będzie obsuwa

Hebron [ _)V(_CaRboN ]
ja sie jush nie moge doczekać :) - szkoda ze cała historia dzieje sie pokolenie dalej od poprzedniej gry...a tak chciałem przenieść moją wypasioną rużyne do ID2...ale cóż bede sobie musiał zrobić nową :)
Valencis [ Transmuter ]
Hebron --> Sam myślałem, że będzie można, a raczej chciałem, żeby tak było, bo jak miałyby się rozwijać postacie rozpoczynające grę na 20-ym poziomie. W końcu doszedłem do wniosku, że i tak bym usunął połowę postaci lub przerobił je na dwu- i wieloklasowców. Z drugiej strony Icewind Dale II oferuje nam półorki, czarowników i mnichów, tego na pewno nie zabraknie w mojej nowej drużynie. Poza tym, w tym moim wypasionym składzie, do którego jestem najbardziej przywiązany jest tylko jeden czarodziej, a to nie do pomyślenia w ID2.
lon [ Pretorianin ]
Valenicis=>mnie np interesuje czy znów niezjebią dziennika , w 1 to była porażka , dla mnie wzór to np PT
wojtess [ Generaďż˝ ]
Dziennik był naprawddddddddę paskudny, ja praktycznie do niego nie zaglądałem. Mnie bardziej ciekawi czy z ID 1 będzie można przerzucić swoją drużynę do dwójki. Z ostatnich informacji wynika, że raczej nie będzie to mozliwe. A szkoda, a mam takie swietne drużyny ....
Valencis [ Transmuter ]
Dziennik... niech pomyślę, nie nic nie czytałem o dzienniku, albo nie pamiętam. Ostatecznie to dziennik w Icewind Dale nie jest taki potrzebny, bo ile tam może być spraw, w które jest się zaangażowanym jednocześnie, jest po to tylko, aby być. Dziennik o rozmachu Planescape: Torment dziwnie by wyglądał w grze o złożoności ID.
zupak [ Pretorianin ]
mam pytanie odnosinie jescze II czesc nie wiem ale jak Mysliscie czy bedzie sie w nia dobrze gralo i zachowa swoja grywalnosc czy chodzi im tylko o wypuszczeni czegos na rynek ? a i jak oceniacie to co juz powstalo z porownaniem do ID I?
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Cze !!!! Po raz pierwszy tutaj, więc nie gryźcie... ;) PIerwsza sprawa co do wieloklasowcow: polecam, i to gorąco, połączenie kapłan-mag. owszme, wybór broni jest ograniczony, ale za to ilość czarów nieprawdopodobna ( mam taką postać na 19 poziomie, a już może zrobić... sporo) i własciwie niemal nigdy nie udaje mi się zużyc wszystkich. POlecam też wieloklasowość wojownik/mag /złodziej, ale jest dosć trudna, zwłaszcza na początku. No i nie można być idealnym we wszytskim, poza tym, wiadomo, ograniczona specjalizacja. Jeśli chodzi o cehcy, to najlepiej dolosować i dokllikac do 18 + siły, 18 zręczności i kolo 18 Inteligencji Reszta, wiadomo., na ile się da. Polecam takie rozwiazanie, ale uprzedzam lojalnie że początki w takim ustawieniu są trudne. ACha! przy okazji, jest tu jakiś wątek poświęcony Freespace 2 ?
Valencis [ Transmuter ]
Hayabusa (nie obraź się jeśli zapytam, jesteś dziewczyną?!)--> Witam na moim wątku. Jak widzisz ciężko tu jest z tematami do posprzeczania się - jak powiesz coś nie tak, to przynajmniej sprowokujesz kogoś, żeby Ci odpowiedział, a ja w końcu odpalę sobie czwartą część! :))))))))) Mówisz, że grałeś kapłanem/magiem na 19-tym poziomie... mogę pozazdrościć, pewnie miałeś czary 9-ego poziomu, ja zawsze gram całym składem i na normalnym poziomie trudności, więc o to raczej trudno, mój mag skończył grę na 16-ym poziomie (czary do 8-ego kręgu). Losowanie cech - wiem coś o tym, zrobiłem sobie taką drużynę z mocnymi statystykami, ale losowałem to dwa dni... Wyszło mi coś takiego: 18/00-18-18-19-2-5 (wojownik/iluzjonista, gnom); 18/00-18-18-6-18-3 (kapłanka/łowczyni, półelf); 18-18-18-18-7-18 (bard, człowiek); 18/00-17-19-9-9-4 (wojowniczka/złodziejka, krasnolud); 18/00-18-18-4-12-15 (wojownik/druid, półelf) 18/00-18-18-3-13-17 (paladynka, człowiek). Jak widzicie mam tendencję do zostawiania mniej istotnych parametrów na niskim poziomie, 3 nawet 2. Niektórzy tego nie lubią, wiem, że to wygląda sztucznie, ale cóż, taka gra.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Dla mnie bard po zainstalowaniu dodatku to .... BOMBA !!!! Jego/ jej pieśni rządzą w grze Valencis -- > Ja lubię w drużynie mniejszą ilość wojowników ( najczęsciej jeden mi wystarczy do grania w drużynie): paladynów i łowców zaliczam także do wiekszej grupy - wojów

Korgan [ łoś ]
Jak się ustawia podręczny czar?
Valencis [ Transmuter ]
Miałem problemy ze sprzętem, nadal mam i nie mogę zaglądać zbyt często na forum. Jak widzę, nikt tu nie zaglądał od dłuższego czasu. Przynajmniej nic mnie nie ominęło. Hayabusa --> Zaraz będę gryźć, jak ktoś nie wprowadzi tu ożywienia... zupak --> Te wszystkie zapowiedzi zdążyły mi już zrobić pranie mózgu, zagrałbym w Icewind Dale II choćby było największym dnem, co się dopiero okaże. Jeśli chodzi o to, co już zrobiono, to lokacje wyglądają bardzo dobrze, sądzę, że to będzie mocny punkt nadchodzącego ID2. Portrety mają swoją estetykę, nie wszystkie przypadły mi przez to do gustu, zwłaszcza te w logo gry. wojtess --> Jeśli nie zbrojni, to co? W Icewind Dale I mamy największe pole do popisu dla wojowników. Kształcenie magów byłoby interesującym planem, gdyby nie to, że niemal każdy zwój z czarem jest unikalny. Korgan --> Na to pytanie już chyba masz odpowiedź na innym wątku.
wojtess [ Generaďż˝ ]
No tak, te wysokopoziomowe są naprawdę unikalne. Po co wszystkich magów uczyć tych samych czarów jeden specjalizuje się w przyłowaniu potworów drugi w czarach ofensywnych np. chmurki, plagi trzeci w czarach ochronnych np. wojownik - mag z kamienna skórą ( szkoda, że jest tylko jeden taki zwój w całej grze, na inne można trafić tylko w sposób losowy) i przemianą tensera czy żelaznym ciałem jest paskudny w walce czwarty ( np. bard, choć nie jest magiem to korzysta z czarów maga) - dać mu te zbędne, świetny do identyfikacji przedmiotów i tego jego pieśni piąty może być na przykład kapłanem - magiem czy druidem. W ten sposób mamy w drużynie aż 5 "magów" !!! Taka gra na poziomie szalonym na początku gry jest trudna, ale póżniej owi magowie rządzą

Jezik [ Junior ]
Ratunku Mam problem i prosze pomuszcie. Pod koniec gry gdy w Niższej Głębi Dorna walcze z czcigodnym dupkiem na koniec ni walcze z jego ochroną. Gdy gość już jest na wykończeniu to przezuca mnie do Eastheaven. Wszystko było by dobrze gdyby interfejs był aktywny. Goście sobie stoją a ja nic nie mogę zrobić. W oknie rozmowy pisze Przerwa na film. A filmik wczesniej już był. Pomuszcie , please.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Po filmiku powinno cię przerzucić do odmienionego Easthaven. W tym trakcie radzę nic nie robić z grą np. klikać myszką. Jesli nic nie pomaga spróbuj ponownej walki z braciszkiem

Jezik [ Junior ]
Walczyłem już trzy razy. Mysza tez nie klikałem I co Dalej?
Valencis [ Transmuter ]
Jezik --> No tak, to częsty problem, też się z czymś takim spotkałem. Będziesz musiał kolejny raz stawić czoła czcigodnemu, taki błąd nie ma w zwyczaju pojawiać się za każdym razem.
Jezik [ Junior ]
No tak ale ile razy? Jak juz napisalem trzy razy juz walczyłem. Mam walczyc do skutku?
Valencis [ Transmuter ]
A może i ma... znam inny bug. Tuż przed przejściem za Skałę Jerroda do Poquelina jest się na strychu świątyni Tempusa i trzeba wskazać takie lustro, żeby przejść dalej. Raz mi się przedarzyło, że gra w ogóle nie chciała reagować na klikanie na to lustro i przy nim już zostałem, nic nie pomagało (no chyba, że cheat).
Valencis [ Transmuter ]
Mnie też gra uwięziła dokładnie w tej samej sytuacji, ale tylko raz, spróbowałem drugi i było w porządku.
Valencis [ Transmuter ]
Przeczytalem news na cytadela.pl, kolejne źródło mówi o czarach kapłańskich do dziewiątego poziomu... co to ma znaczyć?

Valencis [ Transmuter ]
Ruch jak nie co dzień! :((( Icewind Dale II chwali się, że oczaruje nas swoimi ikonami czarów, co Wy na to? Wciąż nas karmią nowymi obrazkami, nikt nie pomyśli, że ID2 to będzie klonem poprzednika (tylko hybrydą z Tormentem...). Mnie się nawet podobają. Zebrałem tu wszystkie już znane na obrazku, większość jest już nazwana: A1: "Emocje: strach" A2: "Rozproszenie magii" A3: "Uzdrowienie" A4: w oryginale 'Dismissal', a jak to będzie po naszemu? A6: "Burza ognia" B1: "Sanktuarium" B3: "Przywołanie zwierząt I" B4: "Przełamanie strachu" B5: "Wampiryczne dotknięcie" C1: "Kula ognia" C3: "Dezintegracja" C4: "Zabójcza chmura" C6: "Dominacja" D1: "Zaraza" D3: "Leczenie lekkich ran" D5: "Ogniste nasiona" D6: "Rozmycie" E3: "Opóźniona kula ognia" E4: "Zbroja" E6: "Nawałnica kwasu" F1: "Pocałunek węża" F2: "Błyskawica" F4: "Ujawnienie niewidzialnych" F5: "Miecz Mordenkainena" F6: "Unieruchomienie osoby" G1: "Magiczny pocisk" G2: "Ognista strzała" G3: "Klosz niewrażliwości mniejszej" G5: "Płonące dłonie" H1: "Uwolnienie" H2: "Spowolnienie ruchów" H3: "Wzmocnienie siły" H6: "Zwinność kota" ... mam nadzieję, że się nie pomyliłem w kojarzeniu nazw z polskimi. Rzućcie okiem na B6, zachodzę w głowę, jaki czar ilustruje ten obrazek, może to „Drzwi przez wymiary” albo „Otwarcie”. Nie zaszkodzi rozszyfrować też reszty ikon. Ja mam takie sugestie: D4: „Palec śmierci” lub jakiś inny palec; G6: „Uwięzienie”.
Valencis [ Transmuter ]
Nie, "Uwięzienie" na pewno nie ma błękitnej ikony. To może "Zmartwychwastanie".
wojtess [ Generaďż˝ ]
albo " Wskrzeszenie"

Lechiander [ Wardancer ]
Valencis ---> Ciągle mnie jeszczer zadziwiasz! :-) jesteś po prosyu żywą chodzącą kopalnią wiedzy.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Valencis -- > Czekamy na następne ... zadziwienie newsami Co sądzisz o mojej drużynce "magów" ?
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Fajnie jest. Skończyłem Trials, mam postaci na 20-27 poziomie. W tej chwili mój kapłan-mag rządzi, ma naprawdę od groma czarow, zwłaszcza że po drodze dzięki eliksirom i przedmiotom podniosłem inteligencję do 20, mądrość do 22, więc czarów kapłańskich mam na niższych poziomach już po 12. Acha! Znacie sposób na szybkie wzbogacenie się? Trzeba wziąć jedną postać, dać jej wszystko, co najcenniejsze w drużynie ( najlepsze zbroje, tarcze, bronie) i wyeksportować. POtem import, rzeczy rozdajemy między resztę, wywalamy postać, po czym importujemy ponownie ... w ten sposób można stać się obrzydliwie bogatym. Acha! w podobny sposób można sobie troche podbić ilość punktów doświadczenia. Przykładowo, an Wyspie Grobów, najpierw sprzątacie wszystko na dole, łącznie z obstawą grobowca i zabieracie medalion, potem przed udaniem się na górę (uwaga, torby nie są eksportowane! Odznaki dla Poquelina też nie!) można wywalić postać, której nam nie trzeba, dostajemy punkty w czasie gadki, po czym usuwamy postaci, ładujemy save zrobiony PRZED gadką, importujemy [postaci wyeksportowane PO gadce...

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Acha! Małe wyjaśnienie: HAyabusa to po japońsku sokół wędrowny ( falco peregrinus ) . A co do nudy, to ok.... rozruszamy.

Valencis [ Transmuter ]
Dziękuję za słowa otuchy panowie. :)))) Co do drużyny magów... trzech przetrawię, ale więcej to trochę szalony pomysł. Nie podjąłbym się prowadzenia takiej grupy. Jestem przyzwyczajony do zasłony z czarów ochronnych, takiej jaką się stosuje w Baldur's Gate II, zza której już w ogóle nie widać czarodzieja, a w ID1 mamy kilka czarów ochronnych na krzyż, pomijając fakt, że wszystkie są unikalne, a taki niezabezpieczony mag może tylko czekać, aż zrobi jakiś błąd i od razu będzie po nim. Co do specjalizowania magów w określonych czarach, zgadzam się, to dobry pomysł, limit przywoływanych bytów jest bardzo niski, więc nie ma potrzeby, żeby każdy przywoływał własne potwory. Za to chmurkę, każdy może dorzucić swoją, żeby było szybko. Przy okazji, jak ktoś się decyduje na grę w 'Heart of Winter' z postaciami tylko z importu lub drużyną z magami i bardami z importu, to ma rozwiązaną dużą część problemu, każdy ma m. in. "Kamienną skórę", gra jest wtedy dużo prostsza. Zrobiłem niedawno znajomemu drużynę do Trialu, wybrał sobie trzech magów (mistrz zauroczeń i dwuklasowcy - kapłan/mag i złodziej/mag) i barda (do tego wojownik i wojownik/złodziej), każdy miał niemal pełen zestaw czarów, gra była nieco uproszczona, ale na pewno przyjemna. Ostatecznie, w zamian za czary, mieli mało doświadczenia jak na Trial. Jeśli chodzi o ikonki, stwierdziłem, że mogłem się pomylić z tłumaczeniem: B4 to raczej "Odporność na strach" (czar maga, bo jest zamknięty w błękitnym okręgu, jak C2, za pewne "Ochrona przed elektrycznością"), niż "Przełamanie strachu", a H1 to "Swoboda działania", a nie "Uwolnienie" (domyślam się, że w ID2 może w ogóle nie być "Uwięzienia" i "Wolności", a jeśli będą, to ich ikony będą przedstawiać coś związanego z ziemią, a nie pęknięty łańcuch). I jeszcze nowa teoria do B6: "Niewidzialność" lub "Niewykrywalność". W najnowszych newsach nie widziałem nic, co by na mnie zrobiło szczególne wrażenie. Zauważyłem natomiast, że oficjalna strona Icewind Dale II icewind2.blackisle.com jest trochę do tyłu z nowościami za serwisem planetbaldursgate.com/iwd2. Jest tam największy z tych, które widziałem, zbiór screenshotów, w tym obrazki, które ponoć powstały już maju (takie jak ten, który dołączam do posta. Chciałbym zobaczyć te bulgoczące strumienie w ruchu), podczas gdy 'the latest screenshot' na icewind2.blackisle.com jest od kiedy pamiętam bez przerwy ten sam.
Valencis [ Transmuter ]
O... witaj Hayabusa, nie zauważyłem Cię wcześniej. Nie wiem na co można zużyć wszystko złoto, które się znajdzie. Mam tylko takie wspomnienie, że przepuściłem u Ediona na Wyspie Grobów paręset tysięcy błyszczących monet. Poza tym skończyłem podstawową wersję z 500 000 SZ na koncie, a zakończywszy Heart of Winter miałem jeszcze ze 100 000 SZ więcej, nie zapominając, że wykupiłem tam niemal wszystko, co się dało. Najciekawsze jest to, że najwięcej nowych przedmiotów można kupić w Kuldahar, ale tylko w nowej grze stworzonej po zainstalowaniu dodatku. U Conlana jest tego naprawdę sporo, ma na przykład znany (choć tylko z ujmującej nazwy) miecz "Oko świni", którym sam nigdy nie miałem okazji pomachać, bo grałem najpierw w samą podstawę, a później wyruszyłem z save'u w Kuldahar zrobionego tuż przed spotkaniem czcigodnego brata Poquelina w Niższej Głębi Dorna na podbój Samotnej Kniei. Co do futerałów na zwoje, torb na mikstury i sakiewek na kamienie, ze względu na specyfikę ich działania, byłoby głupotą umożliwić ich eksport. Otóż dla gry każda torba jest zupełnie innym przedmiotem, gdyby mieć dwie takie same (w każdym sensie, także kodu przedmiotu) to włożenie jakiegoś przedmiotu do jednej powodowałoby, że pojawi się on także w każdej z innych, a po wyjęciu z dowolnej z nich, zniknąłby ze wszystkich. Dlatego jesteśmy ograniczeni dokładnie do takiej liczby sakiewek, jaką oferuje gra.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Spoko.... zresztą, jeśli chodzi o pojemniki, to jest zrozumiałe i sie nei dziwie, że tak jest. Zreszta, co do kasy, to też musze przyznać rację, stosowałem to tylko dwa razy, ale po to, aby zwiększyć ilosć naprawdę dobrych przedmiotów ( 2X Skąpany we Krwi, na przykład), bo kasy i tak miałem więcej, niż mogłem wydać. A co do doświadczenia, to wykonałem taki numer raz, po to, aby podnieść maga wreszcei do poziomu, który dawał mi dostęp do 9poziomu czarów. Choć, w sumie, szkoda, że tych z najwyższego poziomu (też z 8) jest w gruncie rzeczy strasznie mało.
Valencis [ Transmuter ]
Ja miałem drużynę na wysokim poziomie w Trialu, bo wyeksportowałem sobie postacie z final-save'u i dzięki temu mój czarodziej, z resztą jedyny, mógł sie pocieszyć mocami z ósmego kręgu - dokładniej mówiąc zawsze uczyłem się 'Plugawego Uwiądu Abi-Dalzima" (gbyby jeszcze nie był taki niebezpieczny dla przyjaciół maga i samego rzucającego). Mam nadzieję, że do Icewind Dale II powstanie dodatek, w którym, jak w Tronie Bhaala, będzie można się do woli cieszyć czarami najwyższych poziomów, bo w podstawowym ID2 się na to niestety nie zapowiada, może właśnie dlatego.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
przydałoby się.... na 9 masz tylko jakaś mgłę, czy chumrę, no i słowo śmierci. Troche tego mało. A w ogóle, to uwielbiam palec śmierci, skamienienie. Skuteczna jest chmura kwasowa. A, słuchaj... w podziemiach, tam, gdzie zostajesz zamknięty przez barda i atakuje cie mnóstwo galarety, polecam ostrożne użycie całunu płomieni... wygląda rewelacyjnie, jak 20 galaret jednocześnie sie smaży. Niezapomniany widok!
Valencis [ Transmuter ]
Rzeczywiście, to może być ciekawy widok. W ogóle, w ID1 trzeba wszystkich czarów używać ostrożnie. :)))) Co do czarów z 9-ego kręgu, to masz chyba na myśli "Niszczącą mgłę Malavona" - ona jest czarem 9-ego poziomu, ale jest niestety nieosiągalna dla gracza. Korzysta z niej tylko czarnoksiężnik, który ją stworzył (czyli Malavon). Inne czary to "Słowo mocy: Giń" i "Przywołanie potwora VII". Oba te czary występują w grze aż po trzy razy (chyba), pewnie dlatego, że autorzy nie brali pod uwagę, że normalny gracz wejdzie w potęgę umożliwiającą ich opanowanie, a na ciężkie walki przydają się takie zwoje. Zamiany w kamień można używać w ciekawy sposób - zamieniasz kogoś w kamień i natychmiast odwracasz tą przemianę (bo jeśli tego nie zrobisz, ofiara rozpryśnie się na kamienny pył). Cel zaklęcia nadal żyje, ale cały jego ekwipunek leży na ziemi i można go sobie zabrać :)))) ps. Masz jakieś ciekawe obrazki związane z Icewind Dale I lub II? Lechiander upiera się, że powinienem coś wstawiać na początek nowego wątku, a ja chcę z kolei coś widzieć na końcu. Przydałoby się parę artów.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Uj, niestety, nie.... a z tą mgłą, to masz rację, to jest przywołanie potwora, coś mi się pomieszało.... Co do zamiany w kamień, to trochę mnie dziwi że ofiara rozpada sie na kawałki wkrótce potem. Lepiej, moim zdaniem, było w BG gdy po prostu zmieniała sie w posąg. potem można ją było spokojnie odczarować.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Valencis -- > A nie masz żadnego obrazka, wyatarczy z menu tytułowego Ja uwielbiam czar " Słowo mocy : giń" ( z tego co pamiętam udało się mi miec aż pięć sztuk, czyli dla każdego maga po jednym
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Słowo MOcy Giń ma jedną cholerną wadę, że nie działa na osoby o wysokiej wytrzymałości. Lubię PLugawy uwiąd, ale jest sporo kłopotów z jego użyciem ( podobnie, jak z całunem płomieni).
wojtess [ Generaďż˝ ]
Hayabusa -- najpierw takiego gościa trzeba nadkruszyć, a póżniej rzucamy czar Valencis -- > zakładasz nowy ( dalszą ) część wątek
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Wiem. Jest parę czarów, które sie do tego nadają całiem nieźle. Osobiście polecam na przykład strzałę Melfa- niby mała, prymitywna, a skuteczna. polecam też, ale to kapłańskie, lancę jednorożca. W ogóle, to mam w drużynie jednego łowcę, wysokopoziomowego, i jest b. skuteczny także dlatego, że ma czary kapłańskie- w chwili obecnej już doszedl do 4 poziomu... adoświadczenie ma chyba na 23 czy jakoś tak... zresztą te dane sie zmieniają ciagle
Valencis [ Transmuter ]
Pięć "Słów mocy: Giń"?! Nie sądziłem, że jakikolwiek czar jest dostępny w takiej liczebności. Zaraz założę nowy wątek, tylko skonczę przeglądać co nowego pojawiło się dziś na forum. Jestem przyzwyczajony, że dochodzi tu jeden nowy post na tydzień. :)))
wojtess [ Generaďż˝ ]
Valencis, coś długo szukasz tego obrazka, a jest już ponad 100 postów Hayabusa -- > Strzałka jest świetna przeciwko trollkom, choć i tak wolę magiczne pociski Z czarów kapłańskich jest przydatny magiczny kamień ( co przy wysokolevelowym kapłanie mamy aż 12 takich kamyków)
Valencis [ Transmuter ]
wojtess --> Odinstalowałem wszystko i skasowałem moją kolekcję obrazków, bo chcę przeinstalować system i mam teraz problem. :))) Możesz sam utworzyć nową częśc wątku.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Bez obrazka, bo w tej chwili nie mam pod ręką
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
nuuuu, nowa poczta tutaj częściej bywa. A co do amgicznych kamieni, to mają jedną wadę, że rzucanie ich( a moze nimi ?) trwa dłużej, niż przy pocisku. Dobra jest plaga owadów, w walce z szamanami na wyspie grobów udało mi sie dzięki temu nieźle namieszac. Choc i tak okazali sie częściowo odporni, al eniech tam. W walce z minotaurami zastosowałem za to chmurę kwasowoą, bo spowalnia. Jest diablo skuteczna. a Słowo mocy zdobyłem niedawno, więc jeszcze nia miałem okazji sie nim porządnie zabawić... Acha! Bardzo dobre jest obniżenie odpornosci na magię. Dzięki temu raz nawet rozwaliłem Nyma, choć punktów, niestety, nie dostałem. A szkoda, chętnie bym dorwał drania.
wojtess [ Generaďż˝ ]
Link do następnej częsci

Valencis [ Transmuter ]
Trudno. Gdzieś mi się uchował taki potwór jak ten --> Nazywa się feyr. Wygląda na takiego, który strasznie wygląda, ale nie jest zbyt trudny w walce. Okaże się. wojtess --> Możesz za to wymyślić jaką formułkę na początek nowego wątku. Następnym razem ja się postaram, chyba, że będziemy naprawdę szybko zapychać czwartą część, to mogę nie zdążyć. :))))