GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Grafika 3D - Maya...

02.04.2002
12:21
smile
[1]

Annihilator [ ]

Grafika 3D - Maya...

Witam
Ja tu pisze w sprawie porgramu Maya. Podobno zrobiono na nim czesc scen z LOTRA i caly film Final Fantasy. Wlasnie sciagam Maya for Personal Learning Edition. To jest 136 mega. Na stronie producenta przeczytalem ze jak zaloze konto to bede mial dostep do wiekszej ilosci funkcji w tej wersji. Powiedzcie - czy warto w dzisiejszych czasach uczyc sie grafiki 3D? Ciągnie mnie tez C++. CZy warto sie uczyc i tego i tego? A moze 3D studio MAX lepiej (tez sie juz bawilem :)).

Pozdrawiam i dzieki za wszystkie odpowiedzi

02.04.2002
13:30
smile
[2]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Elo Jeśli chodzi o C++ o jasne że tak, najlepszy język programowania. Kompilatory istnieją na wszystkich systemach operacyjnych. Chociaż na początek proponowałbym samo C, które jest znacznie prostsze. Po opanowaniu programowania strukturalnego można się zabrać do obiektowego i C++. Natomiast w kwestii 3D to C++ jest "naturalnym" językiem dla takich bibliotek graficznych jak OpenGL czy DirectX, jeśli coś skrobać w nich to tylko w C++. Ja myślę że umiejętności pisania aplikacji (sliników) 3D jest bardzo pożyteczną rzeczą, niewielu programistów to potrafi. Ja na przykład mimo że znam biegle kilka języków programowania w tym C i C++, to jedyne co napisałem w OpenGL to kilka odbijających się kulek, a DirectX-a w ogóle nie ruszyłem. Znajomość programów 3D takich jak 3D MAX jest także bardzo przydatna bo nikt dzisiaj w grach typu Quake czy Alien vs Predator 2 nie tworzy postaci przez ręczne defioniowanie wektorów i tekstur, robi się to właśnie z pomoca programów do obróbki 3D w puźniej eksportuje do formatu zrozumiałego dla silnika graficznego gry. Pozdrawiam

02.04.2002
13:36
[3]

Annihilator [ ]

dzieki! teraz juz wiem czego musze sie uczyc :) hmm mowisz zeby zaczac od C? hmm pomyśle :) dzieki i pozdrawiam

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.