GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.155)

10.04.2005
12:58
smile
[1]

VOSTOK [ Konsul ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.155)

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.155)


Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzednia część:

10.04.2005
13:03
[2]

VOSTOK [ Konsul ]

I znowu przedobrzyłem :), podwójny tytuł wątku.

Ostatni cRPG w jaki grałem to KOTOR2. Gra mnie niezachwyciła, ukończyłem niejako dla zasady wykazując przy tym wiele samozaparcia. Pewnie dlatego że wolę klimaty fantasy, ale jakoś seria kotor niema u mnie statusu kultowej (mimo że jestem wielkim fanem SW).

Aktualnie kombinuje jakby tu uruchomić MM6 i 7 na XP :). Chyba bez reinstaklacji systemu i dorzucenia 98 się nie obejdzie.

10.04.2005
13:05
smile
[3]

Monastor [ Centurion ]

NIEEEEEE
XP i 98 się zabiją ! Nawet jak potem jeden usuniesz to już ci komp naprawdę dobrze nie zadziała (cytuję ludzi którzy robili to właśnie dla MM ;) )

10.04.2005
13:09
[4]

Dayton [ Generaďż˝ ]

no i tradycji stalo sie zadosc... :)

VOSTEK --- >>> podwujne tytult powtarzajace sie cyklicznie co jakis czas top juz nie tradycja ??? ;)

10.04.2005
13:10
[5]

VOSTOK [ Konsul ]

Plan jest taki że na c: bede miał XP (partycja Fat32) na D: Win98. Miałem juz kiedyś taka konfigurację i wszytsko było w miarę OK. Jest jeszcze jedno wyjście: Virtualna wersja win98 która można odpalic spod winXP. Muszę to wypróbować, bo to jakies novum jest. Tyle czasu już w 7 niegrałem....

10.04.2005
13:13
[6]

VOSTOK [ Konsul ]

Deyton

VOSTEK --- >>> podwujne tytult powtarzajace sie cyklicznie co jakis czas top juz nie tradycja ??? ;)

Trochę znajomosci ortografii by się przydało...

Podwójny tytuł pojawia się tylko kiedy ja zakładam wątek :P....

10.04.2005
13:13
[7]

Dayton [ Generaďż˝ ]

VOSTEK --- >>> virtualny pc to zadna nowosc :) dziala ok, tyle ze musisz miesc dosc sporo ramu zebys sie nie wkurzal... tak z 512 minimum, ale lepsze niz 2 systemy

10.04.2005
13:17
smile
[8]

Dayton [ Generaďż˝ ]

VOSTEK --- z ort. to wiem ze mam problemy i wkur*** mnie to jak nie wiem co czasami robie kretynskie byki, a potem sam zastanawiam sie "czemu tak to napisalem ???" no ale nic - skoro mamy nowy podwojny 155 watek ;) to ponowie pytanie o mp3 z falloutow, w przeciagu pietnastu minut juz w 3 watku cyklicznym o to pytam ;) hehe :)

10.04.2005
13:21
[9]

VOSTOK [ Konsul ]

Deyton--> Muzyke zfallouta masz na płytach z gra :). Zdaje sie ze potrzebny jest jakiś program który ją wypakuje do formatu mp3.

10.04.2005
13:28
[10]

Dayton [ Generaďż˝ ]

VOSTEK --->>> sugerujesz ze byla ona w audio ??? nie pamietam ale tak byloby najlepiej... w innym razie to jest juz dosc skomplikowane ripowanie (raczej) zaraz sprawdze

10.04.2005
13:31
[11]

Dayton [ Generaďż˝ ]

audio niestety to nie jest :(

10.04.2005
13:33
smile
[12]

Mastyl [ Legend ]

Witka.

10.04.2005
13:43
[13]

VOSTOK [ Konsul ]

Deyton---> nie sugeruję że jest w audio, jest w formacie pokrewnym mp3. Potrzebny jest specjalny "exractor" który ją skonwertuje do formatu mp3. Taki programik był potrzebny żeby wypakowac do mp3 muzykę z HoMM4. Do fallouta bedzie potrzebne coś podobnego. Poszukaj na Googlu .

10.04.2005
19:41
smile
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Czołem:)

Dayton --> Wszystkie wątki seryjne zawsze po stu postach miały zakładana następną część, a w wyniku wysypu wszelkiej maści karczm Prefektura zarządziła, że wątki karczmiane są 200 postowe. I tak jest do tej pory. Wszystkie tematyczne wątki seryjne mają po 100 postów, a karczmy po 200, więc doprawdy nie wiem o co ci chodzi z tym pompowaniem numeru wątku:)

Co do muzyki z Fallouta - zapytaj w wątku "Muza z gier". Na pewno ktoś ci tam pomoże.

Monastor --> Prze ładne pare lat miałem XP i 98SE i wcale nie uważam tego za zły pomysł... jedynie z własnego doświadczenia wiem, że rzadko dochodzi do przełączenia systemu, zwłaszcza gdy coś się ściąga z internetu. Natomiast nigdy nie miałem w tej kwestii żadnych problemów technicznych. Istotne jest tylko żeby najpierw instalować 98Se a potem XP, a nie na odwrót.

10.04.2005
19:49
smile
[15]

DariFula [ Dari Fula ]

... takie mam pytanko, czy RPG to jest takie granie kartami, ja myślałem do tej pory, że cRPG to gry, w których rozdzielane współczynniki i umiejętności mają kluczową wartość, jeżeli chodzi o prowadzone do boju postacie, jak np. ma to miejsce w M&M, Wizardry, czy IceWind Dale, natomiast dla RPG, umiejętności i współczynniki nie są aż tak istotne, np. jak ma to miejsce w Diablo, czy w grach przygodowych/zręcznościowych z elementami RPG, np. Crusaders of M&M, czy mającym się ukazać Dungeon Lords ... ??? Na czym polega tak naprawdę ta różnica ... ???

... z góry dzięki ...
... pozdrawiam ALL ...

10.04.2005
20:04
smile
[16]

VOSTOK [ Konsul ]

DariFula--> czy chodzi ci o prawdziwe RPG, czyli turlanie koscmi, słuchanie MG i przebywanie w wypróbowanym towarzystwie kumpli? Czy może o coś innego?

10.04.2005
20:08
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

DariFula --> Jesli dobrze rozumiem o co ci chodzi, to trochę mylisz te pojęcia... generalnie podział jest taki w RPG w ogóle nie gra sie na komputerze. To jest gra wyobraźni, w której MG czyli mistrz gry kreuje świat i umiejscawia w nim BG, czyli pozostałych graczy. MG opisuje wszystko z czym gracze mają styczność i wciela się w NPC'ów, czyli wszystkie postacie, jakie BG napotykają.
Gracze posiadają również swoje karty postaci, na których opisane są ich statystyki, umiejętności, itp.

To czy RPG jest nastawione na współczynniki i umiętności, czy też na grę narracyjną jest wyłącznie kwestią gustu graczy. Jedni lubią chodzić, zabijać gobliny i pakować postaciom statystyki, inni wogóle statystyk nie potrzebują i wystarczy im ich gra aktorska, która zależnie od tego czy dany gracz dobrze narracyjnie rozegrał akcje kończy się sukcesem (np. bardzo ładnie opisał jak fechtuje mieczem) lub porażką (np. gracz powiedział "To ja go tnę!" i na tym poprzestał).

cRPG to skrót od Computer Role-Playing Game i jest to próba przeniesienia RPGów na komputer.
Próba co tu mówić.. z góry skazana na porażkę, bo nic nie jest w stanie oddać na komputerze klimatu sesji RPG. Osobiście uważam że cRPG tak naprawdę nie ma już wiele wspólnego z RPG'ami i w ogóle tych dwóch nie powinno się do siebie porównywać. Oba zapewniają mile spędzony czas i oba znakomicie się uzupełniają. Nie można obiektywnie powiedzieć, że jedno jest lepsze od drugiego, bo to dwie kompletnie rózne rzeczy, mimo iż w założeniu miały być podobne.


Natomiast to o czym mówisz, to po prostu podkatunki cRPG.
Mamy więc cRPGi FPP, czyli nasze ulubione, mamy tzw. hack & slash, w których fabuła jest ograniczona do minimum i nacisk położony jest na walkę i wybijanie setek potworów. Jest również Action cRPG zawierające elementy wymagające nie tylko myślenia, ale także zręczności gracza.. i jest jeszcze sporo innych podgatunków.. do tego cały czas powstają hybrydy, które po jakimś czasie zyskają swoją własną nazwę. A potem hybrydy hybryd.. et cetera.. Najlepiej nie zawracać sobie głowy określaniem gatunku gry, tylko po prostu czerpać z niej przyjemnośći nie przejmować się głupimi dyskusjami typu "Diablo to nie cRPG"

10.04.2005
20:50
smile
[18]

Bogas [ Senator ]

Mac- Powiedziałbym raczej ze cRPG i RPG mają teraz więcej cech wspólnych niż kiedyś. Ale zgadzam się z tobą w pełni ze tych dwóch rzeczy nie powinno się porównywać, ponieważ zbyt mało ich łączy a zbyt wiele dzieli.
A co do podgatunków to czy H&S i Action cRPG nie są przypadkiem jednym i tym samym?

10.04.2005
21:11
[19]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bogas --> To chyba nie jest do końca uzgodnione.. ja przedstawiłem swój własny punkt widzenia, któr różni się nieco od tego najbardziej powszechnego.. dla mnie Action cRPG to np. Gothic, albo Ultima IX, ponieważ gry te wymagają zręczności, szczegónie podczas walki. A Hack & Slash cRPG to np. Diablo, w którym trzeba tylko szybko naciskać myszką, ale również Icewind Dale:) Przy czym, zanim odezwie się tu rzesza oburzonych fanów, zaznaczam, że określenie gry mianem hack & slash cRPG albo Action cRPG nie uważam za nic poniżającego... No i oczywiście żadnej z tych gier nie da się w 100% zamknąć w jednym gatunku (może poza Diablo:).

10.04.2005
21:29
smile
[20]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pojawił się nowy nieoficjalny mod do Wizardry 8 - Deathstalker's Mod v1.3!!!

- Ponad 160 nowych i unikalnych potworów, w tym mini-bossowie i mnóstwo potworów o indywidualnych nazwach (Np. Patrole w Arnice mają teraz ludzi o różnych imionach)

- 212 nowych przedmiotów, w tym sporo artefaktów pozostawianych przez bossów.

- Mnóstwo broni rzucanych (Topory, młty strzałki, czakramy, shurikeny i włócznie)

- Mnóstwo nowych broni zasięgowych nie wyczerpujących amunicji (powracające rzucane bronie, łuki i proce generujące magiczne strzały i pociski)

- Tony nowych muszkietów i pistoletów.

- Zmieniono magię pod kątem poziomów czarów, obrażeń i przyporządkowania czarów do klas postaci.

- Wiele czarów jest dostępnych dla wszystkich postaci i mają zmienione nazwy, na bardziej pasujące do ich nowcy efektów/modyfikacji (podpakowano klasę kleryka pod kątem czarów zadających obrażenia)

10.04.2005
21:30
smile
[21]

Mac [ Sentinel of VARN ]

eratta: nowcy = nowych

tak to jest jak sie pisze pod wpływem euforii:)

10.04.2005
22:31
[22]

DariFula [ Dari Fula ]

Mac --> wielkie dzięki za wyjaśnienia odnośnie kwestii cRPG, RPG ... naprawdę jasno pookreślałeś samo znaczenie, jak i różnice dla obu terminów w świecie gier ... dzięki;
Również dzięki za info o MOD`zie, gdyż np. ja nadal w tą gierę jeszcze gram, jednakże na ostatnim modzie chłopaków z Falmestryke (też jest zawarty w tej stronie z linku podanym przez Twą godną poszanowania osobę), obecna moja gra solo Dragon wojownik (obecnie 16 lvl - bagna) ... piszesz, że umieścili w tym MOD`zie nowych przeciwników, jednakże podejżewam, że część już istniała, tylko nie została umieszczona w grze, jak np. Quetzalcoatl, którego od lat szukałem, dopóki się nie dowiedziałem, że został usunięty z gry przez wydawców (jednakże na stronie Flamestryke jest zawarty) ... jeszcze raz ... wielkie dzięki ...

10.04.2005
22:46
smile
[23]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

no to jak watek jest orzruszany to ja podam zagadke :) w jaka gre gram :D?

10.04.2005
22:48
smile
[24]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Soldamn- ->Wiem!Jak to się nazywało no ... eee ten tego... mam to na końcu języka... saper?:)

10.04.2005
23:04
smile
[25]

Bogas [ Senator ]

Mac- Można i też tak dzielić, ale jak dla mnie Gothic to normalny cRPG ( o Ultimie 9 się nie wypowiem, bo nie grałem) i nie tworzyłbym dla niego oddzielnego podgatunku. Nastawienie na zręczność nie jest takie duże. A przynajmniej dzięki niemu gra się czymś wyróżnia pośród innych pozycji.
Zresztą podział w większości wypadków na podgatunki nie ma dla mnie wielkiego sensu...
Np. Icewind Dale nigdy nie nazwę H&S, zbyt wiele go różni od takiego Diablo. Dla mnie to po prostu dobry cRPG. Znam kilka innych cRPG'ów nastawionych na walkę tak jak Icewind Dale a jednak nikt ich do gatunku H&S nie zalicza.

10.04.2005
23:06
smile
[26]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

Aschman---> blisko, blisko!!!

10.04.2005
23:06
smile
[27]

Bogas [ Senator ]

Hexen :)

10.04.2005
23:09
[28]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

bogas--- brawo :D

10.04.2005
23:36
[29]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Soldamn --> to jakis windowsowy port?

10.04.2005
23:50
[30]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Swoją drogą powstaje teraz ciekawy mod do Dooma 3 - "Edge of Chaos".. ciekawe czy będzie miał klimat starego dobrego hexena:)

Bogas --> Dokładnie tak jak mówiłem większości cRPGów nie można w 100% zaszufladkować do jednego podgatunku... najlepiej nazywać je po prostu cRPGami.

Przydatność dzielenia gier na podgatunki przydaje sie IMO tylko wtedy, gdy ktoś ma konkretne preferencje (np. lubi tryb FPP) i szuka innych gier tego typu. To z pewnością pomaga w ich znalezieniu. Taka moim zdaniem jest idea robienia takiego podziału. Niestety wiąże się to również z idiotycznymi kłótniami, takimi jak wspomniane "Diablo to nie cRPG":|

DariFula --> Ja póki co nie będę testował tego Moda, jako że również jestem już w trakcie gry na Modzie Flamestryke. A mianowicie zrobiłem sobie siedmioosobową drużynę (siódmą postać dodałem edytorem) - Gadgeteer, Bard, Biskup, Ninja, Mnich, Lord i Samuraj. Dosyć egzotyczny skład.. w zasadzie prawie same hybrydy profesji,ale gra się bardzo przyjemnie, mimo że nie jest to jakieś wielkie wyzwanie:)

11.04.2005
10:53
[31]

JRK [ Generaďż˝ ]

To jak już przy zagadkach jesteśmy - wpadł mi w ręce dłuuugo poszukiwany rpg. A jaki? A to już musicie sami odgadnąć;-) Dla ułatwienia - obrazek pochodzi z wersji PC, choć były i inne.

11.04.2005
12:35
[32]

Mastyl [ Legend ]

Obstawiam Whale's Voyage 2.

11.04.2005
13:09
[33]

JRK [ Generaďż˝ ]

Nie ma z wami zabawy, od razu zgadujecie ;-) Tak, to Whale2 - jak się okazało, na PC ukazała się tylko wersja niemiecka, która zresztą czas jakiś temu została upubliczniona przez twórców jako Freeware - nic tylko ssać i kląc na szwargoczący język grać ;-)

11.04.2005
13:16
[34]

Mastyl [ Legend ]

Tobym sobie sciagnal, bo sie ucze teraz niemieckiego, tylko powiedz JRK - jak tam sie walczy? Tury czy jak?

11.04.2005
20:11
smile
[35]

Monastor [ Centurion ]

Hmm... Ta informacja o modzie wygląda kusząco ;)

Przypadkiem akurat znalazłem starego save'a z W8 i gram od wczoraj... Czy ktoś pamięta co się robi ze współrzędnymi statku mędrca ??? Chyba trzeba go zestrzelić, tylko skąd i jak ?

Ile ten mod waży?

11.04.2005
20:21
[36]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Monastor --> Mod waży niewiele.. chyba jakies 350 kB. Statek mędrca można zestrzelić ze szczytu góry Gigas w bazie Umpani.

11.04.2005
20:25
smile
[37]

DariFula [ Dari Fula ]

Monastor --> ... współrzędne statku Mędrca (10:24) są potrzebne do wykonania czwartej bodajże misji dla T`Rang ... do zestrzelenia statku Mędrca potrzebne jest: sojusz T`Rang z Umpani, skaner naprawadzający od T`Rang ...po spełnieniu powyższego, należy wejść na szczyt góry Gigas (terytorium Umpani) z przyłączonymi Drazikiem i Rodanem (niezbędni w sojuszu), ... znajdują się tam dwie wyrzutnie rakiet ... interesuje nas ta pierwsza od wejścia ... podchodzimy do niej i po aktywacji wyrzutni (włączeniu), wyjmujemy skaner naprowadzający z ekwipunku drużyny/postaci i klikamy nim na tej aparaturze sterującej od wyrzutni ... następuje niby bum i otrzymujemy informację, że statek Mędrca pozostał tylko wspomnieniem, zaś czy sam Mędrzec był na statku, tego nie wiadomo ...

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-11 20:26:08]

11.04.2005
22:05
[38]

Monastor [ Centurion ]

Dzięki... sporo czasu minęło odkąd grałem ostatnio w tą grę :)

Czy to jest konieczne do wygrania gry? Bo... może być mały problem z powodu zabicia wielu T'rang i Umpani :/

11.04.2005
22:48
[39]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

VOSTOK----->>> A dlaczego XP na c (98SE trzeba zainstalować najpierw)?
Ale najważniejsze pytanie, dlaczego XP na Fat 32, skoro nie dzieli dysku z 98?
Wiesz, sam dojrzewam do takiej konfiguracji to mnie więc zaciekawiłeś.

11.04.2005
22:59
smile
[40]

DariFula [ Dari Fula ]

Monastor --> ... sojusz nie jest konieczny do skończenia gry, po prostu queest, za którego wykonanie dostajemy experience ... ja osobiście często wybijałem T`rangów dla ich tajnej broni, jak również Umpani padali trupem w imię pacyfikatorów (the best strzały do łuku - losowe od dowódców wzwyż rangą - 50 szt. w posiadaniu to już masdakra na Ascension Peak, z ciekawostek ... strzały pacyfikujące dostępne są również dla mnicha, błąd w grze oczywiście, gdyż mnich nie posiada umiejętności łuków i kusz, więc z czego ma je wystrzelać ???) ... jak mnie denerwują drzewaki lub mookowie, to też się im trochę obrywa ... :)

11.04.2005
23:10
smile
[41]

VOSTOK [ Konsul ]

Mr.Kalgan---> A dlaczego XP na c (98SE trzeba zainstalować najpierw)?

tak 98 musi zostac zainstalowana jako pierwsze. A XP na c: w zasadzie z takiego nawyku że nadrzędny system ma być na c:. 98 bedzie słuzyło tylko do odpalania starszych gierek.

le najważniejsze pytanie, dlaczego XP na Fat 32, skoro nie dzieli dysku z 98?

Dawno już niemiałem takiej konfiguracji ale z tego co pamietam to jest wymóg aby wolumin rozruchu był sformatowany w systemie fat32. Fakt, mógłbym walnąć na c: win98 a na d: winxp i miec na d: ntfs ale takie przyzwyczajenie ;).

11.04.2005
23:13
[42]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

luke---> nie to calkowita modyfikacja :) dodaje wspolczynniki (ktorych w zwyklym hexenie brak) levele, zmienia ceny w sklepach, dodaje nowe bronie. obsluguje modele zamaist spritow (niestety niewiele modeli jest wydane :() dodaje obsluge d3d i ogl :) jednym slowem miodzio :) jak cos to sie skontaktuj to ci to wysle :) modzik sie nazywa korax mod, ale glupio sie go instaluje:)

12.04.2005
12:11
[43]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Podobno w M&M VI można spałzować walke. Odpowiada za to jakiś klawisz. Czy to prawda i ewentualnie jaki to klawisz?? Ważne to dla mnie bo jeżeli takiej opcji nie ma to nie wiem czy w ogóle zasiądę do tej gry.

12.04.2005
12:21
[44]

Mac [ Sentinel of VARN ]

elemeledudek --> Grę można w każdym momencie przełączyć w tryb turowy klawiszem Enter:)

12.04.2005
12:25
[45]

DariFula [ Dari Fula ]

elemeledudek --> w każdej chyba części serii M&M, można spauzować poprzez przełączenie walki na system turowy ... enterem bodajże, ale nie pamiętam dobrze ...

12.04.2005
12:27
smile
[46]

DariFula [ Dari Fula ]

... znów mnie ktoś uprzedził z odpowiedzią na zadane pytanie, ... no ale przynajmniej utwierdziłem się w przekonaniu, o dobrej swej odpowiedzi również ...;)

edit
... a wszystko, to przez szukanie w instrukcji, czy w system turowy to spasją się robiło, czy enterem ... no ale jeszcze musiałem znaleźć instrukcję ...

pozdrawiam ALL

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-12 12:40:44]

12.04.2005
12:46
[47]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

No i to mi się podoba. Nie będzie bezsensownego chaosu. W takim razie przesuwa się ta gierka znacznie w kolejce "gierek do zagrania w najblizszym czasie"

12.04.2005
13:01
smile
[48]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

elemeledudek - polecam ci moja stronke (buuu ale kryptoreklama ;D)

btw. Tak dzis przegladalem wlasnie swoja strone i lezka mi sie w oku zakrecila :`-( ehhh...

12.04.2005
13:09
[49]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Tak nieskromnie zapytam kiedy aktualizacja dyplomów ?? ;-P

Btw. Twojej strony nijak nie da się znaleźć przez wyszukiwarkę i wielu ludzi myśli, że nie ma dobrej polskiej strony o MM6..

12.04.2005
13:13
smile
[50]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac - do czasu kiedy lezala na onetowym serwerze to byla wyszukiwana teraz lezy na innym serwerze i mam problem z dorzuceniem do indexow w wyszukiwarkach. Dawno juz nie siedze w tworzeniu www i nie mam czasu sie zajac tym problemem, tak tez wszelkie uwagi beda mile widziane :)

edit: zapomnialem o dymplomach, a sa jakies bo nie przygladalem sie za bardzo, jesli Mac masz jakies to podeslij umieszcze spoko :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-12 13:13:13]

12.04.2005
13:13
[51]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Bodziu, fajna stronka, tylko jedno mnie przeraziło. Czas ukończenia gry nie zchodzi widzę poniżej roku?? To normalne? To ja chyba będę do emerytury w to grał.

12.04.2005
13:19
smile
[52]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

elemeledudek - ??? Jaki czas? Ingame czy real ? A tak na powaznie to zalezy jak sie bedziesz spieszyl, ja na poczatku gralem polroku zanim doszedlem do smoczkow :) Generalnie kolejne rozgrywki sa krotsze to logiczne ale pierwszy raz jest super fajnie dlugo :) Poznawanie swiata, mechaniki gry to jest bardzo ciekawe, zdobywanie przedmiotow, tworzenie nowych, jeszcze ciekawsze, ale lochuy sa tu naprawde wielkie i wcale nie latwe jak na poczatek :)

Milej zabawy zycze, a gra jest kultowa, wiec na nude nie masz co liczyc :)

12.04.2005
17:37
[53]

Katane [ Useful Idiot ]

Przypomina mi sie jak przechodzilem MM6 za piderwszym razem - jedna z pierwszych gier na kompa, jakie przeszedlem, z pewnymi bolami i bez znajomosci angielskiego - jakies pare miesiecy intensywnego grania :)
Czlowiek z perspektywy czasu smieje sie ze swojej glupoty i niewiedzy, nie majac pojecia co znaczy "Cure Wounds" za kazdym razem, kiedy moje postacie cos podkiereszowalo latalem jak glupi do swiatyni :)

Mac, DariFula --> Moglibyscie napisac cos wiecej o tych modach? Co zmieniaja i czy (przede wszystkim) sa zbalansowane i ine psuja klimatu gry?

Uch, matura za tydzien, zaczynam niedosypiac :/

12.04.2005
18:23
smile
[54]

DariFula [ Dari Fula ]

Katane --> ... ja tylko powiem, że jest dużo prościej grę skończyć (mowa o MOD`ie chłopaków z Flamestryke) ... już nie tylko wynalazca składa gadżety, zaś większość z nich może odpalać nawet wojownik (warunek: artefakty powyżej 60 pkt.), dla przykładu: ustawienie, powrót do portalu, osłony i wspomagania, itd. . Dużo nowych rodzajów amunicji, w szczególności do broni palnej, której też przybyło. Bronie są bardziej efektywne, najefektywniejsza jest chyba maczuga Lorda lawy dla wojaka (dla niej gram solo). W grze cztery osoby w teamie na ów modzie gdy grałem pierwszym razem dla poznania MOD`a, miałem woja w teamie (ok. 18 lvl), któremu dałem ów maczugę, to max. wyjąłem 380 obrażeń zadanych jednym machnięciem w latającego węża (który pozostał wspomnieniem oczywiście), zaś rapask na dwa machnięcia ... Dużo nowych broni, także do zakupu u sprzedawców, albo do odnalezienia ... odwiedziłem Belę tą grą solo, ma kupę stufu obronnego (i drogiego przy okazji), np. kupiłem dla woja rękawicę smoków i jaszczurów (tylko dla nich - osłony +25 do magii boskiej i umysłu), dla każdej profesji coś obronnego, lecz ceny potrafią sięgać do 45.000 ... a nie odwiedziłem jeszcze Ferra ... DUżo przedmiotów jest przeniesiona z poprzednich części wizardry, jak również wygląd otrzymały z M&M lub Wiz 7 ... obok screen mego woja, z zaznaczonymi rękawicami, będącego wprawdzie na 14 lvl`u, ale punktów doświadczenia starczy mu, tak jak pisałem w postach wcześniejszych na level 16 ...

Jednakże teraz klasy parające się tylko czarami, mają dla siebie poważne lagi (kije) - specjalne dla każdego z nich (biskup również każdej z tych lag może używać), ... najsilniejszą postacią jest teraz wynalazca, z ... łopatą u Rapasków bodajże znajdowaną, jak również ma konkretne gadżety do użytku ... mnich i ninja ma również dużo większe możliwości, tak więc teraz Cane of corpus i Zatoichi Bo, to bronie przeciętne ...


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-12 18:25:33]

12.04.2005
18:28
smile
[55]

DariFula [ Dari Fula ]

... zapomniałem o screenie ...

12.04.2005
18:46
smile
[56]

VOSTOK [ Konsul ]

Właśnie instaluje Wiz8 :), wczesniej zainstalowałem Morrowinda i ściagam mega moda (611mb spakowany, 1,2 po rozpakowaniu :O ).

Czas na retrogranie :D. mam nadzieję że z modami to bedzie całkiem nowe przezycie.

Szkoda tylko że MM7 mi się niechce uruchomic :(.......

12.04.2005
18:57
smile
[57]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

VOSTOK- ->Podaj e-mail wyśle ci pliczek dzięki czemu mm7 chodzi bezproblemu na xp. Co jak co trzeba sobie pomagać:P

12.04.2005
20:04
smile
[58]

VOSTOK [ Konsul ]

[email protected]

Jeśli zadziała masz u mnie piwo :D

12.04.2005
20:07
[59]

Monastor [ Centurion ]

hehe... Połowa rzeczy z MM :)

13.04.2005
08:29
smile
[60]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Aschman
Jesli mozesz wyslij i mnie ten pliczek dawno juz niegralem w mm7 a czytajac nabralem wielkiej ochoty.
[email protected]

13.04.2005
18:10
smile
[61]

Monastor [ Centurion ]

Hmm... Wie ktoś może jaka jest odpowiedź na drugą zagadkę dotyczącą moliri chaosu ?

Pierwsza to Chaos a druga powinna mieć coś z mrocznym mędrcem, ale nic nie pasuje :/
Wpisywałem:
- Medrzec
- Mroczny Medrzec
- Mroczny
- Savant
- Dark Savant
- The Dark Savant

13.04.2005
18:45
[62]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

a masz pacza poprawiajacego polskie ogonki ?

13.04.2005
20:10
smile
[63]

Monastor [ Centurion ]

Nie... ale zazwyczaj gra akceptowała słowa wpisywane bez ogonków :/
Poza tym angielskie nazwy powinny nadal działać.
Ale nie pozostaje mi nic innego jak spróbować....

Skąd można zassać tego patcha?

13.04.2005
23:10
[64]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Monastyr --> A próbowałeś "Zmiana" albo "Zmiany"??

Bodziu --> OK jak tylko wygrzebię, to ci je prześlę:>

14.04.2005
12:41
smile
[65]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac - ok mam dzieki, w chwili wolnej umieszcze na stronie :)

Aschman - ja tez prosze o ten pliczek do MM7 pod XP :)) [email protected] - dzieki

14.04.2005
14:42
smile
[66]

Monastor [ Centurion ]

Mac... Chaos wchodzi... Chodzi mi o drugie pytanie :P

14.04.2005
16:04
[67]

Katane [ Useful Idiot ]

Aschman --> Tak na wszelki wypadek poprosze i ja :) [email protected]
Dzieki z gory.

14.04.2005
16:27
smile
[68]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ok.Każdy otrzymał pliczek z instrukcją:P

14.04.2005
21:11
smile
[69]

Monastor [ Centurion ]

ODPOWIEDŹ NA DRUGIE PYTANIE ALBO ŹRÓDŁO PATCHA POPROSZĘ !!!

KTOKOLWIEK??? :? :/ :P

14.04.2005
21:32
[70]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Monastor---->>> chodzi o patcha do W8 poprawiającego polskie czcionki (fatycznie to nie czcionki a tolerancję gry na okaleczone polskie słowa) ?? Możesz ze strony on-line, tyle, że za SMSa, a jak za friko to ze strony CD-Project

14.04.2005
21:34
smile
[71]

VOSTOK [ Konsul ]

Aschman --> THX MM& DZIAŁA!!!!!!!

14.04.2005
21:40
smile
[72]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

VOSTOK - ->Nie miało innego wyboru:) Nie dziękuj mi , ja to dostałem od Mac-a.

14.04.2005
21:44
[73]

pedziwiatr [ Pretorianin ]

Grywam ostatnio w Wizardry 7 (dosowa wersja).

I mam pewien kłopot. Opędzlowałem całe Orkogre, wracam do Newcity, gadam z każdym na tematy wspomniane przez ducha Merkatosa i króla orków i nic.
Zajrzałem do paru solucji. Wg nich podczas rozmowy z Father Rulae mam dostać informację na temat spotkania z Brother T'shober (czy jakoś tak). Tylko, że ojczulek nic na ten temat nie chce powiedzieć :(

14.04.2005
23:23
smile
[74]

dziadek [ Centurion ]

Wiz-8 "Reaktywacja"/wgralem Mod Death.....1.3/.
I co widzę-w klasztorze Myles i w dodatku profesji-majster.Ale numery!Zrobiła mi się wersja polsko=angielska.Mowią po polsku,broń i czary po anglikańsku.Ale będę miał problemy.
Mac i DariFula czy czegoś nia pop......?
Pozdrawiam

14.04.2005
23:55
[75]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Dziadek --> To, że częśc nazewnictwa robi się angielska jest niestety nieuniknione, chyba że ktoś spolszczy moda. Ja go jeszcze nie testowałem, ale skoro mówisz, że takie numery odchodzą, to chyba go jednak wkrótce zainstaluję;)

pedziwiatr --> Jedyną osobą, która może coś jeszcze pamiętać z Wiz7 jest chyba tylko Adamus.. a tego coś niestety najwyraźniej wcięło.. :/

15.04.2005
02:31
smile
[76]

DariFula [ Dari Fula ]

Monastor --> ... ja przy tej kapliczce, poniszczonej z lekka wszakże, na Ascension Peak, wpisywałem "zmiana" lub "zmiennosc", zaś dla trugiej części pytania "mroczny medrzec", bez polskich ogonków i z małych liter ... może to coś da ...

Dziadek --> ... MOD`y przeinaczają na angielski w Wiz 8 same nazewnictwo, nie tylko broni, ale również potworków, jednakże dialogi i treści dziennika zdarzeń pozostają spolszczone nadal ... może jest jakiś MOD version PL ... ale ja niestety tego nie wiem ...

15.04.2005
08:14
smile
[77]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Taaa, Adam robi instances Highlvlowe w WoW to go raczej szybko nie zobaczymy :) Wczoraj robil Scholomance, hehe, a ja nie mam lacza dobrego to nie moge :(

15.04.2005
14:07
[78]

Katane [ Useful Idiot ]

Gdyby ktos jeszcze nie mial MM6:
https://www.allegro.pl/show_item.php?item=47839684
https://www.allegro.pl/show_item.php?item=48362309
https://www.allegro.pl/show_item.php?item=48323773

15.04.2005
22:25
smile
[79]

Monastor [ Centurion ]

OK... zassałem patcha i wszystko działa... 2 godziny temu przeszedłem Wizardry 8 po raz 2 :D

16.04.2005
21:06
smile
[80]

dziadek [ Centurion ]

Mac-Mod obłęd.Myles mnie zostawił.Nie mogę wyjść z klasztoru/Siege przyzywają ogniste i wodne monstra a są naraz 3 sztuki/.Nie wspomnę o duszkach z Tryton walących ogniem i kwasem.A gram na nowicjuszu.Do tego szczypawa z Bagien pogryzła mi woja i oszalał i wali wszystkich a na dodatek zaraził mi Barda/co to jest dla niego"Drum of Knocking"/.Do tego mój anglik/translator wypisuje bzdury/.Co to Mindread,Darter Pipes?.Wybrałem 2-ch woj-dinozaur 1-topór 2-miecze Mooka zwiadowcę Barda Hobka ,Majstra Mooka i Biskupa Elfa.Moi wojacy mają po 100 siły i nie dają rady.Cała forsa na proszki wskrzeszające.Może zacznę z Lordem ,Wojem , Samurajem,Bardem,Lowcą i Psonikiem.
To pierwsze moje spotkanie z tym MOdem Det./Dla znających anglika chyba będzie łatwiej.
Pozdrawiam.

16.04.2005
23:00
smile
[81]

Monastor [ Centurion ]

Duszki i tak mogły doprowadzać do pasji w normalnej Wizardry8 :)
Hmm... to mod dla odważnych ale i tak go nie wypróbuję... Za wolne łącze żeby pobrać :/

dziadek --> Oto karkołomne dosłowne tłumaczenie powyższych słów ;)
mindread - czytanie w umyśle (nagięte trochę)
darter - rzutkacz :) (od rzutek)
pipe - rura

PS
Wizardry 8 ma w oryginalnej wersji parę ciekawych perełek w tłumaczeniu :)
Same słowa Psionik, lub psioniczny są nieco śmieszne... Nie wspominając o takich tytułach jak ASASYN :D

16.04.2005
23:14
[82]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Monastor --> Akurat słowa, które przytoczyłeś IMO przyjeły się już w polskim słownictwie. Spotkałem się z nimi już w niejednej książce i podreczniku.. jak dla mnie zupełnie normalne tłumaczenie:)

dziadek --> Wnioskując z nazwy Drum of Knocking to zapewne bębenek rzucający czar "Kołatka".

16.04.2005
23:32
[83]

DariFula [ Dari Fula ]

Dla mnie w Wiz 8 prawdziwy hardcore jest gra sześcioma postaciami w teamie, do Modów wystarczą w zupełności trzy, góra cztery uzupełniające się nawzajem. Broni good pod dostatkiem wprowadzonych i to w miejscach rozrzuconych, które i tak musimy zwiedzić. Taka rura (pipe) połączona ze zwykłym długim kijem od Burz`a już w klasztorze, daje nam potężną lagę jak na ten etap gry, również dla wynalazcy (tylko on może to połączyć, ale używać mogą różne profesje) ... a dalej u Rapasków jest łopata do zmajstrowania ... Mniejsze teamy nie dość, że szybciej awansują, to również szybciej uczą się umiejętności, jak również dzięki wyższemu uzyskanymu poziomowi każdego z nich, są bardziej odporne na magię, stany i przypadłości, jak również wyprowadzają dużo więcej ataków we wcześniejszych etapach gry ...

Całkiem niedawno spróbowałem pograć teamem pięcio osobowym i po wyjściu z Arniki, na drodze do Tryton, nie mogłem poradzić z głupimi stworami (takie kłujące modai po ok. 250 hp), dałem sobie spokój ... dla mnie to jest prawdziwy hardcore w Wiz 8 ... :)

pozdrawiam ALL

17.04.2005
10:32
[84]

Katane [ Useful Idiot ]

Pogralem troche w moda, o ktorym mowi Dziadek. Faktycznie, jest ciezko, ale oszczedzono mi czarodziejek, o ktorych wspominal i 6-osobowym skladem (teraz juz z RFS i Vi) jakos sobie radze. Jestem w drodze do Tryntonu.

Zmienilo sie bardzo duzo, pare rzeczy jest niezbalansowanych (moj woj ma 11 poziom i juz loi po 50-100 obrazen 3 razy w rundzie), raz mialem denerwujacy blad - jakis duzy pajak nazwany "Myth" wykrzaczal mi gre, kiedy atakowal. Musialem uzyc edytora, zeby podpakowac druzyne i zabic go, zanim zaatakuje. BTW, mialem wtedy lvl 8 a on 19, wiec mod jest naprawde trudny. I tez gram na easy.

17.04.2005
11:43
[85]

Monastor [ Centurion ]

Wizardry.... sześcioma osobami... Hardcore??? :?

Ja grałem 2 razy (6 osobami, w porywach do 8)

1. Wojownik, Łucznik, Samuraj, Kapłan, Mag, Bard + Miles + Madras
2. Wojownik, Ninja, Alchemik, Psionik, Mag, Lord + jakiś Umpani + RFS

Zawsze myślałem że gra 3 lub 4 postaciami jest trudniejsza :/

17.04.2005
14:13
smile
[86]

DariFula [ Dari Fula ]

Wizardry 8 ... sześciowa osobami, to może przesadziłem, że hardcore, ale jest dla mnie bardzo niewygodna taka gra. Niewyobrażam sobie mojego sposobu gry (z reguły z klasztoru, od razu kieruję się nie do Arniki, a do Beli). W drodze do Beli blokujący przejście na moście golem to lvl 14, latające wężę występujące u Beli są na min. 10 lvl, ogniste mrówki na 8 lvl, zaś duszki tam występujące bodajże na min. 16 lvl. Dla składu sześcio osobowego taka wyprawa już na początku to pewna śmierć, nawet na poziomie trudności nowicjusz. Często do walk tak dużym składem trzeba się przygotowywać (np. walka w Mauzoleum, walka z Nessie), zaś małym składem - wchodzisz i wychodzisz - i po walce ... :)

17.04.2005
14:24
smile
[87]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Właśnie tworzę sobie drużynę do Wizardry VIII. Kiedyś grałem 6 postaciami, tym razem spróbuję zagrać mniejszym zespołem. Zastanawia się nad takim doborem profesji i ras:
1. Samuraj - Felpurr
2. Mnich - początkowo najlepszy wydaje sie Faerie (w polskiej wersji chyba Duszek)
3. Wynalazca - wydaje się, że najlepszy byłby Hobbit, ale nie przepadam za Hobbitami i zastanawiam się nad Mookiem
4. Bishop - Elf (a może Lord - Człowiek? zwłaszcza, że wolę postacie mniej magiczne...)
Warto grać takim team'em, czy może lepiej coś zmienić?

17.04.2005
14:37
smile
[88]

DariFula [ Dari Fula ]

Piotrek --> samuraj Felpurr (kitek), mnich fearrie (duszek jest ciut zasłaby na frotmana, ja osobiście preferuję elfy, ale to kwestja gustu), Wynalazca Mook (to najlepszy wybór, ze względu na Omnigana i Mooka zmysły), Bishup Elf (tylko elf, albo duszek). Magię maga podstawy masz od samuraja (szczególnie czary: tarcza, zaklęte ostrza, kołatka ... a na koniec fenomenalne uduszenie), psionkę masz od mnicha (obłędziki, identyfikacja przedmiotu, przyśpieszenie), więc ja bym raczej zmienił bishupa na kapłana, nie do walki, tylko do ... (niech wspomaga team błogosławieństwem, nadczłowiekiem, osłania magiczną osłoną i zbroją ... a na finisz: życzenie śmierci) - nie angażował bych raczej Lorda (słabe bronie prócz buław diamond eyes i mało broni z wysoką szansą na krytyk) ...

17.04.2005
14:48
smile
[89]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Dzięki za odpowiedź :)
Czyli Samuraj zostaje, Mnich Elf do zrobienia (duszek też mi się wydawał za słaby...), Wynalazcę Mooka już sobie stworzyłem i jeszcze tylko kapłan :)
Dużo osób polecało kiedyś do gry barda, sam nim zresztą grałem, dlatego tym razem od razu go odrzuciłem. Bardzo za to chciałem sprawdzić Wynalazcę oraz Mnicha. Pierwszy to w ogóle dosyć unikalna postać, jak na cRPG, drugim zaś nigdy nie grałem.
Jeszcze dwa pytania - warto rozwijać walkę bronią na dystans (poprzednio olewałem) i czy zdolność "walka wręcz" wpływa również na walkę gołymi pięściami u mnicha (w opisie tej umiejętności jest napisane, że wpływa na walkę bronią białą, nie ma jednak nic o pięściach)?

17.04.2005
16:45
smile
[90]

Monastor [ Centurion ]

Piotrek --> Czy rozwijać walkę dystansową??? Oczywiście ;)

Bardzo się przydaje w walkach z silnymi potworami, które nie potrafią strzelać... Poza tym często można znaleźć znakomitą amunicję oferującą dodatkowe efekty... Nie wspominam już o omnigunach czy 3-strzałowych kuszach (do złożenia u wynalazcy)... Ostatnio dałem mojemu wojownikowi możliwość rozwoju w walce dystansowej i oblężnicza kusza w jego rękach zawsze zadawała naprawdę przyzwoite obrażenia (40-50)... Dobrze jest też rozpoczynać walkę odpowiednio wcześnie, wyprzedzając nieco jej automatyczne rozpoczęcie

18.04.2005
10:22
[91]

Adamus [ Gladiator ]

WITAM :-)
Ostatnio mam malo czasu :-P. Ale jak juz to Bodziu zauwazyl, zabierajaja mi go high lev instance w WoWie :-PPP, ale watek sie rozwija :-))

Monastor --> No co do Wizardry to DariFula jako ten ktory przeszdl te gre kilkanascie razy (w tym chyba z pięć jedną postacia :-))) jest ze tak powiem lekko skrzywiony ;-PP. Ale udalo mu sie namowic kilka osob z tego watku do zagrania i ukonczenia gry jedna postacia (jam ci to tez uczynil :-PPP nie chwalac sie ;-)) i musze przyznac, ze im dalej tym latwiej a juz po przekroczeniu 40 lev to w zasadzie ma sie tak napakowana postac, ze nikt nie podskoczy (i to na najwyzszym stopniu trudnosci), nie mowiac o jakims tam cienkim mrocznym mędrcu ;-PPP

18.04.2005
12:04
smile
[92]

DariFula [ Dari Fula ]

Adamus --> dawno, od bardzo dawna nie pojawiłeś się na forum, więc witam Cię serdeczniej niż zwykle. Monastor miał rację, trochę przesadziłem, że gra pełnym składem w Wiz8 to hardcore, ale odzwyczaiłem się od tak dużych składów. Przy mniejszych składach, szybko się awansuje i popełnione błędy przy rozdzielaniu punktów na współczynniki i umiejętności, przy małych składach łatwo jest naprawić.

... Wizardry 9 ...
Jak to jest z kolejnymi częściami tej serii. Tuż po wydaniu Wizardry 8, firma Sir-Tech zbankrutowała (kłopoty finansowe, jak również porażka bodajże z grą Jagged Alliance) i firma przestała istnieć. Serię Wiz od cz. 1 do cz. 7 tworzyło głównie dwóch tych samych pracowników, reszta była tylko otoczką wspomagającą (graficy, programiści, muzycy, itd.). Wizardry 8 tworzył już tylko jeden z nich, gdyż drugi zajął się gierką Wizard & Warriors (zawsze polecał ją każdemu do gry Adamus - z tego co pamiętam). Po bankructwie firmy Sir-tech w/w otoczka tworząca serię Wizardry została przejęta przez firmę Strategy First, wraz z wykupieniem licencji do gry Jagged Alliance (i późniejszej odsprzedaży tej licencji przyjaciołom ze wszchodu dla stworzenia Jagged Alliance 3). Człowieka odpowiedzialnego za Wiz 8 firma Strategy First odrzuciła i nie przyjęła w swe szeregi. I co dalej jest z Wizardry 9. Wiadomo, aby kolejną część tej serii jakaś firma mogła napisać i ją wydać, by musiała odkupić licencję, ale od kogo ma odkupić licencję ??? Czy firma Strategy First mogła by na legala stworzyć Wizardry 9 bez odkupywania licencji od kogokolwiek ??? Czy w ogóle jest szansa, że Wizardry 9 kiedykolwiek zostanie napisane i wystawione do kupna przez nas klientów, czy pozostaną nam już na zawsze MOD`y tworzone przez sympatyków tej gry ???

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-18 12:08:42]

19.04.2005
01:23
smile
[93]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Pograłem już trochę w Wizardry tym 4-osobowym zespołem:
- mam 9 level wszystkimi postaciami
- mnich wymiata, ma najwięcej ataków ze wszystkich postaci, zadaje najwięcej obrażeń, zabił chyba 2x więcej wrogów od samuraja... (nawet nie sądziłem, że ta postać może być tak silna)
- samuraj na razie średnio sobie radzi, ma chyba tylko 2 ataki na rundę... :/ (może źle rozwinąłem postać? ładowałem w siłę, zręczność i szybkość)
- chyba rzeczywiście jest łatwiej niż drużyną 6-osobową, pamiętam, że taką drużyną ledwo co pokonywałem drogę z Klasztoru do Arniki, teraz jest dużo lepiej, chociaż podczas prawie wszystkich walk trzeba chować się w jakieś niezbyt szerokie miejsca, aby nie wszyscy przeciwnicy mogli jednocześnie atakować (inaczej jest bardzo ciężko)

W ogóle Wizardry 8 jest chyba ostatnim z tych wielkich cRPG, już nawet nie tylko FPP. Ogromne możliwości w kreowaniu i rozwijaniu postaci (ile jest tych wszystkich ras i profesji...), wymagający przeciwnicy, wciągająca fabuła, klimat i długi czas rozgrywki - która z niedawno wydanych gier posiada to wszystko? :(
Powstanie Wizardry 9 jest niestety mało prawdopodobne, nie wspominając o Might and Magic 10... :(

19.04.2005
10:19
smile
[94]

Adamus [ Gladiator ]

Piotrek --> Tak, mnich jest rewelacyjny :-). Właśnie tą postacia ukonczylem W8 jednoosobowa ekipa :-PPP. To co robil na 40 lev, to przechodzi ludzkie pojecie :-). No moze nie do konca sam mnich, bo jednak to byla taka troche hybryda mnich/biskup. Ale jednak mnicha bylo w nim 2 razy wiecej niz biskupa :-PPP

19.04.2005
11:15
smile
[95]

dziadek [ Centurion ]

Witam co do Moda to zrobilem w klasztorze bląd/odszedl Miles/ zaatakowalem paraliżem kaplana/takiego z Arniki/ i wszyscy byli przeciwko mnie. i zaczynam od nowa.
Katane mogę poznać jakim skladem idziesz?
Pozdrawiam.

19.04.2005
15:29
[96]

Katane [ Useful Idiot ]

Dziadek --> Juz nie ide, bo mod okazal sie miec strasznie duzo bledow. Wywalalo mnie do windowsa w tryntonie, po pokonaniu rapax scoutow (to przebolalem, po prostu z nimi nie walczylem) ale pozniej, kiedy wyrzucalo mnie, gdy probowalem wejsc do nizszego urwiska martena, odinstalowalem moda.

A gralem WOJ, LORD, NINJA, BARD, MAG, ALCHEMIK.

Teraz zainstalowalem moda flamestryke'a, stabilny, ale duzo mniej zmienia. No i nie pogram, bo zaczely mi sie matury.

19.04.2005
17:41
smile
[97]

dziadek [ Centurion ]

Katane-polam dlugopisy i język !.Ruszylem od nowa.2x Woj,Sam,lowca,bard i biskup.Datarlem do Arniki.Troche slaby ten bischop.Pogram też i Twoim teamem.A Ty zdawaj i to na 6+ tego życzy Tobie i innym maturzystom ten co zdawal ją w 1965r.
Powodzenia i daj znać jak poszlo.

19.04.2005
17:45
[98]

Monastor [ Centurion ]

Hmm... Dotychczas grałem 6 postaciami żeby zobaczć jak najwięcej klas... Może czas spróbować czegoś innego...

Czy dałoby się wpakować wszystkie klasy do 1 postaci ??? :)

19.04.2005
20:29
smile
[99]

Monastor [ Centurion ]

Dobra... Mam teraz 2 postaci... Woja i mnicha... Obaj są na 6 poziomach i nie mogą się przebić przez pomorowe szczury (9 poziom) :/

ale jakoś to będzie :)

20.04.2005
00:33
[100]

VOSTOK [ Konsul ]

Swego czasu bardzo przyjemnie grało mi się w W8 czteroosobową drużyna w składzie
Warrior Dracon
Warrior Mook ( cobym mógł z tego wielgasnego miecza korzystać)
Bishop Elf
Bard Hobbit.

Grało się bardzo przyjemnie a levele wskakiwały jak szalone :). Chyba czas znów zainstalowac W8.

20.04.2005
10:04
[101]

Adamus [ Gladiator ]

Zapraszam do nowego watku:

20.04.2005
10:34
[102]

JRK [ Generaďż˝ ]

Się Adamusowi zapomniało link wkleić ;-)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.