GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

SILENT HUNTER III cz.(22)

09.04.2005
15:37
[1]

U-boot [ Karl Dönitz ]

SILENT HUNTER III cz.(22)

Oto wątek dla wszystkich zainteresowanych nową odsłoną symulatora niemieckiego U-Boota z okresu II Wojny Światowej: SILENT HUNTER III

Obejścia kilku głównych problemów występujących w grze:

1.Brak widoczności przez UZO i lornetki na kartach Nvidi:
Błąd ma być podobno poprawiony wkrótce przez Nvidie, tymczasowo dodano nam w patchu 1.1 możliwość wyłączenia "particle effect" (eksplozje, dymy itp.) przy pomocy kombinacji Ctrl-P na czas patrzenia przez np. UZO.
2. Bład graficzny: wielkie białe koło i czarne niebo zasłaniające całkowicie widoczność:
Dziwny błąd z dziwnym rozwiązaniem, aby się go pozbyć trzeba odpalić grę z autoplay a nie ze skrótu na pulpicie.
3. Brak przycisku "ready" w multiplayer:
W czasie wyświetlania się informacji o łączeniu należy nacisnąć dwa razy Alt-TAB, wtedy OK powinno się przemienić w Ready.


".... Panowie, wybraliście najpiękniejszy zawod na ziemi. Jesteście Tu po to, aby nauczyć się umierać ..."

z przemówienia powitalnego do nowych ochotników wstepujących do Królewskiego Pruskiego Korpusu Kadetów

"U-booty to tchórzliwi łajdacy zatapiający nasze statki, zaś nasze submarines to dzielne i wspaniałe okręty, zatapiające nieprzyjaciół"

Winston Churchill definiujący róznicę między alianckimi a niemieckimi okrętami podwodnymi


"...Ten skurwiel na górze nie odpuści, wścieka się Bahr. Większośc ludzi nie ma już sił się podnieść. Niektórzy leżą skuleni, pokasłując nieustanie. Inni wymiotują. Inni robia pod siebie. Strumienie wody wdzierają się do wnętrza okrętu przez zawór kuchenny, uszzczelki śrub napędowych, zawory i kolektory wentylacyjne oraz wyrzutnie torpedowe.
- Jeże, Herr Kaleu !
Krzyk Ballmanna odbija się echem w uszach Bahra, kiedy potężny wybuch wstrząsa okrętem gdzies od dziobu. Woda morska z wyciem wdziera się do śmiertelnej rany otwartej w kadłubie przez jedną z bomb. Wciska pozostałe powietrze do nieuszkodzonych przedziałów kadłuba. Błony bębenkowe Bahra pękają. Kiedy ból eksploduje w jego czaszce, przypomina sobie, czego go uczono w szkole U-bootów. Słup wody o wyskości 1 metrów wywiera ciśnienie jednej atmosfery. Na głębokości 30 metrów ciśnienie równa się 30 atmosferom. Ale na jakim poziomie albo przy której atmosferze okręt podwodny staje się zgniecioną metalową puszką ?
Nikt nigdy nie wrócił, żeby objawic tę prawdę ..."


Atlantycka ruletka

"...Kriegsmarine stoi przed tym sądem i przed światem z nienaganna reputacją i podniesioną banderą. Próby umieszczenia wojny U-bootów na tym samym poziomie co potworne okrucieństwa gdzie indziej, nie powiodły się. Zostało dowiedzione, że prowadziliśmy działania zgodne z wymaganiami prawa międzynarodowego i humanitarnego w taim samym stopniu jak i nasi przeciwnicy..."

z wystąpienia wielkiego admirała Raedera w Trybunale Norymberskim przed ogłoszeniem wyroku

Link do strony gry ---> https://www.silent-hunteriii.com/uk/home.php

Link do portalu "matki" wirtualnej morskiej braci ---> https://www.subsim.com/

Link do portalu "biblii" o historii U-Bootów ---> https://www.uboat.net/

Link do najlepszej polskiej strony o tematyce Ubootwaffe ---> https://www.ubootwaffe.pl

Dodatkowe kilkaset MB muzyki gramofonowej ( głównie niemackie marsze, w sam raz na tryumfalne powroty do baz) ---> https://www.hostheads.com/marty100/SH3%20MUSIC/

link na dole przenosi do poprzedniej części -->

09.04.2005
15:54
[2]

qaq [ Konkwistador ]

hit gwarantowany

09.04.2005
16:43
[3]

Giftzwerg [ Konsul ]

Miałem idiotyczną sytuację... no ale na wojnie, jak na wojnie.

Pierwszy patrol, wrzesień 1939. Załogi zielone po obu stronach.
Dostałem sektor około 300 mil na zachód od Irlandii, podróż przejściem na północ od Scapa Flow. Po drodze niemal nic, tylko w rejonie Szkocji jeden niszczyciel.
Jak pisałem poprzednio - idiota CHCIAŁ żebym go rozwalił.

Nieco później nadszedł sztorm, który trwał kilka dni, aż do osiągnięcia regionu operacyjnego.

W sztormie dwukrotnie udało się złapać kontakt z wrogimi frachtowcami, nadto raz zgubiłem niszczyciel, dwukrotnie dalekie odgłosy śrub.


Pierwszy frachtowiec - w środku nocy ( ciągle trwał sztorm ) . Szedł kursem kolizyjnym - idealnie pchał się przed wyrzutnie.

Odpalam pierwszą torpedę - pudło, z 600m przeszła o METR przed dziobem.
Wkurzony, odpalam drugą. Trafiła, NIEWYPAŁ.
Jeszcze bardziej wkurzony, odpalam trzecią. POtężny wybuch. Trochę szkoda, że dwieście metrów przed celem.

Wkurzony do ostatnich granic, odpalam ostatnią torpedę w dziobowych. Odbiła się.

Frachtowiec popłynął radośnie dalej.


Następnego dnia identyczna sytuacja: noc, sztorm, mały frachtowiec na kolizyjnym z lewej burty.
Tym razem uznałem jednak, że choćby nie wiem co się działo, odpalę tylko JEDNĄ torpedę.
Odpaliłem elektryczną, trafiła przed mostkiem. Potężny wybuch, po nim kolejny, jeszcze silniejszy. Statek przełamał się na pół, doszło do kolejnych eksplozji, dziób w kilka sekund znikł pod wodą, rufa poszła na dno po minucie.

I tak, jak dotąd, mój wynik w pierwszym patrolu to niszczyciel i frachtowiec, łącznie 3,900 BRT.

09.04.2005
16:54
[4]

rico31 [ Pretorianin ]

chciałem się podzielic pewną żeczą a mianowicie
uciekając 3 niszczycielom wysunołem peryskop na 100 metrach na realizmie 100%
i widziałem gdzie lecą bomby głebinowe w tem sposób uciekałem im 2 godziny
aż mi się znudziło i zatrzymałem się w miejscu no i mnie zatopili trochę to dziwne bo
atlantyk to nie wody tropikalne żeby było widac tak dobrze w zanużeniu nie?
dziwi mnie też jak samolot widzi mnie pod wodą gdy płynę na 180 metrach i daje na mnie namiar na niszczyciele jeszcze!

09.04.2005
16:58
smile
[5]

negroz [ ]

s_Witch --->

nie wyzywaj mnie od idiotów, bo ja Cie nie wyzywam,
widać, że jesteś cfaniakiem bez umysłu
pozwól, że Cię zignoruje :/

09.04.2005
16:58
smile
[6]

Weakando [ Senator ]

To ja zadam może amatorskie pytanie :)
Dlaczego torpedy odbijają się od statków? To są niewypały czy może zły zapalnik ustawiłem?

09.04.2005
17:02
[7]

rico31 [ Pretorianin ]

a co do gry jeszcze to mogli zrobic kilka wersji kiosku powiedzmy po dwie
tak żeby typ VIIb miał tył kiosku scięty na zewnącz a nie do srodka tylko
a wtypie VIIc cos jagby za duży tem kiosk jest? albo mi się wydaje

09.04.2005
17:04
[8]

rico31 [ Pretorianin ]

tak powinien wyglądac VIIC

09.04.2005
17:10
smile
[9]

rico31 [ Pretorianin ]

albo tak

09.04.2005
17:16
[10]

s_Witch [ Konsul ]

negroz -> pozwól, że zastosuję się do twojej jakże filozoficznej sygnaturki chłopcze. Btw zgłosiłem twoje pytanie o cd-key moderatorom, pozdrawiam.

09.04.2005
17:17
smile
[11]

rico31 [ Pretorianin ]

a co ciekawe zaczynam grę od początku wojny a okręt wygląda jakby go z dna podniesiono
cały zardzewiały też mnie to dziwi bardzo bo z tego co wiem okręty na początku wojny nie wyglądały jak zdezelowane pudła oczywiscie te które były na chodzie

09.04.2005
17:23
smile
[12]

negroz [ ]

s_Witch --->

żartujesz :|

09.04.2005
18:16
[13]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

rico - myślisz że U-Booty które zaczynały wojnę w 1939 zostaly zbudowane w sierpniu 39 i byly fabrycznie nowe? Przecież większość z nich od kilku lat była już w służbie, a rdza od morskiej wody szybko atakuje kadłub.

09.04.2005
19:47
[14]

Giftzwerg [ Konsul ]

Rico - nie wyglądały, ale trudno żeby zmieniali tekstury pamietając o takim drobiazgu. Poza tym, służba w trudnych warunkach dość szybko zmieniała kolory U Bootów.

09.04.2005
19:55
smile
[15]

Giftzwerg [ Konsul ]

Aha, odnośnie pytania o wytyczenie kursu, w poprzednim wątku.

Kurs ESE oznacza: południowy wschód ku wschodowi, a więc najpierw bierzesz południowy wschód, a następnie mała poprawka w kierunku WSCHODU.
W ten sposób masz orientacyjny kurs konwoju. Następnie bierzesz prędkość - 7 knotów. I dzięki temu możesz, z grubsza, wytyczyć kurs. Oczywiscie, informacja o kwadracie to dosć znaczne przybliżenie, biorąc pod uwagę ich rozległosć, no ale lepsze to niż nic.

Mała porada: warunki pogodowe mają wpływ na widoczność, mają też pewien wpływ na działanie hydrofonów - im gorszy sztorm, tym gorzej słychać z uwagi na zakłócenia.
W ogóle radzę NIE polegać na obserwacji wzrokowej jeśli nie mamy pewności że przeciwnik MUSI być w pobliżu lecz skupiać się na NASŁUCHU - hydrofon, zwłaszcza ULEPSZONY, może wychwycić odgłosy śrub z odległości ok. 30 km, a więc POZA zasięgiem wzroku. No i przy możliwośći usłyszenia z odległości 30km jest już szansa dorwać rpzeciwnika, gdy znamy kwadrat...

Jeszcze jedno: lepiej NIE czekać na to, aż akustyk powie nam że coś słyszy. Standardowa, najlepsza procedura jest taka:
schodzimy pod wodę
zatrzymujemy maszyny
nasłuchujemy SAMI, pomalutku obracając głowicę...

09.04.2005
20:34
[16]

hermin [ KoRn - Maniak ]

Ponawiam pytanie:
Ską pobrać demo ?

09.04.2005
20:34
[17]

hermin [ KoRn - Maniak ]

edit:

Ską = Skąd

09.04.2005
20:36
[18]

T_bone [ Generalleutnant ]

hermin---> Nie ma dema i zapewne nigdy nie będzie.

09.04.2005
20:44
smile
[19]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

To była wersja limitowana, 8 sztuk :-)

Stary Wuj

09.04.2005
20:56
[20]

Giftzwerg [ Konsul ]

.... z tego pierwsze trzy z autografem Doenitza ;)

Ściągam własnie ten wielgachny mod 9. Flotylli, zobaczymy co z tego będzie... niewykluczone, że wyprodukuję się dziś wieczorem/jutro nt. rezultatów...

09.04.2005
21:55
smile
[21]

SEB@PL [ Legionista ]

A ja mam DEMO :). Jestem z tych co czekaja na wersje polska. W moich czasach w szkolach uczyli ruskiego, wiec angielski nie jest moja mocna strona. Niestety nasi strasznie powoli tlumacza, wiec gram w demo w pojedyncze misje i cwicze strzelanie torpedami na 100%.
Niestety nie idzie mi za dobrze. Mam problem z okresleniem angle on bow. Kampanie zostawolem sobie na deser, jak bede mial orginalna polska wersje. Czekam z utesknieniem i niecierplowoscia.
Ciekawe czy mody angielskie da sie zainstalowac ma polska wersje.Nasi zawsze cos sknoca a jak juz sprzedaja gre to nie obchodza ich nazbyt nowe patche.

09.04.2005
22:11
smile
[22]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Giftzwerg --> jak zainstalujesz mod 9. flotylli, to daj znać - mi po zainstalowaniu, przy próbie uruchomienia SH3 pojawia się ładne czarne okno i nic więcej :-(

09.04.2005
22:58
smile
[23]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

taaa jedna celna :D

09.04.2005
23:38
[24]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Z subsimów ściągnąłem dodatkowe misje do gry w singla i nie żałuję. Misje są bardzo urozmaicone. Podobała mi się hipotetyczna misja typem XXI pod przylądkiem Horn. Cele to dwa lotniskowce i lekki krążownik. Grubo ponad 10 węzłów w zanurzeniu i można te okręty ścigać bez potrzeby wynurzania. Po rozładowaniu akumulatorów wystarczy podnieść chrapy. Bardzo skuteczne są też samonaprowadzające na dźwięk śrub torpedy. Po trafieniu lotniskowca skutecznie go unieruchomiły.

09.04.2005
23:44
[25]

Giftzwerg [ Konsul ]

Hmm... upierdliwa instalacja, bo .exe, ale poza tym idzie przezyć. Boję się tylko żeby instalacja moda nie doprowadziła do wykrzaczenia save`a, bo to mi się już zdarzyło...

10.04.2005
08:38
[26]

ORP271 [ Legionista ]

dzięki .
Wczoraj sam potestowałem w edytorze hydrofony i wyszło ze przy dobrej pogodzie w zanurzeniu mozna usłyszeć małego frachrtowca z 30-33 km nie ma duzej różnicy czy płynie 5 czy 7 węzłów
przy sztormie na maxa te wartości spadają ale i tak można usłyszeć statek z odległóści powyżej
20km .A przy upgrejdowaniu ubota w sekcji hydrofony jest napisane że udoskonalony model hydro pozwala usłyszeć pojedyńczy z odl.ok 20 km
Gdy przyspieszenie czasu spada nam automatycznie do 8x to znaczy ze mozemy usłyszec cos na hydro i przewaznie jesteśmy na granicy zasięgu
Chętnie dowiedziałbym jak postepujecie .Czy od razu płyniecie w tamtym kierunku czy czakacie i z tego samego miejsca np po 6 min(1/10 h) bierzecie powtórny namiar?
Ale jak wspomniałem w poprz.poscie nawet znając przypuszczalna prędkość jaką może płynąć np 5 w. i czas 6 min trudno wykreślic kurs przechwyceniabo ocena odległości jest obarczona zbyt duzym błędem
Przy dobrej pogodzie nie ma zbyt wielkiego problemy bo w notarniku hydro pojawia sie rodzaj statku w odl ok 4-4,5km i korzystając z peryskopu lub uzo możemy po pewnym czsie określic kurs wroga ale jak widoczność spada do 400-500m to trzeba się ustawić na kursie przechwycenia i zostaje nam kika sekund na odpalenie torped zanim statek pogrąży sie we mgle

10.04.2005
08:44
smile
[27]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Ostatnio olewam nieco pojedyńcze statki i raczej
szukam konwojów, dostałem kwadrat na zachód
od Vigo (pamiętacie :-) w Portugalii, mam w planie
odwiedzić Gibraltar. Dołączona do gry mapka z
TRAFFIC DENSITY jest bardzo pomocna.
Konwoje trafiają się tam, gdzie być powinny :-)

Stary Wuj

10.04.2005
08:45
smile
[28]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

GIFTZWERG --> co "robi" ten mod ?
I ciekawe, czy działa :-)

Stary Wuj

10.04.2005
10:35
[29]

Gotmoh [ Legionista ]

Witam.

Wczoraj sciągnąłem tego moda z 9 flotylli. Hmmm zainstalowało się i działa bez bólu (gra spaczowana do wersji 1.2, wcześniej dodany mod zmieniający wygląd nieba, tarczy hydrofonu i kątomierz na jednym z narzędzi mapy - z tym ostatnim były problemy przy instalacji poprawki 1.2, wykrzyczało, że mouse.cfg jest w nieznanej wersji). Z najbardziej zauważalnych zmian: znów tarcza hydrofonu, odgłosy (fajny tupot nóg i szum zbiorników przy zanurzaniu, odgłos wysuwania-chowania peryskopu, na moje słoniowe ucho zmieniono też odgłosy tonącego statku), mundurki załogi, na stałe włączony bearing tool na mapie ataku, poprawiony kompas na pokładzie kiosku i rzecz dziwna... przy zewnętrznej kamerze zniknął ten żółty symbol oznaczający nasz zanurzony okręt (gram na 92% z włączoną zewnętrzną kamerą - lubie te widoki). Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, ale teraz nie wiem czy to kwestia pacza 1.2 czy tego mod-a. Załoga o wiele szybciej odzyskuje siły przy odpoczynku. Sądząc z opisu na sub-sim są jeszcze i inne zmiany... ale tylko te rzuciły mi się w oczy.

10.04.2005
10:44
smile
[30]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Hmmm.... Odinstalowałem SH3, zainstalowałem ponownie, później patch 1.1, następnie 1.2 (w międzyczasie nie uruchamiałem gry) - i jak robię zrzuty ekranu przez Ctrl+F11 - zapisują się czarne ekrany (nie mam żadnych modów - to czysta instalka) - wcześniej wszystko działało cacy :-|

...pewnie jak zrobie ponowną reinstalkę, to wszystko ruszy... co za dziwolągi :-|

10.04.2005
14:36
smile
[31]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Panowie, a propos moda z 9 Flotylli i dźwięków.
Nie są za długie, za głośne, warto ???
Niezły skądinąd zestaw dźwięków do SH2
(Project Schwertfisch) trochę chrzanił grę,
bo były za długie i niektóre inne dźwięki ładowały
się z opóźnieniem, dlatego pytam.

Stary Wuj

10.04.2005
16:44
[32]

Gotmoh [ Legionista ]

Stary Wuj ----> Moim skromnym zdaniem są super. Ale... można sie tego uczepić tak samo jak tego, że po pewnym czasie wypowiadane przez załoge "tak jest kapitanie" doprowadza człowieka do szału... Gram z tym dwa dni i tupot butów, szum powietrza w instalacji, jakieś rozmowy w tle (zgaduje, ze to kawałki wycięte z "Das Boot") jak na razie bardzo mi się podoba. No i koniecznie trzeba posłuchać tego, co dzieje się po wydaniu komendy zanurzenia alarmowego. W porównaniu z tym co jak ktoś tu kiedyś określił jako "oznajmnianie, że komuś sznurówka się rozwiązała..." teraz jest to niebo a ziemia. Opóźnień jakoś nie widze. Zanurzanie trwa na tyle długo, że odgłosy biegania, zamykania, szumienia i bulgotania kończą się nim okręt zejdzie na 10 metrów. Podobnie z crash dive. A głośność... za dużo w życiu słuchałem metalu, żebym teraz mógł to obiektywnie oceniać ;-).

10.04.2005
20:02
[33]

Adam12 [ Junior ]

Czy ktoś trafił już na statek z polską banderą.
Mi się udało zatopić Costal Merchant (3 patrol listopad 1939)

10.04.2005
20:35
smile
[34]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jeszcze pare takich modów jak ten od 9th Flottille a gra zupełnie odmieni swoje oblicze, gorąco polecam. Nowych dzwięków jest zaledwie pare ale za to jakie, peryskop jak prawdziwy ;) Alarm owszem jest głośny ale on ma taki być hyhy

10.04.2005
21:54
[35]

Giftzwerg [ Konsul ]

Sporo drobaizgów... łącznie z tym, że załogi mają emblematy 9. Flotylli na czapkach. Jedna uwaga: wyglada na to, że mod jest kompatybilny z patvchem 1.2, w każdym razie zawiera SH III .exe

Ale można zainstalować komponenty bez przerabiania całej gry.


Dźwięki dobre, NIE za długie na szczęście, nie jest też ich tak wiele.

Nieco poprawiono wyglad ubrań oficerów ( trochę wyostrzone tekstury ).

Dużo lepszy Hydrofon, jak zauwazył T_Bone.
Poprawiono wygląd kilku wskaźników, rozjaśniono widok przez UZO.

To tyle na razie... wracam na patrol.

10.04.2005
22:08
smile
[36]

Fliper74 [ Chor��y ]

Witam

Trzeci patrol z Wilhelmshafen. Listopad 1939. Kwadrat AN 34. Pogoda okropna, deszcz, sztorm, no i oczywiście mgła. Zero kontaktów przez trzy dni. Czwarty dzień patrolu przyniósł niespodziankę w postaci długo oczekiwanego kontaktu w postaci angielskiego statku handlowego ( C 2 ). Radość ze spotkania popsuła odległość od statku ok 150-200m. (przeklęta mgła). Później wypadki potoczyły sie już szybko. Kurs kolizyjny spowodował "bliski" kontakt U-17 z frachtowcem czego efektem były dwa przedziały zalane( diesle i elektryczny) , śmierć oficera wachtowego i czterech marynarzy i kompletne zniszczenie trzech wyrzutni torpedowych. Po tych wydarzeniach "kaczka" poszła na dno jak kamień w wodę. A nieszczęsny kapitan z wrażenia nie zdążył nawet zrobić "screenshot'a". :))))) Gra jest super

10.04.2005
22:17
smile
[37]

edwinos [ Centurion ]

Mod "9th Flottille" nie jest niestety dla tych co w oczekiwaniu na wersje PL korzystaja z 'dema'.

Jak Giftzwerg napisal post wyzej zawiera SHIII.exe i 'demo' przestaje dzialac...

10.04.2005
23:43
[38]

dasintra [ Pretorianin ]

KarloS -----> tłumaczeniem manuala do SH3 nikt z nas się nie zajmuje. Dawno, dawno temu forum odwiedzał TomeG z Cenegi, który pisał o pomocy w tłumaczeniu. Póki co długo juz się tutaj nie pojawiał, a szkoda, szczególnie że przed premierą dostarczał nam wielu cennych informacji za co jestem przynajmniej ja - bardzo wdzięczny. Co do dema, to gdy je miałem, żaden patch nie chciałe się instalować (prawdę mówiąc wówczas była tylko wersja 1.1)

Wuju, Jatzoo, T_bone ------> czy naprawdę warto instalować sobie "9 flottile"? Jeszcze tego nie zrobiłem, czekam na waszą opinię.

10.04.2005
23:56
[39]

Giftzwerg [ Konsul ]

Zaznaczam dla pełnej jasności: tak, mam demo, ale jak najbardziej czekam na wersję PL. PO prostu różnica finansowa między oryginałem z UK a tym, co ma być u nas...
Z drugiej strony DEMO umocniło mnie w przekonaniu, że gra jest tak dobra, że NIE ma innej alternatywy jak zamiana dema na wersję PL, co z wielką radością uczynię, gdy tylko wersja PL ukaże się z sklepach :)

PS jakieś konkrety, co do daty ? Anyone heard anything ?

11.04.2005
00:39
smile
[40]

seven3 [ Legionista ]

Może ktos rzucic linka do moda 9th Flottille. Z góry dziekuje..:)

11.04.2005
07:09
[41]

U-boot [ Karl Dönitz ]

karolS --> jeżeli cena polskiego wydania ma wynosic 99 PLN i trzeba czekac niewiadomo jak długo

to trzeba zamawiac za granica, tym bardziej, ze nie jest to wcale takie drogie, chyba można dać 50 PLN więcej i grać, nie czekajac na Cenegę i nie obawiając się iz mody i patche nie będą chodziły z tym wydaniem.

Pozdrowionka

11.04.2005
07:52
smile
[42]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Zainstalowalem moda 9 flotylli i taki otrzymalem efekt :D ------>

11.04.2005
09:09
smile
[43]

dasintra [ Pretorianin ]

Giftzwerg -------> jak to? Strony Cenegi 10 razy dziennie nie odwiedzasz? Od stycznia do połowy marca miałem chyba z 200 odwiedzin ich strony w oczekiwaniu na wieści o premierze PL :-)
Póki co zapowiadają na pierwszą połowę maja 2005 (tak, nie 2050) :-)

11.04.2005
09:27
[44]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Krwawy - a po zainstalowaniu moda zacząłeś kampanię od początku? Bo jak nie to właśnie mogą wyskakiwać takie krzaczki.

11.04.2005
10:01
[45]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Krwawy --> powinieneś się cieszyć !! Koniec wojny i to zapewne zwycieski
Czyż nie o to walczyły dzielne załogi U-bootów.

Pozdrowionka

11.04.2005
11:49
smile
[46]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra---> Warto zainstalować tego moda :) Tylko przed instalacją zrób sobie kopje sejwów, i wróć do portu przed instalacją inaczej zapewne mogą cię zastać cuda jak u Krwawego :D

11.04.2005
12:41
[47]

Giftzwerg [ Konsul ]

Zainstalowałem jedynie dźwięki i tekstury. NIE ruszałem tego cow katalogu głównym, NEIr uszałem też Menu - gdy zainstalowałem tamte pliki, gra cokolwiek zgłupiała.

Krótko- da się zainstalować bez problemu nowe dźwięki, nowe drobiazgi graficzne et c. ale co do katalogu głównego to nie ryzykowałem.

11.04.2005
13:53
smile
[48]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Mam prośbę, dźwięki z moda 9 Flotylli
zainstalowałem, ale nie mogę osobno znaleźć pliku
z HYDROFONEM, reszty nie pragnę :-).
Czy mógłby mi ktoś wysłać np. mailem ten
plik TGA, który zawiera nowy hydrofon ?

Dzięki.

Dźwięki są niezłe, tylko jedna rzecz mnie
zastanawia, po wydaniu komendy ZANURZENIE
słyszę szasowanie zbiorników :-) Jak dla mnie zbiorniki
szasuje się w w sytuacji, gdy chcemy okręt wynurzyć,
i wypychamy sprężonym powietrzem wodę ze zbiorników,
żeby okręt był lżejszy (tak na chłopski rozum :-)
W czasie wynurzania dla odmiany nie słychać nic :-)

Pozdrawiam

Stary Wuj


11.04.2005
13:54
[49]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Acha, mail podany w profilu działa :-)

Stary Wuj

11.04.2005
14:38
smile
[50]

Misza [ Prefekt ]

Ahooj Panowie...

No i jak tam ew. prace nad poradnikiem?? ruszyło coś czy raczej cienko będzie z tym tematem??

11.04.2005
14:54
[51]

CATAN [ Pretorianin ]

Witam podwodniaków!!!
Ja nie jarzę tego namierzania: nie używałem hydro i w 1 patrolu zatopiłem 36000 BRT tylko na pojedyńczynych frachtowcach na wschód od wysp Angielskich, no ale potem była posucha i ciężkie czasy... gram na 30%realizmu (pierwsze kroki, zrozumcie)

11.04.2005
16:02
[52]

CATAN [ Pretorianin ]

HEEEELP!!
JAK USTAWIĆ W KALKULATORZE TORPED (AUTOMAT) ŻEBY CELOWAŁ NIE W MASZYNOWNIĘ ALE NP POD PRZEDNI MASZT?
Często torpedy przechodzą minimalnie za rufą!!! Czy można dać gdzieś nie wiem: przewidywanż trasę torpedy (z uwzględnieniem ruchu celu), czy wszystko na czuja z wyprzedzeniem: ale to jaka tako na ok 800m a powyżej 2km bez sensu!! Proszę brać podwodną o wskazówki :))

11.04.2005
16:02
[53]

goldie2 [ Pretorianin ]

no skoro grasz na 30% realizmu to sie nie dziwie .. statkowwtedy jest cale stado zawsze do zatopienia i az sie dziwie dlaczego tylko 36000 zatopiles :) .. radze zapoznac sie przynajmniej prowizorycznie z obslugo hydrofonow.. chociaz po dluzszym czasie uzywania ja juz przez caly czas slysze szum srob :)

11.04.2005
16:20
[54]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

misza - na kiedy najpóźniej miałby być gotowy poradnik?

11.04.2005
17:51
smile
[55]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Powtarzam moją kwestię :-)
Ściągnąłem juz prawie wszystko z MODA 9 Flotylli
(ta wersja z linka z SUBSIM, gdzie pliki są w częściach,
ale HYDROFON mam nadal bez zmian.....
Nie chcę instalować całości.

Mam prośbę, dźwięki z moda 9 Flotylli
zainstalowałem, ale nie mogę osobno znaleźć pliku
z HYDROFONEM, reszty nie pragnę :-).
Czy mógłby mi ktoś wysłać np. mailem ten
plik (może pliki) TGA który zawiera nowy hydrofon ?


Dzięki.

Dźwięki są niezłe, tylko jedna rzecz mnie
zastanawia, po wydaniu komendy ZANURZENIE
słyszę szasowanie zbiorników :-) Jak dla mnie zbiorniki
szasuje się w w sytuacji, gdy chcemy okręt wynurzyć,
i wypychamy sprężonym powietrzem wodę ze zbiorników,
żeby okręt był lżejszy (tak na chłopski rozum :-)
W czasie wynurzania dla odmiany nie słychać nic :-)

Pozdrawiam

Stary Wuj


11.04.2005
18:47
smile
[56]

rico31 [ Pretorianin ]

to do tych co mają problem z zainstalowaniem modu:
zainstalujcie moda do jakiegis innego pliku a potem przeżucajcie każdy osobno plik
tylko -crew-emblems-sound-textures-w misc tyko plik nori00 drugiego nie bo wam zniknie
to pomaranczowe koło nad u-bootem- z menu tylko gui i data- co do reszty to nie sprawdzałem
Stary Wuju sprubuj skopiowac cały sound ja tak zrobiłem i gdy daje zanużenie alarmowe jest normalnie a jak alarmowe wynużenie to słychac szasowanie balastu
co do zanużenia to z u-boota zawsze wydobywa śię jakis odgłos uchodzącego powietrza

11.04.2005
19:03
[57]

Giftzwerg [ Konsul ]

Stary Wuj ----> textures, ten plik to: int_2_1.tga


PLik zawiera nie tylko stanowisko fydrofonu, ale reszta zmian jakie wprowadza to drobiazgi.

Gdybym jeszcze mógł jakoś pomóc, daj znać.

Pozdrawiam !

PS prześlę Ci ten plik, waży niewiele...

11.04.2005
19:16
smile
[58]

Jatzoo [ Pretorianin ]

W najnowszym CD-Action jest recenzja SH3... kończy się słowami '...REWELACJA' :-)

..ale ja nie o tym :-)
Najlepsza jest wstawka o niejakim Preinie - byku ze Scapa Flow :-D

Nie będę ukrywać, że jets to aluzja do TomeG, i tekstu Cenegi, że tłumaczenie jest prowadzone z pomocą forumowiczów GOL'a.....

11.04.2005
19:26
[59]

rico31 [ Pretorianin ]

kto ma emulka zainstalowanego to niech wpisze w szukaniu "its a long way to tipperary"
jest to piosenka z DAS BOOTA albo niech wpisze silent hunter 3 mod
snajdzie mod dodający Niemiecką flagę z swastyką

11.04.2005
19:44
[60]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

rico31 --> na Subsim leży już jakieś 700 MB
modów do SH3, ten ze swastyką również :-)

Giftzwerg --> Serdeczne Dzięki !!!!

Stary Wuj

11.04.2005
21:52
[61]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

rico31 --> Stary Wuju sprubuj skopiowac cały sound ja tak zrobiłem i gdy daje zanużenie alarmowe jest normalnie a jak alarmowe wynużenie to słychac szasowanie balastu
co do zanużenia to z u-boota zawsze wydobywa śię jakis odgłos uchodzącego powietrza....

Dzięki, tak zrobiłem, i jest parę (mało) nowych, niezłych dźwięków, ale
nadal na NORMALNYM WYNURZENIU nie ma nic poza komendą Oficera.
Przy zanurzeniu owszem, ale to było wcześniej, tyle, że mniej ciekawe :-)
Może ktoś sprawdzić, czy w wersji z CZYSTYMI DŹWIEKAMI (z gry tylko)
słychać szasowanie balastów przy NORMALNYM WYNURZENIU ? (Klawisz S :-)
Bo już nie pamiętam :-)


Stary Wuj

11.04.2005
22:12
smile
[62]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Sorry za off-topic, ale miała się odbyć mała sesyjka, ale Gadu-Padu nam popsuło plany..
Wejdźcie na linka (oczywiście TE osoby :-) i podłączcie się do działających serwerów GG...

11.04.2005
22:18
[63]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Jatzoo --> czekam już 20 minut na odzew :-) Widocznie coś Cię od kompa oderwało albo gg Ci padło :-)

Do następnego razu :-))

11.04.2005
23:15
[64]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Capitan T_bone pokazła mi własnie krótkę lekcję
Jak topić samemu nie będąc topionym :-)

Było fajni, po śmierci w początkowym stadium oglądałem dalszą zabawę niczym film w kinie !!!

A teraz śmiało spać ;-)

Pozdrowionka

11.04.2005
23:22
smile
[65]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kolejne testy multiplayer :)
Skład: Jatzoo (VIIc 1945), U-boot (VIIc 1945), T_bone (IXc 1945).
Atakowaliśmy konwój, U-boot padł ofiarą niszczyciela po paru minutach gry (wkońcu uczy się interfacu hehe), ja wystrzeliłem 3 torpedy w tankowiec który szybko poszedł na dno, tuż przed tym jak ruszyły na mnie niszczyciele wpakowałem jedną torpedę w ogromnego pasażera ;)
Kiedy jak uciekałem przed bombami, Jatzoo atakował konwój, uszkodził chyba ze trzy statki i zatopił niszczyciela, niestety atakowany przez kolejne trzy okręty eskorty poszedł na dno. Ja robiłem dalsze uniki przed fregatą, wróg nawet stracił ze mną kontakt i zrzucał pare bomb w próżnie ale coż jednak mnie znalazł, ostatecznie zginąłem wraz z całą załogą :P

Ofiara torped Jatzoo--->

11.04.2005
23:25
smile
[66]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ekipa naprawcza U-559 w akcji--->

11.04.2005
23:27
[67]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nie można powiedzieć że wygraliśmy :D
Zauważcie że zatopione okręty mają indywidualne nazwy :)

12.04.2005
00:10
smile
[68]

Misza [ Prefekt ]

Ahooj Panowie... szybka prośba (jako, że sam nie za bardzo miałem możliwość przetestowania werji multi będę wdzięczny za Wasz zbiorczy komentarz w tym temacie...)

(ufff.... dodam, że już mam dość tej wersji review i mam nadzieję, że dziś/jutro w końcu dotrze do mnie paczka z UK... - wtedy nie dość że w końcu dodam patche to i pogram po sieci...)

12.04.2005
00:35
smile
[69]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Ponawiam moją wcześniejszą prośbę :-)

Może ktoś sprawdzić, czy w wersji z CZYSTYMI DŹWIEKAMI (z gry tylko)
słychać szasowanie balastów przy NORMALNYM WYNURZENIU ? (Klawisz S :-)
Bo już nie pamiętam :-)


Teraz (po instalacji dźwięków z 9 Flotylli, a może i wcześniej) przy standardowym
wynurzaniu słychać tylko "Auftauchen" podawane przez Oficera, i nic poza tym.
Za cholerę nie pamiętam, czy coś więcej było przy oryginalnych dźwiękach....
natomiast reszta dźwięków dodanych przez 9 Flotyllę jest jak najbardziej OK.


A propos REALIZMU HISTORYCZNEGO :

Dorwały mnie na pierwszym patrolu (1939 r.) trzy niszczyciele
w Kanale La Manche (standard :-) , ale jeden z nich miał ASDIC !!!!
ASDIC w 1939 ??? Hmmm.... Czy to możliwe ?

Dobrej nocy :-)

Stary Wuj


12.04.2005
01:23
smile
[70]

kpt-hans [ Junior ]

Ahoj!Witam wszystkich podwodniaków!Już od jakiegoś czasu bacznie śledzę co sie dzieje na tym forum i choć gry jeszcze nie mam, dzięki Wam już wiem czego sie mniej wiecej spodziewać:) Postanowiłem twardo, że DEMA nie ściągam tylko czekam juz na orginał. Jeszcze nie wiem czy bedzie to polska wersja,bo są obawy co do patchy,a bez nich sie nie obejdzie, czy zagraniczna, ktorą to mógłby mi załatwić znajomy który jest w Niemczech. I teraz mam pytanie do osób które nabyły grę w tymże kraju, bo z tego co pamiętam to są tu takie: czy wersja niemiecka jest również po angielsku?
Wydaje mi się że ktoś z Was pisał że jest, proszę tylko o potwierdzenie, bo znajomy napisał mi że w sklepie mają tylko wersje językową niemiecką. Z koleji na niemieckich stronach sklepów internetowych przy sh3 widnieje napis: deutsch sprachversion. A to byłybo kiepsko bo moj deutsch jest w nie najlepszej formie:P
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam, Owocnych łowów!
kpt hans

12.04.2005
01:39
[71]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Tylko po niemiecku jest instrukcja, reszta do wyboru :) (Eng-Ger).
Na plycie jest wersja elektroniczna w pdf, takze po angielsku.

Rgds

12.04.2005
01:53
smile
[72]

kpt-hans [ Junior ]

FalconTm -->Dzięki, zatem niezwłocznie wydam odpowiednie rozkazy do kwatery głownej i niedługo otrzymam nowy okręt z załogom pisząca co najmniej po angielsku, mowić będą po swojemu;)

12.04.2005
04:36
[73]

Giftzwerg [ Konsul ]

Stary Wuj ---> AFAIR, Anglicy krótko przed wojną skonstruowali prymitywny asdic i niektóre jednostki miały go już w 1939, ale po pierwsze - nieliczne, po drugie - wersje budowane do 1941 były bardzo zawodne.
Anglicy ponoć bardzo zdziwili się gdyż na testach przedwojennych nowe urządzenie okazało się skuteczne... niestety, w chwili obecnej nie potrafię powiedzieć wiele ponad to.

12.04.2005
06:50
[74]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju -----> nieeeeeeeeeeeee! Anglicy mieli przecież ASDIC już w połowie lat trzydziestych! Przypomnij sobie dlaczego w Traktacie Londyńskim z 1935 roku tak chętnie poszli na ugodę w sprawie U-bootów. Uważali że dzięki ich znakomitemu wynalazkowi żaden okręt podwodny stał się bronią przestarzałą i nic nie wartą. Później oczywiście przekonali się jak bardzo ten pogląd był mylny.

12.04.2005
06:58
[75]

dasintra [ Pretorianin ]

Cholera. Jest za wcześnie rano i nie widzę co piszę. Sry za błędy w składni w moim ostatnim poscie.



12.04.2005
08:45
[76]

Jatzoo [ Pretorianin ]

T_bone, U-boot --> czy nie denerwuje Was w multi, że w podsumowaniu są jedynie jednostki zatopione..? Podczas naszej walki trafiliśmy conajmniej z 8 jednostek, z tego moje 3 stały już zastopowane, z przechyłem na burte dochodzącym nawet do 30 stopni.

Bo screen załączony przez T_bona, gdzie widać jakieś dwie jednostki - to wygląda jak gra nowicjuszy :-D Mogli by dodać jeszcze do podsumowania ilość trafień, a nie same zatopienia.

12.04.2005
10:06
smile
[77]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

No dobra, niech im bedzie ASDIC w 1939r. :-)

Ale czy moze mi ktos w koncu odpowiedziec na moje,
skadinad proste pytanie, ktore jest tlustym drukiem powyzej ???

:-)

Stary Wuj

12.04.2005
10:49
[78]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Chętnie bym ci pomógł ale też już podmieniłem na dźwięki z moda.

12.04.2005
10:53
[79]

CATAN [ Pretorianin ]

Witam znowu!
no wiem 30% to cienizna, a hydrofony sprawdzałem i nie bardzo sobie radzę: cisza cisza, wynurzam się i po chwili ... kontakt.. dziwne. A Wy gracie na jakim realizmie? No bo 100 to IMHO lekka przesada: jak czytam, że gościu na 100 metrach jest wychaczony przez destroyera i samoloty (chyba Oriony hehe)
Ale klimacik jest bomba.
A... i najważniejsze, czy może ktoś wrzucić mapkę konwojów (traffic density)? Byłbym niewymownie wdzięczny..... pozdrawiam

12.04.2005
10:56
[80]

goldie2 [ Pretorianin ]

---> stary wuj

nie bylo zadnego dzwieku po wydaniu komendy auftauhen "s" .. z tego co pamietam .. od 3 dni nie gram w sh3 bo mi 9flotille popsulo wersje demo, teraz pozstanowilem cierpliwie poczekac na orginal :)

12.04.2005
11:14
[81]

Toolism [ JCreator ]

dołączam się do prośby CATAN'a , CATAN'y?:)

taka mapka traffic density bardzo by się przydała tym którzy mają DEMO i czekaja na oryginała.

12.04.2005
11:51
[82]

RMATYSIAK [ Konsul ]

catana toolism-> przejzycie katalog dema tam jest w pdf mapa. ( w kazdym razie u mnie jest)
Czy ktos znalazł moze wersje nocd do patha 1.2 ?
Poz RM

12.04.2005
11:54
smile
[83]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Jagdtiger --> chyba faktycznie nie bylo.
Jatzoo uwaza, ze chlopaki standardowo
wynurzaja sie tylko na sterach (lub prawie tylko).
To mnie troche uspokoilo :-)

Catan, Toolism --> no w pracy nie mam :-)
ale moze ktos siedzi w domu i Wam wysle...

Stary Wuj

12.04.2005
11:55
smile
[84]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

RMATYSIAK ma racje, powinna byc,
chyba JPG a nie pdf. Ale powinna byc :-)

Stary Wuj

12.04.2005
13:01
smile
[85]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Stary Wuju --> Dodałem przy okazji tej naszej rozmowy, że zbiorniki balastowe są opróżniane, ale nie w taki sposób by było to aż tak słyszalne jak podczas wynurzenia awaryjnego... Delikatnie, po cichu, z pomocą sterów dziobowych i rufowych głębokości oraz prędkości okrętu...
Proszę mnie cytować w całości :-DDD

12.04.2005
13:10
smile
[86]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

No przeciez napisalem ze "prawie tylko...." :-)
A swoja droga to chcialbym wtedy jednak uslyszec
jakis delikatny szum :-) Faktem jest, ze zanurzenie,
Alarm, wystrzelenie torpedy jest bardzo ladnie zrobione
w dzwiekach z 9 Flotylli.
A ja mam radoche, bo po wylaczeniu (czego nie chcialem)
Synchronizacji oczywiscie Framerate mam plynny nawet w
czasie najwiekszego sztormu, da sie grac, a glupawych
efektow spowodowanych brakiem Synchro nie widac jakos :-)

Wczoraj dorwalem konwoj bez oslony (1939 r.) i w pewnym
momencie az mi zaczelo Destroyerow brakowac :-) Za latwo bylo....
Ale to sie zdarza na pierwszym patrolu :-), a niektorzy pisza, ze
po patchu 1.2 niestety nawet w 1943. trafiaja sie duze konwoje
bez oslony, a to juz jest POWAZNY BUG.

Stary Wuj

12.04.2005
15:00
[87]

Giftzwerg [ Konsul ]

Jeśli faktycznie nawet w 1943, to to jest spore przegięcie. Z tego co wiem, konwoje bez eskorty były powszechne jeszcze w 1940 - może nie przy brzegach samej Anglii, ale nieco bardziej na południe i zachód - owszem. Dość często były spotykane w spokojniejszych obszarach w 1941, ale potem juz nie za bardzo.

12.04.2005
15:02
[88]

Giftzwerg [ Konsul ]

Co do mapy : jest, jak najbardziej. JPG, dość spora rozdzielczość :)

12.04.2005
15:07
[89]

CATAN [ Pretorianin ]

Ehhhh jakby ktoś mógł to niech mi wyśle tego jpg czy pdf z mapką , meil: [email protected]
Na pierwszym patrolu spotkałem konwój bez osłony, ale jaaazda, sztorm, wielkie kadłuby statków, a ja uważam, żeby mnie nie staranowały:)))) Trochę dałem ciała w 8 patrolu: zostało mi tylko 6 torped i bach konwój z przodu destroyer więc się zakradłem i jedną salwą zatopiłem medium tanker (2) i ciężkou szkodziłem jednego duuużego tankowca. Potem go dobiłem, ale ostatnią torpedę zamiast do merchanta władowałem w c2 cargo który niczego sobie nie robiąc popłynął w dal:((
Mały bug: chcąc w spokoju przeładować wyrzutnie płynąłem na 17 metrach idealnie pod c2 cargo, i destroyerek dalej coś tam próbował mi zaszkodzić ale transportowiec mu "ciut" przeszkadzał... hmmm
Ponawiam apel o mapkę, może ktoś by ją wżucił na forum> PLISSSSS

12.04.2005
15:25
[90]

CATAN [ Pretorianin ]

w bodaj 4 patrolu (rok już 1940) złapałem konwój z niszczycielem z przodu, i władowałem mu dwie torpedy, potem wynurzenie i 88' do dzieła :)) ale i tak został jeden c2 bo nie było z czego strzelać:(( nawet plotką rozwaliłem mu samoloty na pokłądzie:) Aha czy ktoś miał starcie z elektrobotami? tzn czy odpaliły torpedy, bo do mnie tylko strzelały z działek, więc jednego zatopiłem z daleka (3 trafienia z działa), a drugiego z flaka i po zabawie:) ale klimacik jest przeeeedni: z Gibraltaru wykurzyły mnie trzy niszczyciele, uciekałem aż się kurzyło, a taki byłem pewniaczek:)

12.04.2005
16:09
smile
[91]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

CATAN --> w Gibraltarze powinny byc konwoje co jakis czas,
to od 1939 roku byla wazna trasa, spotkales cos ?
A moze jakis pancernik albo chociaz krazownik
sie szwendal w poblizu ? :-)
Pytam, bo planuje tam wpasc niebawem :-)
Konwoje sie powtarzaja na trasach, jak widze z rozna
czestotliwoscia, czasami wystarczy chwile poczekac, ale
nie zawsze, zalezy to od kilku czynnikow.

Stary Wuj

12.04.2005
16:13
[92]

T_bone [ Generalleutnant ]

Stary Wuj---> Potwierdzam, konwoje wypływają z Gibraltaru, także w stronę morza śródziemnego :)

12.04.2005
16:25
[93]

dasintra [ Pretorianin ]

Konwoje koło Giblartaru? Heh. Pisałem kilkanaście dni temu AAR o wyprawie Obleut.z.S von Liliensterna w ten rejon. Jeśli pamietacie (a jestem pewien że nie) to załoga U-52 spotykała tam tylko pojedyńcze statki i grupę trzech niszczycieli, która niemalże sprowadziła śmierć na odważnych podwodniaków (XII. 1939). :)
Co do pancerników, to dwukrotnie widziałem je na północnym atlantyku (prawie pod Islandią). Było to bardzo stresujące przeżycie, bo próbowałem koniecznie któregoś zatopić, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło, głównie za sprawą złej pogody i cholernych zapalników magnetycznych które w takich sytuacjach detonują za wcześnie. Nigdzie nie widziałem żadnego krążownika, ani lotniskowca (oczywiście poza single mission).

12.04.2005
17:04
smile
[94]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hehehe, Kaleun Lilienstern trafil na zly moment :-)
Tam czasami MUSZA byc konwoje, pytanie tylko, jak czesto :-)
Zaskakujaco wiele jak dla mnie zmienia doswiadczenie zalogi
danego Destroyera, moze czlowiek trafic na zupelnie zielonych
pare razy a pozniej ciezko sie zdziwic, kiedy trafi na Destroyera
obsadzonego doborowa ekipa :-)
Fajnie, ze o tym Rumuni pomysleli.....

Stary Wuj

12.04.2005
17:55
[95]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju ----> masz rację z tymi eskortowcami. Niestety póki co nie spotkałem w kampanii takiego który mógłby mi coś złego zrobić. Prawda że mam dopiero maj 1940 i wiele się zapewne jeszcze zdoła zmienić. Zasatanawiam się tylko jak wy to robicie że spotykacie konwoje bez eskorty? Kiedyś tak się tym zasugerowałem że atakując taką sporą grupkę w nocy szalałem po powierzchni sądząc że w pobliżu eskorty brak. Bardzo się myliłem. Na szczęście tamten DD to prawdziwy baran był, gdyż natychmiast zgubił kontakt pozwalając mi dobić jeszcze dwa statki :)

Przy okazji: czy widzieliście kiedykolwiek konwój inny niż "Large"? Widziałem kiedyś dwa liberciaki płynące razem, ale tego konwojem był nie nazwał.

12.04.2005
18:04
[96]

art.pl [ Konsul ]

Witam troszke mnie nie bylo
ale jestem w trakcie przeprowadzki
Widze wiele krytycznych uwag na temat SH3
ja jestem pod wrazeniem SH3 gierka mi sie podoba (to tylko gra)
Moze niezadowoleni powroca do Sh2????????????????? Ja napewno nie powroce
Co do modu
dziala bez problemu
patch 1.1 potem 1.2 i mod
Mam fart ze gram w orginal dzieki JATZOO (niech Ci BOZIA w dzieciach wynagrodzi)
To na tyle spadam :)

12.04.2005
22:37
smile
[97]

rico31 [ Pretorianin ]

Witam panowie podwodniacy
mam pytanko: może mi ktos wyjasnic jak dobrze ustawic odległosc do calu
bo nie bardzo mi to wychodzi.
-JATZOO- czy nie masz czsami orginalnej wersji Huntera3 na zbyciu
chodzi mi o angielską bo moją grę szlak trafił. -Masz na CD czy DVD-
Miałem wirusa i musiałem format zrobic , a grę którą miałem była na dvd od znajomego
osobiscie nie mam dvd dlatego grę pożyczałem razem z czytnikiem dvd od nigo.
Teraz nie będe za każdym razem do niego latał żeby mi pożyczył grę i czytnik.
Polskiej wersji na razie nie chcę kupowac bo nie wiem czy mody będą chodzic.
--- Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej sprawy---

12.04.2005
22:42
smile
[98]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

art.pl --> Witaj po latach :-)
mi się też SH3 podoba, nawet bardzo,
ale to nie znaczy, że nagle oślepłem
i straciłem rozeznanie :-)
Niemniej Rumuni mają jeszcze czas,
żeby to i owo poprawić :-)

Stary Wuj

12.04.2005
22:46
[99]

dasintra [ Pretorianin ]

Boże, jak ja nienawidzę cholernej Chelsea :-[

Art.pl -----> cieszę się że w końcu jesteś na forum. Brakowało tutaj powiewu optymizmu podczas twojej nieobecności :)

12.04.2005
23:01
[100]

Toolism [ JCreator ]

ee.. sluchajcie mam trochę głupie zapewne pytanie ale i tak muszę je zadać..

Czy zatapiając neutralne statki obnizamy sobie renomę? Czy to ma jakis negatywny skutek?

12.04.2005
23:08
[101]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Witam

Dziś po raz pierwszy zdenerwowałem się na grę tak długo oczekiwaną przez nas i tak lubianą

Mam okręt typu II, raptem 4 misja

Spotykam Cargo coś około 6 tys. ton
- strzelam jedną torpedę magnetyczną pod kil, wybuch ale statek nie tonie, czekam kilkanaście minut
-strzelam drugą torpedę magnetyczną znowu wybuch ale ostatek nie tonie, znowu czekam i nic
- strzelam trzecią torpedę typ I prosto w kadłub, trafia w odcinku rufowym, wybucha ale statek dalej nie tonie ;-((

Pozostały mi dwie torpedy,
- strzelam czwartą i ?? odbija się od burty i biegnie dalej i wybucha gdzies w oddali
- ostatnia piąta, pokładałem w niej ogromną nadzieje a tymczasem dzieje się to samo co z czwartą ;-(((((

Jako, ze płonoący statek stał w miejscu, ustawiłem przed strzałem dwóch ostatnich torped swój okręt pod kątem 90 stopni do burty handlowca

Pełen obaw ale i optymizmu obsadziłem p.plot i wystrzelałem 1000 amunicji w statek, ładunki wybuchały pięknie ale nie przyniosło to żadnego efektu, mało tego frachtowiec zaczął się poruszać z prędkością około 3 węzłów,
w akcie rozpaczy postanowiłem go staranować i jemu nic się nie stało a ja ledwo uszedłem z życiem, screen -->

12.04.2005
23:10
[102]

T_bone [ Generalleutnant ]

Toolism--> Trudno powiedzieć, ja zatopiłem "przypadkowo" trzy amerykańskie statki handlowe i dostałem za nie tylo 400 punktów renomy po powrocie, pewnie byłoby jeszcze mnie gdyby nie inny angielski statek który zatopiłem wcześniej.

12.04.2005
23:12
[103]

U-boot [ Karl Dönitz ]

na zakończenie statek odpłynął w siną dal a ja wróciłem do portu bez żadnej zdobyczy ;-(((

Wnioski:

- powinny być na U-bootach grupy do zakałdania ładunków wybuchowych, niszczących uszkodzone statki
- w papierach powinny być zapisane uszkodzenia statków a nie tylko zatoienia !!

A oto moj niedoszły cel !!

Pozdrowionka

12.04.2005
23:13
[104]

T_bone [ Generalleutnant ]

U-boot---> Dlatego zawsze używam kontaktowych, wbrew temu co ludzie piszą nie mam tylu niewypałów i odbić/chybień co przy magnetycznych.

12.04.2005
23:15
[105]

T_bone [ Generalleutnant ]

No i zapomniałem że skuteczność jest wysoka :D Ostatnio zatopiłem 3 duże Cargo trzema torpedami :>

12.04.2005
23:28
[106]

dasintra [ Pretorianin ]

Ciężko wytłumaczyć od czego zależy żywotność przeciwnika. Mnie również zdarzało się pakować cztery torpedy w C2 bez większych skutków. Z drugiej strony zdarza się że statki toną po jednym trafieniu. Przyzwyczajony jestem do tego że tanker T3 tonie po jednym trafieniu, a ostatnio posłałem C3 jedną z uderzeniowym zapalnikiem. Problem tkwi również w tym, że czasami nie warto "zaczepiać" pojedyńczych jednostek, bowiem później brakuje amunicji na konwoje.

12.04.2005
23:46
[107]

Midgardsorm [ Generaďż˝ ]

ehh cierpliowsc na wersje pl powoli sie konczy .. chyba jednka kupie za granica

tymczasem garca w demo :P po instalacji parwie calego moda 9 floty mam taki problem :
po załadowaniu gry [ juz gry-gry:P] wyskakuja jakies krotkie błedy klikam ok i n9iby moge grac ale mam takie cos - screen w tym kwadracie szarym nie moge klikac wiec lipa duza ktos cos pomoze ?

12.04.2005
23:52
[108]

rico31 [ Pretorianin ]

Midgardsorm-to przez wersje -demo-

12.04.2005
23:55
[109]

rico31 [ Pretorianin ]

też tak miałem gdy grałem w demo musiałem wyrzuc

13.04.2005
00:06
[110]

Toolism [ JCreator ]

z tego co wiem to magnetyczne maja wieksze prawdopodobienstwo zniszczenia przeciwnika jednym uderzeniem gdyż dobrze zdetonowane pod kadłubem powodują efekt zgniecenia statku od wewnątrz.. tak przynajmniej piszą o magnetycznych zapalnikach w manualu. W sumie to ma sens.. dziura pod spodem a nie po boku = wieksza szansa na krytyczne trafienie .

13.04.2005
00:15
[111]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Toolism --> pochodzisz z nad morza, a piszesz takie rzeczy ;-)) Czasam przetłumaczyć nie znaczy wiedzieć :D

13.04.2005
00:18
[112]

rico31 [ Pretorianin ]

-z tego co widzę co piszecie wnioskuje żę gdyby niemcy mieli takich podwodniaków
to na pewno wygrali by wojne-jestem pod wrazeniem
z takimi wejadaczami to nie mam się co równac!

13.04.2005
00:21
smile
[113]

matchaus [ Legend ]

"powodują efekt zgniecenia statku od wewnątrz.."

Dobre, dobre! :))


No ale... gdzie w takim razie ta dziura pod spodem!? :))

Weźcie no Horvik polską encyklopedię, a nie jakieś angielskie "manuale" :)

13.04.2005
00:22
smile
[114]

rico31 [ Pretorianin ]

a to ostatni scren przed formatem kompa-

13.04.2005
00:29
[115]

Toolism [ JCreator ]

Zeby nie bylo ze gadam glupoty, to zaraz wam tu wkleje info z manuala.

13.04.2005
00:33
[116]

Toolism [ JCreator ]

"When a detonation is achieved under the ship’s keel, the entire force of the explosion is vented insidethe ship, literally crippling it. Evena battleship may be sunk with a single such hit."

prosze bardzo:D twierdzicie ze manual sie myli?

13.04.2005
02:07
[117]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Posiadaczy wersji 1.2 prosiłbym o przysługę. Prośbę kieruję szczególnie w kierunku Starego Wuja. Możecie sprawdzić czy po wystrzeleniu torpedy spada poziom skompresowanego powietrza? I druga prośba...czy możecie sprawdzić w misji singiel-Scapa Flow dane na temat max zasięgu przy minimalnej prędkości na powierzchni dla kilku wybranych typów okrętów np IID, IVC/42, IXC/40, XXI ? Jak się komuś chce to mógłby sprawdzić dla wszystkich :)

Będę bardzo wdzięczny za te informacje...

13.04.2005
08:12
smile
[118]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Jagdtiger --> sprawdzę, ale dopiero koło 22-giej :-(

A U-boot trafił na zgłaszany problem z GOD MODE,
które czasami lubi się włączyć statkom handlowym,
(w zasadzie tym mniejszym :-) Mam nadzieję, że
coś z tym zrobią. Poza tym siła "niszcząca" torpedy
jest w grze generowana losowo z zakresie od-do,
tak więc jak człek ma pecha, może wypuścić kilka
topred pod rząd, które "losowo" zadają minimalne
"obrażenia"........ i tak to wygląda :-)

Miłego dnia Panowie

Stary Wuj

13.04.2005
08:13
[119]

RMATYSIAK [ Konsul ]

pograłem troche i zaczeło wiać nuda. Wypływam topie, wypływam topie niszczyciele i ochrona są niegrozne. gram na 74 % realizmu.
Strasznie brakuje kantyny i informacji z frontu o innych OP.
Czuje sie jakbym był jedynym kapitanem walczącym.
Może to poprawia w SH IV
Poz RM

13.04.2005
08:31
[120]

CATAN [ Pretorianin ]

Hej witam!
Po wczorajszych bojach: znalazłem konwój na kursie kolizyjnym :)), jak zwykle schodzę pod wodę i czekam, z przodu jak zwykle coś bojowego się kręci... ja wystawiam peryskop i co widzę jako eskortę? Uzbrojony trawler:))) a że morze było spokojne to wynurzenie i po krótkiej walce ogniowej trawler poszeł na dno i zostałem sam na sam z dziewięcioma owieczkami:)))) a torped i amunicji miałem zapasik... Był jeszcze jeden smaaaczek! Cargo c2 otworzył ogień! Zupełne zaskoczenie, normalnie rajder jakiś czy co;) ja patrzę a z tyłu normalnie działko, no to 88' bang i cisza:))) ale emocje mioddzio
Ja mam taki system: po namierzeniu celu wzrokowo, za pomocą linijki (smaczek:) wyznaczam przewidywany kurs, na przedłużeniu w okolicy przewidywanego torpedowania cyrklem wyznaczam okrąg o promieniu ok 700-800m i ustawiam się na okręgu.
Pytania: czy ktoś grając zmienił już w 2 flotylli okręt na typ IX? Jest już dostępny w 1940. Czy to coś "trwa" w grze? Co z kupionymi upgreadami np silnika (1500renownu) Czy heavy flak przydaje się także do zwalaczania okrętów? Przymierzam się bo ten typ ma chyba ze sześć torped więcej!!!
no i chcąc nie chcąc używam manualnego kalk torped-automat ma zapędy do minimalnych pudeł za rufą


Ponawiam prośbę o trasy konwojów!!! Odpowiedzi z cyklu "konwoje spotkasz na trasie konwojów" pomijam milczeniem:))

13.04.2005
08:39
[121]

CATAN [ Pretorianin ]

odnośnie torped i ich siły:
wdług mnie to dobre rozwiązanie z tą losową siłą: czytałem wspomnienia kilku asów, i też się wkurzali jak do marnego transportowca musieli strzelać w sumie trzy torpedy, bo w ładowni miał drewno, i nie chciał tonąć, a jedna z trorped trafiła w pływające luźno belki:)) Mnie najbardziej wkurzają pojedycze small merchanty: BRT mało, a mają skłonności do wytrzymywania torpedy!

13.04.2005
08:48
smile
[122]

ashia [ Pretorianin ]

Midgardsorm -->> musisz przegrać z czystej wersji 1.0 plik "menu_1024_768" znajdujący się w katalogu data/menu.

13.04.2005
08:57
[123]

Jatzoo [ Pretorianin ]

rico31 --> niestety, poza własnym SH3, więcej nie posiadam...

13.04.2005
09:47
smile
[124]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

RMATYSIAK --> Niszyciele niegrozne powiadasz ? :-)
Hmm, doswiadczenie zalog niszczycieli tez jest ustawione
losowo, i rzecz jasna generalnie rosnie w czasie, ale ja
mialem pecha, 1-szy patrol, La Manche i 3 niszczyciele,
w tym jeden z Asdikiem, a chialem sobie tylko DOVER
z daleka obejrzec, fotke strzelic, dla zony, bo sasiadka
prosila :-)
Przy pierwszym podejsciu rozwalili mi wszystkie stery,
kadlub 40%, przecieki na maksa i generalnie niewesolo :-)
A mam jakby nie patrzec troche wprawy :-)

Stary Wuj

13.04.2005
09:49
smile
[125]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Aaaaa, CATAN --> konwoje najlatwiej spotkac
na trasach, na ktorych plywaja konwoje :-)

Wysle CI ta mapke wieczorem, o ile nikt tego wczesniej
nie zrobi.

Stary Wuj

13.04.2005
09:57
[126]

CATAN [ Pretorianin ]

haha mimo że spodziewałem się takiej odpowiedzi, uśmiałem się szczerze:)))
thx in adwice
a mnie z Gibraltaru przepędzili, a chciałem się tak na żula pzryczić i ze dwa konwoje wyhaczyć, a tu nic tylko ucieczka. Nie wiesz czy za zatopione warshipy jest znacznie większy renown, często mi się zdarza trafić niszczyciela, to takie hobby:) szczególnie jak w konwoju się zapętli i zatrzyma żeby nie wejść w kolizję z merchantami

13.04.2005
10:06
[127]

Midgardsorm [ Generaďż˝ ]

ashia - bog zapłac dobry człowieku :) to byl jedny plik ktorego kopie zrobilem:P hahaha !:)

mapka :) dla wszystkich :)

13.04.2005
10:22
[128]

CATAN [ Pretorianin ]

no big thx, wychodzi mi że AM jest najlepszy, krzyżują się tutaj cztery trasy, więc awsze coś może wpaść. Mam bardzo ważne dla mnie pytanko: jaki spotkalisci największy konwój? Ja miałem destroyera+16 w tym cztery neutralne.
Jak koś mógłby odpowiedzieć mi w sprawie skutecznosci heavy flaka przeciwko statkom?

13.04.2005
10:29
[129]

Midgardsorm [ Generaďż˝ ]

ps. to jest sciezka do mapy w lepszej jakosci :) [wiekszej] na waszym dysku :)

\SilentHunterIII\documentation\SH3_MAP.jpg

13.04.2005
10:29
[130]

dasintra [ Pretorianin ]

catan -----> żadna. FlaK'iem możesz tylko do samolotów strzelać, ewentualnie PT Boatów. Nic ponadto. Kiedyś zabrakło mo torped i chciałem dobić C2 przy uzyciu 37" - bez efenktu

13.04.2005
10:32
[131]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Oprócz wspomnianej wcześniej przeze mnie prośby mam jeszcze jedną. Czy ktoś obeznany w języku niemeickim mógłby mi przetłumaczyć zwroty z fotki obok: Täuschkörper, Beschichtung, Alberich varbassart, Tamatte

13.04.2005
10:35
[132]

ORP271 [ Legionista ]

RMATYSIAK Zacznij grac na 97% a jak znowu zacznie byc nudne to nie korzystaj z podpowiedzi oficera torpedowego i wachtowego tylko wszystko sam poustawiaj i zobaczysz ze jak zatopisz samotny statek przy dobrej widocznosci w dzień ,który bedzie płynął prosto a nie zygzakowal to będziesz bardziej szczęsliwy niz gdy teraz zatapiasz cały konwój

13.04.2005
10:44
[133]

ORP271 [ Legionista ]

Ostatnio czytam znowu książkę 10lat i 20 dni wspomnienia 1935-1945 Karla Donitza i pisze on tam np ze zgodnie z prawem morskim statek który płynie nie oświetlony nawet jeśli jest neutralny może zostać zatopiony to samo dotyczy statków neutralnych płynących w konwoju.

13.04.2005
10:57
[134]

edwinos [ Centurion ]

Jagdtiger ---> wg tego co pani od jez.niemieckiego mi objasnila, to:

Täuschkörper - urzadzenie zakłócajace
Beschichtung - powierzchnia, pokrycie ?
Tamatte - ??
Alberich varbassart - Alberich...to chyba nazwa własna....a varassart..to nie ma takiego slowa..ale podobne w brzmieniu (niestety nie pamietam jak ona to wymiawiala ---> to "poprawiony/a", co znaczyloby "Alberich poprawiony"

13.04.2005
11:26
[135]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Wielkie dzięki. W takim razie Beschichtung to dobrze wnioskuję że jest to farba pochłaniająca fale radarowe? Alberich i Tamatte to by były kolejne jej wersje. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosiłbym o informacje.

13.04.2005
12:14
[136]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Jagdtiger --> 'Beschichtung' - to nie farba, a raczej gumopodobne tworzywo (więcej masz podane w linku).

13.04.2005
12:32
[137]

CATAN [ Pretorianin ]

dasintra===> aaaa.. pytam, bo flakiem jak przejadę po pokładzie po "paczkach" ew. samolotach, ciężarówkach, to wyczyniam niezłe fajerwerki, a i statek zaczyna się palić. Wiadomo, c2 to nie ruszy ale może te małe upierdliwe coastal merchanty dałoby radę... Aha nie znalazłem możliwości (ale może źle szukałem) zmiany ustawienia zabieranej amunicji do działa: po co mi oświetlająca? Jaką odczuwacie różnicę w stosowaniu HE i AP?
Midgardsorm ===> mówisz o demku czy full? zresztą i tak thx
Czy ktoś mi odpowie na pytanie odnośnie zmiany okrętu? Zmiana flaka w doku trwa 2 dni. A okrętu? czy przepadnie mi kupiony za 1500 ren upgrade silnika?

13.04.2005
12:51
smile
[138]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wywiad dostarczył mi specjalną mapę gdzie zaznaczone są wszystkie ważniejsze trasy komunikacyjne :D

13.04.2005
12:52
smile
[139]

dasintra [ Pretorianin ]

Achtung! Komunikat specjalny!

Podczas gdy niezwyciężony Wehremacht prze naprzód przez prowincje północno zachodniej Francji, bohaterskie załogi naszych okrętów podwodnych osiągają równie wielkie sukcesy z flotą nieprzyjaciela. Dzisiaj do portu w Wilhelmshaven powróciła załoga U-47 (tak, taki właśnie okręt dostałem, heh), która w ubiegłym tygodniu samotnie dokonała pogromu wrogiego tonażu. Admirał Doenitz osobiście wręczył bohaterskim marynarzom odznaczenia (było ich tyle że przez 10minut je rozdawałem). Czekamy na dalsze sukcesy naszej broni podwodnej.

13.04.2005
12:55
smile
[140]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ja to mam szczęście, co patrol to spotykam conajmniej jeden lub dwa konwoje :P

To chyba mój pierwszy skuteczny nocny atak, zatopiłem dwa transportowce wojska, dwie torpedy wystrzelone do tankowca niestety chybiły celu, a potem już tylko flary świetlne i ucieczka przed wściekłym niszczycielem klasy Tribal.

13.04.2005
13:01
[141]

dasintra [ Pretorianin ]

Druga sprawa:
konwój który uległ niemalże zagładzie, miał niszczyciela w eskorcie. Ten DD postanowił mnie staranować, co mu się udało, ale z niewielkim skutkiem. Nie mam pojęcia co się z nim dalej stało, bo atakowałem konwój trzy razy i nigdy więcej żadnej eskorty nie zauważyłem.

Gdy skończyły się torpedy, ObLt.z.S v.Lilienstern rozkazał wynurzenie i rzeź przy pomocy artylerii.

13.04.2005
13:04
[142]

dasintra [ Pretorianin ]

Trzecia sprawa:

O konwoju dowiedziałem się od BdU. Standardowo: Large Convoy, ble ble ble.
Po jego zmasakrowaniu (hamerykanów zostawiłem w spokoju), dostałem komunikat następującej treści -------------------------------------->

13.04.2005
13:12
smile
[143]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pod linkiem jest duży mod (pewnie niektórzy o nim wiedzą) który dodaje nowe miasta, fortyfikacje nadbrzeżne, ruch w portach itd.

W orginale:
1.71 includes the following expanded files:

*LND file.. new cities, industry and harbors
*RND file.. fixes and expansion, particularly of air patrols
*SCR file.. fixes and expansion, limited inclusion of particular military campaigns, many stationary ships and new defenses (minefields etc)
*Locations file.. 35 new cities, new industry and new harbors
*three maps, two for harbor defenses (Brest and Lorient) and a map showing the limits of allied air cover 1943

Ongoing work particularly on SCR and Locations file, eventually will extend into north Europe and down into South America, more maps and harbor detail to add and escort ships for friendly harbors.. Thanks to Jace and Nico also for their contributions!

Ja osobiście boje się zainstalować ale może ktoś jest chętny :D

13.04.2005
13:15
[144]

CATAN [ Pretorianin ]

he he he nieźle
ważne dla mnie pytania:
dasintra: a na jakim grasz realizmie? Dostałes dużo renowna za ten patrol, ja za podobny tylko z mniejszym tonażem (cóż zatopione dwa niszczyciele...) miałem ok 1800 może to kwestia poziomu?
Odnośnie taranowania: miałem tak samo: przejechał mi po kiosku, ja potem patrzę, a on sobie stoi, ok niech stoi, ale patrząc bliżej widzę jakiś taki przechył... uuuuu, to nie odpuszczę whooooos! mu z rufy i zszedł, ale dzięki takim smaczkom gra dużo zyskuje:)

13.04.2005
13:15
smile
[145]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hehehe, no niezle, niezle.... :-)

CATAN --> ludziska uzywaja pociskow "swietlnych"
do oswietlania konwojow w nocy i przy wychodzeniu/
wchodzeniu noca do portu :-) Na cos sie jednak przydaja :-)
Tylko strzelaj wysoko :-)

Wyczail ktos jaki jest zakres wielkosci (ilosci) przydzielanych
na poczatku kampanii numerow U-bootow ???

Ja mam U-51 :-). wczesniej mialem U-2 i chyba U-33....
A kampanie zaczynam trzeci raz, bo 2 instalacje od nowa byly :-)
Przez patch jedna, a przez mody druga....

Stary Wuj

13.04.2005
13:18
[146]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Dasintra - nie wiem jak po patchach ale w wersji 1.0 jest bug powodujący większe uszkodzenia w taranujących niszczycielach niż w U-Boocie pod warunkiem że staranowany zostanie kiosk. Niszczyciel tonie a U-Boot zostaje z uszkodzeniami dającymi się naprawić.

13.04.2005
13:20
[147]

Midgardsorm [ Generaďż˝ ]

pieknie robi sie duzo i wiecej tych modwo :) hehe to jest piekne jak ta gra sie rozwjia ...:)

CATAN - gram narzie na demie :P i jest ;)

takie pytanie z mojej strony:

-co daja odzaczenia ?? dla załogi ?
-co jest warzniejsze zeby oficer od torped liczył nam dane celu czy był w przedziale torpedowym ?
- jakie sa idelane "cehcy" oficera broni :)

cos wiadomo z wersja pl :P bo chyba nie wytrzymam i zamoiwe cos za granica ... jaki sklep polecacie ?!

13.04.2005
13:27
[148]

dasintra [ Pretorianin ]

Catan -----> na patchu 1.2; gram na 94%
Nie, nie dostaniesz zwrotu renowna za upgread silnika
Wymiana okretu trwa właściwie miesiąc, dlatego najlepiej mieć plan
według którego będziemy zmieniać okręty. Na przykład ja mam na razie VIIC, później robię zamianę na IXB (koniec 1941roku - dlaczego to chyba każdy wie). Ostatecznie przed XXI chcę mieć jeszcze na full wypasioną VIIC/42.


13.04.2005
13:29
smile
[149]

Giftzwerg [ Konsul ]

Pierwsza misja - zacząłem kampanię od nowa po tym jak się coś pokaszaniło dzięki wirusowi :(

I w sumie wyszło na moje: w pierwszym patrolu trafiłem na konwój. Atakowałem w nocy, sztormie, taktyka Kretschmera: cały czas w wynurzeniu. szybkie ruchy pomiedzy kolumnami statków.

Chciało mi się wrzeszczeć z radochy - mimo kilku niewypałów dwa tankowce i trzy 6000BRT frachtowce !

Dwa ŻK II i cała reszta drobniejszych odznaczeń. Duch bojowy załogi wzrósł jak cholera.
Na drugi patrol ( w trakcie ) - zostałęm wysłany w ten same rejon, kwadrat AM18. I zanim wyszedłem, nadszedł meldunek o dużym konwoju wroga.

Alles Gute und fette Beute, Maenner !

13.04.2005
13:33
smile
[150]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

dasintra --> a te upgrady silnika, hydrofonow,
baterii itd., te takie "kosmiczne", nie zwiazane
z torpedami, dzialami itd. to w ogole cos daja ???
Widac roznice golym okiem ???

Pytam na wszelki wypadek, proponowali mi po 1-szym
patrolu na VIIB wymiane hydrofonow, no sam nie wiem.....

:-)

Stary Wuj

13.04.2005
13:33
smile
[151]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wczoraj testowałem pewien scenariusz w trybie multi, była koszmarna pogoda i wydałem rozkaz zanurzenia mojego IX-D2 kiedy nagle z mgły wyłonił się niszczyciel na pełnej prędkości. Podziwiałem tą akcję z widoku zewnętrznego, dziób niszczyciela dosłownie przewrócił mój okręt taranując rufę. Ale jakimś cudem udało się wytrymować okręt, miałem "żóte" uszkodzenia na rufie ale zanim udało się naprawić jeden przedział to drugi był już pomarańczowy i błyskawicznie zalewała go woda. Ostatecznie okręt zatonął w wyniku zalania, niszczyciel po taranowaniu nie zatonął jak to bywało w wersji 1.0.

13.04.2005
13:33
[152]

Giftzwerg [ Konsul ]

Co do taranowania - nie wiem, na ile poważny jest to bug. Kiosk U Boota, w przeciwieństwie do kadłuba niszczycieli, był lekko opancerzony. No i zawsze to element kadłuba sztywnego. mocna konstrukcja.
McIntyre we wspomnieniach pisał, że po kilkau doświadczeniach generalnie zakazano prób taranowania U Bootów ze względu na ryzyko ciężkich uszkodzeń niszczycieli.

Moim zdaniem, powinno być tak że po zderzeniu OBIE jednostki są ciężko uszkodzone.

13.04.2005
13:48
[153]

dasintra [ Pretorianin ]

Nie wiem co z tym taranowaniem. W czasie pierwszej wojny taranowanie było główną metodą zatapiania U-bootów. W SH3 jest to jednak przesada. W screenie z wynikami mojego patrolu widać, że ten DD nic mi właściwie nie zrobił (95% szczelności kadłuba), a sam najprawdopodobniej zatonął pozostawiając resztę konwoju na prawdziwą masakrę. Niestety eskortowce w SH3 są bardzo słabe. Podobnie sprawa ma się z lotnictwem, szczególnie w początkowym okresie wojny (właściwie można się nie zanurzać, bo po co?). Zapewne jest to wynik wspomnień z SH2, gdzie niszczyciel był dla gracza prawdziwą zmorą. Pamiętam co działo się np w misji "konwój na maltę", którą trzeba było zaczynać kilka razy żeby ją ukończyć. Ponadto DD miały taki "węch" że wykrywały nasz okręt z odległości kilku kilometrów, nawet jeśli byliśmy w zanurzeniu na "cichym biegu"
Jedyną rzeczą która jest w SH3 prawidłowo opracowana, to fakt że gdy otrzymamy bezpośrednie trafienie bombą głębinową to na 90% załoga pójdzie do nieba.......

13.04.2005
13:57
[154]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra---> "Niestety eskortowce w SH3 są bardzo słabe" :DD Odpal multi nawet dla pojedyńczego gracza (LAN) i powiedz czy dalej są słabe :DD
W singlu ginie się głównie od przecieków, radze nie ignorować niszczycieli bo jak włączymy kompresje to nagle może być już po sprawie. Intergralność kadłuba spada głównie na skutek ostrzału z dział lub bezpośredniej eksplozji bomby głębinowej, narazie w 90% przypadków ginąłem właśnie od przecieków :(

13.04.2005
14:04
[155]

dasintra [ Pretorianin ]

wuju -----> najpiękniejszą według mnie opcją upgread'a jest zmiana kiosku, szczególnie w typie VII. O ile się nie mylę to w 1944 roku będzie można zrobić sobie U-Flak! To będzie zabawa, a jak będzie wyglądał!
Co do reszty upgradów, to owszem, dają i to wiele. Modyfikacje Disel'i powodują minimalny wzrost prędkości, ponadto nasz okręt nie ma spadku speed'a podczas sztormu. Baterie to wiadomo: im lepsze, tym krócej się ładują i większy mamy dzięki nim zasięg. Oczywiście nie spodziewajmy się ogromnych różnic, ale mimo wszystko warto inwestycje takie czynić. Reszty sprzętu nie ma chyba po co omawiać.

13.04.2005
14:07
smile
[156]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Oj, Niszczyciele w singlu potrafia dac w dupe,
wystarczy troche mniej farta i czlowiek trafia
na cholernie upartego i dokladnego przeciwnika.
Zaliczylem w sumie jakies 7 patroli, niewiele, ale
2 razy bylem naprawde ciezko zdziwiony widzac
Destroyery w akcji, no niezli byli, AI na naprawde
zrownowazonym i wysokim poziomie, gdyby nie
przypadek, juz bym tu z Wami nie wypisywal glupot :-)))))

Stary Wuj

13.04.2005
15:53
[157]

CATAN [ Pretorianin ]


dasintra==> hmmm... a po co wracać na VIIC, tylko dla flaków? przecież na IX też masz różne rodzaje kiosków. Ja już teraz się przymierzam, żeby jak najszybciej przejść do 2 flotylli i wziąść IX. Aha przy zmiani z Lorient na Brest zostanie mi IX nie? Wyjście z portu w Lorient jest udręką: nie można dać kompresji, a te zawijasy...

13.04.2005
15:58
[158]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hmmm, ludziska pisza o roznych dziwnych
rzeczach dziejacych sie przy zmianie Flotylli,
a ja to u was wyglada ? Ja jeszcze nie mialem
okazji :-)

Stary Wuj

13.04.2005
17:51
[159]

Giftzwerg [ Konsul ]

Z tą słabością eskorty jest RÓŻNIE. Zwracam zresztą uwagę że trudno budować sobie wyobrażenie o skuteczności eskortowców czy lotnictwa na podstawie ich zachowania w 1939 czy 1940... brak radaru, załogi zupełnie zielone, bardzo kiepski asdic... potem zaczyna się wesoło. Wziąłem dziś misję w 1944 i eskorta wykrywa bardzo szybko. Gdyby nie energiczne manewry i kilka sztuczek na 200 metrach, byłoby po mnie...

13.04.2005
18:28
[160]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Zapraszam do koljnej części

Oto linka -->

16.04.2005
11:26
[161]

PL_Borys [ Legionista ]

Wysłany: Sob 16 Kwi 2005 - 05:00 Temat postu: edytor misji

--------------------------------------------------------------------------------

Witam wszystkich po raz pierwszy.
Mialem juz okazje grac wielokrotnie w multi i musze powiedziec, ze chyba Niemcy robia najciekawsze misje (moge sie mylic). Oczywiscie sam rowniez zaczalem cos tam skladac. Jednak mam pewne klopoty ze zmuszeniem umieszczonych jednostek na mapie do przemieszczania sie z punktu a do punktu b. Moze jest tu gdzies osoba, ktora z powodzeniem tworzy misje? Chetnie bym pogadal ?

16.04.2005
11:27
[162]

PL_Borys [ Legionista ]

Wysłany: Sob 16 Kwi 2005 - 05:00 Temat postu: edytor misji

--------------------------------------------------------------------------------

Witam wszystkich po raz pierwszy.
Mialem juz okazje grac wielokrotnie w multi i musze powiedziec, ze chyba Niemcy robia najciekawsze misje (moge sie mylic). Oczywiscie sam rowniez zaczalem cos tam skladac. Jednak mam pewne klopoty ze zmuszeniem umieszczonych jednostek na mapie do przemieszczania sie z punktu a do punktu b. Moze jest tu gdzies osoba, ktora z powodzeniem tworzy misje? Chetnie bym pogadal ?

16.04.2005
11:40
[163]

U-boot [ Karl Dönitz ]

PL_Borys --> :-))) czytać trzeba !!!

Napisałes w starym watku, obecnie piszemy już w kolejnej częsci (link na dole)

Wrzuć tam swego posta a może ktoś Ci odpowie

17.04.2005
11:34
[164]

PL_Borys [ Legionista ]

Dzieki, bede czujniejszy.
A przy okazji tego watku odpowiem KarolS-owi, ze konsultacje w tlumaczeniu SH3 prowadzi klan PolishSeamen.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.