GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

SILENT HUNTER III (cz.21)

05.04.2005
06:31
[1]

U-boot [ Karl Dönitz ]

SILENT HUNTER III (cz.21)

Oto wątek dla wszystkich zainteresowanych nową odsłoną symulatora niemieckiego U-Boota z okresu II Wojny Światowej: SILENT HUNTER III

Obejścia kilku głównych problemów występujących w grze:

1.Brak widoczności przez UZO i lornetki na kartach Nvidi:
Błąd ma być podobno poprawiony wkrótce przez Nvidie, tymczasowo dodano nam w patchu 1.1 możliwość wyłączenia "particle effect" (eksplozje, dymy itp.) przy pomocy kombinacji Ctrl-P na czas patrzenia przez np. UZO.
2. Bład graficzny: wielkie białe koło i czarne niebo zasłaniające całkowicie widoczność:
Dziwny błąd z dziwnym rozwiązaniem, aby się go pozbyć trzeba odpalić grę z autoplay a nie ze skrótu na pulpicie.
3. Brak przycisku "ready" w multiplayer:
W czasie wyświetlania się informacji o łączeniu należy nacisnąć dwa razy Alt-TAB, wtedy OK powinno się przemienić w Ready.


".... Panowie, wybraliście najpiękniejszy zawod na ziemi. Jesteście Tu po to, aby nauczyć się umierać ..."

z przemówienia powitalnego do nowych ochotników wstepujących do Królewskiego Pruskiego Korpusu Kadetów

"U-booty to tchórzliwi łajdacy zatapiający nasze statki, zaś nasze submarines to dzielne i wspaniałe okręty, zatapiające nieprzyjaciół"

Winston Churchill definiujący róznicę między alianckimi a niemieckimi okrętami podwodnymi

"...Ten skurwiel na górze nie odpuści, wścieka się Bahr. Większośc ludzi nie ma już sił się podnieść. Niektórzy leżą skuleni, pokasłując nieustanie. Inni wymiotują. Inni robia pod siebie. Strumienie wody wdzierają się do wnętrza okrętu przez zawór kuchenny, uszzczelki śrub napędowych, zawory i kolektory wentylacyjne oraz wyrzutnie torpedowe.
- Jeże, Herr Kaleu !
Krzyk Ballmanna odbija się echem w uszach Bahra, kiedy potężny wybuch wstrząsa okrętem gdzies od dziobu. Woda morska z wyciem wdziera się do śmiertelnej rany otwartej w kadłubie przez jedną z bomb. Wciska pozostałe powietrze do nieuszkodzonych przedziałów kadłuba. Błony bębenkowe Bahra pękają. Kiedy ból eksploduje w jego czaszce, przypomina sobie, czego go uczono w szkole U-bootów. Słup wody o wyskości 1 metrów wywiera ciśnienie jednej atmosfery. Na głębokości 30 metrów ciśnienie równa się 30 atmosferom. Ale na jakim poziomie albo przy której atmosferze okręt podwodny staje się zgniecioną metalową puszką ?
Nikt nigdy nie wrócił, żeby objawic tę prawdę ..."

Atlantycka ruletka

"...Kriegsmarine stoi przed tym sądem i przed światem z nienaganna reputacją i podniesioną banderą. Próby umieszczenia wojny U-bootów na tym samym poziomie co potworne okrucieństwa gdzie indziej, nie powiodły się. Zostało dowiedzione, że prowadziliśmy działania zgodne z wymaganiami prawa międzynarodowego i humanitarnego w taim samym stopniu jak i nasi przeciwnicy..."

z wystąpienia wielkiego admirała Raedera w Trybunale Norymberskim przed ogłoszeniem wyroku


Link do strony gry ---> https://www.silent-hunteriii.com/uk/home.php

Link do portalu "matki" wirtualnej morskiej braci ---> https://www.subsim.com/

Link do portalu "biblii" o historii U-Bootów ---> https://www.uboat.net/

Link do najlepszej polskiej strony o tematyce Ubootwaffe ---> https://www.ubootwaffe.pl

Dodatkowe kilkaset MB muzyki gramofonowej ( głównie niemackie marsze, w sam raz na tryumfalne powroty do baz) ---> https://www.hostheads.com/marty100/SH3%20MUSIC/

link na dole przenosi do poprzedniej części -->

05.04.2005
07:38
smile
[2]

Johnyse [ Legionista ]

dziś pierwszy :)

05.04.2005
09:15
smile
[3]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Czas na podsumowanie wczorajszych testów multi...

A więc zaczęło się od tego, że pojawiło się więcej chętnych niż zgłoszeń na GOL'u :-)
Z tego tez powodu Stary Wuj postawił hosta na 8 użytkowników. Po wielu perypetiach
(np. w moim przypadku ALT+TAB podczas podłączania do serwera ubi nie powodowało
zmiany 'OK' na 'Ready' - trzeba było hostować od nowa) udało nam się rozpocząć grę.
Ale nie na długo - i nie dla wszystkich. Na miły początek wywaliło wszystkich, którzy nie
załapali się do pierwszej 4 - jakiś burak, czy automat dostosowujący ilość graczy do
możliwości łącza? No nic.. Stary Wuj postawił od nowa hosta, tym razem jednak na 4
użytkowników - giera dopaliła od razu, bez większych problemów (ustawienia na 100%
realizmu, ogrom eskorty i mniej więcej taki sam konwoju, plus dodatkowe wsparcie lotnicze).
Wszystko było ok, do czasu jak nie wpłynęliśmy w konwój - wtedy wszystko zaczęło się
rwać. W moim przypadku, w odległości około 400-600 metrów od jakiegokolwiek statku nie dało
się w żaden sposób patrzeć przez peryskop - wszystko się kończyło spadem FPS do jakichś
1-3 !!! - a dodać muszę, że mam GF6600 GT + 1GB Ram + A63 3200+. Jak grałem z tydzień wcześniej tylko ze Starym Wujem (we dwie osoby) - wszystko chodziło bardzo płynnie :-|

Ogólnie rzecz biorąc - kiepskawo się grało. Z info tych którzy przepadli w przedbiegach do
konwoju ;-) podobno eskorta bez skrupółów waliła zarówno do nas jak i do własnych statków.

Jednym słowem - jakieś dziwolągi z tym multi :-|

05.04.2005
10:24
smile
[4]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

To by i moze szlo gdybysmy w naszym pieknym
kraju mieli normalne lacza. Ja jako HOST nie mialem
problemow z Framerate :-) Ale jak dla mnie SH3 to nie
jest gra do multi, w multi to ja sobie moge popykac w
Call Of Duty dla jaj :-) Caly urok walki podwodnej to dla
mnie wlasnie "SAMOTNY wilk na Atlantyku", duzo czasu
na decyzje i rozmyslania :-)

Swoja droga, jaki wplyw na framerate moze miec fakt,
ze gramy w sieci ??? Przeciez to nie m sensu, grafika
jest u mnie na dysku, o ile rozumiem zawilosci :-)
Pewnie niebawem powstanie jakis kolejny "Project Messerwetzer",
ale bez Destroyer Command i "zywego" przeciwnika to i tak
nie ma wedlug mnie sensu za bardzo.
Dla mnie multi w SH3 moze nie istniec :-)

Chlopcy na SUBSIM zauwazyli brak dowodow na istnienie
THERMAL LAYERS w grze, chociaz autorzy obiecywali, ze beda.
Ciekawe.............

Stary Wuj

05.04.2005
10:46
[5]

goldie2 [ Pretorianin ]

podobno mialy byc thermal layers .. trudno jakos to przezyje. Pan szanowny Oesten wyrazil sie jednoznacznie ze niemcy w tamtym okresie nie mieli mozliwosci rozpoznawania roznicy temperatur pomiedzy pradami.

Czy ktos zauwazyl ze jesli plyniesz z kompresja czasu 1024x to w momencie kiedy zacina obraz to znaczy ze niedaleko jest jakis kontakt do przechwycenia. Wystarczy sie czasami zanurzyc i skorzystac z hydrofonu.

05.04.2005
11:12
smile
[6]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Tak to dziala, w SH2 bylo to samo, kompresja
zwalnia, znaczy zaraz cos bedzie, standard.
Ma to swoje zalety :-)

Stary Wuj

05.04.2005
11:33
smile
[7]

pajkul [ Konsul ]

Jak ta gra będzie mi chodziła na: Pentium 4 HT 3.0 GHz, 512 ram, HIS EXCALIBUR ATi Radeon 9550 VIVO 128 mb / 128 bit ?

05.04.2005
11:37
smile
[8]

sebna77 [ Chor��y ]

Bedzie Ci chodzila zadowalająco jak na większości kompoof.

A swoją drogą, jak się już znudziłeś Richardem to Silent też Cie szybko znudzi....
----------------------------------------------------------------------------------------------

Mody sciągnięte, tyle że na subsimie nie jest juz aktulany link do Packa Dzwięków Dass Boot, nie moge tez znaleść alternatywnego linka.

Mógł by ktoś pomóc, i mi np na jakiegos ftp wrzucić wyżej wymieniony pack.


05.04.2005
11:51
smile
[9]

pajkul [ Konsul ]

sebna77 [ Legionista ] -> Hehe... nie znudziło mi się... bo gram w Demo i na trasie Harwood Forest mam czas: 4 : 18 : 05. Oczywiście gram na klawiaturze i ten wynik został osiągnięty przy moim pierwszym podejściu do gry. Samochód na mecie był bez żadnych uszkodzeń. Chciałem się tylko spytać, czy Silent Hunter III jest dobrą grą...

05.04.2005
12:16
smile
[10]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

To zalezy, przecietny gracz bedzie sie nudzil,
to gra nie dla wszystkich, ale dla mnie na pewno,
i nie tylko dla mnie, co widac w tym watku chociazby.

:-)


Stary Wuj

05.04.2005
12:48
[11]

goldie2 [ Pretorianin ]

---> stary wuj

nie chodzi o zwolnienie kompresji z 1024x do 8x tylko o to ze komputer zaczyna sie srulac w pewnych momentach przy kompresji 1024x (znaczny spadek klatek w grze).. znaczy to ze gdzies w poblizu jest statek i wtedy sam musisz zmienic na czas 1x i posluchac co tam hydrofon donosi .. juz kilka statkow tak wychaczylem niechcacy :)

05.04.2005
12:59
smile
[12]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Wiem, tez z tego korzystam, tylko nie moge
sie w pracy skupic i czasami wyrazam niejasno :-)

Jestem na pierwszym patrolu, tym razem zaczalem
w Kiel, VIIB. Zaskakujaco duzo samotnych niszczycieli
kreci sie dosc daleko na zachod od wybrzezy Wielkiej Brytanii,
troche to bez sensu, to tak jak zobaczyc samotny Tie Fighter
w srodku galaktyki :-) Malo realistyczne, bo raczej nie robili
sobie w pojedynke wycieczek dla jaj, o ile wiem :-)

Stary Wuj

05.04.2005
14:28
[13]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju ------> niszczyciele na zachód od Anglii w 1939? Dziwne. Jesli operują na wysokości zachodniego wybrzeża Irlandii to jeszcze ujdzie, ale jak pływają jeszcze dalej to już mało realistyczne. Od 1943 spotykałem eskortowce prawie na środku Atlantyku. Nie wiem co one tam robiły, może była to przednia straż konwoju (nie miałem okazji sprawdzić bo byłem spychany pod wodę). Co do początku kariery to zastanawiam się również nad tym, ale widziałem mod'a który uruchamia 2. Flotille w 1939 roku. Trochę mnie to kusi szczególnie że jestem fanem serii IX i może udałoby się go dostać jeszcze przed październikiem 1940. Niestety w mojej obecnej właśnie przeniosłem się z Brestu do Lorient i okazało się że IXB "kosztuje" 7500 Renown'a. Dużo.
Ponadto mam problemy z wypłynięciem z Lorient, trzeba to robić manualnie bo o destant na brzegu nie trudno. W sumie manewr wyjścia z portu zajmuje przynajmniej 15 minut, które moznaby spożytkować na coś innego. Ponadto muszę to robić w ciągu dnia bo w ciemnościach nic nie widać i nawigacja jest niemożliwa. Szkoda, zwłaszcza że na przykład z St. Nazaire wychodzi się bez najmniejszych problemów.

I jeszcze pytanie: jak blisko podchodzicie do zewnetrznej kolumny konwoju w trakcie nocnego podejścia? Zbytnio się bowiem stresuję i na 2000m robię zanurzenie w obawie przed wykryciem, a wcześniej wypuszczone węgorze zazwyczaj nie trafiają.

aha, i jeszcze załoga. Na "demie" zastanawiałem się dlaczego tak wolno zbiera się doświadczenie. Teraz, po jedenastu patrolach mam taką ekipę że hej :-)

05.04.2005
14:52
smile
[14]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

dasintra --> hmmm, moze sie myle, ale chyba bez moda
1 i 2 flotylla jest dostepna od 1939r. (Wilhelmshaven typ II oraz Kiel Typ VIIB).
W kazdym razie ja mam VIIB i juz mozna poszalec (ilosc torped i paliwo), a
punktow Renown szkoda mi na lajbe, wydaje je na zaloge, chociaz z tego
pierwszego patrolu wroce chyba z minusowym Renown :-)
Uszkodzenia kadluba 70% (beztroskie zachowanie w kanale La Manche),
tylko jeden Small Merchant jak na razie (kanadyjski :-) i 6 torped
wywalonych bez sensu w niszczyciele (z narazeniem zycie mojego i zalogi :-)
Powiem Ci jedno, ja na miejscu moich zalogantow, jakbym mial takiego
dowodce jakim sam jestem, to przy najblizszym wynurzeniu zasuwalbym
wplaw chociazby do Anglii :-))))
A niszczyciele plywajace "samotnie" to faktycznie pewien
ewenement, chyba ze i ja trafilem kilka razy na forpoczte
konwoju, niemniej na hydrofonie cicho. A moze chlopaki
oczekuja na przejecie konwojow z USA ???
Musze to sprawdzic.

Przy okazji, moze ktos nie wie :

1. Po wybraniu narzedzia do wyznaczania kursu (ekierka) mozna
nim takze usuwac poszczegolne punkty-skladowe kursu.

2. Po wybraniu jakiegokolwiek narzedzia do kreslenia na mapie
mozna uzyc skrotu SHIFT-DELETE, ktory usuwa z mapy wszystkie
elementy stworzone danym narzedziem.

Mi to pomaga, moze i Wam sie przyda.

Stary Wuj



05.04.2005
15:12
smile
[15]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju -----> to nie jest 2. tylko 7. Flotylla (ta w Kiel)! Prawdę mówiąc przyjemnie zaczynać na VIIB, ale przejście przez duńskie cieśniny jest czaso- i paliwochłonne, szczególnie gdy chcemy wracać do domu bez uzywania "teleportu" (ja go nie uzywam). A propos powrotów przypomniełem sobie o dwóch sprawach:
1) Manual pisze o tym, ze będac w poblizu sojuszniczej bazy można poprosić o eskortę. Czy ktoś wie jak to zrobić? Podobnie wygląda sprawa prosby o przydzielenie innego kwadratu patrolowego. Gdzie ta opcja ma być????
2) Od czego zalezy pojawianie się w Recognition Manualu punktów precyzyjnego celowania w daną część statku? Kilka razy mi się ta opcja pojawiła ale za cholere nie wiem jak to się stało.

Co do wydawania renown'a, to tylko po pierwszym patrolu "kupiłem" sobie oficera torpedowego bo ten na starcie był do bani. Na moim U-106 cała załoga stanowi jedną dużą "rodzinę" i nie tolerujemy żadnych transferów ani innych zmian personalnych. Po kilku patrolach poszczególni załoganci robią się takimi twardzielami że nie warto brać innych (no chyba że przesiadamy się na większy okręt wymagający licznej zalogi). Mimo wszystko zawsze trzymam taką ilość marynarzy, aby po zanurzeniu wachta z kisoku nie musiała wypoczywac w przedziałach torpedowych, tylko miała zawsze wolne koje :-)

05.04.2005
15:15
smile
[16]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

UWAGA !!!! JEST PATCH 1.2, dziala tylko z czysta wersja SH3 podobno.

1.2 Changes and Additions


SHIPS & AIRPLANES DAMAGE SYSTEM
Improvements in collision and damage model have been made for several ships:
Liberty Cargo
C2 Cargo
T2 Tanker
T3 Tanker
Tug Boat
LST
CAMPAIGN DATA
Netherlands properly enters and exits the war now
Gdansk is now renamed Danzig when under German control
Added mine fields and anti sub nets
INTERFACE
Local time displayed (under the current date) when the mouse is over the current hour (bottom-right corner) in game; this local time will depend on the U-Boot position on Earth (which is divided in 24 slices having 15 longitudinal degrees each)
Game version displayed in the bottom-right corner of the main menu page
Data from notepad (top-right section in periscopes or UZO pages) will not be reset on expert mode when the target in view is changing
A new tool: Angle tool (protractor) on navigation map
No weapon officer assist option (a new option in difficulty settings); when this option is checked then the Identify target and Solution to target orders from Weapons officer will be disabled
Wound badge fixed (when drag & drop)
WEATHER SYSTEM
Solved issues related to rain on time compression (rain will not became invisible after long time compression sessions)
A more balanced weather system
GAME EDITOR
Solved Game Editor crashes related to terrain data, mission objectives and triggers
IN-GAME
Solved the black sun problem and environment texture errors
The escorts will now make evasive maneuvers while pursuing contact (depending on the crew skill)
MULTIPLAYER
Ready button issue was fixed
Message box issues
The interface to servers list has been slightly updated to reflect the version of the game server and also to show if the server is password protected
The crash that is happening when chatting in session menu has been fixed.
Other minor updates

Hmmm........ mialem nadzieje, ze poprawia pare istotnych bugow

Stary Wuj

05.04.2005
15:19
smile
[17]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

DASINTRA --> 2) Od czego zalezy pojawianie się w Recognition Manualu punktów precyzyjnego celowania w daną część statku? Kilka razy mi się ta opcja pojawiła ale za cholere nie wiem jak to się stało.

Ciekawe, nie widzialem tego, ale pewnie chodzi o to, ze cel nie jest zalokowany (L)
i swobodnie przesuwasz "po nim" nitkami celownika peryskopu,
tak tylko spekuluje :-)

Masz racje, 7 Flotylla, ostatnio nie spie za dobrze :-)))

NOWA OPCJA REALIZMU w patchu - Disable weapon officer :-)
To pewnie bedzie 150% realizmu :-))))

Stary Wuj

05.04.2005
15:34
smile
[18]

Expastor [ Konsul ]

Witam wszystkich towarzyszy podowodnej walki ;)
Gra jest zdecydowanie za latwa po 7 patrolu na 100% realizmu i w 80% samodzielnie odpalanymi torpedami skonczyly sie odznaczenia dla mnie... dlatego rada dla hardcorowych graczy - startujcie kampanie po "happy times" bo w 1939 i 1940 jedynym zagrozeniem jest wyjscie/wejscie do portu....

Mam wlasnie VIIB i pytanie.. czym w rzeczywostosci roznil sie on od typu VIIC? Bo dane typu zasieg na/i pod woda, predkosci byl lepszy w wczesiejszym typie... z tego wychodzi ze we wszystkich symulacjach II WW nie bylo sensu zamieniac VIIB na VIIC.. glebokosci impolzji kadluba te same... W SH III jedyna przeaga VIIC to mozliwosc instalowania kolejnych rozbudowanych ogrodkow i montowania wiekszej ilosci srodkow do pozdrawiania alianckich lotnikow, co torche jest dziwne bo kiedys plywal VIIC albo IXC testujac kiosk okretu XXI ;)
Jak sie to ma do rzeczywistosci? bo wsyslo mi 1 czesc dziela Waldemara Trojcy "U-Bootwaffe 1939-1945" a tam to pewnie bylo.. ogolnie przyjete jest ze typ VIIC to ma many improvments ale raczej nigdzie sie nie spotkalem jakie to dokladnie udoskonalenia;) ...
innym raczem o ile pamietam typ VIIC mial uproszczona konstrukcje w stosunku do VIIB z powodu oszczednosci wojennych (m.in. cos tam bylo z przeniesieniem napedu z silnikow diesla, sprzeglem..)

inna sprawa... korzystal ktos z tej modyfikacji kompresji 2048x, komunikacji glosowej i czy mozna w jakims pliku konfiguracyjnym zmienic ustawienia max zanurzenia? bo te 220m to troche skromnie jak na VIIC, chyba ze zanurzalem sie w jakiejs cholernie ciezkiej solance:P

sorry za rozpisanie sie, ale czasem na patrolach nie ma co robic:P, zwlaszcza jak sie dostanie rejon operacyjny znajdujacy sie gdzies w srodkowej Hiszpanii...

05.04.2005
15:38
[19]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Dasintra --> A przypadkiem nie zainstalowałeś moda który 'koloruje' Recognition Manuala...?
Po jego zainstalowaniu bowiem pojawiają się (ale tylko dla statków handlowych) kolorowe
punkty precyzyjnego określenia co i gdzie w danej jednostce się znajduje (i jest warte torpedy :-)

05.04.2005
15:43
smile
[20]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Expastor --> a propos max. zanurzenia,
jak dla mnie, kiedy zmienisz te ustawienia
dla U-boota, a nie skorelujesz ich z tym, co
znajduje sie w ustawieniach AI dla Destroyerow
to praktycznie bedziesz na duzych glebokosciach
"niesmiertelny", a wtedy to juz nie ma sensu jak wiemy.

Kurcze, nawet goscie na SUBSIM uwazaja (ci mniej sceptyczni :-)
ze patch nie poprawia najbardziej "zepsutych" elementow.
Poza tym na stronie gry patch "pojawia sie i znika" :-)

Stary Wuj

05.04.2005
15:50
smile
[21]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Kurde, poprawili :

* Local time displayed (under the current date) when the mouse is over the current hour (bottom-right corner) in game; this local time will depend on the U-Boot position on Earth (which is divided in 24 slices having 15 longitudinal degrees each)

A po jaka cholere mi czas lokalny, skoro na U-bootach uzywali
tylko czasu niemieckiego w korespondencji i w ogole, a tabel wschodow
i zachodow Slonca i Ksiezyca w grze i tak nie ma ?

Cos mi sie wydaje, ze Rumuni sie nudza zamiast poprawic
to, co rzeczywiscie jest spieprzone :-(

Stary Wuj

05.04.2005
16:03
smile
[22]

Expastor [ Konsul ]

Mogli by dodac taka prosta tawerne jak w C:AoD, gdzie gracz bylby informowany o ploteczkach:) . zreszta nie widze tez wielkiego problemu zeby dodac pare prostych wiadomosci z Bdu.. np o wypowiedzeniu wojny jakiemus krajowi, rozkazy typu "Laconia befehl" , przeciez to nie wymaga wielkich zmian, tylko dodania paru linijek kodu ;) a zawsze poprawiloby to grywalnosc.. o wilczych stadach nie wspomne... troche dziwnie czuje sie jako jedyny op w swiecie SHIII ;)
I zamknac paszcze nawigatorowi ktory o ile jest obsadzone jego stanowisko z czelusci okretu potrafi zdiagnozowac w sekunde po trafieniu ew zgon celu...
Zreszta mam dosyc beznadziejnego, glucho -spiacego speca od hudrofonow.. nawet awansowany z specjalizacja jest do niczego...

tak przy okazji to jak wybieracie sprcjalnosci i przydzielacie medale? oplaca sie hodowac stale ta sama ekipe? liczba odbytych patroli cos pozniej daje?

Ma ktos jakies dosep do danych nt modyfikacji silnikow? bo po instalacji takiego cuda przy plaskim morz log pokazal cos ca 20 wezlow.. prawie jak krazowniki podwodne japonskie albo jakis GATO ....

05.04.2005
16:11
smile
[23]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Expastor --> nie lepiej po prostu grac na EASY ?

Stary Wuj

05.04.2005
16:13
smile
[24]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

A swoja droga to rzeczywiscie jest sporo bardziej istotnych
rzeczy, ktore mogli na poczatku poprawic, ale dam im jeszcze
jedna szanse, im dluzej gram, tym wiecej mam radochy
po poczatkowej irytacji dotyczacej znanych bugow i niedorobek :-)

Stary Wuj

05.04.2005
17:01
smile
[25]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Chlopcy z Rumunii napisali do Neala z Subsim, ze
teraz po patchu 1.2 to juz o wiele trudniej bedzie uciec
Destroyer'om, i o wiele trudniej trafic takiego :-)
Jakos nie przychodzilo mi to tak latwo, zebym narzekal :-)

Stary Wuj

05.04.2005
17:26
smile
[26]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Co jest z tym patchem 1.2..?

Nie dość, że nie ma infa na głównej stronie UBIkacji odnośnie tego patcha,
to trzeba sobie jeszcze samemu poszukać w dziale UPDATES - i na dodatek
wszystkie podane tam linki są 'martwe' :-|

Zasysam z linka podanego na subsimie (do jakiejś niemieckiej stronki) - ale
idzie jak krew z nosa :-|

05.04.2005
17:40
[27]

dasintra [ Pretorianin ]

Jatzoo ----> też mam problem, ale udało mi się znaleźć go na ubi.com (link jest w dziale upload game na silenthunteriii.com)

W każdym razie właśnie dokonałem nocnego ataku na konwój. Udało mi się podejść na 800 metrów po czym wypuściłem swoje węgorze. Trzy trafienia, jeden tylko poszedł na dno. Drugi dostał po jednym trafieniu "god mode" po czym zwolnił i nastepnego dnia znalazłem go za konwojem. Władowałem w niego jeszcze 3 torpedy (czyli w sumie 4 trafienia) i wredas nie chciał pójść na dno! Gdy szykowałem się do ostatniego podejścia w końcu zatonął. A było to nic innego jak Cargo C2!
W sumie dokonałem trzech ataków na konwój (jeden w nocy i dwa o poranku) zatapiając zaledwie 31.000BRT. Ponadto myślałem że BdU bedzie wysyłać mnie na południe (mam w końcu IXB), a tu kicha - ciągle mam kwadrat AMxx.

Co do statków to rzeknę tylko tyle, że gdy widzimy Tanker T3, nastawiając zanurzenie torpedy na 11,5m i zapalnik na magnetyczny, mamy około 90% prawdopodobieństwo że (jesli oczywiście torpeda trafi) przeciwnik pójdzie od razu na dno. A zatem: do T3 walimy TYLKO jedną torpedę, chyba że mamy ich za dużo.
Inne transportowce (nie licząc costal i small i innych barek) zatapiam mieszanką dwóch torped. Jedna magnetyczna (około 1m pod kilem) i druga kontaktowa (zanurzenie około 5-7m).

05.04.2005
17:56
[28]

Toolism [ JCreator ]

Witajcie:) już od paru dni mam SH3.. niestety wersja "niepaczowalna" (czekam na wersje polska)
Mam parę pytań:

1) od czego zależy to w jaki tryb moge ustawić moje torpedy? Chodzi mi o ten malutki przelacznik S/M/F.. czyli jak wnioskuję Slow/Medium/Fast.. Niekiedy udaje mi sie ustawic 2 torpedy na FAST a niekiedy tylko 1 , bo kolejne juz jakby nie reagowaly na ten przelacznik

2) czy to wina mojej wersji...czy SONAR nie dziala jak nalezy. Udalo mi sie juz wydawac tak komendy mojemu SONARMENOWI ze odpowiada mi Jawohl Herr Kaleu, ale po tych slowach odwraca sie i nic nie robi....;(

3) Jak skutecznie niszczyc szybsze jednostki typu niszczyciele chociazby? Czy podchodzic bardzo blisko , czy wypuszczac torpedy z zamiarem trafienia za 5-10 minut?

05.04.2005
18:01
smile
[29]

dasintra [ Pretorianin ]

mam już patcha, mozna nagrać jeden na drugi. Mam jednak problem bo zainstalowałem tego mod'a z flotyllami i patch nie chce mi teraz wykryć wersji. Shit
Muszę przeinstalować SH3.

Napiszcie jeśli możecie:
1) po ilu patrolach jesteście
2) który rok i miesiąc obecnie macie w grze
3) ilość "zmiecionego z powierzchni morza" tonażu
4) jakie macie prezenty od BdU
5) na jakich typach -Boot'a pływacie i ewentualnie jakie mieliście wcześniej
6) w której flotylli nalezycie i oczywiście na jakim realiźmie pływacie

Proszę o odpowiedzi, bo jestem ciekaw jak wygląda to statystycznie, a gdy dostanę kilka opisów to je ładnie podsumuję i napiszę na forum sprawozdanie.

U mnie wygląda to tak:
1) 12 patroli
2) 17. XII. 1940
3) 243,500 BRT
4) wszystkie jakie można otrzymać (już po 6 patrolu miałem wszystkie mody RK)
5) IXB <----- VIIC <----- VIIB <----- Kaczka
6) zaczynałem w 1. obecnie jestem w 2. flotylli; realizm 100% (czasami 92 :-D)

05.04.2005
18:04
[30]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

hehe a po czym poznajemy ktora torpeda ma zapalnik taki a nie inny

05.04.2005
18:28
[31]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mam pytanie, czy nowy patch pozwala na kontynuowanie starej kampanii czy savy nie są kompatybilne i trzeba zaczynać od nowa ??

dasintra---> Nie martw się ja jak pływałem na IXc to dostawałem wybrzeże Kanady, USA albo karaiby :D Więc wkońcu przeniosą cię z tego AM ;)

05.04.2005
18:34
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Toolism---> 1) Prawdopodobnie to czy da się ustawić na fast zależy od typu torpedy, ja zaobserowałem że takie opcje mam głownie na torpedach T-1
2) Róźnie z tym bywa ;D Ja osobiście nie narzekam na meldunki od nasłuchu, poprostu sam nasłuchuje :DD
3) Niszczyciele dość trudno zatopić, jeśli nie masz torpedy akustycznej to najłatwiej wypuścić wachlarzyk 4 torped ale to jest "rosyjska ruletka"

Ktoś wspomniał o lagach przy kompresji x1024, chciałbym zwrócić uwagę że takie rzeczy działy się w SH1 i SH2 z tym że w Sh3 i tak kompresja jest znacznie bardziej płynna niż w poprzedniku ;)

05.04.2005
21:24
[33]

dasintra [ Pretorianin ]

O kur**!, o kur**!

Po przeinstalowaniu SH3 oraz dograniu obu patchy postanowiłem rozpocząć kampanię od nowa licząc na to że dzięki poprawkom gra stanie się ciekawsza. A zatem 1.IX.1939r, Polacy rozpoczynają wojnę (he he he) co zmusza załogi U-Bootów do wypłynięcia w morze. Kilka dni zajęło mi dotarcie z Kiel w rejon Orkadów. Udało się tam zatopić dwa frachtowce, ale później przez kilka dni nic nie spotkałem. Ponieważ pogoda była mocno srednia postanowiłem zrobić nasłuch. Jak tylko się zanurzyłem sonarman poinformował mnie o dwóch kriegsschiffach. Wynurzam się i ruszam pełną parą w prawdopodobne miejsce spotkania. W końcu patrzę, a tam pancerniki: Revange i Nelson! Po chwili wyskoczyło kilka eskortowców ale postanowiłem zaryzykować. Ustawiłem węgorze, dystans 3200m, LOS. Torpedy ruszają w drogę, a w jej połowie do celu jedna robi boom co zwraca uwagę niszczycieli które wrzucają natychmiast flary i reflektory. Cały zespół zmienił kurs i z mojego ataku wyszła du**.
Juz drugi raz napotkałem okręty liniowe w SH3 i z wystrzelonych w sumie 8 torped trafiła tylko jedna (oczywiście liczę tylko kampanię). Jeśli komuś się uda to niech się pochwali. Od siebie dodam tylko tyle, że bezwzględnie należy zblizyć się do pancernika na mniej niż 1500m, a węgorze nie mogą przechodzić niedaleko niszczycieli bowiem te natychmiat je widzą i z ataku wychodzi kicha.
W kazdym razie Neptun czy kto tam inny wynagrodził częściowo straty załodze U-52. Jak widać Doenitz postanowił nie dawać zadnych medali dowódcy okrętu. Ciekawe dlaczego?
----------------------------------------------------------------------->

05.04.2005
22:04
[34]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jestem w szoku ehehe
Właśnie wychodze na kolejny patrol (mam już patcha 1.2 jednak nie o tym chciałem ;)), jest 17 kwietnia 1940r i właśnie wybuchła wojna z Norwegią...
I co się wiąże z tym faktem ?? Po pierwsze dostałem sektor AF59 położony pare kilometrów od Trondheim a po drugie już w czasie wypływanie z portu dostałem meldunek o niemieckich okrętach wojennych znajdujących się na morzu i prowadzących najwyraźniej aktywne działania (wcześniej się z czymś takim nie spotkałem :DD).

Wracam do gry :>

05.04.2005
22:15
smile
[35]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ehehe 19 Kwietnia i już chyba nie mam po co płynąć do Tronheim bo port został zajęty przez wojska niemieckie :D

05.04.2005
23:03
[36]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

a jest do 1.2v???

05.04.2005
23:08
[37]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

oczywiscie chodzi mi o a :>

05.04.2005
23:22
[38]

dasintra [ Pretorianin ]

T_bone -----> interesujące. Mimo wszystko już miałem chyba dwukrotnie podobną wiadomość, ale nidy nie sprawdzałem co to płynie.

Własnie skończyłem drugi patrol (21.X,39 - 19.XI.39). Bilans: 34.000 BRT. Wraz z wcześniejszym rejsem daje w sumie 74000BRT! Jestem pod wrażeniem. Jeszcze kilka wypraw na wroga i Tomki będa zmuszone do kapitulacji :)

Nic nie powstrzyma U-52! Teraz szykuje się świąteczny patrol (XII.39). Może znajdziemy pod okrętową choinką jakieś duże prezenty (BB, CV albo chociaż CL)

06.04.2005
01:29
smile
[39]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

A ja właśnie siedzę pośrodku konwoju na Zachód
od Irlandii, pogoda jest tak do dupy, że chyba nieco
zejdę z ustawień grafiki (skacze nieźle jak wysuwam
peryskop, który obmywa woda). Ale powiem jedno,
gra ma KLIMAT !!!!!

Stary Wuj

06.04.2005
01:32
[40]

Toolism [ JCreator ]

hmm.. jedna rzecz mnie zastanawia.. wielokrotnie mówiliście już o ustawianiu GRAFIKI.. gdzie wy to robicie? Ja u siebie w VIDEO OPTIONS mam tylko 4 rzeczy ktore moge zahaczyc bądz odhaczyc oraz suwak dla particle density i nic wiecej!

06.04.2005
01:40
[41]

seven3 [ Legionista ]

Psia pogoda =====>

06.04.2005
04:34
[42]

Giftzwerg [ Konsul ]

Skończony czwarty patrol , pierwszy na U - 47. Sądziłem, że sobie poszaleję - wreszcie typ VII, działo pokładowe i przyzwoita ilosć torped, o paliwie nie wspominając...

I co ? Ano, u zachodnich wybrzeży Anglii nie trafiłem na ANI jednego frachtowca. Tylko raz sonar złapał odległy namiar, ale z uwagi na kręcące się o kilometr ode mnie niszczyciele musiałem zrezygnować.

Bilans patrolu: trzy niszczyciele, dwa uzbrojone trawlery i kuter rybacki. Tonaż cieniutki, ale przynajmniej nikt nie może odmówić mi bojowości :)

06.04.2005
07:56
[43]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Toolism --> chodzi o ustawienia samej karty graficznej.
No wiesz, prawy przycisk myszy na pulpicie - Właściwości
- Ustawienia - Zaawansowane a dalej to zależy czy masz
ATI czy Nvidię :-)

Giftzwerg --> 6 razy próbowałem zatopić Niszczyciela
i nic :-)))) A po patchu 1.2 jest jeszcze gorzej.
Moje gratulacje :-)
Hmmm, omijam nawet Coastal Merchant czekając
na lepszą okazję :-)

Stary Wuj

06.04.2005
08:31
smile
[44]

dasintra [ Pretorianin ]

Czy ktoś utopił przed XII.1941 jakiś amerykąński statek idący w konwoju? Są jakieś konsekwencje?


Wuju ----> nie poluj na niszczyciele bo to strata czasu i torped. Po dłużeszej grze doszedłem do następujących wniosków jesli chodzi o eskortowce:
1) przy idealnej pogodzie nie ma szans na trafienie, podobnie przy bardzo złej
2) tylko torpedy elektryczne (no i akustyczne) z zapalnikiem kontaktowym
3) gdy niszczyciel wali prosto na nas, istnieje bardzo niewielka szansa na trafienie, nawet przy strzale wachlarzem z bliskiej odległości
4) podejście na niszczyciel jest możliwe tylko gdy on zupełnie nie wiem o naszej obecności w okolicy. By mieć duze szanse na sukces trzeba ustawić się tak, aby niszczyciel znajdował się w odległości mniejszej niż 1000m, burtą do naszego U-Boot'a. Nie wypuszczamy więcej niż jednego węgorza, gdyż zmniejszamy ryzyko wykrycia naszego ataku, a ponadto gdy torpeda zostanie przez eskortowiec wykryta, to zazwyczaj uda mu sie wyminąć resztę.
:-)

06.04.2005
10:18
[45]

goldie2 [ Pretorianin ]

---> danistra

mi udalo sie zatopic 2 tankowce amerykanskie T2 i T3 idace w konwoju z angolami. Powaznie tez uszkodzilem liniowiec pasazerski (ciemno bylo a bandery nie byly oswietlone :). Konsekwencji nie zaobserwowalem poza moze tym ze chyba nie zalicza punktow za tonaz. To znaczy zaliczyl ale tylko za angoli (albo tak malo dostalem za tankowce ze nawet tego nie zauwazylem. Tak oczywiscie jest w wersji demo.

06.04.2005
10:40
smile
[46]

T_bone [ Generalleutnant ]

Po patchu 1.2 nareszcie zniknął aktywny sonar z mojego okrętu :)

06.04.2005
11:16
[47]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

A czy dalej po długości linii z hydrofonu na mapie nawigacyjnej można ustalić orientacyjną odległość do celu? Czy może w ogóle znikły te ciemniejsze linie oznaczające odgłos śrub? Normalnie powinien być znany tylko namiar z którego dobiega hałas a odległość można było oceniać tylko w bardzo dużym przybliżeniu na podstawie natężenia dźwięku. W wersji 1.0 mogłem ocenić położenie statku na podstawie namiarów z hydrofonu z dokładnością do kilkudziesięciu metrów.

06.04.2005
12:03
smile
[48]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Jagdtiger --> Graj z realizmem 100% - wtedy wszystko jest tak jak powinno - czyli masz całkowitą pustkę na mapie :-)

Co do trybu multi - to jak wiemy, są 4 opcje poziomu trudności EASY/MEDIUM/HARD/REALISM.
Ustawienia dla pierwszych 3 są brane z serwera - dla REALISM - brane lokalnie z kompa gracza - czyli w trybie 100% realizmu, można grać na modowanej grze - czyli jak pisał Stary Wuj - ustawić sobie God Mode poprzez zwiększenie maksymalnego zanurzenia :-(

06.04.2005
12:18
smile
[49]

Jatzoo [ Pretorianin ]

https://www.cuih.net/sh3/sh3buglist.txt - czytam, i aż nie chce mi się w to wszystko wierzyć....
Nic dziwnego że nazwali SH3 zabugowaną grą roku...

06.04.2005
12:37
[50]

goldie2 [ Pretorianin ]

wczoraj po raz pierwszy udalo mi sie zaobserwowac efekt "nurkow" .. czyli 4 marynarzy zostalo na mostku podczas zanurzenia. Oficer grzecznie zszedl pod poklad a oni zostali .. ale jajcarsko to wygladalo :P .. moze przesune ich do ekipy remontowej, beda swietnie pracowali w zalanych pomieszczeniach :D

06.04.2005
12:44
smile
[51]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

goldie2 --> wylacz w opcjach REALIZMU opcje
"wachta posiada skrzela" :-))))

JATZOO --> niezla ta lista, jak myslisz czy to :

--------------------------
SENSOR.CFG TYPO
The Sensors.cfg contains a typo that makes the radar performance dependent on crew
efficiency instead of making the hydrophone dependent.

Original:

;Radar
Radar uses crew efficiency=false
.
.
.
;Hydrophone
Radar uses crew efficiency=true

===

The way it should be Corrected:

;Hydrophone
Hydrophone uses crew efficiency=true
--------------------------------------------

..mozna samemu poprawic w tym configu i bedzie OK ???
To lista z SUBSIM ???? Ja bym dodal pare rzeczy :-)

Stary Wuj




06.04.2005
12:52
[52]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

m.in. niemożność obsadzenia działek plot przy prawie gładkim morzu (podobnie z działem pokładowym). Ale nawet jak fale zalewały pokład i korzystanie z działa było kłopotliwe to nie było jeszcze większych problemów z obsadzeniem działka plot, które było na kiosku i było bezpieczne od wysokich fal. W grze jednak nie można korzystać ani z działa ani z działek plot, często nawet przy prawie gładkim morzu...

06.04.2005
12:55
[53]

Giftzwerg [ Konsul ]

Stary Wuj --> nie było to aż TAk trudne: pierwszy atak miał miejsce w nocy i udało mi się podejść na 1400 metrów, zliczałem dane przez kilka minut, okręt szedł pod kątem prostym. Obie torpedy trafiły idealnie w środek. Pozostałe dwa podobnie, z tym że drugi z kolei został zatopiony w ciągu dnia - szedł tak korzystnym dla mnie kursem, ze wystarczyło się zanurzyć zatrzymać maszyny i poczekać jak wystawi burtę z odległości 850 metrów...
miałem po prostu szczęście, nic więcej.

MImo wszystko jednak wolałbym wreszcie jakiś patrol, na którym znajdę znacznie więcej frachtowców, bo na razie tonaż ogólny dosć niski...

06.04.2005
13:01
[54]

goldie2 [ Pretorianin ]

ja mam juz 41 rok zima i plywam glownie w okolicach giblartaru .. kurczak strasznie spadly mi wyniki od czasu przeprowadzki do brestu .. jednak wybrzeza szkocji, irlandii i anglii byly bardziej nafaszerowane statkami.. ostatnio wracalem do portu z tonazem 0.000 .. tragedia, ale udalo sie jeden maly costal transport zatopic pod koniec .. brakuje mi bardzo meldunkow o konwojach :(

06.04.2005
13:01
smile
[55]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Stary Wuju ---> cały czas czytam tą listę (bo zero spokoju w robocie)
i czuję się, jakbym czytał dobry tekst na primaaprilis :-|

Ciekawe co na to UBIkacja :-|

Ja mam wrażenie, że wszyscy biorą udział w ogólnoświatowych betatestach
Silent Huntera, który faktycznie był przewidziany na przyszły rok, no ale
szefostwo wydało pewnie polecenie "ma być jeszcze w tym roku", więc rumuni dali
to, co akurat zrobili :-|

..a że nie wszystko zrobili, to już uwidacznia zbyt mocno lista z linka...

Ale bądźmy optymistami - SH4 będzie tych wszystkich bugów pozbawiona :-)
..by dać nam pole do popisu przy wykruciu kolejnych :-D

06.04.2005
13:08
smile
[56]

T_bone [ Generalleutnant ]

Sporo rzeczy z tej listy bugów jest już poprawione, inne nie mają aż tak krytycznego wpływu na grę. Janus został wytępiony gra jest u mnie całkowicie stabilna więc reszta to czepianie się ehehe

Po prawej najgorszy koszmar kapitana, błyskawica dodaje tylko efektu grozy oświetlając niszczyciel... Myślałem że z krzesła spadne heh

06.04.2005
13:22
smile
[57]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

T_bone --> widze, ze u Ciebie w nocy tez tak ciemno jak u mnie, a biorac
pod uwage fakt, ze kownoje atakowalo sie glownie w nocy, jakos sobie
nie wyobrazam namierzania celu i wprowadzania danych bez pomocy
oficera. Generalnie w nocy u mnie ch..j widac :-), a w dodatku pogoda
na Atlantyku malo przyjazna, az mnie korci przeniesc sie do La Spezia
jak to tylko bedzie mozliwe :-)

JATZOO --> masz racje, ale to i tak najlepszy symulator U-boota
w jaki kiedykolwiek gralem :-) Moze jak reszta Developerow i Wydawcow
zweszy kase ze sprzedazy, to w koncu UBI przestanie miec monopol
w dziedzinie takich symulacji. A poki co mam radoche bo trafilem na
"konwojowa autostrade" na Western Approaches i tylko mam nadzieje,
ze sie pogoda poprawi :-)

Stary Wuj

06.04.2005
13:24
[58]

Giftzwerg [ Konsul ]

T_Bone --> dobre, dooobre :)

Sam własnie wróciłem z patrolu, nareszcie znalazłem nieco więcej frachtowców... żeby się nie rozpisywać: zatopiłem 14,800 BRT frachtowców, w tym jeden statek C3 który ścigałem przez ponad dwie godziny czasu gry. Żeby było śmieszniej - przez niemal cały czas na horyzoncie miałem niszczyciela, na szczęscie odszedł. Co prawda wrócił gdy zatopiłem statek, ale łatwo go wymanewrowałem.

06.04.2005
13:40
[59]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju ----> przenoszenie się na M. Śródziemne nic Tobie nie da w sprawie pogody. Tam również są sztormy że ma się widoczność na 200 metrów. Pływałem w zachodniej części i tak właśnie było!

Nie wiem jak wam, ale mi zaczyna brakować pełnego podzielenia świata na kwadraty BdU. Wschodnia część M. Śródziemnego, cała strefa M. Arktycznego, Ocean Indyjski itd. Przecież te regiony w rzeczywistości również były podzielone, dlaczego SH3 tego nie bierze pod uwagę, a na przykład bazę w Surbaya w Indiach Holenderskich uwzględnia ?!?

06.04.2005
14:03
smile
[60]

Cacek [ Konsul ]

Czolem Kapitanowie!

Troche sie nie odzywalem, bo kurdelka nawal pracy taki. ze nie ma kiedy.
Ale wlasnie dzis o godzinie 09:44, dzieki uprzejmosci i pomocy Jatzoo, dorwalem w swoje lapki pelna wersje SH3 :) Bede mogl zatem nadrobic zaleglosci i dolaczyc do Was!

Jatzoo ->> "...Ale bądźmy optymistami - SH4 będzie tych wszystkich bugów pozbawiona :-)"
Alez oczywiscie :) Nie bedzie zadnych problemow, bo w pierwszej kolejnosci wypuszcza ja na PS2 i Xboxa, a bledy, ktore sie EWENTUALNIE pojawia poprawia w wersji na PC, ktora wyjdzie pol roku pozniej ;-) Ach, coz to bedzie za grywalnosc, na takim konsolowym gamepadzie... A w patchu 1.3 dodadza obsluge kierownicy z FF. Wtedy to dopiero beda wrazenia, jak baba glebinowa wybuchnie niedaleko nas!

06.04.2005
14:18
[61]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

CACEK --> :-) Tez sie cieszymy !!!!!

Dasintra --> no wiesz, jak dla mnie mozliwy
do patrolowania obszar jest wystarczajaco duzy :-)

BTW. Jak daleko na polnoc trzeba zasuwac, zeby
zobaczyc te sliczne gory lodowe ???
Mial ktos okazje atakowac konwoje do Murmanska ???

Stary Wuj

06.04.2005
14:24
[62]

dasintra [ Pretorianin ]

Czy wiadomo jaki można otrzymać najwyzszy stopień "wtajemniczenia" Kriegsmarine? Póki co dostałem tylko na Ob.L.z.S. Zastanawiam się co dalej, może nawer KK bedzie?

06.04.2005
14:32
smile
[63]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Ja tylko dodam, że Cacek otrzymał przesyłkę, która została zamówiona wtedy, jak i wszystkie pozostałe (choć nie z UBI) - ale nie szła kurierem, tylko zwykłą pocztą - więc te gadki o przesyłkach z UK 48/72h, to można sobie między bajki wsadzić :-)

Cacku --> skoro tak piknie nam poprawią tą konsolówkę SH4, i będzie tak doskonała, że bardziej się już nie da, to aby jeszcze bardziej poprawić poziom realizmu, będą pewnie do wydania PC dodawać zgniłe banany i cytryny - aby i odór był jak na prawdziwym U-Boocie :-D

06.04.2005
14:52
smile
[64]

Cacek [ Konsul ]

Dokladnie tak jak napisal Jatzoo, szybciej bym tam w plaw doplynal i z SH3 w zebach wrocil niz to poczta szlo! Ale dobrze, ze w ogole doszlo :-)

Jatzoo --> Zgnilki beda w kazdym pudelku, ale wersja kolekcjonerska bedzie zawierala zenze do samodzielnego montazu ;-)

06.04.2005
15:05
smile
[65]

goldie2 [ Pretorianin ]

hehe .. ja bym tam wolal wiaderko z ktorego ktos od czasu do czasu polewal by mnie zimna woda w czasie sztormu :D

06.04.2005
15:25
smile
[66]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

goldie2 --> zrobimy Ci zrzute na wiaderko :-))))
Tylko czy masz kogos do polewania :-)

BTW. Jak sie wczuc o 1 w nocy to gra jest naprawde
rewelacyjna, o ile ktos lubi temat oczywiscie :-)

Ponowie pytanie o gory lodowe, widzial ktos ???
Gdzie ???
I jak z konwojami na Dalekiej Polnocy (Murmansk) ???

Acha, niby po patchu sa pola minowe i zasieki na U-booty :-)
Ciekawe gdzie :-) , i czy mi zwolni przed takimi kompresja czasu ? :-)

Stary Wuj

06.04.2005
18:11
smile
[67]

T_bone [ Generalleutnant ]

Stary Wuj----> Wiem że góry lodowe są w edytorze ale czy w kampanii to sam nie miałem jeszcze okazji się o tym przekonać. Możliwe że w przyszłości zwiedze obszary arktyczne kiedy przeniose się do Bergen ;)

06.04.2005
19:49
smile
[68]

Georg! [ Legionista ]

Sa juz kody na necie ale nie radze ich uzywac bo zepsujecie sobie gre ... bo mozna sobie dodac kasy i medale dla zalogi i promocje edytujac plik w savach .... ale jak juz mowilem nieradze choc ja sobie dodalem troszke kasy na torpedy homing ;] :P

06.04.2005
21:45
smile
[69]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Cóż, jak ktoś ma w planach używanie
cheat'ów, to sugeruję grę, w której
może mu się uda bez tego :

"Przygody Prosiaczka Kwika"

Stary Wuj

06.04.2005
22:20
smile
[70]

Cacek [ Konsul ]

Wujaszk ->> Prosiaczek Kwik jest kijowy, teraz wyszedl najnowszy Kangurek Kao, to jest dopiero wypas :)

06.04.2005
22:44
smile
[71]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Cacek --> ciekawe co porabiasz :-)
Ja padam na pysk i idę spać, dopiero
jutro na patrol :-)
Jak tam instalacja oryginału ?
Aż się łapki trzęsą, nie ?

:-)

Stary Wuj

06.04.2005
23:08
[72]

Cacek [ Konsul ]

Wujaszku --> Ano nic, niedawno zasiadlem do kompa, zainstalowaem SH3, spatchowalem no i wybieram sie na jakis maly patrolik, ale nie wiem ile mi mocy starczy.
Jak nie dzisiaj to zlapiemy sie jakos juterkim.

07.04.2005
00:36
smile
[73]

Giftzwerg [ Konsul ]

Radośnie ruszam na kolejny patrol... specjalnie zainstalowałem nieco muzy, poza Das Boot Preussensgloria - genialny klimat jak się idzie do ataku !
Poza tym Comedian Harmonists... co z tego, że ich w Rzeszy zakazali ...

07.04.2005
00:48
smile
[74]

Cacek [ Konsul ]

Giftzwerg --> No to pomyslnych lowow :)
Ja zrobilem dopiero niecala Naval ponownie... ale juz mi mocy braknie na dzisiaj.

07.04.2005
02:18
[75]

Giftzwerg [ Konsul ]

Wzajemnie, Cacek... jak to mówią: Alles Gute und fette Beute !

Własnie zainstalowałem małe usprawnienie - przeróbka głębokości zanurzenia. Zobaczę, czy działa tak jak nalezy i zdam raport.

07.04.2005
08:07
[76]

RMATYSIAK [ Konsul ]

płyne sobie w kanale mgła, noc i nagle jak mnie nie staranuje T3 .....
Poz RM

07.04.2005
08:40
smile
[77]

Cacek [ Konsul ]

RMATYSIAK --> A kapitan T3 napisal pewnie w raporcie: płyne sobie w kanale mgła, noc i nagle jak nie staranuje niemieckiego U-Boota .... ;-)

07.04.2005
08:54
[78]

dasintra [ Pretorianin ]

Cacek, Rmatysiak ------> heh, zdarzają się takie numery. Pamietam jak pierwszy raz przechodziłem przez gestą mgłę. Dostaję komunikat od oficera wachtowego, wychodzę na mostek i widzę C2 znajdujący się chyba o 100metrów od U-Boot'a. Był tak ogromny, że mój okręt wyglądał jak przy nim jak sardynka.

07.04.2005
09:18
smile
[79]

Toolism [ JCreator ]

Oj.. ale glupio mi się zrobiło. Wyobrazcie sobie płynę 5 pazdziernika niedaleko Kristiansand.. i tak myślę , a zobaczę jak wygląda ten port, I CO WIDZĘ? nie dość że w dokach gra ta sama muzyka przy której to MY wypływamy z portu, to jeszcze na dodatek pełno tam niemców w uniformach, kobiet rzucających kwiaty i innych.. Czyli dokładna kopia Wilhelmshaven.. Szkoda że twórcy nie zadbali o tak malutki detal. Jeszcze 150 takich małych wpadek i gra może wydać się .. niesmaczna;)

07.04.2005
09:19
[80]

Toolism [ JCreator ]

roku 39 oczywiście;)

07.04.2005
09:53
smile
[81]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Gra jest ewidentnie niedokonczona, Rumuni
robili co mogli i jest wiele rzeczy, ktore mieli w planie
zaimplementowac, ale UBI nie dalo im czasu, dlatego
tez za niecaly roku bedzie Silent Hunter 4.
No szkoda. Ale i tak nie gram i jeszcze bardzo
dlugo nie bede gral w nic innego :-)
A poza tym, na tle dajmy na to Pacific Fighters
ta gra i tak nie wyglada zle w kwestii bledow
i niedorobek, chyba trzeba przywyknac.

Stary Wuj

07.04.2005
09:54
smile
[82]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Toolism --< a Ty po jaka cholere pakujesz sie
do nie swojego portu :-)))))

Stary Wuj

07.04.2005
10:35
[83]

Toolism [ JCreator ]

a tak dla zartu;) i tak nie podplynąłem zbyt blisko ( potem skorzystałem z f12 ) bo wystraszyłem się tych baterii dział po mojej prawej hehe.. było tego tak z 4:) wieeeeeeelkie ogromniaste działa gotowe by mnie zatopić:)

ale łowy były udane. Moja załoga nareszcie zaczęła się cieszyć że może strzelać sobie do statków handlowych z działa pokładowego:) Zatopiłem w ten sposób 6 coastal merchantów. Z okolic portu popłynąłem prosto na Skapa Flow do kwadratu AN11. Po drodze zatopiłem 2 C2 Cargo Shipy a na koniec w pobliżu Skapa FLow udało mi się zniszczyć jeszcze jednego V&S Destroyera.

Jednym słowem udane łowy:) Niestety brak torped zmusił mnie do powrotu do Bazy.

07.04.2005
11:05
smile
[84]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hmmm, czasami ludzie trafiaja w Scapa Flow
na jakis duzy okrecik, albo dwa, ale najczesciej
jest tam kilka Destroyerow, ktore twardo bronia..... pustego portu,
Ach, marzy mi sie jakis fajny pancernik albo lotniskowiec :-)
Taka duza, spektakularna akcja przy ladnej pogodzie :-))))
Coastal Merchanty to omijam bo mi nawet dziala na to szkoda............,
ze o kutrach rybackich i PT Boatsach nie wspomne :-)

Stary Wuj

07.04.2005
11:28
smile
[85]

RMATYSIAK [ Konsul ]

Popłynołem do Scapa Flow po drodze z 30 samolotów spotkałem i ani jednego statku/okrętu.
Port pusty zaczołem z działa bic. I żadnej reakcji po prostu zostałem zignorowany.....
Poz RM
PS SHIII to wersja beta
SHIV to bedzie wersja pełnosprawana ;>

07.04.2005
11:41
[86]

goldie2 [ Pretorianin ]

Wczoraj plyne sobie ja niedaleko irlandii a tu nagle meldunek o aircraft .. majac w pamieci ostatnia porazke zwiazana z samolotami wachalem sie czy awaryjnie zanurkowac, czy wyprobowac moje nowe dzialka przeciwlotnicze (w sumie 4 lufy przeciwko 4 samolotom). Zdecydowalem sie zaryzykowac .. pierwszy samolot, zaraz po tym jak chcial mi sprzedac babke zamienil sie w klebek ognia, drugi zaraz po nim, trzeci zdolal cos zrzucic zabijajac mi mojego ukochanego zaloganta obslugujacego dzialko ppl.. sie zdenerwowalem i sam zasiadlem przy celowniku. Poslalem oba pozostale do piachu. W sumie to mialem sporo szczescia i doswiadczona zaloge przede wszystkim. Dzieki nim nie skonczylo sie to tak jak ostatnio, kiedy bombka spadla centralnie w diesle.

07.04.2005
12:28
[87]

T_bone [ Generalleutnant ]

Straciłem dziś marynarza w czasie wymiany ognia z łodzią torpedową :D Odbył się pogrzeb na morzu :P

Kto powiedział że w portach nie ma żadnych statków ;) --->

07.04.2005
12:31
[88]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tak na marginesie to życze szczęścia przy wpływaniu do np. Scapa Flow po patchu 1.2, wszędzie miny i zapory ;)

07.04.2005
12:50
smile
[89]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Ciekawe, bez widoku zewnetrznego idzie to cholerstwo jakos wyminac ?????
Fajne, ze sa miny i zapory, ale jak przezyc ?
:-)))))

Stary Wuj

07.04.2005
13:04
[90]

Giftzwerg [ Konsul ]

Trochę mnie niepokoją wieści o SH IV. Niby fajnie i pięknie, ale wolałbym żeby dopracowali SH III, dodali to, co miało być, może postarali się o jakiś expansion pack który dodawałby nieco celów... a nie SH IV który zapewne będzie się dziać na Pacyfiku.
Żeby nie było - bardzo podobał mi się SH I, ale kampania pacyficzna ma z mojego punktu widzenia jedną poważną wadę - na początrku faktycznie bywa trudno, głównie ze względu na wadliwe torpedy, ale potem jest stopniowo coraz łatwiej...
na Atlantyku zabawa lepsza.

07.04.2005
13:18
smile
[91]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Heheh, poczatki dzialalnosci Silent Service
na Atlantyku to byla niezla kicha, nie wykazali
sie specjalnie :-)
I ja tez uwazam, ze U-booty i Atlantyk
to lepsza sprawa, ale sam wiesz, UBISOFT
musi zarobic. maja juz wlasciwie SH4 gotowe,
troche poszerza mapke, troche przerobia pare
stateczkow i juz mozna robic kase na nastepnym tytule................

Nic sie k....wa nie zmienia na lepsze na tym swiecie :-)

Stary Wuj

07.04.2005
14:09
smile
[92]

dasintra [ Pretorianin ]

Skąd wiadomo, że SH4 będzie się toczył na Pacyfiku? Ktoś z Ubikacji już puścił smroda na ten temat? Ja jeszcze nie nic nie czuję, ale obiecuję że jeśli akcja bedzie na Dalekim Wschodzie, to ja na pewno nie będę go instalował, nawet "dema" nie ściągnę. Żadnych parszywych jankesów.

07.04.2005
14:34
[93]

goldie2 [ Pretorianin ]

nie sadze aby chcialo im sie modelowac nowe wnetrza jankeskich okretow podwodnych .. mogli by sie skupic na przyklad nad wymodelowaniem maszynowni i przedzialow torpedowych w u-bootach .. to bylby czad .. albo dadanie "wody" w okrecie, bo jesli faktycznie zalewa jakies przedzialy to powinna sie pojawic. Mam tylko nadzieje ze nie zepsuja tego jak pozostalych tytulow il2 a w szczegolnosci FB

07.04.2005
14:58
[94]

dasintra [ Pretorianin ]

Przeglądałem forum Subsim'a na temat SH4 i poza post'em Starego Wuja (heh he) znalezłem kilka dobrych opinii na ten temat, m.in to, że grając na Pacyfiku największym zagrożeniem dla dowódcy okrętu podwodnego bedzie biurko sztabowe, a nie japońska flota. Bardzo dobrze powiedziane!

07.04.2005
15:00
[95]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

A ja w oczekiwaniu na oryginała PL pykałem na "demie" w misje singlowe. Wziąłem Scapa flow. Dość łatwo się do środka dostałem. Trochę przeszkadzał jakiś kuter rybacki i niszczyciel, ale w zanurzeniu dało się ich wyminąć. W środku zatopiłem okręt liniowy typu renown. Wtedy zaczęło się polowanie na mój okręt. Z tym że większość niszczycieli powpadała na mielizny, gdzie kilka z nich dobiłem torpedami. Czy w wersji 1.2 też tak jest?

07.04.2005
15:23
smile
[96]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Jagdtiger --> hmmm, za malo gralem, zeby Ci odpowiedziec.....

PANOWIE, mniej pochlebne opinie na temat SH3 sa na SUBSIM
duszone w zarodku (Neal zarabia kaske :-) ale na oficjalnym
znalazlem info, ze pare osob po instalacji patcha 1.2 zauwazylo
SPADEK FRAMERATE.
JAK U WAS ???? U mnie jakby faktycznie BARDZO spadlo przy
zlej pogodzie i zabawie peryskopem, moze to wina deszczu, ktorego
wczesniej nie bylo, albo chlopcy cos poprawili dla NVIDII co na ATI
spowolnilo gre ??? Hmmm, a moze po prostu wczesniej nie trafilem
na tak duzy sztorm.

PYTAM O WASZE ODCZUCIA.........

Stary Wuj

07.04.2005
15:29
smile
[97]

T_bone [ Generalleutnant ]

Stary Wuj---> U mnie bez zmian, chociaż po instalacji miałem wrażenie że nawet chodzi lepiej ehehe, ale nie to tylko wyobraźnia.

07.04.2005
15:32
[98]

Maximus1 [ Konsul ]

fajna gra lecz ma tam w sobie trochę błędów,zagrajcie sobie w pojedyńczą misję o nazwie XIII:D

07.04.2005
15:32
[99]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju ----> też to zauważyłem. Nie jest to bardzo duży spadek framerate'a, ale mimo wszystko odczuwalny. Faktycznie jest to zasługa deszczu. Ponadto przy maksymalnej kompresji widać że procek już ledwo wyrabia, szczególnie jak w tle mamy włączoną inną aplikację (na przykład ściągamy coś z neta).
Przy okazji, wychodząc z portu zauważyłem że nasz U-boot jest częściowo przezroczysty! Jeśli na widoku zewnętrzym zasłonimy sylwetką okrętu światło latarni, to okazuje się że tak właśnie jest. Zarzucę screen'a gdy będę wypływał na kolejny patrol to się przekonacie. Niby nic to istnotnego, ale wygląda zabawnie :)

07.04.2005
15:34
[100]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra----> To nie U-boot tylko światło latarni ma taką moc, przebija nawet budynki ehehe :P

07.04.2005
15:49
[101]

goldie2 [ Pretorianin ]

panowie .. niemcy technologicznie wyprzedzali dosyc sporo inne narody i juz od 39 roku stosowano farbe kamuflazowa powodujaca dziwne odbicia i znieksztalcenia swiatla. Dzieki temu wynalazkowi piloci usaf i rafu nie mogli celnie trafiac w strategiczne budowle bo ich nie widzieli. Zauwazyliscie ze samoloty ktore atakuja u-boota tez bardzo czesto chybiaja celu, wlasnie dzieki temu ze swiatlo inaczej sie zalamuje i uboot zlewa sie z otoczeniem :P

07.04.2005
15:52
[102]

Cacek [ Konsul ]

Ja na DEMIE mialem w miare normalny framerate na sprzecie jak w podpisie. Jak bylko bylem bardzo blisko jakiegos wybuchu czy dymu, tak, ze zajmowal caly ekran to zwalnialo dosyc, ale sie dalo obracac. A wczoraj po patchu 1.2, jak robilem kariere, jak mi statek wybuch w Academy i sie zaczal palic, to tak mi zaczelo skakac, ze nie moglem widoku zmienic...

I na DEMIE i teraz mialem AA x 4 i Anizo x 8

07.04.2005
16:03
smile
[103]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

DASINTRA :szczególnie jak w tle mamy włączoną inną aplikację (na przykład ściągamy coś z neta).....

Hehehe, ja to sie boje Sapera odpalac jak mi E-mule chodzi, mimo ze mam Pentium 4 2.4 Ghz i 1 GB RAM-u :-))) . A numer z przeswitem zdarza sie tez w innych miejscach, nawet wewnatrz U-boota.

PANOWIE, UWAGI NA TEMAT FRAMERATE PO PATCHU 1.2, prosze kontynuowac.
Przynajmniej czlowiek bedzie mial pewnosc cos sie dzieje, i czy tylko u niego :-)
I napiszcie przynajmniej, czy macie ATI czy NVIDIE, tu raczej o to chodzi :-)

Stary Wuj

07.04.2005
16:11
[104]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju -----> moja konfiguracja: A2000+@1,8Ghz, 768 RAM, GF6600

07.04.2005
16:21
[105]

goldie2 [ Pretorianin ]

moja konfiguracja P4 - 2 GHz, 768 RAM, ATI x800pro, Audigy 2 .. sh3 chodzi plynnie .. jedynie kiedy kilka statkow mocno dymi a ja zblizam widoczek to sie odrobine zacina. Oczywiscie bez updejtow i z ustawieniami wszystkiego na maxa.

07.04.2005
16:39
smile
[106]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

A propos przyspieszenia czasu:

Po patchu 1.2 kiedy plyne chwile dluzej na 1024
przycina mi dzwiek silnika, albo w ogole niknie,
wczesniej tego nie bylo.

DALEJ O FRAMERATE PO PATCHU 1.2, please !

Stary Wuj

07.04.2005
16:53
[107]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Dźwięk silnika to mi już w demie przycina przy kompresji x1024...

07.04.2005
19:54
[108]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Mam dźwięk alarmu z filmu "das boot" w formacie wav. jednak na szybkiego szukałem oryginalnego pliku z tym dźwiękiem w grze i za cholere nie moge go znaleźć. Ktoś wie jaką ma nazwę?

07.04.2005
20:09
[109]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Stary Wuju --> z forum UBIkacji:

"I reinstalled the game, ran it and got 43FPS in the single mission I use as a benchmark (looking straight ahead at the horizon).

I then installed the patch 1.2 and got 28FPS under the exact same conditions.

With no patch, I got 85FPS looking straight up at the sky.
With the patch I get 43FPS.

Not to put too fine a point on it, this is totally unacceptable. A game that ran smooth as silk on my rig has been reduced to ****e by a patch that was supposed to fix some issues it was having. WTF!

So now we'll wait until...

a) The devs admit they porked something.
b) They find it.
c) They fix it back.

Even without the patch, the reinstall wasn't running as fast as the original install. And the disc number wasn't required after the reinstall, clearly indicating the uninstall didn't clear the registry entries (yes, I did manually delete the Ubisoft folder after the uninstall). So I'm guessing the patch screwed the game code, and the uninstall didn't remove corrupted registry entries.

I'm really rather PISSED OFF! "

Testy przeprowadzone na:
P4C800-E mobo
P4-3.2Ghz HT 800mhzFSB
1gig Corsair 3500 DDR at 400mhzFSB Dual Channel mode
FX5900Ultra
Audigy


W dalszym poście Kpt_Zig pisze:
"Another clue that they busted something...I was getting 498FPS on the main menu screen with 1.1, now getting 85FPS with 1.2

The only way to get back some of the FPS is by turning V-Sync off, both on the card and in-game, but even that doesn't restore it to it's former glory."


Aż się boję odpalić SH3 u siebie :-|


PS. Cały topic w linku poniżej...

07.04.2005
20:15
smile
[110]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jagdtiger---> Sound/Submarine Bell oraz okrzyk alarm pod Sound/Speech/1/ChE_P_Crash_dive.
Inna sprawa że okrzyk alarm jest też w folderach 2,3 itd. wykrzykiwany na różne sposoby.

07.04.2005
21:01
[111]

SEB@PL [ Legionista ]

Mam takie male pytanko odnosnie recznego namierzania torped.
Wiem juz jak osobiscie wyznaczyc odleglosc od celu i jego predkosc ale nie mam pojecia jak wyznaczyc angle on bow. Wiem ze jest to kat miedzy moim okretem a okretem wroga
Ale jak go wyznaczy ? " Na oko ?"

07.04.2005
21:17
[112]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

SEB@PL --> są do tego narzędzia, w modach na SUBSIM i
przede wszystkim w patchu 1.2. A jeżeli nie, to na oko,
jest taka pomoc w oknie peryskopu, na prawo, NOTEPAD,
i tam w AOB jak klikniesz jest rysuneczek, ten statek
pośrodku to namierzony wróg, a Ty na oko wyznaczasz
na kole wokół położenie Twojego okrętu względem niego.

JATZOO --> taaa, a co ciekawe tylko niewielka w sumie
grupa osób zauważa spadek framerate po patchu, ale jednak
niektórzy to widzą. Dziwna sprawa.....

Stary Wuj

08.04.2005
01:01
smile
[113]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Razem z Cackiem skończyliśmy przed chwilą testy multi na wersji 1.2. Nie wiem czy polecam czytać dalszą część mojej wypowiedzi.

Na forach subsima i ubi wiele osób skarżało się na niski poziom AI eskorty - rumuni wzięli sobie to do serca, i w patchu 1.2 miało się to zmienić. I też tak się stało - z tym wyjątkiem, że mamy znów do czynienia z niszczycielami (z piekła) rodem z SH2.

Nasze wnioski:
- w nocy o północy podczas burzy i sztormu, przy wyłączonych silnikach - wystarczy że wystawisz peryskop, a niszczyciele nawet z kilku tysięcy metrów otwierają bardzo skuteczny ogień (w dzień jest tak samo - skuteczność wykrywania peryskopu jest zdumiewająca),
- cichy bieg z prędkością 1 węzła nie uchroni Cię przed niszczycielami - dla nich chałasujesz tak, że z kilku tysięcy metrów Cię słyszą,
- jedyny sposób na zgubienie eskorty (nawet tej co właśnie nad twoim okrętem przepływa), to danie na 'stop' - niszczyciele głupieją i od razu tracą twoją pozycję,
- nawet 'śmierć' nie uchroni Cię przed niszczycielami - ich skuteczność nadal jest stu procentowa (patrz rysunek - tak skończyłem na XXI na cichym biegu z 1 węzłem - jeżami w ten sposób zostałem obrzucony 4 razy - tylko ze względu na poziom EASY (chcieliśmy mieć 'free camera' by patrzeć jak się zachowują niszczyciele) zwalam to, że zatonąłem dopiero po CZTERECH trafieniach jeżem po dwóch salwach).


Widać, że nie do wszystkiego się przykładano należycie, gdyż np. jak rozwalono Cackowi działka p-lot, to faktycznie były one powyginane.... i bardzo ładnie kontrastowały z nieuszkodzonym 'krzyżem biskajskim' oraz lornetą uzo - które nawet pomimo zejścia na duże głębokości nadal bez żadnych problemów znajdują się na kiosku (obydwie rzeczy powinny być usunięte przy zanurzeniu).

No i takich kwiatków można trochę uzbierać...


..ale mimo wszystko grało się bardzo fajnie - choć nie wiem czy jak jutro po raz dziesiąty odpalimy tą samą misję multi (bo jest ich aż 4 do wyboru) powiem to samo :-D

08.04.2005
01:04
smile
[114]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Dodam jeszcze, że na fotce powyżej widać liczbę FPS, która zastraszająco maleje przy grze innej niż hostowanie, i im więcej osób gra, tym jest ona coraz bardziej bliska zeru :-(

08.04.2005
09:32
[115]

dasintra [ Pretorianin ]

Jatzoo ----> jeżeli sprawa niszczycielie wygląda tak samo w kampanii (a zapewne tak właśnie jest) to przeinstalowuje SH3, a patcha 1.2 wywalam w kosmos.

08.04.2005
10:59
smile
[116]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra---> Wiesz ja wczoraj zaatakowałem konwój i niszczyciel który przybył z odsieczą nie wykrył mnie, atakował bombami jakieś widma.
Jak Jatzoo jest atakowany jeżami to znaczy że gra w latach 43+ więc wcale się nie dziwie że jest trudno, pewnie eskorta z wysokim doświadczeniem ma jakieś nadnaturalne bonusy :D
Jeśli jednak jest jakaś metoda na uniknięcie zniszczenia przez niszczyciele to nie można ich nazwać terminatorami z SH2, te nie dawały przecież żadnych szans w jednym podejściu i to zwykłymi bombami ;)

Wczoraj omyłkowo usunąłem wszystkie savy z kariery :PP Chciałem zrobić porządki i kliknąłem delete sava numer 1 z pierwszego patrolu, no i usuneło całą karierę ech
Dobrze że mam sava z przed instalacji patcha 1.2, czyli cofam się o jakieś 3 patrole do okresu inwazji na Norwegię :P

08.04.2005
11:30
[117]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

T_bone --> hmm, ja spotkanie z niszczycielami w SH2 przeżyłem
niejednokrotnie, no bywało trudno, ale akurat na to nie narzekałem :-)
A teraz w SH3 po patchu, jeszcze nie wiem, ,ale mam nadzieję, że jednak
nie przesadzili, bo gra stanie się upierdliwa. Jak się czyta "Żelazne trumny"
to właśnie maj 43 roku opisany jest niesamowicie, właściwie człowiek się
dziwi, że do końca 1943-go był jeszcze jakiś U-boot na chodzie :-)

Ja póki co czekam na konwój na Western Approaches, jakoś pusto,
a za mało paliwa na dalsze wycieczki.....

Stary Wuj

08.04.2005
11:44
[118]

dasintra [ Pretorianin ]

Wczoraj dostałem strefę chyba AM32, w każdym razie znajdującą się około 300km na NW od Scapa Flow. Pływam kilka dni i myślę sobie, że wejdę na Zachodnie Podejście, to może jakiś konwój dopadnę. Gdy znalazłem sie na mmiejscu dostaję info od BdU o okręcie wojennym przeciwnika w kwadracie przyległym do strefy którą miałem patrolować. Trochę się wkur*****. Znowu nie zatopiłem sobie żadnego BB ani CV (tego ostatniego to jeszcze w kampanii nie widziałem). Z drugiej strony wczoraj udało mi się przeprowadzić najskuteczniejszy atak na konwój w mojej dotychczesowej grze. Z pięciu torped trafiły wszystkie, zatopiłem 3 statki (C2, T2, small merchant).

08.04.2005
12:03
[119]

T_bone [ Generalleutnant ]

Stary Wuj---> W 1.0 ?? Hoho, jedynie ciągłe zanurzanie o 20 metrów na prędkości AK dawało szanse na przeżycie przez 10 minut. Cichy bieg nie istniał poza nazwą.

Przeprowadziłem test AI po 1943r w SH3, misja single player typ XXI vs task force lotniskowców.
Udało mi się uniknąć wykrycia przez eskortę przy podejściu, szybkie skanowanie przestrzeni peryskopem przez pare sekund. Dopiero kiedy przygotowywałem się do strzału w lotniskowiec nieprzyjaciel zobaczył peryskop, trudno się zresztą dziwić przy tym stanie morza i odległości wróg musiałby być ślepy żeby nie widzieć tej rury ;) Odpaliłem dwie torpedy i zaczynam uniki na cichym biegu, bomby głębinowe spadały gęsto ale przy 6 węzłach mojego okrętu wszystkie trafiały za rufę, czasami coś spadło blisko prawej lub lewej burty ale żadnych uszkodzeń. Manewrowałem może przez niecałe dwie godziny czasu gry, niszczyciele mocno "pingowały" okolice dość łatwo uzyskując namiar na mnie. Ostatecznie zostały 3 niszczyciele które zatrzymały się, przeprowadziły szybki pasywny nasłuch, zrzuciły bomby na widma i oddaliły się.
Gdybym miał gorszy okręt albo niszczyciele miały jeże to zapewne byłbym trupem.
W stosunku do wersji 1.1 a 1.2 nie ma jednak różnicy jeśli chodzi o wykonywanie ataków czy wykrywanie przez niszczyciele, grałem tą misję w poprzedniej wersji stąd wyciągam takie wnioski (na marginesie wtedy mnie zatopili heh). Do tego moje obserwacje potwierdzają to co piszą ludzie na subsim, niszczyciele zrzucają zwykłe bomby za wcześnie.

08.04.2005
13:04
[120]

Jatzoo [ Pretorianin ]

T_bone --> razem z Cackiem przeprowadziliśmy różne testy w różnych okresach czasowych i na różnych typach U-Bootów, podałem przypadek z XXI bo wiadomo, że to był 'wunderwaffe' i spokojnie powinien sobie poradzić z niszczycielami - to co ja napisałem to są moje odczucia - może Cacka są inne :-) Co do trybu single, to zgadzam się z Tobą, że AI nie podniosło się zbytnio.

Mam jeszcze pytanie - czy ktoś wie o co chodzi w tym, że podczas startowania multi poajwia się komunikat 'Changing files...'? Jakieś pliki są zasysane z serwera UBI i podmieniane lokalnie?

08.04.2005
13:13
smile
[121]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jatzoo--> Musze pograć trochę multi ;) Inna sprawa że nie chce mi się wyłączać AA i high textures za każdym razem. W multi nawet w centrali mam 20-17 fps jak mam włączone ustawienia z singla a w akcji spada do 5 fps :P jak wyłącze AA,AF, high textures (ludziki na pokładach wrogich statków i inne takie) to mam 40 fps w chwilach spokoju i 27-30 w akcji.

08.04.2005
13:22
smile
[122]

Jatzoo [ Pretorianin ]

T_bone --> wystarczy grać w multi tylko we dwie osoby, wtedy ustawienia grafiki z singla mogą spokojnie pozostać - przycina tylko wtedy, jak się o to prosisz patrząc przez F12 :-)

08.04.2005
14:56
smile
[123]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hmmm, nigdy nie widziałem ludzików na pokładach
wrogich statków !
To trzeba gdzieś włączyć ???

Stary Wuj

08.04.2005
16:02
smile
[124]

Roko [ Generaďż˝ ]

dorwałem się do gierki, całkiem mi się podoba, i czuję ze kupię oryginał ;))

Na razie tylko jedna sprawa mnie wkur... ( i to ostro ) a mianowicie uzywanie
działek okrętowych. Do tej pory udało się mi raz ! skorzystać z tej atrakcji
w 99% komp twierdzi ze jest sztorm ( łże po prostu ) i nie chce obsadzić armatek.
Czy w patchach to poprawili ?

08.04.2005
17:44
[125]

Cacek [ Konsul ]

Ja doslownie na sekunde, bo dzisiaj caly dzien w rozjazdach jestem i korzystam grzecznosciowo z neciku. Wczoraj z Jatzoo ogolnie gralo sie bardzo fajnie, we dwojke nie ma jeszcze tragedii z FPS no ale to co niszczyciele z nami robily to szok poprostu :) Generalnie w pelni sie zgadzam z tym co napisal Jatzoo. Nie wiem czy jest jakas roznica w singlu bo jeszcze nie mialem czasu potestowac.

Jatzoo --> Dzisiaj nie dam rady, bo bede pewnie bardzo pozno w chacie, ale jutro jak najbardziej mozemy jeszcze potrenowac :)

A tak poza wszystkim to "ogrom" opcji w MULTI poprostu zapiera dech ;-)

08.04.2005
18:23
[126]

Misiolo [ Generaďż˝ ]

Czy eksperci tego wątku całkowicie porzucili już pomysł stworzenia profesjonalnego poradnika? Bo nie ukrywam że by się przydał. A żeby was zmobilizować powiem że jestem gotów nawet za niego zapłacić jeśli będzie rzeczywiście rzetelny i profesjonalnie wykonany.

08.04.2005
18:26
[127]

Misiolo [ Generaďż˝ ]

Stary Wuj ---> Ja widziałem ale tylko przy stanowiskach ogniowych na niszczycielach.

08.04.2005
18:37
smile
[128]

rico31 [ Pretorianin ]

popieram jeśli chodzi o poradnik bo mam grę od tygodnia i na 100% nie mogę trafic nic
za cięki jestem [mam wersje demo] nie wiem jak ustawic odległosc do celu nie mając nic zaznaczone na mapie zawsze pudłuje Pany pomocy!!!

08.04.2005
21:13
[129]

Giftzwerg [ Konsul ]

U mnie załoga jest przy działach i wyrzutniach BG.

Hehe, dziś kampania od nowa ( save`y szlag trafił, ale że tylko dwie misje... ) i na razie umiarkowanie. Kiepski stan morza, mało celów, a do przybrzeżnego karzełka torpedy strzelać nie będę bo się to nie opłąca.
Trafiłem za to niszczyciel - kompletnie ślepy... z 1000 metrów NIE zauważyli mojego U Boota ! No i zapłacili za to.

08.04.2005
21:14
smile
[130]

dasintra [ Pretorianin ]

Przykro mi, ale ta historia jest tak idiotyczna że muszę ją przedstawić.

Z braku innych bardziej pożytecznych zajęć postanowiłem rozegrać sobie kolejny patrol w SH3. Przez Dwie godziny nic nie mogłem znaleźć, a gdy w końcu sonarman zameldował o konwoju, to okazało się że pogoda jest tak fatalna, że na przeprowadzenie ataku nie ma szans. Przez kolejne półtorej godziny śledziłem kontakt z nadzieją że mgła się rozpłynie, ale nic. Popływałem jeszcze trochę, udało mi się w końcu upolować costal merchanta i wróciłem do domu bo mi paliwa brakło. W sumie był to mój najdłuższy rejs (39 dni), ale aż wstyd przyznać się do tak niewielkich sukcesów (2334BRT).
Wierząc że kolejny rejs bedzie bardziej pomyślny postanowiłem posiedzieć jeszcze trochę przy kompie. Wypływam z Kiel i zaraz robi się syfna pogoda. "No kur** pięknie" - mówię sobie. Strefę miałem w kwadracie AN16 (ten ze scapa flow) wiec się tam udałem. Znowu zatopiłem costal merchanta, a nawet korwetę strzałem z wyrzutni rufowej! Kilka minut później wypatrzyłem kolejny cel, rozpoznany od razu jako niszczyciel. Nie miałem ochty się zanurzać więc postanowiłem go wyminąć....... nie udało się. Zaczął strzelać. Widząc że morze jest spokojne postanowiłem równiez sobie postrzelać. Rozegrała się istna walka kołowa! Niszczyciel próbował mnie staranować, ja wykonywałem szybkie uniki. Po pięciu minutach wymiany ognia (sic!) wydawało się że przeciwnik pójdzie na dno. Cała sytuacja tak mnie rozśmieszyła że niemal wpadłem pod biurko. Niestety cel nie został osiągnięty bowiem DD w końcu się wku**** i wykonał taką serię manewrów że znalazłem się na jego burcie i....... bul bul bul. Misja skończona.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że moment przed zatonięciem miałem naprawdę niewielkie uszkodzenia. Straciłem tylko 16% ze szczelności kadłuba i nieliczne uszkodzenia systemów. Bez strat w ludziach! To wprost nie do wiary! Niszczyciele w tej grze są bardziej niedorobione niż myślałem wcześniej! Brawo UBI!

08.04.2005
21:25
[131]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra---> Mój U-46 poszedł pare godzin temu na dno gdy z mgły wyłonił się niszczyciel, po jednej salwie w dziób byłem już rozstrzelany ale i tak rozkazałem zanurzenie. Chwilę potem kadłub niszczyciela wbił się w kiosk i mój okręt został unicestwiony. Tak zginąłem wraz z całą załogą, a już dochodziłem 100tys BRT ;P

08.04.2005
21:38
[132]

dasintra [ Pretorianin ]

Mnie ta mgła w SH3 zaczyna już mocno irytować. Podobnie cały system pogodowy. Ja rozumiem że sztorm na atlantyku to rzecz normalna, ale tutaj zdarza się non stop. Nic w tej zupie nie widać, ludzie meldują o kolizjach we mgle. Ja dzisiaj wpadłem na korwetę, która pojawiła się około 300m obok i nawet nie zareagowała na moją obecność. Nie wiem, może wszyscy spali i poruszała się na autopilocie :\

08.04.2005
22:53
smile
[133]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Niby prosta gierka, ale wiele ciekawych informacji można znaleźć....

----------------------------------------------------------------------------->

08.04.2005
22:54
smile
[134]

Jatzoo [ Pretorianin ]

uuuuups... zapomniałem obrazka...

08.04.2005
23:19
[135]

negroz [ ]

jeżeli ktoś ma gre na DVD, to poprosze o cd-key'a, ja kupiłem gre i nie było takowego ;-)

z góry thx

08.04.2005
23:38
smile
[136]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Dasintra, T_bone --> no ja mam inne odczucia, bo w kwestii
pogody jest super, mam w czasie jednego patrolu kilka zmian
warunków atmosferycznych, a mgła owszem bywa, ale nie non-stop,
mam wrażenie, że wpływ na to może mieć pora roku :-)

Gram sobie spokojnie mimo bugów, z framerate zawalczyłem
i jest OK, poza tym jedno wiem na pewno, na tą grę trzeba
mieć ochotę i nastrój i dużo czasu, inaczej człowiek zawsze
coś spieprzy i tylko ma wkurw lekki :-)

Pomyślnych łowów,
szwędam się między Anglią a Irlandią, fajnie tu :-)

Stary Wuj

08.04.2005
23:53
[137]

T_bone [ Generalleutnant ]

Stary Wuj----> Ależ ja nie mam nic do pogody :D Poprostu w niej zginąłem :P
Ale teraz już roku 1941 i U-559, długi patrol przy zachodnim podejściu i wreszcie atak na konwój. Pierwsze salwy torped wystrzelone z wynurzenia chybiły celu (poza jedną torpedą która uszkodziła amerykańskiego C3), pojedyńczy niszczyciel desperacko przeszukiwał okolicę, mimo to udało mi się wedrzeć do środka konwoju i zatopić jednego C2 a potem amerykańskiego C3. Fale były bardzo wysokie i pomimo tego że zeskanowałem przestrzeń dookoła przed wynurzeniem to po samym wynurzeniu dostałem się pod ogień niszczyciela, jednak i tym razem uciekłem na cichym biegu. Ostatecznie dobiłem uszkodzonego C3 i kieruje się do Brestu.

Zaobserwowałem w drodze do sektora ciekawą rzecz a mianowicie napotkałem "neutralny" konwój, mam wrażenie że jeśli do takowego strzelimy to wtedy ponosimy konsekwencje, nie kiedy strzelamy do neutralnych statków w konwoju oznaczonym jako "wrogi".

09.04.2005
00:11
[138]

rico31 [ Pretorianin ]

witam wilków morskich
wie ktos może gdzie mogę znalesc opis ataku torpedowego z zdjęciami po Polsku?

09.04.2005
00:13
[139]

rico31 [ Pretorianin ]

lub zaznaczyc na mapie kurs konwoju?

09.04.2005
02:01
[140]

Giftzwerg [ Konsul ]

Z tym niedorobieniem niszczycieli jest bardzo, bardzo różnie i poniekąd realistycznie. Zdarzają się strasznie niedoświadczeni - ślepi obserwatorzy, okręt traci kontakt z U Bootem niemal od razu, nie potrafią celnie strzelać et c. et c. Zwłaszcza na początku wojny można spotkać się z czymś takim.

Z drugiej strony, kilka razy walczyłem z naprawdę groźnymi przeciwnikami. W identycznych warunkach pogodowych jeden niszczyciel nie zauważył mnie ( byłem wynurzony, obie jednostki NIE mogły mieć radaru ) z 1600m, drugi z 4000m otworzył gęsty ogień i szybko ściągnął kolegów.

I to zróżnicowanie BAAARDZO mi się podoba :)

09.04.2005
08:26
smile
[141]

kivibest [ Centurion ]

No Paanie U-boot dziś Pana upoluje i zatopie :-))))

09.04.2005
11:22
smile
[142]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Uwaga: Jest już do zassania pierwsza poważna poprawka '9-tej Flotylli' (zawierająca wszystko to, co najlepsze z dotychczasowych modów) - waży bliko 110 MB, ale warto zassać :-)

09.04.2005
11:37
smile
[143]

s_Witch [ Konsul ]

negroz ---> człowieku zastanów się co ty robisz... twoja głupota nie zna granic.

09.04.2005
12:59
[144]

negroz [ ]

s_Witch --->

jak masz to dawaj, a nie gadaj :P

09.04.2005
13:00
[145]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Zasadnicze pytanie - po co Tobie ten cd-key?

09.04.2005
13:03
[146]

negroz [ ]

a po co są 'e? :|

09.04.2005
13:16
[147]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Widac, ze nie wiesz :). Jak juz chcesz bawic sie w pirata, skopiuj te 3 pliki.
Starforce'a nie odpalisz z kopii, wiec klucz zbedny.

Rgds

09.04.2005
13:20
smile
[148]

s_Witch [ Konsul ]

negroz --> o ile się jeszcze nie zorientowałeś albo nie poczytałeś nieco tego jak i wcześniejszych 20 wątków o SH3 to wytłumaczę ci to jak krowie na granicy - tutaj spotykają się ludzie, dla których ten tytuł to nie jest kolejna gra, którą trzeba ściągnąć z net'u i popykać tydzień a potem wywalić. Poza tym radziłbym zapoznać się z zasadami tego forum.

Skąd się tacy biorą, przyszłośc narodu jest zagrożona :/

No ale żeby nie było to podaję ci linkę do na bank działającego klucza.

09.04.2005
14:16
smile
[149]

Asmodeusz [ Generaďż˝ ]

Witam!

Chcialem sie dowiedziec czy na necie mozna gdzies dostac demo SH3? Przeszukalem jakies 5 poprzednich czesci tego watku szukajac linkow oraz pliki na gry-online, fileplanet i gamerhell + strone oficjalna i nie widze takowego. Czy da sie zobaczyc "co i jak" nie kupujac pelnej wersji? (wolalbym tez nie bawic sie w sciaganie pirata).

09.04.2005
14:21
[150]

hermin [ KoRn - Maniak ]

Jest może jakieś demko ?
Jak tak to prosze o podanie linka :)

09.04.2005
14:59
[151]

ORP271 [ Legionista ]

Siema
Śledzę na bierząco ten wątek ale nie znalazłem w nim odpowiedzi na moje problemy
Gram na 97% tylko event camera

W jaki sposób wyznaczyć kurs przechwycenia statku gdy pojawia się sygnał na hydro?
Możemy ustalić z jakiego kierunku dochodzi ale nie wiemy z jakiej odległości
i tu drugie pytanie
Jaki jest maksymalny zasięg hydro i czy pogoda ma wpływ na zasięg.
Jakbym to wiedział to byłoby łatwiej
Gdzieś czytałem że w pogodny bezchmurny dzień dym z komina było widać z 20km
Wczoraj namęczyłem się z tym hydro .Otrzymałem wiad. że konwój płynie kursem ESE (? może ktoś bardziej obeznany wyjaśni jak to zaznaczyć na róży wiatrów ..bardziej sse czy see czy pośrodku ?)
i jest w AM02 prędkość 7 ale jak go przechwycić skoro taki kurs można wykreślic na1000000 sposobów
Myslałem że wpłynie między Irlandię a Anglię ale nic z tego . Cały czas miałem daleki szum śrub na hydro ale nie wiedziałem jaka jest to odległość w końcu po wielu próbach i błedach trafiłem na konwój ale pierwszy kontakt wzokowy buł z namiaru 010 i odległ 3400 m przy stanie morza 10 moja łodz na full wyciągała max 14 a czasami spadało do 10 pod
Gdybym odpowiednio potrafił wykreślić kurs konwoju mogłbym z wyprzedzeniem zaczaic sie na niego

PS
Odwzorowanie morza jest rewelacyjne (pływałem ponad 2 lata w woju więc wiem co mówię )
szkoda że nie mozna swobodnie porószac sie po pokładzie:) i te bryzgi rozbitej wody mogłyby byc
bardziej dopracowane
UFf
to tyle na początek

09.04.2005
15:38
[152]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Zapraszam do kolejne części naszych rozważań

Oto linka -->

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.