GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

SILENT HUNTER III (cz.20)

31.03.2005
21:26
smile
[1]

T_bone [ Generalleutnant ]

SILENT HUNTER III (cz.20)

Oto wątek dla wszystkich zainteresowanych nową odsłoną symulatora niemieckiego U-Boota z okresu II Wojny Światowej: SILENT HUNTER III

Obejścia kilku głównych problemów występujących w grze:

1.Brak widoczności przez UZO i lornetki na kartach Nvidi:
Błąd ma być podobno poprawiony wkrótce przez Nvidie, tymczasowo dodano nam w patchu 1.1 możliwość wyłączenia "particle effect" (eksplozje, dymy itp.) przy pomocy kombinacji Ctrl-P na czas patrzenia przez np. UZO.
2. Bład graficzny: wielkie białe koło i czarne niebo zasłaniające całkowicie widoczność:
Dziwny błąd z dziwnym rozwiązaniem, aby się go pozbyć trzeba odpalić grę z autoplay a nie ze skrótu na pulpicie.
3. Brak przycisku "ready" w multiplayer:
W czasie wyświetlania się informacji o łączeniu należy nacisnąć dwa razy Alt-TAB, wtedy OK powinno się przemienić w Ready.


".... Panowie, wybraliście najpiękniejszy zawod na ziemi. Jesteście Tu po to, aby nauczyć się umierać ..."

z przemówienia powitalnego do nowych ochotników wstepujących do Królewskiego Pruskiego Korpusu Kadetów

"U-booty to tchórzliwi łajdacy zatapiający nasze statki, zaś nasze submarines to dzielne i wspaniałe okręty, zatapiające nieprzyjaciół"

Winston Churchill definiujący róznicę między alianckimi a niemieckimi okrętami podwodnymi

"...Ten skurwiel na górze nie odpuści, wścieka się Bahr. Większośc ludzi nie ma już sił się podnieść. Niektórzy leżą skuleni, pokasłując nieustanie. Inni wymiotują. Inni robia pod siebie. Strumienie wody wdzierają się do wnętrza okrętu przez zawór kuchenny, uszzczelki śrub napędowych, zawory i kolektory wentylacyjne oraz wyrzutnie torpedowe.
- Jeże, Herr Kaleu !
Krzyk Ballmanna odbija się echem w uszach Bahra, kiedy potężny wybuch wstrząsa okrętem gdzies od dziobu. Woda morska z wyciem wdziera się do śmiertelnej rany otwartej w kadłubie przez jedną z bomb. Wciska pozostałe powietrze do nieuszkodzonych przedziałów kadłuba. Błony bębenkowe Bahra pękają. Kiedy ból eksploduje w jego czaszce, przypomina sobie, czego go uczono w szkole U-bootów. Słup wody o wyskości 1 metrów wywiera ciśnienie jednej atmosfery. Na głębokości 30 metrów ciśnienie równa się 30 atmosferom. Ale na jakim poziomie albo przy której atmosferze okręt podwodny staje się zgniecioną metalową puszką ?
Nikt nigdy nie wrócił, żeby objawic tę prawdę ..."

Atlantycka ruletka

"...Kriegsmarine stoi przed tym sądem i przed światem z nienaganna reputacją i podniesioną banderą. Próby umieszczenia wojny U-bootów na tym samym poziomie co potworne okrucieństwa gdzie indziej, nie powiodły się. Zostało dowiedzione, że prowadziliśmy działania zgodne z wymaganiami prawa międzynarodowego i humanitarnego w taim samym stopniu jak i nasi przeciwnicy..."

z wystąpienia wielkiego admirała Raedera w Trybunale Norymberskim przed ogłoszeniem wyroku


Link do strony gry ---> https://www.silent-hunteriii.com/uk/home.php

Link do portalu "matki" wirtualnej morskiej braci ---> https://www.subsim.com/

Link do portalu "biblii" o historii U-Bootów ---> https://www.uboat.net/

Link do najlepszej polskiej strony o tematyce Ubootwaffe ---> https://www.ubootwaffe.pl

Dodatkowe kilkaset MB muzyki gramofonowej ( głównie niemackie marsze, w sam raz na tryumfalne powroty do baz) ---> https://www.hostheads.com/marty100/SH3%20MUSIC/

link na dole przenosi do poprzedniej części -->

31.03.2005
21:37
[2]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Poczekaj az ze 200 psotow bedzie :)
Czy ktos sie pokusi o napisanie pdorecznika o "recznym" odpalaniu torped

31.03.2005
21:50
smile
[3]

T_bone [ Generalleutnant ]

Misza pisał żeby wymienić minusy i plusy gry więc pozwole sobie przyporządkować moje osobiste odczucia :)

(+):
- Majestatyczna grafika
- Dynamiczna kampania dzięki której SH3 szybko się nie znudzi
- Wirtualna centrala U-boota i system zarządzania załogą
- Dzwięki ;)
- Bogate opcje realizmu (od strzelanki do symulatora :))
- AI (ta współpraca robi wrażenie)
- wszystko powyżej plus jeszcze trochę składa się na szeroko pojęty klimat :>

(-)
- pomniejsze niedórobki (np. hydrofony w typie IIA itp. itd.)
- brak wilczych stad (poważny błąd bardzo umniejszający kampanii)
- brak mlecznych krów (miały być w Sh2 i nie było, obiecali w SH3 i dalej nie ma :P)
- brak depesz o sytuacji na froncie, innych raportów od BdU, meldunków z innych okrętów typu: "U-344... atakowany... bomby głębinowe...".
- mimo wszystko mały tryb multplayer, no i gdyby twórcy byli tacy wspaniałomyślni to wrzucili by
jakieś dwa niszczyciele pod kontrole gracza specjalnie do multi (dobra przesadzam ehehe :>).

31.03.2005
22:23
[4]

Da real Odi [ Konsul ]

Ja bym do minusow dodal wzgledna pustke na morzu.

Co prawda nie jest az tak zle, jak w SH2, ale i tutaj gracz czuje sie jakby byl jedynym okretem Kriegsmarine, nie mowiac juz o flotach sojuszniczych. Nie jest to tak widoczne na Atlantyku, ale pustka Morza Srodziemnego jest zastraszajaca...:/

Tak naprawde to powinnismy lapac w hydrofony/lornete co chwila jakis kuter, trawler, barke... Nie mowiac juz o tym, ze Wlosi w ogole nie maja zadnych okretow i jak w peryskopie widzimy cos wiekszego niz niszczyciel, to na bank jest to angol://
Mnie osobiscie bardzo ujmuje to klimatu - ktos powie ze sie czepiam i to szczegol dla maniakow, ale przeciez dla kogo jest ta gra, jesli nie wlasnie dla maniakow???

Z innych rzeczy: nie ma przydzialu marynarzy do odpowiedniego sektora - nie mozna np dwom specjalistom-watchmanom polecic obserwacji wybranego sektora, w ktorym spodziewamy sie wykryc statek. Niby mozna ich roznie ustawiac na mostku, ale nie jestem pewien czy to sie przeklada na sektory...




31.03.2005
23:00
[5]

dasintra [ Pretorianin ]

Da real Odi -------> prawda co piszesz o M. Śródziemnym, nic na nim nie ma. Właśnie skończyłem dwa patrole na tym akwenie i w pierwszym przez 16 dni panowała wprost koszmarna pogoda podczas której nic się nie upoluje, a w drugim zdołałem zatopić tylko jeden costal merchant. Co do tej pustki włoskich okrętów to może nie odbiega to tak bardzo od rzeczywistości bowiem flotę to oni mieli: piękną i solidną. Ale ducha to im brakowało i po 1941 raczej starali się siedzieć w portach.
Co do "+" i "-" to zauważyłem po 1942 roku coś bardzo ciekawego. Tomki używają dalekiego rozpoznania pojedyńczymi eskortowcami. Hmmm, czyżby miało to nam sugerować daleką osłonę konwoju (a la "Das Boot")??? Jeśli tak, to jest to bardzo duży "+".
Jeśli wymieniać "-" to największym jest praktyczny brak jednostek sojuszniczych. Żeby chociaż inne okręty w bazach siedziały! Ale nic, zupełnie nic. Dwa razy zdarzyło mi się tylko otrzymać wiadomość od BdU o znajdującym się w danym kwadracie sojuszniczym okręcie, ale nie byłem aż tak zafascynowany ażeby sprawdzić co to (jestem na 95% pewien że był to Hilfkreuzer). Innym razem gdy wychodziłem z Wilhelmshaven to widziałem własnie wypływający krążownik pomocniczy, ale to nadal zdecydowanie za mało!

31.03.2005
23:08
smile
[6]

olivier [ unterfeldwebel ]

Da real Odi. Być może nie wiesz, ale morze to medium bardzo, ale to bardzo duże przestrzennie:)

01.04.2005
01:32
smile
[7]

ashia [ Pretorianin ]

Witam wszystkich. Nareszcie niezła gra o podwodnej służbie, więc na jakiś czas zrezygnuje z flight simulatora. niezbyt uważnie śledzę ten wątek ale niewidziałem żeby ktoś to podawał. spróbujcie nacisnąć SHIFT+F2

01.04.2005
02:36
[8]

KraVeN [ Konsul ]

z racji takie ze nigdy nie intereseowalem sie marynarka (dla mnie dno :P) i zawsze wolalem tanki + zajacow :D
postanowilem sprobowac SH3 (1 gra zwiazana z tym rodzajem broni) :) gierka jest super co prawda gram na wersji 1.0 i lornetka mnie WKU..a ale i tak jest git(nie moge znalesc craka do 1.01[HELP?!?!]) ;) gram na real.67% zaczolem kampanie od 39 w 1 flotylli na super okrecie typu IIA :D juz dochlapalem sie nawet VIIB 5 patroli zakoczonych i 18.776BRT na dnie :D.
ale musze sie pochwalic w 1 patrolu mialem 1 ofiare :D a mianowice fishing boat :) wystrzelilem 2 torpedy 2ga chybila ale 1 poleciala pieknie prosto a tamten kretyn zrobil takie uniki ze wspaniale sie w nia wladowal (mialo byc BOOM w 34sek a bylo jakos tak kolo 67 :D)

jak na nowicjusza w tego typu gierkach musze przyznac ze zostalem wkrecony :D


btw. Das Boot jeden z moich ulubionych filmow ;P

01.04.2005
03:01
[9]

KraVeN [ Konsul ]

btw2.
jaka jest ruznica miedzu torpedami
TI (g7a)
TII(g7e)
??

01.04.2005
04:55
[10]

Giftzwerg [ Konsul ]

Z tego co kojarzę: T II jest nieco mniej zawodna, jesli chodzi o niewypały - choc w dalszym ciagu musisz uważac pod jakim kątem strzelasz. Nadto niei zostawia tych pięknych, doskonale widocznych śladów torowych....

Wrr. Grałem TYpem IIA, wszystko pięknie, patrolowanie zaliczone więc ruszyłem do Firth Of Forth, licząc ze co jak co - ale tam celów znajdę sporo.
Faktycznie, na podejściu często łapałem szumy śrub, ale niewiele z tego wynikło- sztormowa pogoda i gęsta mgła powodowały, ze działałem na oślep. Słowem - mało ciekawy patrol, ale bardzo zgodny w tym z rzeczywistością :) a i klimat całkkiem, całkiem :)
Wreszcie trafiłem na niewielki frachtowiec, walnąłem z przyłożenia ( odległosć podał oficer, resztę sam policzyłem , ostatecznie 100% to 100% ... ) i obie torpedy trafiły.
Pierwsza - niewypał, druga jednak pięknie wybuchła pod dziobem, tak osiem-dziesięc metrów od dziobu.
Drań nieco spowolnił i nabrał wody, ale NIE zatonął.
A ja musiałem uciekać przed patrolowcem i straciłem kontakt.

01.04.2005
08:20
[11]

Jatzoo [ Pretorianin ]

dasintra --> co do tego poradnika dla Miszy, to nie wiem czy coś z tego wyjdzie - u mnie jest kompletny brak czasu, i ledwo go starcza na tłumaczenie naszego 'Podręcznika..' - taka jest niestety przypadłość osób pracujących :-|

01.04.2005
08:31
[12]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

KraVeN - różnica między torpedami TI i TII jest w ich napędzie. TI to torpeda z napędem parowym, która po wystrzeleniu z okrętu pozostawia za sobą widoczny ślad z pęcherzyków powietrza. Z tego powodu stosowana była głównie w nocy. Torpeda TII z napędem elektrycznym była wolniejsza i miała mniejszy zasięg ale za to była niewidoczna dla wroga i nie zdradzała pozycji okrętu podwodnego.

01.04.2005
08:32
[13]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Dodam jeszcze że torpedy TII wymagały większej dbałości i częstej konserwacji. Szczególnie jeśli chodzi o akumulatory. Co kilka dni wymagały przeglądów i doładowania.

01.04.2005
08:45
smile
[14]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Lt Krwawy i jego U-511 (typ IID)----->

Co do torped nie zanotowałem niewybuchów , zdarzyły sie natomiast rykoszety.

T_Bone --->dokonałem zmian odnośnie numeracji okrętu i d... tzn. w plikach figuruje mój wpis a w grze i raportach po staremu.

01.04.2005
08:54
[15]

Da real Odi [ Konsul ]

olivier -> nie ucz ojca dzieci robic.... Mieszkam w Gdyni :PPP

Wiesz, kwestia jest taka, ze morze jest wielkie it itd, ale morze jest sposobem na zycie wielu tysiecy ludzi, czego w grze w ogole nie widac. W macierzystych portach pusto... Rybakow ani sladu... Zeglugi kabotazowej nie uswiadczysz...

A tak naprawde to rzecz wyglada jak w Sid Meier's Pirates - oprocz naszego okretu toczy sie normalne zycie. Przemytnicy, rybacy, handel... To wszystko wciaz sie dzieje. Powinnismy lapac w hydrofon albo lornete to wszystko, zwlaszcza jesli przeplywa sie obok sycylii, wybrzeza francuskiego czy hiszpanskiego.

01.04.2005
08:59
smile
[16]

marioos [ Chor��y ]

Czy wy czasem nie przesadzacie? Od SH2 zrobiono krok milowy w dziedzinie symulatora U-Boota. Poczekajcie do premiery SH4 to bedziecie miec zycie w portach i na morzu (rybki w wodzie tez pewnie beda i kapitan bedzie musial do kibelka bo mu morale beda spadac) UBI zrobilo kawal dobrej roboty, ale widze ze niektorym to zamalo ...

01.04.2005
09:12
smile
[17]

ashia [ Pretorianin ]

RaVen -- >> tu znajdziesz rozwiązanie problemu. Co prawda UZO dalej źle działa ale lornetka już OK.

01.04.2005
11:10
[18]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Panowie, no spierdolili ta gre rowno w wielu miejscach,
jestem po pierwszym patrolu i mam jak na razie
kilka POWAZNYCH uwag, przy okazji moglby mi to ktos
na angielski przetlumaczyc ??? :-)

1. Typ II, ewidentnie spieprzona perspektywa przy
widoku z kiosku, z przodu wystaje "koniuszek"
dziobu tylko, sorry, Typ II mial wiecej jak 6 metrow !!!!!
Niemniej to moge przezyc.

2. Skad gosc na HYDROFONIE wie z dokladnoscia do metra (sic !!!!)
gdzie jest namierzany okret ??? A SONARU JESZCZE DLUGO NIE BYLO !!!!

3. Najwieksza kupa, moj U-boot zanurza sie PRAWYM BOKIEM !!!!
Slepi Ci betatesterzy czy jak ??? Zreszta na SUBSIM ktos o tym
wspominal. Ewidentnie zrypana sprawa, kiedy jestem w srodku
U-boot przechyla sie W PRAWO wzdluz krotszego boku przy zanurzeniu,
natomiast na SUBSIM ktos pisal, ze wewnatrz okretu przy wynurzaniu
pod duzym katem widac to tak, jakby sie zanurzal, SHIT !!!!!

4. OD KIEDY TORPEDY T-I (rok 39) mialy zapalnik magnetyczny ????!!!!
Jest mozliwosc wyboru zapalnika uderzeniowego lub magnetycznego,
DEFAULTOWO Weapon Office wybiera zapalnik magnetyczny !!!!
CO ZA GLUPOTA !!!!!

I sporo innych "drobiazgow" o ktorych wiecie, a ktore nie sa zalezne
od konfiguracji kompa, a wiec nie tylko ja to widze :-)

Rumuni chcieli dobrze, gra ma potencjal, ale wyszla jakies
pol roku za szybko, zasrane, pazerne UBI.

Niemniej jeszcze pogram, i bardzo licze na patch.....

Stary Wuj

01.04.2005
11:10
[19]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Panowie, no spierdolili ta gre rowno w wielu miejscach,
jestem po pierwszym patrolu i mam jak na razie
kilka POWAZNYCH uwag, przy okazji moglby mi to ktos
na angielski przetlumaczyc ??? :-)

1. Typ II, ewidentnie spieprzona perspektywa przy
widoku z kiosku, z przodu wystaje "koniuszek"
dziobu tylko, sorry, Typ II mial wiecej jak 6 metrow !!!!!
Niemniej to moge przezyc.

2. Skad gosc na HYDROFONIE wie z dokladnoscia do metra (sic !!!!)
gdzie jest namierzany okret ??? A SONARU JESZCZE DLUGO NIE BYLO !!!!

3. Najwieksza kupa, moj U-boot zanurza sie PRAWYM BOKIEM !!!!
Slepi Ci betatesterzy czy jak ??? Zreszta na SUBSIM ktos o tym
wspominal. Ewidentnie zrypana sprawa, kiedy jestem w srodku
U-boot przechyla sie W PRAWO wzdluz krotszego boku przy zanurzeniu,
natomiast na SUBSIM ktos pisal, ze wewnatrz okretu przy wynurzaniu
pod duzym katem widac to tak, jakby sie zanurzal, SHIT !!!!!

4. OD KIEDY TORPEDY T-I (rok 39) mialy zapalnik magnetyczny ????!!!!
Jest mozliwosc wyboru zapalnika uderzeniowego lub magnetycznego,
DEFAULTOWO Weapon Office wybiera zapalnik magnetyczny !!!!
CO ZA GLUPOTA !!!!!

I sporo innych "drobiazgow" o ktorych wiecie, a ktore nie sa zalezne
od konfiguracji kompa, a wiec nie tylko ja to widze :-)

Rumuni chcieli dobrze, gra ma potencjal, ale wyszla jakies
pol roku za szybko, zasrane, pazerne UBI.

Niemniej jeszcze pogram, i bardzo licze na patch.....

Stary Wuj

01.04.2005
11:34
[20]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Stary Wuju --> Tak jak Ci mówiłem choćby na przykładzie błędów z okresem przyznawania medali i odznaczeń - lepiej nie zwracać większej uwagi na takie błędy - bo człowiek dochodzi do przekonania, że jest to jedynie zwykły symulator, w żaden sposób nie związany z prawdziwymi realiami.

01.04.2005
11:38
[21]

olivier [ unterfeldwebel ]

Da real Odi. Masz rację, chodziło mi o wskazywaną pustkę na morzu. Nie mam wielkiego obycia z historyczną literaturą morską ale o ile kojarzę, samoistne i bez podanych koordynat spotkanie na środku na Atlantyku prze Uboota okrętu handlowego/konwoju zdarzało się niezmiernieee rzadko. Oczywiście co innego na wybrzeżu, ustalonych szlakach handlowych, itp. Zresztą można by o tym pisac i pisać, a są tutaj obecne większe autorytety w tej dziedzinie:p

01.04.2005
11:41
smile
[22]

olivier [ unterfeldwebel ]

Zresztą jak tak was czytam to już nie jestem taki pewny czy kupić tą produkcję, bo wychodzi mi ledwo taki 60% SH2, grafika to jeszcze nie wszystko...

01.04.2005
11:49
smile
[23]

matchaus [ Legend ]

Panowie... wszak każdy doskonale wiedział, że będzie to "zwykły" symulator!
To było robione dla ludzi, więcej - dla młodzieży (nic nie ujmując młodzieży! :) a nie dla wojska!! :))
Oczywiście zgadzam się z Panami, że SHIII nie jest idealnym symulatorem, ale on nigdy nie miał takich aspiracji :)

I nie masz racji Wuju, że pół roku by w czymkolwiek pomogło.
Ja w to przynajmniej zupełnie nie wierzę!

Ja się nastawiłem, że SHIII będzie kaszaną do kwadratu.
Takie zapatrywanie pozwala mi teraz cieszyć się naprawdę poprawnie zrobioną grą :)

Największym mankamentem jest wg. mnie niski poziom trudności.
Choć to też sprawa dyskusyjna...

P.S. Zanurzanie prawym bokiem? O tym nie słyszałem :)

01.04.2005
11:52
[24]

olivier [ unterfeldwebel ]

A pamiętacie jak było z SH2? Pracowali nad nim ze trzy lata, odraczając premierę raz po raz o kilka miesięcy, gra naprawdę została dopracowana, niestety jak się okazało grafika w momencie wydania była już mocno przestarzała. Cóż, jak się okazuje nie można mieć wszystkiego:)

01.04.2005
11:53
smile
[25]

matchaus [ Legend ]

Najbardziej interesują mnie próby gry w sieci.
Czynił takowe ktoś z obecnych?

01.04.2005
12:02
[26]

Da real Odi [ Konsul ]

Oliver -> SH2 w ogole nie byl dopracowany!!! Juz nie mowie o zenujacych klimatach w stylu okrety plywajace po ladzie, konwoje zatrzymujace sie po dotarciu do konca kwadratu w ktorym mialy byc obecne czy brak multiplayera (szumnie zapowiadanego), ale autorzy nie postarali sie nawet chocby o rozny wyglad ekranow kontroli dla roznych typow u-bootow ;/// (a odmienne ekrany byly nawet w Aces of the Deep!)

SH3 jest znakomity! I kupic trzeba! Ale nie wolno zostac bezkrytycznym - niedociagniecia sa. tyle ze to sa mimo wszystko jednak "niedociagniecia", a nie kosmiczne "byki" jak w SH2.

Pozdrawiam! :D

01.04.2005
12:08
[27]

Da real Odi [ Konsul ]

marioos -> ja bym do twoich pomyslow dodal jeszcze mozliwosc wydawania pktow renown na lepsze przybytki rozkoszy dla naszych marynarzy, gospodarowanie zapasami jedzenia ("Dzis na obiad kaszka...":D) oraz rozwiazywanie sytuacji spornych ("A Hans mnie pobil, Panie Kapitanie....Buuuuuuu!!!!" :D) :D


a uzupelniajac moj poprzedni post - mimo wszystko brak "mlecznych krow" i "wilczych stad" to sa powazne "niedociagniecia"....:/

01.04.2005
12:12
smile
[28]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Heheh, MATCHAUS, to na co sie nastawiales, ze
uwazasz SH3 za poprawnie zrobiona gre ????
Az strach pomyslec :-)

Ja w SH3 bede gral, ze wzgledu na tematyke,
i fakt, ze nie ma nic innego.
Ale to nie znaczy, ze jestem slepy.

Jak juz pisalem, w patchu moze sporo poprawia,
bo potencjal ta gra ma duzy, jest pare niezlych pomyslow,
ale np. taka prosta rzecz, ktora mnie cieszyla w SH2,
zatopione przez mnie okrety mialy NAZWY WLASNE.......

Co do MULTI to szykuje sie, ale niepredko raczej,
chce poplywac solo i bardziej wczuc w klimat,
co jest mozliwe, jak przywykne do bugow i niedorobek :-)

Stary Wuj

01.04.2005
12:14
[29]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Matchaus --> To Ty jeszcze swojej wersji nie masz...? Wstydź się :P

A próby multi się odbywały.. na początek nawet nie tak źle.. więcej pewnie będzie można napisać po weekendzie :-D

01.04.2005
12:20
[30]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra---> Na morzu śródziemnym są konwoje (MKS,MKF,KMF,KMS), inna sprawa że one nie pływają co 3 dni 24h a zdarzają się może z 5 razy na miesiąc (pobierzne obserwacje).
Co do statków sojuszniczych to mylisz się, pojawiają się między innymi niszczyciele ale nie będę się tu rozpisywał bo o tym bo ten element znajdzie się w raporcie z pierwszego patrolu mojej głównej kampanii :)

Krwawy---> Zminany dokonałeś po pierwszym patrolu ?? Ja osobiście nic nie kombinowałem, lubie ten element losowy, tylko podałem linka o którego pytał Wuj :)

matchaus---> Co powiesz na wspólne próby on-line hehe

Stary Wuj---> "Skad gosc na HYDROFONIE wie z dokladnoscia do metra (sic !!!!)
gdzie jest namierzany okret ??? A SONARU JESZCZE DLUGO NIE BYLO !!!!"
Nie bardzo rozumiem bo u mnie na 100% realizmu nie ma szans określić odległości (pomijając natężenie dzwięku), znam jedynie kierunek (sam kręce pokrętłem, och co za klimat ;)). Odległość jest podawana na mapce przy 80% realizmu czy aby nie o to chodzi ??
Mój okręt zanurza się tak jak powinnien, widze że z największego entuzjasty zamieniłeś się w największego sceptyka :DDD

01.04.2005
12:37
[31]

Giftzwerg [ Konsul ]

Ja przy realizmie 100% nie mam szansy na otrzymanie dokładnego info nt. odległości celu. Jedyne, co mogę zrobić, to wskazać lornetką cel oficerowi wachtowemu, wówczas dostaję info z dokładnością do 100m. Ale też bywa, że koleś błędnie oceni.

01.04.2005
12:45
smile
[32]

dasintra [ Pretorianin ]

Jatzoo ----> właśnie rozpakowuję przesyłkę! Nigdy nie zapomnę Twojej pomocy! Dzięki

01.04.2005
12:50
[33]

Giftzwerg [ Konsul ]

Swoją drogą... są niedoróbki, nei da się ukryć. Ale ogólnie jest całkiem dobrze... błędy SH III są śmieszne w porównaniu z SH II.

01.04.2005
12:52
[34]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

T_bone --> oczekiwalem symulatora U-boota,
nie kolejnej gierki, stad moje rozgoryczenie.

GRAM NA 100%, co pewien czas schodze na
30-40 metrow, i przesluchuje okolice na hydrofonie,
jak cos zlapie to zasuwam w tamta strone, gdzies
w odleglosci 3 km. mam na hydrofonie info o tym,
jaka to jednostka, wtedy kilkam ptaszka na Notepadzie,
i pozniej za kazdym razem jak pytam Soundmana
o odleglosc to on podaje mi ja z dokladnoscia do metra,
identyczne wyniki daje pomiar Weapon Officerem.

Wersja 1.1

Hmmm, jakby nie patrzec czasami nadal mam wrazenie,
ze jest "kilka" roznych SH3, tak roznie to wszystko dziala
u roznych osob...... I nie mowie o wersji DEMO, tylko
o spatchowanych oryginalach......

Stary Wuj

01.04.2005
12:57
[35]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wuju---> "ptaszek w notepadzie" u mnie jakoś nie działa :P Co do symulatora U-boota to taką grę można było robić kilkanaście lat temu kiedy nie było zaawansowanej grafiki 3D, dziś nie można się skupić na zapleczu technicznym jak przy takich tytułach jak np AoD ehehe, zresztą to i tak byłaby gra, symulator U-boota to brzmi jakoś nierealnie ehehe paradoks

01.04.2005
13:10
smile
[36]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Jak dla mnie zadna grafika nie przykryje
niedorobek zwiazanych z realiami historycznymi
czy technicznymi dotyczacymi tematu, ktory lubie.
Oczekiwalem symulatora U-boota przynajmniej
tak dobrego, jak dobry byl IL2-Sturmovik jako
symulator lotu. Ale to inna liga niestety.

Hihihi, jak mowilem, co ludzie to inne doswiadczenia
z SH3, u mnie "ptaszek" dziala :-)
Malo tego, czasami mam kontakty na mapie,
mimo, ze wylaczone (info z BdU ? :-)

Kurde, a moze niechcacy przesunales kucharza
na stanowisko hydrofonu ???? :-)))))

Stary Wuj

01.04.2005
13:14
[37]

T_bone [ Generalleutnant ]

Stary Wuj---> Możliwe że kucharz :DDD Tak czy siak nawet gdyby ta opcja działała to w takim układzie nie chce jej używać.

01.04.2005
14:02
smile
[38]

Jatzoo [ Pretorianin ]

---> erbod <---

trzeba sie przestawic na nowe pismo :-D

01.04.2005
14:37
smile
[39]

matchaus [ Legend ]

Motto dnia:

"oczekiwalem symulatora U-boota, nie kolejnej gierki, stad moje rozgoryczenie."

;o)))


Wuj ---> Co Wy sobie kolego jaja robicie?? ;)
Twoim (naszym) wymaganiom nie sprostałby sam Walter!
W połowie roboty pieprznąłby klawiaturą i rzucił się w mętną toń Biskajów :)))


Jatzoo ---> Przyszła bez pudełka... Dziwne...
Nawet załoga zaczyna coś podejrzewać.
Pierwszy tak na mnie dziwnie patrzy od pierwszego patrolu...

01.04.2005
14:51
smile
[40]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

MATCHAUS --> fakt :-)))))
Co do wymagan..........

Stary Wuj

01.04.2005
14:57
[41]

KraVeN [ Konsul ]

THX za wyjasnienie ruznicy miedzy T 1 a T 2.
ale mam jeszzcze jedno pytanie. gdy wystrzelam wszyskie torpedy zawsze musza zostac 2 nie przeladoane reservowe?? czemu tak jest? lub jak zrobic zeby tak nie bylo :D

ashia ------------------> a mozesz mi to przetlumaczyc bo hieroglify sa stanowczo za trudne jak dla mnie :D

01.04.2005
15:05
smile
[42]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

KraVeN --> jak masz dajmy na to 2 wyrzutnie
i 4 torpedy, to 2 torpedy sa w wyrzutniach,
a 2 zostaja i trzeba je do wyrzutni zaladowac.
Zeby tego uniknac trzeba do 2 wyrzutni
zaladowac 4 torpedy, mozna probowac.

Stary Wuj

01.04.2005
16:09
[43]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju -----> widzę, że trochę jesteś podminowany. Powiem szczerze że w czasie świąt, gdy zatapiałem sobie transporty Tomków, stwierdziłem że spodziewałem się czegoś lepszego od SH3. Trochę mi już na szczęście przeszło i znowu gotów jestem do kolejnych łowów. Nie stresuj się więc!!! Ciszmy się że doczekalismy w końcu SH3. Poza licznymi bugami które w grze występują są równiez i dobre strony. Spójrz na grafikę, na dźwięki (no może z wyjątkiem voice'a załogi). Jeśli miałbym recenzować SH3 to wystawiłbym takie oceny:

grafika: 9,5/10
dźwięk: 8,5/10 (mimo wszystko "ALARM!" brzmi fatalnie)
grywalność: 9,5/10
realizm: 8,5/10 (brak wielu czynników mających wpływa na działania morskie)
stabilność gry: 10/10 (rzadko widuje się gry które nie wywalają do windy)
Łącznie: 9/10 (spodziewałem się trochę lepszego produktu)

Aha, co do tych kontaktów na mapie to sam jestem zdziwiony co one mają ze sobą reprezentować. Gram na 100% i tez je widzę.

01.04.2005
16:24
[44]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Dźwięki można sobie popodmieniać. ALARM można sobie z das boota wstawić :)

KraVeN - pytałeś pewnie o dwie torpedy z zasobników zewnętrznych. Żeby je zaladować do kadłuba to trzeba się wynurzyć i przeladowywać przy spokojnym morzu. Operacja taka trwa około godziny.

01.04.2005
16:51
smile
[45]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

dasintra --> fakt, wkurzylo mnie pare rzeczy,
ale to przejdzie :-) przywykne, a dzisiaj wieczorem
znowu wyruszam na patrol, i juz sie na to ciesze.

Mam kwadrat kolo Scapa Flow :-)))))))

Dobrze, ze jest Dynamiczna Kampania.........

Podobno kontakty na mapie w REALISM 100%
to informacje z BdU :-) , i po znajomosci
od francuskich stoczniowcow z Ruchu Oporu :-))))

Stary Wuj

01.04.2005
17:04
[46]

dasintra [ Pretorianin ]

Jagdtiger ------> masz ten utwór z "das Boot'a"? Ja tobie go wrzucę na maila, a ty go przerobisz i nam prześlesz ok?

Wuju -----> bardzo dobrze. Ja też już się wieczorka nie mogę doczekać. Dzisiaj dostałem przesyłkę i dopiero teraz zaczynają się prawdziwe łowy.

A propos: próbowałem przed chiwlą mulitplaya. 10 minut ćwiczyłem kombinację Alt + Tab żeby mi się na "ready" zrobiło. Po włączeniu się mapy przeżyłem szok fps'owy. Gra tak skacze, że przed jej włączeniem trzeba będzie wszystkie detale zmienić na minimum. Po 10 minutach pływania host sobie poszedł i gra się skończyła :-/

01.04.2005
17:12
[47]

KraVeN [ Konsul ]

Jagdtiger ----> on to zrobi automatycznie?? czy trzeba mu pomoc?? jakos

01.04.2005
17:30
smile
[48]

alien75 [ Konsul ]

Mam takie pytanie, a mianowicie chodzi mi o to jak prawidłowo namierzać statki na peryskopie .
Na co powinienem zwrócić uwagę by w odpowiednim momencie odpalić torpede ( oprócz zmieniającego kolory trójkąta na peryskopie ) .
Co oznacza zielona linia na mapie ( gdzie widać torpedy ) podejrzewam że to może być kierunek w którym powinna płynąć torpeda, ale zastanawiam się dlaczego ta linia pod koniec przybiera kształt spirali.
Jak sterować torpedami bo widziałem na mapie jak one skręcają ( jedna moja torpeda mnie zatopiła)

01.04.2005
18:22
smile
[49]

Giftzwerg [ Konsul ]

Dziwne. ja na 100% realism nie mam ani kontaktów na mapie, ani informacji o odległości od sonarmana. Insza inszosć, że koleś jest chyba głuchy. Na razie WIDZĘ i SŁYSZĘ jednostki wroga dużo wcześniej od mojej załogi.

No i zatopiłem kolejny statek.
Jak na razie, kosztem 6 torped, posłałem na dno 7 jednostek. Brzmi nieźle, gdyby nie kilka drobiazgów:
Jedna jednostka była hiszpańska
jedyny okręt, to ścigacz - ok. 30ton...
największy frachtowiec miał 2400 ton.

Z drugiej strony jednak, juz coszatopiłem a jeszcze nie dotarłem do wyznaczonego kwadratu.

01.04.2005
18:27
[50]

KraVeN [ Konsul ]

czy moze mi ktos wyslac craka do wersji 1.01?? PLIZ
jak ktos byl chetny to daje maila :D
[email protected]

01.04.2005
18:55
[51]

dasintra [ Pretorianin ]

Kraven ----> sry, ale nie ma a do versji 1.1. Ci którzy mówią o takiej wersji grają na wersjach oryginalnych (w końcu). Tak przy okazji to nie wiem czy pisanie w tym miejscu o ach pasuje do prawdziwego podwodniaka. To nie forum nforce'a :-/

01.04.2005
18:59
[52]

Robson_26 [ Chor��y ]

POPIERAM!!!

01.04.2005
20:29
[53]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Dasintra - a w jakim formacie masz ten plik? Bo w grze obowiązują zwykłe wav'y. W razie czego ślij na [email protected] to przerobie na wav.

KraVeN - wystarczy zapewnić odpowiednią ilość wypoczętej załogi w przedziale torpedowym. O wynurzeniu i spokojnym morzu już wspominałem.

01.04.2005
20:37
[54]

KraVeN [ Konsul ]

sorrka :/
ale naprawde lornetka mnie wpienia :(
a mam jeszcze pytania dotyczace TDC o co chodzi z angle of bow i czy da sie wybrac manulanie ktore torpedy maja zostac wystrzelonych chodzi mi tutaj konkretnie o 3 i 4 bo takiej mozliwosci nie znalazlem.
czy ktos prowadzi prace nad spolszczeniem manuala??

01.04.2005
20:59
[55]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

W TDC musisz przełączyć na strzelanie salwą i wtedy drugim przełącznikiem ustawiasz z których wyrzutni strzelasz. Inne pokrętło jest od ustawienia rozrzutu salwy.

01.04.2005
21:18
[56]

KraVeN [ Konsul ]

wiem o tym przelaczniku :)
ale na nim nie ma mozliwosc wystrzelenia z 3 i 4 wszystkie inne mozliwosci sa :D
btw. jak sie klika na kolesia od sonaru i na sonar sa dwie mozliwosc zeby obliczyl odleglosc czym sie one ruznia ?? bo jak narazie ja nie zauwazylem ruznicy!! i wlasnie on oblicza odleglosc jezeli ja najpierw wysune peryskop i zalokuje to wtedy on wie ktory to jest target! a jak zaznaczyc target bez wysuwania peryskopu??


wiec angel of bow odpowiada rozrzutowi??

01.04.2005
22:00
[57]

dasintra [ Pretorianin ]

Jagdtiger ----> masz mejla, ale nie wiem kiedy dojdzie bo trochę duży

02.04.2005
07:41
[58]

Giftzwerg [ Konsul ]

Generalnie - niech mnie ktoś poprawi jak pisze bzdury - angle on bow służy do zaznaczania kursu względnego celu w odniesieniu do Twojego okrętu.

02.04.2005
09:22
smile
[59]

SilentOtto [ Faraon ]

A'propos hydro (gram na 100%, wersja 1.1) -> podoficer podaje odległość. Namierza się manualnie kontakt, następnie wybiera opcję w notatniku (nieznany, handlowy, wojenny), klika na ptaszka, a potem "śledź najbliższy kontakt" z menu hydro. Wtedy podaje namiar i odległość. Nie wypisujcie, że nie podaje, bo to dowodzi nieznajomości interfejsu :o) No offence.

02.04.2005
10:33
smile
[60]

dasintra [ Pretorianin ]

SilentOtto ----> uwierz mi, nie podaje. Zanim dostałem wersję 1.1 też miałem ten kłopot. Złowienie jekiegokolwiek kontaktu na hydrofonie było cholernie kłopotliwe, powiem "ptaszek" nie działał i hydrofon podawał tylko namiar bez odległości. Prawdę mówiąc na oryginalnej wersji SH3 gra się dużo łatwiej niz na "demie". głównie za sprawą dobrze podających namiary hydrofonów oraz pokazywaniu się na mapie kontaktów. To ostatnie to już wielka przesada, bowiem teraz nie ma żadnych problemów z dorwaniem jakiegoś przeciwnika (po 4 patrolach na M. Północnym mam 55.000 zatopionego tonażu). Mam nadzieje że po przeniesieniu do Francji liczba kontaktów wykrytych na Atlantyku ulegnie zmniejszeniu, albo znowu będę kończył kampanię mając 1,500,000 BRT na koncie :-)
(aha, oczywista gram na 100% realizmu)

Przy okazji: wczoraj atakowałem jakiś konwój w singel playerze. Coś tam zatopiłem, została mi ostatnia torpeda i się trochę wkur**** bo zauważyłem tanker T3 ale wiem że on potrzebuje około 3 celnych trafień. Strzelam do niego, boooom....... tankowiec eksploduje, łamie się i idzie na dno po jednej torpedzie!

02.04.2005
10:42
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dasintra---> Raportu z BdU są i być powinny, a przynajmniej te o konwojach, czy w AoD tego nie było ? :P Inna sprawa to te pojedyńcze stateczki, ale ich nawet już nie gonie chyba że same na mnie wpadną.

02.04.2005
11:29
smile
[62]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Moje asy :D

02.04.2005
12:12
smile
[63]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pamiętniki kapitan Thomasa von Bona :)
To był niedzielny ranek 3 września 1939, trzeci dzień nowej wojny miał być dla mnie przełomowy, oto miałem wypłynąć na pierwszy bojowy patrol. Otrzymałem przydział na U-1,
stary okręt typu IIA który bynajmniej nie był świetnie uzbrojoną, daleko dystansową jednostką ofensywną. W Wilehelmshaven zjawiłem się jeszcze przed 1 września aby zapoznać się z jednostką i poznać załogę, okręt bynajmniej nie przypomniał typu VIIb na którym miałem okazje pływać w akademii. Gdy pierwszy oficer zapoznawał mnie z detalami we wnętrzu U-1 stwierdziłem że z centrali można ogarnąć wzrokiem cały okręt.
Wkrótce potem wyruszyliśmy na ćwiczenia które pozwoliły poznać ograniczenia okrętu, jak się okazało było ich aż za wiele. W bazie zleciłem zamontowanie dodatkowego działka 20mm przed kioskiem które zawsze mogło się przydać w strzelaniu do kutrów rybacki i załadowałem parę elektrycznych torped T-II.
W końcu nadszedł dzień wypłynięcia na patrol, o godzinie 9:45 rozkazałem 1/3 naprzód i okręt ruszył do sektora patrolowego AF87 w pobliżu Norwegii, do celu mieliśmy 64 godziny. Wciąż nie mogłem przyzwyczaić się do koszmarnego ścisku na okręcie, na wachcie nie było lepiej, ten kiosk był wręcz jednoosobowy. Przez następne 48 godzin nie zdarzyło się nic szczególnego, ot spotkaliśmy kilka niemieckich statków handlowych, morze było bardzo spokojne. Przełom nastąpił 6 września gdy wykryliśmy meldowany wcześniej przez patrol luftwaffe mały angielski frachtowiec, szybko wyprzedziliśmy cel aby potem zanurzyć się i podejść na pełnej prędkości cel pod kątem 90 stopni. O 8:40 odpaliliśmy dwie torpedy z odmiennymi zapalnikami w ramach testów, obie trafiły. Tuż po 8:44 anglik poszedł na dno a na nasze konto zapisało się pierwsze 1960 ton tonażu, wróciliśmy na kurs do AF87. Wkrótce osiągnęliśmy sektor i po 24 godzinnym patrolu udaliśmy się na południe, 9 i 14 września próbowaliśmy zaatakować samotne statki handlowe wroga jednak bezskutecznie, wreszcie zabrakło torped i dostaliśmy rozkaz powrotu do Wilhelsmhaven. W nocy z 15 na 16 września byliśmy już na wodach terytorialnych Niemiec gdzie panował koszmarny biorąc pod uwagę rozmiary naszego okrętu sztorm, dopiero 16-tego niebo się rozjaśniło i o 16:35 spotkaliśmy się z niszczycielem ochrony bazy Z-34, z którym wymieniliśmy pozdrowienia. O 20:20 zacumowaliśmy w porcie kończąc tym samym pierwszy bojowy patrol, zużyliśmy cały zapas paliwa.

Spotkanie z Z-34 :)

02.04.2005
12:24
[64]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Mam pytanko -- jak najlepiej wrcocic do bazy? Poprzez exit patrol i "automatyczny powrot do bazy" czy tez czekaj az sami doplyniemy i wlasnorecznie zacumujemy ? Co ejst bezpieczniejsze?

02.04.2005
13:57
smile
[65]

Psychol W Kaftanie [ Legionista ]

Mam dwa pytania odonośnie SH3:
-gdzie sie ustawia poziom realizmu
-gdzie sie zmienia rozdzielczosc, bo nigdzie tego nie widze

02.04.2005
14:49
[66]

Da real Odi [ Konsul ]

Leon -> normalny powrot jest z pewnoscia bardziej realistyczny :) bedzie to widoczne zwlaszcza w pozniejszych latach (1943-45) kiedy to wlasnie podczas powrotu beda mogli Cie najlatwiej "capnac" :) I wtedy owszem, bedzie bardzo niebezpiecznie - ale o to chodzi...:D Teraz jest spokoj - ot, wracasz i moze da sie rade cos upolowac jeszcze. No i robi klimat - nie mozesz patrolu "odpekac" w godzinke tylko naprawde masz wrazenie spedzenia sporej ilosci czasu na morzu...

Psychol - przed kazda misja w kampanii na dole, obok "start mission". Rozdzielczosci nie zmienisz

02.04.2005
14:54
smile
[67]

Da real Odi [ Konsul ]

Aj, zapomnialem... Sam mam pytanie:
- nie moge odbierac wiadomosci z BdU. Tzn dostaje wiadomosc (komunikat o otrzymaniu mesedzu) i potem w zaden sposob nie moge ich znalezc nigdzie i odczytac :/ jak to zrobic?

02.04.2005
15:22
smile
[68]

T_bone [ Generalleutnant ]

Da real Odi---> Klawisz M.

02.04.2005
16:21
[69]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

dasintra - maila odebrałem. Pamiętam jednak że w pakiecie dodatkowych dźwięków do SH2 był przerobiony z "Das Boota" alarm awaryjnego zanurzenia. Postaram się to znaleźć i przerobię na wav. Ten co mi podesłałeś trzeba by pociąć a nie mam teraz odpowiedniego programu do tego.

02.04.2005
17:05
smile
[70]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Dziś o 22:00 razem ze Starym Wujem chcemy bardzo dogłębnie przetestować tryb multi. Zależy nam na tym, by sprawdzić jakość gry przy większej ilości graczy - zatem czekamy na chętnych - Skype mile widziany :-D


PS. Jeżeli ktoś jest chętny niech wcześniej napisze tutaj jakie ma parametry łącza.

02.04.2005
17:05
[71]

Giftzwerg [ Konsul ]

POwinienem mieć gdzieś alarm z Das Boot w wersji Wav.
Gdyby ktoś chciał, mogę podesłac - co prawda dopeiro jutro, z przyczyn niezaleznych.

02.04.2005
18:13
[72]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

To ja poproszę na [email protected]

02.04.2005
19:48
[73]

dasintra [ Pretorianin ]

Jatzoo -----> o 21:50 wejdę na GG to omówimy szczegóły. Popływam trochę (20-30 minut) i spadam bo jestem trochę przepracowany dzisiaj. Ustalcie jakieś hasło bo bedzie kiszka (inni będą się podłączać, a tego bym nie chciał). Zróbcie hasło "naleśnik" albo co tam chcecie/

02.04.2005
21:12
smile
[74]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hehe, ludziów na MULTI jak mrówków :-))))

Hasło : dupa

Jak pisał Jatzoo Skype do pogadania mile widziany,
ciekawiej się gra. Gra będzie ustawiona na 4 osoby,
nie pchać się :-)

Stary Wuj

02.04.2005
23:25
[75]

dasintra [ Pretorianin ]

Wybaczcie panowie, ale z w obliczu tragicznych wiadomości z Watykanu mój udział w sesji nie będzie miał miejsca. Nie będę się tutaj rozwodził bowiem uważam że większość z nas zdaje sobie sprawę z tego wydarzenia.

02.04.2005
23:36
[76]

Jatzoo [ Pretorianin ]

dasintra --> to jest oczywiste, że dziś żadna sesja się nie odbędzie......

02.04.2005
23:45
[77]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

nie moge konta zarejestrowac ;/ pojawia sie jakis unknown error

03.04.2005
00:56
[78]

Robson_26 [ Chor��y ]

Odszedł nasz Święty Ojciec.
Odszedł do Boga, Pana Naszego, któremu tyle lat służył.

Módlmy się.........

03.04.2005
03:04
smile
[79]

Georg! [ Legionista ]

Opłaca się wpływać do nieprzyjacielkiego portu :D ... Oto co znalazłem w nim ... ---->
Stał soebi spokojnie i czekał na moje torpedy ... Choc podrodze wystrzeliłem wszystkie i zostały mi tylko dwie ... dopłyniecie do tego portu zajelo mi duuzo czasu po drodze poszly na dno 4 niszczyciele No tak ale co do tego warshipa to te dwie torpedy choc badzo celnie trafily w sam srodeczek to nie udalo mi sie go zatopic ... :/ szkoda :/

03.04.2005
11:35
[80]

eJay [ Gladiator ]

Witam

Mam pytanie. Otoz jestem zielony jesli chodzi o SH3, wiec mam problem z treningiem:) Nie umiem wykonac wszystkich zadan tzn. robie jes ale mi tego nie zalicza. Przykladowo mam test na nawigacje. Zalicza mi zadanie dotyczace dotarcia do kanału i osiagnieciea peryskopowej, ale nie zalicza mi nawigacji w kanale i zanurzenia na glebokosc 25 m:/ Ale ja to wszystko wykonuje..Co jest nie tak?

03.04.2005
11:47
smile
[81]

Cisekk [ Pretorianin ]

Witam! Ma ktos z Was orginał SH3 na zbyciu?? Jatzoo? Zostało jeszcze jakies pudełko pod poduszką?

03.04.2005
13:13
[82]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

EJay -->z testem na nawigacje mialem dokaldnie ten sam problem i do dzis go nie zdalem ;( Nie wiem gdzie plynac :/

Wczoraj pogralem troche w multi, byloby calkiem fajnie gdyby nie ten cholerny bug :(

03.04.2005
13:28
[83]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Jaki bug?

Jeśli chodzi o trening z nawigacji to wystarczy słuchać i robić to co w komunikatach z BdU.

03.04.2005
14:20
[84]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jagdtiger -->no ten z przyciskiem ready :( fatalna sprawa

03.04.2005
14:22
[85]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jagdtiger -->no ten z przyciskiem ready :( fatalna sprawa

03.04.2005
14:25
[86]

dasintra [ Pretorianin ]

W swoim ostatnim patrolu (20. I. 1940 - 27. II.1940) ciekawe rzeczy się działy. Dostałem strefę w zatoce Biskajskiej, postanowiłem płynąć wokół wysp brytyjskich. Zanim dotarłem na wysokość Orkadów już zdołałem załatwić 3 małe frachtowce (wszystkie z działa). Podróżując przez Zachodnie Podejście trafiłem na konwój który oczywiście zaatakowałem (5 torped - wszystkie celne, 3 statki pod wodę). Idąc wzdłuż Irlandii dwa kolejne statki poszły na dno. Na Biskajach przez tydzień załatwiłem 5 transportowców. Wracając do Wilhelmshaven utopiłem jeszcze jeden, a każdy kolejny kontakt na hydrofonie omijałem duuużym łukiem (już mi sie nie chciało). Po dotarciu do bazy zostały mi 3 torpedy. Wszystkie wypuszczone węgorze trafiły w cel, zatapiając w sumie 12 statków (wliczając ataki artyleryjskie) o łącznej wyporności ~49,000 BRT. Nieźle co nie? Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby nie mieć żadnego niewybuchu.


U-54, Lt.z.S. von Lilienstern
realism 100%

03.04.2005
14:33
[87]

dasintra [ Pretorianin ]

Jeszcze jedno, uważajcie na to co idzie w konwoju! Rozglądając się za dużymi celami spostrzegłem amerykański Cargo C3 (przypominam: luty 1940). W nocy bardzo trudno odróżnić bandery, a zatopienie neutralnego statku może tylko zaszkodzić. Z drugiej jednak strony o ile pamiętam to wg prawa KAŻDY statek idący pod eskortą lub znajdujący się w konwoju mógłbyc zatopiony. Ciekawe czy SH3 też bierze to pod uwagę :-/


03.04.2005
18:19
[88]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Witajcie !

DASINTRA --> to ciekawa sprawa z "dud" torpedami,
też nie miałem (2 patrole, 100%), co prawda używam
wyłącznie zapalnika uderzeniowego, walę z bliska (+- 800m)
i pod kątem nie większym niż AOB = 45 stopni :-)
ale mam wrażenie, że to bardzo dziwnie działa, że losowo
zależy od jakiegoś skryptu uruchamianego na początku
kariery, bo jka wytłumaczyć fakt, że niektórzy nie mają
wcale niewybuchów, a niektórzy prawie w kółko........

Jakby się komuś nie chciało szukać, spodziewane (historyczne)
możliwe głębokości zanurzeń, i te występujące w grze, gość z SUBSIM
każdego U-boota testował 2x, oto co mu wyszło :

IIA
Expected results-
Operational: 100m
Crush: 150m

Tested Results-
Operational: 160m
Crush: 186m

IID
Expected results-
Operational: 125m
Crush: 175m

Tested Results-
Operational: 170m
Crush: 205m

VIIB
Expected results-
Operational: 150m
Crush: 225m

Tested Results-
Operational: 170m
Crush: 212m

VIIC
Expected results-
Operational: 150m
Crush: 225m

Tested Results-
Operational: 159m
Crush: 212m

VIIC/41
Expected Results-
Operational: 150m
Crush: 225m

Tested Results-
Operational: 163m
Crush: 208m

VIIC/42
Expected results-
Opeartional: 250m
Crush: 350m

Tested Results-
Operational: 193m
Crush: 221m

IXB
Expected Results-
Operational: 150m
Crush: 225m

Tested Results-
Operational: 184m
Tested: 212m

IXC
Expected Results-
Operational: 150m
Crush: 225m

Tested Results-
Opeartional: 172m
Crush: 210m

IXC/40
Expected Results-
Operational: 110m
Crush: 230m

Tested Results-
Operational: 183
Crush: 187

IXD2
Expected Results-
Operational:150m
Crush: 225m

Tested Results-
Opeartional: 175m
Crush: 221m

XXI
Expected Results-
Operational: 175m
Crush: 275m

Tested Results-
Operational: 205m
Crush: 265m


Pozdrawiam

Stary Wuj

03.04.2005
18:25
[89]

eJay [ Gladiator ]

ZgReDeK----->Otrzymuje wiadomosci (Message received), ale gdy ide do radiowca (czy jak sie go zwie:P) to pisze, ze nie ma zadnych wiadomosci...Jak sie to sprawdza?

03.04.2005
18:34
[90]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Czy ktos bylby chetny do gry dzis wieczorem?

03.04.2005
18:43
smile
[91]

legrooch [ Legend ]

eJay ==> Naciśnij M jak dostajesz wiadomość :)

03.04.2005
19:03
[92]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Stary Wuju --> tylko po co on testował skoro jest to wszystko zapisane w plikach konfiguracyjnych..? Na subsimie był taki wątek - gdzieś go mam zapisany nawet, bo chcę sprawdzić, czy za pomocą jednego wpisu i zmiany max głębokości będzie można oszukiwać w multi :-(


W ogóle czy ktoś wie jak to działa..? Czy w multi konfiguracja jest brana z ustawień serwera - czy lokalnie..? Bo przy takich możliwościach zmiany w plikach konfiguracyjnych - 'czysta' gra w multi może być bardzo trudna :-|

03.04.2005
19:25
smile
[93]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jatzoo---> Ty grasz jakieś mecze klanowe w multiplayer że się boisz o oszustów ?? :D Przecież w tej grze tryb multi jest bliższy zasadzie "paru kumpli wspólnie topi konwój" a nie jakimś rozgrywką na punkty w których oszuści chcą za wszelką cenę wygrywać.

Moja ostatnia zdobycz która prawie mnie staranowała w koszmarnie gęstej mgle-->

03.04.2005
19:33
[94]

Jatzoo [ Pretorianin ]

T_bone --> żadnych meczy klanowych - granie "tylko na punkty, i oby ich jak najwięcej, i oby zgnoić tych po drugiej stronie" - oczywiście nie we wszystkich walkach klanowych tak jest - budzi u mnie pewne odruchy brzuszne :-) Moje pytanie dotyczy faktu, że obecnie można grać na szerszą skalę tylko na serwerach UBI, a tam nie wiadomo na kogo się trafi :-|

03.04.2005
19:37
[95]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

konfiguracja brana jest z ustawien servera chyba, aczkolwiek nie wiem czy przy hostowaniu nie mozna dac opcji ze gracze maja swoje ustawienia
Czy ktos jest chetny do gry multiplayer?

03.04.2005
23:48
smile
[96]

dasintra [ Pretorianin ]

Załoga niemieckiego krążownik pomocniczego pozdrawia wracający z patrolu U-112, jego dowódcę ObLt.z.S. von Lilienstern'a oraz całą załogę!
Za bohaterską postawę na morzu oraz pierwsze miejsce wśród innych załóg (171.000 BRT), kapitan został nagrodzony przez samego Karl'a Doenitz'a Krzyżem Rycerskim (ze wszystkimi dodatkami), a reszta marynarzy otrzymała trzy "sadzone jaja" oraz inne mniej wartościowe blaszki.

Podczas ostatniego rejsu doszło do małego incydentu z amerykańskim frachtowcem, ale coż! Gdy pływa się w okolicach Anglii, po nocy w sztormie to trzeba się liczyć z pływającymi wokół "elektrycznymi węgorzami" :-D

04.04.2005
07:01
[97]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

ZgReDeK - a czy ten klawisz READY nie jest poprawiony w patchu 1.1 ?


A tak w ogóle to zacząłem grać całkowicie na ustawieniach manualnych przy strzelaniu torped. Teraz trafienie statku daje sporo satysfakcji i kończą się patrole z których się wraca z 10 czy 20 zatopionymi statkami.

04.04.2005
08:49
[98]

matik [ Konsul ]

witam podwodniaków !

panowie byc moze przeoczyłem ale czy jest mozliwe poprawienie widocznosci przez UZO i lornetkę ( poza tym sposobem opisanym w poczatkowym poscie) dla wersji 1.0 dla kart Nvidii

pozdrawiam

04.04.2005
10:38
[99]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

matik --> NIE
UbiSoft zwala na NVIDIE,
chociaz podobno ostatnio przyznali sie, ze to nie jest
wina driverow. Mozliwe, ze w patchu 1.2 to poprawia,
o ile nie bedzie to wymagalo duzych zmian w enginie
gry, trudno powiedziec. Ale i tak da sie to zainstalowac
tylko na oryginal.

Pozdrawiam

Stary Wuj

04.04.2005
12:22
smile
[100]

T_bone [ Generalleutnant ]

dasintra--> Hehe gdzie spotkałeś tego majestatycznego rajdera :DD

Drugi patrol U-1 który rozpoczął się 14 października 1939 był bardzo spokojny, udało się zatopić jeden mały frachtowiec po bardzo długim pościgu. Niestety okręt typu IIA nie nadaje się do poważnych operacji, ku mojej uciesze BdU przydzieliło mi nowy okręt. U-46 typu VIIb był przy mojej poprzedniej jednostce prawdziwym okrętem podowodnym doskonale przystosowanym do zadań które miał pełnić, nareszcie miałem tak potrzebne działo pokładowe.
Wyruszyłem na swój trzeci patrol w karierze 20 listopada 1939r udając się do kwadratu AN26 który leżał zaledwie 300km od bazy Royal Navy w Scapa Flow. 23 i 24 listopada zatopiłem dwa samotne statki handlowe a 25 nawiązałem kontakt z przeczesującym okoliczne wody niszczycielem. Wobec braku celów w postaci dużych okrętów wojennych skierowałem się do AM55 przy zachodnim brzegu Angli. Po przybyciu do sektora otrzymałem pewnej nocy meldunek o konwoju, dokładnie o 19:30 30 listopada skierowałem się na przechwycenie. 5:43 kolejny raport od BdU, tym razem już się nie wymkną. 8:14 ostatnie wieści od BdU na temat konwoju, spotkanie jest nieuniknione. O 9:14 hydrofony wykryły dzwięki śrub frachtowców od dziobu, wkrótce potem zobaczyłem trzy kolumny statków handlowych i tankowców przebijających się przez sztormowe fale, eskorty ani śladu. Ustawiłem torpedy, wybrałem cele. O 10:41 przeprowadzilem atak na dość odległy tankowiec i pobliskiego cargo. Tankowiec eksplodował i zatonął, cargo otrzymał jedną torpedę i wciąż utrzymywał się na wodzie. Po chwili pierwszy oficer stwierdził że tankowiec miał wyraźnię banderę amerykańską, coż napięcie i adrenalina sprawiły że nie zwróciliśmy uwagi na ten szczegół. Szybko rzuciłem okiem na konwój i stwierdziłem że największe statki są amerykańskie... "Verdammt". Wybrałem jednak największy statek angielski i rzuciłem się do ataku, wyurzutnie rufowe chybiły, przeładowałem ostatnią torpedę na dziobie i ta dokonała dzieła zniszczenia zatapiając Tankowiec o wyporności 10tys BRT.
Wobec braku torped wycofałem się i wytyczylem kurs powrotny do Wilhelmshaven, powrót umilała nam muzyka z gramofonu, wszyscy świętowali wielki sukces a ja szykowałem się po swój żelazny krzyż.

04.04.2005
12:29
[101]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jagdtiger--> no pewnie ze nie poprawia :P trzeba czekac na 1.2
Ale multi wciaga nawet ;] nie ma to jak wspolne rozwalenie calego konwoju

04.04.2005
13:00
[102]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

To faktycznie kiszka.

Tak się zastanawiam i nie przypominam sobie, żeby do czasu wybuchu wojny amerykanie wysyłali w konwojach swoje statki handlowe. Z eskortowcami była inna sprawa, jeden z nich nawet dostał torpedę od Toppa przed formalnym wypowiedzeniem wojny Amerykanom przez Niemców.

04.04.2005
13:01
smile
[103]

dasintra [ Pretorianin ]

T_bone ------> ciekawa historia. Widzę że ty równiez spotkałeś się z amerykanami idącymi w konwoju. Chamstwo! Przed chwilą atakowałem konwój (około 20 statków + niszczyciel) który w połowie składał się z amerykanów, w tym jeden liniowec pasażerski na którym transportowano skrzynki z napisem ARMY. Nie chcąc się narażać na opieprz od dowódcy flotylli walnąłem w tankowiec T3. Jedna torpeda pod kil i z nocy zrobił się dzień tak wielka eksplozja nastapiła. Ponieważ głównym zadaniem w tym patrolu była przeprowadzka do Brest'u więc zrobiłem tylko dwa podejścia. Ponadto po raz pierwszy zacząłem się zastanawiać czy uda mi się wrócić do domu bo niszczyciel bardzo celnie zrzucał bomby i tylko dzięki sprawności załogi udało się uratować U-112. Całkowicie zniszczone działo pokładowe i FlaK, bez strat w ludziach. Ale było bardzo gorąco. Wolałbym nie wiedzieć co by się działo gdyby wody było płytsze.......

Co do raidera to czekał na mój powrót przy wyjściu z Wilhelmshaven.
Mam w tej chwili połowę września 1940 i 204.000BRT! To zasługa patriotycznych pieśni z gramofonu :-D


Co do muzy to mogę wrzucić np. całą płytę Riny Ketty, pamiętacie mam nadzieję z "Das Boot'a"???


J'attendrai
Le jour et la nuit, j'attendrai toujours
Ton retour
J'attendrai
Car l'oiseau qui s'enfuit vient chercher l'oubli
Dans son nid
Le temps passe et court
En battant tristement
Dans mon c?ur si lourd
Et pourtant, j'attendrai
Ton retour

04.04.2005
13:19
smile
[104]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hehehe, fakt, niszczyciele potrafia byc upierdliwe,
mam save w czasie patrolu, w ktorym usiluje jednemu
zwiac, wczoraj nie zdazylem, bo mnie sen zmorzyl :-))))

Stary Wuj

04.04.2005
14:27
smile
[105]

sebna77 [ Chor��y ]

Witam,

Mam pytanko, gram na full realsim oprócz widokoof.

Jak sobie bracia podwodniacy radzicie z precyzyjnym wyznaczaniem pozycji namierzonych jednostek? Chodzi mi o brak kontomierza na mapie czy czegos podobnego, no chyba że przeoczyłem. Bo ja robie na oko ale jest to za mało precyzyjna metoda dla moich potrzeb.

Zaczynam sie poważnie zastanawiać nad zakupem przeroczystego kontomierza i przykładaniem go do ekranu... dlatego prosze o rade.

Pozdrawiam

04.04.2005
14:51
[106]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

Na subsim.com jest modzik dodający kątomierz do mapy nawigacyjnej taki sam jak na mapie TDC.

04.04.2005
15:08
smile
[107]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

sebna77 --> ale Twoj pomysl mi zaimponowal..... :-)

PANOWIE -->> Umawiam sie wstepnie z JATZOO na multi
kolo godziny 21.30 dzisiaj. Prosze sledzic watek gdzies
od 21.15. o ile ktos ma ochote sie dolaczyc do testow.
Ja stawiam serwer. Realizm 100%, no moze 97%
(Lubie Event Kamera :-)

Stary Wuj

04.04.2005
15:21
smile
[108]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Nadal czekamy na zgloszenia do MULTI, patrz wyzej

:-))))


Stary Wuj

04.04.2005
15:25
smile
[109]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Stary Wuju --> no to ja się zgłoszę jeszcze raz, może ludziska się boją bycia 'tym pierwszym' chętnym ;-)

04.04.2005
15:40
[110]

seven3 [ Legionista ]

Jestem chetny na partyjke..:)

04.04.2005
16:06
smile
[111]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zgłaszam się :D

04.04.2005
16:31
smile
[112]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

OK, dokladne info o 21.15 +- 10 minut

Zainstalujcie SKYPE to pogadamy, weselej.

:-)

Stary Wuj

04.04.2005
17:14
[113]

seba31 [ Junior ]

gram od paru dniw sailenta ale strasznie denerwuje mnie brak bandery na okrecie wiem ze jest to zrobione celowo chodzi o rozpowszechnianie symboli nazistowskich ale skoro jest to symulator to flaga powinna byc jest jakas mozliwosc na jej pojawienie sie , jak widzialem niemieckie kutry torpedowe kolo portu to myslalemze to admiral Yamamoto wyplyna swoja eskadra flagi na kutrach sa bezsensu dzieki za odpowiedz

04.04.2005
17:17
[114]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Ja tez chetnie moge pograc :)
ale bez skype czy teamspeaka gdyz moje sisotrzyczki beda juz spaly wiec nie chce ich obudzic krzyczac: achtung achtung zwei niszczycielen godzina 12 !! :P

a co do realizmu mozna chyba sobie darowac bo i tak jest chyba bug ze gra multi wczytuje indywidualne ustawienia danego gracza ale nie ejstem pewien na 100%

Fajnie w multi zatapia sie Liniowca Pasazerskeigo, duzo pkt mozna dostac ;D tylko choelrstwo potrzebuje wieulu torped

04.04.2005
17:39
[115]

dasintra [ Pretorianin ]

Wuju ------> zgłaszam swój akces do multi. O 21:15 sprawdzę forum, jakby co to zagadam z Jatzoo bo mam jego GG (więc Jatzoo miej włączone jakby co). To bedzie nasza pierwsza wspólna sesja! Już się nie moge doczekać. Mam tylko nadzieję że nic mi nagłego nie wyskoczy. Napiszcie tylko którym buttonem otwiera się Chat'a.

04.04.2005
17:45
[116]

Jatzoo [ Pretorianin ]

dasintra --> num lock :-)

04.04.2005
18:32
smile
[117]

Ketonur [ Pretorianin ]

Witam szanownych podwodniakow. Mam do Was pewna prosbe. Otoz w realizmie mam ustawione wszystko oprocz ustawiania torped samodzielnie i wlasnie o ta czynnosc chcialem sie zapytac. Jak ustawia sie bez pomocy zalogi torpedy aby trafialy w cel?? Najlepiej w podpunktach. Bylbym bardzo wdzieczny
Pozdrawiam.
Ketonur

04.04.2005
18:44
[118]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Lista graczy - multi godz. 21:30
1.Zgredek (Palovnik)



Wpisujcie sie na liste, w nawiasie nick w grze

04.04.2005
19:47
smile
[119]

dasintra [ Pretorianin ]

Lista graczy - multi godz. 21:30
1.Zgredek (Palovnik)
2.daSintra (von Lilienstern)




Kurde, po raz pierwszy zostałem zatopiony..... przez przerost ambicji. Gonił mnie w nocy niszczyciel po tym jak przeprowadziłem atak na konwój w nocy (bez trafień, lol). Zrobiłem drugie podejście, zatopiony cargo C2, ale eskortowiec nie chciał odpuścić i zrzucał bomby jak ściekły. Udało mi się go zgubić więc postanowiłem wypuścić ostatniego węgorza w takowiec, wynurzam się na peryskopową, podnoszę peryskop, celuję w tankowiec, wszystko ustawione... looossss. Odwracam peryskop i widzę jak niszczyciel wali prosto na mnie z zapalonymi lampami. Jest około 1000metrów od U-112. Alaaarm, Tauchen! 30m 40m.... słychać plusk zrzucanych bomb.... 50m boooooom, boooom, booom. Przecieki, uszkodzenia..................................... ende :-( Cała Rzesza płacze

04.04.2005
19:54
[120]

Arxel [ SperMan ]

eh.. gre mam juz od dawna.... ale jakos za kazdym razem jak chce zagrac to mi cos wypada... nawet teraz :P
a tak wogule to moglby mnie ktos pouczyc? bo jakos mam problemy z sonarem i tymi bajeramy oraz jakos nie idzie mi ustawianie kiedunkow i czasu zaplony torped... no i wiele innych rzeczy...
chcialbym aby ktos chetny i dobry mogl mnie poinstruowac najwazniejszymi rzeczami co sie gdzie robi...
z gory thx

04.04.2005
19:55
[121]

Arxel [ SperMan ]

PS. gg w profilu
jka sie komus nie chce klikac to podaje 2453092

04.04.2005
20:03
smile
[122]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

dasintra --> też tak mam jak mi niszczyciele
na ambicję wlezą :-) Wczoraj straciłem bez
sensu 4 torpedy i o mało nie zginąłem usiłując
jednego zatopić :-)

Ketonur --> wątpię, żeby się komuś chciało tu
pisać elaboraty, ale zerknij pod link, tam w prosty
sposób opisano jak ustalić odległość od celu,
jego prędkość oraz kąt do celu (AOB).

Stary Wuj

04.04.2005
21:07
[123]

dasintra [ Pretorianin ]

Wróciłem z patrolu mając zatopione tylo 6900BRT a pływałem przez miesiąc w kwadracie BExx. W porcie zgłosiłem prośbę o przydział do 2. Flotiile, dostałem i..... żeby dostać typ IXB trzeba mieć 7500 Renown, a ja mam tylko 6300. Scheisse

04.04.2005
21:10
[124]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

OK, za 5 minut stawiam serwer na 8 osób,
nazwa serwera Wujowy, hasło: dupa
Na razie testujemy MUTLI, w tej chwili
są wraz ze mną 4 osoby.

Stary Wuj

04.04.2005
21:17
[125]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Mam pytanie, w konwojach gdzie jest dużo brytoli, pływają neutralne statki.
Teoretycznie w konowju mogę je topic czy nie?
I jakie będą konsekwencje? (oprócz RitterKreutz'a:))

04.04.2005
21:20
[126]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Gadu-Padu znów pokazuje swoją drugą twarz - nic nie mogę do pewnych osób napisać - wejdzcie na serwer podany przez Starego Wuja.... Ze Skypem spróbujemy później...

04.04.2005
22:35
[127]

Jagdtiger [ Pretorianin ]

seba31 - swastykę do bandery sojuszniczych statków i okrętów można sobie ustawić ściągając moda.

04.04.2005
22:42
[128]

Jatzoo [ Pretorianin ]

Gra w multi w więcej niż 2 osoby nie ma ŻADNEGO sensu - na razie nic więcej nie chce mi się pisać..... Aby dało się w te zapowiadane 8, to chyba trzeba by użyć jakiegoś klastera linuxowego.....

04.04.2005
22:54
[129]

dasintra [ Pretorianin ]

Tryb multi jest pełen niespodzianek. Im lepszy komputer tym gra bardziej haczy. Dziwne.

Trafiony przez Starego Wuja Cargo C2. Jak widać czołgo przyklejone do pokładu "Kropelką Poxipolu"
----------------------------------------------------------------------------------->

04.04.2005
23:50
[130]

Gasto [ Pretorianin ]

von Izabelin --> ja nie zauwazylem roznicy czy zatapiam statki wrogie czy neutralne na jednym zatopilem ich (neutralnych) az 10(wszystkie norweskie) i nic z tego nie bylo...

05.04.2005
00:20
smile
[131]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Witam. Tez chcialbym poinformowac, ze pancerno-ziemniaczny Wozu wskoczyl sobie do wody na kilka rundek w SHIII :D. Powiem tylko, ze od razu udzielila mi sie pancerna fantazja, zwlaszcza po tescie w zwalczaniu statkow z deck gun'a ;) - ach te piekne wybuchy.
W chwili obecnej zakonczylem akademie i zaczalem kampanie (1939, baza w Kiel), gram sobie z automatycznym celowaniem - reczne jest narazie dla mnie cholerna udreka... poza tym ja slepy jestem i nie potafie rozpoznac z daleka czy to tankowiec czy niszczyciel eskortowy lol :), moze z czasem sie naucze. Juz raz probowalem robic wszystko recznie i prawie bylo OK, okret rozpoznalem (ale dopiero z ok. 1000m :P), zmierzylem odleglosc, podalem kat, zmierzylem predkosc, wystrzelilem torpedy i... przeplynely przed dziobem namierzonego okretu :(. Takze chce narazie poznac "fizyke" gry, a porem sie zobaczy :). Zostawilem sobie tez kamerki, ale widze ze chyba je wylacze (np. widok na wrogi okret), zostawie sobie moze tylko action camera - jednak lubie sobie popatrzec jak to wszystko wylatuje w powietrze w ferii barw i dzwiekow ;).

Ach, gra juz mi sie zaczyna podobac. Plynac sobie na patrol na Atlantyk, po drodze w czwartym dniu natrafilem jakos na samotny brytyjski C2 Cargo. Byla godzina gdzies kolo 22, na zewnatrz panowal ogromny sztorm, jednak dwie topedy ladnie trafily w okret wroga... Niestety obie walnely w to samo miejsce - w rufe. Musialem uderzyc w sruby, po okret zwolnil. Niestety zal mi bylo posylac kolejna torpede, bo jeszcze na Atlantyk nie dotarlem, wiec postanowilem sie wynurzyc i postrzelac 88-mki :D. Niestety, okazalo sie, ze 88-mki nie strzelaja podczas sztormu :(, takze nadalem tylko komunikat do BdU o spotkaniu. Dziesiec minut pozniej otrzymalem odpowiedz... bym byl w przyszlosci bardziej agresywny :D. No nic, zaparkowalem obok Cargo i przyspieszylem uplyw czasu. Albo ktos przyplynie z pomoca, albo sztorm sie skonczy i moze uruchomie 88-mke. Sztorm sie skonczyl o 0:30... Popatrzylem sobie jeszcze na Cargo - ladnie przechylal sie na rufe - widocznie nabieral wody, jednak zbyt powoli abym mogl go zostawic ;). Takze, wystrzelilem z 10 pociskow z deck gun'a i dokonczylem dziela zniszczenia. Transportowca przelamalo na pol i poszedl lagodnie na dno... Niestety nikt nie zjawil sie mu z pomoca, mimo, ze siedzialem na widoku, wynurzony przez ponad 2h - malo prawdopodobne, ze uderzenie w sruby zniszczylo u niego radio. A wszystko dzialo sie u wejscia do kanalu La Manche.

05.04.2005
05:40
smile
[132]

sebna77 [ Chor��y ]

Mody sciągnięte, tyle że na subsimie nie jest juz aktulany link do Packa Dzwięków Dass Boot, nie moge tez znaleść alternatywnego linka.

Mógł by ktoś pomóc.

Dla bardzo zainteresowanych, jestem w posiadaniu wersji reżyserskiej (sporo dluższa a przez to lepsza!!) filmu Das Boot, na plytce DVD z oryginalna niemiecką scieżką i polskimi podpisami.

Pozdrawiam

05.04.2005
06:32
[133]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Zapraszam do kolejnej częsci

Oto linka --->

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.