Łosiu [ Prefekt ]
Forum CM: regulamin LIGI
Panowie, chciałem omówić, a raczej wyjaśnić kwestę kilku punktów regulaminu ligi:
---Para graczy może rozegrać nie więcej niż 3 gry ligowe w ciągu 30 dni
---Gracz nie może rozegrać z jednym przeciwnikiem więcej niż 30% swoich gier
Otóż chodzi tu o to by liga przedstawiała rzeczywiste osiągnięcia graczy. Mówiąc prościej dwóch czy trzech graczy grając ze sobą cały czas mogłoby w ciągu miesiąca objąć prowadzenie w lidze nie walcząc np. z Kłosiem, jej dotychczasowym mistrzem. To niedopuszczalne i właśnie, dlatego te ograniczenia. Jeżeli uważacie, że to zły pomysł proszę się wypowiedzieć.
woland_ [ Pretorianin ]
IMHO to bardzo dobry środek zapobiegawczy :) Swojego czasu myślełem nawet czy nie lepsza była by liga na kształt np.: piłkarskiej. Tzn każdy musi zagrać z każdym. W ten sposób rozwiązalibyśmy problem miarodajności wyników. Jest tylko jeden mały problem :) Liga zacząła by wtedy przypominać WB :( Były by straszne przestoje, po prostu nie wszyscy mogą grać tyle meczy. Wolna amerykanka jest jednak lepsza, ale odpowiednie limity powinny być.
Marder [ Konsul ]
Łosiu ------> Twoje założenia są całkowicie słuszne i powinny obowiązywać. Trzeba tylko sprecyzować te 30%, bo np rozegram dwie walki potyczkę i rewanż (z tą samą osobą co rozumie się samo przez się) i co 100% z jednym graczem. Dlatego należy założyć jakąś ilość pojedynków od której zaczęła by obowiązywać powyższa zasada np 7 walk.
jp2 [ Generaďż˝ ]
no nie wiem, ranking jest obliczany (zdaje sie) podobnie jak w szachach, tam nie musi grac kazdy z kazdym, najprostszą metodą na oszukanie jest zarejestrowac się jako 2 graczy i jednym z nich bić drugiegio ile wlezie ale po co? czy liga jest aż tak istotna?? każdy z każdym to IMHO nie najlepszy pomysł... (graczy przybywa za szybko, gra sie zbyt długo) może wstarczyłby mały przepis, że np. nie wolno tym samym graczem rozegrać więcej niż 2 ligówki pod rząd??
Radzik [ Pretorianin ]
Czyli, jak znów kiedyś zagramy z Igorem po LANie, mamy grać sparingi? Głupio trochę. :( Te x rozgrywek pod rząd można zawsze przedzielić jedną rozgrywką z kimś innym, więc reguła trochę sztuczna, ale określony maksymalny odsetek bitew z jednym tylko graczem to IMHO bardzo dobry pomysł.
Igor [ Centurion ]
Słusznie Radzik. To trochę bez sensu. 4 moje pierwsze ligowe rozgrywki grałem właśnie z tobą (3 po lanie i 1 pbem). I do czwartej rozgrywki włącznie rozegrałem z Tobą 100% swoich gier :-))
Łosiu [ Prefekt ]
test
oskarm [ Future Combat System ]
Łosiu---> ja i Szarik nie możemy zarejestrować swojej pierwszej rozgrywki, maile, które do nas doszły (po jakimś tygodniu czy dwóch) miały złe numery. Czy jest jakaś szansa jej zarejestrowania tej rozgrywki (brakuje potwierdzenia Szarika)? Ograniczenia w sumie słuszne, tylko limit by się jakiś przydał dla pierwszych walk. Poza tym zgadzam się z jp2, mam nadzieję, że nie ma w śród nas takich graczy dla, których wyniki w tabeli byłby tak ważne, aby dopuszczać się fałszerstwa.
Tad [ Pretorianin ]
Zapewniam Ciebie oskarm, że są tacy nawet wsród nas. :) Zasady muszą być takie, żeby maksymalnie utrudnić fałszerstwo, bo o zupełnym uniemożliwieniu nie ma mowy. Co do osób, dla których wyniki w lidze są ważne znam takiego jednego, kitóry planował sobie kolejność zgłaszania walk, żeby uzyskać jak najwyższą punktację. Oczywiście fałszerstwem to nie jest, ale dla mnie jest dosyć wymowne.
jp2 [ Generaďż˝ ]
Radzik, Igor -> mój pomysł miał na celu _ułatwienie_ liczenia, jest on równoważy z limitem 66,6% walk z jednym graczem, czyli dla Was korzystniej. Pomysł Łosia nie jest zły ale wymaga udokonalenia skryptu do obliczania ligi. Dla np. Szymona to pewnie łatwizna ale nie wiem czym mu sie chce. Ciekawy jestem opini pozostałych ligowiczów, ale ten wątek coś nie ma powodzenia :/
Kłosiu [ Senator ]
A propos rejestracji, to przydaloby sie automatyczne usuwanie zdublowanych wynikow. Z liga jest tak jak z forum - czesto z uwagi na slaby transfer nie dostaje sie potwierdzenia zgloszenia wyniku, a wynik jest zglaszany. Potem oczywiscie rejestruje sie wynik ponownie ( bo nie ma potwierdzenia) i sa juz zgloszone dwa rezultaty. Moze daloby sie wprowadzic do skryptu automatyczne usowanie takich samych wynikow? Poza tym, dlaczego rejestrujacy musi jeszcze raz potwierdzic wynik? Przeciez chyba wie co pisze, a jezeli wynik bedzie bledny, to nie potwierdzi go przeciwnik. Szymon, nie zrozum mnie zle, to rewelacja, ze jest automatyczna rejestracja wynikow, ale niektore rzeczy mozna jeszcze usprawnic ;-)
woland_ [ Pretorianin ]
Podpisuj się pod wszystkim co napisał Klosiu. Szymon, gdybym mógł nosiłbym Cię na rekach za to co zrobiłeś dla nas, ale faktyczine kilka rzeczy przydałoby się poprawić :)) Apetyt rośnie w miarę jedzenia :))
Marder [ Konsul ]
Potwierdzenie wyników przez obu graczy uważam za słuszne. Kłosiu -----> Zwróć uwagę że to jest tylko pewien skryp. Skąd ma wiedzieć kto go wypełnia i do kogo ma nie wysyłać informacji na pocztę ? Żeby było tak jak mówisz wypełniający musiałby specjalnie się logować żeby system wiedział że Kłosiu to Kłosiu. Ale po co komplikować.
Kłosiu [ Senator ]
Marder --> no w sumie masz racje, potrzebne byloby jakies haslo albo cos... W sumie to jest szczegol, bardziej mi chodzilo o te zdublowane wyniki.
oskarm [ Future Combat System ]
Tad---> Coż ... to smutne. Tym bardziej, że jedyną nagrodą za dobre miejsce jest szacunek kilku fanatyków tej gry a nie "dziwna" sława w stylu Małysza.
Szymon [ Konsul ]
Ograniczenia są już zaimplementowane Moim zdaniem są one potrzebne żeby wyniki były obiektywne. Jeżeli np. Felicjan pokona Mieczysława 147 razy (powiedzmy że to bracia i grają codziennie) a poza tym będzie miał jedną porażkę z kimś trzecim to mimo że będzie miał 1273 punktów, 1000 więcej od Kłosia, nie będzie to oznaczało że jest najlepszy tylko że jest zdecydowanie lepszy od Mieczysława. Kłosiu- jak słusznie zauważył Marder system nie wie kto zgłasza wyniku więc musi wysłać maila do obu graczy. Zdublowane wyniki - kiedyś sie tym zajmę ... na razie mamy z Łosiem możliwość podglądania zarejestrowanych gier i powtórnego wysyłania powiadomień z kodem potwierdzenia w razie problemów piszcie na maila Oskar -- w CMHQ na szczęscie nikt nie próbował kombinować ale mamy z Tadem smutne doświadczenia z innej gry. W potwierdzeniach głównie chodzi jednak o wyłapywanie pomyłek. Np. jest u nas trójka graczy która gra w sieci blokowej, nie pamiętają kto z kim grał i źle rejestrują wyniki