GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.154)

24.03.2005
00:13
smile
[1]

DariFula [ Dari Fula ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.154)


Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzednia część:

24.03.2005
00:15
smile
[2]

DariFula [ Dari Fula ]

... a ja sobie w Arcaterę pogram, a później może skuszę się na ... Gothic 2 ....

24.03.2005
00:17
[3]

Mastyl [ Legend ]

DariFula - w Arcatere pograsz mowisz ? :))) A probowales juz ? :)

24.03.2005
00:20
smile
[4]

DariFula [ Dari Fula ]

Mastyl --> dopiero co odkupiłem ją od ... jednego z kompanów tego wątku ... jest spolszczona, więc ... słyszałem, że dośc trudna jest, na razie instrukcję przeczytałem - w sumie zawsze tak robię ... najpierw czytam, później przechodzę do gry ...

24.03.2005
00:37
smile
[5]

Mastyl [ Legend ]

Ojoj. Zycze Ci aby sie spodobala. I nie bede wiecej niz pisal, a nuz...

w kazdym, razie ja mialem kiedys te gre :)

24.03.2005
00:57
smile
[6]

DariFula [ Dari Fula ]

Mastyl --> na razie sięgam po starocie, nie angażuję się w nowości, jak również nie mam innej określmy to "stałej" gry prócz Wizardry 8, bym w nią grał od lat. Najpierw była Cywilizacja, Settlers, Heroes and M&M i Age of Empires, kolejne części + dodatki, później Diablo, HellFire, Diablo II i Pan zniszczenia, kolejnym tytułem Wizardry 8 - to gry, które odebrały mnie setki godzin z żywota mego. W chwili obecnej wciąż szukam następcy Wiz8, a tytułów trochę jest - próbowałem w Morrowind, ale po tygodniu ... znudziło mnie się, teraz czekam na Dungeon Lords i na Age of Empires III, jak również z zaciekawieniem przyglądam się Gothic`owi II (Noc kruka) i ... WoW (w sumie Blizzard to jest) ... a może jeszcze jakaś inna gra mnie zaskoczy ...

pozdrawiam ...

24.03.2005
01:02
[7]

Mastyl [ Legend ]

DariFula - jesli nie razi Cie troszke archaiczna forma w CRPG, to moze sprobuj gry Demise ? Grac w to mozna pewnie latami. Acha - sprobuj tez, jesli jesczze nie proboweales Wizards and Warriors (autor Wizardry i Dungeon Lords).

Na Dungeon Lords tez czekam. A Gothica strasznie polecam, ale dungeonowka na miare Wiz 8 to zdecydowanie nei jest.

24.03.2005
01:15
smile
[8]

DariFula [ Dari Fula ]

Mastyl --> wiem, że Dungeon Lords nie jest takie jak Wiz 8, jest bardziej zręcznościowe jak podejrzewam i więcej ma z przygodówki, aniżeli z cRPG, ale takie gry też lubię, tymbardziej, że Wizardro i Might & Magico podobnych nowości to chyba multum wychodzi w chwili obecnej, aż żadnej nie znam godnej uwagi (no może prócz Gothic II noc kruka) ...

24.03.2005
02:06
[9]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Aschman----->>> Mac ma rację !!!! Próbuj do skutku.

24.03.2005
08:48
smile
[10]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Heh... nie mam czasu na granie...

DariFula --> popieram przedmówców. Spróbuj sięgnąć po Demise i UltimeIX.
Demise - typowy dungeon crawler, długi, trudny, ale niesamowicie wciągajacy. Niewiele osób go ukończyło, ja też sie poddałem w trakcie, ale obiecałem sobie, że jeszcze kiedyś spróbuję. W sumie - hardcore dla erpegowców.
UUltima IX - typ cRPG, który najbardziej lubię - dobre połączenie ciekawego i rzobudowanego świata z koniecznością zaliczania lochów. Nie bez wad, ale masa radości.

24.03.2005
09:07
[11]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Dość ciekawe są też Wasze uwagi na temat KOTOR'a. Kiedyś przymierzałem się do zakupienia tej gry, szczególnie, że staniała, ale napotkałem sporo opinii na jej temat, które mnie zniechęciły. Wolę zainwestować w Sacred.

Zastanawiam sie, czy Dungeon Lords ktoś łaskawie wyda w naszym pięknym kraju, czy podzieli los W&W albo Arx Fatalis.

24.03.2005
10:18
smile
[12]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mr.Kalgan- ->Próbowałem, naciskałem na każde dzwi i każde mi odbierają życie:P

24.03.2005
10:26
[13]

Mastyl [ Legend ]

Ale Wiz'n'Warriors w koncu zanlazla sie w jakims cover CD.

Co do Arxa - bardzo czekam na sequel. Zapomnialem ze w ogole robia.

I dobrze ze sobie przypomnialem o UO. Jak zwykle jej nie dokonczylem - gdzoes w okolicy czwartego dungeonu ( tego, w ktorym uwieziona zostala Raven ). Ale gra tez bardzo dobra.

24.03.2005
10:29
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ashman --> Możliwe, że wcześniej trzeba wejść na górne piętro podejść do ołtarza zabrać gong i wytłuc wszystkie szkielety, które pojawią się po usłyszeniu gongu.. a dopiero potem klikac po drzwiach do środkowego pomieszczenia.

24.03.2005
10:36
smile
[15]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Mac, Aschman ---> raczej nie, bo klucz do pomieszczeń z gongiem, itd. dostajesz dopiero po zdobyciu wszystkich kluczy tam na dole.
Prawidłowa kolejnośc jest taka jak podana w tamtym linku poprzednim. N,E,W,S. Nie powinno Ci "ZAP" robić :)

24.03.2005
10:42
smile
[16]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mac- ->Ja już tam byłem i wszystkich wytłukłem:P

Hellmaker - ->Dalej Zap pisze:(

24.03.2005
11:06
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hellmaker --> Ale ja mówiłem o ty gongu na ołtarzu w wielkiej sali ze szkieletami.. po zbliżeniu się do niego pojawiają się właśnie te szkielety:)

24.03.2005
18:45
[18]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Hm, Wizards and Warriors nie doczekało się wydawcy na naszym rynku? Mi się wydawało, że LEM wydawał tą grę, mogę się jednak mylić...
Jakby ktoś był zainteresowany, to w EMPIKU w Warszawie na Marszałkowskiej od kilku miesięcy leży sobie duże kartonowe pudełko W&W (ale skąd skombinowaliby taką grę, jeśli nie ma polskiego dystrybutora?). Tylko cena zniechęca - 169zł :(
Jeśli chodzi o Arx Fatalis, to wciąż mam nadzieję, że pojawi się w jakimś piśmie.

24.03.2005
22:01
smile
[19]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

W&W za 169 zł w Empiku? Gratulacje. Szkoda, że nie zauważyli, że rok temu gra była w CDA.
BTW. Gra faktycznie była w sprzedaży, ale od początku byla droga i zdaje się, że nikt jej nie wydał tylko poprostu sprowadził z zagranicy. To chyba możliwe?

25.03.2005
14:32
smile
[20]

Mamret [ Centurion ]

Piotrek --> Sklep z Might&Magic 3 jest w samym centrum Dublina. Cena gry jedyne 4EUR.

Pozdrawiam

25.03.2005
22:19
[21]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Demo Dungeon Lords wyszlo - na razie na Gamespot. Czekam na mirror na "piekielku" :)

25.03.2005
22:24
smile
[22]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

_Luke_ - ->A ile to cudo waży,bo nie wiem czy mam szykować miejsce czy iść do kolegi:)

25.03.2005
22:25
[23]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Duzo, ponad 300mb

25.03.2005
22:32
smile
[24]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

_Luke_- ->Eee więc trzeba iść do kolegi:) A duże to coś ma wymagania?

25.03.2005
22:36
smile
[25]

DariFula [ Dari Fula ]

... jest demo Dungeon Lords ... wielkie dzięki za info ...

25.03.2005
22:56
[26]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Na Worthplaying już jest:> Ale transfery są zaledwie w okolicach 30kB/s więc pogram dopiero jutro:|

25.03.2005
23:06
smile
[27]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mac- ->30kb!!!Też tak chce.U mnie max to 10kb :P A co to za gra?

25.03.2005
23:10
[28]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Aschman --> Najnowsze dzieło Davida Bradleya odpowiedzialnego za serie Wizardry i Wizards & Warriors.. tryb TPP, a'la Gothic, ale bardziej hack & slashowy:)

26.03.2005
02:00
smile
[29]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Doczekalem sie :) Z piekielka leci 70kB ale nie chce mi sie teraz czekac godziny... jutro podziele sie krytyka :P

26.03.2005
07:43
smile
[30]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Dzięki Panowie za info.
Już ściągam. Wieczorem liczę na opinie.

26.03.2005
10:05
[31]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pograłem trochę w demo i jestem dobrej myśli:) To w zasadzie Beta Demo, bo sporo rzeczy jest jeszcze niedociągniętych, szczególnie walka wręcz, która jest koszmarna. Brak również jakiejkolwiek mapy i minimapy. Ciekawie rozwiązano magię, w której czary posiada się w pewnej ilości na początku, a potem znajduje przy zwłokach potworów, tak jak np. strzały do łuku w Diablo 2. Możliwe jest, że istnieje możliwość noclegu odnawiającego bazową ilośc czarów, ale tego nie udało mi się stwierdzić. Bardzo przypadł mi do gustu system rozbrajania pułapek. Coś a'la Wizardry 8, ale wymaga refleksu (jeśli posiada sie dobry wytrych, to rozbrojenie jest proste, natomiast bez wytrychu to już trzeba mieć naprawdę niezłe wyczucie). Została jeszcze magia runiczna i demonologia,których nei zdążyłem sprawdzić, ale to niestety zrobie dopiero wieczorem (porządki świąteczne:P ).

26.03.2005
10:10
[32]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac --> co można zwiedzić w tym demie?

Zagrałem tylko chwilę, szedłem przez jakieś zarośla, wyszło pare szkieletów i mnie zatłukło. Na razie nie mam czasu na więcej.

Nastawienie mam też jak najbardziej pozytywne.

26.03.2005
10:16
[33]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Baltazar --> Jeszcze całego dema nie przeszedłem, ale zdaje sie że początkowy obszar zewnętrzny i 1 podziemie. Swoją droga już widać, że Bradley maczał palce w lochach, podejrzewam że w pełnej wersji nie zabraknie długich, pokręconych podziemi z kupą wajch, pułapek i zapadni:P

26.03.2005
11:32
[34]

Mastyl [ Legend ]

A jak grafika i wymagania ?

26.03.2005
11:38
smile
[35]

DariFula [ Dari Fula ]

... no i ściągnąłem sobie to demko transferem ok. 40 kb z jakiegoś US servera, teraz idę ze święconką, później obiadzik i ... czad ....

26.03.2005
11:56
smile
[36]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

mam nadzieję że nie rozpędzi sie z dungeonami do stopnia Daggerfall :))) Tam to dopiero były chore dungeony - jak sobie przypomnę jak sie szukało jednej cholernej mumii przez kilka godzin ... :)

26.03.2005
11:57
[37]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Grafika niczego sobie, ale bez fajerwerków.. natomiast gra potrafi czasem solidnie przycinać na moim sprzęcie (Celeron 1,7 GHz, GF 6600 GT, 512 MB RAM).. no ale to Beta więc w pełnej wersji może być szybciej.

26.03.2005
12:02
[38]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Potrzebuje pomocy.

mathen (11:55)
kogo ty miales
mathen (11:55)
na wizardy 8
mathen (11:55)
w timie?
mathen (11:55)
bo chyba od nowa
mathen (11:55)
druzyne zrobie
mathen (11:55)
ta za slaba jest

:-))))

Chcialbym sie Was poradzic. Poprosze o build swietnego teama do wiz 8. Wielu z Was zna ta gre jak swoja kobiete, wiec pomozcie mi :) Najlepiej z objasnieniami :)

Ja myslalem o tanku (warrior w 1 lini), obok niego samuraj (krytyki), z tylu ninja, mag i kaplan ..

Naprawde potrzebuje porady

26.03.2005
12:10
smile
[39]

DariFula [ Dari Fula ]

Drużyna do trzech, czterech postaci w teamie są najlepsze ... awansują dośc szybko a ofensywnie nie są słabsze od teamów z sześcioma postaciami ... zależne jest też na jakiej adeptach magii chce się oprzec team ... jedno jest pewne, zamiast wojownika lepiej wziąśc albo samuraja, albo mnicha, a jak nie zależy nam na krytykach to łotrzyk najlepszy (jeszcze coś zwinąc postrafi, zameczkiem się pobawi...)

26.03.2005
12:13
[40]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

darifula > dokladniej, dokladniej ! Z za i przeciw :)

Dzieki wielkie, bardzo liczylem wlasnie na Twoje odpowiedzi.

26.03.2005
12:24
smile
[41]

DariFula [ Dari Fula ]

Team mały: Łotrzyk, Samuraj, Lord (kapłan, bishup) ... cała trójka przód i atak, jeżeli natomiast zamiast Lorda - kapłan lub bishup, wówczas łotrzyk, samuraj - odpowiedzialni za walkę (pierwszy szereg, kapłan/bishup leczy, rzuca osłony i wspomaga ofensorów np. nadczłowiekiem ... no a później zabija z życzenia śmierci w dalszej części gry ... łotrzyk zamkami się również zajmuję, jak i wedle stylu gry kradzieżą (buławy od Szamana w Tryton dla lorda - można go też zabic i trafic szczęśliwie, lecz trzeba by na 16 level`u postaciami bodajże) ... bronie - łotrzyk miecz + tarcza (najlepiej te sygnowane przedrostkiem "light" - ale nie koniecznie), samuraj - miecze (Bushido jest w 100%, Muramasa Blade losowe, oraz za golemem w jaskini jest zaklęte wakizashi) - lord wedle gustu (miecz + w lewą dłoń buawa Diamond eyes - dwie 100% lokacje w grze - szaman i ziemianka lorda śmierci) ...

26.03.2005
12:26
smile
[42]

DariFula [ Dari Fula ]

Team duży:

Łotrzyk, Samuraj/mnich, łowca (wskazany elf dla łuków, mook dla miecza olbrzyma), wynalazca, kapłan, mag/alchemik ...

26.03.2005
12:32
smile
[43]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

dzieki

26.03.2005
12:43
[44]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Pogralem troche w DL i mam mieszane odczucia. Mianowicie, jak juz wspomnial Mac - walka wrecz jest totalnie spierdzielona. Blade of darkness jest o pare dlugosci dalej, niedoscigniony wzor (a ile ta gra ma lat...). Walka magiem z kolei jest banalnie prosta - czary sa b. mocne (pewnie zostanie to zmienione w pelnej wersji, z reszta dostepne czary szybko sie "wyczerpuja"). W demie bladzimy po buszu (brak wyzej wspomnianej przez Mac'a mapy). Fajne na pewno prezentuja sie wspolczynniki naszego bohatera i dodatkowe umiejetnosci. Grafika jest niezla ale ostro przycina (athlon 3200+, 1gb ram, r9800pro). Gierka ma potencjal ale boje sie, ze wyjdzie z tego kicha...

26.03.2005
13:14
[45]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Na szczęście Mapa na pewno w pełnej wersji będzie, bo w grze występuje zdolność kartografii, która w demie jest niestety niedostępna.. natomiast podziemia to po prostu cudo! Gram juz pare godzin i jeszcze z nich nie wylazłem, a to dopiero pierwsza lokacja! Finałowe podziemia to pewnie będzie coś na miarę Tomb of Varn w MM6 :D

26.03.2005
13:44
[46]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Przelazlem cale demo :P Mac, jakie pare godzin?? :) Zupowalem NINJUTSU na poziom 6 i rozwalam gobliny jednym ciosem :D Fajne jest to, ze na bank - mimo liniowosci gry - bedzie mozna do niej wrocic i przejsc zupelnie inna postacia (chyba, ze komus bedzie sie chcialo nabijac super wysoki level i tworzyc bohatera-supermana). Dobrze by bylo, gdyby te punkty rozwoju byly w deficycie i zeby nie starczylo na wszystko. Szkoda jednak, ze walka mimo wszystko zrobiona jest na bicie na pale...

26.03.2005
13:45
[47]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Zapomnialbym - plywanie wyglada gorzej niz w Ultimie9/Gothicu. Nie wspominajac o Tomb Raiderze 1, lol :)

26.03.2005
20:22
smile
[48]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Luke --> Ja grałem czystym magiem i trochę więcej mi to zajęło.. no ale dwie godziny to może rzeczywiście przesada...


Btw. udało mi się przez góry ominąć wejście do Fargrove.. miasto jest niestety wybrakowane i widać jedynie bramę na zdjęciu oraz bramę zachodnią. Po przejściu przez bramę zachodnią, gra nie załadowała się z powodu braku pliku z ładowanym obszarem. A miałem nadzieję że zrobili tylko symboliczną blokadę na potrzeby dema i dalsze rejony będą dostępne :P

26.03.2005
20:33
[49]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Podoba mi sie klimacik. Już czuję, że będę miał masę radości z tej gry.
Walka wręcz jest rzeczywiście ciężka - przerzuciłem się na magię i nie miałem już takich kłopotów. Jak na betę nie jest źle. Lochy fajne.
Gra przypomina poprzednie produkcje Bradleya - podobnie wyglądają opcje dialogowe, podobnie, niestety zapowiada się sterowanie - mam nadzieję, że nie zapomną o quick savach, te szarozielone lasy zupełnie jak z W&W, a i tak samo włazi się do lochów (po pociągnięciu dźwigni gra doczytuje odpowiedni fragment). O otwieraniu pułapek Mac już pisał

Nie chce mi sie przechodzić całych lochów. Wracam do CoD i czekam na pełną wersję.


26.03.2005
20:53
smile
[50]

DariFula [ Dari Fula ]

... niezły ten Dungeon Lords, tak jak się spodziewałem ... jednakże jest jakaś mapa, bo trochę się w tym gubię i jak się rzuca czary mary ... ???

26.03.2005
21:06
[51]

Mac [ Sentinel of VARN ]

DariFula --> Nie wiedzieć czemu, autorzy zamieścili jedynie mapę niedostępnej w demie lokacji Fargrove.

Żeby rzucać czary należy je wpierw przenieśc na pasek czarów. Trzeba więc najpierw wejśc do ekwipunku (klawisz 'e'), przejśc do zakładki z magią (np. Arcane) i trzymając kursor na którymś z czarów wcisnąć na klawiatrze cyfre od 1 do 8, bo tyle miejsc ma pasek czarów. Potem wystarczy nacisnąc na klawiaturze cyfre do której przyporządkowaliśmy czar (można przy tym wcisnąć klawisz 'f' który otworzy pasek czarów) i przyciskiem ataku rzucasz czar.

26.03.2005
21:09
[52]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

A jesli po rzuceniu czaru chcesz dalej mlocic mieczem - wciskasz Q.

ps. na forum isonews lameriada jedzie po Dungeon Lords jak po lysej kobyle. DL = nie dla idiotow, lol :)

26.03.2005
21:28
smile
[53]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Luke --> I jeszcze narzekają, że jest koszmarnie trudna:P Pomijając grę magiem, nawet grając wojownikiem po bliższym zapoznaniu się z combosami i z użyciem tarczy gra nie jest jakims wielkim wyzwaniem. Może tylko walki z nietoperzami są nieco irytujące.

26.03.2005
21:54
[54]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mac -> narzekaja ze nie moga w nic trafic :P ale szczytem wszystkiego jest niestety pewien glupek (polak... :|), ktory nie moze czegos tam otworzyc i wyzywa Bradleya... Sa ludzie i parapety, heh

26.03.2005
22:05
smile
[55]

DariFula [ Dari Fula ]

Mac --> dzięki, muszę do tego dojśc z tymi czarami wg Twych wskazówek.

... Odnośnie walki wręcz, to z początku myślałem, że tylko macha tym mieczem za pleców, ale mysza + kombinacje strzałkami i klawiszami A,S,D można pokombinowac ... Q to zmiana na łuk (w mym przypadku) E -, hm. zapomniałem, R - wskrzeszenie, a mapa ??? nie ma ... zajebiście ...

26.03.2005
22:09
smile
[56]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Luke --> Ten koleś nie po raz pierwszy daje pokaz swojej głupoty.. dośc powiedzieć, że jego głównym zajęciem na isonews jest jeżdżenie po wszystkich polskich produkcjach. No a co do jego problemu z wajchą..bez komentarza.. najlepiej pewnie żeby wajcha była tuż obok drzwi, które otwiera.. to by była dopiero frajda i satysfakcja rozwiązać taką zagadkę!

26.03.2005
22:11
[57]

Mac [ Sentinel of VARN ]

DariFula --> Grunt że będzie mapa w pełnej wersji.. i to całkiem ładna (można sobie obejrzeć jedną - znajduje się w podkatalogu maps). Mam tylko nadzieję, że będzie też czytelna pod kątem pięter.

27.03.2005
14:20
smile
[58]

Bogas [ Senator ]

Ech, czyli nici z pogrania sobie w DL :/
Za to wątek się rozruszał :)

Przynajmniej doszedł do mnie Demise wygrany na Allegro.
Tyle czasu na niego polowałem i wreszcie się udało :P

Luke- Mógłbyś dać linka do tego wątku Isonews?

27.03.2005
16:06
smile
[59]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Widzę, że okiełznaliście system walki wręcz. Dobrze, że się da.
Jeśli gra ma być trudna, to bardzo mnie to cieszy. Martwi mnie tak naprawdę brak polskiego wydawcy. Skoro mamy już betę - demo, to niebawem można oczekiwać pelnej grywalnej wersji. A u nas nic. Zobaczycie skończy jak Arx,W&W... i pewnie coś by się jeszcze znalazło.
Nieobraziłbym sie za wydanie w jakieś dobrej grze, jak Painkiller, za 20 zł w wersji Pl.
Miłego świetowania.

27.03.2005
17:12
[60]

Mastyl [ Legend ]

Na pierwszy rzut oka DL wyglada bardzo fajnie, ma ladna grafike, fajny sposob walki i interakcji z NPC, i taki solidny rozowj postaci.

Ale to demo akurat chodzi mi wolno, no i sterowanie jakos tak "plywa".

Ale to, mam nadzieje naprawia w pelnej. Ogolnei gra zapowida sie dobrze, a nawet bardzo dobrze.

27.03.2005
20:07
smile
[61]

Bogas [ Senator ]

A grał może ktoś w demo Bards Tale?

27.03.2005
21:50
smile
[62]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ja nie grałem, bo konsolowe cRPGi w stylu BG: Dark Alliance wychodzą mi już bokiem:/

Pojawiły się cieplutkie jeszcze screeny z cRPGA FPP "Minions of Mirth". Gra powoli wchodzi w fazę Beta, więc za pół roku może w nią pogramy:)

27.03.2005
21:52
smile
[63]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I to co tygrysy lubią najbardziej:)

27.03.2005
22:03
smile
[64]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac, dzięki za info o grze. Nie wiedziałem, że cos takiego powstaje.
Zapowiada się ciekawie.

Dorzuce link do oficjalnej strony

Zdaje sie, że w tym roku pojawi się pare ciekawycg erpegów. Oblivion też jest na horyzoncie.

29.03.2005
21:29
smile
[65]

Monastor [ Centurion ]

Całkiem ładne to Dungeon Lords... Kiedy to ma wyjść ???

29.03.2005
22:58
[66]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Monastor --> 20 kwietnia, ale nie zdziwię się jeśli znowu opóźnią. No i jeszcze nie ma polskiego wydawcy:(

30.03.2005
01:30
smile
[67]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Hell - e tam przesadzasz, wlasnie w Daggerfallu bylo to pieknie zrobione, ja pamietam jak lapalem Deadry do sloikow :) Ile ja sie ich naszukalem, a jak juz znalazlem to mi wpiep.... :/
Ale zabawa byla przednia, jazda na koniu awanse i rozna fajne rzeczy typu wlamywania sie do sklepow ;D haha !

30.03.2005
19:26
smile
[68]

Monastor [ Centurion ]

Bodziu -> Wiesz co... chyba wolę Morrowinda z klejnotami dusz :P
Daggerfall szybko mnie znudził, jest trochę zbyt rozbudowany (i raczej pusty) i trudno się w nim połapać... I jeszcze te błędy <_<

Przy okazji, przedwczoraj skończyłem morrowinda... Po ukończeniu gry na 16-tym levelu (na końcu było ciężko :/ ) bawiłem się trochęzaklinaniem...

Okazało się że nie tylko w MM można mieć na końcu blastery ;) Jutro dam screena

01.04.2005
18:26
[69]

Bogas [ Senator ]

Poszukuję najnowszego patch do Demise.
Znacie może jakiś adres skąd mogłbym go sciągnoć?

01.04.2005
20:08
smile
[70]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

https://www.patches-scrolls.de/
ja bym szukał na tej stronie, mam nadzieję, że będzie :)

01.04.2005
20:21
smile
[71]

Bogas [ Senator ]

Wielkie dzięki.
Nie wiem czy to najnowszy patch ale zawsze to coś. A strona się bardzo przyda na przyszłość.
Przy jednym nawet piszę: polish release. Jak rozumiem jest to patch do Demise z przetłumaczoną na polski pomocą? Czy może ja o czymś nie wiem, i wyszła polska wersja?

01.04.2005
20:23
[72]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Polish release oznacza najprawdopodobniej wersje patcha do polskiego wydania, niekoniecznie po polsku.

01.04.2005
20:40
[73]

Bogas [ Senator ]

Tylko w takim razie, po co oddzielny patch skoro obydwie wersje nie powinny się niczym różnić?

01.04.2005
20:46
[74]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Nie powinny ale widocznie sie roznia. Moze byc to chociazby kwestia uzytych zabezpieczen.

01.04.2005
21:39
smile
[75]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bogas --> Obawiam się że najnowszy patch do Demise nie jest dostępny dla polskiej wersji. Demise został wykupiony przez Pharaoh Productions, którzy wydali go ponownie w wersji 1.1, która to jest dystrybuowana przez sklep internetowy i niekompatybilna z wcześniejszymi wersjami Demise rozprowadzanymi min. w Polsce. Do tej wersji wyszły też później patche, a już niebawem także dodatek Ascension. Pozostaje kupić jeszcze raz wersję 1.1 lub obejśc się ze smakiem (trzeciej możliwości nie ma - sprawdzałem;).

01.04.2005
21:53
[76]

Bogas [ Senator ]

Mac- Ale ja nie mam polskiej wersji :)
Po prostu na stronie podanej przez Piotrka zobaczyłem patcha i zadałem pytanie czy wyszła polska wersja. Ale dobrze wiedzieć ze dodatek na mojej wersji nie pójdzie. Może gdzieś, kiedyś trafię na wersję 1.1.
W każdym razie, mam rozumieć ze patch na tej stronie jest najnowszym, jeżeli chodzi o wersję 1.0? A może wydanie z PC World Komputer nie wymaga już patch’owania?

01.04.2005
22:36
[77]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Kiedyś też szperałem za patchami do demise i nowszego niż 1.00r3 nie udało mi się znaleźć, także prawdopodobnie jest to ostatni patch do wersji poniżej 1.1.

05.04.2005
12:01
smile
[78]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Pytanie dotyczace Wizardry 8.

Jak wejsc do wiezy Medrca w Arnice ?

05.04.2005
12:09
[79]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Maevius --> Do wieży mędrca wchodzi się teleportem z Zamku Rapaksów.. Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba znajdował się on w pokoju królowej.

05.04.2005
12:11
smile
[80]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Dzieki

05.04.2005
15:37
[81]

Katane [ Useful Idiot ]

W pokoju krolowej byl teleport bodaj do Arniki, to wiezy Savanta byl chyba ukryty za sciana w pokoju krola.

05.04.2005
17:13
smile
[82]

DariFula [ Dari Fula ]

Maevius --> ... pomieszczeniu króla znajduję się ten teleport, za takimi "pochyłymi drzwiami" tak jakby ... obok tych drzwi jest w ścianie mała dziurka, trzeba troszkę poszukać, jednakże potrzebny jest klucz króla do tego pomieszczenia. ów klucz znajdziesz ... w jednym z pomieszczeń w Zoo (bodajże Bawialnia się zwało) jest taka figurka z włócznią, którą trzeba uprzednio nakręcić, a następnie zmusić do poruszenia ... zaczepi wówczas stojące obok niej wyro, a ów wyro odsłoni dziurę w podłodze, do której wskoczyć trzeba ... a klucz będzie na stole leżał ... nie sposób przeoczyć ... .

Pozdrawiam ALL ...

05.04.2005
17:54
smile
[83]

Monastor [ Centurion ]

a może teleport był w siedzibie T-rang... kto wie :) ;) :P
Nie, nie... czekajcie... W Trynton... albo chyba na bagnach...
Zaraz, a może w Bayin ( jak to się pisało <_< )

05.04.2005
17:57
smile
[84]

DariFula [ Dari Fula ]

... teleport do wieży Mędrca był u Rapasków ... w zamku ... na pięterku ... w pomieszczeniu króla ... w grze Wizardry 8 ... :)

... zapomniałem dodać ...

05.04.2005
21:22
smile
[85]

Monastor [ Centurion ]

Byłbym zapomniał...
Zrobiłem małe porządki na swojej stronce, myślę że warto ją odwiedzić :P

06.04.2005
18:14
smile
[86]

smugg [ Junior ]

Mam problem w MM7. Zamek Harmondale, więzienna część. W jednej z cel jest wejście do tunelu. I nie moge dojść do końca, Czy komuś się to udało? A jesli tak, to w jaki sposób. Z góry dziękuję :D

06.04.2005
18:27
[87]

Monastor [ Centurion ]

smugg --> Chodzi ci o to, że nie mieścisz się w dziurze ??? Czy może o coś innego?

Jeśli dobrze zgadłem, jest to pospolity problem ;) Spróbuj wejść do dziury i trochę się pomiotać... Powinieneś do niej wpaść...

Jeśli to nie to, napisz coś więcej bo nie wiem o co chodzi...

09.04.2005
13:55
smile
[88]

DariFula [ Dari Fula ]

... jak myślicie, kiedy minie ten szał WoW ... choć coś mnie się tam o uszy obiło, że Blizzard szykuje kolejnego cRPG, ale nie wiem, czy to ma być MMO, czy też taki do single player ... ???

09.04.2005
13:58
[89]

VOSTOK [ Konsul ]

Szał minie jak ludziom skończą się $$, jedzenie, umrą z wycieńczenia, powyrzucają ichz pracy, uczelni itp. :P.

panowie czy jest jakiś sposób coby MM7 odpalić na winXP ??

09.04.2005
14:13
[90]

Katane [ Useful Idiot ]

Mi chodzi bez problemow.

Chyba tylko trzeba wylaczyc akceleracje dzwieku.

09.04.2005
14:34
smile
[91]

Monastor [ Centurion ]

VOSTOK --> Wyłącz akcelerację dźwięku i włącz grafikę w trybie programowym ;)

09.04.2005
14:37
[92]

Mac [ Sentinel of VARN ]

DariFula --> Mi już szał minął dawno.. i to nawet nie z braku kasy (choć to też).. ostatnie pół miesiąca abonamentu zmarnowało się, bo i tak nie grałem:)

Obecnie tłukę w klasycznego crpg FPP - Anvil of Dawn. Naprawdę przyjemna gierka, aczkolwiek dłużej niż godzinke dziennie nie da się w to grać:)

Vostok --> U mnie po zainstalowaniu Service Packa 1 i uruchomieniu gry w trybie windowsa 98 chodzi bez problemu.

09.04.2005
15:11
smile
[93]

VOSTOK [ Konsul ]

A u mnie nic niepomaga :(. WinXP z SP2.

09.04.2005
15:58
smile
[94]

Monastor [ Centurion ]

MM7... to na pewno MM7 ?

Wszystko powinno być cacy... teoretycznie... Popytam ludzi z zagranicy.

09.04.2005
16:02
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

No skoro SP2 to chyba nic dziwnego.. przeciez z SP2 podobno wysypuje się kupe gier,które chodziły dobrze pod SP1.

09.04.2005
16:03
smile
[96]

VOSTOK [ Konsul ]

Tak, to niestety chodzi o moja kochana MM7. MM8 mi chodzi, a przeciez te gry sie praktycznie nie różnią...

09.04.2005
19:03
[97]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Ja z uporem maniaka trzymam się W 98 SE (a i to mam w MM6 kłopoty z dźwiękiem). Jednak pomału zaczynam dojrzewać do systemowej rewolucji. Tak, czy owak postawię na dwusystemowość, na pierwszym dysku 98 i po jego instalacji upgrade do......... no właśnie XP? Loghorna?.

10.04.2005
12:17
smile
[98]

Dayton [ Generaďż˝ ]

Eh kurde widze ze pompujecie numer watku na sile :) po co zakladac nowy watek przy 103 odpowiedziach ? i sie zle dopislaem ale nic.. to jeszcze zapytam raz tutujaj :)

Mam problem - padl mi hdd i szlag trafil moje ambientowe mp3 z falloutow, skad moge to sciagnac ? oficialnej strony juz brak, na no mutants allowed nie widze ani na kilku innych o falloucie, moze ktos zna jakis mirrorek ? :) ah i jeszcze by fajnie bylo gdyby byly one podzielone na 2 cd... tzn zebym byly oddzielnie z f1 i f2 a nie jedna paczka :)

10.04.2005
12:24
smile
[99]

VOSTOK [ Konsul ]

Eh kurde widze ze pompujecie numer watku na sile :) po co zakladac nowy watek przy 103 odpowiedziach ? i sie zle dopislaem ale nic.. to jeszcze zapytam raz tutujaj :)

Wiesz, to się nazywa TRADYCJA. Nowy watęk był ZAWSZE zakładany przy 100+ postach....

10.04.2005
12:45
smile
[100]

Dayton [ Generaďż˝ ]

VOSTEK --- a to przepraszam :) ale na forum wszedzie jest 200 wiec skad mam to wiedziec, we wstepniaku powinna byc wzmianka o tym

10.04.2005
12:50
smile
[101]

Raf [ Pretorianin ]

Dayton -> Wstępniak też ma długie tradycje i raczej wątpię, że ulegnie zmianie. Po prostu ten cały wątek ma bardzo długą tradycję :). Nie jest on chyba popularny wśród nowych użytkowników – można powiedzieć, że to taki relikt przeszłości – bardzo dobrej przeszłości:)

10.04.2005
12:55
smile
[102]

VOSTOK [ Konsul ]

(...)że to taki relikt przeszłości – bardzo dobrej przeszłości:)

<----

Pamietam jak wyszło Wizardry 8, kilka watków zdominowały dyskusje o tej wspaniałej gierce.
Teraz takich gierek już nierobią...

10.04.2005
12:58
smile
[103]

Dayton [ Generaďż˝ ]

Raf --- >>> nie, no kurde :) rozbrajacie mnie tymi tradycjami ;) hehe :) ok, niech i wstepniak zostanie a moze zrobic wstepniaka 2 postowego i w 2 czesci zrobic jakies nie-tradycyjne-info ? :) Hmmm az balbym sie tutaj zapytac o nie-tradycyjnego-crpga :DDDD

10.04.2005
12:59
smile
[104]

VOSTOK [ Konsul ]

Coby (pietnowanej przez niektórych) tradycji stało się zadość, zapraszam do wątku o nr. 155

10.04.2005
13:03
[105]

Dayton [ Generaďż˝ ]

Pamietam jak wyszło Wizardry 8, kilka watków zdominowały dyskusje o tej wspaniałej gierce.
Teraz takich gierek już nierobią...


<<<---- a tutaj sie zgodze... prawda ze TAKICH juz nie robia...nie tylko crpg, ale i inne gatunki staly sie z grubsza mniej ambitne i grywalne :(

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.