GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Saga Baldur's Gate (BG I część 154, BG II część 137)

23.03.2005
17:44
smile
[1]

Sloug [ Pretorianin ]

Saga Baldur's Gate (BG I część 154, BG II część 137)

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...
....

Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethtorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

Oto początek nowej opowieści... Shadows of Amn...
********************************************************************************************



Gawędzą i zabijają problemy:
- @lb@tros, lata tu i tam, pomagając nam,
- Aurelinus, North Tales of the Sword Coast Master,
- Bogas,
- Bregan aka. Czapajew, raczej już Bregajew... Breguś!! kurna...
- davhend, w świecie magii znany jako David Hend... śpiewa, tańczy, lubi zapach pomarańczy...
- Dwalin, specjalista w dziedzinie gry wieloosobowej, ale nie potrafi stworzyć działającego serwera,
- ELrohir, taki sobie mały nikt...
- gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG,
- Hathor, Pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej Północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi,
- HopkinZ, praworządny dobry kapłan... bleh, nawraca nas tutaj swoją prozą i poezją.
- Igor z Moskwy, zwykły ludzik, gdzie mu tam do zabójców, magów czy nekromantów,
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwycięzca w boju o Magiczny Glejt Rycerski,
- Lesaonar,
- Mask, miejscowy bard z powodzeniem opisujące dzieje bohaterów Wybrzeża Mieczy,
- Marksman, kusznik w cichych ciżmach i przewiewnym płaszczu, brunatny kaptur osuwający się na oczy przesycone bystrym spojrzeniem wyszukującym swego celu...
- M'Rek, z uporem wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy,
- Mr.Kalgan,
- Presio aka Serafin aka Presi0 aka M0rte aka Gul'dan aka Kresselack, ech...
- Regis,
- Sloug, Jedyny Dzierżyciel Prawdy Objawionej tudzież Wielki Reformator ;)
- Soll,
- Van Gray,
- Zacker,
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek


W stanie spoczynku:
* Aschman, Attyla, Ayertienna, BarD, Belt, Bullzeye_NEO, Carrignarone, Cicha śmierć aka Cś, Danera, Earina, Edwin, Eliash, Grjgori, Hayabusa, Ines, Korgan, Łupieżca~Umysłów~, Mastyl, Minas Morgul, Olo_M, Raistlinek, Sakhar, Tal_Rascha, Valencis,


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

UWAGA!

Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji, 9 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary, trochę humoru...

NTotSC i patche do niego można pobrać na Zapomnianej Wyspie (www.isle.px.pl/download.htm).

Tajemnice Wybrzeża Mieczy do BG I i Nowy Świat do BG II to kolejne polskie mody - aktualnie w fazie produkcji. Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje się tutaj - https://www.isle.px.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=71

UWAGA! Do grania poprzez net silnik Infinity wymaga odblokowanych portów 47624 oraz 2300-2399 zarówno dla połączeń TCP i UDP. Oznacza to, że można ominąc problem braku zewnętrznego IP. Bhaal czeka...

Link do poprzedniej części:

23.03.2005
17:47
smile
[2]

Sloug [ Pretorianin ]

"To jedymy z tem koksym!" z "Proroctw" Marksmana :)

23.03.2005
18:30
[3]

Evearain [ Pretorianin ]


to ja pozwolę sobie ponowić pytanie w nowym wątku:

"mma jednak mały problem, z której lokacji można dostać się do Lasu Ostrych Kłów (tam gdzie idzie się szukać siostry tej elfki z Cormanthoru, spod Friendly Arm), bo cały czas, mam to zaznaczone na mapie, ale nie mogę tam pójść, dzięks za pomoć pozdrawiam "
m.

23.03.2005
19:44
[4]

ELrohir [ Pretorianin ]

Jeśli dobrze pamiętam, to wejście do tej lokacji jest w albo w Peldvale, albo w Kniei Larsa - tam gdzie spotyka się Viconię.

23.03.2005
21:39
[5]

M'Rek [ Konsul ]

Evearain ---> Wejście jest w Peldvale, na wschodzie, bliżej północy (trudno znaleźć :))

23.03.2005
23:24
[6]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Obmacaj kursorem prawą stronę mapy Peldvale - w odpowiednim miejscu kursor zmieni kształt - tam jest przejście (wschód = prawa strona) - jest małe, pomiędzy drzewami.

24.03.2005
08:22
[7]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Xian, deptam ci po pietach. Też udałem sie w tamtym kierunku, tyle że chciałem po drodze zachaczyć do kilku swoich schowków i sklepów więc olałem przewodnika. On potrzebny do czegoś? W końcu mam Wieże na mapie zaznaczoną.

24.03.2005
11:08
[8]

M'Rek [ Konsul ]

elemeledudek ---> Z przewodnikiem jest szybciej i nudniej :) Innymi słowy - nikt Cię nie atakuje po drodze...

24.03.2005
11:14
[9]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Eee, to dla mieńczaków . Xian, przebijam się ,jestem odważniejszy ;)

24.03.2005
11:34
[10]

Myrddin [ Chor��y ]

elemeledudek-->Niedobrze jest myliść brak rozwagi, a może wręcz głupotę z odwagą :).

Dobra pożartowaliśmy sobie a teraz na poważnie. Jak wygląda ten smok z dodatku NTotSC ? Ma on normalny wygląd (tzn. tekstury jak na smoka przystało) podobnie jak w BG2, czy może jest to np. podrasowany bazyliszek ?

24.03.2005
11:56
smile
[11]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

"my liść" a wy gałązka ;)

24.03.2005
12:15
smile
[12]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Jak wygląda ten smok z dodatku NTotSC

dla niepoznaki jest przebrany za wielką wywernę... dzięki temu może spokojnie infiltrować szeregi wrogów i innych odszczepieńców, którzy na dźwięk słowa "smok" nie wiadomo dlaczego od razu wpadają w histerię albo co gorsza kojarzą je z brzydkimi kobietami...

24.03.2005
15:23
smile
[13]

Myrddin [ Chor��y ]

Skąd ja wiedziałem że ten smok to będzie wielka wiwerna, z innymi statystykami, ech nie chciało się robić tekstur :).
Dobra nieważne, a jeśli chodzi o pewien kamień strażniczy, pozostający przy zwłokach jednego (nie pamiętam którego) z kompamii Drizzta. To czy jest on po coś potrzebny w grze ? Bo zabiliśmy właśnie z kumplem ( w końcu jakaś pożądna walka, godni przeciwnicy ) mrocznego i kumpli, i nie wiem czy tak zostawić, wczytać ( bo nie chcę go zabijać ), czy ten kamień jest po coś, czy tylko dla picu ?

24.03.2005
17:57
[14]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

ech nie chciało się robić tekstur

Zawsze możesz spróbować sam, podpowiem tylko, że nie da się tego zrobić, więc wybór należy do ciebie. Zapewne nie zastanawiałeś się dlaczego BG2 jest osobną grą, a nie kolejnym dodatkiem do BG...?

czy ten kamień jest po coś, czy tylko dla picu

A "dla picu" to nie jest "po coś"?

24.03.2005
19:15
[15]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Aurelinus --> zastanawiam się czy różnica między silnikiem Bg2 a IWD2 jest znaczna. Mógłbyś opisać w telegraficznym skrócie naistotniejsze Twoim zdaniem różnice?

24.03.2005
19:18
[16]

Myrddin [ Chor��y ]

Aurelinus--> Widzę że źle odebrałeś mów złośliwy żart. Wyjaśniam że nie miałem nim na celu kogokolwiek urazić, czy umniejszyć wkładu jaki włożyłeś w swój mod. Jednak jestem zdania że "nie ma rzeczy niemożliwych" i takowe tekstury zapewne dało by się zrobić, niemniej jednak zapewne była by to ogromnie pracochłonna i czaso chłonna czynność. A nad tym dlaczego BG2 jest częścią inną a nie dodatkiem do BG miałem czas zastanowić się już dawno temu, i zapewniam że nie zmarnowałem tego czasu.

24.03.2005
19:29
smile
[17]

Xian [ Legionista ]

elemeledudek --> wziąłem przewodnika, bo fajnie zostaje on potraktowany wewnątrz Wieży =).
Mury i okolice i tak zwiedzam nim zacznę eksplorować posiadłośc Trollkiller'a.

Myrddin --> to w BG są textury ? Zawsze wydawało mi sie, że wszystko jest wyredenderowane, a nie otexturowane =/ Ale ja się nie znam...

24.03.2005
21:07
[18]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Myrddin---->Zapewniam cię, że choćbyś spędził całe stulecia na tworzeniu tekstur, to nie zaimplementujesz ich do gry.
Po pierwsze dlatego, że animacje nie są texturami, ale właśnie animacjami, by ich użyć, silnik potrzebuje miejsca na opis co ma z nimi robić, a w bg1 już go nie ma.
Po drugie akurat animacje dużych potworów są pocięte na mniejsze klatki, bo wszystkie wersje silników (z wyjątkiem PS:T) obsługują tylko małe klatki, więc nawet nie da się ich zastąpić tak jak zrobiłem to z animacją Salamander, zastępując wilkołaka (bo były dwa). Możnaby podłożyć animację mniejszej wersji smoka z IWD2, ale nie ma animacji, które bez straty dla gry możnaby jeszcze podmienić - wszystkie są wykorzystywane.
I wcale nie obraziłem się, po prostu zdaj sobie sprawę, że gdyby coś było możliwe, to nie poszedłbym na łatwiznę i na pewno podmieniłbym tę animację.

24.03.2005
21:24
smile
[19]

Sloug [ Pretorianin ]

Myrddin -----> Gwoli scisłości mod DSotSC zawarty w modzie Aurelinusa nie jest jego autorstwa ( a TeamBG ) i nie jest On chyba osobą, pod której adres powinny byc słane listy z pretesjami (np o wywernowatego smoka albo nudne jak flaki z olejem podziemia drow'ów). Ponadto ograniczenia silnika gry są takie a nie inne - nie wiem czy to co pisze jest prawdą ale nie da się na nim chyba wprowadzić większych kreatur, a poza tym grafika jest tu całkowicie 2D (nie wiem czy zauwazyłeś ;) więc zmieniając/wprowadzając nowy wygląd potworków trzeba by tworzyc od nowa wszystkie klatki animacji ruchu (poprawcie mnie jeśli się mylę, sa to tylko moje domysły).

24.03.2005
21:26
smile
[20]

Sloug [ Pretorianin ]

hehe, chyba wyprzedził mnie ktos bardziej kompetentny :)

24.03.2005
21:33
[21]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

zastanawiam się czy różnica między silnikiem Bg2 a IWD2 jest znaczna

Jest i nie jest.
W kilku punktach:

Zmiany na gorsze, ale nie koniecznie istotne:
1. Odpuszczono sobie Dziką Magię.
3. Nie ma zdolności tzw. wysokopoziomowych i całej palety czarów z BG2 (zauważ, że BG2 też nie korzysta z kilkunastu czarów z IWD)
2. Uproszczono język skryptów, ale na wyszło to w sumie na gorsze.
3. Bazą jest tak naprawdę silnik BG1, a nie Bg2.
4. Wrócono do koncepcji tworzenia obszarów z BG1/IWD, tzn. potworki znowu nie umieją przechodzić pomiedzy planszami, sa też inaczej wstawiane na mapy tzn. z reguły od razu są wszystkie, ale te, które akurat nie mają być widoczne, czekają w "ukryciu" - ma to jednak drobną zaletę - lekkie zmniejszenie ciężaru skryptów i lepiej działająca gra.
5. Wprowadzono zasady w wersji 3/3,5, ale mocno kodowane, co zraża potencjalnych chętnych do tworzenia modułów, poza tym za kodowaniem zasad poszło kodowanie np. przedmiotów, co za tym idzie stworzenie nowej broni czy pancerza jest teraz mocno utrudnione. Oczywiście zasady 3/3,5 są same w sobie zdecydowanym postepem, ale słabo wykorzystano je w grze.

Zmiany na gorsze, a przy tym istotne:
6. Cały punkt piąty powyżej.
7. Pominięcie kilku istotnych zdobyczy Bg2 w zakresie animacji i efektów specjalnych
8. Zakodowano mnóstwo funkcji mapy, obszarów, postaci i ww. przedmiotów, dostępnych w innych wersjach gry, co tradycyjnie wpływa negatywnie na możliwości edycji - aktualne narzędzią nie obsługują w zasadzie tej gry.
9. Mnóstwo dupereli, do których trudno się przyzwyczaić po długim obcowaniu z BG1/BG2.

Zmiany na lepsze:
10. System awansów i zasady 3/3,5 gra nie jest teraz dużo bardziej zbalansowane, niezależnie jaki masz poziom ty czy twój przeciwnik. bardziej wpływają na to teraz wszystkie charakterystyki, niż tak jak w Bg2 tylko Siła i KP.

Oczywiście należy to wszystko opisywać w tle samych twórców gry - Black Isle tworzyło IWD/IWD2, a baldury Bioware, to nie to samo. Bioware, twórcy silnika działali na nim twórczo, a BI tylko "odtwórczo" i przy tym mocno ograniczając jego możliwości, być może miał na to wpływ sposób licencjonowania silnika, a może słaby poziom programistów z BI. Diabli wiedzą. Tym nie mniej BG/BG2 i IWD/IWD2 to w zasadzie bardzo różne i podobne za razem gry, choć na tym samym silniku.

24.03.2005
21:41
[22]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Errata:

gra nie jest teraz dużo bardziej zbalansowane

gra jest teraz bardziej zbalansowana

24.03.2005
23:06
smile
[23]

Myrddin [ Chor��y ]

Aurelinus--> Chciałem jedynie zauważyć że jednak nie ma rzeczy niemożliwych, i zmieniając np. silnik gry (tak od podstaw) oraz główy kod zażadzający grą było by możliwe zrobić wstawić animację smoka, choćby właśni tekiego maluczkiego białego jak w ICE (swoją drogą ten mi się nie podobał, nie wiem jak wam). Wież że gdybyś mógł to zrobić to byś zrobił, nie wątpię i nie wątpiłem w to nigdy.

Sloug--> Wiem że DSotSC nie jest autorstwa Aureliusa, potrafię czytać opisy modów, i robię to nim jakiś ściągnę. A jeśli chodzi o żekome pretensje, to wcale ich do Aureliusa nie kierowałem za wygląd poszczególnych stworków (a już napewno nie za te których nie jest on autorem). Pisałem ogólnikowo, i jak już wspominałem złośliwie sobie żartowałem z tym (miałem wielką ochotę wstawić po tym moim komentarzu co do smoka/wiwerny napis "oczko" w nawiasie aby było nie było wątpliwości że to żart). Nie wstawiłem, żałuję. A co do całkowitej grafiki 2d w grze, i tego czy zauważyłem, pozostawię to bez komętarza, uznając że jest to złośliwy żart, podobny do mojego.
Animacje postaci i stworków są 3 wymiarowe, nie 2, mylę się ? :)

24.03.2005
23:13
[24]

Myrddin [ Chor��y ]

P.S. Sorrki z błędy w stylu "zażadzającym" "Wież" czy "...aby było nie było..." ( to ostatnie przynajmniej wyszło śmiesznie ), jestem już przemęczony, i myślę tylko o tym aby położyć się spać.

25.03.2005
00:18
smile
[25]

Sloug [ Pretorianin ]

Myrddin -----> Tak, można nawet całą gre napisać od nowa. Pytanie: Po co?

25.03.2005
00:36
[26]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Myrddin-----> zrozumiałem, co masz na myśli, ale "filozofowanie" w stylu "można od podstazw" nie ma żadnego sensu, w sytuacji, gdy poza programistami z Bioware nikt nie jest w stanie zmodyfikować silnika.

Animacje tzw. avatarów nie są 3D, ale jak wszystko w grze 2D. Tylko tak z pozoru wyglądają, ale są to wyłącznie animacje poklatkowe, o małej rozdzielczości, ale za to dość skomplikowane sekwencyjnie.
Tym nie mniej bardzo ubogie, i to jest chyba największa bolączka tej gry. Gdyby ten silnik udało się wreszcie zemulować, a prace trwają, być może dałoby się wycisnąć z niego dużo więcej. Trzeba jednak pamietać, że juz w trakcie BG1 trwały prace nad Aurorą i Infinity nigdy nie stał się priorytetem twórców, nawet postęp pomiędzy BG1 a BG2 jest w zasadzie tylko kosmetyczny - róznice pomiędzy oboma grami są w zasadzie widoczne tylko wizualnie. Generalnie Bg2 nie jest rozwinięciem systemu, ale uzupełnieniem.

25.03.2005
00:36
[27]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Aurelinus --> dzięki za wyczerpujące info

Myrddin --> nie wiem o co Ci chodzi z tymi animacjami 3d, animacje są 2d tylko w kilku rzutach. Czyli żeby zrobić animacje średniej wielkości smoka, musiałbyś się pozbyć animacji kilku stworów, które w grze występują. Tak mi się w każdym razie wydaje :)

Poza tym moim skromnym zdaniem smoka-wiwernę należałoby wogóle wywalić, podobnie jak i większość modułu Dtotsc (no może bez Banshee). :P Zdecydowanie bardziej wolę questy nawet i krótkie, byle pomysłowe.

25.03.2005
08:45
[28]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

A propos questów. Gdzie do zapijaczonego krasnoluda jest piesek który się zapodział jakiemuś dzieciakowi?? Łaże z tą kością wszędzie jak głupi a pies jakby się pod ziemię zapadł.

25.03.2005
09:02
[29]

jackowsky [ JVC ]

elemeledudek--> Szukaj na tej samej planszy gdzie "dzieciak" :). Z tego co pamiętam gdzieś na wschód od niego.

25.03.2005
09:04
[30]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

elemeledudek --> obadaj północno-wschodnią część lokacji

25.03.2005
11:32
[31]

Marksman [ Promyk ]

elemeledudek - Jest szansa, że tego cholernego psa po prostu nie znajdziesz... miałem tak kilka razy... po prostu nie było...

25.03.2005
11:43
[32]

Myrddin [ Chor��y ]

Aurelinus--> Wiesz wszystko ma jakiś sens, nie ma żeczy bez sensu. Ale eh znowu zaczynam jak to mówisz "filozofować", wybacz już taką mam naturę.
Dzięki za wyjaśnienie istoty "iluzji" 3d postaci w grze, tego nie wiedziałem.
Sloug--> Pozwolisz że nie odpowiem na Twoje pytanie ? Sądzę że masz bardzo dobrze rozbudowaną wyobraźnie.

A teraz tak aby nieco rozluźnić atmosferę. Kto z was pokonał tego "nauczyciela" zaraz w Candlekeep, gdy się zaczyna grę. Sorrki nie pamiętam jak się nazywa jakoś na T. (Tethyrion czy jakoś tak, od niego jest zwój z zaklęciem identefikacji w queście z tym magiem w gospodzie ). Pierun jest odporny na magię, Goriona udało mi się powalić, ale jego nie, nie miałem dobrego woja w zapasie.

25.03.2005
12:13
smile
[33]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

No to jak juz rozluźniamy atmosferke.....Ile sejwów podczas grania w Baldura robicie. Bo ja właśnie 102 zrobiłem, a gdzie tam koniec.

25.03.2005
12:28
smile
[34]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

U mnie rekord w ilosci save'ów to ok 350. :)

25.03.2005
14:00
smile
[35]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Myrddin --> Tethtorila udało mi się ukatrupić po powrocie do Candlekeep (trochę to trwało, zdążył wywalić na mnie całą swoją magię i zaczął okładać mnie kijem), na początku nie próbowałem. Wszystko prostsze jest jeśli grasz w Ntotsc, bo znajdziesz tam miecz, który daje ileśtam procent szans na ubicie wroga jednym ciosem :D
Fajnie zobzaczyć jak Gorion dostaje jednego strzała i spływa :) Ciekaw jestem czy na pana E. też by to zadziałało - fakt, gra by się zawiesiła ale jaka satysfakcja :D

25.03.2005
14:02
smile
[36]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Sloug --> hehe, dopiero teraz zobaczyłem Twój opis we wstępniaku, w pełni zasłużony ;D

25.03.2005
14:46
smile
[37]

Sloug [ Pretorianin ]

elemeledudek -----> Ja zazwyczaj kozystam z 3ch save'ów na zmianę + quicksave. Od czasu do czasu robię tylko backup wszystkich saveów, opatrzam datą i wypalam za cedeka. Zawsze irytowała mnie konieczność perzewijania do ostatniego save'a ;)

Deepdelver -----> :D No staram sie, staram...

25.03.2005
16:43
[38]

Myrddin [ Chor��y ]

Deepdelver-->No Tethtorila niem ukatrupił ( a próbowałem z początku gry, gdy jeszcze można zabić Goriona, nim uczyni to nasz kofany braciszek ). Dlatego żę na Goriona przyjąłem taktykę, z bezpiecznego oddalenia, z powodu jego hmmm, "wspaniałego pioruna", a zrobiłem to magiem. Więc pana T. nie mogłem również wykończyć, bo była męda odporna na magię. Właśnie kto a E. da się w ogóle zabić ? Mnie się to nie udało, ale tak naprawdę jakoś wielce usilnie nie próbowałem ? Mówisz że gdyby się to jednak udało to gra by się zawiesiła tak, dlaczego ? Jest jeszcze ktoś poza panami G. T. E., do "niepokonania", z takich czy innych względów (bif niedouczony się nie liczy).

No a z tymi saevami tom był w szoku ja nie wiem po co komuś (jeśli tylko sobie gra) wiecej niż 3 + automatyczny + szybki. Popieram Slouga, ja również nielubię przewijać przy szukaniu odpowiedzniego saeva.

25.03.2005
17:23
[39]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Myrddin --> w Bg1 nie ma podobno animacji umierającego Ela więc nawet jeśli udałoby się go zakatrupić gra się zwiesi.
Trudny do pokonania jest też ten drugi dziadzio na piętrze Candlekeep po powrocie (Ulraunt chyba) ale do pokonania :) Co nie przeszkadza mu potem przyjść do celi i powiedzieć jak go zawiodłeś. :D
Podobno ciężko też ubić strażnika przed Candlekeep bo zwykłą broń na niego nie działą (ale strzałki ogłuszenia podobno tak).

26.03.2005
17:05
[40]

sizaar [ Legionista ]

Ja próbowałem zabić księcia Eltana... niestety bez skutku :(

27.03.2005
12:45
smile
[41]

Sloug [ Pretorianin ]

Wesołych świąt, mokrych jajek ;P i durzo czasu na baldura dla wszystkich :)

27.03.2005
20:13
[42]

Nugrud [ Legionista ]

Gdyby ten silnik udało się wreszcie zemulować, a prace trwają, być może dałoby się wycisnąć z niego dużo więcej

Masz na myśli gemrb :) Nie licz na nich tak bardzo, chociaż muszę przyznać na cvsie jest już wersja 0.2.4 na której jak pracowałem są wreszcie najbardziej widoczne zmiany, od kiedy jestem zainteresowany tym projektem, nareszcie da się wejść do ekwipunku, obejrzeć mape świata i lokacji, wejść do opcji, wygenerować postacie w icewindzie i mnóstwo pomniejszych ulepszeń, projekt wszedł na właściwe tory... Aha i fog-of-war działa :))))))

27.03.2005
23:33
[43]

Yo5H [ spammajster ]

witam, napalilem sie na ta gierke i mam 2 pytania:
1. slyszalem ze to gra typu save'and'load - czy to prawda? bo nie usmiecha mi sie taki styl grania
2. grasz w podstawowe BG2 PL, czy z dodatkiem?

27.03.2005
23:39
smile
[44]

Regis [ ]

Yo5H --> BG2 czy BG1? Jak BG 1 to bzdura - save&load jest malo - tylko przy naprawde trudnych walkach. W dwojce jest tego troche wiecej, ale jak nie dajesz rady, mozesz na czas trudniejszej walki zmienic poz. trudnosci na nizszy :) I njiezaleznie czy BG1 czy 2 to instaluj razem z dodatkami :) A zagrac warto - warto jak cholera - BG to naprawde rewelacyjna gra (szczegolny sentyment czuje to 1, ale 2 nie jest zla :) )

27.03.2005
23:53
[45]

Yo5H [ spammajster ]

szukam jakiejs takiej gierki... zastanawiam sie wlasnie miedzy BG2 a Arcanum... Jako "gazetke na weekend" kupilem newsweek'a, ale przy odrobinie samozaparcia nie bede mial problemow z wydaniem kasy na Arcanuma. Swoja droga mam w domu Planescape Tormenta i troche w niego cialem, jednak walnal mi dysk i wszystko lacznie z save'ami poszlo sie je... i jestem sceptycznie nastawiony do rozpoczynania przygody z ta gra od nowa :)

28.03.2005
00:47
[46]

Myrddin [ Chor��y ]

Yo5H--> My tu szyscy (mylę się?) polecimy Ci sagę BG (nie tylko 1 + dodatek czy 2+), ta gra jak dlamnie jest najlepszym cRPG w jaki grałem (a grałem już w sporo takich gierek, ale zawsze wracam właśnie do BG jak niema co robić i zawsze wciąga on mnie od nowa ). Pod względem fabuły to PST jest może i bardziej rozbudowany, więcej możliwości rozwiązania jednego questu itp. (zachęcam rozpocząć jeszcze raz tą gry, jeśli lubisz grę z baaardzo rozbudowanymi dialogami to jest właśnie Torment ). Ja tu nie będę ukrywał że tak BG jak i PTS bazuje na save&load, bez tego było by płytko, bo jak byś zobaczył inne możliwości rozwiązania jednej misji mając system automatycznego zapisywania przy wychodzeniu z gry ?
Co do Arcanuma to nie grałem, ale właśnie sobie zamówiłem pewną gazetkę z tą grą za jedyne 12zł (już są wliczone koszta wysyłki), co jest baaaardzo tanio. Słyszałem że jest bardzo dobra, inni aż tak jej nie zachwalają, ale różne gusta, sam ocenie.

Dobra idę spać, jutro eghem dziś rano :) napiszę coś o pewnym hmmm błędzie w dodatku NTotSC, może to znacie ale myślę że warto napisać, chodzi o kolczą dla maga (elfa lub półelfa) którą można nabyć za nieniską cenę u kowala w Beregoście.

28.03.2005
01:21
[47]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Yo5H --> Baldur 1 to dobra i tania inwestycja, jeśli ta gra chwyci Cię na haczyk to masz kilka tygodni z głowy. Co do Arcanum to jeszcze nie grałem (czeka na półce), za to w Clicku były oba Fallouty za 9 zł więc jest ostatnio w czym wybierać. :)

28.03.2005
12:54
[48]

sizaar [ Legionista ]

Myrddin miałes napisać o tym błędzie, chętnie się dowiem o co chodzi :)

28.03.2005
13:09
[49]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Jasny gwint. Jak ukatrupić tych czterech strażników w wieży durlaga?? To po to się meczyłem (no dobra, łatwe były;) z zagadkami aby teraz ich ubijać??!! Troszku to bezsensu. Trza było od razu z mieczami na nich. No ale dobra, jak już trza to trza, ino jak ?? Albo ja taki cienki, albo oni tac mocarni? Radźta coś bracia ....i siostry, choć żadnej białogłowy tu nie widuje.

28.03.2005
13:14
smile
[50]

Sloug [ Pretorianin ]

elemeledudek -----> -_-;; o ile dobrze sobie przypominam, zastosowałwem tajemną technikę: pauza, rozkaz ataku, wyłącz pałzę ;P a tak na serio to nie przypominam sobie, żeby mi jakieś problemy sprawili

28.03.2005
13:34
smile
[51]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

elemeledudek --> który masz poziom?? Wieża Durlaga to nie miejsce dla włóczęgów, jak masz niski to zawróć :D

Sloug --> już się tak nie chwal :P:P:P

28.03.2005
13:44
smile
[52]

Sloug [ Pretorianin ]

@lb@tros -----> zawiść, zawiść przez Ciebie przemawia ;P To nie jest opowieść z serii: jak zabiłem "czarnucha" gołymi rękami :D

28.03.2005
13:49
smile
[53]

Krees [ Generaďż˝ ]

Standardowa taktyka - mięso armatnie, przyspieszenie, wyciąganie pojedynczo i łucznicy :). Oczywiście jeden czołg podpakowany miksturami i czarami do zwarcia i powinno się udać :).

28.03.2005
14:26
smile
[54]

Myrddin [ Chor��y ]

Sizzar and all--> Więc tak postaram się to streścić w minimum. Chciałem zrobić postać zdolną w walce wręcz (bo ja gram magiem a starych saevów z wojem nie mam) aby spróbować ukatrupić elminstera, wiem to nie szczytny cel :). Więc włączyłem multi tą co grałem z kumplem (bo nie chciałem go robić przy pomocy pewnego programu :) ), aby wyposażyć tą postąć w odpowiedni ekwipunek, i podpakować na syrenkach, pod pieczą mojego maga. Ale że to był elf wieloklasowiec w/z/m a ja nie widziałem jeszcze owej kolczugi, a dla niego była by bardzo odpowiednia to mówię kupie mu, i przy okazji obejżę. Kupiłem ją, a jak wiadomo ona prócz pewnych plusów ma jeden minus, odbiera 4000xp. Tyle że ten elf którego stwożyłem nie miał nawet 1 punkta xp w żadnej ze swoich 3 klas (widocznie nie przewidziano tego że ktoś może ją zdobyć mając mniej niż 4000xp już na kącie z którego to można by je śmiało odjąć). No i ja ją zakładam, skrypt szaleje, postać dostaje poziomy i xp zamiast jej odebrać jak to winno się stać. I to niebagatela bo dostaje jakoś 6666666xp ! Na każdy poziom, co możecie sobie teraz przeliczyć na poziomy (woj powyżej 30, mag około 30 złodziej 40 !). No cóż, mnie to nie przeszkadzało bo i nie musiałem iść na syrenki :) A ja zamieżałem go tylko podpakować do jakiegoś 10poziomu w każdej z 3 klas hehe.

Elemeledudek-->Nawet nie musisz żadnych elkiksirów używać, tylko taktyka przyjacielu, jeśli coś krwawi i dostaje obrażenia da się to zabić (Elminka chyba nie, ale nadal będę próbował). Mógłbym tu opisać kilka taktyk na nich, ale po co ? Największą przyjemność będziesz miał jak sam jakąś wymyślisz, wprowadzisz w życie i zwyciężysz, to jest dopiero satysfakcja.
P.S. Mała sugestia, masz Branween, to masz czar szkielety...

28.03.2005
15:08
[55]

Sloug [ Pretorianin ]

Myrddin -----> interesujące. Ja o tym nie słyszałem - musze wyprubować :) Nie napisałeś czy takim pakerem poszedłeś na E, czy odpuściłeś.

28.03.2005
15:24
[56]

sizaar [ Legionista ]

Myrddin u mnie nie ma tego błędu :( szkoda, a tak byłbym już super podpakowany ;D a tak btw. czy Elminster ma jakąś siedzibę na wybrzeżu mieczy, żeby w każdej chwili można było do niego wpaść? na "kawę" ;]

28.03.2005
15:51
[57]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

sizaar --> niestety nie, chociaż to byłby dobry pomysł na mod (tzn El by przebywał w z góry określonych miejscach), chyba, że siedzi w którejś z tych skrzyń co się nie dają otworzyć.

28.03.2005
16:02
[58]

Myrddin [ Chor��y ]

Sizzar--> Ciekawe może to tylko przy ściśle określonych warunkach, i ściśle określonym bohaterze występuje. Spróbuje jeszcze innych sposobów.
Sloug--> A jakże by inaczej, ale pan "Starzec" nic sobie z moje postaci nie robił. Próbowałem różnych metod i nic. Znikanie, taki ładny sztylecik co go można nabyć u tegoż samego kowala, co i ową kolczugę, zawsze działał, na wszystkich. Tak ładnie zawsze zatruwa ( nawet jak nic nie działało na "Klucznika" przed wejściem do Candlekeep to go właśnie tym sztyletem powaliłem) zawsze dawkowało mu troszkę trucizny gdy mu się rzut obronny nie powiudł, i w końcu (a trochę to trwało) padła i ta bestyja. No cóż a pan E., owszem trucizna jak już w końcu nie udał mu się rzut obronny dostawała się do jego starczego ciała, tak ładnie wyglądał napis Elminster: rzut obronny niepowodzenie - Trucizna. Ale nic to, żadnych obrażeń, ale jak znajde jakiś myk, dzięki czemu będę mugł mu zadać jakiekolwiek obrażenia, nie poddam się.
Jaką jeszcze broń polecacie, myślałem o szabelkach Drizzta, ale one nie zadają magicznych obrażeń chociaż same są świetnie umagicznione.

28.03.2005
16:09
[59]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Myrddin --> w Ntotsc jest miecz, który daje kilkuprocentową szansę na zabicie jednym ciosem - może w końcu się uda :D

28.03.2005
16:51
[60]

sizaar [ Legionista ]

Deepdelver możesz zdradzić gdzie jest ten mieczyk??:)

28.03.2005
17:12
[61]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

sizaar --> Nie ma go przypadkiem ten paladyn z gospody w Nashkel?

28.03.2005
19:10
[62]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

sizaar --> wydaje mi się, że gdzieś w Wieży Durlaga, ale pweności nie mam.

28.03.2005
19:23
[63]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

sizaar --> poprawka, Miecz długi +3 niematerialny jest w kominie na dachu Cytadeli Dearth'a oraz ma go niejaki Shar Nadal (drow, nie pamiętam dokładnie gdzie go spotkasz). Jeśli chcesz miecz przywołać z konsoli to nazywa się VORPAL.

28.03.2005
21:29
[64]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Myrddin------> tak przy okazji, Mr. Cheater, jak twój 3-klasowiec z zerem PD-ków zdobył odpowiednią ilość kasy na zakup tej zbroi?

Nawet jak na cheatowanie, uważam, że korzystanie z takiego prezentu jest równie przyjemne jak powodzenie wśród kobiet... za 150 zł/h pracy (albo EURO)... i wszystkie po pięćdziesiątce, ale i takie zboczenia bywają...

28.03.2005
22:05
smile
[65]

Myrddin [ Chor��y ]

Aurelinus--> hehe oczywiście w zupełności się z Tobą zgadzam że granie taką postacią to nawet na cześć drugą sagii, było by wielce niestosowne, nie wspominając o 1.
A kasa, jak już mówiłem pochodzi z "konta" mojego i kolegi magów którymi wraz z kolegą gramy w multi. Dołączyłem do nas tą ową postać poto aby ją odpowiednio przyzbroić i podszkolić pod pieczą mojego maga. Nie po to aby tą postacia, a jedynie by sprawdzić pewne rzeczy których sprawdzić swoim magiem nie mogłem ( a mianowicie spróbować powalić Elminstera, odporny całkowicie jest jak Ci zapewne wiadomo na magię wiec potrzebowałem dobrego woja ‹tak sądziłem› by go powalić). No a zrobiłem taką klasę bo mówię podszkolę go do 10 poziomów i będzie miał full możliwości na pana E. Tego że ta kolczuga tak go zmieni nie przewidział bym chyba nigdy, gdybym sam na oczy nie ujżał. Tak czy siak, pan E. jak żył tak żyje, nic go jak na razie nie rusza z moich usilnych prób, nawet taki Cheater jakim stał się ów 3 klasowiec, z najlepszym w grze wyposażeniem.

28.03.2005
22:22
[66]

sizaar [ Legionista ]

Paladyn napewno nie ma tego miecza, jego kosa potrafi zabić jednym strzałem smoka :) Poszukam więc w cytadeli Deartha. Aurelinus czy wieża durlaga została również trochę "podrasowana":> :D kocham odnajdywać nowe przedmioty :DDD

28.03.2005
22:26
smile
[67]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

No tak, z deczka mi sie poje... pomyliło :D

29.03.2005
11:25
smile
[68]

Sloug [ Pretorianin ]

sizaar -----> jeśli kochasz odnajdywać także ropiejace mumie to wieża durlaga jest zdecydowanie podrasowana :)

29.03.2005
13:41
[69]

sizaar [ Legionista ]

hehe, no to zapowiada się ciekawa przygoda... ale na myśl o RIOPIEjących mumiach robi mi się niedobrze...bo od razu przypomina mi się moja nauczycielka od matmy..stara brzydka ociekająca ropą... fuuuuu :O, no ale cóż skoro w jakiś sposób mogę się wyżyć na niej to chętnie powyżynam śmierdzieli;)

29.03.2005
14:28
smile
[70]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

sizaar --> hmmm 5 ropiejących mumii w ciasnym pokoiku okazało się przesadą nawet dla mojej kilkakrotnie importowanej postaci ze statsami na poziomie ok. 20 każda ;) W dodatku po save/load znowu tam były. Good luck ;P

29.03.2005
15:02
smile
[71]

Sloug [ Pretorianin ]

to prawda, nie jest łatwo. Ja zastosowałem taktykę wywabiania po jednym osobniku, po uprzednim podpakowaniu ekipy czarami pczwiście. Jak raz przejdziesz, zdobędziesz przedmioty to jush tam więcej nie musisz wracać, ale moim zdaniem jest to nawet lepsze miejsce do nabicia exp niż bazyle i syrenki :)

30.03.2005
10:46
[72]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

O czym wy gadacie. Ja mam moich herosów na poziomie 7, 8 . Toż to przedszkole chyba w porównaniu z wami.

30.03.2005
13:54
smile
[73]

Myrddin [ Chor��y ]

elemeledudek--> Wiesz normalnie (bez NTotSC) to poziom 8 jest maksymalny więc jak na jedynkę jest to baaardzo dużo. Nawet grając z zainstalowanym owym dodatkiem, całą drużyną nie powinno sprawiać jakiegoś problemu, "nie do przejścia". Dla porównania ja w chwili obecnej mam poziom 11 magiem, a gram jeszcze tylko z kumplem który również jest magiem i ma takiż sam poziom. Gramy z NTotSC oczywiście i na najwyższym poziomie trudności, i jak na razie to jedynie Drizzt z wesołą kompaniją dla nas jakimś wyzwaniem. No ale może jako już stary gracz oraz zapaleniec cRPG-ów, a w szczególności BG przesadzam, nie pamiętając już tak dokładnie, niestety swych początków w świecie Forgotten Realms i rozkoszowania się odkrywaniem przecudnego świata Baldur's Gate.
(Zanurza się w odchłań wspomnień z kręcącą się w kącie oka łzą. Przypominając sobie jakże piękan jest w takich sytuacjach niewiedza, dająca tak wielką przyjemność z grania i odkrywania z zapałem świata gry. Poto tylko, aby później marzyć o tym by popaść w słodki stan zapomnienia fabuły i móc raz jeszcze zagrać od nowa, nie wiedząc kompletnie nic, odkrywając wszystko na nowo. :) )

30.03.2005
18:51
[74]

sizaar [ Legionista ]

Muszę zacząć grać mag/woj/złodziejem i tylko nim, bez towarzyszy... myslicie ze będzie trudno??;) Próbowałem już grać od początku tylko magiem na 10lev ale brakowało mi złodzieja :/ a teraz neistety nie moge zmienić klasy bo jestem półelfem :(

30.03.2005
19:44
smile
[75]

Sloug [ Pretorianin ]

sizaar -----> Trudno? Na pewno nie. Może być za to nawet odrobinkę nudno, bo to moim zdaniem zbyt potężna postać. Poza tym nie ma klimatu - jak tu wczuwać się w coś co jest wszystkim po trochu... Ale to oczywiscie moja opinia :)

30.03.2005
22:07
[76]

Myrddin [ Chor��y ]

Sizzar--> Dwuklasowiec, w/m jest już bardzo potężny, no a w/m/z to już jest naprawdę nudno. Od początku, solo również grałem magiem. Na podobnym poziomie, no może troszkę niższym. Powiem że gra się całkiem przyjemnie, jeden z większych problemów był natury hmmm czasowej. Ciężko było obronić wszystkich księciuniów w czas przed sobowturniakami, ale na wszystko jest sposób. Jednak granie solo, chociaż miłe jest to urozmaicenie, to traci baaaardzo na klimacie. Nie ma to, bądź co bądź działanie drużynowe.

30.03.2005
22:11
[77]

sizaar [ Legionista ]

Potężna postac... ale dopiero później :) na początku oczywiście będzie trochę trudno... jak to jest z doświadczeniem w NSOtSC? dzieli się po równo na każdą z klas czy np jak dostanę 900 exp to każda z klas zyskuje 900 exp?

30.03.2005
22:15
[78]

Marksman [ Promyk ]

dzieli się po równo

31.03.2005
17:48
[79]

sizaar [ Legionista ]

Czy jest możliwość grania w Baldura NSOTSC z innymi graczami?

31.03.2005
18:01
smile
[80]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

sizaar --> prawie na pewno tak, pamiętam że Hathor z Zapomnianej Wyspy opisywała wrażenia (ale głowy sobie uciąć za to nie dam). :)

31.03.2005
18:03
smile
[81]

Sloug [ Pretorianin ]

sizaar -----> na pewno da się "na goracych krzesłach" ;P zmieniacie sie co rozdział albo lokacje :) A tak powaznie to nigdy nie próbowałem...

31.03.2005
18:09
[82]

Myrddin [ Chor��y ]

Sizzar-->Jeśli masz na myśli normalnego multi. To nie wiem w czym rzecz, już od początku mówię że robię to z kumplem :)

31.03.2005
18:09
smile
[83]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Sloug, sizaar --> szczegóły pod linkiem:

01.04.2005
09:37
[84]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Normalnie katastrofa. Już od tygodnia nie grałem. Nie mam czasu poprostu. Nawet nadchodzący weekend nie będzie pod tym względem inny. Popadnę w depresje chyba ;)

01.04.2005
12:43
[85]

sizaar [ Legionista ]

elemeledudek spoko nie jesteś sam ;D ja mam za dwa tygodnie maturę a nawet pracy z polskiego nie napisałem ;] dopiero dziś się za to wezmę :]

01.04.2005
12:50
[86]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Matura?? Rany, mature to ja 10 lat temu pisałem. Ehhh, to były czasy, łezka się w oku kręci.

01.04.2005
13:59
smile
[87]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

sizaar --> ucz się, ucz :P
Dobrze Cię rozumiem. Ja wprawdzie podobnie jak elemeledudek mam to już daleko za sobą ale chciałbym bronić magisterki w lecie a praca jeszcze w powijakach. A od Baldura odpoczywam :)
I powodzenia z góry życzę.

01.04.2005
14:58
[88]

sizaar [ Legionista ]

Dobrze będzie ;D

01.04.2005
23:22
smile
[89]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Eeeeee... mam pytanie OT do speców od WindowsXP: czy ktoś wie, gdzie siedzi plik wykonawczy, zwany aplikacją, do Image Viewera? K*na nie mogę sukinkota znaleźć...

02.04.2005
16:40
smile
[90]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Cholerka ktoś zhackował forum BG i F. Kula w łeb to mało.

05.04.2005
09:45
[91]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

No w koncu znalazłem czas i przeszedłem tych czterech strażników. Tylko nie pytajcie jak bo tak mnie obili że nie pamiętam ;)

06.04.2005
08:02
smile
[92]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Deepdelver --> Nie byłem tam ostatnio ale moge powiedziec ze coś podobnego stało sie z forum Topware. Ktos wysyłał maile (jaki admin?) zapraszające na forum wareezowe :/

06.04.2005
14:23
[93]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

@lb@tros --> przy tej "okazji" też dostałem maila "podziękujcie Grześkowi" (chyba sponsor forum). Włam zrobiły najwyraźniej smarki dla picu, ale administrator szybko postawił forum na nogi i żadne posty nie przepadły. Hack przejawiał się tym, że zamiast emotków i litery "a" były jakieś odnośniki (chyba użyli funkcji cenzurki). Podobno jacyś Turcy znależli i upublicznili niedawno banalny sposób na hackowanie for phpBB, więc teraz szczyle hackują fora według "podręcznika" i puchną w dumę.

06.04.2005
17:28
[94]

Sloug [ Pretorianin ]

true, true... tesh o tym słyszałem. bąki mają pewnie kisiel w majtkach. miejmy nadzieję, że im sie zybko znudzi - jak to z zabawkami...

06.04.2005
23:16
smile
[95]

Yossarian [ Konsul ]

Super. Ja też się przy książkach masturbuję. Co za szajs. Cholerna matura.

Cieszę się, żeście mnie jeszcze nie wrzucili do kosza dla "odpoczywających"... ;)

07.04.2005
19:42
[96]

sizaar [ Legionista ]

O, a jaki masz temat z polskiego??

07.04.2005
20:43
[97]

Yossarian [ Konsul ]

Porównaj sceny heroicznego umierania, bla bla bla... pralka... i tak dalej.
Syf.

Wracam do 'innego świata'...

09.04.2005
09:51
[98]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Jakiś ferment się zrobił że wątki umierają. Ciekawe skąd ten wniosek?
A skoro już tu jestem, to małe pytanko bo dziwna sprawa się mi stała. Chodzi o to że jestem sobie na drugim poziomie wieży Durlaga. Dostaje się do sali gdzie leży hełm. Zabieram sobie hełm i sporo innego badziewia, a że "hapik" ze mnie wielki, chcę wrócic do Naskel i posprzedawać co nieco. Niestety po powrocie do wieży, drzwi z prawej i lewej strony sali gdzie leżał hełm są zamknięte i nie mogę ich otworzyc. To błąd programu (tak myślę) czy też można je ponownie otworzyć??

09.04.2005
10:58
smile
[99]

Myrddin [ Chor��y ]

elemeledudek--> Eh jak ja dawno w wieży nie byłem. Jeśli chodzi o te drzwi to wszystkie praktycznie drzwi na niższych poziomach otwierane są za pomocą/przy posiadaniu odpowiednich kamieni runicznych. Jak nie da rady wyważyć szukaj kamieni, jak dobrze pamiętam zawsze były 2 egzemplarze tego samego. Może nie masz ich przy sobie, sprzedałeś czy w skrzynce gdzieś zostawiłeś (broń Cię Bhaalu wyrzuciłeś).

09.04.2005
11:00
[100]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

No niestety posiadam je w placaku. Może ich trzeba użyć jakoś? Ale to mało prawdopodobne.

09.04.2005
12:21
[101]

Marksman [ Promyk ]

Nowy wątek:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.