U-boot [ Karl Dönitz ]
SILENT HUNTER III (cz.15)
Oto wątek dla wszystkich zainteresowanych nową odsłoną symulatora niemieckiego U-Boota z okresu II Wojny Światowej: SILENT HUNTER III
Obejścia kilku głównych problemów występujących w grze:
1.Brak widoczności przez UZO i lornetki na kartach Nvidi:
Błąd ma być podobno poprawiony wkrótce przez Nvidie, tymczasowo dodano nam w patchu 1.1 możliwość wyłączenia "particle effect" (eksplozje, dymy itp.) przy pomocy kombinacji Ctrl-P na czas patrzenia przez np. UZO.
2. Bład graficzny: wielkie białe koło i czarne niebo zasłaniające całkowicie widoczność:
Dziwny błąd z dziwnym rozwiązaniem, aby się go pozbyć trzeba odpalić grę z autoplay a nie ze skrótu na pulpicie.
3. Brak przycisku "ready" w multiplayer:
W czasie wyświetlania się informacji o łączeniu należy nacisnąć dwa razy Alt-TAB, wtedy OK powinno się przemienić w Ready.
".... Panowie, wybraliście najpiękniejszy zawod na ziemi. Jesteście Tu po to, aby nauczyć się umierać ..."
z przemówienia powitalnego do nowych ochotników wstepujących do Królewskiego Pruskiego Korpusu Kadetów
"U-booty to tchórzliwi łajdacy zatapiający nasze statki, zaś nasze submarines to dzielne i wspaniałe okręty, zatapiające nieprzyjaciół"
Winston Churchill definiujący róznicę między alianckimi a niemieckimi okrętami podwodnymi
"...Ten skurwiel na górze nie odpuści, wścieka się Bahr. Większośc ludzi nie ma już sił się podnieść. Niektórzy leżą skuleni, pokasłując nieustanie. Inni wymiotują. Inni robia pod siebie. Strumienie wody wdzierają się do wnętrza okrętu przez zawór kuchenny, uszzczelki śrub napędowych, zawory i kolektory wentylacyjne oraz wyrzutnie torpedowe.
- Jeże, Herr Kaleu !
Krzyk Ballmanna odbija się echem w uszach Bahra, kiedy potężny wybuch wstrząsa okrętem gdzies od dziobu. Woda morska z wyciem wdziera się do śmiertelnej rany otwartej w kadłubie przez jedną z bomb. Wciska pozostałe powietrze do nieuszkodzonych przedziałów kadłuba. Błony bębenkowe Bahra pękają. Kiedy ból eksploduje w jego czaszce, przypomina sobie, czego go uczono w szkole U-bootów. Słup wody o wyskości 1 metrów wywiera ciśnienie jednej atmosfery. Na głębokości 30 metrów ciśnienie równa się 30 atmosferom. Ale na jakim poziomie albo przy której atmosferze okręt podwodny staje się zgniecioną metalową puszką ?
Nikt nigdy nie wrócił, żeby objawic tę prawdę ..."
Atlantycka ruletka
"...Kriegsmarine stoi przed tym sądem i przed światem z nienaganna reputacją i podniesioną banderą. Próby umieszczenia wojny U-bootów na tym samym poziomie co potworne okrucieństwa gdzie indziej, nie powiodły się. Zostało dowiedzione, że prowadziliśmy działania zgodne z wymaganiami prawa międzynarodowego i humanitarnego w taim samym stopniu jak i nasi przeciwnicy..."
z wystąpienia wielkiego admirała Raedera w Trybunale Norymberskim przed ogłoszeniem wyroku
Link do strony gry ---> https://www.silent-hunteriii.com/uk/home.php
Link do portalu "matki" wirtualnej morskiej braci ---> https://www.subsim.com/
Link do portalu "biblii" o historii U-Bootów ---> https://www.uboat.net/
Link do najlepszej polskiej strony o tematyce Ubootwaffe ---> https://www.ubootwaffe.pl
link na dole przenosi do poprzedniej części -->
pitchblack [ Legionista ]
widzieliscie na allegro silent huntera 3 za 44,99
Eversor [ Chor��y ]
widzielismy, bylo juz o tym wczesniej :/
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Ale to demko z emula albo torenta.
Boos3r [ Legionista ]
Ja moge tylko dodac ze najpierw sprzedawal za 35zl a teraz juz za 44,99zl ;) :D
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Pewnie transfery pospadały i koszta się zwiększyły :)
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Witajcie !!!!
Hmmm, Cacek wyslal mi wczoraj pare screenow bez
kompresji, jedno mnie zalamalo, ZEGARY wygladaja
oblesnie, jakies 100X brzydsze niz w SH2, a tarcza
hydrofonu rozwalila mnie na maksa, w pierwszym
Sturmoviku zegary byly ciekawsze i bardziej czytelne,
ba, w pierwszym Silent Hunter tez :-)
No, ale i tak za duzo sie nie da poprzez zegary
podzialac. wiec moze nie trzeba ich za czesto z bliska
ogladac :-)
Nadal czekam, moze do czasu az bede mial SH3
Rumuni wywala SONAR z U-bootow w roku 1941 :-))),
oj przydaloby sie kilka patchy.......
Stary Wuj
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Myślę że szybko się pojawi kilka dodatków zmieniających wygląd zegarów, wnętrza okrętu itp...
Jatzoo [ Pretorianin ]
Ja bym dorzucił jeszcze olewkę rumunów dla całego menu.
Jeżeli główne wygląda całkiem OK i jest przyjene dla oka,
to jak się zagłębiamy bardziej, to jest tylko coraz gorzej.
A menu kariery to w ogóle jakaś poracha - pikseloza wielka :-)
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Jagdtiger --> na to bym nie liczyl, nikomu nie bedzie
sie chcialo dlubac w 3D, w SH2 to bylo proste, zwykle TGA.
A Rumuni juz zajeci robieniem SH4 :-)
Ale dzwieki przynajmniej sam sobie podmienie, bo
ZANURZENIE ALARMOWE jak Cacek mowil brzmi jakby
gosc informowal kapitana, ze mu sie sznurowka
rozwiazala.....
:-)
Stary Wuj
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
No to co w końcu się dzieje, widzę że część gra część nie gra? Jest dostępna w sklepach czy nie jest? A jak nie jest, to kiedy będzie?
dasintra [ Pretorianin ]
Od dzisaiaj będę wiedział, aby się nie wynurzać za rufą trawlera, albo innego gów**. Kazali mi popłynąć do kwadratu CG11 (chyba, w każdym razie na wysokości miasta Porto), postanowiłem przedrzeć się przez La Manche, bo to w końcu bardzo krótka droga. Po drodze utopiłem fały frachtowiec (2000BRT) i postanowiłem minąć najweższy punkt cieśniny (koło Dover) około godziny 23:00. Oczywista wpadłem na dozorowce, ale mnie nie wykryły. Następnego dnia rano płynę sobie, a tu nie wiadomo skąd: "we have benn spoted" i widzę jak pocisk artyleryjski spada tuż przed dziobem. Okazało się że to taki mały kuter z działem (pewno koło 75mm). Zanurzyłem się, a on w tym czasie wołał kolegów. Powiem tak: niszczyciele nie wykryją U-Boota nawet z bliskiej odległości i 30-40metrów głębokości, jeśli płyniemy na "silent running". Problem pojawił się gdy chłopaki zwołały jeszcze dwa destroyery, ale tym razem z ASDIC'iem. Masakra, po 2 minutach namierzania zrzucili mi seryjkę (pamiętajmy ze byłem na 35m!), a później następną. Ponadto detonacja bomb powoduje, że okrętem rzuca w górę i w dół, co skończyło się uderzeniem w dno. Po 10 minutach pod ostrzałem dostałem śmiertelną dawkę bomb i U-48 już się nie wynurzył.
Tak jak pisałem pływam na realism 92% (wszystko oprócz widoku zewnętrznego) i napotkałem następujące problemy:
- "Kaczka" sucks; po 5 dniach trzeba wracać do domu (paliwo)
- samolot = śmierć; zazwyczaj wykrywany jest już w locie nurkowym na okręt; na początku wojny mają problemy z celnością, ale jak nauczą się trafiać, to koniec :)
- 20 dni patrolu - 0.000 BRT (niekiedy mam wrażenie że prędzej spotkam Ufo-ludka niż przeciwnika)
- uwaga na nocne manewry w porcie, bo można się wkur*** na brzeg/pirs
- często zdarza się że otrzymujemy wiadomość o kontakcie, a po dwóch godzinach przymiarki do strzału, okazuje się że to statek neutralny (najczęściej Norwegia)
- zawsze zabieramy tylu marynarzy ile wejdzie na pokład (zmęcznie szybko daje o sobie znać)
- 88'ka na typie VII to bardzo skuteczne narzędzie, nie tylko do dobijania rannej zwierzyny
Na razie tyle
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
dasintra --> i dzieki takim postom jak Twoj czlowiek
nabiera nadziei. O BUG'u z paliwem jest glosno na SUBSIM,
moze cos z tym zrobia w patchu. Czesto schodzisz pod wode
zeby nasluchiwac ??? To lepsze niz wachta w kiosku :-)
Ale ogolnie brzmi niezle :-)
A jak Ty odbierasz glosy zalogi ??? Rownie beznamietne
jak w SH2 ??? Pytam glownie o ALAAAAAAAARM !!! :-)
Stary Wuj
dasintra [ Pretorianin ]
wuju ---> powiem szczerze że mi głosu póki co odpowiadają; chociaż rzeczywiście "alarm" jest średni. Paliwa brakuje chyba tylko dla typu II, teraz na mojej kochanej VIIB nie ma problemu, mógłbym z Wilhelmshaven na średniej prędkości dopłynąć do Madery lub Casablanca'i (przez La Manche) i z powrotem :) Najlepsza jest pogoda: włączasz external view i nic cię wiecej nie interesuje. Największy problem to UZO i lorneta, gdy patrzymy do przodu (odkosy i mgła wypełnia szkła - ale fajny rym), ctrl+P nic nie daje :(
Na koniec powiem Tobie Wuju, że przez prawie półtora miesiąca jak tutaj piszę zdołałem określić względnie Twoje nadzieje związane z SH3 i powiem, że na 100% będziesz zachwycony!
Jatzoo [ Pretorianin ]
Co do bugów - to ja mam taki malutki (nazwałbym go poważnym - ale nie wiem czy brane jest to pod uwagę): z tego co mi wiadomo, przy strzelaniu z 88 lub 105-tki do celu nawodnego, najlepsze rezultaty daje ostrzał na linii wodnej, a jeszcze lepiej troszkę pod nią - w grze można tak strzelać tylko bez włączonej 'lornety' (ale trafić w taki punkt linii wodnej jest trudno) - przy strzelaniu z użyciem lornety - działo jest 'blokowane' tak, że nie można strzelać na linii wodnej, ani tym bardziej pod nią (nie można zmniejszyć poniżej podziałki '500' - jeżeli dobrze pamietam).
Stary Wuju --> Nie wiem jak Ty, ale mnie już skręca po 3 godzinach 'nie grania' (narkotyk jaki czy co...? :) A Ty chcesz czekać na 'po świętach' :-) Odstawisz matkę na największy bazar (Arkadia - bo XX został zdetronizowany :) w Wawie - i wpadniesz do mnie :-)
Jatzoo [ Pretorianin ]
Ach... i dodałbym jeszcze ten nieszczęsny telegraf maszynowy (przynajmniej na mojej łajbie) - gdzie po prawej jest cała wstecz, a nie jak w SH2 - cała naprzód :-)
Wpadłem na pirs bo nie zwróciłem na to uwagi i..... to był koniec mojego pierwszego patrolu :-D
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
PANOWIE Dasintra i Jaztoo --> Cacek mowil mi wczoraj,
ze gra BARDZO zwalnia przy wybuchach, dymach, ogniu
czyli tam, gdzie wystepuja PARTICLE, jak to u was wyglada ????
heheh, Dasintra, pewnie masz racje, bardzo bym chcial
zeby tak bylo :-)
PS. Jaztoo --> bede probowal bardzo mocno :-)
Masz czyste DVD w razie czego ??? :-)
Rozwale ten sklep UBISOFT, jak bede kiedys w Anglii :-)
Stary Wuj
Jatzoo [ Pretorianin ]
Stary Wuju --> Jakieś resztki się znajdą - ale TY..?
Taki przeciwnik grania w demo, chcesz DEMO..? :-D
Nie pozwole byś się przeze mnie zniżył do tego poziomu - dam Ci jedynie popatrzeć :-DDDDDD
A co do grafiki, to mi nie przycina wcale - no ale komp był kupiony tylko na potrzeby SH3 :-)
PS. I nie jest to jakiś super mocny sprzęt - średniak.
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Średniak czyli jaki?
bo ja się obawiam że będzie się przycinać na moim Athlonie 1700, 512 MB, Radeon 9800 128MB
marioos [ Chor��y ]
witam nie masz sie czego bac. Ja mam 2800+, 512MB ramu, GF6600GT i chodzi plynnie. Wazny w tej grze jest RAM. Jak bys mial 1GB to bez problemu ci pojdzie. A te 200 zl za 512 to moze wyskrobiesz - dla sh3 :)
Jatzoo [ Pretorianin ]
Jagdtiger --> A64 3200+, 1GB Ram, GF6600 GT GS - myślałem, że to będzie szybki sprzęt - ale jak poczytałem jakie sprzęty inni szykowali na SH3 - to mój trzeba zaliczyć do średniaków :-)
Cacek [ Konsul ]
Czolem Panowie :)
Jatzoo --> Dotarles jednak do pracy ? Kolacji chyba jednak sobie takiej zlej nie zrobiles ;-)
Ja niestety nie mam czasu zeby sie narazie rozpisywac, postaram sie cos wiecej napisac wieczorekiem. Co do malych BUGow to tak jak w SH2 tak i troche w SH3 statki na mapie plywaja po ladzie :-) Az mi sie lza w oku zakrecila jak to zobaczylem :)
Co do patrolowania to mam podobne odczucia jak dasintra. Zrobilem wczoraj na szybko 3 patrole i przez te 3 patrole udalo mi sie wyczaic jednego destroyera, do ktorego nie udalo mi sie nawet doplynac (z ciekawosci ;-) ) Poza tym w patrolowanych kwadratach byly tylko mewy :-)
A na 3 patrolu jak dostalem kwadrat, to zanim do niego doplynalem (na standart) to mialem akurat 50% paliwa, wiec jak bym chcuak zaliczyc ten patrol to poprostu 24h musialbym stac w miejscu. Ja jednak oplynalem kwadrat, sledzi nie bylo, rekinow tez nie wiec wracalem.... no i tu zdziwko, bo kiedy zostalo mi juz 5% paliwa (wskaznik klamie, bo pokazuje wiecej), wcisnalem ESC (misje mialem wykonana a do domu w cholere i troche) i... mnie zabilo :-)
Co do pewnych niedociagniec, to brakuje mi jakos komunikatow takich jak osiagniecie wyznaczonego waypointu, czy zaliczenie jakiejs czesc misji... ja akurat pamietam o ktorej wplynalem w kwadrat... a pozniej sprawdzam co pewien czas czy juz minelo 24h - to tak w ramach oszczednoci paliwa :)
Poza tym tak jak pisal Stary Wuj - zegary sa moim zdaniem obrzydliwe :) Poza tym w interfejsie 3D denerwuje mnie pewnego rodzaju niekonsekwencjia: niektorymi zegarami mozna operowac, innymi nie, ale przy kazdym strzalka swieci sie na czerwono.
T_bone --> Czekam na info ;-)
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Pytam, poniewaz na SUBSIM pare osob z nie najwolniejszym
sprzetem tez marudzilo, za MOCNO ZWALNIA gdy pojawia sie
dym (np. w porcie), wybuchy, i inne PARTICLE.
Chce sie psychicznie przygotowac na najgorsze, zeby
sie MILO ROZCZAROWAC :-))))
I NIE MARUDZCIE, ZE WROGA NIE MA, to jest dopiero
realizm historyczny, :-) Tak gadam, bo jeszcze nie plywalem
5 godzin jedynie ogladajac widoczki, hihihihi.
Niemniej jak pisalem RACZEJ NALEZY CZESCIEJ UZYWAC HYDROFONOW :-)
Sznasa na uslyszenie czegos jest duzo wieksza, niz na zobaczenie :-)
Stary Wuj
T_bone [ Generalleutnant ]
Stary Wuj---> Z tego co czytałem te zwolnienia to jakiś inny problem, może sterowniki... Niektórzy że słabszymi komputerami pisali że gra działa płynnie i nie ma problemu z dymami itp. tymczasem niektórzy z lepszymi narzekali na zwolnienia właśnie przy takich efektach.
P.S Lagi przy kompresji czasu były nawet w SH1, Sh2 więc nazywanie tego zwolnieniem mija się trochę z prawdą, sprzęt nie ma w tym wypadku znaczenia.
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Dzięki T_Bone za pocieszenie. Kompa mam dobrze skonfigurowanego i wiele gier mi nie przycinało mimo że np u kolegi ta sama gierka haczyła przy lepszym sprzęcie.
A dla Sh3 już karte zmieniłem. Mój GF3 Ti500 odszedł na wieczną wahtę :) Jak będzie trzeba to i RAMu dorzucę.
goldie2 [ Pretorianin ]
jesli ktos zatapia polowe konwoju po pierwszej salwie wcale sie nie dziwie ze gra skacze :) .. heh .. a tak na powaznie to widzialem na jakims filmiku ze gostkowi zlagowalo odrobinke przy udezrzeniu torpedy w statek .. moze sprzet mial jakis slaby albo cos
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Tak, chodzilo o efekt chwilowego przestoju, zanim
nastapi wybuch, tak jakby sie efekty doladowywaly :-)
Zobaczymy, nie instaluje najnowszych driverow ATI
bo to podobno niezla kupa, w wielu grach problemy.
o rany, czasami naprawde chce sie wyc, ze tyle musze
czekac na SH3 !!!!!! Auuuuuuuuuuuuuuuu.....!!!!!!!!!!
Stary Wyjacy Wuj :-)
T_bone [ Generalleutnant ]
Z forum Ubi dla tych co patrolują bez skutku ;)
"Man I was just patrolling this grid in my career,almost at 24 hours where I was going to head home then I get word of this....
This is the biggest convoy I have seen in this game so far."
Cacek [ Konsul ]
Ja nie wiem czy mam cos zle z kompem, czy moze jakies fatum na mnie ciazy, ale dosc czesto zdazaja mi sie sytuacje, ze mi cos skacze w roznych grach a ludzikom niby wszystko smiga na takich trupach, ze trudno uwiezyc, ze tam sie Winda odpalila :) Kiedys z tego co pamietam byla taki watek na forum Sturmovika.... Stary Wuj opowiadal, oczywiscie wszystkim wszystko smiga. W koncu jeden gosc napisal, ze ma super sprzet 2x lepszy od innych i mu nie smiga i o co chodzi? No i nagle sie okazalo, ze tak w sumie, to kazdemu innemu "bohaterowi" tez skacze, ze graja na 800x600, bez AA i Anizo, ze nad lasem maja 15 fps'ow... ale kazdy ma super plynnie :) Oczywiscie nie bierzcie bron boze nic do siebie, to taka mala anegdota.
W kazdym razie co do Sh3 to w konfigu jak w podpisie, czyli w sumie nie takim zlym gierka sama w sobie chodzi super. Zadnych, nawet najmniejszych przycinek do momenu.... jak mi sie samolot nie rozwali przed dziobem albo statek nie wybuchnie 2 metry ode mnie. Wczoraj w Akademii robilem takie eksperymenty. Jak rozwalalem statek z dziala, ktory byl blisko, to jak juz mial nastapic jakies wiekszy wybuch to "czuc bylo" taki jakby sekundowe opoznienie w ktorym mial sie jakby zaczytac ten efekt. A juz mega byl trenink z AA. Jak rozwalilem samolot i rozbil mi sie przed okretem i zaczal sie palic ogien.... to giera mi chodzila super plynnie dopoki nie obracalem widoku tak, ze mialem ten ogien widoczny, wtedy mialem 4-5 fps'ow... i nie dalo sie celowac :) Obrocenie widoku o kawalek, zeby tylko nie bylo widac ognia powoduje powrot do normalnosci.
To troche tak podobnie jak ze swiatelkami wewnatzr okretu, nie wiem czy zwrociliscie uwage. Swiatelko sie swieci, ale wystarczy, ze obroci sie widok tak, ze je cos zaslania te swiatelko, to wtedy ono "gasnie" a nie sie przeslania ;-) Efekt bardzo denerwujacy na dluzsza mete podczas bujania okretu :)
Jatzoo [ Pretorianin ]
Cacek --> To i ja dorzucę swoje 5 groszy :-)
Nie wiem czy to tylko u mnie, czy też tak ma być wszędzie, ale w wodzie odbija mi się cudownie wszystko - z wyjątkiem załogi stojącej na kiosku - jakieś zombie...? :-D
komin [ Pretorianin ]
jak wyglada tryb multuplayer ? wystarczy ze ktos postawi serwer i druga osoba sie polaczy ?
Cacek [ Konsul ]
Jatzoo --> Ja juz wczoraj bylem tak spiacy, ze w sumie to nie kojarze co mi sie odbijalo a co nie :) Wiem napewno, ze "obdija" sie dym plonacego statku, ale tak troche dziwnie a poza tym to juz nie pamietam.
Byc moze jeszcze czegos do konca nie obczailem, ale jezeli jest tak jak jest, to do szalu doprowadza mnie kamera we free view, ktorej nie mozna "zlaczyc" z moim statkiem :) Jak sie przelacze na free, a plyne full, to zanim go znajde to juz go nie ma, ze o zanuzeniu nie wspomne :) Torpedy tez sie ciezko oglada, bo tego "automatycznego" widoku nie idzie obracac a jak sie odpali kilka to nie iwem czy idzie sie przelaczac miedzy nimi - nie doczytalem jeszcze manuala ;-)
Tak samo zauwazylem wczoraj zauwazylem, ze pod klawiszami , i . jest previous, next unit, to jak wczoraj na treningu oddalem strzal do jednej i zaczela sie dymic, ale jeszcze nie zatonela to juz pod tymi kalwiszami jej nie bylo :)
marioos [ Chor��y ]
wyglada podobnie ja w NFSU2. Stawiasz serv na x osob. Ktos sie z toba laczy, wybierasz w jakich warunkach pogodowych chcesz walczyc i juz. Reszta zalezy do Ciebie ...
SilentOtto [ Faraon ]
Cacek --> ludziska bzdury wypisuja koszmarne o tym, jak to im śmiga i hula... W wątku o EQ2 sciąłem się z takim śmigającym, który twierdził, że ma super sprzęt i jak to możliwe, iż EQ2 mu tnie, a Far Cry chodzi płynnie w ustawieniach na maks... Żeby sie nie rozpisywać: gość miał ustawienia w FC na medium, a swierdzenie "maksymalne ustawienia" interpretował - maksymalne dla jego karty graficznej :P ROTFL
To wynika ze sfer ambicjonalnych, a czasem braku skali porównawczej...
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Silent Otto --> SWIETE SLOWA !!!!!
Faktycznie goscie graja nierzadko w 800x600 bez AA, bez Anizo,
maja 23 FPS i pierd.... ze im smiga az milo :-)
Z tym smiganiem to bardzo subiektywna sprawa,
ale faktem jest, ze czasami nowy, lub stary driver
od karty graficznej moze wiele zmienic, ja na przyklad
na catalystach 4.2 mialem srednio 6-8 FPS wiecej w Sturmoviku
niz na nowszych, czy starszych driverach. W symulatorze lotu te 8 FPS
to duzo. W kilku grach widzialem juz efekt "chwilowej przerwy" przed
eksplozja, lub w trakcie. Troche to psuje radoche momentami, mam nadzieje,
ze u mnie jakims cudem nie bedzie tych "efektow"
BTW. Pentium IV 2,4 Ghz, 1 GB Ram DDR 333Mhz, ATI Radeon 9700, SB Audigy Platinum,
Mainboard ABIT IT7 MAX2 ver. 2.0, HD z 8MB Cache, ale nie SATA :-)))) Czyli bez rewelacji :-)
JATZOO --> heheh, dziwna ta Twoja zaloga, kapitan nie ma na nazwisko von Dracula ???? :-)
Stary Wuj
art.pl [ Konsul ]
WITAM
JA JUZ GRAM :):)::):)
Gierka jest super
Mam pytanko czy ktos sie juz bawill w manualny TDC-----ja juz walcze z tym 4 godziny i jakos nie moge trafic zadnej krypy
Saluteer [ Generaďż˝ ]
wlasnie i moj post ktos usunal, czy to sa jakies kpiny? Ja prosze o pomoc w wyborze gry na Swieta a tu....
U-boot [ Karl Dönitz ]
Witam
Viti --> część osób zaopatrzyło się w grę poprzez net z Zachodniej Europy;
część już ją otrzymała i pogrywa sobie w najlepsze, część liczy, iż jeszcze przed świętam stanie w kiosku swego U-boota.
Jest także grupa osób, która zaopatrzyła się w grę sprawną inaczej ;-((
Ostatnia grupa czeka na polskie wydanie gry, i tak im zostanie jeszcze przez długie dni i miesiące
To tyle
Pozdrowionka
Saluteer [ Generaďż˝ ]
Sorry pomylka spojrzalem ze nie ma mojego posta a to nie tenwatek w ktorym sie wypowiedzialem... sorry :P
goldie2 [ Pretorianin ]
---> Art
tu jest w miare fajnie wyjasnone jak korzystac z manual tdc.. https://207.44.164.159/phpBB/viewtopic.php?t=30365&sid=6e7271eb3e05156e0b4d1baf000db6c9
T_bone [ Generalleutnant ]
Multiplayer wygląda tak:
1. Kupujemy orginalną grę (dla niektórych krok tak dramatyczny że im się w głowie nie mieści że ktoś coś takego robi ehehe ale nie zbaczajmy z tematu :P)
2. Instalujemy programik łączący z Ubi.com i tam się rejestrujemy.
3. Reszta wygląda tak jak w TCP/IP tylko że przez Ubi.com.
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
hehehe T_bone, oryginalna gre kupia niewatpliwie
pasjonaci Ubootwaffe, i wlasciwie tylko z kims takim
warto grac w multi, wiec wszystko gra, i nawet to, ze
"inna" wersja w multi nie dziala :-)
Tak wiec, nie raz spotkamy sie w jednym WILCZYM STADZIE :-)
Hmmm, caly czas myske na wyborem muzy do gramofonu,
temat z Das Boot, Lili Marlene, Je'attendrai, moze Panzarlied :-),
NA PEWNO TIPPERARY :-)................
temat z "Polowania na Czerwony Pazdziernik" szybko robi sie upierdliwy,
a oryginalne marsze niemieckich podwodniakow sa malo udane,
........WIEM !!!! - "Deszczowa piosenka" , tam jest taki tekst :
I'am sinking in the rain.................. :-)))))))))))
Stary Wuj
T_bone [ Generalleutnant ]
Stary Wuj----> Polecam ci "Aces High" marsz Luftwaffe z filmu "Bitwa o Anglię" (leci na początku filmu przy scenie przeglądu wojsk), buduje wspaniały, podniosły klimat.
[]Agent [ Chor��y ]
A czy dałoby się wyciągnąć muzyczkę temat przewodni z Aces of the Deep i pozostałe kawałki i przerobic do mp3?
Jak sobie pomyśle, że mógłbym pływać u-boot'em w SH3 i słuchać muzyki z AotD to aż mi się lekko na sercu i duszy robi:)
T_bone [ Generalleutnant ]
Blitz !!! ---->
voyager90 [ Pretorianin ]
ten upierdliwiec znów skasował moj post ( co za lol) ale nic- moze mu się ulżyło :)
do twej wiadomości jegomościu - na tym swiecie jest troche wiecej życzliwych ludzi i wlasnie jeden z nich z tego watku wysłał mi na maila rzeczone pliki z instrukcją wiec niech cie wątroba nie boli - spełnileś swoj "obowiązek" - lepiej ci ?
jeszcze raz dzieku za maila :)
Expastor [ Konsul ]
T_bone --> ja bym sie wkurzyl gdyby tak mi zatopili cel
Ilu z was gra na realizmie 100% ew zblizonym? bo podejrzewam ze pokusa wlaczenia widokow z zewnatrz jest za silna :P maice jakies sukcesy w dalekich atakach torpedowych bez autoamatycznego tdc?
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Expastor - na pewno WLACZE widok zewnetrzny, ale
reszta bedzie na FULL REALISM, w koncu bede mial
radoche z samodzielnego wprowadzania danych do TDC,
wiesz, w takiej grze jak sie czlowiek napala na nie wiadomo
jakie sukcesy, to w koncu zaczyna sie irytowac, ja tak mam :-)
Dlatego na luzie bede sobie spokojnie gral, bo w koncu
zawsze mozna przejsc cala kariere mnostwo razy, i sie nie znudzic.
Dlatego uwazam, ze wypada grac na pelnym realizmie, bo z czasem
to przynosi wiele satysfakcji. Zanim wyjdzie SH4 bede odpalal torpedki
i trafial idealnie nawet bez monitora :-))))
A tak poza tym, rzadko odpalali toredy z odleglosci wiekszej
niz 600 metrow, powinno sie udac :-)
Stary Wuj
goldie2 [ Pretorianin ]
lol .. jestem pod wrazeniem.. wlasnie wyczytalem ze torpedy z magnetycznym zapalnikiem wystrzelone salwa moga eksplodowac wczesniej (z racji tego ze torpeda przed tez ma swoj "magnetyzm", to torpeza za bardzo trafnie to interpretuje i robi kaboom) .. widzialem ten efekt na kilku filmikach .. fajna sprawa .. coraz bardziej mi sie ta gierka podoba bo jak to mowia, diabel tkwi w szczegolach
marczol [ Konsul ]
a no z tym magnetyzmem, o ile się nie myle to w tym filmie co torpedowano lotniskowiec wystrzelono slawę czterech torped, a tylko trzy trafiły, czwarta wybuchła chwilę po odpaleniu, czy to przypadkiem nie był efekt tego megnetyzmu innej torpedy?
Bahr [ Pretorianin ]
T_bone-->> jaK to szło? "...ale nasz Hermann chce wygrac wojne sam! ". :-DDDD
Wściekłośc po takim sprzątnięciu celu sprzed nosa to chyba nic w porównaniu z tym co musiał czuc bodajże Kretschmer po tym jak po powrocie do bazy dowiedział się że pryz który skierował do Rzeszy
został zatopiony przez dzielnych lotników Hermanna na kilka godzin przed wejściem do niemieckiego portu........ Sieroty myślały że to jakiś podstęp Angoli i jeszcze miały czelnośc zapisac sobie ten tonaż na swoje konto :-DDDDDD
Stary Wuj-->> muzyczka?
jak chcesz coś ostrego to polecam:
-"Deutschland Erwache!"
coś chwalebnego (dobre do świętowania zatopienia):
- "Preussens gloria"
- wspomniany przez T_bon'a Marsz Luftwaffe
coś na dłuuugi Gammelfahrt:
-"Herzegowinamarsch"
-"Alte Kameraden"
gdy wachta się dłuży:
-"Auf der Wacht"
Na wyjątkowe okazje (np: jak dostaniesz Ritterkreuz z mieczami, liśmi debowymi i brylantami :-DDD
-"Hohenfriedbergermarsch' - krótkie ale świetne
Coś jeszcze? :-DDDD
Pozdro, U-305
Robson_26 [ Chor��y ]
Siemka.
Moja konfiguracja: Sempron 1.5Ghz, 2x256DDR w Dualu, Gf 3 Ti200 128MB.
Nie jest to może demon prędkości, ale nie licząc slideshow w porcie i w przypadku włączenia Event Camera(małe na dole po lewej) wszystko śmiga (nie mam AA i Anizo), zresztą ustawienia te tylko w opcjach sterownika. Co do jakiś bugów z UZO i Lornetą nie zauważyłem. Może jakby troszkę więcej tej mgły(UZO) ale cel widać.
Ktoś się pytał czy bez Pixel Shadera chodzi. Otóż załączony Detection Tool pokazuje że nie mam a giera działa i nie myślcie sobie że zaraz jakaś lipa na monitorze, wszystko miód-malina (a może ja nie wiem jak wygląda miód-malina?)
Jeżeli chodzi o możliwość sterowania silnikami to co prawda w Control Room są dwa telegrafy ale chodzą synchronicznie i nic z tym nie zrobimy.
Manual TDC mam włączony ALE jest ktoś taki jak Weapon Officer, który może to zrobić za nas(nie jest nieomylny), z drugiej strony stawiam skrzynke browara temu kto przy wzburzony morzu określi współrzędne do strzału(tam naprawdę buja a peryskop nawet przy największym wynurzeniu jest zalewany)
Jestem w trakcie pierwszego patrolu i teraz próbuje sprawdzić możliwość przejścia przez Kanał La Manche. Jak narazie 2 zestrzelone samoloty, 2 Torpedo Boat i jeden Armed Trawler(wszystko na wynurzeni w dzien z Deck Gun'a) Jest ciężko i nie wiem czy nie zrezygnuje.
OTTO ---> Boski tekst:)
Pozdro U-53
Robson_26 [ Chor��y ]
Apropo's bugów--> przy sonarze nie ma guziczka do wysyłania PING'a.
U-53
T_bone [ Generalleutnant ]
Robson---> Bo to nie jest sonar aktywny, chyba że pływasz już na typie XXI gdzie chyba coś takiego było chociaż nie dam głowy.
Doskonały obszerny wątek/raport na subsim :)
https://207.44.164.159/phpBB/viewtopic.php?t=30421&postdays=0&postorder=asc&start=0
McClanesHungOver [ Konsul ]
Mam do was pytanie - czy istnieje może (w miarę nowy- tzn taki który chodzi na XP :)) symulator nowoczesnej łodzi podwodnej ?Wiem , że pewnie zabawa już nie ta co przy U-botach , ale pytam z ciekawości.
koxbox [ ]
McClanesHungOver, chyba tylko to:
https://battlefront.com/products/dw/features.html
dasintra [ Pretorianin ]
Cholera panowie, czasami to się można zdenerwować. Właśnie skończyłem swój piaty patrol (februar 1940), najdłuższy z dotychczasowych. Miałem ciekawą sytuację gdy wracałem do domu z antlantyku do Wlhelmshaven. Otóż postanowiłem wrócić dłuższą drogą, wokoło wysp brytyjskich; gdy byłem niedaleko brzegów irlandii, nastał mglisty poranek. Po chwili sonarowy wytropił "jakiś" kontakt w niewielkiej odległości. Myślę sobie że wezmę sobie od irlandzkich rybaków jakieś śledzie, a tu co? Niszczyciel! Gdy wyszedł z mgły był chyba 1,5km od mojego okrętu. Nawet nie wiecie ile salw zdoła taki niszczyciel oddać zanim zdążycie zejść pod wodę. Na szczęście załoga wrogiego okrętu była chyba niewyspana bowiem celność artylerii i bomb (zrzucili w sumie 8) była wyjątkowo słaba. Wniosek jest taki, że należy uważać na wszystkie kontakty, których nie widzimy, a słyszymy.
Najbardziej wkur**** rzecz póki co, to torpedy odbijające się od burty (wiem że realistyczne, ale stresujące)
Robson_26 [ Chor��y ]
T_bone --> W takim razie wytłumacz mi co tam robi tabliczka z napisem PING?
TeadyBeeR [ Legend ]
T_bone --> Super link :). Czytanie takich opowiesci jest prawie tak ciekawe jak patrolowanie wod samodzielnie :D.
Pablo1142 [ Pretorianin ]
Robson_26---> na jakich grasz detalach wiem ze bede musial cos dokupic do kompa ale mam jeszcze czas do maja moze zdarze cos wyskrobac na dopalenie kompa
T_bone [ Generalleutnant ]
Robson_26---> Nie mam pojęcia, nie widze tego. Mimo to hydrofony nie pingowały więc nie wiem co to za urządzenie z pingiem ;)
McClanesHungOver----> Tak jak napisał Koxbox, DW to dobra gra, realistyczna ale moim zdanie tak samo wyprana z klimatu jak poprzednie gry z serii. Zawsze wole wrócić do Harpoona i jego scenariuszy z zimnej wojny.
dasintra---> Pamiętam takie akcje z SH1, tylko symulator okrętu podwodnego z tego okresu może wywołać takie emocje ;)
TeadyBeeR [ Legend ]
Jezeli chodzi o sprzet to na A1800+, 512DDR, ATI9550 128/128 gra chodzi plynnie w 1024x768+high(bez AA i anizo). Przycina tylko na poczatku przy wyplywaniu z portu i faktycznie zamiera na ulamek sekundy przed wybuchem wrogiego statku.
Wracam na 5 patrol.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-23 18:31:59]
Robson_26 [ Chor��y ]
Pablo1142 --> 1024x728+high bez AA i Anizo:)
Da real Odi [ Konsul ]
Chyba dopiero ja sprawdze REALNA konfiguracje minimalna...:)
mam Durona 1,2GHz +256MB RAM DDR +Radeon9600 256MB
Inna sprawa to kod SH3 - jestem ciekaw, czy naprawde nie mozna go bylo lepiej zoptymalizowac. Dwojka chodzila slabiutko i niczym nie bylo to uzasadnione wlasciwie...
Nie - bylo uzasadnione: niedbalstwem producentow
FalconTm [ Generaďż˝ ]
Rzeczywiscie przy bujnych eksplozjach, FPS drastycznie spada, jezeli patrzymy bezposrednio.
Mam wylaczone AA i Anizo w opcjach sterownka, chyba ze gra sobie aktywuje niezaleznie
przy ustawionych wysokich detalach (HIGH i particle 100). Byc moze przy slabszych
konfiguracjach Auto Detector w ogole nie aktywuje wszystkich opcji graficznych.
Trzeba by sie bylo rozejrzec samemu po plikach .ini, jezeli takowe sa i ustawiac recznie
efekty (jak np. w IL-2). Zwalnia takze przy UZO i lornecie, za duzo mgly jak na moj gust,
przez co prawie nie widac tego, co sie dzieje, ale wystepuje to tylko z przodu okretu.
Stary Wuju--->Realizm z wlaczonymi widokami zewnetrznymi, jest zadnycm realizmem.
Mozna sobie plywac w zanurzeniu bez peryskopu, wymanewrowujac wrogie okrety.
Ja wiem, ze milo jest sobie popatrzec na te wszystkie wodotryski :), szczegolnie walke okretow nawodnych, ale musimy wybrac, nie ma lekko :)
Mialem komiczna sytuacje : dwa niszczyciele probowaly mnie osaczyc. Pozrzucali troche bombek,
poplywali i chyba z nudow zaczeli ostatecznie ostrzeliwac siebie wzajemnie z dzial.
Dwa wraki :). Chyba mialem zaklinacza na pokladzie...
Rgds
FalconTm [ Generaďż˝ ]
AHA, konfig ---> AXP 2500+ (Barton), 1 GB DDR 400 (333), GF FX5900XT.
Rgds
T_bone [ Generalleutnant ]
FalconTm--> UZO, lornetka--> patrz wstępniak.
Kosmiczna sytuacja to zapewne przypadek z naval academy, znane i ma być naprawione.
FalconTm [ Generaďż˝ ]
T_bone-->jak pisal bodajze Dasintra, CTRL+P nic nie dalo, przynajmniej u mnie.
Ver.1.1
T_bone [ Generalleutnant ]
Aha z tego co czytałem to AA w grze można zwiększać i zmniejszać przy pomocy kombinacji:
Page-UP+ Shift i Page Down+ shift. Podobno działa płynniej niż wymuszone.
T_bone [ Generalleutnant ]
FalconTM---> Duchem Świętym nie jestem ale wygląda mi to na przypadłość tzw. wersji "demo".
Robson_26 [ Chor��y ]
Panowie, niech mi ktoś powie czy gra na 100% realizmu i czy w tym przypadku pokazują mu się chwilowe kontakty na mapie?
Proszę o pilną odpowiedź.
Ledwo zacząłem kontynuować mój patrol a już odstrzeliłem C2 Cargo i Small Merchant.
Czy to nie za łatwo? Pierwszy rejs a już mam ok 17000BRT?
goldie2 [ Pretorianin ]
-->Robson
moze miales farta, albo twoj komputer sympatyzuje z nazistami .. niektorzy z graczy, zwlaszcza w stanach mowia ze nonstop sztorm, zero kontaktow i wogole nic nie moga ustrzelic bo torpedy nie wybuchaja .. moze nikt nie wzial pod uwage ze ich komputery powinny sympatyzowac z aliantami :P
goldie2 [ Pretorianin ]
a tak nawiasem znalazlem kolejny watek o manualnym TDC .. tym razem pliki wideo .. moga pomoc https://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=tpc&s=400102&f=9091085392&m=1071075692
T_bone [ Generalleutnant ]
Mody i więcej modów, min. dzwięki z Das Boot:
https://207.44.164.159/phpBB/viewtopic.php?t=30638
Johnyse [ Legionista ]
goldie2 -> Wszystko ok :) tylko że filmiku z ftp niemożna ściagnąć
A tak pozatym czy ktoś z grających może mi odpowiedzieć czy jest możliwość przechodzenia z pomieszenia do pomieszczenia gdy przedziały miedzy nimi są zalane ??
Wcześniej juz to napisałem ale nikt nieodpowiedział
FalconTm [ Generaďż˝ ]
T_Bone-->Wersja "demo" nie ruszy z 1.1, tak btw :)
TeadyBeeR [ Legend ]
No i wrocilem z 5 patrolu. 5 transportowcow poszlo na dno. No i jeden kuter rybacki zostal zniszczony za to, ze mial zla flage na maszcie :D. Raz probowali mnie zaskoczyc atakiem z powietrza, ale awaryjne zanurzenie i nic im z tego nie wyszlo.
Boos3r [ Legionista ]
FalconTm--> Nie jestem pewien czy nie ruszy :)
FalconTm [ Generaďż˝ ]
Boos3r-->To napisz , kiedy bedziesz pewny :P i czy na pewno bedzie to jescze 1.1? :)
goldie2 [ Pretorianin ]
---> Johnyse
generalnie raczej nie bylo takiej mozliwosci w realu .. poza tym jesli jeden przedzial byl zatopiony a pozostale odrobinke zalane to raczej nie dalo by sie juz wynurzyc takiego uboota .. no chyba ze to tylko szalet zostal zalany (dlatego karmiono mizernie marynarzy podczas rejsu aby caly czas mieli rozwolnienie .. zatwardzenie moglo doprowadzic do zatkania szaletu i zalania przedzialow) :D
znalazlem fajnego linka .. jak zmienic date nastepnego patrolu .. to dla przesadnych (nikt nie lubi wyplywac 13-go)
Pablo1142 [ Pretorianin ]
Panowie przeniescie sie na jakies zamkniete forum juz mnie roznosi aby pograc :P albo piszcie ze to brzydka gra pelna bugow:))
T_bone [ Generalleutnant ]
FalconTm---> Wiem co się dookoła dzieje, jest wersja demo 1.1 tak btw. nie będę brnął w ten zgubny temat.
figo-fago [ Legionista ]
Coz panowie nie pisałem bo gram i gram ze az czasu brak [ na normalne zycie] a co dopiero na pisanie!! Jak kupowalem gre to na polce lezalo ich 10 i nikt przy mnie ich nie kupowal! To bylo i jast dla mnie dziwne.[39 euro ] niby nic,a jednak jak za gre duzo. Troszke nameczylem sie z instalacjia i z akademia,ale juz wszystko dobrze. Jestem po pierwszym patrolu [92%realizmu-zostawilem sobie ruchoma kamere]65000 ton na dnie w tym jeden niszczyciel. Preferuje torpedy elektryczne z zapalnikiem magnetycznym.Maly zasieg ale tor niewidoczny i pewniejsza od gazowej-czesciej wybucha.Statki na wpol zatopione dobijam z dziala lub torpeda z zapalnikiem kontaktowym.Za ten patrol w innym sektorze niz w rozkazie zaloga dostala mnustwo medali i wyroznien [ bylo ich ze trzydziesci] miedzy nimi trzy zelazne krzyze.
Arxel [ SperMan ]
no w kocu!!!
wlasnie bede instalowal!!
powie mi ktos czy jest multi?
U-boot [ Karl Dönitz ]
Jatzoo, Stary Wuj --> odezwijcie sie i napiszcie parę słów jak wypadło wspolne testowanie gry :-)
Pozdrowionka
Arxel [ SperMan ]
no przez chwile grania moge wywnioskowac malo rzzeczy ale jutro zagram troche dluzej
i podam jak mi gra chodzi na jakich ustawieniach
choc 1 treningu przejsc nie moglem to jutro wezme slownik ang-pol i sie poducze hehe :]
bylby ktos chetny do spolszczenia gry? bo mi ten angielski troche przeszkadza - i choc robilem to co bylo napisane to jkaos mi tego nie uznawalo.... no nie wiem czemu - sie jutro zobaczy
jakby ktos sie skusil na spolszczenie to prosze pisac albo na meila albo na gg (wiadomosci odbiore jutro)
noto tyle na dzisiaj - dobranoc
Robson_26 [ Chor��y ]
Witam.
Ano zachciało mi się sprawdzić wpływ Hull Integrity na głębokość zanurzenia tuż przed wpłynięciem do portu (nie będę się teleportował, nie przystoi) a że dostałem wcześniej trochę po kadłubie to miałem 29%. No i dałem Crash Dive..........40 meters jakieś trzaski.......45 gasną światła.....dałem wynurzenie ale było już za późno.....szybki poleciały...z rur woda......bul...bul..bul......
Eversor [ Chor��y ]
na kiego grzyba spolszczac gre jak mozna kupic wersje PL :]
SilentOtto [ Faraon ]
Hmmm... Gdzie ten sztorm? Buraczek i to poważny... Nawigator twierdził w raporcie, ze pogoda ładna, na oko tez niczego sobie, a działa obsadzić nie można. A przecież mi sp...a 6000BRT, w którym siedzą już 2 torpedy!
Jestem dalej na tym samym patrolu i po opisanym zdarzeniu trafiłem na prawdziwy sztorm. Widoki ekstra, widoczność 300m, deszcz leje, jak ten co rano wstaje... I w tym wszystkim tropienie merchanta. Miodzio!
[]Agent [ Chor��y ]
Udało mi się znaleźć muzykę z Aces of the Deep, tylko że jest w formacie ACES.HMP. Co to za format i czym to rozgryźć? Program konwertujący HMP2MID.EXE hmp do midi nie rusza tego / może to wina xp?- program pewnie dosowy/. Na stronie subsim.com piszą, że winamp to otwiera ale nie mój- jakieś pluginy potrzebne?
Może ktoś wie i pomoże?
U-boot [ Karl Dönitz ]
Witam
Jako, ze własnie wyjeżdzam tam gdzie komputer jest sesnacją a o necie nikt nie słyszał
i wróce dopiero po świętch, więc:
Z okazji świąt Wielkanocnych, życzę Wam
skaczącego zajączka, kolorowych pisanek i mokrych
niespodzianek w lany poniedziałek ;)
oraz mnóstwa zatopień !!
Pozdrowionka
piokos [ ]
Czy ktoś już walczył z inną łodzią podwodną?
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Podobno nie ma wrogich okrętów podwodnych. Może się pojawią w dodatkach...
pitchblack [ Legionista ]
wroce do wczesniejszych wypowiedzi na temat ctrl+p
mi to normalnie dziala tylko musze wlaczac przed wejsciem w uzo
Cacek [ Konsul ]
T_bone poszukiwany :) Odezwij sie jak bedziesz przeplywal w okolicach :)
T_bone [ Generalleutnant ]
Otto---> Bug już swego czasu zameldowany twórcom, stwierdzili oni że tam nie powinno pisać sztorm a raczej "burzliwe morze" (coś w tym stylu heh) uniemożliwia obsadzenie działa. Nie zmienia to faktu że taki stan pojawia się za często przez co działo często jest bezużyteczne, devoloperzy obiecali poprawić ;)
Takich bugów jest zanacznie więcej, często widać błyskawice na niebie a nie ma deszczu :P
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
FalconTM --> masz rację, ale zawsze, nawet w Sturmoviku gram
na włączonych widokach zewnętrznych, to czyni grę o wiele bardziej
dynamiczną, dla wyrównania braków w realizmie położę spleśniałą
cytrynę koło klawiatury :-)
Hmmm, wreszcie okazało się, że SH3 czasami przycina :-),
no mam nadzieję, że mnie to nie będzie irytować.....
Rzeczywiście w IL2 można w plikach .ini nieźle grę podrasować
graficznie i przyśpieszyć nieco, zobaczymy :-)
Bahr --> Dzięki za muzykę :-)
Mam to, o czym piszesz, ale ta "oryginalna"
jakość czasami jest bardzo słaba.
Współcześnie tych kawałków chyba nikt nie wykonuje :-)
SilentOtto --> cieszą mnie Twoje posty, a BUG o którym piszesz
jest chyba monitorowany :-) Dynamiczna pogoda wymaga pewnej korekty
najpewniej, albo goście mają słońce przez 3 patrole, albo sztorm, albo
jak niektórzy szczęśliwcy - jedno i drugie, bardzo to dynamiczne :-)
Cacek --> siedzę w domu, mam urlop......patrz niżej :-)
Jatzoo --> jw. Właź na Skype albo GG, jestem raczej w domu dzisiaj.
PANOWIE --> i ja wyjeżdżam dzisiaj wieczorem daleko, na wysunięty
na południe posterunek (NOWA RUDA koło Wałbrzycha), wrócę we wtorek rano.
I mam nadzieję, że oryginalne SH3 już będzie na mnie u kolegi Jatzoo czekać.
Życzę wszystkim Wesołego jajka, mokrego pokładu i dużych, powolnych,
płynących równo jak po sznurku statków handlowych :-)
Stary WUJ
anen [ Konsul ]
Wlasnie dostalem moja paczyszke z SH3 :):):) ( czytaj 8:00 rano )
Kapitan Anen melduje , ze jego pierwsza wyprawa zakonczyla sie sukcesem :) az 4000BRT down :)
Jakby tego bylo malo to w czasie grania zanotowalem pare fajnych bugow
- zaloga moja powiekszyla sie z 39 na 42 :) ( nie wiedzialem ze az maja atki apetyt)
- raz na godzine gra mi sie wieszala co bardzo mnie wku... i jak narazie jest to powazna wada
- patch 1.1 nie jest doskonaly , dalej mi sie gra sypie :((
No nic bracia , ide chyba jeszcze troche ponurkowac
(chwali sie) Nie wiem jakim sposobem ale dystorer spuszczajac bomby sam siebie zatopil :)
Bahr [ Pretorianin ]
anen-->> pewnie za wolno płynął :-DDD
Meine Herren, powiedzcie mi proszę, jak tam u was z postępem technicznym (może to jeszcze za wcześnie, ale co tam):
- strzelaliście już T5? jakie efekty? czy niszczyciele ciągną w odpowiedzi na nie swoje wabiki?
- czy ktoś spotkał grupę pościgową/lotniskowiec?
- czy data maj '43 jest odczuwana jakoś szczególnie ciężko? czy moze nic sie nie dzieje?
- ile trwało wasze najdłuższe "błogosławieństwo" bombkami głębinowymi?
Jagdtiger [ Pretorianin ]
...i czy w 45-ym było aż czarno na niebie od samolotów, tak że bez chrap się nie dało płynąć?
Dogon [ Generaďż˝ ]
Co by tu nie pisać --> chyba jednak warto czekać na wersje PL gdzie pewnie bedzie ta gra zaktualizowana i nadająca się do grania -a więc są plusy czekania na naszą wersje ! :) Choć nie powiem ślina cieknie ;))
Pozdrawiam !
Cacek [ Konsul ]
A jak sie zrobi troche patroli i wzrosnie Wam "slawa", to mozna sobie wybrac zaloge widmo ;-)
anen [ Konsul ]
Ehh
o ile pamietam to '45 byl juz ostatkiem wojny
Najwieksze bitwy to '42-43' , wtedy wowczas zastosowano taktyke wilczych stad
Ja mialem dobry ubaw jak dystoryer sie sam zalatwil :)
Chyba zaraz zaczne proby podmiany muzyki na bardziej nowoczesna :)
Bitwy - Ramstein "AMERICA" :)
Bitwa wygrana - Varius artist "AMERICA F*CK yeah"
Bitwa przegrana " Yellow Submarine"
goldie2 [ Pretorianin ]
mysle ze to calkiem przydatny link, zwlaszcza z e brakuje informacji na ten temat w recognition manualu
https://www.geocities.com/squigmaster/sh3/flags.named.gif
Jagdtiger [ Pretorianin ]
A to działający link do filmiku pokazującego jak korzystać z kalkulatora torpedowego (70 MB).
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Troche się rozpędziłem i zapomniałem dodać linka :)
https://www.61502.com/sh3/tdcsalvo.avi
anen [ Konsul ]
Dobra to robimy taki maly TiP dla nowych graczy :)
PRZYGOTOWANIE:
1. Pamietaj aby posiadac jak najwieksza ilosc osob na pokladzie. Czlowiek to nie maszyna , swoje odespac musi.
2. Zadbac o wyposazenie. Nasza ladownia ma byc dopasowana do misji i warto skupic sie na jej inweneryzacji.
3. Jako posiada wiele jeszcze bugow , nie nazley rezygnowac z grania. Jak sie zawiesi do windy to nie tracie nadzieji , Romuni stowrzyli gre , Romuni ja ulepsza :)
GRA:
1.Polegajmy na wlasnych umiejetnosciach , zwlaszcza w porcie bo nasz blaszak lubi bardzo skracac droge i po wytoczeniu trasy , na 99% przypadkow stajemy sie zlomem stoczniowym.
2.Nie jest zalecane robienie emeragncy manovers blisko stoczni.
3.Zalecane jestr nie schodzic poniezej 200m , max jaki u-bot wytyrzyma to 210-220.
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
ACHTUNG !!!!
WIADOMOŚĆ Z BdU :
DO WSZYSTKICH CZEKAJĄCYCH NA SH3 VIA JATZOO ze sklepu UBI,
przesyłka dzisiaj wypłynęła !!!!!! (łącznie czeka podobno 8 osób :-)
A tak na marginesie, Jatzoo już jedzie do domu (Rzeszów) więc nie
gadaliśmy zbytnio, ale od Cacka wiem, że Jatzoo wraz z postępem
grania zauważa coraz więcej rażących niedoróbek, typu załoga, jeżeli
raz obsadzi działo komendą "Fire at will" już trudna jest do zdjęcia,
tak jakby tej komendy nie dało się odwołać, i tak dalej.......... hmmmm
No mam nadzieję, że trochę tych patchy jeszcze wyjdzie :-)
STARY WUJ
Johnyse [ Legionista ]
Stary Wuj -> jaka miła wiadomość dzieki :)
Teraz pozostało oczekiwanie na SH3 może bedzie w poniedziałek
Da real Odi [ Konsul ]
W konfiguracji Duron1,2GHz + 256 RAM DDR + Radeon 9600 256 RAM gra dziala na razie bardzo dobrze, mimo ze oficjalna MINIMALNA konfiguracja to 1,5GHz + 512 RAM + grafa 64 RAM (chyba ratuje mnie moj magiczny radeonik...:P)
Opcji graficznych w grze jest tyle, co kot naplakal. Moze ktos wie jak mozna w SH3 wlaczac/wylaczac rozne wodotryski? (pliku .ini nie znalalzem)
Wracajac do recenzji... Gra dziala plynnie, grafika sliczna. Problemy zapewne pojawia sie podczas napotkania duzego konwoju i intensywnej walki (duzo obliczen dla kompa) ale wydaje sie, ze SH3 w dalszym ciagu powinien pozostac grywalny. Wiec jesli ktos sie zastanawia - majac konfiguracje podobna do mojej - czy kupic, czy nie kupic, to polecam jednak zaryzykowac.
Co do samej gry... Tak powinien wygladac SH2. Zarzadzanie zaloga etc - szkoda ze wtedy poszli na latwizne :/ Ale sporo juz o tym napisano, wiec nie ma co wracac.
Z nieprzyjemnych rzeczy:
- okrojono sklady flot wlasciwie do tych "atlantyckich" (GB i USA). Dodano kilka nowych bander (Indie, Nowa zelandia) ale co z tego, kiedy flota wloska czy francuska wlasciwie nie istnieje... Nie ma Cavourow, Littorio, Dunkerque czy krazownikow obu nacji... Nie ma nic praktycznie.
- na niemieckich okretach nie ma swastyk. Np na bismarku jest tam, gdzie byly swastyki sa tylko wielkie biale pola - zenada... mam juz dosc tej cholernej poprawnosci politycznej://// Niedlugo zaczna retuszowac archiwalne zdjecia :///
- nie potrafie (nie ma mozliwosci? musze na to "zarobic"?) dodac zadnego znaczka na kiosk mojego u-boota w opcji kariery
- wyplywajac z portu moi ludzie sa juz niezle zarosnieci... Szkoda, ze nie dodano opcji zwiekszania sie bujnosci zarostu z uplywem dni na patrolu, tylko poszczegolnym twarzom przypisano stale textury....:/ Tak, wiem - czepiam sie! :P
To na razie tyle. O ciaglych crashach nawet nie wspominam. Gra laduje sie dlugo (efekt slabego kompa) i dosc czesto wyskakuje do windy podczas tej operacji. Gram chwilowo na ver.1.0. U mnie pomoglo zwiekszenie wolnego miejsca na .swp file z 900MB na 1,6GB.
SilentOtto [ Faraon ]
Stary Wuj -> jakby tej komendy nie dało się odwołać - da się odwołać, klikam na oficera na mostku i każę mu obsadzić ludzi na oku. Dwa kliknięcia.
Arxel [ SperMan ]
wie ktos moze czy wyszlo spolszczenie? bo jakos nie jestem przekonany do kupowania wersji PL....
samo spolszczenie wystarczy
Johnyse [ Legionista ]
Jagdtiger -> Widzę załoga nie próżnuje i to jest właśnie efektem ukazanego się liniacza :)
Wreszcie ktoś pomyślał i daje linki działające dzięki właśnie tego szukałem :)
Tak trzymać ja niebawem dołacze do stada i wtedy pojdzie na dno jescze wiecej melsmarków :)
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Silent Otto --> najwidoczniej to nie zawsze działa :-)
Mam wrażenie czytając posty na SUBSIM, że wyszło
kilkanaście różnych "wersji" SH3, tak różne problemy
ludzie mają, ale to dość popularne od czasów, kiedy
gry zajmują więcej jak 6 dyskietek :-)
Myślałem, że będziesz bardziej sceptyczny przy ocenie SH3,
fakt, że "polubiłeś" jak sądzę tą grę, dobrze o niej świadczy :-)
Albo po prostu nie chce Ci się pisać o elementach, które Cię
wkurzają :-) albo nie ma ich aż tyle.
Stary Wuj
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
Da Real Odi --> jest mod do SH3, którt dodaje swastyki :-)
I fakt, tak mógłby wyglądać SH2, generalnie brać "podwodna"
nie jest rozpieszczana przez developerów, dlatego tak wiele
kontrowersji przy każdym tytule, hihihih, to nie FPS-y, gdzie człek
ma do wyboru kilka nowych co miesiąc :-), a szkoda............
Stary Wuj
Cacek [ Konsul ]
Jagdtiger --> Nie nadrobilem jeszcze zaleglosci co do TDC i tak mnie zastanawia jedna rzecz, skad mu na tym filmie wyszedl ten kat? Tak se na pale ustawil te 45 stopni ?
dasintra [ Pretorianin ]
Witam K'leunowie!
Czy któryś z was ma problem z odnajdywaniem statków i konwojów?
Dostałem w trakcie patrolu namiar na konwój płynący blisko od mojej pozycji.
Pogoda fatalna, więc zszedłem pod wodę dla nasłuchu. Słychać coś w oddali, ale płynę tak kilka godzin i nic! Prawie zawsze namierzanie celu hydrofonem kończy się porażką.
Druga ciekawa sprawa to torpedy. Wiadomo jaka była w początkowym okresie ich skuteczność, ale w SH3 jest to lekko wkurw*****. Strzeliłem sobie z odległości 2000m do niszczyciela, ten nie zauważył torpedy, ale gdy ta trafiła w cel, to się odbiła :( A już myślałem ze z czerwonym proporcem do domu wróce
Cacek [ Konsul ]
dasintra --> No ja narazie bardzo malo plywalem, bo w sumie tylko Academy i ze 3 patrole na szybko, dzisiaj moze nadrobie zaleglosci. W kazdy, razie ma podobne odczucia do Twoich z tym odnajdowaniem celow. A co do odbijajacych sie torped to niedlugo beda mi sie snily po nocach :-) Jakos napis Dud w SH2 mnie tak nie irytowal :) A tutaj na widoku jak widzisz jak plynie, plynie i pyk... odbija sie... to ma sie ochote wynuzyc i go opluc normalnie :)
dasintra [ Pretorianin ]
Wuju ---> dzięki za info o wyjściu przesyłki w morze :) Bardzo mnie to cieszy
Przy okazji mam pytanie czy zamierzamy stworzyć jakąś stronkę naszej "flotylli" (lub jak to niektórzy określają: klanu), na której będziemy planowali nasze wspólne łowy (multiplayer)
Midgardsorm [ Generaďż˝ ]
https://www.61502.com/sh3/tdcsalvo.avi
filmik rewelacja wszytko powoli po kolej .. marzy sie tylko jeszcze polski kometarz jakiegos wilka z forum :) co i jak :) bo dla mnie laika nie wszytko jest jasne ;)
ehh dalej mam wielki niuans... czekam dzielnie na wersje PL tylko czy bedzie ona kooperatywna z wersja uk w multi ?! w dzisiejszych czasach wpoinno to byc oczystwe ale czy tak bedzie ??
pozatym obawiam sie bardzo kwesit patchy ....
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
dasintra --> tak strzelam tylko :-) , masz Manual TDC ???
Zapalniki uderzeniowe czy magnetyczne ??
Hmm, może to kwestia odległości od celu ?
No nie mogę sam sprawdzić, i mam depresję :-)
Stary Wuj
Johnyse [ Legionista ]
Stary Wuj -> Ja też się rozchorowałem i mnie mdli :) Jak tylko bede w ubikacji to dam im popalić.
A tak nawiasem mówiąc może to wina odległości od celu dostarczenia paczki, wynikiem czego sa pudła hehehe
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Panowie właśnie sie dowiedziałem ze moja przesyłka z USA będzie wędrowała od tygodnia do trzech. Nieźle :((
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Cacek - kąt 45 stopni koleś ustawił bo postanowił że z takiego kąta będzie strzelał. Przynajmniej tak mi się wydaje, gry jeszcze nie mam więc nie miałem okazji tego w praktyce przetestować.
Jagdtiger [ Pretorianin ]
Cacek - kąt 45 stopni koleś ustawił bo postanowił że z takiego kąta będzie strzelał. Przynajmniej tak mi się wydaje, gry jeszcze nie mam więc nie miałem okazji tego w praktyce przetestować.
koxbox [ ]
Ja czekajac na SH3 pogrywam w starego Command aces of the deep. Brak widoku swobodnego z zewnarz to jest dopiero klimat!
Cacek [ Konsul ]
Jagdtiger --> Tak tylko, ze najpierw w "notesie" w widoku przez peryskop ustawil 45, a pozniej juz w samym TDC ustawil tyle z ilu faktycznie strzelal czyli 90 i to mnie wlasnie zastanawia jak sie ma jedno do drugiego :) Oj trzeba bedzie potrenowac... ale jakos nie wyobrazam sobie tych wszystkich operacji przy sztormie i jak statki sa w ruchu :)
Da real Odi [ Konsul ]
A co z tymi godlami na kioskach U-bootow? Mozna jej jakos dodawac?
Sa jakies misje "arktyczne"? Z praktycznego braku radzieckiej floty wnioskuje ze raczej nie....:/
Sam bym posiedzial nad tym,ale na dluzsze granie nie mam niestety czasu.
A tak w ogole na marginesie... Niesamowity klimat robi ta wirtualna zaloga. Wiecie co mi utkwilo w pamieci? Jak wychodzilem z portu i wyszedlem na mostek, to jeden z marynarzy popatrzyl mi sie prosto w oczy, takim jasnoniebieskiem, ufnym spojrzeniem.... Uswiadomilem sobie w tym momencie, ze jestem kapitanem ICH okretu - jestem za NICH odpowiedzialny, a ONI mi ufaja. Heh, niesamowite...:)
T_bone [ Generalleutnant ]
Da real Odi---> Godło to nagroda za osiągnięcia :)
marczol [ Konsul ]
Czekając za polskim wydaniem SHIII postanowiłem odświerzyć SHII, i mam pytanie, zawsze jak grałem włanczałem automatyczny TDC, jak się strzela w II ręcznie? Może mi ktoś tak na chłopski rozum wytłumaczyć? Bo podejrzewam, że frajda niesamowita "samemu" zatopić:) Bo wogóle to postanowiłem przejść kampanie nie zatapiajc coś koło 900 000 BRT i na 100% realizmie:) (zawsze grałem na 72%, czas na zmiane:)
Da real Odi [ Konsul ]
Na panelu kontrolnym odpalania torped jest przelacznik AZ/MZ - MZ to reczny tryb celowania.
Heh, ja bylem taki hardcorowiec, ze odleglosc tez postanowilem okreslac samodzielnie, na podstawie podzialek w UZO i peryskopie oraz informacji o statkach (wysokosc jego masztu). Zeby wyliczyc odleglosc, nalezy rozwiazac rownanie d = h(wys masztu)/tg a (a to kat o ramionach 1) od czubka masztu do U-boota, 2) d - czyli odleglosc od okretu/statku npla.
Te katy a byly bardzo nieduze: od 0,125 stopnia do 1 stopnia. Wiec zrobilem sobie tabelke wartosci tangensow kata "a" co 0,125 stopnia i tak okreslalem odleglosci....:PPP Swietna zabawa. Tylko raz trafilem powyzej 1000m...:DDD
marczol [ Konsul ]
a możesz mi tą tabelkę "pokazać", nie chce mi sie wyliczać tych tangensów:) a maszty brać z panelu bocznego? Ale sie zabawa zacznie dziś:)
Da real Odi [ Konsul ]
Tabelke wrzucam tutaj. Podane wartosci odnosza sie do wszystkich trzech przyblizen (no bo np w przyblizeniu czterokrotnym maszt statku bedzie siegal drugiej podzialki, w zwyklym widoku osmej - wartosci musza sie wiec roznic)
Jestem ciekaw czy to dzialac bedzie w SHIII - moglby ktos sprawdzic jakie sa podzialki w okularze peryskopu i UZO? W SH2 wygladalo to tak:
Podzialka per./UZO 1x 2x 4x
-------- 1 stopien 0,0175 0,0349 0,0524
-- 0,0153 0,0328 0,0503
--- 0,75 stopnia 0,0131 0,0306 0,0482
-- 0,0109 0,0284 0,0459
----- 0,5 stopnia 0,0087 0,0262 0,0437
-- 0,0066 0,0241 0,0416
--- 0,25 stopnia 0,0044 0,0219 0,0394
-- 0,0022 0,0197 0,0372
------- 0 stopni
rownanie jest takie: d(odleglosc) = h(wys masztu) PODZIELIC na tg kata a (czyli wartosc podana w tabelce)
Jesli w SH3 ILOSC podzialek jest taka sama, to system ten bedzie dzialal takze i w nowej czesci.
PS - teraz widac, jak trudno trafic w cokolwiek z odl powyzej tysiaca metrow...:PPP
Da real Odi [ Konsul ]
moment - skaszanilo sie - zaraz wstawie inaczej
marczol [ Konsul ]
dzięki za tabelke, faktycznie truno trafić coś z powyżej 1000m, a ja na automacie walilem już od 3000:) Ojj biedni oficerowie broni byli na morzu:(
Da real Odi [ Konsul ]
Tabelke wrzucam tutaj. Podane wartosci odnosza sie do wszystkich trzech przyblizen (no bo np w przyblizeniu czterokrotnym maszt statku bedzie siegal drugiej podzialki, w zwyklym widoku osmej - wartosci musza sie wiec roznic)
Jestem ciekaw czy to dzialac bedzie w SHIII - moglby ktos sprawdzic jakie sa podzialki w okularze peryskopu i UZO? W SH2 wygladalo to tak:
Podzialka per./UZO.........1x ..............2x.............. ..4x
-------- 1 stopien...........0,0175........0,0349..........0,0524
--................................0,0153.........0,0328..........0,0503
---.......0,75 stopnia......0,0131.........0,0306..........0,0482
--................................0,0109.........0,0284...........0,0459
-----.......0,5 stopnia......0,0087.........0,0262...........0,0437
-- ................................0,0066.........0,0241..........0,0416
---.........0,25 stopnia......0,0044.........0,0219..........0,0394
--..................................0,0022.........0,0197..........0,0372
-------.....0 stopni
rownanie jest takie: d(odleglosc) = h(wys masztu) PODZIELIC na tg kata a (czyli wartosc podana w tabelce)
Jesli w SH3 ILOSC podzialek jest taka sama(tzn pelny stopien zamyka sie w 9 kreseczkach!), to system ten bedzie dzialal takze i w nowej czesci.
PS - teraz widac, jak trudno trafic w cokolwiek z odl powyzej tysiaca metrow...
Da real Odi [ Konsul ]
marczol - tamta jest zla, bo wartosci sie poprzestawialy - ta wyzej jest ok
marczol [ Konsul ]
ciekawe czy za pierszym razem coś utopie:) kalkulator w dłoń i na patrol:)
Da real Odi [ Konsul ]
I krotki poradnik jak to dziala:
Obserwuje na persykopowej statek. Rozpoznaje go jako tanker.Szukam danych dla tankera: wys masztu (przykladowo) 10metrow. Teraz obserwuje do jakiej podzialki waszt tankera dochodzi. Troche kolysze, ale dajmy na to, ze dochodzi najczesciej do podzialki czwartej (liczac od kreski zerowej), a wiec kat a wynosi 0,375 stopnia. Patrze przy powiekszeniu 2x. Odczytuje z tabelki odpowiednia wartosc: 0,0241
Rownanie wyglada tak: d = 10/0,0241
wychodzi nam d - 415 metrow
z doswiadzczenia pamietam, ze to sie sprawdza w grze tak sobie;/ Zreszta, moze ktos sprawdzi moje obliczenia?
Przydaloby sie jeszcze ocenic dobrze predkosc, prawda? Wie ktos ile sekund statek poruszajacy sie 10 wezlow, idacy katem kursowym 90st w odl 1000m znajdowac sie bedzie w obiektywie peryskopu? Dlatego sekund zeby mozna to bylo latwo obliczyc ("...sto dwadziscia jeden....sto dwadziescia dwa...")
Da real Odi [ Konsul ]
marczol - ost raz gralem w SH2 dawno temu... Zaczalem sobie wlasnie liczyc przyklady wg tej tabelki i cos mi sie wydaje ze z nia za duzo nie upolujesz....:PPP Cos jest nie tak:/
badz tak dobry i sprawdz odl za jej pomoca, a potem porownaj wyniki z rzeczywista odlegloscia i podaj na forum kilka takich przykladow. Cos jest zle i nie wiem co...A warto by to dopracowac - bylaby niezla zabawa
marczol [ Konsul ]
tabeleczke dopracujemy mam świąteczną przerwę w szkole więc "zmęczę" to, mam nadzieje że nie tylko mi się przyda - bo zabawa napewno lepsza niż automatic skróci sie czas oczekiwania na SHIII PL:):):)
Da real Odi [ Konsul ]
juz wiem co i jak - to ja pokrecilem :/ Wybaczcie, ze zasmiecam forum - mam nadzieje ze nie macie mi tego za zle - wszak to bardzo na temat i ma urealnic rozgrywke
Blad byl moj - zle odczytalem o co chodzi z moje wlasnej tabelki... :D no ale dawno nie gralem i stad taki myk. Wiec teraz - dla cierpliwych:
wartosci ze wszystkich kolumn sa dla powiekszenia 1x!!! Tylko ze:
- 1 kolumna - dla obiektow mieszcacych sie miedzy 0 a 1 stopniem (od pierwszej, "zerowej" do drugiej dlugiej kreski)
- 2 kolumna - dla obiektow mieszczacych sie miedzy 1 a 2 stopniem (a nie przy powiekszeniu 2x, jak blednie podalem...) - od drugiej dlugiej kreski (1st) do trzeciej (2 st), czyli takich obiektow, ktore sa BLIZEJ
- 3 kolumna - dla obektow mieszczcaych sie miedzy 2 a 3 stopniem (a nie przy powiekszeniu o 4x...) - od trzeciej dlugiej kreski (2st) do czwartej (3 st), czyli takich obiektow, ktore sa NAJBLIZEJ
Podzialka per./UZO........0-1 st ..........1-2st.............2-3st
-------- 1 stopien...........0,0175........0,0349..........0,0524
--................................0,0153.........0,0328..........0,0503
---.......0,75 stopnia......0,0131.........0,0306..........0,0482
--................................0,0109.........0,0284...........0,0459
-----.......0,5 stopnia......0,0087.........0,0262...........0,0437
-- ................................0,0066.........0,0241..........0,0416
---.........0,25 stopnia......0,0044.........0,0219..........0,0394
--..................................0,0022.........0,0197..........0,0372
-------.....0 stopni
Te wartosci odnosza sie do braku powiekszenia (1x) - przy powiekszeniu dwukrotnym obliczona odleglosc nalezy pomnozyc przez 2 - przy powiekszeniu 4krotnym nalezy pomnozyc przez 4. Proste?
Jesli w SH3 miedzy dwoma najdluzszymi kreskami na podzialce w UZO czy peryskopie bedzie 9 kresek (lacznie z owymi dwoma granicznymi) to metoda ta rowniez dziala.
Aha - najlepiej to dziala z peryskopu (bo mozna przyjac ze znajduje sie on na wysokosci 0 - lorneta na mostku juz nie, i wtedy w ogole nie ma kata prostego miedzy prostymi laczacymi obserwatora i linie wodna statku z jego masztem)
raz jeszcze wszystkich przepraszam za zasmiecanie watku - ale kto wie - moze niektorzy sprobuja i urealni im to zabawe?
PS poszczegolne wartosci tangensow kazdy moze sobie wygodnie obliczyc np ESBC Calc 3.1.1 (tylko zmiencie radiany na stopnie)
Georg! [ Legionista ]
A j mam takie pytanko .... czy w Carier bedzie kiedys jakas inna misja niz patrol ?? ;/ i co trzeba zrobic by zakonczyc poprawnie patrol ? I potem dostac promocje . I czemu nagminnie Torpedy nie wybuchaja :D ?? 3 razy pod rzad niewypał i otarcia :D ??
Misiolo [ Generaďż˝ ]
Dlaczego na filmikach mam jakieś takie dziwne razące kolorki przez co filmik jest zupełnie nieczytelny. Nie dam screena bo nie chce się zrobić ani print screenem ani frapsem. A jakby się ktoś pytał to te windows media codecs 9 co były razem z grą zainstalowałem. Mam sp2 czy to może dlatego?
Eversor [ Chor��y ]
kazdy SP to szit wlacznie z winda :]
marczol [ Konsul ]
no jeszcze potrzebuje co z tą prędkością, jak ją dokładnie okreslić??? tylko prosze o opis "dla laika":)
T_bone [ Generalleutnant ]
Zapraszam do nowej części: