Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
Nowy system
Zawsze fascynowały mnie gry rpg , w których było mnóstwo czarów , umiejętności, przedmiotów i potworów , którym można było dokopać w dupsko ...
No ale do rzeczy ...
Pewnego dnia zapragnąłem stworzyć własny świat wykreowany tylko przez moją wyobraźnię ... wspaniały świat magii i miecza . Chciałem się zapytać was czy to może wypalić ? Czy to jest dobry pomysł ?
SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]
Musisz być baaaaaaardzo dobry w pisaniu i mieć świetne pomysły i to własne pomysły, a nie "z Warcrafta pożyczę czary, z Vampire krew, z WHF statsy, z Cyberpunka świat, a ze Star Wars miecze świetlne". Jeśli czujesz się na siłach, by stworzyć ŚWIAT, napisać jego historię (chociaż kawałek), określić obowiązujące w nim realia polityczne, prawa fizyki itp., a potem zapełnić go miejscami, istotami i przedmiotami, to za cztery lata pewnie ujrzymy Twój system na półce w eMPiKu. Jeśli nie, well..
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
SamFisher--> mam trochę pomysłów ... ale zastanawiam się w jakich realiach umieścić mój świat... magia i miecz czy technika,magia i miecz
SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]
>>> Bard_Harrvan
Jeśli nie jesteś pewien tak podstawowej rzeczy, to marnie to widzę...
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Chcesz tworzyć świat, czy świat i system?
Czemu nie, w końcu Forgotten Realms też KTOŚ wymyślił. Problem w tym, żeby to, co stworzysz było oryginalne i nowe, a jeśli chodzi o fantasy, to IMO wszystko już wymyślono. Jeśli mogę doradzić - twórz świat BEZ krasnoludów i elfów.
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
SamFisher--> to jest bardzo trudna decyzja... przecież skopiować istniejące pomysły to żadna sztuka...
Gladius--> bez elfów i krasnoludów... może mogły być takie rasy jak
neo-ludzie
ludzie
pół-cyborgi
upadli
serafin
( tylko takie przychodzą mi do głowy ... ale to jescze nie koniec !!!)
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Co to są pół-cyborgi? Cyborg - pół-człowiek, pół-maszyna (mniej więcej). Ale pół-cyborg? Ćwierć-człowiek 3/4- maszyna? Eee, zrezygnuj z pół-cyborgów. Same cyborgi starczą.
hopkins [ Wieczny Optymista ]
gladius--> ale FR nie tworzyl jeden czlowiek tylko caly zespol
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
gladius--> a co powiesz na takie profesje:
technolog
naukowiec
pirotechnik
bandyta
wojownik
chemik
rewolwerowiec
hopkins [ Wieczny Optymista ]
Bard_Harrvan--> to wyglada jak zerzniete z arcanuma
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Bard - ja jestem (byłem, jak grałem) systemów otwartych w tym sensie, że nie było szczególnego podziału na profesje. Bardzo np. nie podobały mi się ograniczenia AD&D w stylu: ta profesja nie może używać takiej i takiej broni, zbroi itd. Np. zakaz używania mieczy przez kapłana. U mnie kapłan mógł zabić mieczem i przelać krew, ale miało to konsekwencje fabularne, a nie "systemowe". Wymyśl lepiej rasy i zdolności, a nie profesje.
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
hopkins--> jeśli o to chodzi to w arcanum nie ma klas postaci ... nie ma także takich ras...
hopkins [ Wieczny Optymista ]
gladius--> w jakim systemie grales?? Czy moze przerobiliscie jakis inny system wg. waszych potrzeb??
hopkins [ Wieczny Optymista ]
Bard_Harrvan--> spojrzenie na technologa, naukowca, chemika, rewolwerowca i juz sie leci Arcanumem jak dla mnie. Pozatym zbyt oklepane =P
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
gladius--> u mnie nawet chemik mógłby używać miecza oburęcznego ... oczywiście jeżeli posiadałby odpowiednie umięjętności ( bo bez umiejętności znajomość broni: wielkie miecze to miałby takie ujemne modyfikatory do trafienia, że szkoda gadać ... )
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
hopkins--> przychodzi mi na myśl powiązanie Arcanum z ShadowRun'em ...
W ShadowRun'ie technika była połączona z magią ...
M'q [ Schattenjager ]
rasy:
człowiek
pół-dres
upadły ochroniarz
profesje:
hacker komórek
adept baseballa
kibic
cechy:
pech
głupota
odporność na sterydy
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
Doceniam twoje poczucie humoru ...
hopkins [ Wieczny Optymista ]
Bard_Harrvan--> mozliwe ze tworcy Arcanuma wzorowali sie na ShadowRunie
M'q--> a nanzwa systemu?? => ciekawie sie zapowiada
M'q [ Schattenjager ]
Bard Harrvan >> niby masz takie genialne pomysły, a musisz o wszystko pytać... pozatym to co przedstawiłeś do imho dno, tylko nikt tego jeszcze nie napisał.
Hopkins >> tytuł roboczy DresRunner
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
hopkins--> nazwa systemu M'q to " Dresiada - blokersi kontratakują "
Bard_Harrvan [ Pretorianin ]
M'q --> chcę zapytać o zdanie ekspertów ... nie sądzisz , że rozpoznanie terenu to dobra rzecz ???
Ines [ Ines ]
M'q--> Pol-dres, hehe, bardzo ciekawa rasa ;P. Pewnie juz na wstepie mialaby INT i MDR jako wartosci ujemne :)
hopkins [ Wieczny Optymista ]
Ines--> wydaje mi sie ze MDR by w systemie M'g nie bylo. Bo komu dasz?? Czlowiek NIE, Pol-Dres NIE, Ochroniarz NIE
M'q [ Schattenjager ]
BH >> Jeżeli planujesz coś takiego, to sam powinieneś być już expertem i nie pytać o zdanie.
Ines >> trafne spostrzeżenie, musze to zapamiętać :)
M'q [ Schattenjager ]
No ale były by jeszcze inne "rasy" i klasy :-) To była dopiero wersja beta :P
Update Profesji:
właściciel siłowni
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Bard - grałem w różne systemy, w tym w jeden "autorski", mojego kumpla. System rzutów był oparty na bodajże GURPSie, a świat - postapokaliptyczny. Trudno jest stworzyć spójny i logiczny (a do tego nowatorski) świat od podstaw - Tolkienowi zajęło to pół życia, a przecież czerpał z legend.
Generalnie w konstrukcji świata wszystko powinno być logicznie i spójnie powiązane, im bardziej precyzyjnie, tym lepiej. Przykład - jeśli tworzysz nową rasę, np. dwumetrowych, sześcionogich puchatych Moorgohów zamieszkujących niedostępne rejony krainy Bueee musisz stworzyć im background - uzasadnić, dlaczego mają 2m wzrostu, 6 nóg i są puchate. Czyli wchodzisz w kwestie biologii, ewolucji itp. Poza tym musisz stworzyć im środowisko, niszę ekologiczną. A to z kolei wymaga zajęcia się geografią, klimatem danego świata. Pół biedy, jeśli Moorgohy są zwierzętami, ale jeśli są przynajmniej trochę myślące, problemy narastają - muszą mieć jakąś organizację, w coś wierzyć, mieć zaplecze kulturowe. A to tylko jedna rasa.
Dlatego te systemy tworzy się długo, powstają coraz to nowe sourcebooki, moduły pisane przez sztab ludzi.
IMO powinieneś raczej skupić się na gotowym świecie - choćby takim jak nasz - z gotową geografią, polityką, religiami itd. dodając powoli elementy niezwykłe - jedną czy dwie rasy na początek, magię i co tam chcesz. (Jak np. Wampir: Maskarada).
Jeśli chodzi o typową mechanikę/klasy postaci to w sumie najmniej ważny element, możesz skorzystać z GURPS i ewentualnie go udoskonalić/zmodyfikować. Najważniejszy jest element fabularny, coś, co sprawi, że graczom będzie się chciało rzucać kostkami akurat w Twoim świecie.