GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Nowy system

23.03.2005
08:29
smile
[1]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

Nowy system

Zawsze fascynowały mnie gry rpg , w których było mnóstwo czarów , umiejętności, przedmiotów i potworów , którym można było dokopać w dupsko ...
No ale do rzeczy ...
Pewnego dnia zapragnąłem stworzyć własny świat wykreowany tylko przez moją wyobraźnię ... wspaniały świat magii i miecza . Chciałem się zapytać was czy to może wypalić ? Czy to jest dobry pomysł ?

23.03.2005
08:32
[2]

SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]

Musisz być baaaaaaardzo dobry w pisaniu i mieć świetne pomysły i to własne pomysły, a nie "z Warcrafta pożyczę czary, z Vampire krew, z WHF statsy, z Cyberpunka świat, a ze Star Wars miecze świetlne". Jeśli czujesz się na siłach, by stworzyć ŚWIAT, napisać jego historię (chociaż kawałek), określić obowiązujące w nim realia polityczne, prawa fizyki itp., a potem zapełnić go miejscami, istotami i przedmiotami, to za cztery lata pewnie ujrzymy Twój system na półce w eMPiKu. Jeśli nie, well..

23.03.2005
08:35
[3]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

SamFisher--> mam trochę pomysłów ... ale zastanawiam się w jakich realiach umieścić mój świat... magia i miecz czy technika,magia i miecz

23.03.2005
08:38
[4]

SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]

>>> Bard_Harrvan

Jeśli nie jesteś pewien tak podstawowej rzeczy, to marnie to widzę...

23.03.2005
08:38
[5]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Chcesz tworzyć świat, czy świat i system?
Czemu nie, w końcu Forgotten Realms też KTOŚ wymyślił. Problem w tym, żeby to, co stworzysz było oryginalne i nowe, a jeśli chodzi o fantasy, to IMO wszystko już wymyślono. Jeśli mogę doradzić - twórz świat BEZ krasnoludów i elfów.

23.03.2005
08:44
[6]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

SamFisher--> to jest bardzo trudna decyzja... przecież skopiować istniejące pomysły to żadna sztuka...
Gladius--> bez elfów i krasnoludów... może mogły być takie rasy jak
neo-ludzie
ludzie
pół-cyborgi
upadli
serafin
( tylko takie przychodzą mi do głowy ... ale to jescze nie koniec !!!)

23.03.2005
08:53
smile
[7]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Co to są pół-cyborgi? Cyborg - pół-człowiek, pół-maszyna (mniej więcej). Ale pół-cyborg? Ćwierć-człowiek 3/4- maszyna? Eee, zrezygnuj z pół-cyborgów. Same cyborgi starczą.

23.03.2005
08:55
[8]

hopkins [ Wieczny Optymista ]

gladius--> ale FR nie tworzyl jeden czlowiek tylko caly zespol

23.03.2005
08:57
[9]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

gladius--> a co powiesz na takie profesje:
technolog
naukowiec
pirotechnik
bandyta
wojownik
chemik
rewolwerowiec

23.03.2005
08:58
[10]

hopkins [ Wieczny Optymista ]

Bard_Harrvan--> to wyglada jak zerzniete z arcanuma

23.03.2005
09:00
[11]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Bard - ja jestem (byłem, jak grałem) systemów otwartych w tym sensie, że nie było szczególnego podziału na profesje. Bardzo np. nie podobały mi się ograniczenia AD&D w stylu: ta profesja nie może używać takiej i takiej broni, zbroi itd. Np. zakaz używania mieczy przez kapłana. U mnie kapłan mógł zabić mieczem i przelać krew, ale miało to konsekwencje fabularne, a nie "systemowe". Wymyśl lepiej rasy i zdolności, a nie profesje.

23.03.2005
09:02
[12]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

hopkins--> jeśli o to chodzi to w arcanum nie ma klas postaci ... nie ma także takich ras...

23.03.2005
09:02
[13]

hopkins [ Wieczny Optymista ]

gladius--> w jakim systemie grales?? Czy moze przerobiliscie jakis inny system wg. waszych potrzeb??

23.03.2005
09:04
[14]

hopkins [ Wieczny Optymista ]

Bard_Harrvan--> spojrzenie na technologa, naukowca, chemika, rewolwerowca i juz sie leci Arcanumem jak dla mnie. Pozatym zbyt oklepane =P

23.03.2005
09:04
[15]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

gladius--> u mnie nawet chemik mógłby używać miecza oburęcznego ... oczywiście jeżeli posiadałby odpowiednie umięjętności ( bo bez umiejętności znajomość broni: wielkie miecze to miałby takie ujemne modyfikatory do trafienia, że szkoda gadać ... )

23.03.2005
09:06
[16]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

hopkins--> przychodzi mi na myśl powiązanie Arcanum z ShadowRun'em ...
W ShadowRun'ie technika była połączona z magią ...

23.03.2005
09:09
smile
[17]

M'q [ Schattenjager ]

rasy:
człowiek
pół-dres
upadły ochroniarz

profesje:
hacker komórek
adept baseballa
kibic

cechy:
pech
głupota
odporność na sterydy

23.03.2005
09:10
smile
[18]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

Doceniam twoje poczucie humoru ...

23.03.2005
09:10
smile
[19]

hopkins [ Wieczny Optymista ]

Bard_Harrvan--> mozliwe ze tworcy Arcanuma wzorowali sie na ShadowRunie
M'q--> a nanzwa systemu?? => ciekawie sie zapowiada

23.03.2005
09:14
smile
[20]

M'q [ Schattenjager ]

Bard Harrvan >> niby masz takie genialne pomysły, a musisz o wszystko pytać... pozatym to co przedstawiłeś do imho dno, tylko nikt tego jeszcze nie napisał.

Hopkins >> tytuł roboczy DresRunner

23.03.2005
09:15
smile
[21]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

hopkins--> nazwa systemu M'q to " Dresiada - blokersi kontratakują "

23.03.2005
09:16
[22]

Bard_Harrvan [ Pretorianin ]

M'q --> chcę zapytać o zdanie ekspertów ... nie sądzisz , że rozpoznanie terenu to dobra rzecz ???

23.03.2005
09:16
smile
[23]

Ines [ Ines ]

M'q--> Pol-dres, hehe, bardzo ciekawa rasa ;P. Pewnie juz na wstepie mialaby INT i MDR jako wartosci ujemne :)

23.03.2005
09:19
smile
[24]

hopkins [ Wieczny Optymista ]

Ines--> wydaje mi sie ze MDR by w systemie M'g nie bylo. Bo komu dasz?? Czlowiek NIE, Pol-Dres NIE, Ochroniarz NIE

23.03.2005
09:20
smile
[25]

M'q [ Schattenjager ]

BH >> Jeżeli planujesz coś takiego, to sam powinieneś być już expertem i nie pytać o zdanie.

Ines >> trafne spostrzeżenie, musze to zapamiętać :)

23.03.2005
09:22
smile
[26]

M'q [ Schattenjager ]

No ale były by jeszcze inne "rasy" i klasy :-) To była dopiero wersja beta :P

Update Profesji:
właściciel siłowni

23.03.2005
13:44
[27]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Bard - grałem w różne systemy, w tym w jeden "autorski", mojego kumpla. System rzutów był oparty na bodajże GURPSie, a świat - postapokaliptyczny. Trudno jest stworzyć spójny i logiczny (a do tego nowatorski) świat od podstaw - Tolkienowi zajęło to pół życia, a przecież czerpał z legend.

Generalnie w konstrukcji świata wszystko powinno być logicznie i spójnie powiązane, im bardziej precyzyjnie, tym lepiej. Przykład - jeśli tworzysz nową rasę, np. dwumetrowych, sześcionogich puchatych Moorgohów zamieszkujących niedostępne rejony krainy Bueee musisz stworzyć im background - uzasadnić, dlaczego mają 2m wzrostu, 6 nóg i są puchate. Czyli wchodzisz w kwestie biologii, ewolucji itp. Poza tym musisz stworzyć im środowisko, niszę ekologiczną. A to z kolei wymaga zajęcia się geografią, klimatem danego świata. Pół biedy, jeśli Moorgohy są zwierzętami, ale jeśli są przynajmniej trochę myślące, problemy narastają - muszą mieć jakąś organizację, w coś wierzyć, mieć zaplecze kulturowe. A to tylko jedna rasa.
Dlatego te systemy tworzy się długo, powstają coraz to nowe sourcebooki, moduły pisane przez sztab ludzi.

IMO powinieneś raczej skupić się na gotowym świecie - choćby takim jak nasz - z gotową geografią, polityką, religiami itd. dodając powoli elementy niezwykłe - jedną czy dwie rasy na początek, magię i co tam chcesz. (Jak np. Wampir: Maskarada).

Jeśli chodzi o typową mechanikę/klasy postaci to w sumie najmniej ważny element, możesz skorzystać z GURPS i ewentualnie go udoskonalić/zmodyfikować. Najważniejszy jest element fabularny, coś, co sprawi, że graczom będzie się chciało rzucać kostkami akurat w Twoim świecie.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.