Arguss [ Centurion ]
Space combat simulation
Mam prozbe, wypiszcie mi tytuly wszystkich godnych uwagi kosmicznych symulacji typu Freespace, oraz takich z akcentem ekonomicznym jak Freelancer. Lubie ta tematyke i staram sie nadrobic zaleglosci, a nie jestem na bierzaco :)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Elite
Frontier: Elite 2
First Encounters - ech... zamierzchle czasy
X - Beyond The Frontier - liniowa historia, jednak nie ma nacisku na czas gry. W moim przypadku handlowania bylo niewiele (ograniczylem go tylko do minimum, na koniec mialem z 4 fabryki - to jest bardzo malo), wiecej strzelania.
X - Tension - w podstawowej wersji brak jest scenariusza - czysta wolnorynkowa handlowka kosmiczna :) - strzelanie - wedlug uznania czy chce sie byc piratem czy dobrym wujkiem.
X2 - The Threat - Kontynuacja poprzedniczek, tak jak w X-BTF scenariusz jest liniowy, jednak bez nacisku, chocby na jego ukonczenie. Z poczatku strzelanka, pozniej staje sie handlowka, az w koncu staje sie tylko handlowka (jest taki krytyczny moment, gdy musisz sam nadzorowac faryki i oczywiscie interweniowac), po uporaniu sie z finansami gra staje sie znow strzelanina... ale juz nie taka jak na poczatku - tajemnic nie zdradze, powiem tylko, ze jest to jedna z tych gier w ktore warto grac do samiuskiego konca :o)))
A takze, Wing Commander: Privateer - niedawno wyszedl re-make w trojwymiarze - wyglada znosnie, choc brakuje troche aby przecietny dzisiaj gracz mogl sie poruszac po menu gry. Od poczatku gra jest handlowka, z czasem dochodzi fabula (tez dowolnosc momentu brania w niej udzialu) oraz mozliwosc zabawy w lowce nagrod.
Wing Commander: Privateer 2: The Darkening - kontynuacja powyzszego - nowa fabula, nowy engine (3D) - handlowka i strzelanla
Poza tym pozostale Wing Commandery - strzelanki
Z dawnych czasow pamietam tez Darklight Conflict. Bylo to wtedy cos rewelacyjnego - niezla grafika i efekty. Ot poptostu czysta strzelanka.
SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]
Wychowany na serii Wing Commander, długo czekałem na godnego następcę. Dopiero StarLancer, nomen omen braci Roberts, trafił w moje gusta. Klimatyczna fabuła, fajne animacje, ciekawe projekty myśliwców i niezła - nawet dzisiaj - grafika: to wszystko sprawia, że z czystym sumieniem mogę polecić SL miłośnikom space-simów.
Zgred [ Konsul ]
Jeśli to ma być symulator, to tylko I-WAR 2!
Arguss [ Centurion ]
Dzieki za odpowiedzi.
Wozu, wlasnie tego potrzebowalem, uporzadkowania tych "X-sow". Z tego co piszesz mozna sobie odpuscic dwie pierwsze czesci i zagrac od razu w X2 - Threat? Znalazlem jeszcze "Tachyon - The Fringe" i "Terminus", jakie blizsze informacje mile widziane. Co do X2 - Threat jest tam mozliwosc tak jak w starym Frontier - First Encounter ladowania na planetach? Czy sa one zrobione jako bitmapy?
Samfisher, w Starlancerze wykonuje sie misje, czy ma sie "wolna reke" jako pilot?
Zgred, wez krotko scharakteryzuj ten I-Wear. Jest jakis watek ekonomiczny?
Arguss [ Centurion ]
up!
SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]
>>> Arguss
W StarLancerze jest kampania, kolejne misje do wykonania, ale są częściowo dynamiczne, to znaczy wynik jednych ma nieco wpływu na przebieg kolejnych, ale o swobodzie włóczęgi nie ma mowy. Jednak space combat jest pierwsza klasa.
Oczywiście niewybaczalne jest przeoczenie serii I-War, o której słusznie wspomniał Zgred. Jeśli istnieje coś, co można w miarę uczciwie nazwać symulacją, to właśnie gry z tej serii. Jedynka pod XP nie bardzo chce mi działać :(, ale dwójka jak najbardziej. Niezły świat, w drugiej części także dużo swobody i realizm modelu fizycznego - w to po prostu trzeba zagrać. Wspomniałem już, że muzyka jest świetna, zwłaszcza w jedynce? A wspomniałem już, że trzeba w to zagrać? ;)
Zgred [ Konsul ]
Owszem, jest wątek ekonomiczny, piracki itp. A ponadto jest to jedyny, ostatnimi czsy, znany mi SYMULATOR (obowiązują prawa fizyki w kosmosie) kosmiczny. Ogólnie możesz piracić, handlować lub wykonywać wątek fabularny! Jest ogromna liczba MODów zmieniających tę grę nie do poznania (realia B5 lub SW). Bardzo dobra grafika i rewelacyjne sterowanie (jeśli posiadasz wolant do symulacji).!
Arguss [ Centurion ]
Przekonaliscie mnie do I-wara. Szczegolnie ta modowalnosc mi sie podoba, pozatym widzialem keidys jakas animacje z (chyba) tej gry i ronila duuzze wrazenie - wlansnie z fizyka lotu. A joya mam calkiem dobrego. Jeszce jakbyscie tylko podali jakies link do _dobrej_ stony tej gry.
Zgred [ Konsul ]
Proszę bardzo:
https://www.i-war2.com/
https://mods.firstones.com/buda5/iwar2/index.html
Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]
nie zapominajcie o X-wing vs. Tie Fighter (ileś tam części i Collection ;)
oraz X-Wing Alliance
SamFisher [ Mistrz Ścinania Riposty ]
Ja ubóstwiam obie części I-W, ale mody jakoś mnie nie rajcują, podobnie jak w przypadku Freelancera. Wiem, że wiele osób to bawi, ale możliwość polatania np. X-Wingiem i strzelania do Klingońskich Drapieżnych Ptaków w świecie FL wydaje mi się jakoś... nie na miejscu. Jedyne mody, które uznaję, to te pasujące idealnie do istniejącego w grze świata, np. nowe okręty do Bridge Commander'a - o którym warto wspomnieć jako o ciekawostce. Jest to space-sim dla fanów Star-Treka, nie ma w nim swobody ani wątku gospodarczo-łapówkarskiego, ale możliwość pobawienia się np. USS Enterprise-E, to dla wielu osób wystarczająca zachęta :)