GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Sim City 4 & Rush Hour - pytania i odpowiedzi (cz. kolejna)

06.03.2005
22:34
[1]

RR39 [ Centurion ]

Sim City 4 & Rush Hour - pytania i odpowiedzi (cz. kolejna)

All about Sim City 4 (z dodatkiem Rush Hour)


Poprzedni:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2164087
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3419797&N=1

06.03.2005
22:35
[2]

RR39 [ Centurion ]

Mam pytanie do znawców (neXus:D): kiedy budowac wyzsze budynki (tzn wiekszego zageszczenia)? Na poczatku stawiam wszystko najnizszego zageszczenia i sporo ludzi (zazwyczaj bogatych) piszczą mi, ze rzucają pracę ze względu na długość dojazdu, chociaż na oko mają krócej niż inni...

06.03.2005
22:50
smile
[3]

neXus [ Fallen Angel ]

Na długość dojazdu wpływa nie tylko odległość od pracy ale i zakorkowanie miasta. Dolny znak zapytania pozwala zbadać jaką trasą poruszają się dani simowie zajmujący te lokum (działa z każdym rodzajem budynków)
Strefę dużego zagęszczenia buduje się w centrum - oczywiście gdy mieszkańcy wyrażą na to chęć. Oraz oczywiście należy podejżeć na mapce gdzie ją zbudować...

06.03.2005
23:14
[4]

RR39 [ Centurion ]

Widzialem info o drogach :)

"Oraz oczywiście należy podejżeć na mapce gdzie ją zbudować..."

Nie rozumiem tego. Moglbys poprzec jakims screenem i zaznaczyc o czym dokladnie mowisz? Gdzie jest pokazane w ktorym miejscu chca strefe gestego/sredniego rozmieszczenia?

07.03.2005
10:14
[5]

neXus [ Fallen Angel ]

Na tym screenie masz przykład - akurat jest zaznaczona strefa mieszkalna wysokiego zagęszczenia...

07.03.2005
11:14
smile
[6]

vit123 [ Pretorianin ]

wow wątek o sim citi zrobił come back :) może i ja odpale , pozd dla wszystkich fanów wirtualnego miasta

07.03.2005
15:55
smile
[7]

RR39 [ Centurion ]

niewlasciwie sformulowalem pytanie, ale doszedlem o co w tym chodzi.

Natomiast teraz nieco inna kwestia - jakie wypada budowac "kwadraciki" dla stref? Standardowe duze, czy po swojemu male? Jak zbudowalem z samych malych (3x3 lub 4x4) to gdy ich sie zrobilo duuzo, to pojawily sie problemy z natezeniem ruchu drogowego, przez co na niektorych ulicach (tych do fabryk) jechalo nawet po 200 aut, przez co bogaci simowie rezygnowali z pracy i wynosili sie, bo czas dojazdu byl zbyt dlugi. Jak wypada to rozwiazac? Budowac wlasnie duze "kwadraty" na strefy mieszkalne, czy budowac fabryki ulozone rownolegle i ciagnace sie tak jak teren zabudowany (chyba tak masz na screenie) ? Ja zbudowalem fabryki w jednym skrawku planszy i chociaz polaczylem mnostwem drog, to nadal bylo spore natezenie...

07.03.2005
17:23
[8]

neXus [ Fallen Angel ]

Slag mnie trafi - skasowalem soebie caly elaborat... Tak wiec w skrocie:
- buduje na maksymalnych polach - nie ma problemow z powstawaniem wiezowcow a i jesli musze postawic przystanek czy aleje - tez sie zmieszcza
- budowa stref przemyslowych i mieszkalnych - jak kto woli - kazda metoda budowy ma swoje plusy i minusy. Mozna przemysl z jednej strony a strefy mieszkalne z drugiej - ale trzeba miec jakas sensowna koncepcje co do transportu i szlakow komunikacyjnych

07.03.2005
18:08
[9]

RR39 [ Centurion ]

neXus: a jak ty sobie radzisz... radziłeś z dojazdem z jednego końca miasta na drugi? Co jezeli bede chcial zrobic strefy w taki sposob --->

Jak gosc mieszka w domku A, a pracuje w fabryce B, to zaczyna chrzanic o stracie pracy... nie pomagaja zadne nowe drogi?

07.03.2005
18:12
[10]

RR39 [ Centurion ]

Czy w necie istnieje jakis dobry poradnik Sim City 4 zobrazowany screenami? Mowie o necie swiatowym, bo w polskim juz wiem, ze nie :/

07.03.2005
18:16
[11]

neXus [ Fallen Angel ]

Pamietaj o tym ze kazda droga ma okreslona przepustowosc. Jesli ja przekroczy - robia sie korki.
Na pewno przy tym ulozenu stref potrzebne beda z 2 autostrady ze strefy mieskalnej do przemyslowej i z 2-3 alej by zbierac ruch z strefy mieszkalnej oraz przemyslowej na autostrade. Oprocz tego jeszcze bym wrzucil jedna kolejke pasarzerska z najbardziej zatloczonej czesci strefy mieszkalnej do strefy przemyslowej i handlowej.
Przy takim ulozeniu miasta potrzebnych jest kilka szlakow o duzej przepustowosci z jednej czesci miasta do drugiej...

07.03.2005
18:18
[12]

neXus [ Fallen Angel ]

Nie widzialem takowoz poradnika - z reszta trudno jest taki zrobic - SC4 to wielkie pole do eksperymentow... Tym bardziej ze kazde miasto w regionie inaczej sie rozwija ze wzgledu na wplyw sasiadow...

08.03.2005
16:26
[13]

Sandro [ Wymiatacz ]

Moze mi ktos powiedziec jakie sa zalecane wymagania tej gry? Zmieniam niedlugo kompa i chce pograc na maksymalnym poziomie detali :)

08.03.2005
16:38
[14]

RR39 [ Centurion ]

A ja chcialem jedynie dodac, ze rzeczywiscie wieksze strefy to czesciowo rozwiazany problem korkow na licznych skrzyzowaniach... poza tym ostatnio zaczalem nowe miasto i aktualnie wyglada tak ---->
Narazie z niczym nie mam problemow, buduje wedlug zapotrzebowania. Umiescilem kilka pojedynczych stref handlowych na obrzerzach mieszkalnych, zeby nie bylo problemow z dojazdem :)

08.03.2005
17:02
[15]

RR39 [ Centurion ]

Jeszcze pytanie do stref sredniego i duzego zageszczenia... kiedy je robic, jak wiedziec, ze mieszkancy je chcą? Czy chodzi tu o to, ze sam wybieram czas kiedy mam postawic strefe wiekszego zageszczenia najpierw uslugowa, a pozniej mieszkalna?

08.03.2005
17:16
[16]

vit123 [ Pretorianin ]

Sandro ---> Pentium III 500MHz, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D, 1.7 GB HDD. to jest minimum ale myśle że coś ok 1,5 GHz + 128 Mb karta kraf + 512 Mb ddr ram powinno być wystarczające aby komfortowo grac w wyższej roździelczości

08.03.2005
18:06
smile
[17]

neXus [ Fallen Angel ]

RR39 -> uczysz sie :) ja bym jeszcze na twoim miejscu w dziurze miedzy sterfa mieszkalna i handlowa a przemyslowa pobudowal parki. Zawsze to poprawi nastroje mieszkancow a i powietrze bedzie czystsze... :)
Co do stref - nooo tu musisz sie kierowac wyczuciem. Im bardziej miasto ci sie rozrasta, tym wiecej stref zageszczonych powinno byc w centrum. Tak jak w rzeczywistym miescie... Ja zazwyczaj robie tak: jesli mieszkancy chca stref malego zageszczenia - buduje je na peryferiach. Jesli sredniego i wysokiego - zmieniam strefy lekkiego zageszczenia w centrum na te o wiekszym zegeszczeniu.
Z zageszczonym pozdrowieniem :)

Sandro -> procek powyzej 1 GHz (moj braciszek probowal grac na 700 MHz ale przy rozbudowanym miescie na segmencie 2x2 juz tak zwalnialo ze sie nie dalo grac), RAM powyzej 256 Mb, karta 64 Mb wystarczy (gra nie ma zadnych wodotryskow). To takie sensowne wymagania sprzetowe...

08.03.2005
20:16
smile
[18]

karas_PL [ Konsul ]

OOOOO
widze ze juz otworzyliscie ten watek
(nie bylem kilka dni na forum)

08.03.2005
21:06
[19]

Sandro [ Wymiatacz ]

kurcze, mam procek 1.4GHz a i tak sie tnie, bardzo czesto mam tak, ze budynki pojawiaja mi sie na ekranie ze sporym opoznieniem :/

08.03.2005
21:22
[20]

neXus [ Fallen Angel ]

Sandro -> Nie martw sie, u mnie na procku A2400+ jak jest duze miasto tez musze odczekac chwile az sie miasto "narysuje" - przynajmniej na poczatku...

08.03.2005
21:24
[21]

Sandro [ Wymiatacz ]

neXus - chcesz powiedziec, ze to tylko wada gry? Aaaa, to ja zaraz instaluje :)

08.03.2005
21:42
smile
[22]

gris [ Generaďż˝ ]

Jak patrze na te screeeny to az zapiera mi dech :) :) :)

Ja zaczynałem z Sim City 4 (od początku) kilkanascie razy. Az w koncu cierpliwość mi się skończyła i "pieprznąłem" ta gre. Zapewne kiedys do niej wroce. Cierpliowść straciłem z jednego powodu, dochodziałem do 30 - 35 tys mieszk i zaczynało sie wszystko pieprzyć. Tzn. fabryki zaczynbały robić się puste, ludzie wyprowadzali się z domów (nie wiadomo z jakich przczyczyn!)
Zaczynało mnie to irytować... ale napewno wroce kiedys do Sim CIty 4, jesli dowiem sie dlaczego tak sie działo... :)

09.03.2005
00:05
[23]

RR39 [ Centurion ]

Sandro, neXus: mam procka 900mhz, 256ram i gf3ti. Grafika wczytuje sie dosyc szybko. Co prawda tnie, bo nie wyrabia pamiec (minimum to 512 powinno byc na spore miasta...), ale grac sie jak najbardziej da. Gram w medium detalach na 1024x768x16

09.03.2005
16:17
[24]

RR39 [ Centurion ]

Odpalajcie swoje gry i pokazujcie swoje miasta, jakiekolwiek by one nie byly! :D

09.03.2005
16:32
smile
[25]

neXus [ Fallen Angel ]

RR39 -> u mnie wszystkie detale na full i rozdzielczosc 1152x870x32 :P
Ale zbuduj sobie miasto 500 tys na segmencie 2x2 - wtedy zobaczysz co to znaczy ciecie sie miasta :D

gris -> bo tej gry nalezy sie nauczyc od poczatku. Tutaj wiekszosc czasu siedzi sie w statystykach i kombinuje - nie buduje sie nic na czuja :D

13.03.2005
14:38
[26]

Sandro [ Wymiatacz ]

Wytłumaczcie mi coś...

Zauważyłem, że moje wysypiska mają zerową wydajność, pomimo faktu, że system oczyszczania miasta jest dobrze finansowany. Dzieje się to pewnie dlatego, że w opcjach ustalania funduszu cała kasa idzie TYLKO na przetwórnie odpadów i wysypiska - wywóz odpadów nie dostaje ani jedengo simoleana.

To dziwne, że podnosząc finansowanie systemu oczyszczania nic nie idzie na wywóz śmieci. Poza tym moje dwie przetwórnie odpadów pracują niemal pełną parą, a (chyba) nie powinny skoro nikt tych śmieci nie wozi, prawda?

Ponadto wykres przedstawiający możliwości usuwania odpadków i ilość wytwarzanych śmieci pokazuje, że moje możliwości są zbyt małe, chociaż sprawdzając informacje o niektórych domach zawsze pisze "Ilość śmieci - nisk." - jak to, kurde, jest?!?

Dodam, że na mapie "śmieci" wszystko jest w porządku - tylko wysypiska są zaznaczone na zielono.

13.03.2005
16:04
[27]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Po pierwsze, witam wszystkich :) Prawie zapomnialem o tej grze. Az znowu ja zainstaluje :D

Sandro --> Wydaje mi sie ze dlatego jest tak, poniewaz spalarnie smieci przetwazaja calkowita ilosc nieczystosci, jakie produkuje twoje miasto, wysypiska poprostu nie maja co skladowac.

Ale za to glowy nie dam ;)

13.03.2005
19:44
smile
[28]

neXus [ Fallen Angel ]

Dokładnie tak

13.03.2005
20:21
[29]

Sandro [ Wymiatacz ]

Diplo - wbrew temu, co pokazuje zdjęcie na moich wysypiskach są śmieci. Poza tym nie mam spalarni. Mam tylko dwie przetwórnie odpadów, a każda przerabia 20% całkowitej ilości śmieci.

14.03.2005
13:28
[30]

Sandro [ Wymiatacz ]

siup do góry!

Co do mojego problemu, to dodam, że linia pokazująca ilość wytwarzanych śmieci bardzo dziwnie się układa - w nienaturalnie regularne "górki" - każda taka sama.

14.03.2005
13:34
smile
[31]

neXus [ Fallen Angel ]

Moze masz po prostu zbyt male pole wysypiska? Chociaz wtedy wysypisko powinno ci sie zapychac smieciami...
A patrzyles w statystykach dot. smieci co sie stanie gdy zwiekszysz powierzchnie wysypiska?

14.03.2005
13:38
[32]

Sandro [ Wymiatacz ]

neXus - zwiekszalem pole wysypiska, ale nikt nic tam nie zwozi. Co do statystyk - jeszcze sprawdze.

14.03.2005
14:39
[33]

neXus [ Fallen Angel ]

Sandro -> jesli wysypisko jest o wiele wieksze w stosunku do potrzeb miasta niz powinno byc - nic sie na nim nie pojawia. Tym bardziej jesli przy nim dziala infrastruktura pomocnicza taka jak sortownie czy spalarnie. Jesli natomiast ilosc smieci zaczyna sie zblizac do granicy wydajnosci smietniska - zaczynaja byc na nim widac zalegajace smieci.
Jesli nie masz problemu ze smieciami, tj. z zaleganiem ich w miescie, to na twoim miejscu bym sie tym nie martwil :)
Acha, sprawdz w budzecie czy przypadkiem nie sprzedajesz smieci innemu miastu. Umowy handlowe dzialaja w obie strony - tj jesli odbierasz smieci od innego miasta, to w tamtym miescie pojawi sie w budzecie sprzedaz smieci innemu miastu...

20.03.2005
15:34
smile
[34]

Toolism [ JCreator ]

Witajcie, ja również mam pytanie. Czy da się w jakiś sposób obracać same budynki? Powiedzmy kiedy stawiam sobie posterunek policji to zawsze widać białą strzałkę która wskazuje stronę w którą dany budynek "patrzy". Czy da się go jakoś obrócić? Nie chodzi mi tu oczywiście o obracanie kamery.. tylko orientacji samego budynku.

20.03.2005
15:42
[35]

Sandro [ Wymiatacz ]

Chyba się da tylko poruszając lekko myszką, ale głowy nie dam.

21.03.2005
15:43
[36]

RR39 [ Centurion ]

Tez jestem ciekaw... :)

21.03.2005
16:15
[37]

neXus [ Fallen Angel ]

Zazwyczaj on powinien sie "ustawiac" w zaleznosci w jakim polozeniu sie zmiesci. Aczkolwiek to dziala do... no powiedzmy kijowo, i jak chce zbudowac plaze musze sie zazwyczaj niezle nakombinowac...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.