GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wątek ARCANUM ( v 1.7 )

26.03.2002
12:57
smile
[1]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

Wątek ARCANUM ( v 1.7 )

SPECJALNIE NA ZŁOŚĆ LUDZIOM PISZĄCYM W INNYCH WĄTKACH STWAŻAM KOLEJNĄ JEGO CZĘŚĆ .....

poprzednią znajdziecie tu :

26.03.2002
12:59
[2]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

eeeeeee wystąpił błąd i powstał wątek o nie tym numerze (to dla tego że dopiero ucze sie liczyć)

26.03.2002
13:17
[3]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

pytanie techniczne : KTO JESZCZE GRA NA ARCANUM ??

26.03.2002
13:30
smile
[4]

Attyla [ Legend ]

Male pytanko. Na poczatku - w lokacji wypadku w jaskini jest jakis duch, ktory chce pomszczenia jego smierci na jakims magu. Gdzie on jest?

26.03.2002
13:37
[5]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

pogadaj z nim dokładnie (zaciemnij że mu pomożesz sie zemścić) to ci poda jego dokładną kokalizacje na mapie (btw nie opłaca sie go zabijać tylko zrób dla niego questa)

26.03.2002
14:26
[6]

Attyla [ Legend ]

Podał mi lokalizacje, ale zdaje sie, ze nie wiem jaki z tego zrobic uzytek. Ta jaskinia nie ma zadnych ukrytych przejsc ani niczego w tym rodzaju?

26.03.2002
14:55
[7]

Machonus [ Pretorianin ]

Atylla lokalizacja gostka który podobno tak straszie sie z nim obszedł a dokładnie patrz poradnik Crash Site: "Z rozmowy z duchem Charlesa dowiedziałem się, że za klątwę odpowiedzialny jest mnich imieniem Arbalah, który poproszony o odrobinę jedzenia i wody przepędził go ze swojego domu i na drogę jeszcze przeklął. Wzruszony cierpieniem człowieka, obiecałem zabić złego mnicha [002], by położyć w ten sposób kres jego klątwie. Dom mnicha (Arbalah’s House) znajduje się nieopodal kotliny...... tylko nie zabijaj mnicha ;-)

26.03.2002
15:28
[8]

Attyla [ Legend ]

A jak sie tam dostac?

26.03.2002
16:39
[9]

MOD [ Generaďż˝ ]

Musisz isc na poludnie ,zobaczysz jakis tam kamien i bedziesz mogl wyjsc z lokacji.

26.03.2002
16:47
[10]

Attyla [ Legend ]

No tak, ale wtedy wchodze do jakiegos miasteczka w mglistych gorach, czy jakos tak.

26.03.2002
20:47
[11]

Windfall [ Pretorianin ]

Jeżeli po wyjściu z lokacji trafiasz do Shrouded Hills, to tylko dlatego, że sam wskazujesz tę lokację na mapie - gra w żaden sposób nie zmusza Cię do wybrania się właśnie tam. Żeby wykonać quest, zamiast klikać na Shrouded Hills, wskaż Arbalah's House, a tam - o ile nie masz po prostu ochoty na zabicie jakiegoś kapłana :-P - porozmawiaj z Arbalah. Przy czym nie warto przechodzić do mapy świata od razu po przejściu obok kamienia - w kanionie ciągnącym się jeszcze spory kawałek dalej jest troszkę wilczków - wilczków będących wcale niezłym źródłem XP. Korzystaj! ;-) Potem przejdź do mapy świata i wybierz się do Arbalah. Do Shrouded Hills pójdź już później, po zaliczeniu pierwszego questu.

27.03.2002
11:45
[12]

Machonus [ Pretorianin ]

Attyla to Kobieta czy Facet ? Bo że Generał to widać ;-)

27.03.2002
14:19
[13]

Attyla [ Legend ]

Machonus - zapytaj Aecjusza i Teodoryka - oni to wiedzieli doskonale:-))))))))))) Poza tym nie jestem juz generalem. Jam ilustrissimus princeps!:-)))))))) Windfall - dzieki! Dopiero zaczynam zabawe w Arcanum, wiec niewiele wiem.

27.03.2002
14:37
smile
[14]

zarith [ ]

Attyla --> a przyznaj się, czytałeś instrukcję?

27.03.2002
15:22
[15]

Attyla [ Legend ]

Czytalem. Nawet mam ze soba. Sek w tym, ze to jakas zbeletryzowana opowiesc o niczym. Zamiast chrzanic o jakichs rasach powinni sie skoncentrowac na rzeczy. Tymczasem w calej tej "instrukcji" nie ma nawet klawiszologii! Jest to jedna z najgorszych instrukcji, jakie w zyciu widzialem. Szczerze mowiac skutecznie to odstrecza od samej gry. Sama gre mam juz drugi miesiac a zasiadlem do niej dopiero przedwczoraj. Pozwolcie, ze skorzystam i poprosze o jedna jeszcze rade. Na co wydac punkty przy tworzeniu postaci? Zaznaczam, ze magii nie toleruje, wiec naturaknym wyborem jest technologia. Pewnie dlatego wzialem krasnoluda.

27.03.2002
15:24
[16]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

Kilka wątków temu było jak tworzyć technologa Poszukaj

27.03.2002
15:35
smile
[17]

LukeS [ Pretorianian ]

Attyla -> Na pewno przeczytałeś instrukcję? Klawiszologia jest prawie na samym końcu (w spisie treści powinien być odnośnik). Chociaż muszę przyznać, że rzeczywiście jest tam dużo opowiadania (co jeszcze nie jest złe), a brakuje niektórych konkretów (co już nie powinno mieć miejsca). A tworzeniem postaci się nie przejmuj - do zdobycia jest w czasie gry 60 punktów (czy coś koło tego), więc te 5 początkowych nie są aż takie ważne :).

27.03.2002
15:45
[18]

Attyla [ Legend ]

Racja - klawiszologia to zalacznik nr 10 Pytanko z innej beczki. W BG 2 nie sposob sie poruszac bez zlodzieja ze swiatna umiejatnoscia wykrywania i rozbrajania pulapek. Czy w A jest to rownie wazne? A cios w plecy? Jak to dziala, i czy warto w to inwestowac?

27.03.2002
15:45
[19]

Attyla [ Legend ]

Racja - klawiszologia to zalacznik nr 10 Pytanko z innej beczki. W BG 2 nie sposob sie poruszac bez zlodzieja ze swiatna umiejatnoscia wykrywania i rozbrajania pulapek. Czy w A jest to rownie wazne? A cios w plecy? Jak to dziala, i czy warto w to inwestowac?

27.03.2002
15:46
[20]

Attyla [ Legend ]

Ups! Przepraszam!

27.03.2002
15:47
[21]

Attyla [ Legend ]

Racja - klawiszologia to zalacznik nr 10 Pytanko z innej beczki. W BG 2 nie sposob sie poruszac bez zlodzieja ze swiatna umiejatnoscia wykrywania i rozbrajania pulapek. Czy w A jest to rownie wazne? A cios w plecy? Jak to dziala, i czy warto w to inwestowac?

27.03.2002
15:51
smile
[22]

Attyla [ Legend ]

He? Jak to sie stalo?

27.03.2002
15:52
[23]

zarith [ ]

Attyla --> jest to ważne, jeśli planujesz karierę złodziejską. Ciosu w plecy nie stosowałem, bo grałem dotąd magiem i technologiem, ale jak znam życie jest przydatne :-).

27.03.2002
15:55
[24]

Attyla [ Legend ]

A mozna nie planowac?

27.03.2002
16:00
smile
[25]

zarith [ ]

Attyla --> jasne :-). Można płynąć z prądem i nic nie planować :-))))))))

27.03.2002
16:42
[26]

Attyla [ Legend ]

Nie o to idzie. W BG2 bez zlodzieja nie mozna sie obyc bez wzgledu na postac jaka sie gra. Najsmieszniejsze, ze dobra druzyna rowniez musi korzystac z uslug takiego lotrzyka. Nie wiem jak pod tym wzgledem jest w A.

27.03.2002
17:11
[27]

MOD [ Generaďż˝ ]

Zlodziej nie jest az tak wazny w tej grze.Mozna sie bez niego obejsc.Do odkrywania pulapek sluza scrolle ,ktorych uzywac moze nawet technolog. co do rozwoju : Na poczatku technolog jest cienki jak barszcz i inni z druzyny za niego walcza.Nalezy dac duzo punktow w firearms.W miare zdobywania kolejnych punktow rozwijasz sie w strone robienia broni.Wazne jest zeby dojsc do snajperki.Przydaje sie tez umiejetnosc rzucania i tworzenia koktajlow Molotowa i granatow na wieksze potwory.Najlepsze jest to ze w jednej turze mozesz rzucic ile chcesz granatow/koktajli.

27.03.2002
23:16
[28]

Windfall [ Pretorianin ]

Miło pomóc. :-) IMO umiejętności związane z pułapkami są w Arcanum zbędne. To nie znaczy, że absolutnie 'nie należy' ich rozwijać - jeśli to mieści się w koncepcji postaci i starczy na to punktów postaci, czemu nie. Po prostu nie ma potrzeby 'dorzucania' takich umiejętności do już gotowego zarysu bohatera. O wiele bardziej pomaga Pick Locks (o ile postać nie planuje zostać magiem, w którym przypadku powinna się zaopatrzyć w Unlocking Cantrip). Czasami również Pick Pocket. Swoją drogą - punktów postaci do wydania w grze jest łącznie 64. 5 na początku, potem 1 na każdy poziom o numerze niepodzielnym przez 5 i 2 na każdy poziom o numerze podzielnym przez 5. Warto sobie postać rozplanować przed rozgrywką - i tak może być, że nie uda się utrzymać w ramach schematu - i dobrze! to sama radość odkrywać coś niespodziewanego w grze! :-) Co nie zmienia faktu, że warto mieć ogólne pojęcie o tym, w jaki sposób dana postać ma sobie radzić z przeciwnościami losu. ;-) Jeśli idzie o Technologów - ha! W tę grę gram dyplomatą - Technologiem i dobrze mi z tym. Mag... może. W dalekich planach. :-) Bardzo polecam taką postać - Charlatan's Protege (St -2, Cn -2, Ch +6, minusik do skilli bojowych). A jeśli nie taką, to chociaż jakąś taką, która może dojść w Persuasion chociaż do Experta. Anyway. Technolog to wcale nie musi być Gunslinger. Może mieć punkty w Smithy, Mechanics, Melee, Dodge, robić sobie broń, zbroje, a później również coś specjalnego (no spoilers! :-))... Taką postacią nie gra się nadmiernie trudno. :-P Swoją drogą - warto włożyć co najmniej dwa CP w Electric. Charged Ring daje +1 do Dx przy niskim Tech Apt., +2 przy wysokim, dwa Charged Rings przy wysokim Tech Apt. dają +4 do Dx... Nawet jeśli postać do niczego innego nie wykorzysta tych punktów w Electric, zaoszczędzi dwa punkty na Dx (każda postać powinna mieć Dx 20!!!).

27.03.2002
23:19
[29]

MOD [ Generaďż˝ ]

Jest super czar wspierajacy technologa:Dexterity of fire.(pierwszy czar ze szkoly ognia).Podczas walki mozna sobie rzucic takie 3-4 az dexterity urosnie do 20.Wtedy mozna strzelic ze snajperki 4-5 razy.

27.03.2002
23:23
[30]

Windfall [ Pretorianin ]

1. Mam przeczucie, że postać o Tech Apt. 100 mogłaby nie być zachwycona efektami. 2. Niezależnie od powyższego Technolog po prostu przypuszczalnie nie będzie chciał korzystać z magii. Attyla - Technolog - na pewno nie. :-)

28.03.2002
01:25
[31]

jopin [ Generaďż˝ ]

dzien dobry zacne Panie i zacni Panowie !!! chcialem sie zapytac czy ktos ma (i czy wogole istnieje) patch zwalniajacy blokade 50 poziomu podejrzewam ze istnieje tylko gdzie go szukac ? z powazaniem Bartosh K. Jopin

28.03.2002
08:30
[32]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

z tego co wiem takie bajerki są na Terraarcanum (adres w którymś z poprzednich wątków)

28.03.2002
09:37
smile
[33]

zarith [ ]

jopin --> www.terra-arcanum.com Windfall --> masz oczywiście rację, dodam tylko że magowi przydaje się lockpicking, bo unlocking cantrip jes za głośny :-(. A Agility of Fire wychodzi technologom przez całkiem długi okres, więc jak ktos nie jest ortodoksem to punkcika nie zmarnuje :-). I jeszcze jedno - całkiem fajnie gra się.... mago-technikiem (trrzeba tylko pilnować MA)

28.03.2002
09:37
[34]

zarith [ ]

jopin --> www.terra-arcanum.com Windfall --> masz oczywiście rację, dodam tylko że magowi przydaje się lockpicking, bo unlocking cantrip jes za głośny :-(. A Agility of Fire wychodzi technologom przez całkiem długi okres, więc jak ktos nie jest ortodoksem to punkcika nie zmarnuje :-). I jeszcze jedno - całkiem fajnie gra się.... mago-technikiem (trrzeba tylko pilnować MA)

28.03.2002
14:14
[35]

MOD [ Generaďż˝ ]

Windfall>>Agility of fire uzywalem przez cala gre mimo iz moj bohater krasnolud-technolog mial technologie na 100.

28.03.2002
15:05
[36]

Attyla [ Legend ]

To ja sie pochwale. Wczoraj udalo mi sie rozwalic tego questa z duchem:-))))) Teraz jestem w miescie i krece sie po nim jak smrod po gaciach... To jednak jest cos absolutnie innego od BG

28.03.2002
16:43
[37]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

zeczywiscie to co innego..BG to super gra a arcanum smiec. Po dwoch godzinach grania pozbylem sie tego scierwa z dysku....

28.03.2002
16:45
smile
[38]

zarith [ ]

Luremaster --> popatrz, popatrz :-). U mnie było odwrotnie, tyle że dałem BG2 szansę (2 dni chyba:-))

01.04.2002
21:19
[39]

Ragefast [ Centurion ]

A może by tak rozejm miedzy Arcanum a BG? OBA TO SĄ DO BANII Oczywiście żartuje bo mamy PRIMA APRILIS w obie grałem i przy obu schudłem o 5 kg z powodu sypiania przy monitorze ;-)

01.04.2002
21:32
[40]

Niob [ Konsul ]

luremaster---> a co takiego fajnego ma bg/bg2 ? bo jakos gralem chwile i jedyne co tam sie robi to wlaczy walczy walczy walczy a pozniej jesio troche sie walczy no i na koncu sie walczy i fkoncu mozna wyrzucic to gowno jak ktos jeszcze ma sile na cos. w Arcanum przynajmniej byly questy bez walki jakies no i wogole jakos arcanum lepsiejsze ino ten motyw z zaszybkim zdobywaniem expa psul rozgrywke :/

03.04.2002
11:10
smile
[41]

Attyla [ Legend ]

Mam 1 pytanko: podczas przegladania mojej postaci zauwazylem, ze Percepcja ma wartosc 7 (bylo 8) i to podana w czerwonym kolorze. Czy to cos w rodzaju wyssania cechy jak w BG2? Jezeli tak, to czy da sie to jakos uleczyc?

03.04.2002
11:23
[42]

zarith [ ]

Attyla --> najprawdopodobniej masz hełm lub inna część zbroi ograniczającą percepcję. Sprawdź w opisie danego elementu uzbrojenia. ~być może~ masz klątwę, ale raczej to pierwsze.

03.04.2002
11:25
[43]

zarith [ ]

Attyla --> a jak się w ogóle gra? Daleko jesteś?

03.04.2002
11:27
[44]

MOD [ Generaďż˝ ]

Attyla->Powiem to samo co zarith ,chyba prawie kazdy helm obniza percepcje o 1.Zdejmiesz helm i znowu bedzie 8.

03.04.2002
11:32
[45]

Attyla [ Legend ]

Aaaaaaaaa... No prosze... Mam jakis helm - to prawda. Znaczy sie nie trzeba tego leczyc;-)))))) Gdzie jestem? Na samym poczatku. Robie jakiego questa w kopalni. Jak sie gra? Dziwnie. Trodno sie przestawic z BG2. W kazdym razie doszedlem do wniosku, ze rusznikarstwo jest do niczego. Lepsza jest elektryka i pirotechnika. I jeszcze jedno pytanie. mam kilka niezydentyfikowanych przedmiotow. Zapewne sa magiczne. Mozna je jakos zidentyfikowac?

03.04.2002
11:40
[46]

zarith [ ]

Attyla --> jeśli nie dorobiłeś się jeszcze identyfikacji :P :-))), w prawym górnym rogu Shrouded Hills (przed mostem) będzie stała taka stara babcia... ona Ci pomoże :-)

03.04.2002
11:44
[47]

Attyla [ Legend ]

Co to znaczy "nie dorobiles sie jeszcze identyfikacji"?

03.04.2002
11:46
[48]

zarith [ ]

to znaczy 'Twoja postac podczas zdawania poziomu nie wzięła czaru 'identyfikacja' :-)))

03.04.2002
11:49
[49]

Attyla [ Legend ]

O choroba! Ja mam alergie na magie. Czy ta babcia jest droga?;-))))))) I jeszcze jedno - czy warto wydawac punkty na umiejetnosci i schematy? Zauwazylem, ze mozna je kupic.

03.04.2002
11:53
[50]

zarith [ ]

babcia kasuje standardowo, czyli chyba 100gp za przedmiot. Jeśli możesz qpić schemat, którego możesz się nauczyć za punkty to się ofkors nawet nie zastanawiaj, ale mi się wydaje że takich schematów nie ma... te które możesz znaleźć/qpić są totalnie inne, i - jeśli jestes technikiem - jasne, że warto w nie inwestować. PS. inne - to znaczy takie, że jak wchodzisz w menu schematów (to gdzie je wykorzystujesz) to musisz kliknąć na przycisq 'learned schematics' (w polskiej wersji nie wiem jak to przetłumaczyli).

03.04.2002
11:58
[51]

Attyla [ Legend ]

O kurde! Znaczy sie trzeba brac te schematy! Jak ja jednak malo wiem! Moze znajde dzisiaj troszki czasu, to sie podszkole. I jeszcze jedno: czy amunicje do broni palnej mozna tylko kupowac, czy mozna ja tez samemu robic? A moze jest jakas bron, ktora wogole nie wymaga amunicji?

03.04.2002
12:01
[52]

zarith [ ]

można, są schematy dzięki którym nauczysz się odlewać kule i takie tam. Broń, która w ogóle nie wymaga amunicji? Miecz na przykład, ale rozumiem że nie o to Ci chodziło :-). Zasięgowych sobie nie przypominam :-).

03.04.2002
12:16
[53]

MOD [ Generaďż˝ ]

Attyla>>Jesli chcesz sie bawic pistoletami i strzelbami to koniecznie kup schemat do robienia pociskow. Zaoszczedzisz kupe kasy.Bardzo oplaca sie tez nauczyc robienia paliwa.Mozna na tym niezle zarobic.

03.04.2002
13:37
[54]

Attyla [ Legend ]

A gdzie kupie te schematy? Bogiem a prawda do tej pory nie spotkalem jeszcze takiej mozliwosci:-(((

03.04.2002
13:39
[55]

zarith [ ]

spokojnie, na razie jesteś we wiosze dechami zabitej :-). Tu można ukraść ze 2 schematy, ale poczekaj na większe miasto...

03.04.2002
13:46
[56]

Attyla [ Legend ]

A gdzie w tej wiosce jest jakis sklep elektryczny?:-))) Potrzebuje kondensatora:-))))

03.04.2002
13:47
[57]

zarith [ ]

bodajże Ristezzo (na północ od rynq/szeryfa) może Ci pomóc, ale za kondensator nie gwarantuję :-)

03.04.2002
13:49
[58]

Attyla [ Legend ]

Ten Ristezzo nie ma nic ciekawego... Kurde! Mam schemat porazajacej laski, a nie moge jej zbudowac, ze nie wspomne o pierscieniu!

03.04.2002
13:49
[59]

Attyla [ Legend ]

Ten Ristezzo nie ma nic ciekawego... Kurde! Mam schemat porazajacej laski, a nie moge jej zbudowac, ze nie wspomne o pierscieniu!

03.04.2002
13:53
[60]

zarith [ ]

Attyla --> questa z Besse Tune i tak nie rozwiążesz. Tzn rozwiążesz, ale gruuubo później :-). Przejdź przez most i zasuwaj do stolicy... tam znajdziesz wszystko.

03.04.2002
13:56
[61]

Attyla [ Legend ]

Ach! A joz sie zachalem martwic! Krece sie jak smrod po gaciach i po infor o siostrze tego palanta nie mam zadnych nowych danych! Za nic nie chce mi powiedziec gdzie ona mieszka! A czy ladna ona chociaz? Warta grzechu i zachodu?:-))))))))

04.04.2002
01:04
[62]

Windfall [ Pretorianin ]

Agility of Fire technikiem - blaaah. Jeśli to nie ma być z założenia postać łącząca obie strony monety ;-), to, IMVHO, to nie ma sensu. Niezależnie od tego, jak działa. Attyla - 1. W Arcanum jest bardzo dużo broni rzucanej wracającej po rzucie do ręki - bumerangi, chakramy (ciekawe, czy w polskiej wersji to się pisze inaczej ;-P) i pewna broń z pewnej tajnej lokacji... ;-) Zresztą broń rzucana nierzadko okazuje się skuteczniejsza od broni palnej. Argh. Cóż, skoro wspomniałeś o tym, że zainteresowałeś się pirotechniką, najpewniej będziesz chciał nauczyć się rzucać, coby w jakiś sposób spożytkować te wszystkie granaty. ;-) (Swoją drogą z granatami związany jest ciekawy absurdzik w Arcanum :-P - mianowicie w trybie turowym można rzucać nimi w nieskończoność bez zużywania punktów akcji. Wow. Dwadzieścia granatów w rundzie - i ciągle można jeszcze coś zrobić. Broń ostateczna. Oczywiście trzeba to uznać za buggie i wypadałoby z tego nie korzystać.) 2. Co nie znaczy, że nie istnieje skuteczna broń palna - np.: (1) Rifled Cannon (Hand Cannon + Pure Ore) ignoruje Damage Resistance celu; (2) D.W. (moja ulubiona broń :-) - nie powiem, z czego to się robi i jak wygląda pełna nazwa, ten schemat znajduje się późno w grze, oszczędzę Ci spoilera) zadaje dmg. wg schematu D: 20-40, F: 1-10, ED: 10-10 (D - podstawowe obrażenia, F - utrata staminy przez cel przy trafieniu, ED - obrażenia elektryczne - nie, nie pomyliłem się, ma być dziesięć do dziesięć :-)) przy szybkości 13, a w dodatku jest pistoletem - czyli można korzystać z tego i tarczy :-); (3) Tesla... hm... Tesla cośtam (ostatni schemat z Electric) ;-P zadaje 10-80 obrażeń opartych na elektryczności (zjadając przy tym cztery baterie na strzał, zdaje się). Trzy przykłady na to, że w Arcanum jednak jest dobra broń palna. ;-) Cóż, faktycznie: nie jest jej wiele; ale szukanie tych schematów, budowanie co jakiś czas nowej zabawki, uśmiercanie później potworków z takiej odległości, że nie wiedzą, skąd obrywają (nie ma w tym ani odrobiny przesady) dostarcza strasznie wiele radości. Schemat do odlewania naboi można kupić prawie zawsze (jeśli nie zupełnie zawsze ;-P) w sklepach z bronią palną (oczywiście...). W Tarant, oczywiście, znajduje się taki sklep i z kupnem schematu nie powinieneś mieć problemu.

04.04.2002
08:12
[63]

zarith [ ]

Attyla --> zachodu warta. Grzechu nie wiem - gra nie przewiduje :-)))))). Windfall --> wszystko zależy od wyobraźni, można logicznie uzasadnić o wiele więcej niż banalne 'Agility of Fire' technikiem :-)).

04.04.2002
09:27
[64]

Attyla [ Legend ]

Zarith -;-))))) to spartaczyli robote. Nie przewidzieli, ze za postac wezme sobie bawidamka?:-)))))) Jeszcze trzy sprawy. 1.Na wschod od tej pierwszej wiochy znajduje sie most, ktorego pilnuje trzech palantow, ktorych powinienem rozwalic. Sek w tym, nagminnie to oni rozwalaja mnie. Co zrobic? 2. mam troche magicznych przedmiotow, ktorych cala magicznosc to opis "16% mocy magicznej". O co tu chodzi? Dodam, ze przedmioty te nie daja zadnych dodatkowych mozliwosci. Chyba, ze nie wiem co z tym zrobic. 3.hazard - skusilem sie za rada instrukcji na ta zdolnosc. Ma teraz dwa stopnie tej umiejetnosci. Sek w tym, ze NIGDY NIC nie udalo mi sie wygrac! A probowalem po kilkanascie razy na najrozniejsze przedmioty! To jakas paranoja! Czy ta zdolnosc dziala, czy to pic na wode, fotomontarz?

04.04.2002
09:44
smile
[65]

zarith [ ]

Attyla --> zacznę od końca. 3. Nie wiem, nie hazardowałem. W Arcanum grałem jeszcze przed wakacjami, c\zyli przed 1. patchem - tam się nie dało w oóle hazardować :-(, więc dla mnie był to fotomontaż (ale przez ż :PPPP) 2. Ta liczba to procentowa ilość zdolności przedmiotu, które wykorzystujesz. Np. masz pierścień +2 do siły, MPA (magic power avaliable - czyli Twoja moc magiczna) 50%. Więc dodaje on +1 do siły. Poziom MPA zależy od Twojego MA (Magic Attitude - po polsq nie wiem, chodzi o jakby przystosowanie czy też wrażliwość na magię - rośnie Ci ti lub spada w zależności czy magiczysz czy techniczysz (niezłe słówko :P). 1. są różne metody. na przykład *SPOILER* pogadaj z nimi że chcesz zostać złodziejem, dostaniesz questa na rozwalenie materiałów do budowy nowego mostu i puszczą Cię za darmo.

04.04.2002
09:44
[66]

pgr13 [ Pretorianin ]

Attyla: ad1 zaplacic ad2 gralem technologiem wiec nie wiem ad3 umiejetnosc hazardu bazuje na Inteligencji (chyba) wiec jesli masz niska to kiepsko... jak gralem postacia z tlem "Genialny Idiota" to w Zamglonych Wzgorzach wygrywalem bez problemu

04.04.2002
09:53
[67]

Attyla [ Legend ]

No tak... Ja nie mam zainstalowanego żadnego patcha. Skad go sciagnac? Co do przedmiotow magicznych, to gram technologiem, ale lubie wykorzystawac magiczne przedmioty. Sek w tym, ze te, ktore mam maja w opisie tylko 16% mocy magicznej. Zadnego plusa do sily czy do innej cechy! Sprobuje zagadac o tym zlodziejstwie:-)))) Dzieki za spoiler;-))) Pgr13 - inteligencje mam 14, wiec chyba niemalo?

04.04.2002
09:54
[68]

MOD [ Generaďż˝ ]

Attyla>>Najlepszy sposob (w sumie to powinien byc bug) , podloz dynamit pod brame , ale stojac swoja postacia daleko od niej ,tak zeby brame bylo ledwo widac, dynamit masz na pasku ,klikasz na brame ,dynamit magicznie:) doczepia sie bramy i brama wybucha.A te dwa glupki ktore przezyja dalej beda sobie spokojnie staly.

04.04.2002
09:55
[69]

zarith [ ]

Attyla --> 14 to rzeczywiście niemało. Jeśli masz polską wersję Arcanum, to już jest spatchowana - możesz się nie martwić.

04.04.2002
10:04
[70]

Attyla [ Legend ]

Mam polska wersje, ale hazard mi nadal nie dziala. Chyba zaczne od nowa i zaczne inwestowac w targowanie albo cos innego w tym rodzaju:-((((

04.04.2002
10:10
[71]

pgr13 [ Pretorianin ]

mam pytanko czy graliscie w jakies dodatkowe moduly do Arcanum? z tego co widzialem so to tylko jakies hack&slash, chociaz ten dodany do gry chyba Vorm Town byl fajny, swietnie sie skonczyl szkoda, ze w grze nie bylo takich klimatycznych wstawek...

04.04.2002
11:17
smile
[72]

LukeS [ Pretorianian ]

zarith, Attyla -> Polska wersja Arcanum nie jest spatchowana. Patch jest na trzeciej płytce (tej z patchem polonizującym) i trzeba go zainstalować. Swoją drogą pojawił się już chyba nowszy patch - powinien być na stronie Play-It.

04.04.2002
11:21
[73]

zarith [ ]

Attyla --> chyba załapałem o co Ci chodzi z tymi magicznymi przedmiotami. To jest tak: wyobraź sobie miecz obrażenia 1-8 (+5). To, co w nawiasie to magia i tego tyczy się MPA.

04.04.2002
11:23
[74]

zarith [ ]

LukeS --> w zapowiedziach pisali inaczej... no ale z drugiej strony mój kontakt z polskim Arcanum skończył się właśnie na zapowiedziach :-)))

04.04.2002
11:24
[75]

Attyla [ Legend ]

Dzieki LukeS - bede musial sprawdzic to. Zarith - bede musial sprawdzic takze i ten miecz. Ale co może byc z helmem? Helm nie zadaje obrazen:-)))))

04.04.2002
11:28
[76]

LukeS [ Pretorianian ]

zarith -> Arcanum PL nie jest spatchowane, tzn. patch jest na płytce i trzeba go ręcznie zainstalować - zresztą podobnie jak patch polonizujący. Po zwykłej instalacji masz czyste, angielskie Arcanum.

04.04.2002
11:28
smile
[77]

zarith [ ]

Attyla --> :-)))))))). No to wyobraźmy sobie hełm, który daje obronę 10 (10). Wszystko jasne? :-))))))

04.04.2002
11:31
[78]

LukeS [ Pretorianian ]

Attyla -> Przeczytaj (jeszcze raz) podpunkt drugi posta zaritha z 9:44 - z magicznym hełmem jest tak samo jak z magicznym mieczem, jego przydatność zależy od Twojego wskaźnika magia/technologia.

04.04.2002
11:34
[79]

Attyla [ Legend ]

Choroba! Coraz bardziej sie w tym gubie! Chyba sprzedam to ustrojstwo. Nie bede mial wiecej takich "problemow";-)))))))

04.04.2002
11:39
smile
[80]

LukeS [ Pretorianian ]

Attyla -> To może powiem (napiszę :) tak - jeśli jesteś technologiem, to raczej ogranicz się do zabawek technicznych, a od magii staraj się trzymać z daleka, a jak kiedyś zdecydujesz się zostać magiem, to wtedy rób odwrotnie ;).

04.04.2002
11:42
[81]

Attyla [ Legend ]

Pisalem juz, ze mam alergie na magie. Jednak nie mam nic przeciwko uzywania przedmiotow, ktorych wlasnosci sa dzieki magii polepszone:-)))))

04.04.2002
11:44
[82]

Dagger [ Legend ]

==>Attyla Jak grasz technologiem to mój sposób na most był nastepujący - 1 pkt na Explosives co daje koktajl Mołotowa - szmata + paliwo i jak miałem tego sporo w inwentarzu to na most i jazda - można nawet rzucać sobie pod nogi :)))) .Aha i też doradzam konsekwencje .Poza tym jeśli grasz technologiem to opłaca się zainwetstować w Persusion - i tak będziesz potrzebował dużej druzyny :)))

04.04.2002
11:49
[83]

LukeS [ Pretorianian ]

Attyla -> Pisząc o trzymaniu się z dala od magii, miałem także na myśli magiczne przedmioty - mając alergię na magię i postać czysto technologiczną nie będziesz z nich miał praktycznie żadnego pożytku.

04.04.2002
12:03
[84]

Attyla [ Legend ]

Fajnie - tylko skad wezme paliwo?

04.04.2002
20:56
smile
[85]

Dagger [ Legend ]

==>Attyla Fuel - dostępne w General Store w Shrouded Hills - po lewej od kowala - tanie :)))))))))))))))) Szmaty do zdobycia w koszach na smieci

05.04.2002
06:04
[86]

Windfall [ Pretorianin ]

Attyla - 1. Jeśli planujesz rozwijać Persuasion (a warto!!!, gra sporo zyskuje), zacznij już w Shrouded Hills - jeden mały punkcik pozwoli Ci przekonać Lukana, żeby sobie poszedł (a nawet do tego, żeby to Tobie zapłacił 200 GP :-D) i jeszcze dostać Fate Pointa, którego za inne rozwiązania się nie dostaje (tzn.: dostaje się jeszcze za uśmiercenie ekipy przy moście). 2. MPA - już się dowiedziałeś, co to jest. W każdym razie niezależnie od tego, czy Ty sam masz coś przeciw korzystaniu z magicznych przedmiotów, Twoja postać nie będzie w stanie z nich korzystać skutecznie, jeśli będzie miała wysokie Tech Apt. (a będzie, skoro grasz Technologiem). Nawiasem mówiąc, jeśli korzystasz z magicznych przedmiotów, korzystasz z magii. Tak samo w Arcanum, jak, dajmy na to, w BG2. 3. Cóż, nie pamiętam, jak było przed patchem...

05.04.2002
14:13
[87]

Jozzo [ Konsul ]

Ilu towarzyszy mieliście najwiecej??? Perswazja rządzi

05.04.2002
18:56
[88]

Windfall [ Pretorianin ]

Sześciu. Pięciu za Charyzmę 20, dodatkowego jednego od chwili osiągnięcia stopnia 'Expert' w Persuasion. Psa nie brałem. Chowańca nie miałem, a gdybym miał wymieniłbym go osobno. ;-) Mechanicznych cudactw nie liczę. Podobnie pomijam towarzyszy 'questowych'.

05.04.2002
20:08
[89]

gofer [ ]

nie mam czasu czytać kilkunastu wątków o Arcanum więc powiem wprost: lekko znudzony Baldurem itp poszukuję nowego crpg. mogłby mi ktoś łaskawie przedstawić Arcanum? (mw zasady, założenia, klimat, grafikę)

05.04.2002
20:23
[90]

MOD [ Generaďż˝ ]

gofer>>Tradycyjny swiat fantasy w ktorym dokonala sie rewolucja przemyslowa.Czyli jeździ kolej , ludzie sobie strzelaja z broni palnej ale jednoczesnie mozna uzywac magii. minusy: Grafika srednia ,trzeba sie do niej przyzwyczaic. No i strasznie potrafi zwalniac. zbyt szybko postac zdobywa exp a jest ograniczenie do 50 poz. (chyba ze sciagniesz patcha?) To co jest dobre w Arcanum:swoja postac mozesz kszaltowac jak chcesz.Co level dostajesz 1 charakter points (co 5 level dotakowy 1pkt),ktory mozesz wykorzystac na podniesienie swoich cech,nauczenie sie schematu technicznego lub czaru. Wiele rzeczy mozna zrobic na kilka sposobów.Mozna tworzyc przedmioty korzystajac ze schematow. Fajna nastrojowa muzyka.Ogolnie gra niezle wciaga.

05.04.2002
20:26
[91]

gofer [ ]

a gdzie ją można dostać? w sklepie czy można ściągnąć? (bez łamania prawa)

05.04.2002
20:46
[92]

MOD [ Generaďż˝ ]

Jest to nowa gra więc dostac ją można w sklepie.W ogole zajrzyj na serwis informacyjny i przeczytaj recenzje.

07.04.2002
19:29
[93]

Dagger [ Legend ]

Właśnie skończyłem Arcanum - z tej okazji up! ;)))))))) nawet nie miałm 50 lev Trochę mnie zawiodło - ale zacząłem grać od początku złodziejem - halfingiem - okradłem juz Lukana z klucza :))) wystarczy 1 lev w pickpocket BTW kto uczy na aprentise Problem że ani Magnus ani Sogg nie chcą się do mnie przyłączyć - nie zabiłem złodziei przy moście - to dlatego ? czy za niski lev - 5 ? Persuasion polecam - w poprzedniej grze miałem Mastera - jak i w Firearms ,Melee i Dodge Miałem 5 -ciu followersów - w tym Bane of Kree :)))

07.04.2002
20:50
[94]

Klemens [ Generaďż˝ ]

-->Dagger Na pewno za niski poziom! Ja ich tez nie zabilem( odblokowalem most cwana gadka:))). Z tego co pamietam, Sogg wymaga gdzies okolo 7-8 poziomu.

07.04.2002
23:44
[95]

Windfall [ Pretorianin ]

Dagger - Sogg wymaga Charyzmy 9. Magnus - co najmniej 7. poziomu. Apprentice Pick Pocket, zdaje się, można sobie wyrobić u Volingera w Dernholm, w King's Inn & Pub.

08.04.2002
11:21
[96]

Dagger [ Legend ]

==>Windfall ,Klemens Dzięki

08.04.2002
16:05
smile
[97]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

dlugo mnie nie bylo... i wlasnie dla tego oficjalnie orzekam ze opuszcam watek (brak czasu) bede wdzieczny jesli ktos inny go przejmie.... szokda... ale moe was czasem odwiedze...

08.04.2002
16:07
[98]

Dagger [ Legend ]

Co to za dezrecja ;))))

08.04.2002
16:12
[99]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

poprostu nie mam czasu

08.04.2002
16:12
[100]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

ale bede zagladal

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.