Peleque [ Genera� ]
Tryb graficzny w C++
Czy zna ktos strone na ktorej jest to wyjasnione w miare przejrzyscie?
Moze ktos jest w posiadaniu jakiegos tutoriala?
Musze przeprowadzic interpolacje funkcji metoda Lagrange'a majac dane wezly i sporzadzic wykres.
Program obliczajacy wartosci funkcji miedzy wezlami juz napisalem czego wynikiem jest zbior punktow x,y i teraz musze to przeniesc na wykres ale nie mam niestety zielonego o trybie graficznym :(
Z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc
Peleque [ Genera� ]
???
Peleque [ Genera� ]
???
Kerever [ Konsul ]
witam, dorabiam sobie wiele funkcji i dziwacznych form graficznych wlasnie w C++, z racji tego, ze nie jestem informatykiem a lubie ogladac wynik swojej pracy na ekranie, zaczalem korzystac z Bildera (glowna czesc piszesz w dowolnym edytorze wrzucasz do Bildera a on zalatwia reszte i wyswietla wszystko ladnie na ekranie monitorka tam mozna wszystko :-)
shard [ Pretorianin ]
Hmm.. jezeli to pod windows to mozesz korzystac z GDI (wolne, ale za to masz rysowanie kwadatow/linii/kolek itp) lub DirectX/OpenGL (szybke ale wszystko musisz "recznie" wyrysowac ;) Do obu sa dobre help'y w VisualC++ lub na https://msdn.microsoft.com. Mozesz tez sciagnac sobie SDL, lub Allegro - darmowe biblioteki graficzne, multiplatformowe (tzn ze kod napisany pod nie bedziesz mogl skompilowac na BeOS'a, freeBSD, linuxa, MacOS X, windows... ), nie jestem pewien czy maja funkcje na rysowanie podstawowych rzeczy, ale pewnie tak (przynajmniej Allegro). https://www.talula.demon.co.uk/allegro/ https://www.libsdl.org/
Peleque [ Genera� ]
Problem w tym ze program ma byc napisany w dosowym edytorze Borland 3.1 i ma sie dac przekompilowac w szkole gdzie dostepny jest taki wlasnie kompilator :(
Fudoshin [ Genera� ]
Podstawowe funkcje graficzne jak rysowanie kresek, kolek, punktow, itd sa w zwyklych include'ach dolaczanych do borlanda 3.1 (sprawdz w helpie - tam jest tego mnostwo)
shard [ Pretorianin ]
Fudoshin ma racje, poszukaj w helpie borlandowskim czegos z "circle", "lineto" itp.. BTW Allegro jest tez dla DOS'a. A jak chcesz sie wiecej nauczyc (i pomeczyc ;) mozesz wywolac tryb graficzny wstawka w assemblerze, i na przerwaniach wywolywac rysowanie kolek, kresek itp.. :)
Peleque [ Genera� ]
Dzieki bardzo Cos niecos juz znalazlem. Ale mam jeszcze jedna prosbe, czy ktos moglby przekompilowac ten krotki programik. Ma on za zadanie wyswietlic jednego piksela, ale niestety u mnie wyskakuja bledy linkera. Kompiluje sie bez przeszkod ale przy probie uruchomienia za pomoca RUN linker pokazuje blad "undefined symbol _initgraph in module" i taki sam dla putpixel i closegraph #include<stdio.h> #include<graphics.h> #include<conio.h> void main() int ster=DETECT; int tryb; initgraph(&ster,&tryb,"D:\PROGRAMY\BORLANDC\BGI"); putpixel(1,1,5); getch(); closegraph(); Jezeli to zadziala to program mam gotowy
MOD [ Genera� ]
Musisz zaznaczyc gdzies w opcjach kompilacji/linkowania , obsluge grafiki. Jest to gdzies o gory po prawej stronie.
Peleque [ Genera� ]
Dzieki MOD. Zorientowalem sie juz w miedzyczasie ze to musi bys cos u mnie bo sciagnalem kilka prostych zrodel i w kazdym bylo to samo. Okazao sie ze w options>linker>libraries mialem nie zaznaczona opcje graphics library. Teraz juz wszystko gra moge dalej ruszac z programem. Dzieki All
Danley [ NiEuMaR³Y S³UgA Z³A ]
Mam ostatnio jakiœ problem z tym C++ dotycz¹cy gry BG2
Peleque [ Genera� ]
uff......program skonczylem! Ale mam jeszcze jedno pytanko: czy istnieja moze jakies funkcje w graphics.h ktore potrafia wykreslic uklad wspolrzednych? Zrobilem to recznie ale to dosc mozolna praca i wyglada powiedzmy srednio zawodowo :(
Peleque [ Genera� ]
???