GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.VIII)

26.03.2002
08:35
[1]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.VIII)

"Heroes of Might & magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))

Poprzednia część:

26.03.2002
09:07
[2]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Piter65 --> Z tego co wiem angielską wersję można zamówić w Wirtualnym. A patchami di polskiej wersji nie martwiłbym się, bo H4 wydaje Cd-Projekt, a nie Im Group, także patche raczej na pewno się pojawią (jeśli będą potrzebne;).

26.03.2002
17:29
smile
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Cd-Projekt zamiast pełnej wersji H2 razem z H4 daje pełną wersję H2GOLD!! (Rysław maczałeś w tym palce?). To z nadwyżką rekompensuje opóźnienie premiery.

26.03.2002
20:31
[4]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - witaj po przerwie ! to ze dali Golda - bardzo mnie ucieszylo - oslodzi to moja nerwice ktora wynikla z powodu opoznienia HOMM4 ; ), ale jakby CD-P dolozyl HOMMSoD do tego zestawu to moge poczekac na gre jeszcze dodatkowe 2 tyg.... : )) Tak zartuje .........

26.03.2002
21:35
[5]

Mac [ Sentinel of VARN ]

czołem brzeszczot --> ten twój pomysł wcale taki zły nie jest;-)) A oto parę newsów ze świata AoW2: 1. Kreatury nie będą więcej milczeć, gdy nimi sterujemy. Każde sworzenie wydaje teraz odgłosy zgodne z jego rasą. I tak elfy będą nawijać po elfiemu, zaś gobliny skrzeczeć będą o gobliniemu, itd. 2. Zmieniony został system zadawania obrażeń. Jeśli dana kreatura ma 50% szans na trafienie i zadaje 5 obrażeń, to istnieje 10% szans na to, że zada 1 damage, 10% że zada 2 dam, 10% że 3, itd. aż do 5 obrażeń. 3. Istnieje dość duże prawdobodobieństwo, że w dodatku do AoW2 zostaną dodane dwie "warstwy" - znajdujące się w chmurach niebo i leżące głęboko w podziemiach piekło - coś w stylu scenariusza "Midgard" w Civilisation 2: Test of Time. 4. Zostało potwierdzone usunięcie 3 poziomu podziemi (Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!...) Kurde dlaczego??? Co im szkodziło zostawić???? Najwyżej zrobiliby mapy z dwoma poziomami, a 3 poziom zostawiliby graczom do tworzenia własnych map:(((((((((

26.03.2002
21:36
smile
[6]

Mac [ Sentinel of VARN ]

chodziło o drugi poziom podziemi, a nie trzeci. (Whyyyyyyyyyyyyyyyy!??!?!?!?!?!)

27.03.2002
10:06
smile
[7]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

No to witam wszystkich, jestem po pierwszych testach Homm4, po jednej kampanii zwązanej z Barbarzyncami, cóż można powiedzieć, hmmm .... Przełom, Przełom, Przełom !!!! Jeśli macie jakieś pyatnia to pytajcie będę Wam odpowiadał w miarę możliwości :-)))

27.03.2002
10:29
[8]

Piter65 [ Centurion ]

Dzięki wszystkim za informację. W wersji H&MIV ma być dodana wersja Gold H&MII (czyli jak dobrze rozumiem z dodatkiem "The Price of Loyalty" ) i tu mam pytanie, bo dodatek działał tylko z wersją angielską pełnej gry, czy dodatek będzie spolszczony? Nie mogę się już doczekać premiery.

27.03.2002
10:32
smile
[9]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Piter65 ->> No ja Ci na to pytanie nie odpowiem, ale może Ryslaw co na ten temat będzie wiedział ;-)))

27.03.2002
10:33
[10]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> jak to jest, usuwają jeden poziom podziemi i dodają jeden poziom podziemi i jeden poziom nadziemi? Jeśli tak będzie w dodatku, to chyba chwilowa utrata jednego cavern lvla nie jest taka straszna.

27.03.2002
10:34
smile
[11]

Owen [ ]

Bodziu ---> Zadawanie pytań zajęłoby zbyt wiele czasu. Opisz proszę wrażenia w zakresie grafiki, muzyki, wymagań sprzętowych itp. Napisz z czego wynika "przełom, przełom, przełom". Jak rozumiem warto czekać?

27.03.2002
10:35
[12]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> i postaraj się te wrażenia porównać z innymi grami tego typu (jeśli się da)

27.03.2002
10:47
[13]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> ale jeszcze nie jest pewne, czy niebo i piekło zostaną dodane. Bodziu --> Jak wygląda teraz oblężenie zamku, gdy nie ma katapult??

27.03.2002
10:55
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

2. Jak się zakłada kopalnie i czym się teraz różni wydobywanie od poprzednich części HoMM? 3. Czy bohater ma dużo do powiedzenia na polu bitwy i czy łatwo można go podczas bitwy zabić? 4. Jak wygląda rekrutacja wojsk? Podobno codziennie przybywa trochę kreatur do wynajęcia. 5. Czy neutralne jednostki atakują czasem zamki??? 6. O co chodzi z tym wędrownym kupcem? Czy jest to coś w stylu wozu kupieckiego poruszającego się co turę po mapie (coś a'la Lords of the Realm)?

27.03.2002
10:56
smile
[15]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen -->> Masz rację, fakt zadawanie pytań, to trochę mogło by potrwać. Natomiast co się tyczy grafiki to też można by pisać dużo bo bardzo dużo zostało zmienione, przede wszystkim jest dużo nowych, świetnych animacji. Sekwencje Video są naprawdę powalające, nawet koniec walki jest sekwencja video krzyżujących się dwóch mieczy na tle tarczy wspaniale zresztą zrobiona. Graficzne opcje sa takie że można grac na max rozdz. 128x1024. Natomiast co się tyczy muzyki, to naprawdę swietnie dobrana, delikatna w chwila spokojnych i gwałtowna rytmiczna w chwilach walk czy jakiegoś niebezpieczenstwa. Ogólnie dostosowana do bieżącej sytuacji :-))) Co do kolorystyki interface'u gry to co niektórym może się nie podobać, gdyż jest kolorowo-pastelowy, co wg mnie trochę rozprasza. Ale myślę że jest to kwestia gustu jak i przyzwyczajenia, na początku nie mogłem się jakoś zaprzyjaznić z nim, ale w miarę gry nie stanowił mi już zadnego problemu, wzrok mi się wyostrzył ;-)) Wymagania sprzetowe, hmm ... tu jest kwestia dość dziwna mi tam chodzi płynnie ale czasem potrafi się zamoolić ;-))) No ja testuje na WinXP Prof Eng. na płycie Asus A7M-266 z A1700XP i 256MB DDR Ramu + do tego SB Live. Ale myślę że przy trochę niższych rozdziel czościach gry będzie to płynnie działać na większości sprzętu obecnie dostępnego. A owy "Przełom" to taki sam jaki czułem po wydaniu HoMM3 Grafika powala na kolana. mnogość różnych jednostek jest niesamowita !!! A ich animacja podczas walk rzekłbym Cudowna. Ach bo sie rozpisałem. Ale reasumując gra jest warta każdych pieniędzy. Aha i jeszcze parę słów odnośnie lokalizacji. Tu trzeba oddać niesamowity szacunek dl CDProjektu, gdyż nawet sample przy kolejnych scenariuszach podobierał wspaniale, cały czas mam w uchu jeszcze głos sepleniącego Krasnoluda ;-))) A teksty są tłumaczone profesjonalnie, naprawdę ! =>Jesli to ty Rysław się do tego przyczyniłeś to chylę czoła - jesteś Wielki ! Poza tym w treści widać ducha epickiej opwieści, a do czytania jest trochę. To tyle na temat pierwszych wrażeń !!!

27.03.2002
10:57
[16]

Piter65 [ Centurion ]

Bodziu ---> Jak oceniasz poziom trudności w porównaniu z wcześniejszymi częściami

27.03.2002
11:12
smile
[17]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -->> Na takie szczegóły to Ci jeszcze nie odpowiem, przecież wiesz że testowanie nie polega na przyjemnościach, niestety nie mogę się zagłębiać za bardzo w mechanizmy gry jak i strategie walk, poprostu nie wystarczyłoby mi czasu, mogęCi powiedieć jedno z Cheatsami, rozegranie jednej kampanii zajeło mi około 7godzin, a jest to niewielka kampania. Tak też gry jest niesamowicie dużo. Ale spróbuje Ci na co niektóre odpowiedzieć, sorry za małość szczegółów ;-)) Ad 1 Każdy fragment muru możesz atakować jednostką :-)) Dokładnie tego nie testowałem, ale jescze sprawdzę. Ad 2 Szczegółó nie wiem bo tym się nie specjalnie zajmowałem, ale jest jak w HoMM3 Ad 3 O tu Ci mogę powiedzieć, Bohatera(-ów) można łatwo zabić, a co najgorsze Naszego atakują od razu wrogie jednostki :((( Nie ma jak uciec, ale pomimo straty bohatera można walkę wygrać ;-)) Tym byłem zaskoczony :-O Ad 4 Nie zwróciłem na to uwagi, może przybywa sprawdzę :-)) Ad 5 To zależy jaką opcję przy starcie scenariusz wybierzesz, mogą byc one ruchome lub statyczne Ad 6 Ano wędruje sobie taki człeczek (w sumie to wyglada jak wóz ;-)) można u niego co nieco fajnego kupić, np.: Miskstury i scrolle, a z tymi miksturami to jeszcze nie rozpracowałem, nie mam czasu mam je w plecaku, ale co z nimi zrobić, niby można włożyc do lewej ręki i niby bohater nauczy się co do podobieństwa czaru. Narazie nie mogę tego sprawdzić, poza tym grałem Brabarzyńcą i nie zabardzo z jego właściwości magicznych można skorzystać :((

27.03.2002
11:14
smile
[18]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Piter65 --> Jak narazie nie mogę na to pytanie odpowiedzieć nie gram normalnie, testuję ;-)) Ale biorąc iż naszego bohatera atakują podczas walki wrogie jednostki nie powiem aby było to łatwe.

27.03.2002
11:18
smile
[19]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

cieszy mnie ogromnie ze wynosisz dobre wrazenia z gry - powoli potwierdzaja sie pierwsze opinie ze poziom rozrywki w HOMM zostal podtrzymany jesli nie wyniesiony na wyzyny grywalnosci..... Bodziu powiedz jesli mozesz/potwierdz - czy edytor tez jest przetlumaczony (bo jest, nie ?!), i czy sprawdzasz/testujesz tez HOMM1 i 2 ?

27.03.2002
11:21
smile
[20]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot -->> Przypadkowo go wczoraj uruchomiłem, z tego co zobaczyłem ..... Tak jest po polsku :-)))

27.03.2002
11:22
[21]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu -->Tymi wymaganiami to mnie zmartwiłeś. Przy moim Celerku 330A gra będzie zapewne ślimaczyła niemiłosiernie:(( Być może Geforce 2 i 200 Ramu poprawi trochę sytuację:/

27.03.2002
11:28
smile
[22]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -->> Nie łam się podejrzewam że będzie chodzić! Bardziej chodzi o system WinXP, który wogóle działa żałośnie na 256MB, skrzydeł to on dostaje przy min 384MB (a najlepie przy 512MB, tfu M$), a na W9X bedzie chodził o wiele szybciej, zresztą sam sprawdzę jak to chodzi na innym systemie to CI dam znać. Aha miałem problem ze sterami nVidii, koniecznie trzeba wyrzucić jakiegoś menedzera nView (co to za badziewie, nigdy nie startuje do końca, ładuje się jako deamon - czyli Rundll ciągle wisi w pamięci, kto to napisał, no cała nVidia)

27.03.2002
11:28
smile
[23]

Owen [ ]

Bodziu ---> Czyli wpadła Ci w ręce wersja polska. Eeeee... no to miodzio. Nawet nie pomyślałem o tym aby zapytać o jakość lokalizacji. Co do sprzętu. Niestety mam celaka 433 i 128 ramu do tego Rive TNT2 64 mega. No cóż jeżeli zacina sie na A1700 to może trochę boleć. Na szczęście ja będę grał na 800x600 :-)

27.03.2002
11:37
smile
[24]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen --> Patrz moj post wyżej !!! Natomiast co się tyczy lokalizacji jeszcze to uwierz mi jest naprawdę dobra, nie mogę nic więcej moowić, ale napewno się nie zawiedziecie co do tego, tu CDP stanęło na wysokości zadania, powiem jeszcze więcej jest naprawdę super, błedów tez już w becie jest mało !!!

27.03.2002
11:44
[25]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Bodziu, dzieki za mile slowa, ale ja jestem bardziej krytycznie nastawiony :) W kazdym razie postanowilem od nowa zrobic wszystkie zaklecia, bo to tlumaczenie, ktore bylo nie odpowiadalo mi. Powinny byc w jutrzejszej wersji podobnie jak z masa zmian i ulepszen w stosunku do zdan zawierajacych zmienne. A teraz wracam do instrukcji HoMM4 i nie wysciubiam z niej nosa poki nie skoncze. Bije rekord - 90 stron w ciagu dwoch dni. Milej gry :)

27.03.2002
11:51
smile
[26]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw -->> Do czarów jescze się nie przyczepiłem, bo grając barbarzyńcą jest ich mało, dzis będzie inna kampania to może tu coś zobaczę :-))) Ale podoba mi się Twój Cheat !!!! ;-))) A błedów naprawdę trzeba dobrze szukać, z resztą jak już Mac powiedział najważniejsze aby błedy same nie rzucały się w oczy !!! Aha oby terminologia w grze się zgadzała z tą z instrukcji (nie tak niefortunnie jak w W8)

27.03.2002
11:52
smile
[27]

Owen [ ]

Bodziu ---> Jak pisałem tego posta, nie było twojej odpowiedzi :-))) Ale czuję się lepiej znając ją.

27.03.2002
11:54
smile
[28]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw -> A ja biję rekord w spaniu dziś tylko 2 godziny :-)))

27.03.2002
11:56
[29]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Terminologia z gry jest w 100% zgodna z instrukcja. Sam ja ustalalem :)

27.03.2002
11:56
[30]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

I jeszcze jedno -jaki moj cheat? O co chodzi?

27.03.2002
11:58
smile
[31]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw -->> No niewiem czy mogę powiedziec to na forum, zebyście mi głowy za to nie urwali, ale spytaj się Filipa ;-)))

27.03.2002
11:59
[32]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw -->> Podnosi o jeden level w gore, z resztą Morrisa też tam jest, takie ot ciekawostki ;-))

27.03.2002
12:02
smile
[33]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw -- >> A czy nie mógłbyś mi też takiego załatwić od mojego nicka np.: dodawałby +10 do walki wręcz ;-))

28.03.2002
09:00
smile
[34]

Owen [ ]

Bodziu ---> Może coś nowego?

28.03.2002
10:09
smile
[35]

Owen [ ]

To znowu ja :-))) Bodziu?

28.03.2002
12:30
[36]

Adel [ Pretorianin ]

no ja sobie pogram dziś :)))) i to już niedługo :>> bodziu -> tak z innej strony w wątku "serie .." adamus napisał, że jesteś z Koszalina ? jeśli tak to mówię dzień dobry- mieszkam 40 km dalej w Kołobrzegu ;]

28.03.2002
12:46
smile
[37]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adel --> A to rzut beretem ode mnie ;-))) Musimy się kiedyś spotkać na jakieś piwo ;-)) Owen --> Co ma być nowego ??? Heroes są całe nowe, wczoraj walką się trochę zajmowałem, wyobraźcie sobie, że jednostki niektóre mają po kilka różnych czarów, nie moowiąc ile różnych nowych jednostek jest, whoa !!! Animacje ruchów owych jednostek sa piekne, nie mówiąc o całym systemie magii :-o Niebawem sami zobaczycie, poza tym jeszcze tylko dodam iż H4 jest już stworzona z pewną szczególną fabułą, w której co chwile jestes wprowadzany za posrednictwem wyswietlanych informacji opisanych w sposób typowo literacki ;-)) Tu chyba trochę przesadzam ale te kwestie czytane naprawdę tylko bardziej wprowadzają nas w daną sytuację wydarzeń ! pozdrawiam

28.03.2002
12:53
smile
[38]

Owen [ ]

Bodziu ---> A jak sprawa ma się z AI. Nie chodzi mi o to, że zaczyna z megabonusem w surowcach, złóocie i statsach, ale o faktyczne myślenie taktyczne. Pytanie z wczoraj. Jak z produkcją jednostek. Codzinnie po troch czy raz na tydzień? A może jak w Warlords, w zależności od jednostki inna częstotliwość.

28.03.2002
13:02
smile
[39]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen -->> AI zawodniow jest wydaje mi się dość dobre atakują naszego bohatera ;-))) Który na poczatku jest cieniutki jak barszcz ;-)) Poza tym większość jednostek zanim je zaatakujemy robią kontrę, czyli prawie zawsze obrywamy :((( Dobrze że sa Sanktuaria, w których możemy poczekać jedną turę aby odzyskać siły jak i nawet wskrzeszać naszych poległych bohaterów. Jeszcze problemu więzień nie rozgryzłem bo nie nma na to czasu, ale jest takie cudo ;-)) A co się tyczy przyrostu jednostek na ture tez jeszcze nie sprawdziłem, dziś będę sprawdzał to jak i nowozmieniony przez Ryslawa opis Magii - a przyjże się temu dość skrupulatnie !!!

28.03.2002
13:22
[40]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Bodziu --> wszystkie zmiany zaklec beda dostepne chyba dopiero w finanej wersji. A wczoraj skonczylem robic instrukcje. Udalo mi sie przetlumaczyc 60 stron w dwa dni. Sam w to nie wierze :)

28.03.2002
13:36
[41]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw --> Zgodnie z uwagami Pawła w tej co nam podesłał wersji juz owe zmiany czarów mają być :-))) Zobaczymy, a czy wiesz już o jaki Cheat mi chodziło ??

28.03.2002
13:37
smile
[42]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw --> Poza tym zostałem ulubiencem chłopaków z DTP, he he !!!

28.03.2002
13:47
[43]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Hmmm...ja sobie poczekam z HoMM, aż mi oryginał przyślą. I tak nie mam w domu netu, to sobie "dema" nie zassam.

28.03.2002
13:51
[44]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Bodziu --> ale ja Pawlowi wlasnie przygotowuje pakiecik z dodatkowymi zmianami :) Tak, juz wiem o jaki cheat chodzi. Ale jesli 3DO nie ma nic przeciwko, to niech bedzie :) A co, robiles obrazki do instrukcji? Duzo ich bylo?

28.03.2002
13:58
smile
[45]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ryslaw --> Nie wiem nie liczyłem ale wszystkie :-)) A instr widziałem obszerna, ale Twojego tłumaczenia jeszcze nie.

28.03.2002
13:59
smile
[46]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit --> A warto !!!! Naprawdę, co dla niektórych topół roku z zycia wyrwie ;-))

28.03.2002
14:03
[47]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> Jak podziała na mnie tak jak Disciples 2 to zaczynam się poważnie obawiać o moje pożycie małżeńskie :)))

28.03.2002
14:48
smile
[48]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit --> He he !!! U mnie zona przez te testy to się juz nie odzywa ale przejdzie jej ;-)) (patrze czy aby gdzies przez ramie nie patrzy ;-)) Aha, no i tak może być aj moowisz ;-)

28.03.2002
14:50
[49]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> teraz to sobie myślę, że jednak dobrze, że po Świętach dopiero wyjdą.

28.03.2002
15:01
smile
[50]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen -->> Odpowiem na pytanie czy co ture jest przyrost jednostek ???? Tak !!! Rózne ilości bo są rózne wartości przyrostów. A jesłi chodzi o sprzet to najawazniejsza jest jkednak karta grafiki musi być stosunkowo nowa aby to dośc płynnie chodziło dla przykładu na karcie S3Trio2X/4MB chodzi to klatkując :((( No coż nowa gra nowe wymagania, ale dobrze ze juz takich kart nikt w domu nie ma ;-))

28.03.2002
15:06
[51]

Adel [ Pretorianin ]

bodziu ano jakąś zupę chmielową bedzie trzeba wypić ;]]] jeszcze kilkanaście minut i będę grał w _demo_ ;)))

28.03.2002
15:08
smile
[52]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adel -> Spox !!! No ale teraz to wybywam na dobre, do H4 !

28.03.2002
15:13
[53]

Owen [ ]

Bodziu ---> !!! i jeszcze raz !!! WOW !!! Co turę? Toż to mega rewolucja :-))) Niech żyje 3DO! Kartę grafiki mam co prawdą nie najnowszą ale S3Trio2X/4M to juz zabytek. Mam nadzieję że moja 64 megowa TNT2 sobie poradzi. Jak nie to ją wymienię na jakieś G3 :-))) Byle mnie zona nie przyłapała na tym :-)

28.03.2002
15:23
[54]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hy hy hy... już tylko godzinka... została tylko godzinka.... aaarrrghh!!!! już nie mogę się doczekać, aż skończę ściągać to H4.....

28.03.2002
15:29
smile
[55]

Owen [ ]

Heh :-), zastanawiałem się do którego wątku wpisać mój 1000 post. No i wymyśliłem, że tutaj. W sumie po premierze H4 będę tu chyba bywał najczęciej :-)))) No więc to jest mój 1000 post. Po roku pobytu na formum :-) Wypada mniej niz 3 posty dziennie. Well, przynajmniej mam nadzieję, że pisałem z sensem. Mac ---> Tylko pozazdrościć. Niestety modemem mogę conajwyżej pomachać na wietrze a nie ściągać 1.5G danych :-( Czekam na premierę. Pozdroofka

28.03.2002
15:37
[56]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Moje gratulacje :)))

28.03.2002
15:39
smile
[57]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Im bardziej jesteś głodny na H4, tym bardziej będzie ci smakowało gdy je dorwiesz, także nie masz się czym przejmować;-)) A tak wogóle to gratulacje z okazji 1000 postów:)

28.03.2002
16:03
smile
[58]

Owen [ ]

Gambit, Mac ---> Dzięki :-) Ps. Właśnie został mi znacznie ograniczony dostęp do netu. No cóż będę znacznie rzadziej tu zaglądał. Zatem pozdroofka all :-)

28.03.2002
16:58
smile
[59]

Adamus [ Gladiator ]

Owen --> No to następnego tysiąca przy ciekawych dyskusjach :-). W końcu nas, weteranów ;-))))), jest tu coraz mniej.

28.03.2002
17:09
smile
[60]

Owen [ ]

Adamus ---> :-)) Niestety teraz będzie wolniej po tym jak mnie ograniczyli :-( Ale jakoś sobie poradzę :-)

28.03.2002
17:11
smile
[61]

Mudvayne [ Konsul ]

Ehhh... do 10 jeszcze 13 dniii, troche dlugo, ale wytrzymam :-). Tak troche mnie korci, zeby sciągnąc te 900 Mb, ale jestem twardy :-). Zastanawiam sie czy ściągnąc muzyke, ale chyba lepszy efekt będzie, gdy na razie sie z nią nie oslucham a uslysze dopiero w samej grze :). Zajebistą sprawą jest to, ze jednostki Stronghold będą wyraznie silniejsze od reszty, ale bez magi, to tak jak lubie :-), a w poprzednich częsciach te róznice byly malo odczuwalne, zresztą co ja gadam... cala gra będzie zajebista! ;-)

28.03.2002
22:19
smile
[62]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Angielskiej wersji naprawdę nie warto, powiem Ci że polska będzie naprawdę super, a czary przetłumaczone przez Rysława są super !!!!! Stracisz cały urok gry, a jest trochę do czytania tekstu który wprowadza ciie w odpowiedni klimat gry. Fajnie w sumie został spolszczony, jak juz wcześniej pisałem. A te dwa tygodnie to juz naprawdę niedługo, a z tego co wiem to już się nie przeciągnie ! Następuje całkowity Deadline ! Tak tez dobrze Ci radzę, a save nie są kompatybilne z PL :)))

28.03.2002
22:31
smile
[63]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Tak naprawdę to nie wiem czy są kompatybilne, ale dla Ciebi są !!! Rozumiesz co przez to chce powiedzieć ??

28.03.2002
23:04
[64]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Pograłem już sobie i przyznaję, że gra jest wspaniała, choć może nie tak jak ty to opisywałeś. Na razie gram tylko w pojedyncze scenariusze, w których tekstu jest niewiele, a kampanię zostawię sobie do czasu wyjścia polskiej wersji. Nie będę się rozwodził nad zaletami, tylko wymięnię pare drobnych i na szczęście mało znaczących (choć trochę wkurzających wad) wad: Muzyka --> ogólnie bez zarzutu - jest wspaniała, poza paroma utworami, które moim zdaniem kompletnie tu nie pasują. Mówię tu o motywie z Academy, o chórku jakichś młodych dziewcząt grającym czasem podczas tury przeciwnika oraz o motywie z saksowonem (rodem z jakiegoś Jazzowego klubu - brzmi ładnie, ale nie pasuje do gry). Grafika --> wszystko jest piękne kolorowe i ruchome, ale po paru godzinach grania na rodzielczości 1024x860 lub wyższej moje oczy wysiadły (mam monitor 17"). Z kolei na rodzielczości 860x640 wogóle nie ma sensu grać, bo główny ekran gry zajmuje troszkę ponad pół ekranu (strasznie wąski - niewielerzeczy się w nim mieści), zaś reszta to wszelkiego rodzaju przyciski i mini-mapa. Poziom trudności --> Jak narazie przeszedłem parę scenariuszy na poziomie advance bez najmniejszego problemu. Może wyższe okażą się trudniejsze. Walka --> Podczas walki ANI RAZU przeciwnicy nie zaatakowali moich bohaterów, mimo że nieraz stali tuż koło nich. Zawsze atakują kogoś z rekrutów, ale nigdy bohatera, także dziwi mnie, że u ciebie Bodziu jest przeciwnie:/ Poza tym nieraz zdarzyło mi się, że strzelając w przeciwnika raniłem po drodze swoich ludzi (nigdzie nie było zaznaczone, że stoją na drodze lotu strzały, a na oko naprawde ciężko jest czasem ocenić), innym zaś razem strzały przechodziły na wylot nic im nie robiąć. Oblężenie zamku jest bardzo dziwnie rozwiązane. Dopóki brama jest zamknięta nie mogę robić nic poza jej rozwalaniem. W momencie kiedy brama się otworzy/rozwali łucznicy mogą strzelać w przeciników za murami, zaś piechurzy mogą nagle atakować przez mury przeciwnika znajdującego się tuż za nimi. Poza tym dobrze by było, gdyby po wygranej bitwie pokazano ile doświadczenia dostali moi bohaterowie. Więzienie służy tylko do przechowywania bohaterów wroga. Nic nie da się z nimi zrobić (O torturach i przekupstwie możecie pomarzyć) - będą tam siedzieć, dopki przeciwnik nie zdobędzie zamku. Wszytkie te niedoróbki rekompensuje z nadwyżką niesamowita miodność i niemożność oderwania się od kompa przez wiele godzin (chyba, że cię zaczną boleć oczy;-). W rankingu serii HoMM4 stoi u mnie na drugim miejscu zaraz po HoMM2:)

28.03.2002
23:05
[65]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ale z tym poziomem trudności dowaliłem;-))

29.03.2002
03:06
[66]

Adel [ Pretorianin ]

Mac ot to !:> niepokazywanie expa też mnie wkurza, za to w końcu jak hirek wroga ucieka to płaci :>>> tego mi brakowało ja jestem na etapie poznawania jednostek etc :) druga misja 1 kampani :) poza tym i tak kupie pl wersje bo mi się nie chce tych historyjek po angielsku czytać (trochę za dużo tekstu imho to nie crpg ;) niektóre fragmenty krajobrazu są wg mnie przekolorowione (czy jakoś tak) aż oczy bolą :) teraz dużo większe znaczenia mają czary leczące :) (szczególnie jak musisz samymi hirkami łazić :>) dobra idę grać dalej :D eee - właśnie spojrzałem na zegar ... już po 3...

29.03.2002
08:50
smile
[67]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -->> To fakt iz na 800x600 to juz dziwnie mały ekran gry, ale sam ma 17' i w trybie 1024x768 gra jest naprawdę przyzwoita, nie wiem dla czego cie oczy meczą, bo ja w testach po pare godzin grania nie miałem owych dolegliwości. A co się tyczy walki i bohatera to nie wiem jak jest w odrębnych scenariuszach, bo mi przypadło do testów kampanie :))) Tak też u mnie na poziomie zaawansowanym było tak jak pisałem, poza tym to jeszcze zależy z kim walczysz ! Nie znam tematu z Academy, choc tu gdzieś na GOLu w któryms z wątków opisywali że właśnie ten temat jest super :-o Ale powiem jedno, jednak miałem rację iż angielską nie warto grać :))) Uwierz mi w polskiej kiedy odpowiednie tekstyh wprowadzają Cie w odpowiedni klimat i nie musisz męczyć się z tłumaczeniem, które i tak nigdy nie będzie dobre (no chyba że jesteś tłumaczem pierwsza klasa i mieszkałeś przez 5 lat np.: w USA czy w UK ;-)). Nie chce również upiekszać co do tłumaczen bo nastawicie się do nie wiadomo czego i znów się rozczarujecie :(( Moje autopsje są takie jak opisałem, mnie te tłumaczenia polskie jak i sama gra bardzo mile zaskoczyły, i mi się to naprawdę podoba, nie testowałem całej gry od deski do deski bo z pewnością musiałbym miec na to co najmniej 1 miesiąc moowiąc o kampaniach, natomiast co do scenariuszy, których jest ponad 30 zajeło by mi kolejny miesiąc, no chyba że nie spałbym do może jakies dwa tygodnie krócej, a potem w grobie wieczność ;-))) Ogólnie myslę iz granie i ocenianie angielskiej wersji jest to gwóźć do trumny H4, dlatego tak gorąco zachęcałem Cie do czekania na jej polską Edycję :-))) Dla zachęty zacytuję chyba Ryslawa tłumaczenia (mam nadzieję że mi głowy nie urwą za ukazanie rąbka tajemnicy, ale to tylko dla zachęty) z księgi czarów fajnej ja dla mnie przenośni: "Kiedy poczujesz, że włosy stają ci dęba, to jesteś już martwy." pozdrawiam :)))

29.03.2002
08:56
smile
[68]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bodziu, Ryslaw - mam pytanie dotyczace edytora - bo nic tak nie przedluza zycia gry jak latwy i przyjazny w obsludze dla uzytkownika edytor map, kampanii.... Czy moglibyscie cos wiecej powiedziec na ten temat....

29.03.2002
08:59
smile
[69]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - cieszy mnie Twoja pozytywna reakcja na HOMM4 - Mac , mam monitor 15' - naprawde w 800x600 jest kijowo ???

29.03.2002
09:11
smile
[70]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot -->> na temat edytora to nic Ci nie powiem po prostu nie bawiłem się nim nigdy nawet za czasów H2 :(( Nie lubiałem czegoś tworzyć co inni wspaniale stworzyli, poza tym jest tyle innych gier jak MM6 ;-))), że nie ma nawet czasu na tworzenie tych map. Z tego co wiem edytor ma być spolszczony ale czy będzie to nie powiem Ci bo tego akurat nie testowałem. Może coś Ryslaw bedzie wiedział :))

29.03.2002
09:15
[71]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bodziu - a naprawde zle sie gra na rozdzielczosci 800x600 ?

29.03.2002
09:33
smile
[72]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot ->> Ja nie powiedziałem że zle, można grać tylko ekran gry jest mały :(( Natomiast testowałem na w9x i na monitorze 15 także ! Można grać na rozdzielczości 1024x768 nawet na 15' :))) Ale wracając do rozdzielczości 800x600 i monitora 15' to grac można choć objawy są takie jak Mac przedstawił, no cóż widać producenci gier wychodzą z zalozenia ze większość ludzi ma już conajmniej monitory 17' :))) Jeszcze raz powtarzam, grac można ale nie jest to za najlepszy komfort.

29.03.2002
09:37
smile
[73]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot --> Ale zem się na powtarzał ztym :" grac można " :((

29.03.2002
09:37
[74]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Z tą ,uzyką to mi się pokręciło. Chodziło mi o utwór z Heaven. Academy ma chyba najlepszą muzykę:)

29.03.2002
09:43
[75]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Panowie obudziłem się dzisiaj o 5.00 rano i wzięła mnie taka ochota na H4 (jeszcze większa niż wczoraj), że włączyłem komputer, mimo tego że jestem nieprzytomny (wczoraj poszedłem o 3 spać:P). To chyba najlepiej świadczy o tym jaka to jest gra. Troszke ciężko się przyzwyczić do nowego stylu gry. Ciągle z przyzwyczajenia wchodzę herosami do zamku w celu powiększenia armii, a przecież nie jest to konieczne, skoro mogę wybrać się posiłkami z zamku do bohatera:D Z wad wymienił bym jeszcze jedną - czemu jak wchodzę na wieżę widokową, to odkrywa mi się zasłonięty teren, ale nie odkrywa się mgła wojny? Powinno być tak, że dopóki siedzę na tej wieży, to widzę teren wokół bez mgły, ale widać twórcy pomyśleli inaczej:/

29.03.2002
10:45
[76]

Adel [ Pretorianin ]

mac hit me !:> ja robię dokładnie to samo, geeeeeez :/ całkowicie zapomniałem, że można samymi jednostkami chodzić bez hirka :/// a ja jednemu ładowałem pakę by dostarczyć drugiemu, zamiast wypuścić same jednostki :D gram kampanie i z tego co widzę jest sporo trudniejsza niż kampania w trójce :) gram drugą misję pierwszej kampani :)

29.03.2002
13:40
[77]

Adel [ Pretorianin ]

geeeeez jednak homm4 jest wypasione, bodziu miałeś absolutną rację :)))))))) gram ciągle tę drugą misję pierwszej kampani i jest suuuuuuuuuuper :) trzeba duuuuuużo myśleć :> kombinować żeby ci hirków nie wycieli (bo oni nie mogą zginąć - warunek zwycięstwa :) szczególnie, że w tej misji nie masz zamku... tylko zaczynasz samymi hirosami :))) boże ja miałem być od godziny przeszło w pracy :/ :> niezły zonk :D

29.03.2002
14:05
[78]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Powiem tylko jedno....Podenerwujcie mnie jeszcze @#%$#$%^%$^. Jak to człowiek się zmienia, jeszcze niedawno mówiłem, że HoMM4 prawdopodobnie będzie mniej niż przeciętny, a teraz się doczekać nie mogę....ciekawa sprawa. Na szczęście mam Disciples 2 i Age of Wonders :)

29.03.2002
14:25
smile
[79]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit -->> Czeka, caekaj !!! Warto !!! Bynajmniej na wersję PL :)))

29.03.2002
14:29
[80]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> Cóż nie mam wyjścia....poczekam...

29.03.2002
14:32
smile
[81]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit -->> To ja dopiero Cie teraz dobije, w końcu bede mogł się rozkoszować (nie testować już) grą H4 PL :))) Bo teraz na to bede miał czas !

29.03.2002
14:39
[82]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> słyszałeś o przesyłaniu niezwykle silnych impulsów elektrycznych porzez Internet? Nie? To przyłóż ręce do monitora bo mam zamiar Ci coś takiego wysłać.

29.03.2002
14:40
smile
[83]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit -->> Ale mnie popieściło !!! Ekran pod prądem ;-))) Sorki, już nic Ci nie moowie, ale 10 Kwiecien to ostateczny termin, więc głowa do goory !

29.03.2002
14:59
[84]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> W sumie to dobrze, że się trochę przesunęło. Mam czas na dokończenie kilku zobowiązań względem GOL'u.

29.03.2002
15:29
[85]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Jako, że niedługo spadam do domq, to życzę wszystkim Wesołych Świąt.....

29.03.2002
15:38
smile
[86]

Owen [ ]

Wzajemnie :-)) Ja też życzę wszystkim Wesołych Świąt i wesołego jajka :-)

29.03.2002
15:43
smile
[87]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ja również się do Was dołączam i zycze Wesołych Świąt jak i dobrego zajączka ! ;-))

29.03.2002
20:54
[88]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ja też życzę wszystkim wesołych świąt już teraz, bo jutro jadę do Warszawy na 3 dni i nie będę miał dostępu do netu. I w Herosy se nie pogram:((( Kurcze całe święta będę miał skopane ;-)) A skoro już mowa o Herosach to w "czwórce" daje o sobie znać ciągle ta sama wada. Chodzi tu mianowicie o tryb Hot Seat. Tylko jeden z graczy widzi ruchy komputera, drugi zaś może dać najwyżej replaya, który w H4 trwa tyle samo co tura przeciwnika. Dlatego też nikt co turę nie robi replaya, bo to czasochłonne. O ile nie przeszkadzało to tak bardzo w poprzednich częsćiach, to w H4 przeszkadza to bardzo z powodu fog of war. Właśnie dzisiaj miałem taką sutuację, że gram sobie z kumplem poprzez "Gorące Pośladki" i nagle w mojej turze okazuje się, że komputer zaatakował mi zamek swoim głównym herosem - koniec gry:(( Może powiem coś o magii, która została prawie całkowicie zmieniona. Jak wiadomo każdy zamek ma przyporządkowaną odpowiednią magię (oprócz Stronghold). Każdej magii jest przyporządkowana osobna zdolność (takie wisdom podzielone na 5 różnych rodzajó magii). Trudność w zdobyciu czarów 5 stopnia nie opiera się na budowie gildi magii (bo są bardzo tanie - każdy poziom kosztuje 1000 złota i 1 jednostkę surowca) tylko na zdobyciu umiejętności umożliwiającej ich rzycenie (Grandmaster w takiej zdolności można zdobyc najszybciej na 15 poziomie doświadczenia).

29.03.2002
21:38
smile
[89]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Jeszcze spotkasz wiele kampani w których nawet o piatym poziome guildi, możesz co tylko sobie pomarzyć, nie jest tak słodko jak sobie wyobrażasz ;-))

29.03.2002
22:35
smile
[90]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Im trudniej, tym lepiej ;-))

30.03.2002
09:44
smile
[91]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Z okazji swiat Wielkiej Nocy wszystkim bywalcom tego watku zycze wszystkiego najlepszego.... Trzymajcie sie w zdrowiu, humorze, zycze tez wielu grywalnych tytulow, ktore pozwola strategicznie i w klimatach fantasy prowadzic do walki Wasze armie, rzadzic bajecznymi krolestwami, po raz kolejny pokonac hordy nieumarlych.... Pozdrawiam wszystkich serdecznie ! HEJ!

30.03.2002
10:56
smile
[92]

Mudvayne [ Konsul ]

Nie wiem czy ktoś już podał link, ale na naszym kochanym Wig-u jest galeria screen-ow z polskiej wersj H4i, które prezentują sie bardzo fajnie :-) brzeszczot--> Dziękuje i nawzajem! :-)

02.04.2002
08:45
smile
[93]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Cos ten watek podupada :((( Hoop do góry !!! A przy okazji to co wszyscy młócą w HoMMAng. ??? :-))

02.04.2002
08:58
[94]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> albo młócą, albo odsypiają święta, albo czekają na PL :)

02.04.2002
09:04
smile
[95]

Owen [ ]

Zdecydowanie czekająna PL :-)) Witam po Świętach :-)

02.04.2002
10:33
smile
[96]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit -->> Wiem ze czekasz, ale sie Ci to opłaci :))

02.04.2002
10:38
[97]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> A czytałeś wątek o tym, że HoMM4 to szit i żenada? Fajna sprawa, można się pośmiać :) Jak nie to masz tu linka :)

02.04.2002
10:51
smile
[98]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gambit -->> Powiem Ci cos co przed chwila się dowiedziałem, HoMM4 w wersji innej niż angielska bedą dopiero od 15 kwietnia, ale tylko PL ma byc już od 10 kwietnia :)) Musisz przyznać iz jest to nielada wyczyn jak dla naszego dystrybutora, który wywalczył jako jedyny w Europie pierwszy lokalizację :)))

02.04.2002
10:54
[99]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bodziu --> Święta racja... Czas na nowy wątek...zaraz założę...

02.04.2002
10:57
[100]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Już jest. Oto link:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.