GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Sim City 4 - strzelają mi rury

27.02.2005
06:21
[1]

RR39 [ Centurion ]

Sim City 4 - strzelają mi rury

Pekają mi rury w całym miescie. Co robic? Mam 2 pompy, jedna glowna rure, a od niej pojedyncze rozchodzace sie na rozne dzielnice. Co chwila rury pekaja, bo sa "zardzewiale", wiec co chwila musze kupowac i klasc nowe. Bardzo wkurzajace to jest.

Baj de łej - jak wygladaja wasze miasta?

27.02.2005
08:50
smile
[2]

Regis [ ]

NIe gralem w SC4, ale gralem w 3 i mam wrazenie z e po prostu niedofinansowales wodociagi - daj na nie wiecej kasy, to powinno byc mniej usterek :)

27.02.2005
09:23
[3]

neXus [ Fallen Angel ]

Zbyt zmniejszyłeś finanse na infrastrukturę - akurat tych pieniędzy ne wolno zmniejszać. Podobnie z drogami - zbytnie zmniejszenie funduszy powoduje powstawanie dziurawych dróg...

Z resztą poczytaj sobie wątek...

27.02.2005
13:04
[4]

RR39 [ Centurion ]

Sprawdza..... jak infrastruktura jest po englishu i w ktorym mirjscu sie znajduje??

27.02.2005
13:08
[5]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

powino być "Infrastructure" po angielsku:), ale nie dam głowy

27.02.2005
13:12
[6]

RR39 [ Centurion ]

neXus --> ten watek NIE ISTNIEJE

27.02.2005
15:01
[7]

Zenedon_oi! [ Pretorianin ]

Utilities

27.02.2005
15:29
[8]

Golem6 [ FatGorilla Slim ]

Wystarczy podwyższyć do takiej kreski. Wtedy napewno nie będzie problemów. Zresztą tak jest ze wszytskim, nie tylko z wodociągami, ale i z drogami, policją itp. Wszytsko to ustala się na takich suwakach.

27.02.2005
15:31
smile
[9]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

wymien wszystkie rury na PE albo zrob relining ;-)

28.02.2005
07:01
[10]

RR39 [ Centurion ]

Mam jeszcze kilka pytan, jako ze podany watek nie dziala.

1. Jak zrobic podwojne ulice? Tzn, 2 pasmowka w jedna strone, dwupasmowka w druga, jak na zamieszczonym screenie --->

2. Widzialem kilka miast takich, ze jedno miasto to byly same fabryki, z kilkoma domami mieszkalnymi, a drugie miasto bylo jedynie w zabudowaniach mieszkalnych, bez fabryk. To miasto bylo polaczone z tym pierwszym ulicami... jak to jest, ze gdy robie samemu w taki sposob, to wszyscy z mojego miasta staja sie bezrobotni, bo u mnie nie ma fabryk, a sami nie dojezdzaja do drugiego miasta?

3. Jak zlikwidować smog z fabryk? Od cholery tego nad nimi jest.

4. Kiedy mozna stawiac autostrady? Narazie nie moge zadnej postawic, chociaz opcja jest.

5. Jak stawiac mosty?

28.02.2005
07:14
[11]

goldenSo [ AnomaliA ]

1.Normalnie, ciągniesz 2 ulice
2.Musisz zrobić tak : Budujesz os. mieszkalne i kilka fabryk i elektrownie. Jak ludziki znajda prace budujesz 2gie miasto przemyslowe i kilka domkow, jak fabryki zaczna prace to dajesz połączenia tych 2ch miast i w 1szym kasujesz fabryki w 2gim domki.
3.Można go tylko ograniczyć wprowadzając ustawy i posadzić drzewka koło fabryk
4.Mi dawało się odrazu
5.Przeciągnij nad rzeką ulice lub kolej, autostrade

28.02.2005
18:04
[12]

RR39 [ Centurion ]

A jak jest wtedy z rozwojem fabryk? Skad kasa na budowe? Po polaczeniu 2 miast mozna stawiac z funduszy pierwszego czy drugiego?

28.02.2005
18:11
[13]

goldenSo [ AnomaliA ]

Tylko pojedynczo. Czyli w miescie 1 kupujesz ze srodkow miasta 1 w miescie 2 ze srodkow miasta 2

01.03.2005
01:45
[14]

RR39 [ Centurion ]

Czy NAPEWNO w ZWYKLYM sim city da sie robic takie ulice? Na wszelkie sposoby probowalem, i zawsze wychodzila zwykla dwupasmowka kolo siebie, zamiast dwupasmowej jednokierunkowej...

majac dwa miasta bardzo irytuje przelaczanie co chwile miedzy miastami by budowac kolejne fabryki na miejsca pracy... sporo simow pouciekalo mi poza tym z miasta...

01.03.2005
03:10
smile
[15]

jiser [ generał-major Zajcef ]

RR39 ~~>
Q: dwupasmówka
A: Rush Hours :)

A poza tym, pytaj się neXa, on tu był specem od SC4

01.03.2005
07:13
[16]

goldenSo [ AnomaliA ]

takie ulice da sie robić w zwykłym sc4 ale niebędzie to dwupasmówka

01.03.2005
08:12
smile
[17]

Thufir Hawat [ Konsul ]

Ten link działa.
neXus podal z podwójnym http.

01.03.2005
08:23
smile
[18]

neXus [ Fallen Angel ]

dobra - tamten link nie chce odpalic - nie ma innego sposobu tylko wyszukaj w archiwum GOL'a wszystkie odnosniki do Sim City.
Poniewaz chwilowo sie w budze w pracy kawa to sprobuje ci odpowiedziec na pytania...

1. Rury ci juz wyjasnilem - ponizej pewnych okreslonych funduszow w budzecie na infrastrukture wszystko szlag trafia. Tego sie nie oplaca ruszac i nalezy oszczednosci szukac gdzie indziej....
2. Dwupasmowki wchodza dopiro w dodatku "Rush hour" czy inaczej po polskiemu "Godziny szczytu". Dodatek ten znacznie poprawia i rozbudowywuje wszelkie opcje zwiazane z transportem. No i o wiele inaczej sie wtedy gra (juz nie mowiac ze w koncu mozna arobic na transporcie masowym).
3. To wychodzi w grze, ale wtedy gdy rozwijasz kilka miast jednoczesnie. Wtedy np. w jednym budujesz wiecej przemyslu a w innym wiecej mieszkan. Ale ten proces zachodzi powoli - nie da sie go zrobic tak hop siup.
4. Smog likwidujemy poprzez
a) dowalenie podatku na przemysl brudny a zmniejszenie go na przemysl wytwprczy i zaawansowany (w rolnictwo sie ne baw bo dochody z niego male, zajmuje duzo miejsca a potwornie zanieczyszcza wody gruntowe)
b) wprowadzenie w budzecie opcji ograniczenia w emisji spalin - to gdzies jest w dodatkowych ustawieniach
c) produkowanie sporo zieleni obok stref przemyslowych (a takze wewnatrz nich)
5. O ile pamietam to problem w podstawce z autostradami byl taki ze trzeba bylo je stawiac w okreslonych miejscach a nigdzie, lacznie z instrukcja, nie opisano jakich (tak samo jak np. plaze. Sprobuj to w ten sposob - wyburz teren w miejscu gdzie bedziesz stawial autostrade i stawiak ja na czystym terenie. Natomiast nie znam osoby, ktorej by sie udalo w czystym SC bez dodatku postawic tzw. motylka, czyli bezkolizyjne skrzyzowanie autostrad.
6. Mosty mozna stawiac gdy:
a) ma sie na nie kase (min 15 tys)
b) jest odpowiednio uksztaltowany teren na obu brzegach tzn skarpa prowadzaca do wody. Musisz pokombinowac z podnoszeniem i opuszczaniem terenu w tym miejscu...

To by bylo na tyle... Jesli jeszcze jakies pytania to dawaj - jak bede mial chwile to odpowiem..

Thufir Hawat -> twoj tez nie dziala :P
to jest wlasnie problem z dodawaniem linkow do archiwow...


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-01 08:25:35]

01.03.2005
23:01
[19]

RR39 [ Centurion ]

neXus ---> dzieki za odpowiedzi :)

kupilem dzisiaj Rush hour i rzeczywiscie zajebiste rzeczy tam sa :)

Mam jeszcze pytanie - jak to jest z zasilaniem/nawadnianiem miasta, kiedy w jednym miescie mam elektrownie/pompe, a drugie miasto od niego kupuje prad/wode... to czy kolejne, trzecie miasto nie majace bezposredniego polaczenia z pierwszym, a stykajace sie z drugim moze w jakis sposob korzystac z elektrowni miasta pierwszego? Nie udalo mi sie zrobic takiego polaczenia, musialem postawic nowa elektrownie/pompe... Zreszta podobnie rzecz ma sie z wysypiskiem smieci.

Aktualnie mam zapelnione jedno cale miasto po brzegi, wszystkie wzkazniki na maxa, zrobilem drugie miasto z kilkoma domkami, a wiekszoscia fabryk, a teraz robie trzecie miasto z fabrykami/domami i nieduzym terenem dla uslug.

Czy, gdy bede mial w kolejnym miescie, nie ztykajacym sie z wymienionymi wyzej miastami(wlasciwie to dzielnicami), a stykalo sie bedzie z miastem czwartym, to czy gdy w tym miescie bede mial wiekszosc terenow uslugowych (komercyjnych), to ludzie z miast wymienonych wyzej beda jezdzili tam pracowac?

01.03.2005
23:27
[20]

Kuzi2 [ akaDoktor ]

wrzut awaryjny.... potrzebuje to wrzucic do neta a nie mam jak i musze przez gola....
a ze screen zwiazany z tematem to chyba sie nie obrazicie :)

01.03.2005
23:44
[21]

RR39 [ Centurion ]

A to moje city

02.03.2005
08:38
smile
[22]

neXus [ Fallen Angel ]

Jesli chodzi o sprzedaz uslug (czyli przestrzeni na wysypisku, wody i energii) to dziala to tylko od miasta majacego nadwyzki. Nie ma mozliwosci daleszej odsprzedazy (bo w zasadzie na tym by to polegalo) - miasto kupujace musi przylegac bezposrednio do sprzedajacego.

Co do robienia segmentow tematycznych (czyli np tylko z uslugami) to zazwyczaj wynika z zapotrzebowania. Nie za bardzo da sie to samemu zaplanowac - po prostu budujac miasto widac, ze w miescie jest zapotrzebowanie na strefy uslug. Tym samym w sasiednim miescie spada popyt na uslugi a wzrasta na strefy mieszkalne (wtedy zamienia sie tereny uslugowe na mieszkalne).
Mniej wiecej to tak wyglada...
Z reszta to jedyna czesc SC gdzie kasa zawsze jest na styk i pilnie trzeba patrzec na wszelkiego rodzaju dane statystyczne :)

02.03.2005
13:27
[23]

RR39 [ Centurion ]

Aha:)

Czy moglbys wkleic jakies screeny opisujace zapotrzebowanie na strefy itp? W starszych watkach bylo tego duzo, ale wszystkie zostaly usuniete...

04.03.2005
14:19
[24]

RR39 [ Centurion ]

Tym razem zalozylem nowe miasto, rozwinelo sie dosc sporo, sa juz wiezowce, ale... simy zaczynaja masowo tracic prace i spooro budynkow stoi opuszczonych, a liczba ludnosci wacha sie od 77000 do 82000 :/

04.03.2005
15:08
smile
[25]

karas_PL [ Konsul ]

Jak na początku gry od razu nie stracic calej kasy i zbankrutowac?
I jak zrobic zeby zamiast jakis szarych domkow/barakow robily mi sie ładne budynki???

04.03.2005
15:09
[26]

badyl 16 [ patyk ]

nie gralem w SC 4

04.03.2005
15:26
[27]

neXus [ Fallen Angel ]

RR39 -> Jak wroce do domu poznym wieczorem to wszystko opisze i zobrazuje screenami... Teraz nie mam dostepu do SC4 bo siedze w robocie...

Karas_PL -> przede wszystkim myslec :P

badyl 16 - > to po kiego grzyba sie wpisujesz?

04.03.2005
16:39
[28]

RR39 [ Centurion ]

neXus: bede dzwięczny :)

Tymczasem... zamieszcze moje screeny, jakbys mial jakies uwagi, to pisz. Najbardziej irytuje mnie to, ze jak juz wybuduje sie jakis fajny wiezowiec, to za chwile zostaje opuszczany i stoi taka wielka czarna wieza...

04.03.2005
16:41
[29]

RR39 [ Centurion ]

1: miasto "Tempus"

04.03.2005
16:43
[30]

RR39 [ Centurion ]

2: miasto "Metropolis". Od niego zaczynalem. Tu wlasnie stoi najwiecej opuszczonych budynkow.

04.03.2005
16:44
[31]

RR39 [ Centurion ]

i ostatnie, 3: "Humbug".

Wszystkie trzy miasta sa ze soba "na styk". Jakies rady? :)

04.03.2005
17:09
smile
[32]

karas_PL [ Konsul ]

Jeszcze raz powtarzam:

Jak na początku gry od razu nie stracic calej kasy i zbankrutowac?
I jak zrobic zeby zamiast jakis szarych domkow/barakow robily mi sie ładne budynki???

05.03.2005
00:13
[33]

neXus [ Fallen Angel ]

Na razie bez screenów bo kopiuje dane na nowy dysk i na razie oprócz pisania nic innego nie mogę robić

karas_PL -> po prostu nie buduj nic na zaś - budujesz tylko to co jest niezbędne. I to, czego rządają mieszkańcy. Oprócz tego przejżyj wszystkie szkoły oraz szpitale i zmniejsz ich finanse do potrzeb (tzn gdy jest tylko 30 uczniów nie opłacaj miejsc dla 1200)
Szare domki powstają gdy mieszkańczy mają cię gdzieś i uciekają. Urzyj narzędzia info i sprawdź dlaczego opuścili posesję...

05.03.2005
00:26
[34]

neXus [ Fallen Angel ]

I taka ogólna rada - KONIECZNIE przed jakimkolwiek budowaniem przejżyjcie
a) info o zapotrzebowaniu na dane strefy
b) mapy poglądowe pokazujące gdzie jest na jaką strefę zapotrzebowanie...
Tutaj wszystko kosztuje i nie można sobie pozwolić na zbudowanie sobie budynku ot tak bez żadnego celu...

05.03.2005
00:29
smile
[35]

jiser [ generał-major Zajcef ]

neXus ~~>
Czego nie ma Cię na Skype'ie ???

05.03.2005
01:57
[36]

RR39 [ Centurion ]

licze na jakas podpowiedz, neXus :)

Wogole powinienes byc jakos odznaczony na golu, sporo pomagasz bez jechania, ze jestem nowy :)

05.03.2005
09:37
smile
[37]

karas_PL [ Konsul ]

neXus ------> ja naprzykład już miałem dużo ceglanych domów bez windy, ale co mogę zrobić zeby byly jeszcze bogatsze, tak samo strefa handlowa, wogle nie powstają mi tam jakieś bogate budynki

05.03.2005
13:14
[38]

neXus [ Fallen Angel ]

RR39 -> zaraz odpalę grę i naprodukuje screenów. Szkoda że tamte obrazki poleciały - udało mi sie stworzyć miasto na segmencie 2x2 z 750 tys mieszkańców. Więcej sie nie udało zmieścić na takiej powierzchni. Cóż, to historia która poleciała z którymś z formatów dysku...
A co odznaczania - nie zależy mi na tym - jestem tutaj bo lubie, a nie dla tego by się dochrapac jakiegoś odznaczenia :)

karas_pl -> no cóż, SC rządzi sie rzeczywistymi prawami.
Po pierwsze - inwestuj w naukę (szkoły, biblioteki) Wykształcony sim to bagaty sim, a przy okazji wiecej simów ciągnie tam gdzie lepsze szkoły. Wtedy także przemysł się przestawia z brudnego na wytwórczy i zaawansowany (co jest ważne ze wzgledu na zanieczyszczenia).
Po drugie - opieka zdrowotna. Zdrowy sim to zadowolony sim i o wiele chętniej się osiedlający w danym regionie
Po trzecie - odpowiednie budowanie stref - nie buduje się odrazu stref najwiekszego zagęszczenia... Najpierw lekkie by osiedlili sie najuboższi, potem średnia - by miała gdzie mieszkać klasa pracująca. Dopiero na sam koniec gęsta - by wszyscy się pomieścili. Mniejwiecej wygląda to tak, że najpierw budujesz lekką, potem ją upgrate'ujesz na średnią (przy okazji budynki sie nie niszczą) na na sam koniec jak już teren jest w centrum gęstą..

05.03.2005
13:41
[39]

neXus [ Fallen Angel ]

A teraz troche zrzutów z opisami...

To jest jeden z najważniejszych wskaźników - zapotrzebowanie na poszczególne rodzaje stref. Jeśli przy budowaniu nie reaguje się na ten wskażnik (bo można zamieniać strefy a nie budować nowe) efektem jest sporo pustych budynków.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-05 13:53:14]

05.03.2005
13:43
[40]

neXus [ Fallen Angel ]

Jeśli już wiesz co chcesz budować to teraz powstaje pytanie "gdzie?". Trzeba zwracać uwagę gdzie się będzie stawiało daną strefę...

05.03.2005
13:44
[41]

neXus [ Fallen Angel ]

zapomniałem dodać obrazek :)

05.03.2005
13:49
[42]

neXus [ Fallen Angel ]

Jesli budujesz takie obiekty jak szkoły i szpitale też jest ważne gdzie je postawisz. Kolor czerwony pokazuje gdzie brakuje odpowiedniej jakości usług i gdzie przydało by się coś postawić... Takie jasno zielone sylwetki w mieście to podświetlone obiekty do których odnosi się mapa (np szpitale)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-05 13:53:51]

05.03.2005
13:53
smile
[43]

neXus [ Fallen Angel ]

A to mapka która zawsze mnie doprowadza do irytacji... co bym nie robił to i tak po pewnym czasie się wszystko zapycha. Jedyna możliwościa jest rozwój komunikacji miejskiej (tym bardziej, że na autobusach można trochę zarobić :)

05.03.2005
13:56
smile
[44]

neXus [ Fallen Angel ]

Jak macie jeszcze jakies pytania to proszę :)

05.03.2005
14:19
smile
[45]

karas_PL [ Konsul ]

Wielkie thx neXus
Teraz se poradze

05.03.2005
14:59
[46]

RR39 [ Centurion ]

NeXus: WIELKA prośba - wyślij mi plik polonizujący Sim City/Rush Hour na maila: [email protected] Będe zajebiscie dzwięczny! :)

05.03.2005
15:00
[47]

RR39 [ Centurion ]

edit dla ubogich: poniewaz kupilem wersje angielska (bylo taniej), a na necie nie moge tego znalezc :(

06.03.2005
09:23
[48]

karas_PL [ Konsul ]

Wiecie co
chyba zrobimy specjalny wątek o Sim City 4 :P

06.03.2005
13:45
smile
[49]

neXus [ Fallen Angel ]

Już był :P

06.03.2005
14:08
[50]

Sandro [ Wymiatacz ]

neXus - mozna go wskrzesic :)

Jak tak czytam te wasze posty i ogladam screeny to mam ochote jeszcze raz ta gre zainstalowac :) Albo nie - jak bede mial nowego kompa :)

06.03.2005
15:27
smile
[51]

karas_PL [ Konsul ]

No to robimy (czyt. wskrzeszamy)? :P

06.03.2005
16:25
smile
[52]

neXus [ Fallen Angel ]

A czemu nie? Ja w SC bawie się od samego początku - od jego pierwszej wersji...
Dla mnie to w graj - tylko ciekawe ile wy wytrzymacie :P
W każdym razie ja tu będę często zaglądał :)

06.03.2005
16:45
smile
[53]

karas_PL [ Konsul ]

Ale nie pt. sim city 4 - strzelają mi rury :P

06.03.2005
16:48
smile
[54]

karas_PL [ Konsul ]

a jak dokupowywac tereny obok miasta i handlować z sąsiadami???

06.03.2005
16:55
smile
[55]

neXus [ Fallen Angel ]

Ale dlaczego nie? Ja bym wpisał jeszcze pare takich tytułów...]
Np. dlaczego ta cholerna zielenina nie chce mi poprawić jakości powietrza, dlaczego mimo walniecia w okolicy samych alei nadal m sie korki robią itp :D

Ja jak na razie daje wam podpuche - kto mnie pobije - 750 tys mieszkańców na segmencie 2x2 :D

06.03.2005
21:22
[56]

RR39 [ Centurion ]

Wątek? Czemu nie :) W starych bylo spooro screenow, jednak archiwum wszystko zżarło :/

14.03.2005
07:06
[57]

goldenSo [ AnomaliA ]

To ja mam indywidualne pytania jak stawiac przystanki?
Stawiam strefy mieszkalne w taki sposób 6 na szerokosc 8 na wysokosc i po srodku droga, droga przerwy i znowu 6 na 8 + droga. Ludzie niechcą mi wsiadać a drogi to jeden wielki korek

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.