GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.153)

25.02.2005
09:27
smile
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.153)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzednia część:

25.02.2005
09:30
[2]

Mac [ Sentinel of VARN ]

^ porządkowo.

JRK --> Powiedz coś więcej o Nemesis. Jakie wrażenia? Czym się różni od reszty gier z serii Wizardry i czy jest z nimi powiązane fabułą??

25.02.2005
09:48
smile
[3]

Adamus [ Gladiator ]

JRK --> Ja tez sie łacze w pytaniu: jak tam wyglada te Nemesis?

25.02.2005
10:38
smile
[4]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

JRK- ->Gierka wygląda całkiem całkiem:)

Adamus- ->Ostatnio dostałem natchnienia ,aby podszkolić mój język angielski, więc z tego powodu mam zamiar zagrać w jakąś gre crpg po ang:P A mam aż trzy takie gierki MM6(które niestety nie chodzi mi na obecnym sytemie bo namieszane coś mam ze sterownikami i nie uruchamia mi instalek 16 bit) Wiz 7( hmm sadystą nie jestem:) Wizards & Warriors i właśnie w to zamierzam zagrać.Mógłbyś mi polecić jakąś dosyć łatwą drużyne.Cieżko się zorientować w tych dziwnych rasach:)

25.02.2005
11:15
[5]

Adamus [ Gladiator ]

Aschman --> Jezeli chodzi o rasy, to ich opis wyraznie sugeruje czym sie moga zajmowac ;-). Ogólnie proponuje Ci do druzyny dwoch wojownikow (mozna ich pozniej przerobic na paladynow albo jednego na paladyna a drugiego na lowce) - przyjmujacych na siebie pierwszy atak, koniecznie rogue - tu chyba najlepszy bedzie taki myszowaty stwor :-P, kaplana - ja na niego wybralem słoniowatego :-) i dwoch wizardow - chyba mialem elfy (po nauczeniu sie obszarowych czarów doslownie zdmuchuja wiekszosc przeciwnikow z powierzchni ziemi :-p)

25.02.2005
11:44
[6]

JRK [ Generaďż˝ ]

Za dużo w to jeszcze nie pograłem, mogę się więc podzielić tylko pierwszymi wrażeniami. Zdaje się, że te 5 cd zajmuje głównie głos postaci i animacje - kiedy postać przemieszcza się między lokacjami co i raz widzimy krótki filmik z naszym bohaterem.
Gierka jak widać na obrazkach w FPP, ruchy wieży szachowej, niby jest w preferencjach możlwość przełączenia na ruch płynny, ale mi nie działało (chyba tylko mniej skokowo pojawiałem się na nowych polach). Gierka ma sporo z przygodówki - łazimy, zbieramy przedmioty, odpowiednio je wykorzystujemy, gadamy z postaciami. Ale są też współczynniki, ubieranie postaci w zbroję - więc rpg elementy też są jak najbardziej na miejscu. Na samym początku dostajemy do łapek jakiś czarujący amulet i to za jego pomocą walczymy - wyciągając przed siebie rączki jak w Elder Scrolls: Arena (baaardzo podobne) i rytmicznie machając myszką :) Czy gra ma coś wspólnego z innymi częściami - stwierdzić mi się nie udało - po weekendzie mam zamiar troszkę w to pograć i się przekonać - jeśli nasuną mi się jakieś nowe spostrzeżenia, to się na pewno z wami nimi podzielę!

25.02.2005
14:41
smile
[7]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Adamus- ->Hmm co do W&W stworzyłem sobie drużyne ,lecz nie wiem czy dobrą:) I mam pewne problemy ze sterowaniem np. jak w lesie poruszam się do przodu to zatrzymuje się na drzewie.Nie wiem jak rozwiązać ten problem.

25.02.2005
15:04
[8]

Adamus [ Gladiator ]

Aschman --> O ile sobie przypominam, to nie mialem jakichs wiekszych problemow ze sterowaniem, wiec nie wiem jak Ci pomoc :-(. Pamietam jedynie ze podnoszenie przedmiotow i otwieranie skrzynek zmuszalo mnie czasami do niezlej ekwilibrystyki. Pamietaj tez, o tym ze ta gra mam tryb turowy :-), bo bez tego jest ciezko zwlaszcza na poczatku.

25.02.2005
15:09
smile
[9]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Adamus - ->To mam tryb turowy?! Gdzie:) Zaraz poszukam i dalej pomęcze się ze sterowaniem.Hmm to ja już się nie dziwie czemu mnie tak łatwo tuzin trolli zabił:P Musze jeszcze powiedzieć ,że warto zainstalować tą gre dla samej muzyki jest wprost cudowna robi niezły klimat.

25.02.2005
15:14
smile
[10]

Adamus [ Gladiator ]

Aschman --> To taki troche dziwny tryb turowy wchodzimy w niego naciskajac (nie pamietam dobrze) chyba spacje albo enter i wykonujemy jakies czynnosci (typu wybranie czaru), wykonanie ruchu przerywa tryb turowy, ktory mozemy ponownie właczyc jednym z klawiszy.

25.02.2005
15:50
smile
[11]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Adamus - ->Nie no dla mnie to jakieś za bardzo skomplikowane:)Co do lasu to twórcy chyba przesadzili z jego wielkością.

25.02.2005
16:48
[12]

Adamus [ Gladiator ]

Aschman --> Nie po krotkim czasie sie do tego trybu turowego mozna przyzwyczaic i nie ma problemow, tym bardziej, ze bez niego na poczatku nie da sie wygrac polowy walk, pozniej jest duzo latwiej. No nie da sie ukryc, ze tereny sa dosyc rozlegle a mapa raczej kiepska.

25.02.2005
21:59
smile
[13]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Jakiś rok temu grałem w Wizards and Warriors i:
- ściągnij i zainstaluj jakiegos patcha, bo z tego, co wiem, to w grze jest trochę bugów, m.in. znikające ważne przedmioty itp (mam nadzieję, że patch nie narusza save'ów)
- tak jak mówi Adamus, magia w pewnym momencie jest bardzo potężna, raz trafiłem na przeciwników, których w konwencjonalny sposób pokonać nie mogłem, za to dosyć potężne czary (ale jeszcze nie te najlepsze) zrobiły swoje w kilka sekund...
- tryb turowy jest rzeczywiscie bardzo przydatny, bez niego na poczatku strasznie ciezko jest grac, jak wejdziesz w tryb turowy musisz uwazac, jesli zaczynasz biegac/chodzic, bo wtedy przeciwnicy beda atakowac druzyne (nie pamietam, czy tryb sie wylacza, czy po prostu podczas biegania mijaja kolejne tury)
- mapy są rzeczywiście bardzo dużo, przejście z jednego końca na drugi zajmuje sporo czasu, mnie te powroty przez całą mapę do miasta denerwowały, na szczeście później można podróżować za pomocą czarów :/
- pierwsze walki mogą wydawać się trudne, z czasem będzie jednak coraz łatwiej (pod koniec niestety za łatwo)

26.02.2005
08:20
[14]

Adamus [ Gladiator ]

Piotrek, Aschman --> Wydaje mi sie (skleroza), ze jest jakis okreslony czas na wykonanie czynnosci przez kazda z postaci, ktory w przypadku gdy sie nie ruszamy przesuwa sie dosyc wolno a w przypadku ruchu pedzi jak szalony ;-P

26.02.2005
11:18
smile
[15]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Piotrek - ->A tak z ciekawości zapytam jakim "dream team-em" grałeś , bo niestety jest mało informacji w necie na temat W&W, a lubie sobie poczytać .
Adamus- ->Jeszcze mam pytanko co do tworzenia postaci ,bo nie wiem czy u maga inwestować tylko w inteligencje ,a u kapłana to już wogule:)

26.02.2005
11:29
smile
[16]

Adamus [ Gladiator ]

Aschman --> Biorac pod uwage, ze w W&W gralem ponad 4 lata temu, to juz za bardzo nie potrafie Ci odpowiedziec na to pytanie, bo po prostu nie pamietam jakie wspólczynniki za co w tej grze odpowiadaja, ale wydaje mi sie, ze klikajac na nie Masz o tym informacje.

26.02.2005
17:16
smile
[17]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Zobaczcie jaka ciekawa aukcja.Szkoda ,że większość z tego mam ,ale dużo tu perełek:)

26.02.2005
18:15
[18]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Z tego zestawu potrzebowalbym to wydanie M&M ;/

26.02.2005
18:49
smile
[19]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

_Luke_ - ->No bo wkońcu chodzi tylko o te MM.

26.02.2005
19:08
[20]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mi by się przydały dwie części Realms Of Arkania, starsze części M&M (wydane przed VI), ewentualnie Pool Of Radiance (swoją drogą można ją kupić na Allegro już za 9,90zł).

Aschman --> Niestety nie pamiętam, jak wyglądała moja drużna. Później spróbuję zainstalować grę raz jeszcze i to sprawdzę. Na razie mogę powiedzieć, że:
- myszopodobne coś było złodziejem
- słoń był magiem
- krasnolud był kapłanem (choć nie jestem pewny, czy był to dobry wybór, tzn spisywał się dobrze, ale być może inne rasy lepiej nadawałyby się na kapłanów)
- na pewno miałem to coś podobne do tygrysa, a jeśli w grze jest profesja samuraja, to taką właśnie dostał (na pewno walczył dwoma mieczami, później nosił też jakąś samurajską zbroję)
- wziąłem również lizardmana, nie pamiętam niestety profesji, w każdym razie walczył dwoma toporami, czego nie polecam - nie przypominam sobie, abym w ogóle znalazł jakiś porządny topór...
- jeśli chodzi o inne bronie, to chyba zdecydowanie najlepsze były różnego rodzaju miecze, najlepiej w dwóch rękach

26.02.2005
21:11
smile
[21]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Piotrek - ->Dzięki ,że odpisałeś.Co do PoR bardzo podoba mi się ścieżka dźwiękowa.Ale jako turówke nie polecam szybko się nudzi.

27.02.2005
15:53
[22]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Zainstalowałem już Wizards and Warriors, ale mam problem z jego uruchomieniem. Będę musiał przypomnieć sobie, jak się to grę uruchamiało (pamiętam, że poprzednio też mialem problemy) :/

Jeśli chodzi o Pool Of Radiance, to grałem tylko w demo. Właściwie to podobało mi się, ale jakoś tak wolno to wszystko działało. Stwierdziłem, że jeśli mam w tym tępie rozgrywać dziesiątki lub setki walk... to chyba sobie podaruję :/ Może jeszcze zainteresuję się PoR.
Na razie jednak gram w Anachornoxa. Znalazłem jednak całkiem sporego buga - jednej z walk z bossami nie można ukończyć, jeśli tylko przeciwnicy ustawią się w pewien specyficzny sposób. Tzn. nikt, zarówno drużyna jak i przeciwnicy, nikogo nie trafi ani nikt nigdzie się już nie ruszy :/

27.02.2005
16:02
smile
[23]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Piotrek- ->Jak uruchomisz Wizards and Warriors to sprawdz sterowanie i mi je potem wytłumacz dokładnie co jak i czym:)

27.02.2005
16:33
[24]

Mastyl [ Legend ]

Piotek z tego co pamietam byly w sieci nieficjalne fanowskie patche narpawiajace mase bledow, moze wiec poszukaj ich.

27.02.2005
17:35
[25]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mastyl, mam już jednego takiego patcha :) Mam nadzieję, że przy następnym podejściu do tej walki wszystko już będzie w porządku.
Swoją drogą po zainstalowaniu gry nie mogłem ani sejwować (w miejscach do tego przeznaczonych), ani robić zdjęć. Dopiero patch to naprawił. Przy okazji dodał możliwość przyśpieszania gry, co jest bardzo przydatne zwłaszcza podczas walki - oglądanie ciągle tych samych ataków nie należy do ciekawych rzeczy.

27.02.2005
21:07
smile
[26]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Piotrek - ->Proszę o screeny:)

27.02.2005
23:15
smile
[27]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Aschman --> Niestety coś nie mogę uruchomić W&W. Pojawia się komunikat o braku jakiegoś kodeku (Intel Indeo, którego można co najwyżej kupić). Może jeszcze pomoże edycja plików programem VirtualDub czy jakoś tak :/ Chociaż prawdę mówiąc nie za bardzo chce mi się to robić :P
Screeny? Chodzi o Anachronox? :)
A nawet jeśli nie, to nasza drużyna podczas walki, o której wspominałem wyżej (dopiero za czwartym razem udało mi się ją przejść, mimo że była stosunkowo prosta, to błąd uniemożliwiał jej ukończenie...).

27.02.2005
23:43
[28]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Codec indeo:

28.02.2005
09:22
smile
[29]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Luke - z tego zestawu to dalbym polowe ceny za te gierke MM :] czyli 110zl !

28.02.2005
10:09
smile
[30]

Bogas [ Senator ]

Adamus- W tryb turowy wchodzimy tylko raz, (chyba ze będziemy chcieli go wyłączyć)i później już każda walka odbywa się w tym trybie. Co do ruchu to chyba dobrze napisałeś. Ja dodam tylko od siebie ze tryb turowy dotyczy pewnego terenu wokół postaci. I nawet, jeśli się nie ruszamy i jest nasza kolej, przeciwnik może do nas naparzać z łuku, procy itp. albo sobie swobodnie podejść.
Aschman- Po problemach z grą widzę ze nie masz wersji z CD Action, więc mogę Ci przesłać instrukcje w której wszystko jest dokładnie opisane.

28.02.2005
13:19
smile
[31]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Bogas - ->Hmm akurat mam wersje z cd-action ,tam jest w sumie instrukcja lecz po niemiecku i ang:) Jeżeli chodzi o jeszcze jakąś inną instrukcje to możesz wysłać mi na e-mail.

Piotrek- ->Cieżko połapać się na tym screenie gdzie co jest ciemno tam jak ....

28.02.2005
14:28
smile
[32]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

_Luke_ --> Dzięki za link :)

Aschman -->
Tryb turowy włącza i wyłącza się klawiszem "T" :) Poruszać można się za pomocą klawiatury numerycznej. Pomocna może być też myszka - lewy przycisk do rozglądania się lub prawy do poruszania się. Sterowanie na początku nie jest zbyt wygodne, ale można się przyzwyczaić. Klawisze można ewentualnie pozmieniać w opcjach gry.
Moja drużyna:
1. Human Warrior. Po 10 poziomach zmieniłem go na Paladyna. I właściwie to już by wystarczyło do końca gry. Jednak w okolicach 15 lvl potrzeba już tak dużo doświadczenia, aby dobić do kolejnego poziomu, że z nudy i ciekawości zmieniłem raz jeszcze klasę postaci. Tym razem jednak na Rangera, czego jednak nie polecam (uwaga, dopóki nie osiagniesz poziomów klas poprzednich, nie możesz wykorzystywać ich umiejętności oraz zalet). Postać walczyła tylko mieczami, od pewnego momentu dwoma. Ilość zabitych wrogów: 494
2. Lizzord Warrior. Po osiągnięciu 7 lvl zmieniłem klasę na Barbarian. Ta postać niestety walczyła toporami, a że skutecznych toporów nie udało mi się w tej grze znaleźć, to jaszczur był najmniej przydatny w całej drużynie :/ Zabici wrogowie: 235
3. Whiskah Warrior. Później Samurai, a jeszcze później Ninja. Znowu walka mieczami, zabici wrogowie: 543. Jak widać najskuteczniejszy z wojowników.
4. Myszopodobne coś - Złodziej. Po 13 poziomie doświadczenia zmieniony na Assasina. Liczba zabitych wrogów: 326. Złodziej zabijał jednak niewiele, za większość poległych przeciwników odpowiedzialny jest Assasin (jedna z 3 profesji specjalnych).
5. Dwarf Priest, przemieniony na Paladyna w okolicach 10 lvl i od tego momentu zaczął walczyć mieczami. Liczba zabitych: 146. Wydaje mi się, że zmiana Priesta na Paladyna nie była potrzebna. Sam Priest spokojnie by sobie poradził.
6. Słoniopodobny Wizard, od około 10 lvl już Warlock. Pokonał największą liczbę przeciwników (847). W okolicach 1/3 gry spotkałem pewnych bardzo upierdliwych przeciwników. Wojownicy nie mieli z nimi praktycznie zadnych szans. Za to gdy Wizard zaczął czarować, było już właściwie po walce...
Aha, warto mieć w drużynie jakąś kobitę, bo wydaje mi się, że jedna z klas specjalnych jest Female Only :)

Kurcze, ten screen z Anachronoxa rzeczywiście wyszedł strasznie ciemny. To na razie dam jakiegoś znalezionego gdzieś w sieci -->

28.02.2005
14:31
[33]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Chyba był zbyt duży. To raz jeszcze, teraz powinno być ok -->

28.02.2005
14:36
smile
[34]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Piotrek- ->Jeszcze jakbyś mógł:) Zobacz w co dawałeś u priesta i maga inteligencje tylko?

28.02.2005
14:56
smile
[35]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Część współczynników Wizarda/Warlocka:
intellect 21
spirituality 16
will 18
presence 11
Szkoły magii:
moon - ze względu na czary teleportujące, mapy są bardzo duże i ciężko się bez nich podrózuje
sun - potężne czary ofensywne
fiend - tylko trochę rozwinąłem tą szkołe, ale prawdę mówiąc nie przypominam sobie, abym z niej często korzystał

Współczynniki Priesta:
intellect 18
spirituality 18
will 13
presence 11
Szkoły magii:
spirit - czary leczące
vine - kilka przydatnych czarów, np. Cure Poison

Zupełnie olałem jedną ze szkół - Stone. Nie mam jednak pojęcia, czy wiele straciłem. Być może warto się nią zainteresować? :)

Anachronox, grafika prezentuje się dokładnie jak na screenie -->

28.02.2005
15:16
smile
[36]

DariFula [ Dari Fula ]

Nie wie ktoś, może byc nawet przypadkiem, gdzie mogę dostac gierę troszkę starszą wiekiem - Arcatera: Mroczne Bractwo (Arcatera: The Dark Brotherhood) w polskiej wersji językowej ... na jaki sklepcior w sieci nie wejdut, tam produkt wsiąkł, niedostępny niestety ... ???

Z góry dzięki za odpowiedź ...
pozdrawiam ALL forumowiczów ...

28.02.2005
15:20
[37]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> Na Allegro bywa od czasu do czasu.

28.02.2005
15:41
[38]

Mastyl [ Legend ]

Mialem kiedys piracka Arcatere, nie dalo sie w to grac, i to chyba nie chodzilo o to, ze pochodzila od braci ze wschodu. Marniejszej gry nie widzialem.

28.02.2005
17:32
smile
[39]

Bogas [ Senator ]

Mastyl- Arcatera jest niemiecka :)
Aschman- Instrukcja jest na płycie z demami itp. W każdym razie jakbyś nie miał tej płyty to poszło na @.

28.02.2005
18:25
smile
[40]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Bogas - ->Wyślij jeszcze raz ,bo coś nie doszło [email protected]

28.02.2005
18:32
smile
[41]

Bogas [ Senator ]

Już wyszłałem :)

28.02.2005
18:34
smile
[42]

Mastyl [ Legend ]

Bogas - wiem , chodzilo mi o to, ze od ruskich na bazarze kupilem. :)

28.02.2005
19:13
[43]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Kupiłem jakiś czas temu Arcatere za 5 zł na allegro. Z całego zestawu przydało się jedynie trzypłytowe pudełko, bo to od Wizardry mi się rozwaliło:P Naprawdę nie warto zawracać sobie głowy kupnem tej gry.

28.02.2005
19:44
smile
[44]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Sorry za offtopic.Mała sprzeczka z Mac-iem:)

Mac- >Niepodważalny dowód ,ze żyje:P

04.03.2005
08:10
[45]

JRK [ Generaďż˝ ]

Nie ma co, fajny zestaw ktoś sprzedaje :)

04.03.2005
22:14
smile
[46]

Monastor [ Centurion ]

Hmm... ja jestem ze szczecina :D

Ale należę do tych, którzy wolą mieć oryginalne pudełko na półce ;) Nie ma to jak spojrzeć na rząd dobrze zaprojektowanych opakowań od RPG'ów wypu Wizardry 8, Icewind Dale II, czy właśnie Neverwinter Nights

05.03.2005
09:27
smile
[47]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Witam.
Kto nie miał jeszcze okazji, jak niżej podpisany, zagrać w Arcanum, to właśnie pojawiła się wersja PL w kioskach dołączona do Gamestara. A myślałem, że padli...

05.03.2005
10:41
[48]

Mastyl [ Legend ]

No prosze... tak glosnego tytulu z pismem to chyba dawno nie bylo! Brawo Gamestar!

05.03.2005
17:41
[49]

DariFula [ Dari Fula ]

Spójrzcie, jak niektórym się nudzi, i jakie wysuwają tezy ... a od nas z wątku to oni kogoś znają, że tak się o wszystkich wypowiadają ?? Ja już się tam też odezwałem ...

Pozdrawiam ALL

05.03.2005
17:59
[50]

Mastyl [ Legend ]

DariFula a nabroiles cos ? :)

BTW kupilem sobie tego Gamestara dla Arcanum spolszczonego, niestety - wersja tylko 1070. Poziom sposlzczenia jakis taki dziwny momentami, w grze epoki parowej, powinien byc choc trosze stylizowany jezyk, a jest taki... zupelnie wspolczesny. Np. odmawiajac przyjecia do druzyny Virgila, glowny bohater mowi mu cos w stylu "Nie potrzebuje frajerow". Do Fallouta to moze by pasowalo, ale do swiata spod znaku pary & miecza - juz nie bardzo.

Panom tlumaczacym proponuje nabyc polska edycje komiksu "Liga niezwyklych dzentelmenow" - tlumaczenie stylizowanej mowy z czasow fin de siecle po prostu wspaniale.

05.03.2005
18:59
[51]

DariFula [ Dari Fula ]

Mastyl --> nie nabroiłem nic, ale zakładają wątek kto kogo lubi, a kto kogo nie ... dobre, wielkie brawa się co niektórym należą, dlatego też tam od siebie coś dodałem, gdyż dla mnie to bez sensu ... nudzi im się, a sobotę weekend mamy ...

08.03.2005
23:59
[52]

DariFula [ Dari Fula ]

... a wszyscy są pochłonięci w granie w WoW, i rzadko tu chyba poczciwi bywalcy zaglądają ... ale i WoW się z czasem znudzi, tyle że będą już pewnie wakacje ...

09.03.2005
00:11
[53]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mi już WoW wychodzi bokiem.. Ściągnąłem sobie za to trial Everquesta 2 i mnie po prostu zauroczył:) Natomiast kupować go już nie zamierzam, bo pewnie też mi sie znudzi po miesiącu.. MMorpgi to chyba jednak nie są dla stworzone dla mnie.. poza Ultimą Online jakoś żaden mnie na dłużej nie wciągnął, mimo że niektóre z początku sprawiały, że zapominałem o całym Bożym świecie:)

Obecnie nie gram zupełnie w nic i czekam sobie na betę Dungeon Lords.. a nóż się dostanę:)

09.03.2005
08:44
[54]

JRK [ Generaďż˝ ]

Dobra wiadomość - JRK's RPGs wznowiło działalność :-) Znów zaczynam kampanie strachu i terroru szukając chętnych do napisania kilku recek, yuupi! To kto zgłasza się na ochotnika do opisania WoWa, bo widzę że mnóstwo osób tu w to gra, hę? ;-)

10.03.2005
10:34
smile
[55]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac ---> wiadomo już kiedy beta ma się pojawić. Data oficjalnej premiery wciąż jest przesuwana. Dungeon Lords to jedna z bardzo niewielu gier na którą czekam.

10.03.2005
10:42
[56]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Baltazar --> Beta pojawiła się wczoraj.. niestety się nie dostałem:( Pozostaje czekać na demo..

10.03.2005
12:23
smile
[57]

Bogas [ Senator ]

Ech, jak poprzednio patrzyłem na wymagania Dungeon Lords to je jeszcze spełniałem. Ale teraz widzę ze sobie raczej nie pogram :(
Ale zanim to sprawdzę z chęcią bym sobie zagrał w coś starszego. Co możecie polecić osobie dla której pierwszym zetknięciem z cRPG (pomimo posiadania kilka lat Amigi) był Baldur's Gate? :P
Oczywiście, po Baldurze grałem w starsze cRPGi ale na dłuższą metę nic z tego nie wychodziło. Może teraz będzie lepiej...
Najlepiej by było, aby gra spełniała kilka warunków:
1. Miała mapę.
2. Dało się ją przejść bez siedzenia ciągle nad, solucją (więc gry z mnóstwem trudnych zagadek odpadają, tak jak zbyt skomplikowane labiryntówki).
3. Był w niej w miarę porządny interfejs.
4. Było wyjaśnione, co, do czego służy:)
5. Nie miała grafiki rodem z Bards Tale i pierwszego Dungeon Mastera.

10.03.2005
12:35
smile
[58]

DariFula [ Dari Fula ]

... też czekam na Dungeon Lords, choc znam tą gierę ze screenów zamieszczonych w internecie - chyba w kwietniu, czy maju ma byc, ale mogę byc źle poinformowany ... . Jak będzie demo wówczas sobie najpierw w demo zagram jednak ... . Dungeon Lords trochę mnie przypomina Crusaders of Midht & Magic z 1999 roku, w co obecnie nawet czasami sobie zagram ...

pozdrawiam ALL

10.03.2005
14:40
[59]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Bogas -->
Jakie są te wymagania Dungeon Lords, bo nigdzie ich nie widzę?
Zagrać możesz np. w Wizardry VIII, M&M od "szóstki" w górę, Wizards@Warriors, Fallouty, Divine Divinity... jest cała masa takich gier.

10.03.2005
15:11
smile
[60]

Bogas [ Senator ]

Baltazar- Minimalne wymagania są podane w oficjalnym FAQ.
A co do gier, które wymieniłeś to w nie oraz większość z tej całej "masy" albo już grałem albo na moim sprzęcie nie chcą się uruchomić. Zresztą gdybym w nie grał nie pytałbym się w tym wątku, co możecie mi polecić.
-------- >

10.03.2005
15:19
[61]

Mastyl [ Legend ]

DariFula - skad dorwales ten antyk?

A jak ktos juz zagra w bete Dungeon Lords, prosze bardzo o jakies screeny i recenzje z tego jak sie gra, staeruj, i jakie sa wymagania.

10.03.2005
15:21
[62]

Mastyl [ Legend ]

64 mega ramu wymagane dla DLords?

Zart jakis ? Moze na karcie graficznej ???

jesli tak, przy grafice, ktora widac na screenach, byloby to niesamowite osiagniecie.

10.03.2005
23:27
smile
[63]

DariFula [ Dari Fula ]

Mastyl --> ten "antyk" ściągnąłem swego czasu Kazzą ..., a ten screen pochodzi z dema (tylko to mnie zostało) ...

10.03.2005
23:33
[64]

DariFula [ Dari Fula ]

Mastyl --> sorry, nie kazzaą, a E-mule ... pardon za wprowadzenie w błąd ...

11.03.2005
11:29
smile
[65]

Bogas [ Senator ]

I jak tu nie zaliczyć już tego dnia do udanego skoro Fable ma wyjść na PieCa? :)
Ps. W poprzednim poście miała być: "Zresztą gdybym w nie, nie grał nie pytałbym się..."
Moje pytanie mogło zostać źle zrozumiane, oczywiście chodzi mi o gry sprzed 98.

11.03.2005
11:47
[66]

Mastyl [ Legend ]

No to pieknie. bedzie jednak w co grac na PC, nie tylkow MMO.

Fall
Gothic 2 + Noc Kruka ( nie mam jeszcze )
Gothic 3
Dungeon Lords
KOTOR 2
Fable

i w końcu król singlowych serii: Oblivion

A ja teraz w wolnych chwilach męcze po r4az drugi i ostatni Anachronoxa. Stwierdzielm ze chce zobaczyc zakonczenie. Wciaga jeszcze bardziej niz poprzendio, jak rzadko która gra single... Przy okazji wszystskie questy robie inaczej niz poprzednio, i jednak jest troche smakowitych roznic.

11.03.2005
11:57
smile
[67]

Bogas [ Senator ]

Mastyl- skąd wiesz ze po raz ostatni przechodzisz Anachronoxa? :P
Co do listy to na Gothic3, Obliviona i Fable będzie trzeba jeszcze dość długo czekać. Zresztą jeszcze kilka pozycji spokojnie się znajdzie...

Hmm, dlaczego dałesz Fall na listę skoro już w niego grałesz?

11.03.2005
12:34
[68]

Mastyl [ Legend ]

Bogas - jelsi idzieo Fall - za slabo znam niemiecki zeby w pelni "grac". Po prostu chcialem zoabczyc i jezyk poszlifowac. Chwilowo odlozylem na polke i czekama na angielska wersje. A niemieckiego ucze sie na opowiadaniach Kafki, bo to latwiejsze niz to co mowia w Fall :)

Anachronox... no tak. Nigdy nie mow nigdy, sa takie gry ze i po 2 latach wrocic mozna. Ale z reguly ukonczoncyh liniowych juz nie ruszam.

A zapomnialem o dwoch bardzo waznych pozycjach na liscie oczekiwanych:

NWN 2 i Dunegoen Siege 2.

11.03.2005
12:51
[69]

Bogas [ Senator ]

Mastyl- Do listy dodałbym jeszcze BG3 i Bards Tale. No i od biedy dodatek do Sacred.

11.03.2005
19:19
[70]

DariFula [ Dari Fula ]

Skąd Wy to wszystko wiecie ... ??? chyba non stop w internecie surfujecie ...

... a tak ode mnie pytanie do Was będących na "Ty" z nowościami i zapowiedziami - a coś w stylu Wizardry 8 się by znalazło w niedalekiej przyszłości ... ???

z góry dzięki, pozrawiam ...

11.03.2005
19:32
[71]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

DariFula --> z tym właśnie jest problem, ale Dungeon Lords może mieć coś z klimatu Wizardrów, w końcu grę robi D.W.Bradley.
Gothic III??? Ja jeszcze w jedynkę nie grałem. Z rok temu jak sie ukazała w tej taniej serii CDP to kupiłem, obejrzałem i odstawiłem na półkę. Jak nie ma lochów, to mnie gra szczerze mówiąc nie rusza.

11.03.2005
22:40
smile
[72]

Bogas [ Senator ]

DariFula- Już miałem odpisać ze nic takiego raczej nie powstaje kiedy przypomniałem sobie o dodatku do Damise :) Nie jest to może do końca coś w stylu Wizardry ale lepsze to niż nic...
Jeżeli chcesz zobaczyć większość pozycji, jaka ma się ukazać w najbliższym roku- dwóch to zapraszam pod poniższy link. W tekście są odsyłacze do poprzednich części artykułu...

Przeglądając artykuł zauważyłem Wiedzmina. Jak można o tym zapomnieć?:)
-------->

11.03.2005
22:41
smile
[73]

Monastor [ Centurion ]

Co to znaczy "nie ma lochów" ???

Oczywiście że są... tak z głowy, 2 Kopalnie, wieża nekromanty, zatopiona wieża nekromanty, taka jedna baszta nad morzem, orcze miasto/świątynia, to miejsce z harpiami (nie pamiętam nazwy)...

Po prostu wszystko jest w większości wplecione w główną mapę...

A nawet jeśli chodziło ci o lochy w dosłownym znaczeniu, to masz lochy pod starym obozem :P ;)

PS
Chodzi ci o nową ekstra klasykę... też mam tą wersję :P

12.03.2005
07:38
smile
[74]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Monastor --> dawno temu pytałem, to brać w wątku uznała, że prawdziwych i porządnych lochów nie ma, a to co jest nie za bardzo może do tego miana aspirować. Zresztą, jakoś nie mam szczęścia do tej Extra Klasyki. Kupiłem jeszcze dwie inne gry (Gorsul i I.G.I 2) i też mi sie nie spodobały.

Miłego weekendu.

12.03.2005
13:06
smile
[75]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Jeśli chodzi o Gothic, to grałem tylko w część pierwszą i lochów zbyt wiele to tam nie było... No może poza końcówką...
Zresztą mi się właśnie w cRPG najbardziej podobają otwarte przestrzenie, a tych w Gothicu nie zabraknie :)

12.03.2005
14:28
[76]

Mastyl [ Legend ]

Mi jak Piotrkowi - mam crpgową klaustrofobię :) A Gothica bardzo lubie...

12.03.2005
20:29
smile
[77]

Monastor [ Centurion ]

Niestety ja również grałem tylko w pierwszą część Gothica... Mimo wszystko bardzo mi się ta gra podobała... znacznie bardziej niż Baldur's gate, bądź Icewind Dale...

Świat był mały, ale ciekawy i znakomicie tworzył jedną całość, przejścia między różnymi rodzajami terenu były delikatne i wyglądały naturalnie... Poza tym przestrzeń wcale nie była taka mała i obfitowała w zakamarki, których na początku się unikało... nie wspominam nawet o jaskini za wodospadem, którą odkryłem przypadkiem podczas ucieczki wpław.

Klimat był genialny... miało się teren do zwiedzania, a jednocześnie odczuwało się zamknięcie...

Pamiętam jak na samym początku gry wspinałem się by uciec przed wilkiem :) Bardzo miło wspominam też wędrówki po bagnach i prześlizgiwanie się koło topielców.

Jeśli dodamy do tego ciekawą fabułę i moim zdaniem bardzo dobry klimat niektórych dungeonów (gniazdo pełzaczy w nowym obozie, orcza świątynia), mimo liniowości, wychodzi świetna gra... Zostawianie jej w spokoju to duży błąd

12.03.2005
20:46
[78]

Mastyl [ Legend ]

Wcale nie byla taka liniowa, mozna bylo w koncu isc wieloma drogami, i rozwiazywac questy na wiele sposobow. Mapa w Gothicu poza tym byla niesamowicie sufestywna. cos takiego tylko w WoW widzialem. Morrowind np ma bardzo kiepska mape, tereny sa jakies takie sztuczne i podobne do siebie, a w Gothicu kazde miejsce jest charakterystyczne. Bardzo mi ta gra przypadla do gustu.

Dwojka ma dodatkowo dobre sterowanie i jeszcze wiecje wszystkiego, wiec jest jedna z najelpszych cprg w jakie gralem. Ale przymeirzam sie do nocy kruka, dopiero z tym dodatkiem dokoncze G2.

12.03.2005
21:01
[79]

Monastor [ Centurion ]

Mastyl--> W sumie masz rację, gra nie jest aż tak liniowa... po prostu przeszedłem gothica na wszystkie możliwe sposoby i już się do niego za bardzo przywykłem ;)

Co do drugiej części... od niedawna mam nowego kompa, który spokojnie poradzi sobie z Gothic II i dodatkiem... Chyba poczekam aż spuszczą z ceny... I wcześniej dokupię jakieś porządne głośniki (5.1) bo narazie muszę grać w słuchawkach od walkmana :D

12.03.2005
21:09
smile
[80]

Monastor [ Centurion ]

Sorry za błędy... tak to jest jak się zmienia koncepcję w połowie zdania :/

14.03.2005
09:14
[81]

Adamus [ Gladiator ]

Gothic wcale nie jest liniowy :-P, przynajmniej do polowy gry. W koncu mamy mozliwosc przylaczyc sie do jednej z trzech frakcji i wtedy gra wyglada calkiem inaczej. Podobnie jest zreszta w dwojce, gdzie tez mamy trzy rozne drogi rozwoju, aczkolwiek nie wiem czy bede gral w dodatek ;-P. Przeszedlem dwojke piec razy testujac ja dla CDP i piszac poradnik dla SGK i musze powiedziec, ze troche mnie zmęczyla :-)

17.03.2005
15:34
smile
[82]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Panowie, a jak wygląda sprawa lochów i innych skomplikowanych labiryntów w części drugiej Gothica? Poprawiło się coś? Ostatnio zdaje się wyszedł nawet jakiś dodatek???

17.03.2005
19:26
smile
[83]

Mastyl [ Legend ]

Na to pytanie nie odpowiem, bo Nocy Kruka nie tykałem, ale podejrzewam ze milosnicy loszkow z MM6 i Wiz 8 znow odejda rozczarowani. A ja w Gothicach wlasnie lubilem te zielone lasy, gory , pola i grody otoczone palisadami. I interakcje z roznymi frgamentami otoczenia - krzeslami, stolami alchemikow itd. Ot takie moje fanaberie crpgowe :)

A tymczasem koncze wspanialego Anachronoxa. Po tym co widzialem w tej grze, klasyczne cRPGi wydaja mi sie jakies takie glupawe, nudne i bez pomysłu. A tu - świetne pomysly, swietnie opowiedziana historia, doskonaly dowcip i gigantyczna inwencja tworcza. To sa glowne zalety Anoxa. Rzadko ktora singlowa gra jest w stanie mnie przytrzymac w ciekaowsci. Z nielcznych wyjatkow rzucilbym Warcrafta 3, Anachronoxa wlasnie. A wiec czapki z glow przed prawdopodobnie najbardziej niedocenionym crpgiem:

18.03.2005
16:43
[84]

Mamret [ Centurion ]

Piotrek --> Interesuja cie stare Might&Magic? Widzialem w sklepie oryginal MM3 wersja ang, na dyskietkach 3,5". Pudelko bylo lekko podniszczone, ale cale. Zawartosci nie sprawdzalem, ale raczej jest kompletna.

18.03.2005
19:11
smile
[85]

Monastor [ Centurion ]

Mastyl --> I te patelnie... te patelnie :] ::)
Outdoory były zrobione świetnie... Fajnie się kombinowało jak najbezpieczniej wrócić do starego obozu na niskim poziomie :) (rzeką... o ile się umie uciekać przed topielcem)

19.03.2005
15:29
smile
[86]

DariFula [ Dari Fula ]

.. zastanawiam się, czy lepiej grac w stare gry, czy chylic się ku nowością, które dla cRPG w trybie FPP są, jakie są - wciąż żywe, a nowości tak jakoś mało ...

19.03.2005
18:43
[87]

Mastyl [ Legend ]

ja tam nie mam takioch problemow, gram na co mi pozwala sprzet, czas i pieniadze.

Koncze Anachronoxa, nabralem ochoty zeby sprobowac MMORPGa , ktory nazywa sie City of heroes.

19.03.2005
20:14
smile
[88]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mamret --> Hm, a gdzie był ten sklep? :)

Podpisuję sie pod tym, co Mastyl powiedział o Anachronox. Naprawdę warto zagrać :)

Sam za to zastanawiam się nad kupnem Gothica 2, w końcu ukazało się wznowienie w tańszej cenie... Właściwie to już dzisiaj miałem kupować grę, ale mam problemy z kompem, więc na razie się wstrzymuję.
Przy okazji - czy Gothic 2 jest sporo dłuższy od części pierwszej? :)

20.03.2005
17:35
smile
[89]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mam problem z Gothic 2 (a jednak kupiłem). Prosiłem już w wątku poświęconym tej grze, ale nikt nie odpowiada, a na odpowiedzi pilnie mi zależy.

"Kupiłem dzisiaj Gothica 2 i mam problem z uruchomieniem gry.
Wszystko instaluje się bez problemu. Klikam na ikonkę G2 na pulpicie, pojawia się napis "Gothic 2 proszę czekać" czy coś w tym stylu, później napis znika i... gra się nie uruchamia.
Naciskam Ctrl + Alt + Del i w zakładce "procesy" Gothic 2 sobie siedzi, ale działać, to niestety nie działa...
Jakby co mam zainstalowane wszystkie najnowsze sterowniki, Direct X itp. Komp co prawda najnowszy nie jest, ale z Gothiciem 2 powinien radzić sobie bez problemu (Morrowind chodzi idealnie)."

Na zagranicznych forach znalazłem tylko informację, że należy poczekać, że pierwsze uruchomienie może zająć nawet kilkanaście minut. Niestety u mnie trwa to juz około pół godziny... :/

20.03.2005
17:56
[90]

halicz [ Legionista ]

Piotrek -> Jeśli jest to Noc Kruka to zajrzyj na forum cdprojekt , z tego co pamiętam dość szczegółowo opisano tam podobne problemy z uruchomieniem. Jeśli zaś jest to sama podstawka, a pracujesz na Windows XP, możesz spróbować zmienić tryb zgodności. Czasami działa, choć nie zawsze. Powodzenia!

20.03.2005
18:47
smile
[91]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Halicz --> Dzięki za odpowiedź, ale niestety gra się nadal nie uruchamia :( Mam podstawową wersję gry. Poczytałem forum CD-Projekt, poczytałem jakieś niemieckie forum. Zastosowałem się do wszystkich rad i na razie żadna nie pomogła... :/

23.03.2005
20:25
smile
[92]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Witam was.Mam pewien problem z mm6.Jestem w Temple of Baa i musze dostać się do środkowej komnaty(strzałka na zielono) ,lecz aby tam sie dostać to musze wejść do komnaty po klucz(strzałka na czerwono) byłem w każdej możliwej komnacie po kilka razy i nie moge otworzyć tej gdzie jest klucz od środkowej komnaty.Co to jest jakiś błąd czy co?

23.03.2005
20:44
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ashman --> O ile pamiętam do środkowej komnaty nie potrzeba klucza, a należy jedynie w odpowiedniej kombinacji naciskać 4 drzwi które do niej prowadzą. Kombinacje rozpoznajesz po tym, że drzwi zamiast razić cię prądem wydają odgłos 'click'.

23.03.2005
20:47
[94]

Mastyl [ Legend ]

Myslalem ze po Anachornoxie zejdzie mi troche poziom nietolerancji dla gier z intensywna ale linearną fabuła. Wzialem sie za KOTORa 1. Nie jestem jeszcze nawet w polowie a mam juz tej gry serdecznie dosc. Jak dla mnie jest bardzo kiepska, i wciaz nie moge pojac skad te zachwyty. Zmuszam sie do grania i chyba nic juz tego nei zmieni. Zyczcie mi powodzenuia w zmaganiu z ta gra, chcialbym ja ukonczyc i odlzoyc na polke, zbey mnei pozniej jzu nie straszyla.

23.03.2005
20:47
smile
[95]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mac - ->Próbowałem i nie działa:(

23.03.2005
21:00
smile
[96]

Monastor [ Centurion ]

Wiele zim upłynęło od kiedy ostatnio grałem w MM6 :)
Jeśli dobrze pamiętam, nie miałem tam żadnych problemów... Po prostu chodziłem po kolei do wszystkich pokoi i jakoś było...

Świta mi coś z kolumnopodobnymi teksturkami :) Spróbuj poklikać po ścianach we wszystkich pokojach

zobacz na tej stronce: https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might..magic.6.1/mm6.html#ci_tb
albo u Bodzia

23.03.2005
21:32
smile
[97]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Monastor - ->Nic to nie daje.Luknąłem do solucji na płycie i tam pisze ,że powinienem mięc ten klucz ,bo byłem już w tej komnacie co trzeba:)

23.03.2005
21:54
smile
[98]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mi się za to udało uruchomić Gothica. Przeinstalowałem system, raz jeszcze zainstalowałem wszystkie najnowsze sterowniki i... gra działa bez problemów.
Gra mi się wyjątkowo dobrze, chociaż pierwsza część Gothica podobała mi się jakby nieco bardziej. Nie wiem, może Gothic 2 niczym nie może już zaskoczy kogoś, kto miał już z tą serią do czynienia? W końcu nowości to tutaj zbyt wiele nie ma... :P (ale gdybym najpierw zagrał w "dwójkę", to pewnie ta podobała by mi się bardziej :)
Tak czy siak - szczerze polecam nową serię CD-Projektu i Gothica 2 :)
O własnie, jakiś czas temu pojawił się wątek porównujący produkt Niemców z Morrowindem. Na razie powiem tyle, że Gothic wciągnął mnie mimo wszystko bardziej... :)

Mastyl -->
Ja również nie rozumiem tych wszystkich zachwytów nad KOTORem. Przeszedłem co prawda tylko część pierwszą, ale wątpię, aby druga różniła się znacząco. Początek w grze podobał mi się bardzo - tutorial na statku i póżniej początek na pierwszej planecie. Było sporo questów, ciekawie wykonane miasto, sporo różnych interesujących postaci. Za to później było już tylko gorzej. Gwiezdne Wojny bardzo lubię i na początku KOTORa czułem klimat pierwszych filmów. Z czasem było coraz gorzej.
Jakoś nie podobało mi się zwerbowanie potężnego, wyćwiczonego Jedi do Akademii Sithów bez najmniejszych problemów, pod pretekstem odbycia podstawowego treningu. Nie podobało mi się również, że jeden Jedi wykańcza dziesiątki innych w kilka minut.
Strasznie zawiodłem się na bardzo prostej i ograniczonej konstrukcji właściwie wszystkich lokacji. Dantooine wręcz mnie odrzucało... Czy nie można było chociaż trochę rozszerzyć i tak niewielkiej ilości map? Nie można było dodać większej ilości questów? :(
Teraz KOTORa krytykuję, ale muszę przyznać, że gra w jakimś, wcale nie najmniejszym stopniu mi się podobała. Sporej grywalności, zwłaszcza na początku, odmówić jej nie mogę. Ale jeśli zamiast Jedi mielibyśmy innych bohaterów, nieco inny świat i inna historię... czy nadal Rycerze Starej Republiki by mnie tak wciągnęli? Chyba jednak nie. Po prostu chęć pogrania w cRPG w świecie Star Wars i porozwijania statystyk związanych z machaniem mieczem świetlnym była zbyt duża :P
KOTORa kupiłem i dokładnie po tygodniu sprzedałem na Allegro - przejście zajęło mi kilka dni niezbyt intensywnego grania :(
Hm, nienajnowszy już Anachronox wydany na 2CD z jednej strony, a z drugiej nienajstarszy jeszcze KOTOR na chyba 4CD. Jak dla mnie Anachronox w tym pojedynku byłby zwycięzcą :)

23.03.2005
23:29
[99]

Mastyl [ Legend ]

Piotrek - no wlasnie tez jestem na Dantooine i sie nudze. Lokacje - zero pomyslu. Stepy - kaniony. miasto - kaniony. Wszytsko w tej grze jakeis takei uproszczone i malo szczegolowe. I rzeczywiscie jesli cos przyciaga do tej gry, to tylko to ze to Star Wars.
Questy nudne jak cholera, nie mam juz w ogole ochoty robic pobocznych.

Slyszalem jednak, i mam spora nadzieje, ze dwojka to jets troche cos innego niz KOTOR1. Robi go inny lead designer - koelzka, ktory zrobil m. in. Planescpe Toement. Spojrzalem tez na spis postaci do zwerbowania w druzynie - duzo ciekawsze. W dodatku zmianiaja tez strony mocy itd. Bardziej rozbudowane sa tez dialogi, ponoc mozna uzywać w czasie rozmów Mocy. Licze wiec, ze uratowali co mogli z tej gry, a z drugiej strony slyszalem ze jest niedopracowana i jakby niedokonczona.

23.03.2005
23:43
smile
[100]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Oby ten KOTOR 2 był jak najlepszy. Szkoda byłoby nie wykorzystać takiego tematu na grę komputerową :)
Jeśli chodzi o cześć pierwszą, to pocieszę Cię, że Dantooine to wg mnie najgorsza lokacja. Wszystkie pozostałe podobały mi się już bardziej (może jeszcze Kashyyyk jak dla mnie został zrąbany).

Przy okazji Gothica 2 od razu przypomniała mi się Ultima IX :) To dopiero była gra, może nie cRPG, a raczej przygodówka, ale oderwać sie od niej nie mogłem. Przeszedłem ją nawet 2 lub 3 razy, a krótka na pewno nie była.
Obok screen z oficjalnej strony -->

23.03.2005
23:55
[101]

Asmodeusz [ Generaďż˝ ]

Mastyl - jesli chodzi o KOTOR2 jest baaardzo podobny do K1. Oczywiscie wszystkiego wiecej (mocy, leveli dozdobycia, postaci do druzyny itp itd), ale poza tym fabula nadal srednia co najwyzej. Kolejny koles z pomrocznoscia jasna ktory musi przypomniec sobie co wogole robil przez cale swoje zycie. Do tego beznadziejne zakonczenie ciemna strona mocy (ale nie bede spoilerowal). Po prostu widac ze gra byla robiona na szybkiego. Wiec IMO jesli K1 ci sie srednio podobal - w K2 nie znajdziesz nic nowego. Jesli K1 byl dla ciebie "the best" to K2 moze byc taki sam i lepszy (light side) albo gorszy (dark side) - wlasnie przez to cholerne zakonczenie.

Aha - bynajmniej nie jest to moja odosobniona opinia. Czterech moich znajomych tez skonczylo gre - 3 darkside i 1 lightem. Oczywiscie panowie od darka potwierdzili tylko moje zdanie...

24.03.2005
00:15
smile
[102]

DariFula [ Dari Fula ]

Zapraszamy do nowego wątku, pod nieobecnośc Adamusa i wielu innych ... już części 154 ...

Link:

10.04.2005
12:12
smile
[103]

Dayton [ Generaďż˝ ]

A ja mam problem - padl mi hdd i szlag trafil moje ambientowe mp3 z falloutow, skad moge to sciagnac ? oficialnej strony juz brak, na no mutants allowed nie widze ani na kilku innych o falloucie, moze ktos zna jakis mirrorek ? :) ah i jeszcze by fajnie bylo gdyby byly one podzielone na 2 cd... tzn zebym byly oddzielnie z f1 i f2 a nie jedna paczka :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.