GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Kupujący czy Sprzedający??????

24.02.2005
20:26
smile
[1]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

Kupujący czy Sprzedający??????

Kto według was powinien jako pierwszy na Allegro wystawić kometarz i dlaczego??

24.02.2005
20:26
[2]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Ten co kupił.

24.02.2005
20:29
smile
[3]

felomon [ KaeM apel ]

j/w

24.02.2005
20:32
[4]

tomecki91 [ Pretorianin ]

HyH poco ten wątek .......



NIE ZAŚMIECAJ FORUM

24.02.2005
20:33
smile
[5]

Saluteer [ Generaďż˝ ]

Jesli kupujesz to sprzedajacy czeka, az wszystko bedzie w porzadku: przesylka dojdzie sprawdzisz czy dziala, czy nie ma wad, czy proedukt jest zgodny z opisem i wtedy jako potwierdzenie wystawiasz komentarz... czesto Allegrowicze wystawiaja negatywa w ktorym to pisza co jest nie tak bez konsultacji ze sprzedajacym, jest to niepowazne gdyz taki allegrowicz chcialby napewno zwrocic pieniadze lub wyslac niewadliwy towar, a tak psuje sie mu opinie...

24.02.2005
20:34
[6]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

Mi się wydaje, że chyba raczej sprzedający - w końcu jak tylko pieniądze znajdą się na koncie, to transakcja jest ze strony kupującego zakończona, czyli sprzedający powinien w tym momencie wystawić komentarz... Czyż nie jest tak?

24.02.2005
20:35
[7]

Lechiander [ Wardancer ]

Nie.
Saluteer wyjaśnił sprawę dość dobrze.

24.02.2005
20:35
[8]

Saluteer [ Generaďż˝ ]

tomecki91 o co Ci chodzi? Wiesz wogole co to Allegro?

24.02.2005
20:37
[9]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

tomecki91 -----> po to ten wątek żeby uzyskać odpowiedź, a to, że jesteś na tym forum od zaledwie miesiąca i masz ranking -1 przy tych swoich 174-ech postach daje ci oczywiście wielkie prawo do krytykowania innych. Innymi słowy - BUJAJ SIĘ.

24.02.2005
20:41
smile
[10]

Lechiander [ Wardancer ]

he he he! :-))) Tak jest! LOL :-))

24.02.2005
20:52
[11]

ciemek [ Senator ]

(:AllegromańkA:) -- hehe bravo! Czuję w kościach, że zostaniesz tutaj na dłużej ...:>

24.02.2005
20:57
smile
[12]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

za co ten aplauz?...

24.02.2005
21:17
smile
[13]

Lechiander [ Wardancer ]

My wiemy, a Ty sie domyśl. ;-))

24.02.2005
21:19
smile
[14]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

gdyby tylko nie te (: :) :D

24.02.2005
21:29
smile
[15]

Lewy Krawiec(łoś) [ I can change ]

po prostu forumowicze(w tym ja;) są zawsze podnieceni mistrzami ciętej riposty:)

24.02.2005
21:46
[16]

kamcia2000 [ Centurion ]

kupujacy pierwsi powinni wystawiac komentarze czego czasami nie robia i pluja sie ze sprzedajacy ma to zrobic pierwszy. bzdura.

Saluteer ma racje!

25.02.2005
12:54
[17]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

No tak, ale system komentarzy opiera się na prawidłowości zrealizowania transakcji, wobec czego powinna ona być oceniona w momencie zakończenia transakcji przez którąś ze stron - kiedy sprzedający stwierdzi wpłacenie należnej kwoty na konto, kupujący nie ma już nic więcej do roboty, jak tylko czekać na przesyłkę - czy skoro jego zadanie zostało wypełnione prawidłowo nie powinien jako pierwszy otrzymać komentarz od sprzedającego?...

25.02.2005
13:23
[18]

Dulszczyk [ Chor��y ]

transakcja jest jedna i sfinalizowana jest ona w momencie przekazania towaru i odbioru zapłaty. Jeżeli towar został niedostarczony cały czas transakcja jest w toku - nie ma sensu wyrywać się z komentarzami, bo komentarz wystawia się po zakończeniu transakcji a nie w połowie.

25.02.2005
13:34
[19]

piokos [ ]

Pierwszy wystawia komentarz kupujący, taka nie pisana zasada, koniec pieśni.

25.02.2005
13:38
[20]

bartek [ ]

(:AllegromańkA:), tak. A firma kurierska uszkodzi przesyłkę/paczkę wetnie/coś się nie spodoba itp. i będzie negatyw za pozytywa. Zastanów się co piszesz.

25.02.2005
13:47
[21]

Dalamar [ Konsul ]

ja zgadzam sie z (:AllegromańkA:) - czekanie z komentarzem ze strony sprzedajacego to tylko ubezpieczanie sie na wypadek gdyby kupujacy wystawil negatywa - wtedy walimy negatyw za negatyw

25.02.2005
13:49
[22]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

bartek ---> a czy jakby poczta uszkodziła przesyłkę i kupujący wystawił nega, to wdług Ciebie sprzedający powinien mu też wystawić nega tylko w formie odwetu? Pomimo, iż kupujący właściwie sfinalizował transakcję? Sam się zastanów co piszesz.

25.02.2005
13:57
[23]

Dalamar [ Konsul ]

mnie to w sumie nie interesuje i wystawiam komentarz wtedy, gdy uznaje ze dla mnie transakcja zostala zakonczona, nie zwracam uwagi na to czy ktos mi juz wystawil komentarz czy jeszcze nie

25.02.2005
13:59
[24]

bartek [ ]

To chyba oczywiste, że sprzedający powinien wystawić negatywa, za negatywa. Właściwa finalizacja to nie tylko dotarcie pieniędzy do sprzedającego i sprzętu do kupującego, ale również komentarz. A jeśli ktoś wystawia mi złą opinię z coś, co nie jest w żadnym względzie ode mnie zależne, to co mam z nim zrobić? Dać pozytywa, bo zapłacił? Nie jeden, nie dwa razy dostałem walnięty sprzęt (m.in. Stolicy udało się doszczętnie rozpieprzyć monitor za 2000 zł), otwierałem przy kurierze, mówiłem sprzedawcy jak sprawa stoi i on dochodził swoich praw w w/w firmie. ZAWSZE kończyło się na jak najbardziej pozytywnych komentarzach z obu stron.

25.02.2005
14:31
[25]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

Nie sądze, żeby było takie oczywiste, że za negatywa powinien być negatyw... Trochę śmieszna ta Twoja teoria - dlaczego niby miałabym dostać negatywa skoro wpłaciłam należną sumę? Oko za oko, ząb za ząb, heh?:> Komentarze nie mają nic wspólnego z właściwą finalizacją transakcji - są one tylko opinią o kontrahencie. Jeżeli kupujący wpłacił pieniądze to sprzedający powinien mu wystawić komentarz jako pierwszy - bez względu na to, czy poczta coś spieprzy czy nie. A jeżeli paczka będzie naruszona, to zwrot lub wymiana mogą się przecież odbyć i sprzedawca może ostatecznie dostać pozytywa, wcale do tego nie jest konieczne przedłużanie wystawienia komentarza o kupującym.

25.02.2005
14:37
[26]

Regis [ ]

Moim zdaniem kupujacy powinien wystawic komentarz pierwszy - dochodzi do niego towar, sprawdza czy jest ok i tyle - pisze czy jest zadowolony czy nie. A jak poczta uszkadza przesylke, to kupujacy przede wszystkim nie powinien wystawiac negatywa, bo niby za co? Za to ze poczta spieprzyla sprawe? Wtedy sie nic nie wystawia i informuje o sprawie sprzedajacego a potem sie zalatwia sprawe z poczta/kurierem i tyle... A najlepiej to zawsze ubezpieczyc bardziej wartosciowe przedmioty - 1 zł /50zł wartosci towaru to nie tak wiele (szczegolnie przy towarach elektronicznych/kruchych, ktore latwo uszkodzic) a problem wtedy znika...

25.02.2005
14:42
[27]

Lechiander [ Wardancer ]

Trochę nie bardzo.
Wystawiam pozytywa jako sprzedawca, PP dostarcza paczkę uszkodzoną, kupujący wali mi negatywa. Po czym mam się z nim dogadać, co do wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy???
Wybacz, ale to tez jest śmieszne.
Dulszczyk dobrze napisał. Transakcja dobiega konca wraz z wystawieniem opinii przez kupujacego, czyli kiedy dostanie sprawny towar i bedzie z niego zadowolony.

25.02.2005
14:47
[28]

(:AllegromańkA:) [ Let's rock! ]

Jak napisał Regis - kupujący nie powinien wystawiać negatywa za towar uszkodzony przez pocztę, więc nie ma problemu żeby się dogadać ze sprzedającym w sprawie wymiany lub żądać odszkodowania od poczty.

25.02.2005
14:50
smile
[29]

Lechiander [ Wardancer ]

Aż tak ufasz innym, nieznanym osobom???

25.02.2005
15:03
smile
[30]

sajlentbob [ Konsul ]

Na zdrowy rozum i logikę to (:AllegromańkA:) ma rację
Jednak niestety nie wszyscy są tak doskonali i tolerancyjni jak forumowicze gola :P
a na Allegro trafiają się różne czuby, więc jednak procedura Saluteer'a jest jedyną sprawdzającą się w praktyce

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.