GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Post Mortem-problem

23.02.2005
15:10
[1]

zbat [ Centurion ]

Post Mortem-problem

Jestem w miejscu gdzie mam iść do Hotelu Orphee, ale gdy wychodzę ze studia nie ma hotelu na mapie i nie mogę do niego przejśc proszę serdecznie o pomoc

z góry thx

23.02.2005
15:19
[2]

zbat [ Centurion ]

Nikt nie wie proszę o pomoc w poradniku nie ma napisane jak odblokować Hotel Orphee
Zrobiłem wszystko co trzeba:
-zamówiłem telegram do Wellsa
-Wyjąłem aparat i zabrałem szkicownik

23.02.2005
15:24
[3]

Okruch [ Liverpool FC ]

Pewnie się tej babki nie zapytałeś o to gdzie jest hotel Orphee... Nie wiem jak zrobić, żeby się pokazał, jak nie zapytałeś. Więc radzę: zacznij gre od nowa ;]

23.02.2005
16:12
[4]

masarenka [ Junior ]

Wkleję tu swój post z wczoraj bo dałem go do złej kategorii. Proszę o pomoc!

Mam pewien klopot. Jestem juz w miejscu gdzie trzeba swieczka potraktowac obraz, ta jednak nie jest zapalona. Dowiedzialem sie, ze to dlatego, ze nie otworzylem szkatulki/sejfu z m.in. rysunkiem glowy Bafometa i paszportami. Wszystkie solucje jakie czytalem mowia, iż sejf ten (do ktorego mam klucz) znajduje sie w apartamencie Eatonow w pierwszej sypialni, w szafie. Problem w tym, ze u mnie ta szafa jest zamknieta!! NIe da sie jej otworzyc, nie da sie w tym pokoju nic zrobic. Przeszukalem caly apartament a dokumentow jak nie mialem, tak nie mam.
Nie pamietam czy na wczesniejszym etapie gry zblizalem sie do tej szafy i czy odkrylem, ze sejf jest ale ja nie mam klucza. Czy to moze miec znaczenie?

NIe dostalem tez zadnego wisiorka czy naszyjnika od pani z pokoju 506. Obede sie bez niego?

Z gory dziekuje wszystkim forumowiczom i serdecznie pozdrawiam,

Jacek

23.02.2005
16:48
[5]

masarenka [ Junior ]

Mam prosbe. Poniewaz jak mniemam nie uda mi sie rozwiazac mojego problemu to chcialbym prosic o przysługę. Czy ktos moze mi przeslac swojego save`a gdzie jest mniej wiecej w momencie gry Hellouinem? Plik taki znajduje sie w "post mortem saves" i zajmuje ok. 130kb. Moj adres to [email protected]. Niestety nie przewiduje nagrod albo piwnego zadoscuczynienia Confused Niemniej jednak z gory dziekuje.

23.02.2005
16:51
smile
[6]

halski88 [ Ciasteczkowy Potwór ]

a jak otworzyć drzwi pokoju 507. Nie moge dojsc do ładu z tymi wytyrychami. Proszę o instrukcje ;)

23.02.2005
16:52
[7]

Ines [ Ines ]

zbat-->
Walkthrough by MaGtRo November, 2002


--------------------------------------------------------------------------------

Gameplay: The main menu has new game, load game, credits, cinematic, options, and quit. The options menu has the adjustments for sound, music, subtitles, bit depth, anti-alias, gamma correction and screen adjustments. Post Mortem is a mouse driven point and click game. Press ESC to skip the cinematic. Right click to access the bottom inventory bar. The notebook accesses the main menu. The map of Paris enables one to jump from one place to another. At bottom right is the return arrow to go back to a previous screen or out of a close up view. To save game, use the notebook, choose save game and click on a blank frame.

The game has several paths that it can take depending on the choice of dialogues or actions. Save the game before starting a dialogue so as to restart the conversation if the choice of dialogue ends up abruptly. There are only few points of differences between the paths but for continuity, I separated them into path 1 and path 2. The common path is described at the beginning and at the end of the walkthrough.


--------------------------------------------------------------------------------

Paris: You see a car arrive in front of Hotel Orphee in the chic part of Paris, an open hotel window and a couple in bed. The hotel room door opens. A man wearing a mask with a long nose and carrying a knife enters. In another place, a knock on the door, a man opens the door and screams. The couple in the hotel room is now seen sitting naked in bed, both holding their heads.


--------------------------------------------------------------------------------

Notes: Check notepad labeled Sophia Blake's calling card often for the summary of reports obtained. Check the main menu options accessed by clicking on notebook and check documents, suspects and conversation to get a better feel for the progress of the game.

Studio: Gus MacPherson wakes from his psychic vision and opens the door. A beautiful lady is there. Invite her in. Sophia Blake asks that you take the case of her sister and her husband's death. Ask about more details on the case. Find out that Spooky is MacPherson’s nickname and there is suspicion surrounding him in New York. Ruby and Regis Whyte were decapitated and they are in Paris to meet Sophia. That Inspector Lebrun is in charge of the investigation and the hotel is in the 8th district, a chic part of Paris. Sophia gives 500 down and 500 per day. The Whytes travel in luxury and with their family heirloom but none was found in their room. Sophia says that the 'family heirloom' is an old relic of no value whatsoever. Sophia wants you to be discreet. She gives you her card and leaves. (Hotel Orphee and Police Station appear in map).

Use the phone on the wall and call the post office to send a telegram. Send a telegram to your contact at Pinkerton agency to check up on Sophia Blake. In the bedroom, pick up the sketchbook from the desk. In inventory, look close at calling card and the sketchbook. Use the arrows at the bottom of screen to flip through the drawings. Open the cabinet and take the camera. Exit the door or just use the map.

Hotel Orphee: The doorman says that the suitcase is heavy and the manager mentions that the elevator is still out of order.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.