GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: A może by tak zrobić coś niecodziennego???

21.02.2005
22:16
smile
[1]

Zelnik [ Centurion ]

Forum CM: A może by tak zrobić coś niecodziennego???

Panowie...
Wpadł mi do głowy pomysł...
Mianowicie moglibyśmy zagrać bitwe na zasadzie tych dwóch bitwe w dziale "Bitwy" na naszej stronce.
Jeśli to zły pomysł to może ktoś go sprostuje, a jeśli dobry to czekam na rozwój tego pomysłu...
Co wy na to?

21.02.2005
22:18
smile
[2]

mieszko_r [ Chor��y ]

Zelnik ----->powiedz mi tylko o co w tym chodzi??i jak wejść w ten dział bo ja tu jestem od wczoraj weczorem help!!

21.02.2005
22:18
smile
[3]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Kiedyś próbowałem coś takiego rozganizować....odzew niemal zerowy :|
Ale jakby co to się na to piszę.

21.02.2005
22:26
smile
[4]

Zelnik [ Centurion ]

mieszko_r--->
hehe, sam niedokońca rozumiem ale coś kumam:P
To fajna sprawa jest bo to zabawa dla wielu osób:)

Poprosze Izabelina bo jemu organizowanie turnieji dobrze wychodzi:P
Tak przy okazji jesli ktoś niewie o co z tym chodzi to niech sobie zerknie do tego działu na stronce to pewnie coś zrozumie a potem wszystko sie wyjaśni, ja niechce dawać niepotwierdzonych danych...

21.02.2005
22:28
smile
[5]

mieszko_r [ Chor��y ]

Zelnik -----> ale jak w ten dział wejść bo byłem na stronie głównej i coś tego nie widze...help

21.02.2005
22:28
smile
[6]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

tfu tfu... pomyliło mi się z turniejami :)) Ale WB to już zupełny odlot... Mission Impossible, nawet PER nie poradzi ;)

21.02.2005
22:34
[7]

Zelnik [ Centurion ]

https://cmhq.gry-online.pl/wb.php?PHPSESSID=dd1ba3a1e8d85ca88bacfbec27f5cf05
pod tym linkiem jest ten dział

21.02.2005
22:47
smile
[8]

oskarm [ Future Combat System ]

Zielnik --> my już próbowaliśmy (3-4 razy?) i nigdy nam nie wychodziło bo problemem jest ilość pracy dla sędziego. Jeżeli mozesz poświęcić cały weekend na pracę sędziowską i tak co najmniej raz w miesiacu albo lepiej częściej to zapraszam od sędziowania. Ja chętnie zagram :-)

Do czasu aż ktoś nei napiszę jakiegoś fajnego programu, to taka bitwa nidby nei wyjdzie :-(

21.02.2005
23:23
smile
[9]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

ale numer - stalem sie hackerem ;-0 Zelnik dlaczego reprezentujesz Philipines ???;-)

22.02.2005
15:08
smile
[10]

Zelnik [ Centurion ]

mgk--->Że co reprezentuje?

22.02.2005
15:24
smile
[11]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Zelnik --> Popatrz w swój profil na CMHQ ;))

22.02.2005
16:02
[12]

Bombardier [ Konsul ]

Oskarm -> tak naprawdę jedynym problemem w WB jest liczenie strat. CM nie pomaga w transferze jednostek z jednej bitwy do drugiej, ale... Pokiego licha liczyć straty co do jednego czołgu i człowieka. Proponuję robić to tak: znane są wielkości sił obu stron do danej bitwy w punktach. Po bitwie sędzia patrzy na zrzut ekranu końcowego i od wyjściowej liczby odejmuje straty w punktach podane przez CM (ludzie, jeńcy, sprzęt), nie uwzględniając w bilansie flag. Gracz do nowej bitwy składa sobie grupę bojową o wielkości w punktach podanej przez sędziego i rozgrywka toczy się dalej. Żeby było realniej trzeba też nałożyć ograniczenia na dostępny sprzęt i inne jednostki, żeby w jednej bitwie nie było samych panter a w drugiej tylko piechoty. jak tylko wyrobię się w pracy (może czerwiec) to poprowadzę taką WB.

22.02.2005
16:06
[13]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Bombardier --> Cm podaje Ci tylko że zginęło 100 ludzi. I jak chcesz z tego wyciągnąć punkty ;)) ??

22.02.2005
16:31
smile
[14]

Zelnik [ Centurion ]

eeeee
to mnie nie bawi...
Jakim cudem mi sie kraj zmienił?
Niepamiętam żebym coś majstrował przy swoim profilu...

22.02.2005
16:46
smile
[15]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Zelnik --> Popatrz tutaj ;)

22.02.2005
18:03
[16]

oskarm [ Future Combat System ]

Bombardier --> Wiesz w podobny sposób rozliczane są bitwy w WB AK - ale mnie tamto własnie dlatego nie bawi, nie ma dbania o własne jednostki i klimatu.

Liczenie strat to tak naprawdę tylko 10-20% czasu sędziowanai, znacznie bardziej długotrwałe jest rozliczanie ruchów jednostek.

22.02.2005
19:15
smile
[17]

Zelnik [ Centurion ]

ha ha ha
Bardzo smieszne mgk:P




Trza zgłosić do moderatora że coś sie piepszy z zabespieczeniami profili:P
Zgadłeś hasło czy poprostu wlazłeś?

22.02.2005
19:38
[18]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Po prostu wlazlem i to przez przypadek - nie będę tu reklamowal jak - ale drugi raz wejść nie mogę :-))
Zostaniesz w barwach Filipin :-))

22.02.2005
20:29
[19]

graf_0 [ Nożownik ]

a ty mgk w barwach Urugwaju :)

22.02.2005
20:31
[20]

graf_0 [ Nożownik ]

Zielnik - podałaś link - o ten - https://cmhq.gry-online.pl/wb.php?PHPSESSID=dd1ba3a1e8d85ca88bacfbec27f5cf05
i on zawiera numer twojej sesji (z hasłem i informacją że jesteś zalogowany) więc jak mgk w niego wszedł to był zalogowany jako TY, a potem ja wszedłęm i byłem zalogowany jako MGK, z tym że ja sie wylogowałęm i ta sesja już nie działa, wiec nie ma więcej obaw

22.02.2005
20:41
[21]

jiser [ generał-major Zajcef ]

graf_0 ~~>
Sesja MGK z podanego przez Ciebie linku nadal działa :) Sprawdziłem i zmieniłem miasto ;p
Coś jest skopane z rejestracją ciasteczek :/

22.02.2005
22:25
[22]

Bombardier [ Konsul ]

Buczo -> Na ekranie kończącym bitwę mamy zakładkę POINTS,a na niej np. taką informację, że za straty zadane przeciwnikowi w rannych zyskalismy 87 punktów, czyli automatycznie nieprzyjaciel stracił 87 punktów. Jeżeli jego grupa bojowa była warta przed starciem np. 300 punktów, to po bitwie zostaje mu 213 punktów. I z siłami o takiej wartosci przechodzi do kolejnego starcia. Oczywiscie skład tych sił musi być tego samego rodzaju co na początku. Najlepiej zrobić to przy pomocy proporcji oraz dokładnej specyfikacji jednostek i sprzętu. Na przykład pierwotnie grupa bojowa była warta 2000pkt i składała się z 20% Panzer IV, 10% StuG, 10% SdKfz 251, 10% artyleria (sędzia może podać dokładnie, których spotterów można używać) i 50% piechota zmotoryzowana (% dotyczy punktów). W bitwie poniosła straty wysokości 600 pkt (suma punktów za Enemy casualties i prisoners taken zyskanych przez przeciwnika). Do kolejnej bitwy wchodzi więc grupa warta 1400 pkt, a proporcje opisujace skład pozostają bez zmian. W ten sposób sędzia ma naprawdę niewiele roboty i wszystko idzie bardzo sprawnie. Jeśli do tego zastosuje się system gry z komputerem jak w błyskawicznej WB Pejotla to mamy przepis na sukces. A gra z komputerem wcale nie musi być nudna, ja praktycznie gram tylko przeciw AI i nie narzekam. Tylko scenariusz musi być odpowiednio zrobiony. Przy odpowiednim układzie stref, flag i punktów z posiłkami komputer potrafi nawet dynamicznie atakować.

Oskarm -> Nie rozumiem, czemu przy takim systemie nie bedzie dbania o własne jednostki. Skład jednostki jest ścisle okreslony, zmniejsza się wraz ze stratami. gramy normalne scenariusze a nie durne QB za ileś tam punktów.

Ja w ten sposób rozgrywam minikampanie z kompem i jest bardzo fajnie. Jak tylko obronie doktorat (maj, czerwiec) to spróbuję coś w tym klimacie zorganizować.

22.02.2005
23:00
smile
[23]

Zelnik [ Centurion ]

Bombardier---> ale to już niebędzie takie realistyczne. Jeśli miałes 500 punktową armie a w niej np. 3 M36 i straciłeś dwa i coś jeszcze, pozostanie ci jakieś 300 i kupisz sobie za to w następnej bitwie 2 M36 to powiedz skąd armia wzieła tego jednego? Przecież został zniszczony i spalony przez niemiecki czołg...

A TERAZ ZWRACAM SIE DO PROGRAMISTÓW...
JEŻELI MOGLIBYŚCIE POŚWIĘCIĆ CZAS NA ZROBIENIE PROGRAMIKU DLA SĘDZIÓW W WB TO CAŁE CMHQ PL BYŁO BY PEWNIE ZOBOWIĄZANE GDYŻ TAKIE BITWY NIEKOŃCZYŁY BY SIE NA 3 TURZE...

22.02.2005
23:27
[24]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Zelnik ---> Mam wrażenie że tobie się wydaje że WB są ciekawe, ale powiem Ci że sędziowie odpadali również dlatego że nie byli w stanie zdyscyplinować graczy, a gdy tura trwa miesiąc a bitwa przeciaga się w nieskończoność to takie wypadki zdarzają się często.

23.02.2005
00:05
smile
[25]

Pejotl [ Senator ]

Buczo -> bo jedyne WB przynoszące niestresującą frajdę graczom to BWB. Tylko tam wąskim gardłem jest robienie scenariuszy dla graczy (plus sprawa strat i doboru jednostek do bitwy przez sedziego)

23.02.2005
08:11
[26]

Bombardier [ Konsul ]

Zelnik -> wcale nie jest takie nierealistyczne, bo przecież są uzupełnienia (właśnie przyszedł transport z nowym wozem) i oddziały remontowe (chłopaki przez noc przysiedli i doprowadzili 1 egzemplarz do stanu uzywalnosci korzystajac m. in. z części pochodzących z tych zniszczonych i spalonych).

23.02.2005
08:35
[27]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Pejotl --> Wąskim gardłem zarówno BWB jak i innych WB jest nieumiejętność wsród graczy operacyjnego myslenia, myslenia o tym co będzie w nastepnej bitwie skoro dziś straciłem 70% stanu wojsk. Dlatego jeśli już robić WB to bynajmniej nie może być nabór z łapanki na forum. Musi być selekcja kto się nadaje a kto nie, zarówno pod względem odpowiedniego doświadczenia jak i wiarygodności że mu się nie znudzi po 2 tygodniach.

23.02.2005
09:51
smile
[28]

klod____ [ Generaďż˝ ]

z moich doswiadczen jako organizatora WB

problemy:
1)scenariusze, potrzebny sztab scenariuszowy - zeby sie dobrze gralo potrzeba okolo 4-6 nowych map co ture plus przerobione mapy z tur poprzednich

2)praca nad mapa - widzace sie formacje - kto gdzie sie przemiescil i kogo widzi

3)pamietanie strat- jakie sa aktualne strany

4)zdarzenia ;)) i ich obsluga

ps. jiser pisal aplikacje ktora miala rozwiazac problem 2 i 3 ;) ciagle mam nadzieje ze dokonczymy......jakas WB

natomiast wogole nie bylo problemu z graczami - jak tos w mojej WB nie odpowiadal to ja wlaczalem AI ;) i sie dzialo ;)))

23.02.2005
10:07
[29]

-Stirlitz- [ Pretorianin ]

A propos aplikacji przydatnych do rozgrywania kampanii z udziałem wielu graczy, czy ktoś z tu obecnych ma jakieś doświadczenia związane z programem COCAT?

https://www.combatmission.com/CMMC/cmmcfront.htm

Poza tym można by zasięgnąć rady kogoś, kto najwyraźniej już bawi się w coś takiego.

https://www.combat-campaigns.com/cmaktfa/

23.02.2005
10:25
smile
[30]

Pejotl [ Senator ]

Stirlitz -> doświadczenia to my mamy. I to ciężkie doświadczenia :) Więc Polacy nie gęsi....

Buczo -> I owszem, ale taka jest rzeczywistość i nie ma się co na nią obrażać. Dlatego w WBW, którą zacząłem na planszy bitwy była tylko część oddziału jaki był na mapie strategicznej (żeby nie tracić od razu całego jak sobie gracz zaszaleje). Tylko przyjąłem i tak zbyt duże siły (batalion). Na podstawie tamtych doświadczeń IMHO scenariusze powinny być tworzone na 1-2 kompanie piechoty plus wsparcie. Za to wsparcie realne z "prawdziwą" artylerią. Zupełnie inaczej się wtedy gra!!!
Ale potrzebni są ludzie do tworzenia scenariuszy i liczenia strat - ja na tym poległem.


Czuję że coś wisi w powietrzu :). Jest sporo osób doświadczonych w prowadzeniu WB, więc może tym razem .... :-)

23.02.2005
10:28
[31]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A co z naszą bitwą pustynną ???? Tak pieknie sie rozwijala :-) blyskawiczne sukcesy i co dalej ???

23.02.2005
10:36
smile
[32]

stary [ ZiP ]

Dołączę swoje doświadczenie:
jedna z Wielkich Bitew, której prowadzenie przejąłem od Oskarma padła z tego powodu, że jedna ze stron nie była w stanie wyłonić głównodowodzącego, nastąpiło ogólne rozprężenie i walkower :(

Tak więc oprócz ciężkiej roli sędziego (ja chyba drugi raz nie podjąłbym się tego wyzwania, ale wspomagać mogę), problem może pojawiać się także i tu.

Moja propozycja na przyszłość: byłoby wskazane, aby gracze współpracujący ze sobą w ramach jednej armii znali się ze sobą z "reala", np. z integracji, np. aliantami grają uczestnicy integracji szczecińskiej, niemcami - śląskiej. Głównodowodzący musi być niekwestionowanym liderem, aby czasami turnąć i uspokoić zawczasu towarzystwo. I nie może być zmieniany w trakcie gry.

Powodzenia!

23.02.2005
11:24
[33]

jp2 [ Generaďż˝ ]

liczenie strat i ruch to oczywiscie kamien u szyi ,ktorego ciezar zalezy od ambicji sedziego
ale to tylko jeden z paru problemów.
trzba jeszcze testować scenariusze (a choćby i ustawienia qb), robic mapy operacyjne, prowadzic chocby szczatkową narracje.

wszystko to nic jesli ma to być kaleka ;] wersja WB z komputerem.

z ludźmi dochodzi jeszcze
koordynacja "kto z kim" (a mamy choćby niehotujacych), poganianie spoźnialskich,
rozpatrywanie skarg i wniosków zarówno tych którzy sa rozgoryczeni brakiem hiperrealizmu (a każdy ma inne wymagania), jak i tych którzy czują się pokrzywdzeni nierównymi walkami (sic!)

ale nawet to jest do zrobienia jesli, trzeba poświęcić raptem 3-4 wieczory na turę i uodpornić się na wujków dobra rada.
i dlatego jest szansa na reanimacje wqb. nocne bitwy w burzy piaskowej juz stoją w blokach, utknąłem własnie na rozpisce i testach.
niestety w tygodniu po robocie jestem nieżywy a w weekendy wqb ma konkurencje w postaci zwyklego życia lub niezwykłych kulek z farbą 8-)

23.02.2005
11:29
smile
[34]

jp2 [ Generaďż˝ ]

ERRATA do 3 akapitu:

ale nawet to jest do zrobienia, trzeba poświęcić raptem 3-4 wieczory na turę ....

23.02.2005
14:24
smile
[35]

Zelnik [ Centurion ]

Wszystko da sie zrobić...
Co do sędziów to wyłonić jakiś skład sędziowski i podzielić między nimi prace. Każdy sędzia zajmował by sie czymś innym i konsultował by to z innymi sędziami żeby wszystko było spójne...
A co do graczy to myśle że na CMHQ PL mamy solidnych graczy na tyle żeby takie coś zorganizować. Jeśli by był liczny skład sędziowski to poprostu wszystko by szło szybciej... Chyba nawet dużo szybciej...

23.02.2005
16:10
[36]

Amizaurus [ Centurion ]

Fajnie byłoby gdyby CMx2 miała jakieś wsparcie do tego typu bitew... Choćby możliwość exportu sił po bitwie i importu ich do innej bitwy jako startowe... Może zasugerować ?

23.02.2005
16:41
[37]

Bombardier [ Konsul ]

Organizując WB można też sięgnąć po doświadczenia innych. Pod ponizszym linkiem mozecie zobaczyć jak to się robi zagranicą. Tam jakoś WB wychodzą. I to nie jedna!!!

23.02.2005
16:49
smile
[38]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->Zelnik
muszę Cię uprzedzić, że pomysły "zorganizujmy się i zróbcie" wogóle nie rokują.

->Pejotl
coś wisi w powietrzu
pewnie defetyści z linku ;P

23.02.2005
17:52
smile
[39]

oskarm [ Future Combat System ]

Na pierwszego sędziego proponuję Zielnika ... skoro to takie wszystko proste :->

23.02.2005
18:02
smile
[40]

Zelnik [ Centurion ]

hehe
ja tylko proponuje WB...
nigdy niegrałem tego rodzaju bitwy wiec próbuje przekonać doświadczonych w bojach graczy że może bysmy coś takiego zrobili...


Sędzia byłby ze mnie marny...:)
Ale chętnie bym sobie w to zagrał, nawet jako sedzia mógłbym sie sprawdzić jeżeli niemiał bym jakiegoś trudnego zadania:)

23.02.2005
18:06
[41]

oskarm [ Future Combat System ]

Zielnik --> w tym problem, każdy by zagrał a nikt by nie sędziował :-(

23.02.2005
21:32
smile
[42]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Zelnik ~~>
"A TERAZ ZWRACAM SIE DO PROGRAMISTÓW...
JEŻELI MOGLIBYŚCIE POŚWIĘCIĆ CZAS NA ZROBIENIE PROGRAMIKU DLA SĘDZIÓW W WB TO CAŁE CMHQ PL BYŁO BY PEWNIE ZOBOWIĄZANE GDYŻ TAKIE BITWY NIEKOŃCZYŁY BY SIE NA 3 TURZE...
"
A weźże się człowieku do roboty i sam też się zabierz za pisanie kodu, nie jest to wcale takie nieosiągalne. Podręcznik mogę Ci zorganizować od zaraz.

Co do nawoływania "zorganizujmy się i zróbcie" to nie dalej, jak przed ostatnimi wakacjami, została w ten sposób powołana do życia wielka bitwa o Bastogne. Ale rezultaty były marne, bo całość nie była przed uruchomieniem ani przygotowana ani nawet obmyślana.
Jeżeli nie masz talentu do sędziowania, to możesz wziąć się do roboty organizatorskiej.

klod ~~>
Fajnie, że ktoś pamięta :)
Cały czas piszę 'to coś', lecz niestety mam skandalicznie mało czasu na pracowanie nad nim :/ mimo że cały projekt jest dalece obmyślony i opracowany. Ostatnio nie mam nawet czasu odpowiadać na pliki lub czytać Forum :(
Ale jest nadzieja - mam obgadane z Llordusem, że z końcem marca - początkiem kwietnia, kiedy obaj (mam nadzieję) będziemy mieć mniej problemów na głowach, zabierzemy się z kopyta za spisanie kodu - jeżeli to się uda zrobić, całość już pójdzie z górki.

23.02.2005
22:52
smile
[43]

Zelnik [ Centurion ]

jiser--->Czemu by nie... Jeżeli będe miał pewność że gracze przystaną na WB to chętnie wezmę udział w organizowaniu tego przedsięwzięcia. A co do programowania to wogóle niepotrafie tego robić więc chciałem tylko poprosić o pomoc innych którzy sie na tym znają. Wszystko...

24.02.2005
01:57
smile
[44]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Zelnik ~~>
Nie ma takiego człowieka, który by się urodził z umiejętnością programowania, pozostaje tylko nauka. I nawet ci, którzy mogą się nazywać programistami pełną gębą (a ja się do nich zaliczać nie śmiem), z każdym projektem muszą się czegoś uczyć - więc jest to nie do uniknięcia.

Możesz mieć pewność, że na CMHQ, a nawet poza nim, gracze się zawsze znajdą. Problemem może być na ile będą solidni i zdatni do kontrolowania, ale tego nikt jeszcze dokładnie nie badał :) Były tylko przykłady, że czasem z niektórymi nie wychodziło.

I nie krzyw się na moje słowa :) Dwa razy zawołałeś "weźcie się i coś zróbcie", a z tego nic dobrego nie wychodzi. Taki był właśnie początek bitwy o Bastogne, i szybki jej koniec. W razie czego - służę linkami:
https://www.gry-online.pl/cm/cm_s043.asp?ID=2520292
https://www.gry-online.pl/cm/cm_s043.asp?ID=2529777
https://www.gry-online.pl/cm/cm_s043.asp?ID=2539365
https://www.gry-online.pl/cm/cm_s043.asp?ID=2555436
Szczególnie polecam pierwszy link, to tam właśnie było "weźcie coś zróbcie" :) Po prostu trza się uczyć na cudzych błędach :] Powodzenia :)

24.02.2005
07:27
smile
[45]

klod____ [ Generaďż˝ ]

jiserze >> czekam na twoja aplikacje bo bardzo chce dokonczyc swoja WB, ktora nieskromnie uwazam za najciekawsza ;))) do tej pory

24.02.2005
08:35
smile
[46]

Pejotl [ Senator ]

jp2 -> mówiłem tylko że się nie uda :) a może chcesz mi powiedzieć że się udało? :)

24.02.2005
09:44
smile
[47]

jp2 [ Generaďż˝ ]

oczywiscie że się udało.
plan minimum wynosił 3 tury i tyle sie odbyło bez specjalnych opóźnień.

24.02.2005
14:31
smile
[48]

jiser [ generał-major Zajcef ]

klod ~~>
Będę pamiętał :]
A mogę zapytać jak z fazą końcową projektu Strategos ? Kibicuję gorąco temu projektowi, ale od 4 miesięcy jest cisza, a już miał przechodzić do fazy testów.

24.02.2005
15:45
smile
[49]

klod____ [ Generaďż˝ ]

Tadek zmienil prace co zmusilo nas do paromiesiecznej przerwy, drugi programista tez sie wylamal - slowem zespol mi sie rozpadl ;) Ale udala mi sie chyba REAKTYWACJA prac tzn od przyszlej soboty zaczynamy prace. Najwiekszym problemem jeet brak sily fachowej-programistycznej. Scenariusz, grafika sa juz zakonczone od dawna. Nie chce podawac terminow - ale nie zrezygnuje ;)

24.02.2005
16:46
smile
[50]

jiser [ generał-major Zajcef ]

klod ~~>
Miło słyszeć, że się nie poddajesz :)

Aha, już wiem co miałem jeszcze dodać. Ponad pół roku temu zgłaszałem Ci możliwość podzielenia się z Tobą chorałami gregoriańskimi jako fragment soundwork-ów do gry. W razie czego, mówię, że nadal o tym pamiętam, mam i mogę dostarczyć przez FTP (mogę postawić serwer).

24.02.2005
17:39
[51]

klod____ [ Generaďż˝ ]

muzyke mamy juz gotowa - ale dzieki za pamiec ;)

25.02.2005
11:39
[52]

Misiek000 [ Chor��y ]

Zelnik chciał żeby zorganizować jakąś bitwę. Ja mam na jedną pomysł. Chodzi mi tutaj o lądowanie aliantów w Normandii, a konkretnie w rejonie plaży Utah. Wszystkie bitwy rozgrywały by się na tworzonych przezemnie scenariuszach. Mam na razie pomysł na trzy pierwsze tury. W pierwszej z nich byłoby lądowanie spadów. Za pomocą rzutu kostką ustaliłbym czy lądowanie się powiodło. Jeśli się powiedzie to spadów będzie trzeba doprowadzić do punktów lądowania i zająć lądowiska dla szybowców. W drugiej turze bedzie trzeba zniszczyć niemieckie baterie artyleri, a tzrecia to desant na plaże. Kasżdy miałby pod dowódctwem batalion, ale w bitwie mógłby używać max 3 kompanie.
Do niedzieli chciałbym, aby było 6 dowódców amerykańskich spadów i 4 niemieckich dowódców. Może się zdarzyć tak że dowódca osi będzie musiał rozegrać 2 bitwy. Najlepiej gdyby gracze byli tcp, chociaż PBEM też mogą być.

25.02.2005
13:13
smile
[53]

Zelnik [ Centurion ]

Spoko, ja sie na to pisze...

A będziesz sędziował?

25.02.2005
14:29
[54]

Misiek000 [ Chor��y ]

Będę sędzią, twórcą scenariuszy i zastępcą nie obecnych:)
Zelnik dopisz się do listy
amerykanie
507 batalion z 82 - (pbem/tcp adres mailowy)
505 batalion z 82 -
508 batalion z 82 -
502 batalion ze 101-
506 batalion ze 101-
501 batalion ze 101
niemcy
Sztab 91 dywizji - oprócz walki będzie także wydawał rozkazy niemieckim dowódcom batalionów
(Sztab dywizji powietrznodesantowych aliantów wyląduje dopiero w drugiej turze do tego czasu dowódcy batalionów muszą sobie radzić sami)
739 batalion z 709 -
739 batalion z 709 -
1057 batalion z 91 -
6 batalion FJ -
Na razie nie publikuję mapy gdyż alianccy dowódcy batalionów nie będą widzieć nic poza otaczającymi ich hexami. Mapę przyślę tylko sztabom niemieckim

25.02.2005
14:37
[55]

graf_0 [ Nożownik ]

ale fajowo

amerykanie
507 batalion z 82 - (pbem/tcp adres mailowy)
505 batalion z 82 -
508 batalion z 82 - graf_zero<-cmhq bądź graf_0 <- gol
502 batalion ze 101-
506 batalion ze 101-
501 batalion ze 101
niemcy
Sztab 91 dywizji -
739 batalion z 709 -
739 batalion z 709 -
1057 batalion z 91 -
6 batalion FJ -

25.02.2005
14:59
smile
[56]

Zelnik [ Centurion ]

Misiek000 ---> Chciałbym poprowadzić batalion zykłych Heer. Nielubie grać SS. Także jezeli wybiore sobie zły batalion( bo niejest opisane który to który) to zmień mnie na batalion Heer. Za dowodzenie całą WB sie niezabieram:)

amerykanie
507 batalion z 82 - (pbem/tcp adres mailowy)
505 batalion z 82 -
508 batalion z 82 - graf_zero<-cmhq bądź graf_0 <- gol
502 batalion ze 101-
506 batalion ze 101-
501 batalion ze 101
niemcy
Sztab 91 dywizji -
739 batalion z 709 - Zelnik; mail: [email protected] TCP/IP
1057 batalion z 91 -
6 batalion FJ -

25.02.2005
17:02
smile
[57]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Misiek ~~>
Załóż nowy wątek a będziesz miał graczy w 5 minut. Tu Cię prawie nikt nie zauważy.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.