GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Programowanie

20.02.2005
16:13
smile
[1]

lord Viashino [ Legionista ]

Programowanie

Witam wszystkich chciałbym sie zapytac w jakim programie mozna progamować grafike?? Tzn dokładniej chodzi mi o stworzenie jakiejś małęj gierki (zawsze trzeba od czegoś zacząć:). Czy można to robic w C++, albo np: Turbo pascal?? Odpisujcie jak najszybciej plz:)

20.02.2005
16:15
[2]

eMMeS [ Emotion of Heart-Love To Rock ]

Mozna nawet w Javie.

Na początek radziłbym od niej zacząc.
Potem Turbo Pascal, a na koniec C i modyfikacje jego:)

20.02.2005
16:16
smile
[3]

kamil_kriss [ Konsul ]

W Pascalu grafiki nie dodasz... ;/ C++ jest bardziej zaawansowane i w tym robi się nawet nowe gry.... jak zrobisz coś w stylu DOOma 3 lub HL2 (grafika etc.) to daj mi znać! ;D

20.02.2005
16:20
smile
[4]

lord Viashino [ Legionista ]

To jest nie możliwe hehe

20.02.2005
16:21
[5]

Esqualante [ Jyhad Baghadyr ]

lord Viashino >>>>>

https://nehe.gamedev.net/

kurs OpenGL w c++

jak chcesz się bawić, to możesz kombinować z Borlandem C++, on ma własne sterowniki grafiki, ale tak naprawdę to jest IMHO artefakt i można się tym co najwyżej pobawić :), żadnej przyszłości ani nic poważnego z tego nie wyjdzie...

20.02.2005
17:01
[6]

kastore [ Troll Slayer ]

kamil_kriss [ Pretorianin ]

W Pascalu grafiki nie dodasz... ;/ C++ jest bardziej zaawansowane

Stary no aleś przyładował, nawet nie wiem czy sie śmiać czy płakać nad Twoim stanem wiedzy o programowaniu. Najpierw poznaj temat i sie wypowiadaj a nie wal takich herezji.

C++ jest co najwyżej bardziej rozpowszechnione wśród zawodowych programistów a dzieje sie to tak ponieważ powstała cała masa kompilatorów C na inne platformy sprzętowe. Przez to nie trzeba programować dla PCta, tylko można od razu pisać systemy grafiki na procesory graficzne. C wcale nie jest bardziej zaawansowane. Wymaga natomiast bardziej zaawansowanego programisty aby tworzyć poważniejsze rzeczy , nie tylko bazy danych na zasadzie obsługi biblioteki. Pascal natomiast jest doskonałym językiem na początek nauki programowania strukturalnego. Ktoś z dobrą znajomością angielskiego lepiej się w nim znajdzie niż w C.

20.02.2005
17:06
smile
[7]

reds23 [ redsov ]

"progamować grafike" hmm..... :C

20.02.2005
17:34
[8]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

reds23 -> co to za mina ? a myslisz ze jak to sie robi ? sklada w kartonik bmp narysowane w paint ?

20.02.2005
20:17
[9]

kastore [ Troll Slayer ]

No można to robić na różne sposoby.
np. z wykorzystaniem gotowych programów lub silnków graficznych (DirectX, 3DMax)
lub napisać własny silnik czy system graficzny generujący grafike.
Lub pomęczyć się sa pomocą Painta , a co nie da sie ??

20.02.2005
21:30
smile
[10]

Kubol [ Pretorianin ]

kastore-->
np. z wykorzystaniem gotowych programów lub silnków graficznych (DirectX, 3DMax)
DirectX to ani program graficzny, ani silnik. Strzelaj dalej ...
Smiejesz sie z innych a sam nie wiesz o czym piszesz ...

20.02.2005
21:42
[11]

kastore [ Troll Slayer ]

A co to jest w takim układzie ??
Przecież to nic innego jak zestaw gotowych instrukcji do bezpośredniego programowania sprzętu w środowisku windowsa.
Innymi słowami : silnik :)

20.02.2005
21:51
[12]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

kastore --> DirectX to nie jest zaden silnik :]

definicja troche stara ale zawiera najwazniejsze informacje ktore sa caly czas aktualne:

Czym jest DirectX ?

Przed wypuszczeniem Windows 95, większość gier było publikowanych pod system DOS, używając zazwyczaj DOS4GW aby osiągnąć dostęp do chronionego 32 bitowego trybu. Windows 95 zdawał się sygnalizować koniec platformy DOS. Programiści zaczęli się zastanawiać jak optymalnie pisać gry, które działałyby pod Windows 95 - gry uruchamiające się w trybie pełnoekranowym i "wyciskające" sprzęt do maksimum. Odpowiedzią na ten problem był wydany przez Microsoft pakiet rozwoju oprogramowania (SDK) nazywany DirectX. Pierwsze wersje DirectX były straszne, były skąpo udokumentowane i zawierały liczne niedoskonałości. Niejeden programista powyrywał sobie włosy z tegoż powodu. DirectX 3 był prawdopodobnie pierwszym poważnym wydaniem Microsoftu, który zaczął posuwać go w przyszłość jako API do programowania gier. Będąc największą firmą komputerową na naszej planecie oraz największym projektantem sytemów operacyjnych, które były używane przez 90% użytkowników, Microsoft osiągnął swój cel. Sprzedawcy sprzętu komputerowego uświadomili sobie, że zgodnie z rozsądkiem trzeba podążać za Microsoftem. Prawie każdy zaczął produkować sterowniki DirectX dla swojego sprzętu. Najbardziej korzystne było to dla projektantów gier komputerowych, którzy z wejściem DirectX na rynek mogli zrobić wielki krok w dziedzinie programowania gier i programów multimedialnych. Obecną wersją jest DirectX 7. Wiele udoskonaleń zostało zrobionych na bazie oryginalnego DirectX. Zmieniona została dokumentacja, ale wcale nie wiele w stosunku do pierwowzorów. Niektóre sekcje o API zostały usunięte i udoskonalone. Niektóre zaś zostały usunięte całkowicie. Jednym z podstawowych celów DirectX jest dostarczenie łatwego odstępu do różnych własności urządzeń sprzętu komputerowego. Na przykład, Direct3D dostarcza "standardowego" interfejsu programowania, który może być użyty w celu osiągnięcia dostępu do poszczególnych cech akceleracji grafiki, zaimplementowanych prawie we wszystkich kartach 3D, które posiadają swoje sterowniki Direct3D. W teori ma to oznaczać to, że jedna aplikacja może być uruchamiana na różnych konfiguracjach sprzętowych. W praktyce nie jest jednak takie proste. Jednym z takich powodów jest to, że sprzęt (jak np. akcelerator 3D) wspiera normalnie tylko podzbiór cech dostępnych w DirectX. Sprzęt może nie posiadać pewnych cech, dlatego musimy zbadać możliwość naszego sprzętu, aby dowiedzieć się jakie cechy ma zaimplementowany nasz sprzęt (akcelerator). DirectX został pierwotnie zaprojektowany z myślą o pisaniu gier, ale z powodzeniem może być użyty do innego rodzaju aplikacji (encyklopedie multimedialne itp.)

20.02.2005
21:58
[13]

kastore [ Troll Slayer ]

Dobra , widze że mnie macie, to nie silnik jak go nazwałem, ale interfejs.
Ale sens moje odpowiedzi o metodach tworzenia gier został zachowany

....
Jednym z podstawowych celów DirectX jest dostarczenie łatwego odstępu do różnych własności urządzeń sprzętu komputerowego
...
DirectX został pierwotnie zaprojektowany z myślą o pisaniu gier, ale z powodzeniem może być użyty do innego rodzaju aplikacji (encyklopedie multimedialne itp.)
...

20.02.2005
22:57
smile
[14]

lord Viashino [ Legionista ]

Ej mam pytanie i potrzebna mi szybka odpowiedź gdzie mogę ściągnąć VISUAL C++ 6.O ?? PLZ ODPOWIIADAJCIE JAK WIECIE

20.02.2005
23:00
[15]

kastore [ Troll Slayer ]

Use Google Luke :)

a na serio, to Google też, ale i IMesh, Kazaa, Donkey, DC i pare innych do ściągania czegokolwiek.
Podejrzewam że nigdzie nie bedzie pełnej wersjii.
Kiedyś pamiętam była do kupienia z jakąś gazetą , nawet z licencją na sprzedaż programów.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.