GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Hearts of Iron II dla zielonych

18.02.2005
09:50
[1]

CATAN [ Pretorianin ]

Hearts of Iron II dla zielonych

Wiaym! I oto stało sie, i wczoraj listonosz zaszczycając mnie swą wizytą wręczył mi oryginał Hearts of Iron II. Obecnie przekopuję się przez instrukcję, co nie przeszkodziło mi zacząć Niemcami :). Baaardzo wkurza mnie instrukcja: taka wielka ksiega, a taki drobny druczek, i texty w stylu: no dowódcy to wpływają na różne rzeczy, a jakie to odsyłamy do pliku pdf. To po co ta instrukcja? Ale i tak gierka mnie strasznie wciąga... Mam pytania:
1. Czy opłaca się na początku zmienić skład rządu żeby mieć premie konstrukcyjne, a potem tak zmienić, żeby w akcji były premie np do ataku?
2. Tak mi sie zdaje, czy technologie są poważnie zubopżałe w stosunku do jedynki? Tam były tego całe strony, a tu tak jakby bardziej grywalniej al mniej projektów, nie?
3. Nie rozumiem do końca współczynników modyfikacji": czy +10 do wykrywania okr podw oznacza lepiej dla okrętów podwodnych, czy zawsze współczynnik in + jest dodatni, czy pomimomo znaku 9+ wpływa jakby ujemnie (np +10 zwiększa wykrywalność okrętu). Może lepiej na produkcji- czy +10% zwiększa czas produkcji (w końcu +), czy zmniejsza? W instrukcji nie znalazłem na razie rozwiązania...

18.02.2005
12:25
[2]

CATAN [ Pretorianin ]

hmm czyżby nikt w to nie grał? Albo nikomu się nie chce pisać?

18.02.2005
22:26
[3]

CocaineSilkk [ Konsul ]


Jesli chodzi o pkt.2 to nic nie zostalo zubozone, poprostu troche ten aspekt zmienili:) Teraz wybierasz technologie docelowa a wszystkie technologie pomniejsze ktore sa do niej potrzebne wynajdywane sa automatycznie - wystarczy "wejsc" w ekran aktualnie wynajdowanego stuffu a zobaczysz tam aktualny stan opracowania wszystkich mniejszych technologii - to uklon w strone graczy ktorzy podobno nie byli w stanie ogarnac tych wszystkich wynalazkow w HoI :) Jesli o mnie chodzi to do tamtego systemu nie mam zastrzezen ale nowy mimo poczatkowych obaw (tez balem sie ze zbytnio zubozyli) okazalo sie ze jest znacznie wygodniejszy i realistyczniejszy niz poprzedni.

21.02.2005
08:57
[4]

CATAN [ Pretorianin ]

Witam!

Hearts of Iron II rządzi i wymiata. każdy lubujący się w strategiach musi mieć tę gierkę! Instrukcja spoko chociaż ten drobny druczek....
Wczoraj siedziałem do 1, ale się wkurzyłem, bo mi komp wyszedł z gry a wyłączyłem autosave, ale to nic, dzisiaj zacznę znowu:)
Mam pytanie: czy brygada artylerii wpływa ujemnie na prędkość np piechoty zmotoryzowanej? Zwykła piechota jest taka wolna że szok! Ponadto: W instrukcji zauważyłem dywizję zmechanizowaną (angielską), kiedy mogą taką zrobić niemcy? (co trzeba wynaleźć) i jakie ma charakterystyki w porównaniu do piechoty wz 39'. Niestety grając roboczo na rozpoznanie systemu gry nie uważałem, i mam kiepski przemysł (nie rozbudowywałem fabryk), po krótkiej kampani przeciw Polsce (w roku 1938 zaatakowała mnie po zajęciu Czech-szok!) niefortunnie połakomiłem się na Łotwę i ruscy mnie zaatakowali, nie jestem na to redi, więc zacznę od zera... Aha-czy opłacało się wam budować Bissmarcka i Tirpizza? Zajmują dużo PP i to przez dwa lata!!
Nie zdążyłem użyć moich dzielnych u-bootów, czy ktoś może mi powiedzieć czy opłaca się w nie inwestować i jak się sprawdzają w praniu? mam oprócz flotylli podstawowej (4dywizjony kiepskie), dwie floty po sześć type XXI :)))

21.02.2005
12:42
[5]

CATAN [ Pretorianin ]

Cocaine===> fakt, jest prościej ale jak miodniej!! Ale najbardziej podobają mi się autentyczne nazwiska dowódców!! No i nazwy zgrupowań... W 1938 miałem dywizję pancerną SS-Totenkompf

21.02.2005
12:58
[6]

kapciu [ Chor��y ]

Catan, popatrz sobie na liste wątków. Poczytaj kilka z nich.

Wiesz już gdzie jesteś. Wśród jakich ludzi. Owszem, znajdzie sie kilku, lubiących gry Paradoxu. Niewielu.
Co do twoich pytań - sam jeszcze nie miałem przyjemności z HoI2.
Jak narazie zapradzam na forum poświęcone m.in Hearts of Iron: https://eufi.org/index.php

22.02.2005
08:38
[7]

CocaineSilkk [ Konsul ]


CATAN --> tez tak uwazam, prosciej ale miodniej i bardziej realistycznie:)
Co do wywalania do windowsa - tez mi sie to zdarza w pozniejszych okresach wojny ale niezbyt czesto wiec zbytnio nie przeszkadza - musisz tylko pamietac o robieniu save:)

Piechota zmechanizowana jest w zakladce INFANTRY pod MECHANIZED:) Wystarczy ze spojrzysz na wykresie technologii z czym jest polaczona strzalkami i juz wiesz co wynalezc :) Jesli chodzi o jej parametry to uwierz mi ze sa bardzo wysokie i nawet "gola" (bez dodatkowych brygad) jest potezna bronia. Co do zwyklej piechoty to buduje ja tylko z brygadami artylerii:)

A Bismarcka i Tirpitza nie budowalem bo uwazam ze nie ma to sensu - angole maja taka ilosc ciezkich okretow ze Kriegsmarine nie ma najmniejszych szans w bezposrednim starciu, szczegolnie ze pozniej pojawiaja sie takze pancerniki USA. Teoretycznie mozesz wybudowac cala mase okretow klasy Bismarck lub ciezszych ale zuzyjesz na to mnostwo srodkow (i czasu) ktore przydalyby sie na wystawienie nowych dywizji ladowych, bardziej niemcom potrzebnych.
Ja inwazji na Wlk. Brytanie dokonalem 40toma transportowcami bez eskorty - co prawda zostaly one przechwycone i zatopione przez aliantow ale na szczescie juz po wyladowaniu desantu wiec straty duzej nie bylo:) Grajac Niemcami wogole floty ani nie rozwijam ani nie powiekszam - wszystko laduje w armie ladowa:)

Nowych fabryk takze nie buduje, Rzesza ma wystarczajaco potezny przemysl a jego mozliwosci rosna w miare podbojow poniewaz do puli IC dochodzi 20% przemyslu podbitych terenow. Dobrze tez nie podbijac Austrii i Czech tylko je anektowac tak aby zostaly uznane za Twoje prowincje narodowe dzieki czemu dorzuca swoich mieszkancow do puli MANPOWER - z terytoriow zdobytych walka ludzi werbowac nie mozna.

22.02.2005
08:39
[8]

CocaineSilkk [ Konsul ]


PS. O HoI 2 rzeczywiscie najlepiej pisac w cyklicznym watku o grach Paradoxu - Europie Universalis i reszcie:)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.