gris [ Generaďż˝ ]
Anti Aliasing i takie tam
Mam kilka pytan
Co daje w grach (opcje grafiki) :
1.Anisotropic Filtering? - jakie zmiany wywołuje?
2. Vertical Sync? - co daje i co to jest?
3. Trilinear Optimization?
gris [ Generaďż˝ ]
up
Seboos [ BIKE-INEEDMIQ-CLIMB ]
1 - wyostrza tekstury biegnace w glab sceny
2 - synchronizuje odswierzanie z odswierzaniem monitora
3 - ? a nie filtrowanie ? ;p
CHESTER80 [ no legend ]
hmm, nie jestem expertem w tej dziedzinie, ale postaram się jakoś ci to wytłumaczyć, tak jak ja to rozumiem.
Więc tak. W grach mamy przeważnie 3 rodzaje filtrowania:
-Billinear (najprostsze, zalecane dla słabszych komputerów)
-Trilinear (dokładniejsze)
-Anizotropic (full wypas, dobre dla potężnych kompów)
To najlepsze filtrowanie (nazywane w skrócie Anizo), podzielone jest na różne stopnie, chyba jest to: x2 x4 x8 x16 ale mogę się mylić. Oczywiście im wyżej tym lepiej. A generalnie, w tym całym filtrowaniu chodzi o jakość (szczegółowość) wyświetlanej grafiki w grach, a szczególnie o dalszy plan. Ciężko to wytłumaczyć na szybko, ale naprzykład jak grasz w NFSU2 i masz zwykłe filtrowanie, to ulicę masz najlepszą graficznie tylko przy autku, a dalszy plan jest lekko rozmazany, niedokładny. Jeżeli w tej samej grze ustawisz sobie filtrowanie Anizo x16, to będziesz widział idealną ulicę za i przed autkiem. Albo naprzykład w grze "Chronicles Of Riddick". Tam akurat można sobie potestować filtrowanie na bieżąco podczas gry i najlepiej widaź różnicę. Wystarczy spojrzeć na podłogę i ściany wokół postaci. Jak masz zwykłe filtrowanie, to ściana i podłoga jest wyraźna tylko w pobliżu Riddicka, a dalej jest rozmazana. Oczywiście komputer wtedy musi mniej obliczać i gra chodzi lepiej, szybciej. Jak ustawisz najlepsze filtrowanie (Anizo) to wtedy komputer się męczy i fps spada, ale podziwiasz dokładną podłogę i ściany. Mam nadzieję że jakoś ci przybliżyłem filtrowanie. Oczywiście trzeba mieć mocny sprzęt żeby używać Anizo.
milys [ spamer ]
chester --> a chronicle o\f riddick juz mozna kupic u nas. bo bym sobie ta gre sprawil :>???
Plantator [ spamer ]
Bilinear Texture Filtering - jest to technika, która powoduje, że tekstura staje się bardziej realistyczna poprzez uśrednienie kolorów sąsiadujących pikseli. Poprawia wygląd powierzchni tekstury poprzez uwzględnienie wartości 4 sąsiednich tekseli w celu ustalenia wartości wyświetlanych pikseli. Gdy oglądamy taką tekstutę z bliska, wydaje się być wygładzona.
Trilinear Texture Filtering - jest to technika bardziej złożona w stosunku do Bilinear Texture Filtering oferująca znaczną poprawę wyświetlanego obrazu.
Anisotrophic Texture Filtering - metada polega na uśrednieniu większej ilości tekseli niż 4. \teksele dobiera się w zależności od kąta nachylenia wielokąta. Metoda jest bardziej złożona od poprzednich, ale daje najlepsze rezultaty wizualne.
faloxx [ Konsul ]
Chester --> z tego co piszesz wynika iż lepiej dac wyższe Anizo niz antialiasing ??? A co bardziej obciaza kompa Anizo czy AA ???
Plantator [ spamer ]
faloxx ---> antialiasing jest techniką wygładzania krawędzi poprzez nadawanie pikselom znajdującym się blisko krawędzi pośrednich kolorów i nie jest to to samo co Anizo
faloxx [ Konsul ]
Plantator --> wiem co to AA i na czym polega - a po wykladzie chestera wiem tez co to anizo :) Ale chodzi mi o to co bedzie bardziej poprawialo wygląd gry oraz co bedzie bardziej obciazac kompa ?? Konkretnie mi chodzi o gry CM oraz Ił-2 :)
faloxx [ Konsul ]
Tylko nie mow mi że oba na maxa ;) bo to oczywiste ale jak ktoś chce wybrac pomiedzy wydajnością a jakością to co lepiej dac ??
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Odnośnie filtrowania - mam jeszcze swoje zestawienie z HL2, link do screena na dole.
A co się bardziej przyda, to trzeba samemu zdecydować.
IMHO AA to tylko taki upiększacz, może poprawić komfort gry, ale za to anizro pozwoli w niektórych grch dostrzec więcej szczegółów niż zwykle, dzięki nie rozmazywaniu się tekstury pod pewnym kątem.