GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

BG2(9)

21.03.2002
19:33
[1]

Belt [ 210 backstab damage ]

BG2(9)

Czy Aerie może używac Crom Fayer??

21.03.2002
19:39
[2]

Loczek [ Senator ]

raczej nie (ale nie jestem pewien)

21.03.2002
19:42
[3]

Belt [ 210 backstab damage ]

No właśnie też nie jestem tego pewien. Na "pewnej stronie" (link u dołu) pisało, że może.

21.03.2002
19:47
[4]

Valencis [ Transmuter ]

A ja się zdziwię, jeśli się okaże, że nie może. Jako kapłan może korzystać ze wszystkich broni obuchowych, ewentualnie musi założyć jakiś pas, żeby spełniać minimum siły do używania pewnych oręży. Po przemianie Tensera z Crom Fayerem może pewnie całkiem nieźle młócić.

21.03.2002
19:48
[5]

Belt [ 210 backstab damage ]

Bo cały problem polega na tym, ze w posługiwaniu się bronia do młota bojowego można jej dac gwiazdke, ale np. Młotem Gromów nie może sie posługiwac

21.03.2002
19:49
[6]

Valencis [ Transmuter ]

A poza tym ... dość szybko powstała ta część dziewiąta.

21.03.2002
19:50
[7]

Lobo_17 [ Pretorianin ]

nie wiem jak z jej ograniczeniami klasowymi skoro jest mag/kaplan ale raczej moze ze wzgledu na kaplana(chociaz mag nie moze :D)

21.03.2002
19:56
[8]

Valencis [ Transmuter ]

Aerie może, bo właśnie sprawdziłem, że może, używać i Crom Fayera i Młota Gromów, przy czym jesłi chodzi o Młot Gromów, to minimalna siła wymagana do władania tą bronią wynosi 18, tak więc przy jej normalnej sile jest zaznaczony na czerwono, ale gdy w jednej ręce trzyma Croma, to nie ma już nic przeciw temu, żeby do drugiej wzięła Młot Gromów, z wyjątkiem faktu, że nie można mieć obu młotów jednocześnie.

21.03.2002
20:03
[9]

Valencis [ Transmuter ]

A ja mam inne pytanie. Dlaczego przedmioty zapewniające "Ochronę przed złem" nie sprawiają, że jesteśmy bezpieczni od potworów przyzywanych przez "Bramę"?

21.03.2002
20:05
[10]

Belt [ 210 backstab damage ]

Valencis--dzięki własnie też to odkryłem. No właśnie mam to samo pytanie, dlaczego przy wzywaniu demonów Ochrona przed złem nic nie daje??

21.03.2002
20:16
[11]

Valencis [ Transmuter ]

Mam jeszcze inną wątpliwość. Chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie o zastosowaniu takich posunięć ... czy stosując je można nadal uważać grę za uczciwą? Mam na myśli m. in. 1. Używanie duplikatu do rzucania czarow ze zwojów. 2. Używanie kamienia loum podnoszącego kondycje do natychmiastowego uzdrawiania się w czasie walki. 3. Mnożenie w nieskonczoność zasobności w złoto korzystając z tego, że pewne sklepy (w pewnych sytuacjach, np. kapłanka sahauginów) płacą za przedmiot więcej, niż później za niego chcą. 4. Skorzystanie z Shadowkeepera aby przywrócić dwuklasowym NPC jednoklasowość i takimi ich rozwijać. 5. Wielokrotne korzystanie z przedmiotów, które można użyć tylko raz dziennie wykorzystując fakt, że torba przechowywania przywraca im moc. Zdaję sobie sprawę, ze wymieniłem tu oszustwa różnej rangi. Ustosunkujcie sie do tego osobno. Generalnie rzecz biorąc czasem trudno mi się powstrzymać, żeby nie pójść na łatwiznę, z tym kamieniem loum, to żadne walki w Tronie Bhaala nie są trudne.

21.03.2002
20:19
[12]

Valencis [ Transmuter ]

Jak znacie jeszcze jakieś nadużycia, to wymieniajcie. Chcę mieć całą listę. Wiem jeszcze o tym hełmie na Wzgórzach Wichrowych Włóczni, ale nic więcej mi się nie przypomina.

21.03.2002
20:21
[13]

Valencis [ Transmuter ]

I z innej beczki ... czemu w "Łańcuch czarów", nawet w Tronie Bhaala, nie można wpleść zaklęć dziewiątego poziomu? Czy to jest bug, czy to ma jakiś głębszy sens?

21.03.2002
20:44
[14]

Lobo_17 [ Pretorianin ]

Valencis to co wymieniles to bugi wiec ich uzywanie nie jest "legalne".

21.03.2002
20:51
[15]

Valencis [ Transmuter ]

No nie wiem czy bugi ... gdyby kamień loum nie leczył to możnaby umrzeć zdejmując go.

21.03.2002
20:58
[16]

Valencis [ Transmuter ]

Pytanie odnośnie klasy dzikiego maga. Czy rzucając "Lekkomyślne zaklęcie Nahala" można zrobić pauzę w takim momencie, żeby można było się później na spokojnie zastanowić jaki czar chcemy rzucić? Coś jak "Niepodatność na czary", w czasie walki nawet nie zauważamy kiedy czar przepada.

21.03.2002
22:07
[17]

Windfall [ Pretorianin ]

Valencis - Twoja lista: ;-) 1. Jeśli tworzysz duplikat, ów duplikat ma jakiś zwój przeciętnej mocy i Ty z tego zwoju skorzystasz - nieistotny drobiazg... chociaż nie jest to specjalnie eleganckie. Jeśli jest to zwój dużej mocy, pojawiający się w grze w mocno ograniczonej liczbie egzemplarzy - cokolwiek zbyt duże ułatwienie. 2. Niby dlaczego NIE można zginać przy zdejmowaniu kamienia podnoszącego siły witalne? Jeśli postać ma tak mało HP, że ledwie trzyma się przy życiu, może być, że uszczuplenie ich okaże się śmiertelne w skutkach. 3. Bug. 4. Zależy. Jeśli idzie o Anomena, wydaje mi się to cokolwiek niewłaściwe - on *powinien* być wojownikiem -> kapłanem. Jeśli idzie o Imoen, cóż, jeśli ktoś przeszedł BG1 z Imoen w drużynie i ani pomyślał o dualu - czemu nie. Nie jest to idealnie 'czysta' gra, ale może warto poświęcić pryncypia dla poczucia spójności sagi. 5. Da się tak? Cholera, prawie nie korzystam z takich przedmiotów, nie zauważyłbym. Dziękuję za informację. :-) W każdym razie to zdecydowanie bug i zdecydowanie nie należy z niego korzystać. Chain Contingency (Łańcuch Czarów) po prostu nie może przechowywać zaklęć 9. poziomu. Opis czaru jest błędny.

22.03.2002
07:37
[18]

Valencis [ Transmuter ]

Windfall--> Nie wiem czy ta zasada z torbą przechowywania odnosi się do wszystkich przedmiotów, ale bardzo praktyczne okazało się jej wykorzystanie w przypadku okularów identyfikacji, w ogóle nie trzeba było zapamiętywać tego czaru, co zaoszczędziło dużo miejsca na normalne zaklęcia.

22.03.2002
07:48
[19]

Valencis [ Transmuter ]

To ja mam nowe pytanie. Ilu poziomów może pozbawić mag rzucający "Wyssanie energii"? W opisie czaru pisze, że dwóch, a zazwyczaj wysysa pięć. Jest na to reguła?

22.03.2002
18:45
[20]

Windfall [ Pretorianin ]

Hmmm. Sprawa z torbą przechowywania jest ciekawa - ale to bug. Nie należy z niego korzystać. Jeśli dla jakiejś przyczyny magik nie posiada Wiedzy wystarczającej do identyfikowania większości przedmiotów na pierwszy rzut oka, mimo że powinien, trudno: niech zapamiętuje identyfikacje i/lub nosi scrolle. Zresztą okularów identyfikacji można w grze zdobyć trzy pary, z czego dwie na samym początku: od kolegi Gaelana i z Limited Wish ('Chcę widzieć rzeczy takimi, jakimi są naprawdę.' - lub coś podobnego). Starczy z powodzeniem. Czar 'Wyssanie energii' wysysa z celu 2 poziomy doświadczenia. Powiedzieć, że ten czar nie jest warty slotu z 9. poziomu, to zdecydowanie za mało: on nie byłby warty marnowania na jego rzucenie całej rundy gdyby dostawało się go jako zdolność specjalną. Brrrrr.

23.03.2002
11:23
[21]

Valencis [ Transmuter ]

Duplikaty nie mogą rzucać "Łańcucha czarów", a w każdym razie w żaden sposób nie mogą potem opuścić menu wyboru zaklęć do łańcucha. To chyba jakiś bug (znaczy się to, że nie można wyjść z menu) ... wiedzieliście o tym?

23.03.2002
12:06
[22]

Valencis [ Transmuter ]

Zacząłem grać w Tron Bhaala (nie wiem jak długo wytrzymam) jedną postacią (dziki mag) i zauważyłem, że pojawia się mi mniej wrogów, a w każdym razie mniej tych trudniejszych, niż to zapamiętałem z czasu, kiedy grałem w sześć osób. Czy to dlatego, że jestem sam? Aha ... poziom trudności mam teraz ustawiony na "normalny". Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest przyspieszenie czasu w grze, na przykład poprzez zwiększenie ilości klatek na sekundę? Wydaje mi się, że u mnie czas płynie trochę za szybko. Powiedzmy czar "Ochrona przed broniami magicznymi" powinien działać przez 4 rundy, czyli 24 sekundy, a działa może z 15. A ... z tym "Lekkomyslnym zaklęciem Nahala" to był urojony problem. Po prostu daję pauzę, wybieram "Lekkomyślne zaklęcie Nahala" i od razu pojawia mi się lista wszystkich moich czarów.

23.03.2002
12:44
[23]

bruno [ Pretorianin ]

Jeśli grasz jedna postacia to masz mniej wrogów. Naprzykład zaraz na poczatku Tronu Bhaala walczysz tylko z jednym wrogiem a gdy grasz całą druzyna jest ich tam chyba z 6. Jeżeli zwiekszysz ilość klatek to wszysto chodzi szybciej : chodzisz, walczysz, skraca sie czas działania czarów itp. np Ochrona przed magicznymi broniami trwa 24s tylko przy 30 klatkach, czyli pierwotnej szybkosci

23.03.2002
13:40
smile
[24]

AnankE [ PZ ]

Witam. To juz 9 czesc wiec jesli zadam pytanie, ktore juz bylo walkowane to prosze sie na mnie nie wkurzac. Nie sledze wszystkiego. A teraz meritum. Bawie sie ostatnio portretami w BG2. Jesli chodzi o glowna posatc to nie ma problemu pozmienialam do koloru do wyboru, wlacznie ze wstawieniem swojej facjaty. :-) Chcialabym tez zmienic portrety pozostalych czlonkow druzny. W grze sie nie da, bo modyfikacje sa nieaktywne. Pozostaje wiec ShadowKeeper. I tu wlasnie jest problem! Kiedy otwieram opcje: change portrait wyskakuje cala lista, ale bez moich, ktore wstawilam go gry. Co mam zrobic, zeby program "widzial" rowniez te moje?

23.03.2002
14:06
[25]

Valencis [ Transmuter ]

AnankE--> Nie umiem Ci pomóc, ale mogę Ci powiedzieć jak to wygląda u mnie. Więc mam jakieś 8 portretów w katalogu portraits i wszystkie w Shadowkeeperze pokazują sie w kolumnie portretów dużych, ale tylko nieliczne w kolumnie małych. Podejrzewam, że chodzi o to, że rozmiar małego portretu jest we wszystkich źródłach źle podany. Pisze, że jest to36*58, co jest prawdą dla ID1 i BG1, ale dla BG2 powinien wynosić o 2 piksele więcej w każdą stronę. Przekształć swoje małe portrety do rozdzielczości 38*60 i może się uda.

23.03.2002
15:46
[26]

Windfall [ Pretorianin ]

Instalacja łatki na Illaserę (do ściągnięcia chociażby spod poniższego linku) załatwia sprawę ilości przeciwników na początku ToB - po instalacji łatki jest zawsze taka sama, niezależnie od ilości osób w drużynie. Co *nie* jest główną modyfikacją wprowadzaną przez łatkę. ;-) Poza tym istnieje jakaś łata powodująca, że w każdym miejscu, w którym pojawiają się przeciwnicy, pojawia się najbardziej kłopotliwy ich zestaw... Żebym ja pamiętał, skąd to można ściągnąć. Sprawdzę.

23.03.2002
15:48
[27]

AnankE [ PZ ]

Valencis--> problem w tym, ze mi ShadowKeeper w ogole nie widzi zadnego portretu poza growymi. Ani duzych, ani malych. Zmienilam rozdzielczosc tak jak radziles, ale zupelnie nic to nie dalo. Qrcze juz nic z tego nie rozumiem. :-((( btw w jakiej rozdzielczosci masz duze portrety? 110x170?!

23.03.2002
16:22
[28]

Valencis [ Transmuter ]

AnankE-->Tak jak każą. Robię duże: 24-bitowe *.BMP w rozdzielczości 110*170. Przypomniało mi się jeszcze coś takiego - w instrukcji jest napisane, że nazwa dużego portretu powinna się kończyć na "L", a tak naprawdę powinna się kończyć na "M". Portret "large" to ten w przegladarce portretów pokazującej się w czasie tworzenia bohatera (nie jest on konieczny), zaś ten na karcie postaci to "medium".

23.03.2002
16:39
[29]

AnankE [ PZ ]

Valencis--> wiec tak: duze portrety mam 110x170x24bmp, male 38x60x8 (zmienilam rozdzielczosc tak jak radziles). Zmienilam tez nazwe z tym "M" na koncu, probowalam tez z "L". I jak myslisz zmienilo cos? Taaa... nic, kompletnie nic. ARGH... A moze moj Shadow Keeper jest skopany?

23.03.2002
17:12
[30]

Valencis [ Transmuter ]

AnankE--> Wygląda na to, że nazwa portretu, w tym jej ostatnia litera, nie ma znaczenia dla Shadowkeeepera, no chyba, że nazwa pliku ma za dużo liter (moze mieć najwyżej 8 znaków). Sprawdzałem u siebie i tylko niektóre portrety się pokazują, ale w kolumnie portretów dużych są i te konczące sie na "L", i te na "M", zaś w małych tylko te w rozdzielczości 38*60. Windfall--> Chyba sobie podaruję łatkę na Illaserę. Lubie tę walkę taką, jaka jest, bo mogę przetestować na niej różne postacie takich profesji, którymi grać jeszcze nie próbowałem. A co do "Wyssania energii", to opóźnienie rzucania tego czaru wynosi tylko 3, co nie zmienia faktu, że nie jest on zbyt użyteczny.

23.03.2002
17:27
[31]

Belt [ 210 backstab damage ]

Windfall--sciagnałem sobie łatkę na Illaserę dużo wcześniej i muszę powiedziec, że teraz jest rzeczywiście mocna!!! Zrobiono z niej łuczniczkę, której strzał zadaje około 30 obrażen, do tego potrafi rzucac Wytrzymałośc i stac się eteralna oraz niewidzialna. I właczajac do tego jeszcze jej "kumpli", to sprawia, że jest bardzo trudnym przeciwnikiem. A i jej strzał oprócz obrażen powoduje ogłuszenie(jeśl nie uda sie rzut), usunięcie magii oraz uniemożliwia rzucanie zaklęc. Czsami odpycha również w tył. Na razie udało mi sie ja pokonac tylko zabójca (pułapka czasowa i "trochę" backstabów)

23.03.2002
17:40
[32]

Valencis [ Transmuter ]

Belt--> Zniechęciłeś mnie. W Tronie Bhaala mam dosyć wyzwań, żeby się jeszcze męczyć z Illaserą ( ... podoba mi się jej głos, to moja ulubiona postać z piątki. Moja bohaterka w Arcanum miała się nazywać Illasera, dopóki nie zniecheciłem się do tamtej gry). I jeszcze taka sugestia. Może nowy wątek mógłby sie nazywać "BG(10)", a nie "BG2(10)". Znaczy się bez dwójki, tak jak część siódma. No bo tu nie zawsze mówimy tylko o BG2.

24.03.2002
00:55
[33]

Windfall [ Pretorianin ]

Valencis - Co za różnica, ile wynosi opóźnienie? W jednej rundzie można rzucić jeden czar, o ile nie użyje się Akceleracji. Akceleracji tylko po to, żeby móc bez obaw o marnowanie czasu rzucić Wyssanie energii, używał nie będę. :-P Co do Illasery - cóż, w mojej grze każda uncja dobrze przemyślanej (ie.: opartej na czymś innym niż skryptowy 'cheese') trudności jest mile widziana. ;-) W każdym razie warto pamiętać o tej łatce - nawet jeśli nie jest ciągle zainstalowana, może służyć jako 'tester taktyk' or sth.

24.03.2002
06:03
smile
[34]

PrEd4ToR [ ››SuperNatural‹‹ ]

Yo. Siema wszystkim lubiacym BG2. Zobaczylem watek, wiec, jak moglem sie do niego nie dopisac ? :› - Pozdrawiam !!

25.03.2002
10:04
[35]

Psychol [ yellow_koza ]

pytanko[bg2] czemu powyzej 12 poziomu zbrojnui dostajom 3 pż?! ofshem mam juz 150 pż ale jakos by sie pshydalo wiencej.... plis adwajs [gra nie paczowana+dodatek] dodam ze nie-zbrojni dostajom 1 pż helpa!!!! mam kilka spostrzerzen btw uzywania 2 katan otoz furia niebios+ostrze d'costam(+1 kp) 14poz = 7/2 ataki na runde[4 s butami].... czyli po ulepshonym pshyspiesheniu daje 7 atakof na runde.... gry nie paczowalem wienc bonusy wynikajonce ze specjalizacji f katanach liczom sie rowniez pshy 2 broni :))))) ludzie 7 atakoof na runde! to trzeba zobaczyc.....

25.03.2002
11:25
[36]

Dabster [ Byle do przodu... ]

Psychol ---> Z tymi punktami zycia to jest tak zawsze. Co by bylo, gdyby bohaterowie mieli po 500 hp ??? A co do katan: to istnieje ograniczenie co do liczby atakow (chyba do 4). A buty przyspieszenia nie zwiekszaja ilosci atakow...

25.03.2002
11:34
[37]

Psychol [ yellow_koza ]

dabster-> tak jest napisane na bootach ze zwienkshajom tylko shypkosc ruchu.... ale przecoierz widze... bez butoof :7/2 s butami 4....

25.03.2002
11:39
[38]

Dabster [ Byle do przodu... ]

Psychol ---> U mnie tak nie ma...

25.03.2002
11:42
[39]

Attyla [ Legend ]

Psychol - ostrze Dakkona - jednej z postaci z Planescape Tornment. Ale w dodatku masz lepsze katany. Zreszta zlodziej z uzywaniem roznych rzeczy moze uzywac nawet ostrza rodu Corthala - duzo lepszej katany niz Dakkon (chyba, ze masz duala mag/woj) Dabster ograniczenie ilosci atakow do 4? Skad ci sie to wzielo? 5 gwiazdek na bron + wysoki poziom daje 5 atakow! Do tego moze byc przyspieszenie lub wieksze przyspieszenie i atakow moze byc jeszcze wiecej. Zreszta przy mlyncach bojowych masz zawsze 10 atakow na runde. Co do butow przyspieszenia, to w BG2 istnieja 3 jego rodzaje: przyspieszenie, ktore dodaje bodaj 1 atak na runde, przyspieszenie ulepszone, ktore daje atakix2 i przyspieszenie bez premii bojowych. Takim jest wlasnie przyspieszenie z butow.

25.03.2002
11:44
[40]

Psychol [ yellow_koza ]

proshe windfalla o osond :P wojownik[berseker] lvl 15... wielki mistrz f katanach+3 pkt na walke 2 bronim[bg2 nie spaczowany aczkolwiek po paczu]... wyraznie pishe 7/2 bez bootkoof 4 s butkami....

25.03.2002
11:45
[41]

Psychol [ yellow_koza ]

lol!!!!!!!!!!!!!! ...errata: nie spaczowany aczkolwiek po dodatq :P ..........ah te poniedzialki hihihi

25.03.2002
11:45
[42]

Dabster [ Byle do przodu... ]

Atylla ---> Napisalem "chyba 4" wiec sie nie czepiaj ;).

25.03.2002
13:50
[43]

Valencis [ Transmuter ]

Właściwie, to wszyscy dostają już ograniczoną liczbę punktów życia już od 9-ego poziomu (czyli wojownik rozpoczyna grę z 10 PŻ, potem przez osiem awansów dostaje od 1 do 10 i od awansu z 9-ego na 10-ty poziom już zawsze otrzymuje tylko po 3 PŻ). W BG1 i P:T również powyżej 9-ego poziomu doliczane są premie za wysoką kondycję, a czarodzieje i łotrzykowie na awansie z 9-ego na 10-ty poziom jeszcze raz otrzymuja pełną ilość PŻ. W BG2 i ID1 zostaje z tego tylko tyle, że łotrzykowie otrzymują pełną liczbę PŻ do 10-ego poziomu. Na wysokich poziomach zbrojni otrzymują 3 PŻ na awans, kapłani i łotrzykowie 2, czarodzieje 1, dwuklasowcy tyle, ile daje klasa, w której sie aktualnie rozwijają, a wieloklasowcy zawsze dokładnie 1 na awans w jednej klasie bez względu na kombinacje klas wchodzących w skład wieloklasowości. A na ilości ataków za bardzo się nie znam. Zobaczymy, co napisze Windfall.

25.03.2002
14:06
smile
[44]

AnankE [ PZ ]

Valencis--> ja tylko melduje, ze problem z portretami w SK polegal na nieprawidlowej nazwie. Po dodaniu S i L na koncu nazwy i zmienieniu rozdzielczosci malego portretu, tak jak radziles na 38x60 wszystkie wstawione przeze mnie staly sie widoczne. Dzieki za podpowiedz. :-)

25.03.2002
14:09
[45]

Valencis [ Transmuter ]

AnankE--> Proszę, ale ... hmmm ... u mnie nie wszystkie się pokazują ... Trudno. Nie jest mi to teraz do niczego potrzebne.

25.03.2002
16:44
[46]

Windfall [ Pretorianin ]

Well - dziękuję za zaufanie. :-) Postaram się wypisać możliwie dużo informacji o liczbie ataków - ale najpierw przypomnę, że dwóch katan dual-wieldować, cholera, nie należy!!! *sigh* :-P Liczba ataków w optymalnym wariancie przedstawia się następująco: 1. bazowo: 1 2. w przypadku zbrojnego powyżej, zdaje się, 13. poziomu (albo któregoś w tych okolicach...?): +1 3. za biegłość: +1/2; w BG1, IWD, PS:T i w normalnych zasadach AD&D istnieje dodatkowa premia w wysokości pełnego ataku za Grandmastery (+++++) - w BG2 ta reguła nie została zaimplementowana dla względów nieokreślonych; zgadza się: dokładnie to z tego wynika: w BG2 szczyt specjalizacji od szczebla niżej bynajmniej nie różni się istotnie Zbrojni i 'walczący złodzieje' z UAI w ToB mają dodatkowo do dyspozycji Gauntlets of Extraordinary Specialization. To daje 5/2 ataku (2,5) przed ToB, 3 ataki w ToB. Jeżeli postać posługuje się łukiem lub drugą sztuką ręcznej broni, dostaje dodatkowy atak do 'bazy'; jeżeli posługuje się strzałkami, ma bazowo trzy ataki. To daje 7/2 ataku (3,5) dla łuczników i specjalistów od dual-wieldowania oraz 9/2 ataku (4,5) dla miłośników strzałek (zbrojny ze strzałkami to wcale nie jest czysta fikcja - mój niziołek wojownik/złodziej całkiem lubi tę broń :-)) przed ToB, w ToB odpowiednio 4 i 5 ataków. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że BG2 nie jest grą, w której przesadnie trudno jest zdobyć broń dającą dodatkowe ataki - w związku z tym zbrojny korzystający z Tuigan's bow ma 5 ataków właściwie bazowo - tzn.: bazowo 2, do tego +1 za fakt, że jest wysokopoziomowym zbrojnym, +1 dostaje z Tuigan's bow, +1/2 ze specjalizacji (++ lub wyżej), +1/2 z Gauntlets of Extraordinary Specialization, łotrzyk z tą samą bronią ma jeden atak mniej, a łotrzyk z UAI może korzystać ze Scarlet Ninja-to (do kupienia od Joluva w Miedzianym Diademie; bez UAI do wykorzystania tylko przez mnichów; daje +1 atak w rundzie), Belma, GoES uzyskując w ten sposób 4,5 ataku na rundę. Boots of Speed celowo nie wymieniałem - dziwacznie reagują z Improved Haste i zamiast poprawiać, psują liczbę ataków. Dziwne... W każdym razie 'na codzień' można je nosić, oczywiście, dla dodatkowej połówki ataku - owszem, dają tę dodatkową połówkę, więc posiadają 'premię bojową', ale, w teorii, *powinny* się gładko kumulować z Haste i Improved Haste (źródło informacji: David Gaider). A jeśli ma się z czego rzucić Improved Haste, tym lepiej - wszystkie powyższe liczby można na czas działania czaru pomnożyć przez dwa. Hope this helps. ;-)

26.03.2002
07:08
smile
[47]

anonimowy [ Legend ]

Witam Mam taki mały problem w BG2. Wszedłem do Podmroku trochę pochodziłem pokonałem drowów i żywioły broniące bram i zauważyłem że z ekwipunku zniknęly mi wszystkie składniki do składanych broni. Czy to bug czy też mogę to gdzieś odzyskać. Niby nic ale za dużo punktów władowałem mojemu wojownikowi w młot i trochę szkoda Crom Faeyra.

26.03.2002
11:20
[48]

Psychol [ yellow_koza ]

sliv-> tez to samo mialem... tylko ze mi zniknelo stylisko fali.... pewnie bug jakis wlasnie jestem po 2 godzinnej walce z gaxxem ktora zakonczyla sie tym ze gaxx stracil ok 20pż lol..... f koncu sie wqrwilem i wezwalem zabojce... :PPP [shczerze mofionc magiem poshlo mi o wiele shybciej i latfiej.....]

26.03.2002
12:57
[49]

bruno [ Pretorianin ]

Mi regularnie znikały części łuku Gesena, po patchu chyba pomogło. Co do Gaxxa to nie zmieniajac sie w zabójce pokonałem go tylko raz - Paladynem, walcząc Karsomirem, sam na sam. Wczytywałem grą kilkanaście razy!!!, ale się udało.

26.03.2002
13:00
[50]

bruno [ Pretorianin ]

Kilka postów wyżej Windfall mówi o Gauntlets of Extraordinary Specialization, gdzie je mozna znaleźć, dodają one 1 atak na turę?

26.03.2002
13:17
smile
[51]

Eliash [ Generaďż˝ ]

re Bruno A jak się przed uwięzieniem obroniłeś ?? Ja próbowałęm go rozwalić magim, z procą Everarda odpalałem zaklęcie "pochłonięcie czaru" - czy jakoś tam (9 poziom) które jaśli pochłonie jakiś czar to mag sobie przypomina jakiś rzucony i tak przez 0.5 godziny rzucałem czar, on na mnie 5 razy uwięzienie ja znowu czar itd, itd. W między czasie smarowałem w niego z procy i dupa regenerował się szybciej ... więc zabójca i poszło. Tylko że czymś takim nie ma co się chwalić .. Acha przypomniało mi się że jak wczoraj tłukłem demi-lisza w twierdzy strażnika i Jansen miał rozmycie to go uwięzienie nie ruszało, ale muszę to jeszcze sprawdzić ... Mam jeszcze pytanie, lejąc Kangaxxa uwięził mi Aerie, po jego zabiciu uwolniłem ją i savowałem gre no i mi znikneła z lokacji, w miedzianym diademie jej nie ma, ani w cyrku gdzie pipa może być ? Pozdrawiam Eliash

26.03.2002
13:30
[52]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Zamęczam Was pytaniami z BG1. Ale ponoć ten wątek nie tylko o BG2. Mam pytanie, czy ktoś grał alternatywną drużyną (tą z Candlekeep), a jeżeli tak, to co z tego wynikło?

26.03.2002
13:39
[53]

Valencis [ Transmuter ]

Mr. Kalgan--> Chodzi Ci o iluzje uczące gry druzyna. Nimi sie nie da wyjść z Candlekeep.

26.03.2002
13:48
[54]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Valencis ---->>> No,co ty. oczywiscie, że da sie nimi wyjść.

26.03.2002
14:32
[55]

Attyla [ Legend ]

O jaka alternatywna druzyne Ci zatem chodzi? Bo jezeli o ta, ktora otrzymuje sie temporalnie w czasie nauki walki to Valencis Ci juz odpowiedzial. To sa tylko ilozje. Kiedy sa z toba Ty nie mozesz wyjsc z podziemi. Musisz najpierw odmowic dalszego szkolenia a wtedy druzyna znika.

26.03.2002
15:51
[56]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Attyla, Valencis --->>> No cóż, myślałem, że skoro w polsce nie opublikowano niczego, co choćby z grubsza przypominało solucję do BG1, (na cytadeli jakieś fragmenciki, w Kompediach SS jakieś tam bzdurki, w Action + coś co przy dobrej woli można uznać za szkic) to amatorzy tej gry żeglują troche po necie. Naturalnie nie wpadłem na sposób wyprowadzenia drużyny z Candlekeep, solucja poniższa jest AUTORSTWA (bo to musiał byc niezły zawodnik) niejakiego Rolfa Zehba i znana jest od lipca ubiegłego roku. 1. Wykonaj wszystkie zadania w Candelkeep i jako ostatnie wejdź do centrum szkoleniowego. 2. Przed ostatnią rozmową wyrzuć wszystkich z drużyny, wcześniej ustawiając tak, abyś miał możliwość dialogową, 3. rozpocznij dialog (sprawdzający wykonalność zadania0 z NPC, a kiedy zaproponuje Ci włączenie do drużyny odpowiedz NIE, 4. Przeprowadź rozmowę kończącą (nie ruszając sie z miejsca) z szefem treningu i ZAPAUZUJ przed teleportacją - trudne, ale wykonalne, 5. Na pauzie porozmawiaj z NPC, 6. zwolnij pauzę, Czasem po teleportacji w oknie dialogu pozostanie pytanie NPC o przyłaczenie się, dołącz, niech NPC porozmawia z pozostałymi, idź do Goriona i rozpocznie sie automatycznie sekwencja z Sarevokiem. I tak wyprowadza sie drużynę.

26.03.2002
15:57
[57]

Windfall [ Pretorianin ]

Zapomniałem w poprzednim poście, jak widzę, o czymś oczywistym - łotrzyk używający dowolnej broni ma jeszcze dodatkowo 1/2 ataku mniej niż zbrojny ze względu na brak biegłości (dotyczy nawet Swashbucklera - za swoje ++ nie dostaje tej połówki ataku, nie wiedzieć czemu). Gauntlets of Extraordinary Specialization, jak to wynika z mojego posta, dają m.in. 1/2 ataku na rundę. Znaleźć je można na samym dnie Watcher's Keep, przy łamaniu jednej z pieczęci - ma je, o ile pamiętam, jakiś Marileth (taki - czy może: taka? - który (która? ;-P) ma własne imię). Mag w walce z Gaxxem powinien stosować Spell Immunity/Abjuration (Niepodatność na czary/Odrzucanie) - zapewnia stuprocentową ochronę przed Uwięzieniem na dłuższy czas. Do tego, jeśli obawia się skowytu demilisza (tak to się, zdaje się, nazywa - działa jak Zawodzenie Banshee), Spell Immunity/Necromancy. W roli głównego środka bojowego - Melfeory (Melf's Minute Meteors - Miniaturowe meteory Melfa). Gaxx będzie dostawał obrażenia od ognia i cząstkę obrażeń fizycznych - pięć razy w rundzie (nietrudno go trafić, szczególnie z bonusem +5 do THAC0 zapewnianym przez Melfeory). Równie skuteczne jest ustawienie Czarodziejskiego oka tuż przy Gaxxie - będzie na nie rzucał swoje Uwięzienie, oczywiście bezskutecznie. Tyle że to już jest wyzyskiwanie niedoskonałości AI. :-P Zresztą własną magię ochronną można sobie w walce z formą demi-lisza darować - jeśli schodzi się do Gaxxa w pojedynkę lub z niewielką drużyną, można, po - to ważne! - zabiciu go w postaci lisza i jego krótkiej wypowiedzi, przeczytać scroll ochrony przed nieumarłymi i zająć się nim z pomocą Melfeorów. Albo czegoś innego - choćby jakiegoś mieczyka czy młotka: ten sposób dostępny jest dla wszystkich klas postaci. Jako ciekawostkę mogę dodać, że Gaxx otrzymuje pełne obrażenia ze Sling of Seeking - procy z Miedzianego Diademu, która pozwala doliczyć do zadanych obrażeń premię za Siłę. Tzn. dostaje normalną porcję obrażeń z pocisku oraz dodatkowo całą premię za Siłę - czyli całkiem sporo, jeśli mag ma własną Siłę na wysokim poziomie lub korzysta z odpowiedniego paska. Oczywiście to bug. Cóż, mało to istotne - Melfeory są, mimo wszystko, bardziej efektywne: nawet jeśli obrażenia mogłyby być porównywalne (mam wrażenie, że porcja Melfeorów daje troszkę większy efekt, ale pewny tego nie jestem), to jednak Melfeory trafiają częściej - dlatego, że zapewniają wyższy bonus do THAC0, i dlatego, że pozwalają na wykonanie ataku pięć razy w rundzie - czyli pięć razy częściej niż z pomocą procy. Pudło z procy oznacza straconą rundę - pudło przy rzucie Melfeorem nie.

26.03.2002
15:58
smile
[58]

Attyla [ Legend ]

Ciekawe

26.03.2002
20:02
[59]

Windfall [ Pretorianin ]

Jeszcze coś: jeśli przeczyta się scroll ochrony przed umarłymi przed przemianą Gaxxa w formę demi-lisza, trzeba będzie przerwać walkę i wrócić do niej po tym, co zostanie do tego momentu z 12 godzin ochrony zapewnianej przez scroll - Gaxx, żeby wygłosić swój demiliszowy tekst powitalny musi widzieć co najmniej jednego członka drużyny, a póki go nie wygłosi jest nietykalny. Ufffff. Brakowało mi pisania o Gaxxie. :-))) Na koniec - gorąco polecam 'Fifty Ways To Kill Your Kangaxx' Kevina Dornera! Link do indexu jego strony niżej - tam stosowny dział łatwo odnaleźć.

26.03.2002
20:23
[60]

wyżużywacz [ Konsul ]

Nie jestem specem w RPG, ale w BG2 wybrałem zdolność na miecze półtoraręczne. Czy przypadkiem nie spieprzyłem sprawy i nie lepiej było wybrać młot bojowy?

26.03.2002
20:53
[61]

Windfall [ Pretorianin ]

'Lepiej'? Tzn.: skuteczniej? Być może. Ciekawiej? Nie, czemu. Korzystaj z półtoraków, jeśli je lubisz - nie ma ich wielu w BG2, ale najpotężniejszy z nich jest jednym z najskuteczniejszych mieczy w ogóle.

27.03.2002
08:40
[62]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Minął dzień, siedzą tu rasowi wyjadacze więc moze ktoś wyprowadził drużynę z Candlekeep tej nocy? Należy zwrócić uwagę na specjalne możliwosci zawodników no i parametry. Miło byłoby z nimi łazić, taki niziołek złodziej - UFFFF!!!!. Tyle, że troche nudno, małomówni raczej. Przyznam się, że pomimo wyprowadzenia drużyny, nigdy nie przeszedłem z nią gry. Ale interesuje mnie Wasza opinia.

27.03.2002
10:44
[63]

Psychol [ yellow_koza ]

mam pytanko f sfinsq s aerie: czy odlonczenie jej od druzyny oznacza koniec romansu.... chodzi mi o to zeby jom bohdi nie porwala..... [nie chce mi sie zbierac po niej rzeczy :PP] .... 2 wariant: bohdi powywa aerie.... trzeba z niom potem walczyc czy jest jakis sposob na to by jom uleczyc bez zabijania... no i jak jom fskrzeshyc?! [podejrzewam ze trzeba isc to sfiontyni amunatora].... i czy to zabojstfo bendzie mialo fplyw na dalshe losy zwionskq aerie-bohater... [sam jush nie wiem czy jom zostawic na 5 min czy zabic.... hmmm] ostatnie pytanko na koniec: nie moge sie dostac na wzgorza wichrowych wloczni.... tzn lokacja jest na mapce ale nie da sie jej zaznaczyc [cala jest shara] thx

27.03.2002
10:53
[64]

Psychol [ yellow_koza ]

windfall->> na kangaxxa wystarczy przywolac zabojce i po minucie pada:PP zeby go do postaci demi-lisha shybko i sprawnie sprowadzic proponuje 2 wyjscia: zastawic maxymalnom ilosc puapek przed jego ryjem :P albo bic w niego ile wlezie kiedy jeshcze nie jest nashym wrogiem.... jedna postac go "zagaduje" przez caly czas a reshta go klepie.....[heheh maly czit] a najlepiej polonczyc oba te sposoby :PPPPPP jak nas zaataqje bendzie mial stan krytyczny ftedy zadzialajom puapki..... a my w miendzy czasie zmieniamy sie w zabojce.... legalnie jest ciut wolniej ^^

27.03.2002
10:56
[65]

bruno [ Pretorianin ]

1. Aby ją wskrzesić trzeba zanieść jej ciało i serce Bodhi do swiątyni i położyć na ołtarzu, tam gdzie przechodzi sie po literach, na końcu po lewej 2. Jesli chcesz wyjść z miasta musisz iść do Bram miasta i opuscic miasto przez bramę, co do romansu to niewiem, nigdy moja postać z nią nie romansowała

27.03.2002
10:58
[66]

Psychol [ yellow_koza ]

bruno--> wiem jak sie wychodzi z miasta... do kazdej innej lokacji moge sie udac tylko tam nie :(

27.03.2002
11:02
[67]

Valencis [ Transmuter ]

Psychol--> Jeśli nie możesz przejść do lokacji, która jest tak oddalona od Athkatli jak Wzgórza Wichrowych Włóczni, to musisz przejść przez jakiś obszar, który jest po drodze. Z Targowa powinieneś mieć prostą drogę.

27.03.2002
11:27
[68]

Attyla [ Legend ]

Albo z bram miasta. Stamtad musisz pierwszy raz udac sie do kazdej lokacji.

27.03.2002
11:32
[69]

Psychol [ yellow_koza ]

thx... a co z aerie?! [patrz klikla postoof wyrzej]

27.03.2002
11:39
[70]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Aerie udaje się do cyrku - romans trwa dalej odchodzi - koniec romansu Do Wichrowych Wzgórz jest potrzebna znaleziona mapa w chatce łowcy

27.03.2002
22:55
[71]

Windfall [ Pretorianin ]

Do Wzgórz Wichrowych Włóczni skierować postać może Lord Firkraag - stoi w Miedzianym Diademie. Psychol - Twoje 'metody', wyjąwszy przemianę w Zabójcę, zakładają ominięcie reguł: czy to poprzez wyzyskiwanie oczywistej niedoskonałości gry ('zagadywanie' - sheesh), czy to przez 'jasnowidzenie' (pułapki). Obawiam się, że żaden z tych pomysłów nie jest nowy ani oryginalny - a co gorsza nawet wtedy, kiedy można to było o nich powiedzieć, nie ujmowały mniej satysfakcji z gry. Szkoda na takie rzeczy czasu, szczerze mówiąc. Zresztą muszę zauważyć, że obie 'metody' są bezużyteczne przy przechodzeniu gry pojedynczą postacią (solowy złodziej może skorzystać z pułapek - tutaj to nawet ma sens... solowy złodziej zdecydowanie może, jeśli nie: powinien, być paranoicznie ostrożną postacią :-P). Przemiana w Zabójcę to osobna sprawa - po prostu jest świadomym poddaniem się. Ustąpieniem przed esencją Bhaala. Absurd nie tylko w przypadku dobrych postaci - ktoś prawdziwie zły wcale nie musi być kimś skłonnym do poświęcenia swojej istoty na rzecz swojego 'ojca': wręcz przeciwnie, ktoś prawdziwie zły powinien dążyć za wszelką cenę do budowania własnej potęgi, gromadzenia esencji etc. To po pierwsze. Po drugie przemiana w Zabójcę jest dostępna w Dokach w Athkatli dopiero po powrocie z Podmroku. Metody wyszczególnione przeze mnie dostępne są już w Rozdziale 2. Miła sprawa: mieć Pierścień Gaxxa praktycznie przez całą grę. Legalnie jest ciut wolniej? Z postacią lisza - owszem, ale za to ciekawiej. Z postacią demi-lisza - bynajmniej. A w dodatku wcześniej. Swoją drogą - mógłbyś pisać poprawnie? Tzn.: pisz, oczywiście, jak wola, ale pozwól się poinformować, że ta maniera jest wyjątkowo, żeby to ładnie ująć, nonsensowna.

28.03.2002
08:20
[72]

Valencis [ Transmuter ]

Nie wiem, na którym wątku się zapytać, więc piszę tu ... Czy ktoś może mi wyjaśnić jak wygląda i jak można skorzystać z "Infrawizji"?

28.03.2002
08:47
[73]

Regis [ ]

Przecierz infrawizja to widzenie w ciemnosci. Chodzi Ci o czar ? Jak tak, to rzucasz go na czlowieka (tylko ludzie nie maja wrodzonej infrawizji) i wtedy widzi on inne postacie na lekko czerwono.

28.03.2002
08:53
smile
[74]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Czy jest jakiś sposób (czit) ażeby dowiedzieć się coś więcej o NPC-ach ? tzn. ich poziom, rase, profesje, odporności, rzuty ??? Byłoby to ciekawe ... Na stronce CD-Projektu znajdują się staty smoków i jest to baardzo pouczająca lektura.

28.03.2002
09:42
[75]

Valencis [ Transmuter ]

Eliash--> Spróbuj CTRL + M. Dowiesz się m. in. ile kto ma punktów życia i jakie ma przedmioty.

28.03.2002
10:19
[76]

Attyla [ Legend ]

Albo przeczytac w instrukcji. Tam opisani sa wszyscy NPC. A jeszcze latwiej to chyba tylko w ShadowKeeperze.

28.03.2002
10:38
[77]

Valencis [ Transmuter ]

Attyla--> Eliashowi chyba nie chodzi o tych, których mozna przyłąćzyć do drużyny. Informacje w instrukcji są raczej dla tych, którzy jeszcze nie mieli styczności z NPC w BG.

28.03.2002
11:19
smile
[78]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ja pokonałem kagaxxa prawie na początku gry i z pierścieniem chodziłem baaaardzo długo

28.03.2002
11:21
[79]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Dokładnie, chciałbym sie na przykład dowiedzieć na jakim poziomie jest Kangaxx, a swoją drogą jakby się go potraktowało wyssaniem poziomu ze dwa razy może by Uwięzienie zapomniał .....

28.03.2002
11:23
[80]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

a przeszedłem BG2 razem z dodatkiem jush 5 razy i dopiero ostatni raz grają czarownikiem pokonałem kagaxxa bez problemów chyba w 2 rozdziale

28.03.2002
11:24
[81]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Hebron --> A jak ?

28.03.2002
11:24
[82]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

jest bardzo prosty sposó by go pokonać

28.03.2002
11:25
[83]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

wystarczy złodziej i 2 magów

28.03.2002
11:40
[84]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

złodzieje stawiasz pułapki w miejsce gdzie sie pojawia - jak bedziesz miał szczeście to od razu zamieni sie w demi-lisza . na magów puszczasz (nie pamietam zbytnio) chyba ochrone przed negatywna energią alboochrona prrzed energią albo jakis podobny . jenego maga stawiasz tuż obok kagaxxa tak aby cały jego atak był skierowany na niego - pod osłoną czaru nic mu nie grozi no i wtedy magowie atakują za pomoca meteorytów melfa i jush o nim . Ew. możesz mieć wojownika który wpanie w berseker i tak samo jak wsześniej

28.03.2002
11:41
[85]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

złodzieje stawiasz pułapki w miejsce gdzie sie pojawia - jak bedziesz miał szczeście to od razu zamieni sie w demi-lisza . na magów puszczasz (nie pamietam zbytnio) chyba ochrone przed negatywna energią alboochrona prrzed energią albo jakis podobny . jenego maga stawiasz tuż obok kagaxxa tak aby cały jego atak był skierowany na niego - pod osłoną czaru nic mu nie grozi no i wtedy magowie atakują za pomoca meteorytów melfa i jush o nim . Ew. możesz mieć wojownika który wpanie w berseker i tak samo jak wsześniej

28.03.2002
13:58
[86]

Windfall [ Pretorianin ]

1. Oczywiście można rzucać na Kangaxxa Wyssanie energii. Oczywiście nie straci ani jednego poziomu: jego odporność na magię nie jest wybiórcza. (Melfeory są stworzonymi magicznie pociskami, ale po rzuceniu czaru przybierają jak najbardziej fizyczną formę.) 2. Hebron - czytałeś moje posty? Zdaje mi się, że ta 'metoda' została tam opisana - tyle że nie twierdziłem, że potrzeba dwóch magów i złodzieja, jako że akurat z powodzeniem wystarczy jeden mag - bez złodzieja. Nawet nazwę tego 'tajemniczego czaru' podałem: Spell Immunity (Niepodatność na czary). Sheesh.

28.03.2002
14:21
[87]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

oki oki tylko mnie nie bij - dawno grałem a twej wyowiedzi nie czytałem

28.03.2002
14:24
[88]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ja to tak zrobiłem... i wyszło i jestem z siebie dumny :) a cwaniaczku jak można mieć nieskończoną liczbe ognistych strzał ( i tak wiem ze każdy to wie ...ale sie pytam )

28.03.2002
14:24
[89]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ja to tak zrobiłem... i wyszło i jestem z siebie dumny :) a cwaniaczku jak można mieć nieskończoną liczbe ognistych strzał ( i tak wiem ze każdy to wie ...ale sie pytam )

28.03.2002
14:27
[90]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ja tak zrobilem i podziałało.... może z 1 magie tesh sie da nie wiem nie próbowałem ... a jak można mieć nieograniczoną ilość ognistych strzał ( na początku są super ) i tak wiem ze to wiecie ale może ktośnie wie :)

28.03.2002
14:30
[91]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

a teraz tak z innej beczki....graliście w ten nieoficjalny dodatek do BG2 : Darkest day ?

28.03.2002
15:02
[92]

Attyla [ Legend ]

Jasne!

28.03.2002
16:02
[93]

Valencis [ Transmuter ]

Ostatnio czasem włączam Tron Bhaala i sprawdzam czy nie pominąłem czegoś ciekawego. Właśnie Imoen powiedziała mi, że zaczęły się u niej objawiać specjalne zdolności. Czy ta jej historia ma jakiś finał i czy dostanie jeszcze coś ponad "Pomniejsze drążenie Larlocha" i "Leczenie lekkich ran"?

28.03.2002
18:03
[94]

Windfall [ Pretorianin ]

OK, Hebron. ;-) Nieskończoną ilość ognistych strzał można dostać od kapitana straży warowni d'Arnise przed oczyszczeniem jej z Trollfów. Trolli, znaczy. (Couldn't help myself... *sigh*) Wystarczy z nim porozmawiać - da postaci strzały, porozmawiać - da postaci strzały, porozmawiać - da postaci strzały etc. ad infinitum. Oczywiście bug. Valencis - Ascension. Ascension! Alternatywne zakończenie gry zrobione przez Davida Gaidera i kilka osób z IEEAIS (Infinity Engine Enemy AI Scripting; Cuveronius, Quitch, Xyx). Bardzo polecam! (Co prawda w końcu nie grałem z ostateczną wersją - testowałem (hehe! :-)) betę A. i któraś beta jest ostatnią wersją, w jaką grałem - dawno już nie widziałem końcówki ToB... moje gry 'aktualnie w toku' ciągle jeszcze nie rozwinęły się do tego punktu.) Szczerze mówiąc nie pamiętam, czy zauważyłem u Imoen jakieś specjalne zdolności w ToB bez Ascension - może być, że nie, bardzo wiele jej i Sarevoka wypowiedzi, jeśli Ascension nie jest zainstalowane, pojawia się losowo (!!!). Za to z Ascension sprawa z Imoen rozwija się nieco dalej niż to było przewidziane w ToB. Aż do pięknego finału. Trzeba to zobaczyć. :-) Ascension można ściągnąć m.in. z Planet Baldur's Gate (czyli de facto File Planet). Innego linku musiałbym poszukać (niewielki kłopot - może się rozejrzę nieco później; tymczasem poniżej zamieszczam link do odpowiedniego miejsca na PBG).

31.03.2002
13:15
[95]

Valencis [ Transmuter ]

Ale ten wątek ma powodzenie. Nikt się nie odezwał od trzech dni ... Na jakiejś stronie przeczytałem, że Imoen dostaje dodatkowe zaklęcie na każdym poziomie tak, jakby była magiem specjalistą. To prawda? Sprawdzałem to przed i po uwolnieniu z Czarowięzów i zawsze miała normalną ilość czarów. A może nie wziąłem czegoś pod uwagę?

31.03.2002
16:20
[96]

Windfall [ Pretorianin ]

Pamiętam, że u mnie kiedyś miała swój dodatkowy czar na poziom pomiędzy uwolnieniem z Czarowięzów a odzyskaniem duszy po uśmierceniu Bodhi - a potem dodatkowe sloty zniknęły. Dziwne. W każdym razie rzeczywiście jest tak, że Imoen miewa dodatkowy slot na poziom... Właśnie: miewa. Kto wie, od czego to zależy, czy akurat ma ten slot czy nie... *sigh*

01.04.2002
12:01
[97]

Valencis [ Transmuter ]

No no, opisy smoków zamieszczone m. in. na stronie wrotabaldura2.prv.pl są rzeczywiście bardzo dokładne. Wynika z nich, że najbardziej charyzmatyczny jest zwierzak Irenicusa, ma także najniższą niewrażliwość na magię. Za to egoistyczna Adalon ma charakter "praworządny dobry", nie dałbym jej takiego ...

01.04.2002
16:48
[98]

Windfall [ Pretorianin ]

Egoizmem, rozumiem, nazywasz ochronę potomstwa...? O, cholera... 8-O A to, że po sprawie Adalon opuszcza swój posterunek, wiadomo, z czego wynika: pokój, którego strzeże, po prostu nie istnieje; misja Adalon w tym miejscu, gdyby próbowała ją wypełniać na dawny sposób, byłaby sztuczna, niepotrzebna.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.