GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Saga Baldur's Gate (BG I część 147, BG II część 130)

01.02.2005
20:12
smile
[1]

Sloug [ Pretorianin ]

Saga Baldur's Gate (BG I część 147, BG II część 130)

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...
....

Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethtorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

Oto początek nowej opowieści... Shadows of Amn...
********************************************************************************************



Gawędzą i zabijają problemy:
- @lb@tros, lata tu i tam, pomagając nam,
- Aurelinus, North Tales of the Sword Coast Master,
- Bogas,
- Bregan aka. Czapajew, raczej już Bregajew... Breguś!! kurna...
- davhend, w świecie magii znany jako David Hend... śpiewa, tańczy, lubi zapach pomarańczy...
- Dwalin, specjalista w dziedzinie gry wieloosobowej, ale nie potrafi stworzyć działającego serwera,
- ELrohir, taki sobie mały nikt...
- gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG,
- Hathor, Pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej Północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi,
- HopkinZ, praworządny dobry kapłan... bleh, nawraca nas tutaj swoją prozą i poezją.
- Igor z Moskwy, zwykły ludzik, gdzie mu tam do zabójców, magów czy nekromantów,
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwycięzca w boju o Magiczny Glejt Rycerski,
- Lesaonar,
- Mask, miejscowy bard z powodzeniem opisujące dzieje bohaterów Wybrzeża Mieczy,
- Marksman, kusznik w cichych ciżmach i przewiewnym płaszczu, brunatny kaptur osuwający się na oczy przesycone bystrym spojrzeniem wyszukującym swego celu...
- M'Rek, z uporem wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy,
- Mr.Kalgan,
- Presio aka Serafin aka Presi0 aka M0rte aka Gul'dan aka Kresselack, ech...
- Regis,
- Sloug,
- Soll,
- Van Gray,
- Zacker,
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek


W stanie spoczynku:
* Aschman, Attyla, Ayertienna, BarD, Belt, Bullzeye_NEO, Carrignarone, Cicha śmierć aka Cś, Danera, Earina, Edwin, Eliash, Grjgori, Hayabusa, Ines, Korgan, Łupieżca~Umysłów~, Mastyl, Minas Morgul, Olo_M, Raistlinek, Sakhar, Tal_Rascha, Valencis,


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

UWAGA!

Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji, 9 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary, trochę humoru...

NTotSC i patche do niego można pobrać na Zapomnianej Wyspie (www.isle.px.pl/download.htm).

Tajemnice Wybrzeża Mieczy do BG I i Nowy Świat do BG II to kolejne polskie mody - aktualnie w fazie produkcji. Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje się tutaj - https://www.isle.px.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=71

Wszyscy maniacy BG 2 - zapraszamy na stronę :
https://www.ligabg.awt.conect.pl/
Trwają zapisy do potyczek w BG 2+ToB za pośrednictwem sieci. Wszyscy chętni niech zgłaszają gotowość uczestnictwa pod wskazanym linkiem.
UWAGA! Do grania poprzez net silnik Infinity wymaga odblokowanych portów 47624 oraz 2300-2399 zarówno dla połączeń TCP i UDP. Oznacza to, że można ominąc problem braku zewnętrznego IP. Bhaal czeka...

Link do poprzedniej części:

01.02.2005
20:19
smile
[2]

Sloug [ Pretorianin ]

I tradycyjne jush powiedzonko Marksmana: To jadymy z tem koksym!

Marksman -----> a propos, nie zauwazyłeś, że napisałes 100ny post? To do Ciebie nie podobne ;) Długo (no może jakies 10 sekund) się zastanawiałem czy nie zrobimy tego równocześnie :D

01.02.2005
20:30
[3]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

ELrohir --> do tych podziemi drowów koło Nashkel powinien powstać minimod Dungeons-be-gone :) To była bezmyślna masakra, w połowie odechciało mi się grać w Baldura ale wytrwałem. :)
Właśnie przeszedłem podobną bezsensowną siekaninę w TDD (quest z Eshpurty), idziesz przez kilkanascie lokacji i zabijasz trolle.
Ciekaw jestem czy ktoś kiedyś pokusi się o zrobienie dobrej przygody zamkniętej w jednym pomieszczeniu (np. biblioteka - czytanie, analiza, dialogi itp.) :)

Co do Prisma to zgadzam się z Tobą, wczoraj przejrzałem jego dialogi i nigdzie nie pada słowo królowa (ani podobne)

01.02.2005
21:00
smile
[4]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

ELrohir --> Patch 2.01 B można w chwili obecnej sciagnac w wyspy (mi działa). Przy okazji warto zaznaczyć, że dodane zostały dwie małe poprawki :)

01.02.2005
23:05
smile
[5]

Marksman [ Promyk ]

Sloug - przemęczony jestem... nie zauważyłem... tak bym zrobił od razu...

01.02.2005
23:21
[6]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Postacie od zawsze przyłączają się na poziomach 2, 4, 6 itd, w zależności od poziomu rozmówcy.
Jaskinie są jakie są, widziałem nudniejsze rzeczy... i sporo się namęczyłem, że by wogóle dało się je przejść... np. TDD...

02.02.2005
08:07
[7]

Shadow^^^ [ Centurion ]

No podziemia kolo Bergrostu to masakra....jestem aktualnie w lokacji "podziemia Ulcaster" i zygac mi sie chce jak pomysle ze jak wroce z pracy do domku musze konczyc ten zasrany quest :(((( ale coz nie ma ze boli w zyciu trzeba twardym byc a nie mietkim :P

02.02.2005
09:28
[8]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

"Kule bele" jak mawiała moja babcia. Wilk-wampir nie do zabicia :( Albo ja za słaby jestem, albo trza na niego jakiejś broni specjalnej. TYLKO MI NIC NIE MÓWCIE!! Ja tam jeszcze do niego wróce ("z Olem" ;) jak się podpakuję albo znajdę coś adekwatnego na niego. Dziasiaj wyruszam do Nashkel. Życzcie mi szerokiej drogi.

02.02.2005
09:32
smile
[9]

jackowsky [ JVC ]

Szerokiej drogi

02.02.2005
09:49
[10]

Shadow^^^ [ Centurion ]

elemeledudek ---> powiadasz ze wilczek - krwiopijca Cie polozyl, ciekawy jestem co zrobisz jak Golema zobaczysz albo bron boze bazyliszka :P :D a tak powaznie to szerokiej drogi :))))

02.02.2005
10:01
[11]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Będem uciekać ;)

02.02.2005
10:43
[12]

Shadow^^^ [ Centurion ]

elemeledudek --> No to uciekaj ale armia Koboldów i tak Cie dopadnie :P

02.02.2005
13:04
smile
[13]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

elemeledudek --> zawsze możesz też spróbować pertraktacji ;)

02.02.2005
21:15
[14]

ELrohir [ Pretorianin ]

@lb@tros --> Dziękować. ;)

Aurelinus, Marksman --> To bardzo ciekawe, ale do tej pory grając jednoklasowcem, niezależnie czy z NTotSC czy bez, Imoen zawsze przyłączała się do mnie na pierwszym poziomie. Więc argument Aurelinusa do mnie nie przemawia...

elemeledudek --> Szerokiej drogi i żeby ci się strzały tudzież bełty w kołczanach i pociski w torbach nie skończyły.

02.02.2005
21:17
[15]

ELrohir [ Pretorianin ]

Jeszcze taka mała kwestia - jeśli mam zainstalowane NTotSC, patch 2.01B i jakieś inne mody (WEIDU), to czy dobrze się spodziewam, że szlag mi te mody trafi jeśli zainstaluję łatkę 2.01B w nowszej wersji?

03.02.2005
01:02
[16]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

No, wreszcie z okazji zbliżających się urodzin nabyłem w posiadanie własnego Bg2+ToB dzięki czemu kumpel będzie mógł sobie wreszcie pograć na własnych płytach :)
Mam pytanie, wieki temu wydany został oficjalny poradnik do Bg2 po polsku. Czy ktoś może to ma i napisze czy warto się za tym porozglądać? Bo strona wydawcy nie była od dłuższego czasu aktualizowana a mi by się przydało takie coś na półce :) (ostatnio kupiłem coś takiego do ID2).

03.02.2005
02:39
smile
[17]

Sloug [ Pretorianin ]

Deepdelver -----> ja nie widziałem ale zazwyczaj omijam takiego typu pozycje szerokim łukiem bo przeważnie są co najmniej kiepskie. A poza tym po co wydawac na coś takiego kasę, skoro mozna znaleźc kazdą informacje na necie ( patrz forum, link poniżej ;P

03.02.2005
02:44
smile
[18]

Marksman [ Promyk ]

*klika w pewien link... tu go przeniosło*

03.02.2005
08:29
[19]

Shadow^^^ [ Centurion ]

Ja tez mam pytanko jaki jest limi doswiadczenia w NtoTSC (przeszlem dwukrotnie calosc ale zapomnialem :P )

03.02.2005
09:25
smile
[20]

marko74 [ Pretorianin ]

Deepdelver---> ja mam taki poradnik
uważam że jest niezły choc nie idealny
1. pozwala mi zaliczyc wszystko w grze, nic mi nie umyka w skutek niezauważenia jakichs dżwi czy coś w tym rodzaju; ma dokładne opisy wszystkich lokalizacji
2. nie spodziewaj się że podadzą konkretne wskazówki do zabicia jakiegos potwora; ale może to i lepiej ;-)
3. ma opisy wszystkich broni, ekwipunku itd

ogólnie, za 20 PLN uważam że warto było kupić

03.02.2005
09:26
[21]

marko74 [ Pretorianin ]

przypomniałem sobi:
4. wada poradnika: nie ma spisu czarów - to mnie bardzo wkurzyło :-(

03.02.2005
09:53
smile
[22]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Shadow^^^ --> Nie ma limitu... no chyba, że dojedziesz do miliona doświadczenia :P

03.02.2005
10:03
[23]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Czy aktualizacja patcha 2.01B do najnowszej wersji w trakcie już kontynuowanej gry może spowodować jakieś kłopoty/błędy (abstrachując od tego, że część poprawek się nie uaktywni, jeśli już przeszliśmy ten fragment gry)?

Shadow^^^ --> limity wynoszą 40 poziomów i 20 mln PD. Trzeba by cały BG1+NTotSC przechodzić więcej niż kilkakrotnie tą samą postacią, aby nabić tyle. Czyli w praktyce nie ma limitu.

Elrohir --> Może, ale nie musi. I nie będziesz miał pewności, chyba że dokładnie przeanalizujesz, co ląduje i co jest podmieniane w Override. Teoretycznie poprawnym postępowaniem byłoby odinstalowanie WeiDU, zainstalowanie patcha 2.01B i ponowne zainstalowanie modów WeiDu. Ale praktyka lubi zaskakiwać. A jakie mody WeiDU używasz na NTotSC?

03.02.2005
10:09
[24]

Shadow^^^ [ Centurion ]

wielkie thx:))))

03.02.2005
11:02
[25]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

marko74 --> dzięki za info, zapoluje na to po Empikach :)

03.02.2005
11:27
[26]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

1. Patch 2.01B podmienia pliki w katalogu Data, a nie w Override, więc z całą pewnością nie ma potrzeby kombinowania z WEiDU.

2. Żadne z dotychczasowych poprawek nie sa "krytyczne", gdyby były, patch zmieniłby nazwę na "C". Te które są w całym patchu 2.01B nie wymagają żadnych zabiegów poza instalacją o ile od początku macie zainstalowaną dowolną wersję patcha 2.01A lub B.

03.02.2005
14:38
[27]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Dzięki za uspokajające info.

Wiem, że nie lubisz WeiDU, więc może nie pomyślałeś o następującejmożliwości. WeiDUu zamiast podmieniać całe pliki, może wyekstrachowywać je z DATA i po dodaniu modyfikacji wrzucać do Override. Więc jeśli kosmicznym zbiegiem okoliczności w nowej wersji patcha 2.01B zmieniasz te same pliki, które modyfikuje mod Weidu, to bez tej karkołomnej reinstalacji, zgodnie z tym co mówisz, mod nie ucierpi, ale w Override będą pliki na bazie zawartości starego patcha. Oczywiście to tylko hipotetyczna możliwość.

03.02.2005
16:54
[28]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Hehe, bardzo teoretyczna... Jest taki mod WEiDU, który wrzucałby do Override więcej niż tylko zmienione pliki? WEiDU, owszem, dopisuje dane do plików TLK, i DLG, ale wszyskie inne podmienia, więc problem może zdarzyć się w przypadku pliku DLG, ale żadna z poprawek nic nie kombinuje z nimi... Więc rzekłbym "czysto" teoretycznie.

PS. Nie powiedziałem, że nie lubię WEiDU - nie lubię ręcznej roboty, bo nie mam na to czasu - może kiedyś wreszcie ktoś się zlituje i stworzy GUI z prawdziwego zdarzenia do jego obsługi, bo co to będzie, jak DOS wreszcie zniknie z Windows... W XP jest już tylko programem...

03.02.2005
20:19
[29]

ELrohir [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Dziękować. ;) Pedzę doinstalować najnowsze 2.01B.

Zed Nocear --> Wyciąg z WeiDU.log:

/*

~SETUP-ZN-FADED.TP2~ #0 #0 // Lepszy Skuteczny Plaszcz Ukrycia i odtrutka na niego
~SETUP-COMFORGE.TP2~ #0 #0 // CoM Forge
~BW_HERBS/SETUP-BW_HERBS.TP2~ #0 #0 // Herbs and Potions Add-in (BG1 / BG1Tutu) v1.0.0 by Baronius
~SETUP-SLIMEQUEST_JASTEY.TP2~ #0 #0 // Installation of jastey's mini-quest mod "fun with slime"
~SETUP-TGC.TP2~ #0 #0 // The Gray Clan version 1.12

*/

A propos. W Beregost w okolicach składu Kagaina spotkałem jakąś mieszczankę (jak to szumnie brzmi...), która poprosiła mnie o pomoc dla swojego sąsiada. Podeszła do jednego z domów. Porozmawiałem z nią znowu. Weszła do tego domu - teoretycznie w środku miał być jej sąsiad. Wszedłem do środka, jednak w domu nikogo nie ma. W Czerwonym Bukiecie (chyba tak się ta knajpa nazywała - przy Płonącym Czarodzieju) spotkałem pewnego jegomościa, któremu odało mi siępodwędzić 'eliksir transformacji'. Podejrzewam, że sytuacja ta pochodzi z 'fun with slime', ale głowy nie dam. Spotkał się ktoś z tym i mógłby mi powiedzieć co straciłem z powodu błędu instalacji (zapewne)?

04.02.2005
00:20
[30]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Elrohir --> W zasadzie straciłeś cały quest, jaki dodaje "SlimeQuest_Jastey Mod". Sytuacja podobna jak z TGC, jeśli pamiętasz. To nie jest błąd instalacji, tylko niedostosowanie tego mini-moda do NTotSC. Ponieważ w NTotSC lokacja domu czyli AR3344 ma ustawiony skrypt na "none", skrypt przywołujący scenkę w tym domu nie ma szans się uaktywnić. Zapewne masz wersję 1.1 tego moda angielsko-niemiecką. Od dosłownie 2 dni jest wersja 1.3 z polskim tłumaczeniem i dostosowana do NTotSC (tudzież BG1Tutu i BGT), ale na razie nigdzie nie podpięta. Na Rosenranken.net jest wersja 1.1 a na Black Wyrm wersja 1.2. Mam wersję 1.3 i wrzucę jeszcze dziś w nocy na swoją stronę. Jeśli wszedłeś już do tego domu to sama instalacja nowszej wersji nie pomoże. Trzeba albo zacząć z save'a sprzed wejścia do domu albo wyedytować sobie save i w pliku AR3344.ARE ustawić skrypt AR3344. Bardzo zgrabnie robi się to z Near Infinity.

Podobnie widzę, że TGC też masz w starej wersji z "krzaczkami" w polskich dialogach i też w pewnym momencie fabuła zatnie ci się w jednym z domów we Wrotach Baldura. Zainstaluj wersję 1.75 z The Gibberlings3.

Aurelinus --> Nie tylko TLK i DLG. Na porządku dziennym też BAF/BCS, można dodawać przedmioty sklepom i CREaturom, modyfikować IDS, a opcja wstawiania ciągów tekstowych i liczbowych pozwala też w ograniczonym zakresie modyfikować każdy rodzaj pliku, także ITM i ARE, np. wstawienie odwołania do skryptu w ARE. W jakimś modzie widziałem skrypt dodający całe nowe właściwości do przedmiotu tą metodą. Nie znam się aż tak dobrze na możliwościach WeiDU, więc pewnie pominąłem równie ważne przykłady.

04.02.2005
09:33
[31]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Czy te wszystkie "technikalia" o których tak debatujecie nie zabijaja ducha zabawy i nie psują wam w jakimś stopniu frajdy z gry??

A teraz tradycyjnie pytanie żółtodzioba ;) : w grze dostępne są takie malutkie okrągłe tarcze (puklerze chyba), w opisie pisze że mogą je uzywać bez problemu nawet łucznicy. Niestety nie da się ich założych przy używaniu broni dwuręcznej. Nic z tego nie rozumiem, możecie mi wytłumaczyc gdzie leży problem?

I mała dygresyjka. Mam w drużynie Kagaina i chyba sięgo już nie pozbędę. Czy wy wiecie że on sam z czasem leczy rany?? Pewnie wiecie, ale co jest tego przyczyną??

04.02.2005
09:50
[32]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

elemele --> To jest rozdzwięk między zasadami papierowego systemu AD&D wer.2 a możliwościami silnika gry. Łuk ma animację dla broni dwuręcznej i dlatego osoba z łukiem nie może nosić puklerza choć według zasad systemu mogłaby.

Tak, krasnoludy z kondycją 20 lub więcej mają zdolność regeneracji. Jeśli stworzysz sobie bohatera krasnoluda z kondycją 19 i potem grimaurem dodasz 1 pkt kondycji, to też uzyska zdolność regeneracji.

No cóż, znajomość technikaliów, trochę odczarowuję grę. Jak zaczniesz modować grę, to samo granie już cię nie sadysfakcjonuje tak bardzo, musisz grzebać w kodzie gry.

Aurelinus --> Kontynując wypowiedz, natomiast rzeczywiście mało kto bawi się w takie finezje instalowania i większość, zwłaszcza starszych modów WeiDU sprowadza instalację do skopiowania plików do Override. Ale w najnowszych produkcjach to się zmienia.

04.02.2005
10:01
smile
[33]

Sloug [ Pretorianin ]

elemeledudek -----> To jest rozdźwięk nie yulko pomiedzy zasadami d&d ale teżmiedzy rzeczywistoscią :) puklerze były przypinane pasami do przedramienia i datego własnie nie przeszkadzały znzcznie w łucznictwie. Ale jek to zauważył Zed silnik na to nie pozwala.

04.02.2005
10:18
[34]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

No to wtopa. W takim razie puklerze chyba w ogóle nie mają zastosowania w grze. Fatalny błąd programistów.

A tak na marginiesie. Czy myślicie że odwiedziny w Ulcaster przed Nashkel to dobry pomysł. Bo niby miałem iśc do Nashkel ale tak jakoś zbłądziłem i tam trafiłem. Tylko nie ujawniajcie żadnych tajemnic i niespodzianek proszę........Tak w ogóle to nie wiem po co pytam bo i tak zrobie po swojemu, poza tym jak już tam jestem to połaże i koboldy powybijam ;)

04.02.2005
10:28
smile
[35]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

elemeledudek --> No nie wiem.. ja bym poczekał, mówiłeś przecież, że masz problemy z wilkiem wampirem, a Szkoła Ulcastera dla słabo uzbrojonych i niedoświadczonych podróżników może być groźna :P Ja bym trochę poszwendał się gdzie indziej ;)

A co do puklerza. Jak pamietam bardowie mogą nosić puklerze i szkoda, że w grze nie ma jakiś porządnych magicznych... Will'owi by sie przydał :)

04.02.2005
11:53
[36]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

elemeledudek --> podzielam zdanie @lb@trosa, wszelkie ruiny itp sobie podaruj dopóki nie będziesz miał złodzieja, który jako tako rozbraja pułapki. Radziłbym raczej wyczyścić lokacje południowe zanim weźmiesz się za wschód.

04.02.2005
12:33
smile
[37]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Kurde, zatłukłem Frikraaga i rzuciłem się by zbierać fanty a tu... nic. :(
Macie może pomysł na to, któremu modowi to zawdzięczam (TDD?).

04.02.2005
12:34
[38]

:Serafin: [ Neutralny Dobry ]

Jak to nic??? Moze bug??

04.02.2005
12:41
[39]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Serafin --> no nawet łusek nie było, nie wspominając o Karsomirze. :/

04.02.2005
13:17
[40]

Krees [ Generaďż˝ ]

A jak go utłukłeś? Niektóre czary powodują zniszczenie ekwipunku ofiary - np. dezintegracja.

04.02.2005
13:27
[41]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Utłukłem go dwa razy z rzędu w twardej walce wręcz, po odbyciu standardowej rozmowy i wparciu standardowych czarów przyspieszających i ochronnych.

04.02.2005
13:54
[42]

Krees [ Generaďż˝ ]

No to ja już niczego nie rozumiem... o_O

04.02.2005
14:36
smile
[43]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Krees --> no ja też nie rozumiem i nie wiem jak Keldornowi wytłumaczyć, że Karsomira nie dostanie. :)

04.02.2005
18:44
[44]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed--------> nic z rzeczy przez ciebie wymienionych nie ma prawa zakłócić zgodności, bo żaden z plików o którym mówisz nie koliduje w patchu, o ile jakaś wersja patcha była zainstalowana wcześniej. Natomiast poprawki do plików ITM lub ich zamiana może mieć fatalne skutki niezależnie od patcha ani nawet dodatku.

04.02.2005
22:15
[45]

ELrohir [ Pretorianin ]

Zed --> Dziękować. Jeśli dobrze rozumiem, to będąc w trakcie rozgrywki jeśli odinstaluję aktualne wersje Slime'a i TGC i zainstaluję nowe, to jeśli nie zacząłem TGC nic nie poinno się już krzaczyć?

04.02.2005
23:02
[46]

ELrohir [ Pretorianin ]

Zed --> Nie bawiłem się wczesniej Near Infinity i mam taki nieduży problem. Uruchomiłem NI, wszedłem w katalog z odpowiednim savem, zdekompresowałem BALDUR.SAV, zaznaczyłem AR3344.ARE, jednak nie mogę go otworzyć / edytować. Gdy klikam view/edit nic się nie dzieje. Możesz mi wyjaśnić co robię źle?

04.02.2005
23:31
[47]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

ELrohir --> Nie wiem co może być nie tak, jeśli NI generalnie działa. Może masz starą wersję NI? Ja mam 1.32. Czy jak zaznaczasz Baldur.SAV i wciskasz "Decompress" to pliki zmieniają się z szarych na czrne i dają zaznaczyć?
Jeśli przycisk "View/Edit" nie działa, to może zadziała dwukliknięcie bezpośrednio na pliku AR3344.ARE. Powinno otworzyć się okno edycji.

04.02.2005
23:35
[48]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

ELrohir --> miałem kiedyś podobny problem (tj. program działał ale nie wyświetlał plików), spróbuj zainstalować nowe środowisko Javy (tak to się chyba nazywa). U mnie pomogło.

05.02.2005
00:31
smile
[49]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

Witam.
Tydzień przerwy miałem, więc teraz wracam do BG, trza Davaeorna ubić :-)))
Niestety jeszcze w poniedziałek jeden egzamin i jutro i pojutrze muss man lernen, ale potem... :-)

elemeledudek -> Puklerze są przydatne, bo mogą ich używać np. Złodzieje. Czasem gdy kończą się strzały albo wróg podejdzie zbyt blisko to warto go zastosować :-)

@lb@tros -> W Wieży Durlaga jest jeden magiczny o ile dobrze pamitam.

Jeszcze bardzo bym prosił o jakąś stronkę zawierającą małe i średnie mody do BG1 (questy, postacie, przedmioty, itd.) bo na tych które odwiedzam to jest wszystko do BG2 a do BG1 tylko kilka najważniejszych.

05.02.2005
00:41
[50]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

PELLAEON --> problem w tym, że modów do Bg1 jest stosunkowo niewiele. Ze stron to polecam poszukać na tych:
https://zed_nocear.webpark.pl/
(strona Zeda)
https://www.gibberlings3.net/
https://www.blackwyrmlair.net/mods.php
(znajdziesz tu też świetny mirror do IEGMC, istna koplnia modów, głównie do Bg2)

05.02.2005
14:20
smile
[51]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Mam taki dziwny problem :|

Zainstalowałem BG (NTotSC i kilka modów weidu) i zauważyłem, że dzwiek mi sie krzaczy (zarówno muzyka jak i głosy postaci).

Nigdy nie miałem takich problemow z dzwiękiem, BG mam zainstalowanego na XP'ku.

Karta dźwiękowa zaintegrowana - Realtek AC'97 (wer. 5.10.0000.5760)

Hilfe...

05.02.2005
16:23
[52]

Sloug [ Pretorianin ]

@lb@tros -----> Faktycznie strange. Raczej nie wina wingrozy bo ja tesh mam na xp, choc z produktami małomiętkiego nigdy nic nie wiadomo... Ja typuje błąd instalacji.

05.02.2005
16:53
smile
[53]

termit [ Junior ]

Witam wszystkich. Czy ktoś może mi podac linkalbo namiary, gdzie można kupic sage baldura na DVD?? Byłbym baaardzo wdzięczny :)

05.02.2005
16:57
smile
[54]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Sloug --> chlip... nie mam sił już przeinstalowywac :)

termit --> sprobowałbym na allegro:

05.02.2005
17:10
smile
[55]

termit [ Junior ]

Na allegro już patrzyłem i troche drogo to wychodzi :( W niektórych sklepach internetowych jest niby za 54 zł. ale w żadnym sklepie nie ma tej sagi w sprzedaży :( troche to dziwne.

05.02.2005
17:15
[56]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

termit --> Z kupieniem w sklepie zarówno normalnym jak i internetowym może być teraz ciężko, bo Saga DVD była ponoć limitowana...

05.02.2005
19:14
[57]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

albatros-------> NTotSC jest poza podejrzeniami, na twoim miejscu spróbowałbym doinstalowywać po kolei i sprawdzać co buczy...

05.02.2005
19:55
[58]

ELrohir [ Pretorianin ]

Zed --> NI mam w wersji 1.32, JRE w wersji 1.5.0.1. Po wciśnięciu 'decompress' pliki zmieniają kolor na czerwony. Mogę je usuwać albo eksportować pliki. Jednak w żaden sposób nie mogę wyedytowac pojedynczego pliku - ani przez 'view/edit' ani przez dwuklik. Nie wiem - może ja coś źle robię. Mógłbyś mi podesłać dokładnąinstrukcję krok po kroku? Może popełniam jakąś głupotę... Ewentualnie jesli to by nie zadziałało, to czy mógłbym ci podesłać samego save'a do sprawdzenia / edycji? Trochę już przeszedłem i niespecjalnie chce mi się zaczynać znowu od początku...

05.02.2005
19:59
smile
[59]

Shadow^^^ [ Centurion ]

a ja wlasnie robie sobie przerwe w przemierzaniu podziemi wiezyczki durlaga :)) wolabym szczeze mowiac saczyc sobie piwko na imprezce lecz niestety ostre przeziebienie wyklucza spozywanie dzisiaj alkoholu :(

05.02.2005
23:12
smile
[60]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Przeinstalowałem drivery do karty dxwiękowej (na ciut nowsze) i jest juz wszystko ok. :)

Zabieram się za BG... tylko znów ten odwieczny dylemat. Mianowicie: kim grać?? :P

05.02.2005
23:28
smile
[61]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

PALADYNEM! :-DDDDD

"Za Króla! Za wszystko co święte! ZA PIWOOOO!!!!!!"

;-))))))))))))))))))))


Deepdelver -> Dzięki za linki, obadam zaraz :-)

A ja dotarłem wreszcie do Wrót Baldura. Chyba wrócę do głównej linii fabularnej, bo już mnie nudzić zaczęło włażenie do każdej chatki i łupienie tego co się da :-D


Jeszcze pytanko:
Pamiętam że po ubiciu Basiliusa i jego truposzy można było dać komuś naszyjnik znaleziony przy nim. Myślałem że jest to taki jeden koleś w Beregoscie, Pan C..., zapomniałem jak mu tam było. Jednak nie chciał go. Może zrobiłem błąd że gadałem już wcześniej z nim i jego sługą?

05.02.2005
23:39
[62]

Mortan [ ]

Pallaeon ---> Wez swiety symbol Basilliusa i idz od świątyni na mapie obok Beregostu

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-02-05 23:37:40]

05.02.2005
23:47
[63]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

Mortan -> To już dawno załatwiłem :-)
Nie chodzi mi o symbol, tylko o naszyjnik jaki miał - to chyba Amulet z Krwawnikiem był.

05.02.2005
23:50
[64]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

PELLAEON --> Pan Colquatle weźmie od Ciebie nasyzjnki z krwawnikiem (ale nie ma za to żadnego exp'a). Nie ma to nic wspólnego z questem Bassilusa.

06.02.2005
00:05
[65]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

ELrohir --> Piszesz dość jasno, co robisz i wygląda, że wszystko w porządku, tyle że nie działa ;-(. Może to wina środowiska Java (ja mam starszą wersję 1,4,0,1,01) a może za mało pamięci. Zauważyłem, że NI rozpakowuje Baldur. SAV do pamięci, nie zapisuje rozpakowanych plików na dysku. Może reinstalka JRE i NI coś pomoże. U mnie jeszcze działa, więc możesz podesłać SAVE.

06.02.2005
19:43
[66]

ELrohir [ Pretorianin ]

@lb@tros --> Spróbuj W/M/K albo W/M/Z. Gra się bardzo ciekawie i wcale nie tak łatwo. Aktualnie mam pełny skład, oczyściłem sobie drogę do Nashkel i kilka pobocznych lokacji a mój 'heros' jest w dalszym ciągu 1/1/1. Muszę cały czas uważać, bo byle wilk mnie jedym kłapnięciem rozkłada. :D

Zed --> Podesłałem. Jeśli uda ci się coś z tym zdziałać będę wdzięczny. RAMu ci u mnie 512MB, więc jeśli to jest za mało, to NI ma spore wymagania... (zgoda, że zgroza co nieco zajmuje, i każdy inny program swoje dokłada, ale próbowałem już uruchamiać NI wyłączając co tylko się da i czyszcząc RAM...).

06.02.2005
21:49
smile
[67]

maverick109 [ Legionista ]

hej ludzie ;p
moze mi ktos powiedziec, czy gdy druidem osiagne wyzszy poziom niz wojownikiem bedac dwuklasowcem (np... woj4/dr0id5) bede mogl uzywac ciezkich mieczy (nie tylko sejmitara) i innych broni ciekawych? i czy rzeczy dr0idowe ktore mozna znalezc w knieji na srodkowym wschodzie (nie pamietam dokladnej nazwy obszaru) moze uzywac dwuklasowiec?

i jescze jedno... co w ogole sadzicie o takiej postaci? jak dla mnie bajer ;p z dobrymi statami oczywsicie..... a Wy co uwazacie? lepszym mag/woj czy droid/woj? - nie wspominajcie o kap/woj bo i tak w to nie pojde ;p nie znosze kaplanow! brrr...
ok pozdr
ps.
bylbym wdzieczny za szybka odpoweidz ;p

06.02.2005
21:50
[68]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

el ---->Ostatnio nie trafiam z podpowiedziami, ale najpewniej zainstalowanie starszej wersji javy może pomóc...

Zed---------> lubisz bawić się animacjami w BG2? Miałbym dla ciebie zadanko ;-))...

06.02.2005
22:06
[69]

Marksman [ Promyk ]

maverick - będzie mógł używać tylko druidzkich broni... tych które znajdziesz w Kniei Otuliskio również... z ciężkich mieczy - nici...

06.02.2005
22:11
[70]

maverick109 [ Legionista ]

buuuu to nie dobrze.....
ale chodzilo mi o knieje larsa (chyba:) a nie o knieje otulisko. mam nadzieje ze tej przegietej maczugi co tam jest bede mogl uzywac ;p

06.02.2005
22:11
smile
[71]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Marksman --> Hmm... tak jak mówisz tyczy się na pewno wieloklasowca (nie człowieka) ale jak to sie ma przy dwuklasowcu (człowieku)?? Też tak jest??

06.02.2005
22:17
[72]

Marksman [ Promyk ]

@lb@tros - tak... patrz przykład Anomena...
maverik - nie wiem... to jest z dodatku...

06.02.2005
23:57
[73]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

ELrohir --> Wysłałem modyfikację save'a. Mam jeszcze jeden pomysł co do NI. U mnie NI nie działał prawidłowo przy layout'ie "plastic XP". Może spróbuj w opcjach zmienić "Look and feel" na inny.

Aurelinus --> W zasadzie bawię się tylko BG1, ale mam BG2 i może potrafię ci pomóc. Przeslij szczegóły na maila, to zobaczę.

07.02.2005
02:15
[74]

Sloug [ Pretorianin ]

tak, jutro wracam do nauki i bg - koniec bety world of warcraft... na mojej liscie druga najlepsza gra zaraz po bg :) przynajmniej bedę sypiał i udzielał się na forum...

07.02.2005
08:53
[75]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed-------> dzięki, wieczorem.

07.02.2005
10:19
[76]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Ja mam takie jedno trochę krępujące pytanie. Jak że nigdzie nie mogę już kupić tylko i wyłącznie "Opowieści z wybrzeża mieczy" to kolepa zaoferował sie z kopią nie do końca legalną. Pytanie czy taka kopia z oryginałem bedzie działać?? A jeżeli będzie to myslęsobie co by ten dodatek zainstalować dopiero jak będę już miał do zabicia tylko "głównego złego". Czy to aby dobry pomysł? No i mam nadzieję że taka instalka nie namiesza mi nic w sejwach?

07.02.2005
10:34
smile
[77]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

elemeledudek --> Opowieści z Wybrzeża Mieczy wraz z podstawką kosztują tylko 19,90 PLN. To na prawde nie dużo kwota jak na tą zajefajną grę :)

Na allegro czasem można kupić taniej :P

07.02.2005
10:43
[78]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

No to ja wiem że tyle kosztuje i to nie musząc się uciekać do allegro, ale jakoś nie widzi mi się dublowanie postawki. Już raz za nią zapłaciłem. Sam dodatek chętnie bym kupił.

07.02.2005
10:44
[79]

Tementos [ Junior ]

WYROK ŚMIERCi na elemeledudek
Osoba wyżej wymieniona została uznana za wielkie niebezpieczeństwo dla szlachetnych obywateli , dlatego ma zostać zgładzona zgodnie z honorowym
kodeksem MORAG TONG

Podpisano
ARCYMISTRZ BRACTWA MORAG TONG
TEMENTOS

07.02.2005
10:46
[80]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

elemele--------> chyba naprawdę cię pogięło, ja parę lat temu za samo OzWM zapłaciłem 50 zł, dziś mam BG w kilku wersjach i żyję...

07.02.2005
10:49
smile
[81]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Ja uważam, że warto kupować mimo, że już masz. Ja np. chciałem kupić BG2 ale kupiłem sobie Sagę DVD, a miałem już BG1... poprostu cena Sagi wynosiła tyle ile BG2 więc się skusiłem na Sagę :))

Ja bym kupował na Twoim miejscu bo sam dodatek cieżko dostać... a co do tej "kopii" kolegii. Nic nie powinno się skopać, bo BG nie ma żadnych zabezpieczeń.

07.02.2005
10:58
[82]

Shadow^^^ [ Centurion ]

zgadzam sie z przedmowcami...to smieszna cena za tak wspaniala gre ja pamietam wszystkie czesci kupowalem w przedsprzedazy.....i tak wtedy:
1.Bg1 - 159 zł.
2.OzWM - 59 zł.
3. Bg2 - 159 zł.
4. ToB - Nie pamietam :P ale tez w przedsprzedazy :P

wiec popatrz jaka kase na to wydalem a tobie zal 19.90 wstydz sie!!!!!!

07.02.2005
11:16
smile
[83]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Ej no, spokojnie. ja nie skorzystałem jeszcze z tej kopii. Kolega się tylko zaoferował. Nie krzyczcie na mnie. Biorę pod uwagę różne opcje.

07.02.2005
11:44
smile
[84]

Sloug [ Pretorianin ]

lol, ja podobnie jak Shadow^^ wszystko w przedsprzedaży z tym ze bg1 i bg 2 mam podwójne, tylko dodatki pojedyncze :D Nie miałem nawet w ręce ani jednegi "korsarza" gry z tej serii :)

07.02.2005
11:55
[85]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

A ja miałem pożyczonego Baldura ale ruszyły mnie wyrzuty sumienia po obejrzeniu credits'ów Cieni Amn i już na półce leży piękny, oryginalny BG2 (wreszcie sobie ToBa przejdę). Jedynkę mam oczywiście w Extra Klasyce (to dzieki niej poznałem Baldura).

elemeledudek --> nie przesadzaj, Bg1+OzWM to niecałe 20 zł, czyli cztery browary w knajpie. Jak kiedyś będziesz chory i nie pójdziesz to odłóż kasę i masz na Baldura. ;)
A poza tym piractwo złą rzeczą jest :)

07.02.2005
12:28
smile
[86]

Marksman [ Promyk ]

elemeledudek - a co do tego kiedy instalować: instaluj od razu... save'om się nic nie stanie... i nie warto czekać do samego końca... takie jest moje zdanie...

07.02.2005
13:18
[87]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

elemeledudek --> Marksman ma rację, ja kiedyś czekałem z instalką OzWM do finałowej walki a potem nie mogłem wejść do Brody Ulgotha (chociaż miałem tą lokację na mapie). No ale od czego konsola :D

07.02.2005
14:09
smile
[88]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Mam pytanie odnośnie modu ComForge.

Są dwie wersje:
- v1.00 do BG z TotSC
- v1.02 do BG z TotSC i DSotSC.

Rozumiem, że jesli mam wgrany NTotSC to powiniem zainstalować tego drugiego tak??
I czy ComForge działa prawidłowo z modem Aurelinusa??

07.02.2005
14:39
smile
[89]

maverick109 [ Legionista ]

ma ktos moze trainera umozliwiajacego stworzenie postaci na danym poziomie, z odpowienidia illoscia doswiadczenia, klasami itd.... nie chodzi mi o zwykle trainery do statystyk.
ponoc gatekeeper psuje gre gdy ma sie ntosc wiec odpada.
pottrzebuje tego trainera w celu sprawdzeniu kilku rzeczy, nie mam zamiaru cheatowac ;p

07.02.2005
14:41
[90]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

@lb@tros--------> jeśli to nie jest WEiDU, to żaden, a jeśli jest to... nie wiem, ale skoro są różne wersje to też pewnie żaden...

07.02.2005
14:47
[91]

maverick109 [ Legionista ]

aha one more thing...
wie ktos moze, czy beda czlowiekem dwuklasowcem... zalozmy mag5/woj6...
to moja postac, z racji tego ze zaczynalem jako mag, bedzie po zmianie klasy nadal wygladac jak mag, czy jako woj? wiem ze zaczynajac od woja, nie zmieni sie wyglad na maga, a bardzo by mi na tym zalezalo ;p

07.02.2005
14:54
smile
[92]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

maverick109 --> kombinujesz za dużo :P bedziesz wyglądać tak jak zaczniesz czyli jesli zacząłeś magiem i przejdziesz na woja to bedziesz wyglądał jak mag i vice versa :)

Aurelinus --> to jest mod weidu...

07.02.2005
14:57
smile
[93]

maverick109 [ Legionista ]

dobra ostatnie pytanie ... w ciagu jakichs 15min ;p
czy jak zrobie maga specjaliste to moge potem dwuklasowac??

07.02.2005
15:04
[94]

Krees [ Generaďż˝ ]

Z tego co wiem, to nie.

07.02.2005
15:15
smile
[95]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Ja też mam jeszcze pytanie. Gdzie znajdę listę polskich znaków do BG. Wiem, że jest to na "wyspie" ale coś znów nie działa :/

ELrohir --> Ty grasz z modem ComForge, tak?? Działa Ci bez zarzutów??

07.02.2005
15:35
[96]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Lista polskich znaków do Bg1:

î - ą ... ĺ - Ą
ď - ć ... ć - Ć
đ - ę ... ç - Ę
ń - ł ... č - Ł
ň - ń ... ę - Ń
ô - ś ... ë - Ś
ó - ó ... é - Ó
ő - ź ... ě - Ź
ö - ż ... í - Ż

Kolejność zamiany:
- najpierw zamienić "ę" na "đ" i "ć" na "ď ", bo potem następuje zamiana "Ń" na "ę" i "Ć" na "ć".
- "ń" na "ň" - najpierw w notatniku zamień "ń" na "ň" (zaznaczjąc zamień wszystkie - by sie nie bawić z każdą literką osobno wink ) Reszte można zaminić w dowolej kolejności, w tym "ł" na "ń"
- trzeba też najpierw zamienić "ę" na "đ" i "ć" na "ď ", bo potem następuje zamiana "Ń" na "ę" i "Ć" na "ć".
Natomiast "ó" w ogóle nie trzeba zamieniać.

07.02.2005
15:45
[97]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

@lb@tros --> Mam makro Worda zmieniające kodowanie Windows/BG2 na BG1 (zrobiłem sobie na własny użytek). Ewentualnie mogę podesłać na maila.

Moda Comforge nie analizowałem dokładnie, ale różnice między obiema wersjami wzbudziły mój sceptycyzm. Wygląda jakby wersja do TotSC była nowsza i miała poprawione błędy, które zostały w wersji dla DSotSC, poza tym sama przeróbka mająca dawać kompatybilność z DSotSC też jest dla mnie niezrozumiała. Ja go na razie odłożyłem na zaś i nie instalowałem na NTotSC.

Tym bardziej ciekaw jestem zdania ELrohira, jak ten mod działa!?!

07.02.2005
15:45
[98]

maverick109 [ Legionista ]

mmmmm
Aurelinus --> znasz jakis trainer ktory ma mozliwosc zmiany wygladu postaci (z woja, na maga) i jednoczesnie dzialalby z Twoim dodatkiem?

07.02.2005
15:48
[99]

Marksman [ Promyk ]

maverick - mag specjalista może dwuklasować...
A woj/Mag będzie wyglądał jak woj... przynajmniej tak mi się wydaje (jestem prawie pewny)...

07.02.2005
15:49
smile
[100]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Deepdelver --> thx :)

Zed Nocear --> poproszę :)

07.02.2005
16:02
[101]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

@lb@tros --> Już się robi. Wczytujesz plik jako TEKST (kodowanie Windows), uruchamiasz makro i zapisujesz też jako TEKST (kodowanie Windows). Word może dodać kilka znaków końca wiersza i pustych linii na końcu (WeiDU to ignoruje), ale tekstu nie zepsuje.

maverick109 --> Avatar Morphing Skript z The Gibberling Three (https://idobek.gibberlings3.net/index.html - 4. od góry mod) - skrypt AI dla postaci z drużyny w wersji do BG1 lub IWD1 umożliwiający dowolną zmianę wyglądu avatara postaci (na typ wojownika, kapłana, maga lub złodzieja) za pomocą klawiszy skrótów. Po zmianie awatara trzeba przywrócić odpowiedni skrypt AI do walki. Powinien działać z NTotSC.

07.02.2005
16:23
smile
[102]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Zed --> czy mógłbyś mi też podesłać albo wrzucić na swoją stronę?

07.02.2005
16:43
smile
[103]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Zed Nocear --> Możesz wyjaśnić dokładnie jak zapisać (kodowanie windows)??

Otworzyłem dokument, kliknąłem narzędzia/makro/makra... wybrałem NewMacros, i jak mam to teraz zapisać?? Wybaczcie ale w takich rzeczach to jestem noobkiem :)

07.02.2005
17:03
[104]

Marksman [ Promyk ]

Nowy wątek:

07.02.2005
17:30
[105]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

@lb@tros --> Ja też jestem noobie w tym temacie i jest to moje pierwsze makro :-). Te uwagi powyżej odnoszą się do przerabiania plików tekstowych na format BG1. Masz np. tekst w pliku TRA, otwierasz go jako "zwykły tekst", wybierasz kodowanie "Windows(domyślne)", potem używasz makro i zapisujesz ponownie jako "zwykły tekst", wybierając kodowanie "Windows(domyślne)".

Mi też zajęło trochę czasu domyślić się, jak wczytać makro na innym komputerze. Masz plik NewMakros.bas gdzieś na dysku. Zostaw otwarty Word, ale zamknij pusty dokument domyślny (bo jak go potem nie zapiszesz, makro zniknie). Wybierasz "Narzędzia/Makro/Edytor Visual Basic". W oknie edytora wybierasz z menu "File/Import File...", wskazujesz ten plik i następnie wybierasz "File/Close and Return to Microsoft Word" i cieszysz się zainstalowanym makrem w Wordzie. Jeśli ktoś wie, jak to zrobić prościej, to napiszcie.

Deepdelver --> Chyba wrzucę na stronę, razem z kodowaniem znaków w BG1, jak się zbierze takich rzeczy więcej, to może stworzę podstronkę "kącik modowania".

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.