GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 93)

31.01.2005
15:06
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 93)

Wątek poświęcony jest jednej z najwspanialszych gier cRPG - Gothic2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach związanych z grą, jak i problemach napotkanych podczas podróży po Korinis, Górniczej Dolinie oraz nowych tajemniczych rejonach Myrthany. Doliny nie osłania już magiczna bariera. Grasują w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostać wielu wyzwaniom by pokonać wysłanników boga Beliara, który stoi za cała intrygą. To nasze przeznaczenie a zarazem jedyny sposób na przywrócenie chwilowego spokoju i równowagi w krainie Myrthany.

========================================================================

PORADY FORUMOWICZÓW

Informuję wszystkich o zmianie dotyczącej wstępniaka! Jak widać - został on skrócony. Ale bez obaw. Dzięki uprzejmości SilentOtto, można go w każdej chwili przeczytać online, bądź zrzucić sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóż, wstępniak rozrósł się do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednogłośnie podjęli decyzje o takiej reorganizacji.

Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Po długim oczekiwaniu i wielokrotnym przekładaniu terminu, można się cieszyć również polską wersją dodatku. W związku z tym - wszelkie informacje dotyczące instalacji niemieckojęzycznej wersji dodatku na polską podstawkę, zostają ze wstępniaka usunięte.

Ważniejsze nowości i zmiany w rozwoju postaci wprowadzone wraz z Nocą Kruka by Yancy

1. Obecnie koszt rozwoju postaci jest identyczny NIEZALEŻNIE od tego do jakiego obozu należymy.
Siła, Zręczność i Mana
od 11-30 koszt 1 punkt nauki za 1 punkt umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1 punkty umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 91-120 4 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 120 będziemy płacić 5 punktów nauki za 1 punkt umiejętności

Bronie 1 i 2 ręczne oraz Łuki i Kusze rozwijają się na podobnych zasadach punktowych. Nadal rozwijając jedną broń - zarazem będziemy podciągać drugą.
11-30 koszt 1 punkt nauki za 1% umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1% umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1% umiejętności
od 91-100 4 punkty nauki za 1% umiejętności

Oczywiście zasada jest podobna jak w Gothic2 - czyli rozwijamy umiejętność np. do 29 a następnie płacąc punkt za punkt rozwijamy do 34 itd. Ważne by o tym pamiętać. Ważne również by wszystkie mikstury dodające statystyki na stałe, kamienne tabliczki (nowość w Nocy Kruka) itp. - pozostawić sobie na sam koniec!

2. Mikstury dodające punkty do statystyk na stałe zmieniły swoją moc - dla przykładu:
Eliskir ducha z 10pkt teraz dodaje 5pkt
Eliksir siły z 5pkt siły tylko 3pkt
Eliksir zręczności z 5pkt 3pkt
Eliksir życia z 15pkt obecnie dodaje 20pkt

3. Odżywianie również uległo zmianie. Obecnie bonus można uzyskać WIELOKROTNIE.
Zjedzenie 25 jabłek dodaje +1 do siły - czyli bez zmian ale bonus można uzyskać wielokrotnie
Zjedzenie 50 mrocznych grzybków dawało +10 do many, obecnie daje +5 ale wielokrotnie

4. Jeżeli rozwiniemy zręczność powyżej 90 punktów - automatycznie uczymy się AKROBATYKI. Uwaga: to tych 90pkt wliczają się również bonusy jakie dają amulety, pierścienie i pasy! Po założeniu ich i podniesieniu zręczności uzyskamy i tak umiejętność akrobatyki, która nie zniknie jeśli zdejmiemy przedmioty i obniżymy zręczność poniżej 90pkt.

5. Obecnie Łuki opierają się na zręczności tak jak w G2, jednak kusze zostały zmienione i wymagają nie zręczności a siły. Występuje tu pewna niejasna sytuacja (być może bug). Zręczność NADAL wpływa na ilość obrażeń kuszy. Zwiększenie siły nic nie zmienia - natomiast podnoszenie zręczności zwiększa obrażenia zadawane przez każdą broń zasięgową wliczając w to oparte na sile kusze.
Podobnie ma się sprawa w przypadku mieczy opartych na zręczności a nie sile (np. Miecz Mistrzowski) - zwiększanie zręczności nie wpływa na zadawane przez nie obrażenia, natomiast zwiększanie siły - owszem.

6. Zmianie uległo punktowanie kradzieży kieszonkowych. Poprzednio co rozdział dostawaliśmy coraz więcej punktów za udane kradzieże. Obecnie zrobione jest to bardziej sensownie. Każda kolejna kradzież stopniowo punktowana jest coraz większą ilością punktów. Mamy więc wrażenie osiągania coraz większej biegłości w złodziejskim fachu.

7. Pojawiły się zestawy przedmiotów, które założone razem dają większe bonusy niż jeśli założymy każdy z osobna. W grze występują trzy takie zestawy, każdy składa się z trzech części - dwóch pierścieni oraz amuletu. Szkoda że zestawów jest tak mało a są to; Wojownik (dodający odporność na bronie), Uzdrowiciel (dodaje punkty życia) i Kapłan (dodaje punkty many). Założenie poszczególnych części zestawu razem - daje 2xwiększy bonus niż wynikałoby to z noszenia poszczególnych części oddzielnie.

8. Zupełną nowością jest nauka starożytnych języków. Posiada 3 stopnie wtajemniczenia. Do czego to potrzebne? Ano, w grze pojawiły się kamienne tabliczki dodające na stałe punkty do wszystkich statystyk oraz umiejętności posługiwania się każdą z broni (również 3 stopnie wtajemniczenia).

9. Obecnie NPC reagują na noszone przez nas zbroje. Jeśli np. założymy zbroję bandyty w klasztorze - zostaniemy wzięci za bandytę i zaatakowani. Odwrotnie - zakładając zbroję bandyty, nie będziemy przez bandytow atakowani.
Kolejną nowością są pasy, które uzupełniają rynsztunek i na zasadzie pierścieni i amuletów dodają punkty do naszych statystyk. Same pierścienie i amulety mają obecnie słabszą moc. Przykładowo - amulet siły dodawał +15 do siły, obecnie dodaje +10.
Dla równowagi - zbroje uległy znacznemu „podrasowaniu” w stosunku do podstawki G2.

10. Statystyki broni uległy sporym zmianom. Zwiększyły się ich obrażenia ale również i wymagania jakie trzeba spełnić by móc ich używać. Do tego broń w większości dostępna jest u kupców od samego początku gry.
Pojawiły się zupełnie nowe egzemplarze. W tym takie ciekawostki jak magiczny łuk i kusza, oraz ognisty łuk (niestety ze znikomą ilością amunicji do nich).
Zupełnie oddzielną sprawą jest Szpon Beliara. To unikatowy magiczny artefakt zamieniający się w rękach Najemnika i Paladyna w potężny miecz zadający oprócz zwykłych obrażeń, również ogromne obrażenia magiczne (jedno lub oburęczny w zależności od tego, którą umiejętność mamy wyżej rozwiniętą). Możemy go stale ulepszać w kapliczkach Beliara (kolejna nowość wniesiona przez dodatek) co dwa poziomy naszego awansu kosztem punktów życia. Szpon w rękach maga przyjmie postać magicznej runy z unikatowymi czarami. Runa jest tylko jedna - ale w kapliczkach możemy ją zmieniać dowolnie na inne, przy czym każdy kolejny krąg magii (do 5 włącznie) przynosi nowe zaklęcia. Z najpotężniejszym zaklęciem w grze włącznie :)

11. W grze znajduje się jeszcze cała masa innych zmian. Nowe sposoby na dostanie się do miasta i do każdego z głównych obozów, tresowany błędny ognik, nowe czary, nowe bronie, nowe potworki, teleporty.... Można by tak wymieniać jeszcze długo - ale o tym niech każdy przekona się już sam.


LINKI DO STAREGO WSTEPNIAKA PONIŻEJ


https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z gra GERMAN
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Dużo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.gothic.g4ce.pl/ <--- Jedna z najciekawszych polskich stron poświęcona G1, G2 i Nocy Kruka
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=81 <--- Baza danych o Gothic2 - w języku niemieckim
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=110 <--- j.w. z tym że zaktualizowana o dane z dodatku
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej części:

31.01.2005
15:08
smile
[2]

Yancy [ Senator ]

Powtarzam ostatniego posta z poprzedniego wątku.

Łowca Czarownic

Znów pytanie do pierwszej części. By móc posługiwac się bronią dwureczną oraz kuszami trzeba mieć bronie jednoreczne oraz łuki na mistrzu? Jak ostanim razem grałem to pamiętam, że Thorus nie chciał mnie nauczyć władać bronia dwuręczną... ale nie pamiętam czy do momentu gdy dołączyłem do starego obozu czy jak osiągnęlem mistrza w jednorecznych :( z góry dziękuję za odpowiedzi.

31.01.2005
15:09
[3]

Mysia [ Szczurek ]

a ja powtarzam odpowiedz :)

Łowca czarownic --->. z tego co pamietam to nie trzeba miec mieczy 1H rozwinietych do mistrza, ten podzial o ile pamietam byl dopiero w drugiej czesci, i tam bylo ze jezeli sie rozwijalo miecze 2H powyzej 30% to jednoczesnie rowijalo sie miecze 1H to samo dotyczy kusz, kusz mozesz sie szkolic w starym obozie u kolesia w zamku, a u thorusa miecze dwureczne od momentu przylaczenia sie do straznikow o ile dobrze pamietam :)

31.01.2005
15:24
[4]

Yancy [ Senator ]

Raziel

Zauważylem że dodatek strasznie namotał jeśli chodzi o postać maga, tzn - czary sporo kosztują punktow, dlatego więc mam pytanie:

w co ładować aby punktów nie żałowac?:D (magiem) - pytanie głownie do Yancy'go:P

A własnie Yancy, co to za screen przy jednym z Twoich postów? jakaś nakładka na Gothica? MOD czy jak?


Raziel ---> Z maną jest wielki luzik. Wcale się nie trzeba więcej niż 64 uczyć :))) (Ustal sobie limit docelowy na 300pkt.) r- eszta to alchemia, stare tabliczki oddaj HURTEM Vatrasowi za to 20-23pkt many, 40punktów grzybki. Powyżej 80 many naprawdę uczyć się nie warto.
300 to dwa deszcze ognia - tego nie przetrwa nikt. 250 to Krzyk Umarłych - tego też nikt nie przetrwa...

Przydatne czary do nauki - kula ognia, duż błyskawica, deszcz ognia - i dla zabawy wezwanie demona. Resztę można sobie odpuścić.

Screen jest z jednego z modów. Tych jest całkiem sporo o czym mało się tu mówi...

31.01.2005
15:27
[5]

Yancy [ Senator ]

A to screen z innego modka

31.01.2005
15:47
[6]

Raziel [ Action Boy ]

spoko, bo jak już mam przejsc polską wersję to zmuszę sie do zagrania magiem:) nie rozumiem tylko jednego, co oznacza "ustaw sobie limit docelowy na 300pkt"?

A co do modow to ja bardzo chętnie zainteresowalbym sie nimi bardziej ale nie znam żadnej stronki o modach do G&G2, co najwyżej po niemiecku - niestety z niemieckiego mam ledwą tróję...

Z tego co wiem to najbardziej ciekawy jest ten Dicurac czy cos w tym stylu, ale tez jest jak narazie tylko po niemiecku:(

31.01.2005
15:51
[7]

Yancy [ Senator ]

Raziel ---> Prócz many proponuję wpakować w zręczność tak ze 64pkt. Początkowo to właśnie łuki będą dla Ciebie wielkim wsparciem. Zawsze też możesz trochę pomachać mieczem mistrzowskim :) Mój mag miał rozwiniętą zręczność na 64 miecze i łuki na 34.
Cała reszta w manę osobiście skończyłem ją rowijać bodaj przy 80 na koniec mając ponad 300 bez żadnych przedmiotów.

31.01.2005
15:51
smile
[8]

ChronosTheBlack [ Centurion ]

Właśnie przeszedłem Gothic'a 2 wraz z zainstalowaną Nocą Kruka... grało się bardzo fajnie ale nie stworzyłem postaci dokładnie takiej jaką chciałem stworzyć... troche inaczej niż planowałem rozwijałem umiejętności ale pod koniec gry i tak nie miałem wiekszych problemów w potyczkach... teraz zrobie sobie troche przerwy z graniem w Gothic'a 2 wraz z zainstalowaną Nocą Kruka... potem zagram pewnie raz jeszcze (może nawet jeszcze kilka razy aby za każdym razem zagrać inną profesją) nie popełniając już tych samych błędów...

Ogólnie grało się bardzo przyjemnie... :)

Życzę wszystkim miłego dnia.

31.01.2005
15:52
[9]

Yancy [ Senator ]

Raziel ---> Usatal sobie limit na 300 to znaczy abyś dążył do tego aby w piątym rozdziale mieć 300 many.

31.01.2005
16:40
[10]

frer [ Konsul ]

eh mam male pytanie, jakie pierscienie najlepiej nosic?? obecnie uzywam zestawu wojownika, daje mi 40 odpornosci na zwykle bronie czyli tyle ile szata maga ognia (chociaz zazwyczaj chodze i tak w ubraniu pirata, ciekaw jestem tylko czy w miescie straz mnie pogoni za to... :)

31.01.2005
16:49
[11]

Raziel [ Action Boy ]

Yancy --> rozumiem, czyli ze do 80 w mane? (wliczając w to przedmioty typu "piwo coragona" czy ładowac te itemy dopiero po osiagnieciu 80 many?)

Pozatym zostalem czeladnikiem u Constantina, jakich receptur się u niego nauczyc?

31.01.2005
18:34
[12]

frer [ Konsul ]

Raziel --> moim zdaniem oplaca sie tylko mikstury sily albo zrecznosci (zalezy co chcesz rozwijac bardziej w swojej postac), bo nauka kazdego miksa to 20 pn, a na zrobienie i miksow sily i zrecznosci nie starczy ci krolewskiego szczawiu raczej... co do innych miksow to leczenia i many mozesz chyba sobie darowac, szkoda pn, a u sprzedawcow wcale nie sa takie drogie, mozesz tez nauczyc sie robienia mikstur szybkosci, przydaja sie, chociaz wsumie je tez mozna kupic niezbyt drogo...

31.01.2005
18:52
[13]

Yancy [ Senator ]

Raziel ---> Tak to wygląda. Od 64 do 80 uczysz się na samym początku u nauczycieli. Bonus + 2 mana da Ci złożenie ofiary u Maga w mieście co i tak musisz załatwić na początku bo Mag jako jedyny po wstąpieniu do klasztoru ofiar już nie składa. Potem zaczynasz boostowanie i licz sobie to tak:
piwo Coragona +2
Stare tabliczki MUSISZ oddać hurtowo Vatrasowi dostaniesz bonus od +20-25many
Modlitwa w kapliczkach +20
Ciemne grzybki +40many
Nie wiem ile z kamiennych tabliczek ale też koło +40 punktów na pewno może Trollf będzie pamiętał dokładnie
No i cała fura z mikstur i alchemii to jest z pewnością w okolicach 20 buteleczek. Jak więc sam widzisz - limit 300 punktów osiągniesz bez przedmiotów ucząc się many TYLKO do 64pkt. A przecież są jeszcze przedmioty.

Polecam Ci również zainteresować się nauką zręczności. Przyda się. Natomiast - nie ucz się ani punktu siły i nie daj więcej niż 34% w łuki i broń jednoręczną.


frer ---> Mylisz się, Szczawiu obecnie jest z grubsza tyle że wystarcza i na mikstury zręczności i siły. Obu można sił wyczyć. Mag oczywiście uczy się tylko mikstur many i jemu na te mikstury idzie cały szczaw.
Do tego. Kapliczki Magowi dodają 20x +1 mana, Najemnikowi +1 zręczność, Palowi +1 siła. Tak dodawały mnie. Być może jest to tak że dodają do mniejszego współczynnika w przypadku Pala i Najemnika - nie wiem - u mnie tak dawały Pal miał wysoką zręczność a Najemnik siłę.

Po tych 20x kapliczki dodają pkt życia po +5

31.01.2005
19:25
smile
[14]

niv0let [ Pretorianin ]

czy wodny krąk to oddzielny cech, czy jak jestem np magiem to też mogę wstąpić do kręgu? jestem na początku gry i chciałbym to wiedzieć bo z informacji od NPC nie wynika to na razie zbyt jasno

31.01.2005
19:28
[15]

SirGoldi [ Gladiator ]

niv0let ---> Tak, to oddzielny cech.

31.01.2005
19:32
[16]

fishy [ Junior ]

jaki jest kod nieśmiertelności do nocy kruka? dzięki za pomoc

31.01.2005
19:41
smile
[17]

techi [ Legend ]

czy wodny krąk to oddzielny cech,

buahahahahaah

31.01.2005
19:54
[18]

frer [ Konsul ]

Yancy ---> a wiesz gdzie te szczawy znajde?? obecnie jestem w 2 rozdziale w gorniczej dolinie (po dodatku) a mam zaledwie 10 sztuk krolewskiego szczawiu chyba... dobrze ze ja robie gownianego maga, przynajmniej pozniej nie bedzie az tak latwo, a rozwine sobie troche bron jednoreczna i wladuje w zrecznosc :)

31.01.2005
19:56
[19]

niv0let [ Pretorianin ]

SirGoldi -> dzięki

techi -> faktycznie śmieszne, nie zwróciłem uwagi :p

31.01.2005
21:08
[20]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Ha! udalo mi sie przejsc dalej - na kowala od błyskotek zadzialal czar zapomnienia :) rozdzial 4 stoi przede mna otworem :)
ale tu mam pytanie...wkrotce bede mial noc kruka...czy jest sens grac dalej w podstawke czy lepiej poczekac na dodatek i grac od poczatku ?

31.01.2005
21:19
[21]

Trollf [ ]

Hebron -> zalezy... jesli ktorys juz raz tam przechodzisz G2 to zdecydowanie warto przerwac i czekac na podstawke... dodatek zmienia i rozbudowuje znaczaco jedynie 3 pierwsze rozdzialy, pozniej praktycznie bez zmian... no i gra z dodatkiem jest troche trudniejsza niz bez, nie wspominajac, ze rozwoj postaci zmienil sie zupelnie... jesli gra Ci sie podoba, ale po jej przejsciu masz zamiar odlozyc ja na polke, to takze warto zaczekac na dodatek...

31.01.2005
22:19
[22]

snopek9 [ Legend ]

No i mam juz Noc kruka ... po pierwsze jest na samym poczatku duzo ..latwiejszy a nie trudniejszy .. no ale mowie na samym poczatku potem nie wiem jak jest ..

Mam kilka pytan bo troche nie chce mi sie grac znowu tego samego :p

1. Czy opłaca sie zostawać czelednikiem w miescie ? wkoncu to sporo dodatkowych punktow doswaidczenia ... czy moze zrobic to szybciej bo zdaje sie ze Matteo cos mi tam proponuje ... wiec jak ? te punkty doswiadczenia sie przydadza czy nie ? i czy w ogole Matteo to załatwia bo nie mam pewnosci ..

2. Jak to jest najpierw ide do najemnikow i zostaje nim czy dopiero musze isc do dodatku i tam zostac piratem lub rabusiem ? :) chodzi mi o to czy jak zostane najemnikiem to moge dalej grac potem " na zmiane" i najmnikiem i piratem czy tam bandyta ?

3. Jezeli ktos napisze jak dawac rozmieszczac optymalnie i na jakie umiejetnosci punkty bedac najemnikiem i ogolnie postacia lubiaca walczyc mieczami to bylbym wdzieczny ... wiem ze to czasochlonne ale moze ktos sie znajdzie ?? PLEASE !!!

4. Kiedy dostane szpon Beliara ?

5. Kiedy dostane tego duszka co szuka przedmioty ? ognika :)



31.01.2005
22:20
smile
[23]

SirGoldi [ Gladiator ]

Główny wątek Nocy Kruka rozwiązany. A szkoda, było miło ale mimo wszystko czuję niedosyt, niestety nie czułem tej wolności co w poprzednich krainach, no ale to tylko dodatek.

1. Opłaca się. Każde punkty doświadczenia się przydadzą na początku. I postaraj się załatwić szybko dostęp do Gildii Złodziej i wyucz się kradzieży - dzięki temu można zebrać mnóstwo doświadczenia.
2. Nie bardzo rozumiem pytanie ale naturalnie najemnikiem możesz zostać w tym samym momencie co w zwykłym Gothicu 2. A i owszem, później gdy wyruszysz do Jakhendar będziesz mógł się przyłączyć do piratów a później do bandytów - ale to będą takie "luźne" związki.
3. Niestety jeszcze nie przeszedłem Nocy Kruka najemnikiem.
4. Gdy zabijesz Kruka tj. pod koniec drugiego rozdziału.
5. Bardzo szybko. Jeszcze w pierwszym rozdziale.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-31 22:26:01]

31.01.2005
22:26
[24]

Yancy [ Senator ]

frer ---> Niestety, nie pomogę Ci w szukaniu szczawiu, nigdy nie robiłem zapisków gdzie który jest. W świecie dodatku jak się nie mylę są jedynie dwa - jeden na bagnach, drugi w w komnacie z zombie w obozie bandytów. W Górniczej Dolinie nie przypominam sobie czy znalazłem jeden - czy ani jednego.
Natomiast cała reszta jest w Korinis + to co pojawia się co rozdział u kupców (a nie jest tego mało) do tego jeszcze można kupić w szóstym rozdziale od Vatrasa i Miltena szczawie - ale już wtedy powinieneś mieć 300 many więc to tylko sztuka dla sztuki. Jeśli zaś używasz szczawiu nie do mikstur many a siły lub zręczności - to możesz się wyluzować - szczawiu jest dużo więcej niż smoczych korzeni lub goblinich jagódek. Tak jak pisałem z grubsza będzie go tyle że będziesz mógł robić i napoje dodające siłe i zręczność. Oczywiście wybierz sobie jako podstawowe te, które są dla Ciebie ważniejsz by nie doszło do sytuacji że jednak Ci tego szczawiu zabraknie a masz korzeń.

Obecnie dużo roślinek poznikało (nie tylko roślinek - buteleczek również) do tego dawniej czarny goblin co jakiś czas zostawiał goblinie jagody, a ork elita smoczy korzeń - z dodatkiem można o tym zapomnieć. Górnicza dolina również została oczyszczona z dobra wszelkiego...

Hebron ---> Jeśli nie widziałeś dotąd Gothica2 jest jak największy sens najpierw przejść podstawkę. Jeśli jednak już grałeś - to lepiej poczekaj na dodatek. I jeszcze jedna sprawa - w zależności od tego jak rozgrywasz dodatek i kiedy do niego wchodzisz - zabawne mogą być nawet pierwsze trzy rozdziały. Potem już nie napotkasz absolutnie nic nowego więc jeśli skończysz teraz podstawkę - nic nie tracisz. Poza poziomem trudności - będzie i tak to samo.

Nie wiem jak dla innych - ale dla mnie gra traci cały rozmach od momentu polowania na smoki. Czwarty rozdział mi się nieszczególnie podoba. Piąty rozdział zaś w zasadzie nie istnieje. Służy on tylko temu by nacieszyć się mega napakowaną postacią i dokonać beztroskiej rzezi na wszsytkim co się rusza i na drzewo nie ucieka. Jeśli zaś ktoś nie ma na to ochoty - to może cały rozdział załatwić maksymalnie w godzinę.
O szóstym rodziale nie ma co mówić - bo to już tylko dojście do celu i załatwienie swojego przeznaczenia (warto na początku posłuchać o czym nawija Vatras na placu świątynnym).

31.01.2005
22:31
[25]

Yancy [ Senator ]

snopek ---> Złudzenie. Sam napisałem dokładnie to samo po pierwszych kilkunastu minutach gry.

1. Nie muszisz zostawać czeladnikiem - ale warto - zawsze jakaś kasa.
2. Najpierw idziesz do Najemników jeśli z nimi chcesz trzymać. Nie masz wyjścia. Główne obozy są te same i musisz gdzieś dołączyć.
3. Nie ma najmniejszego sensu taka pisanina. Każdy ma inny styl gry. Ja sobie wyobrażam najemnika jako siłacza z dwuręcznym mieczem i kuszą. No i tak ową postać rozwijam. Siła na jakieś 80, miecze dwuręczne na 64% i kusze na 34% zręczność ile masz ochotę.
4. Po main queście z Nocy Kruka
5. Na samym początku po gadce z Vatrasem.

31.01.2005
22:51
[26]

snopek9 [ Legend ]

Dobra czyli jednak musze sie nastawic na bardziej trudna gre .. moze to i dobrze .. choc pewnie da sie tak prowadzic postac ze zadnych klopotow nie bedzie ...

Moze sie popytam jeszcze o cos pozniej ale tymczasem ide sobie pograc ...

Dzeiki za pomoc ..

31.01.2005
23:07
[27]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Trollf, Yancy --> G2 przechodze teraz pierwszy raz. Jak juz pisalem wczesniej, magowie zrobili mi Oko Innosa i mialem zamiar wybrac sie do Gorniczej Doliny zapolowac na smoczki. ( czyli jestem w 3 rozdziale :) ) Chyba jednak odstawie narazie podstawke i poczekam spokojnie na dodatek - bede mial nagrode jak wszystko ładnie pozaliczam :P

i mam jeszcze pytanko - czy gdy juz wgram Noc Kruka, to czy rozwiazywanie zadan z podstawki ulegnie jakies modyfikacji czy cuś ?

01.02.2005
00:43
[28]

snopek9 [ Legend ]

Jeszcze jedeno pytanie !!
Czy opłaca sie probowac zostac jednoczesnie i najemnikiem i magiem ognia ? tzn chce zostac najemnikiem ale troche punkto doswiadczenia by sie przydało ... czsy moze to sie mija z celem ? zalezy mi zeby miec dobra postac bowiem boje sie ze w nowym swiecie bedzie za trudno ...

01.02.2005
02:13
[29]

Trollf [ ]

Hebron -> po zainstalowaniu dodatku gra sie od nowa (stare sejwy nie dzialaja), czesc zadan mozna rozwiazac w inny sposob, a czesc pozostala bez zmian...


snopek9 -> mozesz zostac przyjety TYLKO do JEDNEJ z trzech organizacji: najemnikow lub paladynow, lub magow ognia...

01.02.2005
03:09
[30]

frer [ Konsul ]

snopek9 --> o ile rozumiem tobie chodzi o to zeby zaczac questy na najemnika, ale zrobic maga ognia?? bo jesli tak to mozesz, dopoki nie zostaniesz oficjalnym czlonkiem w jakiejs gildi mozesz robic questy (byle zebys ich nie skonczyl) na przylaczenie do innej, zawsze to dodatkowe pd, choc nie spodziewaj sie cudow... w grze z dodatkiem wcale nie jest tak trudno, do 2 rozdzialu mozna praktycznie dojsc unikajac jakiejkolwiek walki z naprawde trudnymi przeciwnikami, albo ich poprostu omijajac, a pozniej juz sie zaczyna z gorki, a jesli grasz magiem to juz w 5 rozdziale praktycznie powinienes byc bogiem, tzn. nikt ci juz nie podskoczy...


Mam dwa male pytanka bo cos czuje ze zchrzanilem:
1. jak dokladnie sie tego ognika zdobywa, ktos tu pisal ze po pierwszej rozmowie z vatrasem, ale jakos ja takiej opcji nie mialem... wiec jak z tym dokladnie jest??
2. co trzeba zrobic zeby dostac klucz do gildi zlodzieji?? moze pytanie glupie ale nigdy sie tym nie interesowalem i nie probowalem sie do nich dostac...

cos czuje ze chyba zaczne gre od poczatku, ale tym razem zrobie paladyna chyba, mam wielka ochote pograc ze szponem beliara w rece :)

01.02.2005
07:34
[31]

ChronosTheBlack [ Centurion ]

frer ---> jeśli chodzi o Twoje pierwsze pytanie, to dokładnie nie pamiętam ale podczas rozmowy z Vatrasem dostałem od niego amulet z ognikiem... ale w której rozmowie to nie pamiętam... napewno w pierwszym rozdziale...
Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to wydaj straży Rengaru, Halwora i Nagura(chyba wystarczy wydać tylko jednego ale dokładnie nie pamiętam napewno jak się trzech wyda to jest ok)... wtedy Kardif(jest w gospodzie w porcie w Khorinis) powie Ci że ktoś na Ciebie czeka za sklepem rybnym Halwora... będzie tam Atilla(chyba tak się pisze jego imię ale nie pamiętam dokładnie) i będzie chciał Cie zabić... jak go pokonasz to znajdziesz przy nim klucz do siedziby gildii złodziei.
Możesz również wyżej wymienionych ludzi nie wydawać straży... wtedy Atilla da Ci klucz do Gildii złodziei i nie będziesz musiał z nim walczyć.

01.02.2005
07:45
smile
[32]

Mysia [ Szczurek ]

frer ---> ehhh dlaczego wstepniaka nie czytasz????

ad 1. aby zdobyc amulet z ognikiem musisz pogadac z Vatrasem na wszystkie mozliwe sposoby (dialogowe) na 100% tego nie zrobiles zadając takie pytania, tylko pytałeś się go wybiórczo :)
po wypytaniu się o wszystko będziesz miał opcje by Ci jakoś pomógł, a on Cie zbeszta że jestes namolny, ale da Ci amulet który będziesz mogł upgrejdowac (pytanie tylko czy to się opłaca)

ad 2. daje Ci link do starego wstepniaka gdzie masz opisane jak sie dostac do zlodzieji na dwa sposoby :)

01.02.2005
09:01
[33]

frer [ Konsul ]

ok dzieki, jak tylko wyjde z gorniczej doliny wyproboje co sie da :)

ale co do vatrasa to o ile pamietam wykorzystalem wszystkie mozliwe opcje dialogu, z tym, ze nie odrazu, ale sprawdze na wszelki wypadek, a jak cos bedzie nie tak, to sie pobawie jakbym przechodzil kolejny raz gothica, tym razem pewnie palladynem :)

01.02.2005
09:48
[34]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Jeśli nie wiesz na pamięć gdzie co leży to jasne że się opłaca ulepszać Ognika. Pozwala wyszukiwać zioła, mikstury i scrolle. Mnie to się specjalnie nie przydawało ale pomysł jest dobry i wielu z pewnością się przyda w poszukiwaniu szczawiu.

01.02.2005
10:23
smile
[35]

ZeusSz [ Legionista ]

Witam wszystkich właśnie dostałem Noc Kruka i chciałbym zapytać się kilka rzeczy:
1) Czy można grać magiem wody
2)Co to jest wodny krąg
a 3) to kilka rzeczy na które powinienem zwrócić uwagę grając magiem
(grę przeszedłem 2 razy ale ani razu magiem) Pozdrawiam i z góry dziękuję

01.02.2005
10:30
smile
[36]

ZeusSz [ Legionista ]

Jeszcze jedno male pytanko:
Gdzie można znaleść zestaw kapłana?(lub jego części)
Przepraszam za dwa posty

01.02.2005
10:37
smile
[37]

Mysia [ Szczurek ]

ZeusSz --->

1. nie można, można grac tylko magiem ognia
2. jest to tajna organizacja do ktorej można przystąpić w dodatku
3. rozwinąć mane do poziomu max 90 pkt za pomoca PN a reszte za pomoca mikstur i tabliczek, warto tez zainwestowac w zreczność tak max 50 pkt by używac dobrego mieczyka oraz luku ktory na poczatku bedzie nieoceniona pomoca dla maga, od 4-5 rozdzialu bedzie on prawdziwym wymiataczem :)
4. nie weim dokladnie ale chyba calosc znalazlem w dodatkowej lokalizacji:)

01.02.2005
10:42
[38]

frer [ Konsul ]

ZeusSz ---> odpowiadam:
1. nie
2. wodny krag to organizacja zrzeszajaca ludzi ktorzy wspolpracuja z magami wody
3. o to sie musisz zapytac ludzi ktorzy znaja sie na magu, bo ja gram tez pierwszy raz magiem w gothica 2

zestaw kaplana mozna znalesc w swiecie dodatku, gdzie dokladnie to nie pamietam, wiem tylko, ze jesli wykopujesz wszystkie skarby i przeszukujesz wszystkie jaskinie to powinienes caly znalesc, ale osobiscie wole zestaw wojownika, caly daje 40 odpornosci na zwykle bronie, do tego zbroja straznika kruka, pas odpowiedni i ma sie 117 odpornosci :)

01.02.2005
10:43
[39]

Obestyjka [ Pretorianin ]

hej. wreszcie jestem w 6 kręgu magiem. czar mass destruction, czy raczej wave of death jest odlot. pomysł z pure mana, też świetny. rozczarowałam sie czarem breath of death.
mam ten cały gin, ale rozmawiam z kim mogę specjalnie jeszcze raz, ale nie mogę dokopać sie do sposobu tą szte pijanego mistrza. może jakąś sugestia chociaż gdzie szukać... po co trzymacie ten sekret dla siebie?!

01.02.2005
10:44
[40]

Obestyjka [ Pretorianin ]

mysia i zeusz----> mana nie do 90, tylko do 94PN. poprostu z 89PN daje sie jeszcze 5 punktów za tą samą cene.

01.02.2005
11:11
[41]

Barthez x [ Konsul ]

A czy kiedy będę w tej świątyni gdzie zniknął Kruk i zacznę przyciskać te przełączniki nie spadną na mnie te kraty i mnie nie zabiją? Czy jeżeli zrobię to w kolejności od lewej: pierwszy, ostatni, przedostatni, gdzieś otworzy się przejście i kraty na mnie nie spadną?

01.02.2005
11:11
smile
[42]

Mysia [ Szczurek ]

Obestyjka ---> wiadomo ze za ta sama cene tylko nawet jak sie rozwinie do tych 90 czy 89 to i tak lacznie po wszystkich upgrejdach z eliksirow i tabliczek bedzie w sumie pewnie ponad 300 :) a tak naprawde to 160 powinno wystarczyc :) ale warto miec wiecej :)

01.02.2005
11:37
[43]

Arkulus [ Konsul ]

Moim zdaniem Gothic 2 Noc Kruka jest bardzo łatwy bo juz przeszedłem ale polecam.

01.02.2005
11:42
smile
[44]

Mysia [ Szczurek ]

Arkulus ---> latwy to on zawsze byl, ale fakt ze troche podniesiono poprzeczke w porownaniu do samej podstawki :) ale juz po jako takim zaklimatyzowaniu sie i wycwiczeniu bohatera do tego 10 poziomu juz jako tako sie da grac ,a z czasem jest jeszcze latwiej:) ale to normalne w kazdej grze :)

01.02.2005
11:52
[45]

SirGoldi [ Gladiator ]

Barthez x ---> Wystarczy zrobić to w kolejności pierwszy przełącznik, ostatni i środkowy. Po prawej stronie otworzą się drzwi którymi przejdziesz dalej.

01.02.2005
12:48
[46]

snopek9 [ Legend ]

Trollf i frer --> panowie ja gothica 2 przeszedłem wiem o co chodzi w tej grze .. tylko mnie nie zrozumieliscie ..

Chodzi mi o to czy oplaca sie tak jakby oszukac gre i probowac sie przylaczyc i tu i tu zdobywajac doswiadczenie ... bo w koncu u magow tez troche punktow mozna zdobyc a ja chce byc najemnikiem i nim zostane ... wiem ze to zagmatwałem ale prosciej sie nie da ...

Opłaca sie sdobywac wiecej punktow doswiadczenia na samym poczatku kosztem marnowania czasu na beznadziejne misje czy nie ?? tak chyba jajprosciej to napisze :)

01.02.2005
12:55
[47]

leontheproffesional [ Pretorianin ]

Otóż mam pewien problem - wyglada mi to na buga - po tym jak pokonałem Kruka był filmik i wszystko OK ale teraz chce wyjść z tej przeklętej sali i nic - wszystkie drzwi są zamknięte - jeżeli ktoś wie o co chodzi to niech powie a jak nie wie to poda jakiś kod na teleportacje czy przenikanie przez ściany

01.02.2005
12:57
[48]

snopek9 [ Legend ]

frer -->choc w sumie twoja odpowiedz mi jednak wystarcza :) choc chce zrobic odwrotnie tj chce byc najemnikiem a robic najpierw zadania u magow... gre przechodziłem juz kilka raxy wiec wiem ze nie mozna byc i tym i tym ...ale nie wiedzialem czy sie oplaca zdobywac te kilka tysiecy punktow dos wiecej ...

Dzieki ...

01.02.2005
12:59
[49]

Trollf [ ]

snopek9 ->
gdybys chcial zostac magiem, to mozesz wykonac wiele zadan zwiazanych z przylaczeniem sie do najemnikow i wtedy jest to dosc duzo PD i sie raczej oplaca... natomiast jesli zamierzasz zostac najemnikiem, to nie mozesz wykonac ani jednego zadania dla magow, gdyz mozna je zrobic dopiero po zostaniu nowicjuszem, a to blokuje przylaczenie sie pozniej do najemnikow... o to Ci chodzi?

01.02.2005
13:09
[50]

maciekd [ Centurion ]

snopek9 --> ja obecnie planuję zostać magiem, ale do klasztoru udam się dopiero później. Najpierw wykonuję questy w Khorinis, później u Najemników. Oczywiście po części dla doświadczenia, ale także dla przyjemności z samej gry.

01.02.2005
13:20
[51]

frer [ Konsul ]

leontheproffesional ---> na drzwiach za tym jakims grobowcem jest przycisk, otworzy on wejscie do teleportu na zewnatrz

Trollf --> niekoniecznie, jest quest z posazkiem, ten dzieki ktoremu nie trzeba placic za zostanie nowicjuszem...

01.02.2005
13:32
[52]

Arkulus [ Konsul ]

Może jakiś konkursik zrobimy o gothicu 2 Noc Kruka.

01.02.2005
14:28
smile
[53]

Mysia [ Szczurek ]

frer ---< jaki posazek??? bo z takim questem sie jeszcze nie spotkalem :)

01.02.2005
14:40
[54]

frer [ Konsul ]

Mysia --> Jesli dobrze pamietam to po wyjasnieniu vatrasowi ze chce sie spotkac z lordem hagenem i ze mnie xardas przysyla on mi powiedzial ze zeby dojsc do paladaynow musze nalezec do jednej z 3 organizacji i ze lares moze mi pomoc sie dostac do ktorejs z nich. Poszedlem do laresa, a on zapytal do ktorej chcialbym wstapic, powiedzialem, ze do magow ognia, to odeslal mnie spowrotem do vatrasa, a ten mi powiedzial, ze ten mag ognia co stoji pod brama do miasta (imienia nie pamietam) zgubil posazek, ze go gobliny napadly czy cos. Posazek maja gobliny zamieszkujace jaskinie w ktorej trzeba dla pirata wykopac skarb (akurat spotkalem go po drodze to wszystkie gobliny na niego sprowadzalem, posazek byl w ciele czarnego goblina). Teraz wystarczy zaniesc posazek do klasztoru i mozna zostac nowicjuszem bez 1000 sztuk zlota i owcy... :)

01.02.2005
14:40
[55]

Trollf [ ]

frer -> alez tutaj nic sie nie zmienia... zadanie z posazkiem zastepuje tylko to z owca i datkiem 1000 szt. zlota - efekt w obu przypadkach ten sam, zostajesz nowicjuszem i nie ma mozliwosci 'przekwalifikowac' sie pozniej na najemnika... nie wspominajac o tym, ze za zadanie z posazkiem jest znikoma ilosc expa...

01.02.2005
15:11
smile
[56]

Mysia [ Szczurek ]

heh w dodatku:) to wszystko wyjasnia czemu nie wiedziale, a juz myslalem ze cos oposcilem :) a do magow jeszcze sie nie przylaczalem zaczalem od nowa najemnikiem i zrecznoscia :)

01.02.2005
15:40
[57]

Barthez x [ Konsul ]

A co mam zrobić kiedy wejdę dalej? Bo kiedy wchodzę dalej to w tej sali pojawiają się kamienni strażnicy, a kiedy wchodzę do wszystkich sal to zabijają mnie te maszyny które mnie nabijają. Tylko w ostatniej sali jest przejście, jednak dalej jest przepaść. Nie można jej przeskoczyć, więc co należy zrobić?

01.02.2005
16:01
[58]

Trollf [ ]

Barthez x -> to nie jest przepasc... zapal pochodnie lub inne zrodlo swiatla to Ci ulatwi zadanie...
ponizej wielce 'symboliczny' szkic przejscia... ;-]

__|
|xx
----
xx|

01.02.2005
16:24
smile
[59]

KfIu [ Konsul ]

Panowie a ja mam pytanie....
Otóż..
Dołączyłem do gildii złodzieii.....
I nie moge wejść do górnego miasta... Cóż takiego mam zrobić aby móc tam wejść?? :)

01.02.2005
16:30
smile
[60]

KfIu [ Konsul ]

Ok już wiem :)
Moge również teraz dołączyć do innej gildii =]]

01.02.2005
16:31
[61]

frer [ Konsul ]

KfIu --> do gornego miasta mozna wejsc tylko jesli jest sie magiem ognia, straznikiem lub najemnikiem, musisz sie przylaczyc do ktorejs z tych organizacji

01.02.2005
16:37
[62]

frer [ Konsul ]

wiecie co mnei dobija w gothicu 2?? te bronie ktore mozna kupic... ide sobie do kamiennego kregu po oko innosa, widze jakas jaskinie wiec wbijam tam, na poczatek szkielety, latwo poszlo, choc bez zniszczenia ozywiencow trudno zalatwic ich 1 vs 2, ale jakos padly, ide dalej, a tam 2 rycerze cienia, jednego ubilem zniszczeniem ozywienca, z drugim roche gorzej, prawde mowiac walka byla naprawde ladna, ale padl, wchodze do malej jaskini z kilkoma grobami, tam ladnie w niebieskiej poswiacie wisi w powietrzu miecz, juz mysle ze pewnie jakies mega wypas jedyne w swoim rodzaju ostrze, a co to bylo?? oczywiscie... zguba smoka, ktora rozdzial wczesniej moglem kupic u kowala w zamku w gorniczej dolinie... chyba nei musze mowic ze autorzy gry przesadzili z broniami dostepnymi u sprzedawcow, to zabija cala przyjemnosc zdobywania sprzetu...

01.02.2005
17:07
[63]

ChronosTheBlack [ Centurion ]

frer ---> aby wejść do górnego miasta wystarczy być obywatelem Khorinis czyli wystarczy zostać czyimś czeladnikiem w Khorinis... nie musisz być strażnikiem, magiem ognia ani najemnikiem.

01.02.2005
17:16
smile
[64]

PaWeLoS [ ]

witam!
do kogo mam się zwrócić w khorinis, aby mi pomógł w dojściu do kamiennego kręgu na północy? gdy rozmawiałem z laresem pojawiła się opcja dialogowa pytająca o to. on powiedział, że pewnie napharius mi zlecił to zadanie (BTW bystry chłopak:)) i że może iść ze mną. no ale to tyle, bo nie da się z nim porozmawiać już na ten temat. więc co trzeba zrobić: znaleźć kogoś innego, czy coś kombinować z laresem?
pozdrawiam.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-02-01 17:25:32]

01.02.2005
17:21
[65]

Milka^_^ [ Potępieniec ]

PaWeLoS => Nacisnąć Chodźmy. I wybierasz sobie gdzie, powinno być, że do lasu.

01.02.2005
17:28
smile
[66]

PaWeLoS [ ]

milka---> ale właśnie nie ma takiej opcji!!! przecież taki głupi to nie jestem:)

01.02.2005
17:32
[67]

Milka^_^ [ Potępieniec ]

PaWeLoS => heheh no topewnie sobie dałeś "Chodźmy do Onara na farmę" Co bylo twoim błędem. Teraz musisz latać do lasu sam :P

01.02.2005
17:32
[68]

Obestyjka [ Pretorianin ]

mysia----> wcale 160 nie wystarczy. porządne czary kosztują. demon 120 do masowa destrukcja (fala śmierci), czy armia ciemnosci 150. a często trzeba te czary rzucic 2 razy pod rząd.

01.02.2005
17:42
[69]

Barthez x [ Konsul ]

A jak można się wydostać z komnaty, po zabiciu Kruka? Zabiłem go, a przejście się nie otwiera i jestem uziemiony.

01.02.2005
17:43
[70]

Obestyjka [ Pretorianin ]

po drugiej stronie sali niż wszedłeś, jest wyjscie, coś tam trzeba nacisnąc.

01.02.2005
17:43
[71]

Obestyjka [ Pretorianin ]

po drugiej stronie sali niż wszedłeś, jest wyjscie, coś tam trzeba nacisnąc.

01.02.2005
18:12
[72]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Jeśli pisałeś faktycznie że 150 many wystarczy by być dobrym magiem - to się mylisz :)
Zgoda - najrozsądniejszy czar w grze - czyli deszcz ognia kosztuje 150. Ale... Jeden deszcz ognia to za mało. Orków Elitarnych nie kładzie. A jak wychodzi ich kilku to trzeba spieprzać :) Za to dwa deszcze ognia czynią Cię nie magiem - a boską istotą :P
Czemu Deszcz Ognia? Proste - po pierwsze jest dość szybki, po drugie obszarowy, po trzecie i najważniejsze - porusze się razem z naszym hero!! Więc możemy go rzucić i chwilkę biegnąc zabijać wsio po drodze. Do tego na ogień chyba nic w grze odporne nie jest (nie wiem jak ogniste demony - ale one są wcześnie).
Kolejna rzecz - Krzyk Umarłych. Najsilniejszy pojedyńczy czar w grze. Zadaje 666 obrażeń obszarowo ale kosztuje 250 many!! Minusy - ma problemy z naprowadzaniem się. Plusy - ten czar to masakra. Zabiłem nim za jednym zamachem kilkunastu okrków w tym elitarnych.

Magię do 300 rozwinąć trzeba i tyle - większa ilość many to sztuka dla sztuki.

01.02.2005
19:09
[73]

orczyk [ Legionista ]

WItam was moze ktos zechce mi pomoc ?

Mam takie pytania
Jestem za samym poczatku gry ... chcialbym dostac sie do zakonu, ale nie poprzez zaplacenie 1000 zł i zlozenie owcy ... tylko inaczej ( mam dodatek ) a podobno sie da ... gdzie wyczytalem ze trzeba zdobyc taki posazek co ma go czarny trol ... ni i ja to mam (misja z piratem z opaska zdaje sie ze do zdobycia tego przedmiotu sie przyczynila ?? jesli nie to go nie mam :) ale mimo to ze mam ten posazek to nie wiem co dalej ... komu mam go pokazac ?? bo zadnej lini dialogowej nie widzialem ... nie dostalem tez zadego zadania z tym zwiazanego no ale gdzies o tym czytałem ... moze to cos zwiazanego z Lesterem ??
Jak sie powie lesterowi ze sie chce dajmy na to szybciej zostac magiem to czy potem mozna jeszcze mimo wszystko zostac czlonkiem innej gildii ?
Na jakim poziomie powinienem zaczac 2 rozdział ? mam teraz dopiero 4 bo dopiero zaczalem gre... czy powinienem rozwalac wszystki powory w okolicy czy raczej robic misje ? no ale niektore misje co w tym momencie dostaje sa nierealne ... nie da sie niektorych przeciwnikow pokonac ... no ale pewnie musze rozwalac te potwory ?
Jezeli ktos napisałby co mam robic na poczatku gry jakie misje wykonac w co pakowac statystyki i ogolnie pomoc mi to bylbym wdzieczny bowiem ta gra jest naprawde spora a nie po to ja kupilem zyby sie denerwowac ...

Moze rowoj postaci ktos napisze ? w co pakowac dodatkowe punkty ... bo inne to wale w sile glownie ... no ale skradanie otwieranie zamkow itd to juz nie weim co wybrac ?

Błagam o naprawde jak najdluzsza odpowiedz i wmiare tresciwa ...

01.02.2005
19:36
[74]

Barthez x [ Konsul ]

A dlaczego szpon Beliara zadaje tak niskie obrażenia? Bardzo się zdziwiłem kiedy już go mogłem założyć, a on w ekwipunku był mniej więcej w środku. Cały czas korzystałem z broni, która zadaje 190 obr. a Szpon Beliara jedynie 105. Czy potem będzie on potężniejszy? Mam 20poz. postaci.

01.02.2005
19:46
[75]

frer [ Konsul ]

orczyk --> po pierwsze to sie zdecyduj kim chcesz grac, z twojej wypowiedzi wynika ze chciales zostac magiem a jednoczesnie ze wcale nim nie chcesz byc, a kazda klase postaci rozwija sie troszke inaczej, a nawet calkowicie inaczej... co do questa z posazkiem to o ile pamietam jak pogadasz z tym magiem co zgubil posazek to dostaniesz jakies pd (wiec warto), a ogolnie to wystarczy posazek zaniesc temu kolesiowi przed klasztorem i powiedziec ze ma sie posazek to on sie zapyta czy chcesz byc nowicjuszem i nim zostaniesz... dopoki nei zostaniesz nowicjuszem to mozesz zostac najemnikiem lub straznikiem, ale jak juz cie przyjma na nowicjusza w klasztorze to pomimo tego, ze magiem jeszcze nei jestes to nie mozesz juz zostac ani najemnikiem ani straznikiem... wykonuj jak najwiecej misii, te ktorych narazie nei dasz rady wykonac zostaw na pozniej, do wiekszosci da sie wrocic jak bedziesz potezniejszy, a pozatym zabijaj jak najwiecej potworkow, punktow doswiadczenia nigdy zamalo, a co do poziomu postaci to roznie to bywa, roznicy zbytniej to nie robi, wiec sie tak tym nie martw, tak czy tak magiem krag czarow zalezy tylko i wylacznie od rozdzialu w ktorym sie jest :)

...otwieranie zamkow, skradanie i kradziez kieszonkowa moim zdaniem warto sie nauczyc, nei kosztuje to sporo pn a daje dobre korzysci... innych skilli mozna sie uczyc w zaleznosci od klasy postaci, tylko alchemie trzeba kazda, ale wystarczy robic chyba tylko jeden rodzaj miksow, w zaleznosci ktore beda ci najbardziej potrzebne

01.02.2005
19:48
[76]

SirGoldi [ Gladiator ]

Barthez x ---> Dlatego iż im wyższy poziom twej postaci tym większe obrażenia zadawane przez Szpon Beliara. Gdybyś czytał uważnie dialogi dowiedziałbyś się że broń ta dostosowywuje się do posiadacza i staje się coraz potężniejsza wraz z naszym rozwojem.
I skąd masz broń zadającą 190 obrażeń? Chyba najmocniejsza to dwuręczna zadająca 170. Hmm?

01.02.2005
19:51
[77]

frer [ Konsul ]

Barthez x ---> obrazenia szponu beliara zaleza od poziomu, chyba w poprzednim temacie ktos podal tabelke zaleznosci poziomu postaci i dmg, wiec sobie zajrzyj, ale za to ze szpon ma takie niezawysokie dmg to zadaje jeszcze dmg od magii co jest mocnym plusem, pozatym mozna nim poszpanowac i przynajmniej szponu nie mozna kupic u zwyklego kowala jak smoczej zguby, wiec zawsze pozostaje satysfakcja z czasu posiweconego na zdobycie szponu :)

a tak pozatym te runy z zamienionego szponu sa lipne, przynajmniej do 4 kregu, mam nadzieje ze bedzie cos lepszego pozniej... no oczywiscie poza najmocniejszym czarem w grze :)

01.02.2005
19:53
[78]

frer [ Konsul ]

SirGoldi ---> smocza zguba zadaje 190 dmg ale wymaga 160 str, do zdobycia po zabiciu 2 szkieletow i 2 rycerzy cienia, albo do kupienia u kowala w zamku w gd za chyba 3000 zlota juz w 3 rozdziale...

01.02.2005
20:15
[79]

Yancy [ Senator ]

Najsilniejszą bronią w grze nie jest wcale Smocza Zguba a Topór Berserkera. I to on zadaje 190 obrażeń jeśli dobrze pamiętam. Nie mam jak sprawdzić - bo nawiedził mnie standartowy błąd jaki zgłaszało wiele osób dając nawet obrazki :( Wstyd. Grałem na chałpniczej wersji niemieckiej nałożonej na PL i nigdy nic takiego nie miałem.

Co do Szponu - nie dalej jak w poprzednim wątku dawałem dokładną tabelkę jego rozwoju. Siła Szponu nie leży w normalnych obrażeniach - a magicznych. Te nie dość że są ogromne to jjeszcze nie można ich zablokować.

01.02.2005
20:45
[80]

W_O_D_Z_U [ Makaveli ]

heh ja narazie pocinam w gothica 2 i na nowym kompie pięknie chodzi

01.02.2005
21:14
[81]

frer [ Konsul ]

Yancy --> smocza zguba napewno zadaje 190 dmg, ale dopiero w nocy kruka, bo o ile dobrze pamietam wczesniej zadawala mniej dmg w podstawowym gothicu... ale z tymi broniami jest strasznie zamotane wiec dokladnie nie wiem jak powinno byc... a wogule nie wie ktos gdzie mozna miecz mistrzowski (ten najlepszy co dexa tylko wymaga) zdobyc?? wczesniej byl do kupienia w khornis a teraz w 4 rozdziale juz go tam nie ma... walka palaszem cozadaje ledwo 100 dmg troche mi nie pasuje, orka tym mozna bic w nieskonczonosc...

01.02.2005
21:26
[82]

Barthez x [ Konsul ]

Ok., już wszystko zrozumiałem, a jeśli chodzi jeszcze o Szpon Beliara, to jak to możliwe (coś takiego co zrobił Yancy na screenie w poprzedniej części wątku), że miecz był otoczony ognistą aurorą? Czy tylko magowie mogą zrobić coś takiego, i czy jest możliwe robienie czegoś takiego np. najemnikiem? Aha, no i wydawało mi się, że magowie nie mogą korzystać ze Sz.B.

01.02.2005
21:27
[83]

Trollf [ ]

smocza zguba 190/160
topor berserkera 200/170
co do miecza mistrzowskiego to sa tylko 4 w g2 z nk... martin sprzedaje w khorinis, nosza cassia i ramirez z gildii zlodzieji oraz jeden jest w gorniczej dolinie w starej wiezy xardasa...

01.02.2005
21:32
[84]

Yancy [ Senator ]

Sprawdziłem sobie po reinstalce gry. Mnie się pomerdało :P Dlatego że moja kariera zakończyła się na Ciężkim Mieczu Łowcy Smoków. Nic lepszego mi nie potrzeba. Ma bonus do broni dwuręcznych 10% i do tego najlepiej wygląda (to akurat kwestia gustu oczywiście).

01.02.2005
21:46
[85]

wata_PL [ Konsul ]

po screenach widac ze fajny modek czy mozna zassac jakies modki z sieci prosze o linki z gory thx bo w zwyklego gothicka niechce mi sie grac bo juz grelamem zbyt wiel raz we wszytkie czesci dodatek fajny:D

01.02.2005
21:48
[86]

frer [ Konsul ]

Barthez x --> bo magowie nie moga z niego korzystac w tej postaci, ale za to w kapliczce moga zamienic go na rune z jakims wyjatkowym czarem (wiekszosc i tak zjebana), a w tym na najmocniejszy czar w grze :)

Trollf --> a gdzie jest topor berserkera?

01.02.2005
21:55
[87]

snopek9 [ Legend ]

W obozie najemnikow koles co stoi kolo Lee ma w ofercie topor co zadaje 200 obrazen ... to jest ten berserker ?

Myslałem ze dzis bede konczyl gre tymczasem niemoge nawet sie zdecydowac czy juz zostac najemnikiem ... bo mam watpliwosci ... a bez zbroji ciezko mi jest grac ...chyba jednak powalczy z nimi ... bo palladynem to juz grałem ... a magiem mi sie nie chcce ...

01.02.2005
22:01
[88]

Yancy [ Senator ]

frer ---> Skończyła się tajemniczość. Topór Berserkera można kupić na początku gry w mieście od kupców albo od Najemnika na farmie Onara. Za free można go znaleźć w szóstym rozdziale.

I jeszcze jeden z moich ulubionych widoczków.

01.02.2005
22:14
[89]

Yancy [ Senator ]

Jeszcze screen z modu Toihlsa. Dla tych co nie wiedzą - to ambitny projekt niemieckich fanów. Mod do G2 z Nocą Kruka. Na ile mi wiadomo mod jest nadal w fazie tworzenia (nie jest to więc jeden z tych, które są już na dzień dzisiejszy dostępne). To co można obejrzeć wygląda lepiej niż dobrze. Już na pierwszy rzut oka modek wyróżnia się jakością wykonania od innych.

01.02.2005
22:16
[90]

Yancy [ Senator ]

Screeny na pierwszy rzut oka są lekko podrasowane - nie zmienia to jednak faktu że to co pokazują robi dobre wrażenie.

01.02.2005
22:17
[91]

Yancy [ Senator ]

I jeszcze jeden...

01.02.2005
22:22
[92]

Yancy [ Senator ]

I na koniec screen z innego modka. Niemcy mają tego trochę :) I to wcale nie jakieś badziewne. Cóż - trzeba znać język a to problem jak dla mnie. Jednak - pooglądać można.

01.02.2005
22:32
[93]

ssjNaza [ Pretorianin ]

Mój qumpel ma problemy z uruchomieniem Gothic 2 + Noc Kruka, po odpaleniu gry widzi tylko czarny ekran. Kupił chłopak dodatek za 60zł i mu nie działa to pożyczył mi go i sobie giercze, ale jednak mi go troche żal :) Wie ktoś co poradzić na jego problem z grą?

01.02.2005
22:38
[94]

Kumavan [ child of KoRn ]

ssjNaza -- niech spróbuje przytrzymać lub ponaciskać ESCape. U mnie w niemieckiej wersji to pomagało. W polskiej już jest ok.

Yancy -- latać umiesz czy jak? :) (screen nr1)

01.02.2005
22:53
[95]

Yancy [ Senator ]

ssjNaza ---> No - ja na przykład godzinę temu musiałem reinstalować NK. Coś ta polska wersja ułomna jest. Ktoś pisał że robił tak. Instalował G2 włączał - pograł i restart. Potem NK restart i działało. Spróbuje - jak nie no to wiadomo - pomoc techniczna CDP - od tego są.

Kumavan ---> Nie w powietrzu a na tym kamiennym "moście" wiodącym z kanionu do jaskiń prowdzących na bagna. Stamtąd jest najlepszy widok na caly kanion.

01.02.2005
23:41
[96]

niv0let [ Pretorianin ]

ja nadal nie rozumiem. Czy żeby dołączyć do Wodnego Kręgu to muszę być w jakimś cechu, czy nie?

02.02.2005
00:01
[97]

Yancy [ Senator ]

Musisz. Wybór głównego obozu jest i tak niezbędny by przejść do świata dodatku.

02.02.2005
00:09
[98]

snopek9 [ Legend ]

Ja jestem załamany mam problem z przystapieniem do najemnikow ... nie moge pokonac tych buraków :) jakies porady ? no czarami nie chce ich pokonac ... uczciwe jakies ? wiekszy pozniom ? no dobra ale nie bardzo moge bo z moja zbroja to strasznie dlugo to potrwa ... czy jednak nie ma wyjscia ?

02.02.2005
00:16
[99]

Kumavan [ child of KoRn ]

snopek -- Roda zmieciesz jak zabierzesz mu miecz. Z tym najaranym nie ma problemu. Zostaje trzeci. Jeśli masz zbędne 50 monet to wybierz Raula (50 monet bo ten zawoła Sentenze).

02.02.2005
00:55
[100]

snopek9 [ Legend ]

Roda juz dawno rozwalilem ...z najranym hmmm to z nim mozna sie pojedynkowac ? Jak to zawola Sentenza ? do pomocy mi ? a monet mam ponad 1000 ...

02.02.2005
08:10
smile
[101]

Mysia [ Szczurek ]

snopek ---> wracaj do korinis kup ze 3 czary SEN wroc i wyzwij od smieci i burakow sylvia, bulko jego przydupas sie na ciebie rzuci ucieknij z obozu by bylko Cie gonil, odwroc sie i uspij go, jak sie kolo polozy to zacznij go nawalac mieczem, zanim wstanie i wyjmie miecz bedzie mial w najlepszym razie 1/8 zycia, w tym wypadku powtorz czynnosc (jezeli go od razu nie ubijesz) i juz z nim wygrales:)
w ten desen nawet z sentenza mozna wygrac na poczatku:) grunt to miec zaparcie:) ale mozna wygrac z kazdym ludzkim przeciwnikiem, bo sen na potworki z tego co pamietam nie dziala :)

02.02.2005
08:11
[102]

aries [ Konsul ]

Witam
Po raz pierwszy nie wiem jak cos zrobic ... olalem to zadanie ... ale nie wiem o co chodzi z tym gostkiem co to szuka silnego zielonego jaracza - gostek z obozu bandytow ??

02.02.2005
08:22
[103]

Mysia [ Szczurek ]

aries ---> heh przylaczam sie bo sam nie wiem jak to zrobic :, ale cos mi sie wydaje ze bedzie to jakies ziolo do jarania, tylko ciekawe jak to rozwiazac:)

02.02.2005
08:26
[104]

aries [ Konsul ]

Mysia --> nie dzialaja zadne znane mi ziola ... ani tyton grzybowy , ani z miodem, ani nic innego ... jedyne co mozna mu dac to bucha ze skreta z bagiennego ziela - ale dawalem mu juz tyle razy i nic ... ciagle cos belkocze ... w koncu dalem sobie z nim spokoj i zostalo to jako jedyne nie rozwiazane zadanie

02.02.2005
08:27
smile
[105]

Mysia [ Szczurek ]

a mnie cos tknelo
WSTEPNIAK

Podobnie ma się sprawa w przypadku mieczy opartych na zręczności a nie sile (np. Miecz Mistrzowski) - zwiększanie zręczności nie wpływa na zadawane przez nie obrażenia, natomiast zwiększanie siły - owszem.

czyli wychodzi na to ze tak na dobra sprawe oplaca sie rozwinac zrecznosc do max 94 pkt a le w miedzyczasie i tak dodawac cos do sily, bo nawet jak bedziesz nosic miecz mistrzowski czy BETTY to bez sily i tak bedziesz mniej zadawal obrazen, dobrze rozumuje???

02.02.2005
09:29
[106]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Tak jak zręczność wpływa na obrażenia broni dystansowej tak siła wpływa na broń do walki w zwarciu. Czy walcząc mieczami opartymi na zręczności warto ładować w siłę? Tak. Rozwinięcie siły do 34 to jedynie 24 pkt nauki - czyli śmieszna ilość. Tyle zawsze wart dać (chyba że grasz magiem - wtedy nie ma po co) - reszta to co z mikstur i kamiennych tablic oraz innych boostów.
Kończąc drugi rozdział miałem ponad 130 zręczności. Ciut brkło mi do dębowego łuku. Używałem łuku kościanego 125/120 i co tu dużo gadać - nie było po co miecza wyciągać :)

aries --->

spoiler

Zadanie z Forunem jest dość ciekawe. Na początku bredzi o zielonym nowicjuszu. Zaglądnij do skrzynki obok niego - tam jest przepis na zielonego nowicjusza. Robisz go na stole alchemicznym i dajesz mu. Potem mówi o miksturze oczyszczenia umysłu. Tu jest trudniej. Idzisz na bagna do zielarza i rozmawiasz z nim o tym - da Ci przepis. Aby zrobić tą miksturę musisz mieć czerwony pieprz (dwie sztuki są do kupienia w grze - jedna u Jory w Korinis druga u Sagitty - kup obie) i znać sposób na oczyszczenie żądeł krwiopijców z trucizny. Ten ostatni możesz poznać z 1PN i 100złota na bagach od jednego z bandytów albo za free czytając notkę z zanku w górniczej dolinie. Kiedy już znasz metodę i masz pieprz i resztę składników robisz dwie mikstury (koniecznie dwie). Jedną dajesz Fortuno i przypomina sobie ciekawą historyjkę, drugą łykasz sam łącznie 250, 250, 750 expa. Chyba warto :P

koniec spilera



snopek ---> Rod jest banalny jak zabierzesz mu miecz, Sentenzę zostaw w spokoju zamij się Raulem i Busterem. Buster jest prosty i jeśli nie potrafisz go pokonać w walce - daj sobie spokój z Najemnikami, Raul jest większym wyzwaniem ale i z nim powinieneś sobie poradzić. Jeśli naprawdę nie możesz - wyzwij go i wskocz na snopki siana stojące obok. Z bezpiecznego miejsca szyj do niego z łuku aż zostanie mu życia na jeden cios mieczem - wtedy zeskocz i go dobij. To wystarczy. Ale... ja polecam jeszcze pobić Bulka.
Cóż - Bulko jest dużym wyzwaniem. W normalnej walce na niskim levelu niemal niedopokonania. Ale się da. Jeśli nie dajesz rady a umiesz strzelać to próbuj zmiękczyć go z łuku. Bulko ma tendencję do przycinania się na stołach jeśli będziesz między nimi biegał :)

02.02.2005
09:33
[107]

aries [ Konsul ]

Yancy --> dzieki wreszcie wiem ... ale ze mnie partacz ... nie pomyslalem by zajzec do jego skrzyneczki ... chyba dlatego ze nuzy mnie juz otwieranie wszystkich skrzynek ... musze sie poprawic ... hihihi :):):) W nastepnej grze to zrobie :):)

02.02.2005
09:35
[108]

frer [ Konsul ]

Mysia ---> dobrze, ale w sumie to po co zrecznosc az tak rozwijac?? moim zdaniem max co mozna to na tyle zeby z miksturkami, tablicami i na przedmiotach dobic do 90 i akrobatyki sie nauczyc, jak zostaniesz np. najemnikiem to chyba i tak lepiej ladowac w sile i uzywac jakiejs wypas broni jak np. smocza zguba, a 160 str latwo nie jest uzbierac, chociaz najemnikiem to kto wie...

Mam pytanie bo czegos nie jarze, w jaskini przy zejsciu do kamiennego kregu (tego gdzie kawalek ornamentu sie zdobywalo, a schodzi sie od tego gdzie naprawialo sie oko innosa) jest jaskinia, a w niej lezy cialo maga wody, nefariusa, problem w tym, ze z ciekawosci sprawdzilem i on zyje ale jest w swiecie dodatku, przy sobie ma tylko jakies jedzenie i skrawek papieru ktory po uzyciu znika i nic sie nie dzieje... wie ktos o co z tym chodzi??
Jeszcze jedno tez kolo kamiennego kregu, ale blizej w strone latarni jest jaskinia z krata i kolowrotkiem, jak to otworzyc?? jak klikam na kolowrotek pisze ze nie mam odpowiedniego przedmiotu??

02.02.2005
09:44
[109]

aries [ Konsul ]

frer --> zalatw sobie loj kretoszczura ... to dasz rade ... problem ten spedzal sen z powiek tych ktorzy grali po raz pierwszy w Gothica jeszcze bez dodatku ... z ta jaskinia jest zreszta zwiazanie pewne zadanie w rozdziale 4 czy 5 nie pamietam :)

02.02.2005
09:46
smile
[110]

Mysia [ Szczurek ]

frer ---> kolowrotek naprawisz majkac łój kretoszczura, do kupienia w korinis i zdobycia na statku palladynow:)

02.02.2005
09:50
[111]

aries [ Konsul ]

Yancy --> piszessz ze wystarcza ci zrecznosc i luk ... hmmmm ... powiedz jak radziles sobie z golemami bagiennymi i trolami ... to chyba jedyni przeciwnicy w dodatku z ktorymi sa pewne problemy

02.02.2005
09:52
[112]

Trollf [ ]

co do drinka dla Fortuna i innych takich mikstur w swiecie dodatku (np. dla Brandona z obozu bandytow oraz mocniejsza wersja tego drina na tylach jego tawerny) to warto wszystkie takie przepisy zanosic do Samuela (pirata w jaskini w obozie piratow)... dostaniemy dodatkowy exp, nie wpominajac o tym, ze jak postac nie zna sie wcale na sztuce alchemii to Samuel jest w stanie przyrzadzic nam te mikstury po dostarczeniu skladnikow...
w przypadku tego koktajlu dla Fortuna to warto druga butelke zostawic sobie na pozniej, gdyz jego wypicie daje 250 expa na rozdzial...

02.02.2005
09:56
[113]

Trollf [ ]

aries -> trolle sprawiajace problemy?! hmm... az trudno w to uwierzyc... ;-] co jak co, ale akurat na trolle jest banalny sposob, ktory pozwala wygrac z nimi walke mieczem nawet dla postaci na 1 poziomie.... wiec jak widze na samym poczatku trolla to nie uciekam ale ciesze sie z dodatkowej skory i expa... ;-]

02.02.2005
10:08
[114]

aries [ Konsul ]

Trollf --> sposob powiadasz ... hmmm ... ciekawe ... chyba jestem tepy bo do tej pory jakos na niego nie wpadlem ... moze podpowiesz ?

02.02.2005
10:10
[115]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Trolle sprawiły Ci problem????? No to Ci powiem jak je załatwiłem.
Golemy normalnie usiekłem mieczem więc nie będę o nich pisał - bo są żałośnie proste.

Miejsce akcji - kotlinka za myśliwym w pobliżu farmy Onara. Dwa Trolle mój słabawy łucznik i czar przyzwanie szkieletu sztuk jedna. Przywołałem szkielet, który niemal bez uszczerbku życia załatwił oba Trolle. Z nudów trochę mu pomagałem mieczem.

02.02.2005
10:16
[116]

aries [ Konsul ]

Yancy --> hihihi ... taki madry to i ja bylem ... chodzilo mi raczj o to jak z nimi walczyc bedac tak do 15 lewelu normalnie face to face ... hihihihi

02.02.2005
10:26
[117]

snopek9 [ Legend ]

Ale bug w grze !!!

Miałem 20% w posługiwaniu sie bronia dwureczna i automatycznie powiekszyla mi sie rowzniez mozliwosc poslugiwania sie bronia jednoreczna do 2 %... no ale nic patrze do statystyk a tam w dwurecznych standardowe 10% a w jednorecznych nadal 12 !!! jaki jest kod do gry zeby dodac sobie te 10% ?? bo chyba innej mozliwosci nie mam ... gdyby to był dalszy etap gry to nic jakos bys sobie poradził ... no ale ja wlasnie chce sobie rozwinac dwureczna do 30% nie po to sie starał zdobywac pn zeby to zaprzepascic ...
Prosze o napisanie tego jdego kodu !!!

02.02.2005
10:28
[118]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Ja podaję Ci uproszczony sposób. W normalnej walce też sobie z nimi radzę. Używam mikstury szybkości (można też ich zamrozić). Naprawdę - nic trudnego w Trollach nie ma. Są za wolne by być trudne.

02.02.2005
10:31
[119]

Yancy [ Senator ]

snopek ---> Nie wiem czy dobrze rozumiem o co Ci chodzi - ale broń rozwija się identycznie jak w podstawce. Tzn po przekroczeniu 30 w jednej broni - ciągnie za sobą drugą. Myślałem że są różnice - ale myliłem się bo w błąd wprowadziły mnie kamienne tabliczki.

Co może być przyczyną błędu o jakim piszesz - nie wiem. Może miałeś jakąś broń z bonusem do broni... Kody są ale odradzam.

02.02.2005
10:33
[120]

aries [ Konsul ]

Yancy --> tak tak ... ze zbroja straznika kruka to juz nie bylo problemow ale wczesniej i owszem mialem ... kusza na nie nie dziala ... a ja nawet z dobra bronia moglem co najwyzej zadac im 4-5 ciosow ... a on raz mi przywalil i juz bylo po mnie ... hihihihi :):)

02.02.2005
10:37
[121]

snopek9 [ Legend ]

Yancy -- > nie nie ja o tym bledzie wlasnie czytam na innym forum juz kilka osob tak ma ... i wszyscy radza zeby uzyc jakis kod ale nikt nie zna go :(
Sytuacja wyglada tak ze z jakiegos powodu gra mi wyzerowała (tzn ustawiła na 10) umiejetnosc poslugiwania sie bronia dwureczna ... nie mam zadnych nowych przedmiotow jakie mialem kiedy byla na poziomie 20 ta umiejetnosc ... ja nie chce uzyc kodu bo gra jest za trudna ... poprostu save gdzie nie mam tego bledu chyba nie istnieje a grac od nowa mi sie nie chce ...
Prosze o padanie tego kodu chocby na gg zeby nikogo nie kordziło ...

02.02.2005
10:40
[122]

Trollf [ ]

aries ->
moze to nie walka face to face ale jak juz to ass to face =]
i nie potrzeba ZADNYCH przedmiotow wspomagajacych (jak miksturki szybkosci, scrolle z goblinami itp.), wystarczy jedynie prosty mieczyk (gdy postac nie ma rozwinietych umiejetnosci lepszy jednoreczny bo szybszy)...
taktyka: gdy zobaczysz trolla biegniesz jak oszalaly na niego ;-] gdy troll Cie zauwazy podnosi swoje lapska do gory, w tym momencie nalezy przebiec obok niego pod lapa, by dostac sie na tyly... troll stosunkowo wolno sie obraca, wiec cala strategia polega na umiejetnym bieganiu w prawo i lewo dookola niego (w zaleznosciu od sytuacji) i okladaniu mu co jakis czas tylka palaszem (ale uderzenia pojedyncze, zadne combosy!)... przy odrobinie wprawy mozna spokojnie zalatwic zwierzaka bez uszczerbku na zdrowiu - jedyny minus tej walki to taki, ze dla poczatkujacej postaci czasem trwa dosc dlugo (nawet ok. 5 min.)

02.02.2005
10:42
[123]

frer [ Konsul ]

aries --> nei wiem co zbroja ma do takich potworow jak trole czy bagienne golemy, raz cie sieknie i cie odrzuca, wiec zbroja duzo nei pomoze, cala sztuka polega na tym zeby wogule nie oberwac, o ile na trolach nie testowalem miecza bo zwykle czarami ubijalem to np. na golemy wystarczy szybki kombo z miecza, a sam sie ubije jak bedzie podchodzil i ani razu nie uderzy...

02.02.2005
10:44
[124]

Kumavan [ child of KoRn ]

Gdzie na plaży piratów w NK jest kapliczka Beliara? Bo wyczytałem to w necie a jakoś sobie nie przypominam.

02.02.2005
10:47
[125]

Trollf [ ]

Kumavan -> na poludnie od obozu piratow za skalami jest jescze jedna plaza z ognistymi jaszczurami, oprocz wiekszej jaskini jest tam rowniez mniejsza szczelina w skale z kapliczka beliara w srodku...

02.02.2005
10:48
[126]

aries [ Konsul ]

Panowie --> sposob na trole znam ... i tez biegam jak oszalaly wkolko by je zalatwic ... pisalem tylko ze to jedyni przeciwnicy ktorzy wymagaj aodrobiny zachodu na walke z nimi ..... a co do zbroi ... ano ma ona duzo wspolnego ... majac zycia okolo 300 i zbroje straznika Kruka - trol zanim nas zabije potrzebuje trzech ciosow ... wiec mozna sobie pozwolic na wiekszy luz w walce z nimi ... podobnie ma sie sprawa z bagiennymi golemami ....
Moze jeszcze jedno ... ja oczyscilem dodatek bedac zaledwie na 25 poziomie ... i nawet sie nie wybralem jeszcze do gorniczej doliny ... pozostalo mi tylko wejscie do swiatyni Adanosa :):)

02.02.2005
10:52
[127]

Trollf [ ]

aries -> dodatek skonczyles na 25 poziomie? uuu... no to rekordu juz nie bedzie* =]

* sorry, nie moglem sie powstrzymac.... ;-]

02.02.2005
10:59
[128]

Yancy [ Senator ]

aries ---> To miałeś bardzo wysoki poziom. Za wysoki jak na stopień tridności dodatku. Ale jak sie dużo zadań wykonuje w Korinis to na takim właśnie sie kończy dodatek :)

02.02.2005
11:15
[129]

aries [ Konsul ]

Yancy --> mowisz wysoki? ... byc moze ... mysle ze mozna jeszcze lepiej ... nastepna postaciom sie o to postaram :):):):):)

02.02.2005
11:18
[130]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Źle mnie zroumiałeś, bez kłopotu można lepiej, mówię że wysoki jak na stopień trudności dodatku :)

Trollf pewnie na 5 skończył dodatkek :)))

02.02.2005
11:27
[131]

aries [ Konsul ]

Yancy --> w tym sie z toba zgadzam ... dodatek faktycznie nie jest zbyt trudny ... ale musze przyznac ze podoba mi sie podejsie zroznicowania wszystkiego a zwlaszcza dysponowania pkt doswiadczenia i mnogoscia mozliwosci ich rozdysponowania ... nadal brakuje jeszcze mozliwosci gotowanuia zupek samemu albo gulaszy ... rodrabniacze, lyzki i inne sprzety nadal sa do niczego ... ale moze w III bedzie tego jeszcze wiecej ...
A wlasnie czy szybki sledz ma w koncu jakies skutki uboczne? hihihihi :):)

02.02.2005
11:30
[132]

aries [ Konsul ]

I jeszcze jedno ... nie wiem co programisci mieli na mysli dajac klucz zabitemu wezowi blotnemu ... jakos sie to kupy nie trzyma ... hihihihihi :):):)

02.02.2005
11:32
[133]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Nie zauważyłem by napitki miały jakieś uboczne skutki - ale też i zbyt dogłębnie ich nie testowałem. Jakoś tak wirtualnie to ja niezbyt, normalnie mógłbym łyknąć ;)
Dodatek można skończyć w 3 rozdzaile po oczyszczeniu Górniczej Doliny i Kornis do zera. Pomyśl jaki wtedy miałoby się lev :))) Oczwyściłem tak Najmemnikiem ale już po ukończeniu dodatku.

02.02.2005
11:33
[134]

maciekd [ Centurion ]

aries ---> może wąż zjadł kogoś kto posiadał klucz :)

02.02.2005
11:34
[135]

aries [ Konsul ]

maciekd --> haha ... moze i tak ale jakos nie wynika to z calej historii :):)

02.02.2005
11:45
[136]

aries [ Konsul ]

Yancy --> gra najemnikiem ... hmmm pamietasz moj sposob na pkt doswiadczenia dla najemnika? ... nieograniczona ilosc do zdobycia w 3 rozdziale ... ciekawe czy ktos wypasl swojego najemnika do nieprzyzwoitych rozmaiarow ... hihihihihihihihihihihi ;);):)

02.02.2005
11:48
[137]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Tak, pamiętam Twój sposób jasne. Ba, można go stosować w nieskończoność i osiągnąć szybciorem 99lev. Chyba nikt na to nie wpadł :) Sprawdzałem czy nadal działa - działa :)))

02.02.2005
11:52
[138]

aries [ Konsul ]

Yancy --> czy nie naprawili tego jeszcze ... a myslalem ze z dodatkiem poprawia niektore rzeczy ... moj sposob ... albo ten z pretami u kowala ... ciekawe jak by sie teraz gralo w dodatek gdyby pojsc tam po wypasieniu najemnika dopiero w 3 rozdziale .... hihihihihihihihihihihi .... noz w maslo :):):)

02.02.2005
12:07
[139]

Kumavan [ child of KoRn ]

czy ten sposób na PN dla najemnika wiąże się z gościem na "B" ? :)

02.02.2005
12:08
[140]

Kumavan [ child of KoRn ]

edit^^ : .... i zwierzętami na "C" ? :D

02.02.2005
12:11
[141]

aries [ Konsul ]

Kumavan --> oj nieladnie tak podpowiadac ... hihihihihihi ... tak chodzi o to ... ale lepiej o tym nie mowic ... :):):):)

02.02.2005
12:23
[142]

Yancy [ Senator ]

Jeśli nawet ktoś wie o co chodzi - to niech nie pisze o tym na forum. Jak już mówiłem - panuje tu tak ładny zwyczaj by o takich jawnych przekrętach nie pisać. Nawet o prętach nie każdy nowy gracz wie. A sposób Ariesa jest jeszcze bardziej przegięty bo to 99lev

02.02.2005
12:28
[143]

aries [ Konsul ]

Tak wlasnie - Yancy ma absolutna racje ... tych przegiec jest jeszcze kilka w calej grze mniejsze lub wieksze ... ale lepiej o nich nie pisac ... niech kazdy odkrywa swiat Gothica po swojemu :):):)

02.02.2005
12:35
[144]

frer [ Konsul ]

aries --> co do klucza to w gospodzie w obozie bandytow jest notatka ze kogos tam najprawdopodobniej zjadl waz blotny i ze jesli ktos znajdzie klucz to moze sobie wziasc rzeczy zabitego kolesia z jego skrzyni w gospodzie, a ze klucz jest ciezkostrawny to utknol wezowi w brzuchu :)
ale praktycznie nic ciekawego tam nie ma

02.02.2005
12:52
[145]

Yancy [ Senator ]

frer ---> Jak to nic ciekawego - a przepis na pdowójny młot Lou? :P

02.02.2005
13:11
[146]

frer [ Konsul ]

Yancy --> mozliwe... ja dokladnie juz nei pamietam co tam bylo :)

02.02.2005
13:53
[147]

Obestyjka [ Pretorianin ]

co jest z tą miksturą ze smoczych jaj . magowi dało siłe i zręcznosć!! czemu nie manę?!

02.02.2005
13:57
[148]

Milka^_^ [ Potępieniec ]

Kumavan => Ten sposób... Grałem najemnikiem, ale nie pamiętam, żeby mi to coś dawało oprócz kasy :] więc jak wam to daje to PN? (pytanie retoryczne)

02.02.2005
14:24
smile
[149]

Mysia [ Szczurek ]

Kumavan, Yancy,aries ---> a tego kruczku nie znalem, wezcie mi chociaz ma maila wyslijcie bo z checia bym saie dowiedzial o czyms czego nie wiem :)

02.02.2005
14:41
[150]

Trollf [ ]

Obestyjka -> ta mikstura nigdy nie dawala many... podobnie zreszta jak lzy innosa...


Yancy -> moze za kilka dni znow zagram w nk ;-] w miedzy czasie uzbieralo mi sie mase pomyslow na to, jak pobic rekord =] teraz tylko pozostaje to wszystko stestowac.... ;-]

02.02.2005
14:54
[151]

Kumavan [ child of KoRn ]

Ja traktuję sztuczki z PN wyłącznie w celach informacyjnych. Nic tak nie psuje gry jak coś takiego :)
Szkoda że NK nie wykluczyła tych możliwości.

02.02.2005
16:24
[152]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Ja na razie pauza z G2 - muszę nadrobić nieco zaległości w obcowaniu z X muzą. Ale będę kibicował. Jeśli zima się wcześniej nie skończy to może skuszę się wreszcie na ponowne sięgnięcie do Gothica1

Mysia ---> Napisałem nawet w pracy maila do Ciebie jak to jest z tym expem - ale nie wysłałem bo brakło neta na koniec. Wyślę rano - a może się już dowiesz co i jak wcześniej.

02.02.2005
17:39
[153]

snopek9 [ Legend ]

Yancy --> poziom 99 jest najwiekszym jaki mozna zdobyc w Gothic 2 ?? i tak nie zdobede takiego poziomu ,ale chce to wiedziec ,bowiem denerwuja mnie gry z podobnymi ograniczeniami ...myslalem ze w tej tego nie ma...

02.02.2005
17:44
[154]

frer [ Konsul ]

snopek9 --> zwykle ograniczenia mnie tez denerwuja, ale tutaj gre sie konczy majac poziom ponizej 50 chyba jak ktos nie nabija ordynarnie expa, wiec ograniczenie dwa razy wieksze to nic nei przeszkadza... wkoncu to nie baldur gdzie po 1/3 gry sie mialo limit :)

02.02.2005
17:46
[155]

Kumavan [ child of KoRn ]

snopek -- grając jak Pan Bóg przykazał nigdy w życiu nie osiągniesz 99 poziomu więc nie ma powodu do narzekań :)

02.02.2005
17:49
[156]

Mastyl [ Legend ]

frer - 50 lvl a 99 to nie jest 2 razy wiecej, bo chyba coraz wiecje expa na kazdy lvl bylo potrzeba, prawda? :)

02.02.2005
18:00
[157]

frer [ Konsul ]

Mastyl --> niby tak, ale pewne jest to, ze 99 grajac normalnie nie da sie osiagnac, trzeba jakies waly krecic na expa, a pozatym kto by czyms takim chcial grac?? to juz nie bylby bohater ale bog bo mialby pewnie wszystkie umeijetnosci na 120 i po prawie 200 sily, zrecznosci i many... a hp pewnie z 5000... ciekawe co tka postac by moglo zabic?? chyba jedynie stado troli z zaskoczenia...

02.02.2005
18:01
[158]

Yancy [ Senator ]

Snopek ---> Tak, level 99 to max w G1 i G2. Ale nie musisz się martwić tym ograniczeniem. Grając w normalny sposób nie da się takiego osiągnąć. Razem z Nocą Kruka będzie to przeciętnie 47-50 level.

Grając Najemnikiem udało mi się zrobić więcej niż 50 - zabijałem wsio co rozdział i wszędzie tu gdzie się tylko dało łapałem się na dodatkowy exp. Czyli mylenie się na przełącznikach (co przywoływało stworki), szekanie aż szkielet mag przywoła nowe szkielety itp. Ale na przkroczenie w ten sposób 51-52 levelu nie licz. Ja nawet koniec końców zniszczyłem Szpon :) Bodaj 52 lev zrobilem :)

02.02.2005
18:03
smile
[159]

Kumavan [ child of KoRn ]

a mieliśmy nie podawać sposobów na dodatkowe PN :P
mnie skarcono :)

02.02.2005
18:46
smile
[160]

Pvt. Creak [ Criav ]

wiecie co mnie wkurza? moi kumple grają w NK i cheatują.. ale jak ktoś się pyta czy tak to oczywiście nie, nie... i nie chodzi mi tu o wpisywanie kodów a mały bug... jeśli macie dość dużo HP i jakiś eliksir który na stałe wam coś podnosi to podejdzcie do jakiegoś zwierza który dość szybko bije/gryzie czy co tam i wypijcie eliksir... jeśli podczas picia Was coś dziabnie to odrazu pokazuje, że nie masz w rękach eliksiru, statystkiki rosną, a... eliksir dalej jest w ekwipunku... i tak sobie oni trzepią punkty na full :/


BTW.
jest jakaś kapliczka Beliara w górniczej dolinie?

02.02.2005
18:52
[161]

LFB [ Generaďż˝ ]

HEEEEEEEEEEEEEEEELP !
Zabiłem kruka i co dalej ? To znaczy jestem w tej świątyni, kruk martwy leży u mych stup, zabrałem miecz i dupa nie moge wyjść bo drzwi przez które wszedlem są zamknięte !!!! Bardzo proszę poratujcie co robić ???

02.02.2005
18:53
[162]

frer [ Konsul ]

raczej w gorniczej powinna jakas byc, chociaz jak narazie znalazlem 4 kapliczki (u xardasa, w kanalach, w dolinie w dodatku i przed biblioteka w dodatku), a podobno jest ich 5 tylko :P

02.02.2005
18:54
[163]

Pvt. Creak [ Criav ]

naciskasz jakiegoś guzika na ścianie tam gdzie stał Kruk

02.02.2005
18:58
[164]

LFB [ Generaďż˝ ]

ja tam nie widzę ani pół guzika moze jakieś dokładniejsze namiary ??

02.02.2005
19:01
[165]

LFB [ Generaďż˝ ]

Niech żyje ślepota, guzik znaleziony, dzięki za pomoc bo już się bałem że jakiś bug mam.

02.02.2005
19:11
[166]

Raziel [ Action Boy ]

Jeden dzien czlowiek nie siedzi przy kompie a wątek leci:))))

Yancy --> dzięki za info. Niestety dodalem sobie +5 do sily mam nadzieje że nie muszę zaczynac gry od początku bo juz troche sie nałazilem (jednakze nadal jestem w pierwszym rozdziale bo chce tym razem na maxa wyciągnąć co sie da z kazdego rozdzialu)...

02.02.2005
19:17
[167]

M@rine [ Konsul ]

Takie pytanie troche n00bowskie: gdzie jest ukryty czwarty skarb tego pirata bo nie moge znaleźć.
Tam pisze:"W jarze pod schodami, które prowadzą z pastwiska do pola bogatego farmera". Ja tam szukam (chyba w dobrym miejscu), a tam tylko obóz bandytów i ani śladu krzyża.

02.02.2005
19:34
[168]

Trollf [ ]

M@rine -> zalezy jaki oboz... musi byc maly z jednym namiotem i ogniskiem, wtedy idziesz kawalek na pl.-wsch. i miedzy drzewami jest krzyzyk... jak by co to w czesci 89 tego watku byly wklejane mapy z polozeniem skarbow...

02.02.2005
20:12
[169]

Kumavan [ child of KoRn ]

SPOJLER

Pvt. Creak -- ja póki co znalazłem 2 kapliczki w GD:
1. przy starej wieży Xardasa, na dole przy jeziorze.
2. w pobliżu kopalnij, tej najbliżej lodowych terenów ze smokiem. W takim jakby tunelu pod ziemią :)
END

02.02.2005
20:17
[170]

Yancy [ Senator ]

Raziel ---> Wiesz, patrz na to w ten sposób. Na początk 4 punktów nauki to dużo. Ale w momencie kiedy wszystkie interesujące statystyki masz rozwinięte na 34% - 5 punktów to już tyle co nic. Pewnie - zawsze można przeznaczyć je na co innego - ale gry od początku z tego powodu zaczynać nie warto. Jeśli planujesz grać magiem to i tak tych punktów będziesz miał aż nadto. Mag jako jedyna postać (mówię o prawdziwym Magu) będzie miała dosyć wąską specjalizację. Tzn. - magię. Ja na koniec uczyłem się już niezbyt potrzebnych czarów bo nie było co z PN robić zwłaszcza że darmowe runy ze Szponu Beliara są naprawdę nienajgorsze. Poradzisz sobie i szybko docenisz grę magiem. Ze mną jest tak - największą chęć mam zawsze dołączyć do Najemników, bo ciągnie do starych kumpli z jedynki ale najprzyjemniej gra się jako mag. Może dlatego że ze względów na sztywne przypisanie kręgów magii do rozdziałów - tej postaci nie da się zbyt wcześnie przegiąć...
Jesze raz zaznaczam - pieszę o Magu a nie o o takim "Paladynie" jakiego proponuje Trollf :)


Wątek trochę się faktycznie rozbujał. Jak będzie potem trochę ciszej założę kolejną część.

02.02.2005
20:20
[171]

Yancy [ Senator ]

Kumavan ---> Miejsce położenia kapliczek to żaden spoiler :)
Trzecia jest w grobowcu w kamiennym kręgu (gdzie w czwartym rozdziale stoi Angar).

02.02.2005
20:21
[172]

CrazyMan [ Ur-Shak ]

mam pytanko odnosnie szponu beliara....poziom podnosi sie mu co 2 poziomy bohatera ale moje pytanie brzmi: Czy moge po zdobyciu 4 poziomow bezimiennego isc do kapliczki beliara i dopiero wtedy wziasc te 2 zalegle poziomy szponu??? bo nie chce mi sie non stop latac z GD do xardasa :/

02.02.2005
20:30
smile
[173]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

M@rine -> w poprzedniej czesci dalem mapke z zaznaczonymi wszystkimi skarbami pirata, jak chcesz to tam sprawdz

02.02.2005
21:05
[174]

Trollf [ ]

CrazyMan -> mozesz

02.02.2005
22:04
[175]

Arkulus [ Konsul ]

Ej mam pytanie gdzie można znaleźć Zielonego Nowicjusza dla Fortuno????

02.02.2005
22:23
smile
[176]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnego wątku PROSZĘ SIĘ JUŻ TU NIE DOPISYWAĆ SIĘ

02.02.2005
22:36
[177]

QrKo [ Enslaved One ]

Może mnie kotś naprowadzić jak dojść do tego czemu znikaja ludzie? Chodzi mi o jakąś wskazówke, pogadalem z wszystkimi i nie mam pojecia gdzie cos moze byc.

03.02.2005
17:34
[178]

fishy [ Junior ]

hej. jakiś czas temu rzuciłem pytanko o kody nieśmiertelności w nocy kruka. może ktoś mógłby mi pomóc? będe wdzięczny. pozdrawiam

03.02.2005
17:47
[179]

frer [ Konsul ]

fishy ---> wpisz w konsoli "imstupid" i bedziesz niesmiertelny, jak chcesz mozesz tez wpisac "imanidiot" to dostaniesz full expa, full kasy i najlepszy sprzet w grze, albo nacisnij alt+f4 to zmienisz sie w smoka...

03.02.2005
19:22
[180]

fishy [ Junior ]

frer---> stary, ty pewnie wpisujesz 'imbufon" zanim cokolwiek zacznesz robic.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.