Yancy [ Senator ]
Gothic2 & Noc Kruka (cz. 91)
Wątek poświęcony jest jednej z najwspanialszych gier cRPG - Gothic2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach związanych z grą, jak i problemach napotkanych podczas podróży po Korinis, Górniczej Dolinie oraz nowych tajemniczych rejonach Myrtany. Doliny nie osłania już magiczna bariera. Grasują w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostać wielu wyzwaniom by pokonać wysłanników boga Beliara, który stoi za cała intrygą. To nasze przeznaczenie a zarazem jedyny sposób na przywrócenie chwilowego spokoju i równowagi w krainie Myrtany.
========================================================================
PORADY FORUMOWICZÓW
Informuję wszystkich o zmianie dotyczącej wstępniaka! Jak widać - został on skrócony. Ale bez obaw. Dzięki uprzejmości SilentOtto, można go w każdej chwili przeczytać online, bądź zrzucić sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóż, wstępniak rozrósł się do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednogłośnie podjęli decyzje o takiej reorganizacji.
Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Po długim oczekiwaniu i wielokrotnym przekładaniu terminu, można się cieszyć również polską wersją dodatku. W związku z tym - wszelkie informacje dotyczące instalacji niemieckojęzycznej wersji dodatku na polską podstawkę, zostają ze wstępniaka usunięte.
Ważniejsze nowości i zmiany w rozwoju postaci wprowadzone wraz z Nocą Kruka by Yancy
1. Obecnie koszt rozwoju postaci jest identyczny NIEZALEŻNIE od tego do jakiego obozu należymy.
Siła, Zręczność i Mana
od 11-30 koszt 1 punkt nauki za 1 punkt umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1 punkty umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 91-120 4 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 120 będziemy płacić 5 punktów nauki za 1 punkt umiejętności
Bronie 1 i 2 ręczne oraz Łuki i Kusze rozwijają się na podobnych zasadach punktowych. Nadal rozwijając jedną broń - zarazem będziemy podciągać drugą.
11-30 koszt 1 punkt nauki za 1% umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1% umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1% umiejętności
od 91-100 4 punkty nauki za 1% umiejętności
Oczywiście zasada jest podobna jak w Gothic2 - czyli rozwijamy umiejętność np. do 29 a następnie płacąc punkt za punkt rozwijamy do 34 itd. Ważne by o tym pamiętać. Ważne również by wszystkie mikstury dodające statystyki na stałe, kamienne tabliczki (nowość w Nocy Kruka) itp. - pozostawić sobie na sam koniec!
2. Mikstury dodające punkty do statystyk na stałe zmieniły swoją moc - dla przykładu:
Eliskir ducha z 10pkt teraz dodaje 5pkt
Eliksir siły z 5pkt siły tylko 3pkt
Eliksir zręczności z 5pkt 3pkt
Eliksir życia z 15pkt obecnie dodaje 20pkt
3. Odżywianie również uległo zmianie. Obecnie bonus można uzyskać WIELOKROTNIE.
Zjedzenie 25 jabłek dodaje +1 do siły - czyli bez zmian ale bonus można uzyskać wielokrotnie
Zjedzenie 50 mrocznych grzybków dawało +10 do many, obecnie daje +5 ale wielokrotnie
4. Jeżeli rozwiniemy zręczność powyżej 90 punktów - automatycznie uczymy się AKROBATYKI. Uwaga: to tych 90pkt wliczają się również bonusy jakie dają amulety, pierścienie i pasy! Po założeniu ich i podniesieniu zręczności uzyskamy i tak umiejętność akrobatyki, która nie zniknie jeśli zdejmiemy przedmioty i obniżymy zręczność poniżej 90pkt.
5. Obecnie Łuki opierają się na zręczności tak jak w G2, jednak kusze zostały zmienione i wymagają nie zręczności a siły. Występuje tu pewna niejasna sytuacja (być może bug). Zręczność NADAL wpływa na ilość obrażeń kuszy. Zwiększenie siły nic nie zmienia - natomiast podnoszenie zręczności zwiększa obrażenia zadawane przez każdą broń zasięgową wliczając w to oparte na sile kusze.
Podobnie ma się sprawa w przypadku mieczy opartych na zręczności a nie sile (np. Miecz Mistrzowski) - zwiększanie zręczności nie wpływa na zadawane przez nie obrażenia, natomiast zwiększanie siły - owszem.
6. Zmianie uległo punktowanie kradzieży kieszonkowych. Poprzednio co rozdział dostawaliśmy coraz więcej punktów za udane kradzieże. Obecnie zrobione jest to bardziej sensownie. Każda kolejna kradzież stopniowo punktowana jest coraz większą ilością punktów. Mamy więc wrażenie osiągania coraz większej biegłości w złodziejskim fachu.
7. Pojawiły się zestawy przedmiotów, które założone razem dają większe bonusy niż jeśli założymy każdy z osobna. W grze występują trzy takie zestawy, każdy składa się z trzech części - dwóch pierścieni oraz amuletu. Szkoda że zestawów jest tak mało a są to; Wojownik (dodający odporność na bronie), Uzdrowiciel (dodaje punkty życia) i Kapłan (dodaje punkty many). Założenie poszczególnych części zestawu razem - daje 2xwiększy bonus niż wynikałoby to z noszenia poszczególnych części oddzielnie.
8. Zupełną nowością jest nauka starożytnych języków. Posiada 3 stopnie wtajemniczenia. Do czego to potrzebne? Ano, w grze pojawiły się kamienne tabliczki dodające na stałe punkty do wszystkich statystyk oraz umiejętności posługiwania się każdą z broni (również 3 stopnie wtajemniczenia).
9. Obecnie NPC reagują na noszone przez nas zbroje. Jeśli np. założymy zbroję bandyty w klasztorze - zostaniemy wzięci za bandytę i zaatakowani. Odwrotnie - zakładając zbroję bandyty, nie będziemy przez bandytow atakowani.
Kolejną nowością są pasy, które uzupełniają rynsztunek i na zasadzie pierścieni i amuletów dodają punkty do naszych statystyk. Same pierścienie i amulety mają obecnie słabszą moc. Przykładowo - amulet siły dodawał +15 do siły, obecnie dodaje +10.
Dla równowagi - zbroje uległy znacznemu „podrasowaniu” w stosunku do podstawki G2.
10. Statystyki broni uległy sporym zmianom. Zwiększyły się ich obrażenia ale również i wymagania jakie trzeba spełnić by móc ich używać. Do tego broń w większości dostępna jest u kupców od samego początku gry.
Pojawiły się zupełnie nowe egzemplarze. W tym takie ciekawostki jak magiczny łuk i kusza, oraz ognisty łuk (niestety ze znikomą ilością amunicji do nich).
Zupełnie oddzielną sprawą jest Szpon Beliara. To unikatowy magiczny artefakt zamieniający się w rękach Najemnika i Paladyna w potężny miecz zadający oprócz zwykłych obrażeń, również ogromne obrażenia magiczne (jedno lub oburęczny w zależności od tego, którą umiejętność mamy wyżej rozwiniętą). Możemy go stale ulepszać w kapliczkach Beliara (kolejna nowość wniesiona przez dodatek) co dwa poziomy naszego awansu kosztem punktów życia. Szpon w rękach maga przyjmie postać magicznej runy z unikatowymi czarami. Runa jest tylko jedna - ale w kapliczkach możemy ją zmieniać dowolnie na inne, przy czym każdy kolejny krąg magii (do 5 włącznie) przynosi nowe zaklęcia. Z najpotężniejszym zaklęciem w grze włącznie :)
11. W grze znajduje się jeszcze cała masa innych zmian. Nowe sposoby na dostanie się do miasta i do każdego z głównych obozów, tresowany błędny ognik, nowe czary, nowe bronie, nowe potworki, teleporty.... Można by tak wymieniać jeszcze długo - ale o tym niech każdy przekona się już sam.
LINKI DO STAREGO WSTEPNIAKA PONIŻEJ
https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================
Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z gra GERMAN
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Dużo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.gothic.g4ce.pl/ <--- Jedna z najciekawszych polskich stron poświęcona G1, G2 i Nocy Kruka
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=81 <--- Baza danych o Gothic2 - w języku niemieckim
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=110 <--- j.w. z tym że zaktualizowana o dane z dodatku
========================================================================
Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================
Link do poprzedniej części:
Yancy [ Senator ]
Sorki - nie napisałem że zakładam nowy wątek - wklejam dwa ostatnie posty.
Trollf
bone_man -> idz sie przespij gdzies ze 2-3 dni lub wroc do tawerny po kilku dniach, gdyz czasem konkurs trwa dluzej niz 1-2 dni...
Tinej10 -> do tych drzwi zdobedziesz klucz jak wyjdziesz w dowolnym momencie ze swiata dodatku to bedzie wtedy przed nimi kamienny straznik z kluczem...
gris -> zacznij dodatek, gdyz jest latwiejszy od GD...
mysia -> "chocby takich jak ten ze skarbem jednookiego pirata, bylem we wszystkich 4 miejscach i nie moge mu jego oddac" -> miejsc gdzie Greg schowal skarb jest 5 (slownie: piec) ;-P no i nie ma znaczenia czy wczesniej otworzyles woreczki czy nie...
Mysia
Nazgrel ---> juz pisalem, wybor nalezy do Ciebie a jezeli dla Ciebie najlepsza born to taka ktora zadje najwieksze obrazenia to na pewno bron 2H, ale ja osobiscie wole 1H bo sa szybsze:) a na ich dlugosc tez nie mozna nazekac, (przy sile 80optymalna bron dla mnie to dobry miecz poltorareczny samodzielnie wykuty z rudy 80/100 +10% do 1H) bo warga, orka, i inne bestie trafiaja wczesniej niz oni Ciebie, a sa duzo szybsze, dlatego moja recepta jest bron 1h, ale te jak wiadomo beda zadawaly mniejsze obrazenia ale ich szybkosc bedzie wieksza:) najlepsza bronia dla 1h bedzie orkowa zguba 130/130:) natomiast dla broni dwurecznych to sa ogulnodostepne zadajace do 170 dmg (ale pewnie samodzienie wykute, lub zupgreadowane przez palladynow beda zadawaly wiecej damage)
SirGoldi [ Gladiator ]
Bomba! Zostałem oficjalnie przyjęty do Wodnego Kręgu.
Zastanawiam się teraz co zrobić dalej. Iść do Górniczej Doliny czy spróbować jeszcze rozwiązać to zadanie z Gildią Złodzieji. Póki co do nowego świata mnie nie ciągnie - mam zdecydowanie za niski poziom.
Yancy ---> Serio dodatek jest łatwieszy od Górniczej Doliny? Mimo wszytko pójdę powspominać stare czasy do GD. ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 12:31:44]
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> Najwięcej obrażeń zadaja ogólnodostępne miecze. Konkretnie - najlepszy jest topór berserkera - potem smocza zguba.
Fajna mapka :)
Kumavan [ child of KoRn ]
ale sobie dziś pogram... :D
SirGoldi -idź do GD, to chyba najlepsze miejsce w grze do nazbierania punktów :) However, później dodatek może Ci się wydać dość prosty.
Moje question - kto może nauczyć najemnika kuszy powyżej 30 (w starym świecie, nie w dodatku)? Bo zapomniało mi się :)
Trollf [ ]
Mysia -> wcale nie chodzi o farme Sekoba, a o farme Bengara - w poprzednim watku wkleilem mapke z zaznaczonym polozeniem skarbow...
Trollf [ ]
Kumavan -> Dragomir w obozie na wschod od Karczmy...
Yancy [ Senator ]
SirGoldi ---> No, jeśli przed wejściem do dodatku załrawisz 2 rozdział i wejdziesz tam dopiero w trzecim - to zakładam że będziesz miał około 20lev... A wówczas dodatek może być ciut za łatwy... O to mi chodziło.
|Black Moon| [ Konsul ]
Małe pytanko... Jak można przedostać się za palisadę Orków w Koloni Górniczej?? Wiem, że można tego dokonać, jednak nie mam pojęcia w jaki sposób. ;)
SirGoldi [ Gladiator ]
Yancy, Kumavan ---> W takim razie zastanowię się jeszcze.
I mała prośba do Yancy'iego.
Wczoraj mówiłeś że w jednym z poprzednich wątków pisałeś jak dostać się do tej Gildii Złodziei - niestety nie znalazłem tego akapitu.
Przypominam że nie sypnąłem na Rengaru Andre.
|Black Moon| ---> Jeśli dobrze pamiętam to jest kołowrót otwierający bramę a jak nie to spróbuj przemianę w chrząszcza. W zasadzie to nic ciekawego tam nie ma poza małym żarcikiem od producenta. ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 12:48:14]
Shakka [ Pogromca Chomików ]
SirGoldi >>>> pozostaje wykonać Ci jeszcze zadanie dla Nagura siedzi w gospodzie w porcie i znaleść rybe w której jest notka znajdziesz ją jak wykonasz zadanie "Najazdy Bandytów" zlecaną przez Hakona.
Trollf [ ]
Black Moon -> po belkach palisady przy strumieniu splywajacym z kamiennej gory, na ktorej jest smok....
SirGoldi -> patrz wstepniak i linki do starego wstepniaka, jest tam FAQ i wyjasnienie jak trafic do zlodzieji...
SirGoldi [ Gladiator ]
Shakka ---> Pogadałem z Nagurem dopiero jak zostałem strażnikiem (chciałem jak najszybciej zobaczyć miejsca z dodatku...;)) i teraz już z nim raczej nie pomówię...
Notkę - i owszem - znalazłem, ale ostatecznie nie sypnąłem na Hakona i mogłem od niego kupić tylko kilka ryb w których były rozmaite dobra.
Trollf ---> Dzięki, zerknę.
Super... z tego co przeczytałem to mam marne szanse na dostanie się do Gildii Złodzieji. Mogę jeszcze spróbować zabić Hakona ale szczerze wątpie żeby to cokolwiek dało... :|
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 12:55:32]
Yancy [ Senator ]
Sir Goldi ---> Kołowrót otwierający bramę?! Jaką masz wersję Gothica?
Pokojowe wejście do Gildii:
1. Gonić Rengaru i kazać mu znikać z oczy (czyli nie wydać go straży) - podziękuje nam.
2. Iść do jaskini za farmą Akilla zabić bandytów wziąć śmierdzącą rybkę ze skrzyni wewnątrz jest notka ujawniająca ich związek z handlarzem ryb Halworem. Iść do Halwora i zgodzić się na współpracę.
3. Iść do Karczmy portowej - zagadnać Kardifa o specjalną robotę, wziąć zadanie od Nagura, iść do kupca Baltrama i zgodzić się na przyniesienie paczki z farmy Akilla. Iść po paczkę ale oddać ją Nagurowi. Poczekać 1 dzień i wziąć nagrodę od Nagura. Pogadać z Kardifem - powiem że ktoś czeka na nas za sklepem rybnym Halwora - obok Eddy gotującej zupę.
Idziemy spobie tam i Attyla da nam klucz.
SirGoldi [ Gladiator ]
Yancy ---> Niestety trzeciego punktu już spełnić nie mogę. :/
Nie pamiętam dokładnie tego momentu ale coś mi się kojarzy kołowrót...
Jeśłi nie to przemiana w chrząszcza powinna rozwiązać sprawę.
Trollf [ ]
Sir Goldi -> w G2 nie ma przemiany w chrzaszcza.... ;-]
Yancy [ Senator ]
SirGoldi ---> Ani kołowrót ani przemiana. Przeskakuje się w miejscu opisanym przez Trollfa. Względnie metodą - "na zwierzaka" :P
Jeśli nie możesz wejść pokojowo - to MUSISZ wydać jednego z trzech osobników Lordowi Andre.
szokbar [ Pretorianin ]
mam małe pytanie: do jakiej wartości jest opłacalne uczenie się siły jeżeli chce nosić broń z wymaganą siłą 200??
Trollf [ ]
SirGoldi -> jesli:
- dogadales sie pokojowo z Halvorem, to sprawdz u Andre czy mozesz go nadal wydac...
- dogadales sie z Rengaru, to sprawdz czy mozesz go wydac...
- nie mozesz dogadac sie z Nagurem, to sprawdz czy mozesz go nadal wydac...
jesli zadna z tych opcji nie jest mozliwa to sprobuj porozmawiac z Kardifem, wlascicielem knajpy w porcie, ale jesli nie uzyskasz od niego zadnych konkretnych informacji o poslancu, to wlasciwie o dostepie do zlodzieji mozesz juz zapomniec...
pozostaja wtedy albo czity, albo trik z przemiana w zwierzaka by dostac sie za zamkniete drzwi...
Trollf [ ]
szokbar -> zadna bron nie wymaga 20op sily, najwiecej 170 ma topor berserkera... sily nalezy wyuczyc sie do ok. 80-90, reszta z tablic, mikstuek oraz alchemii i ew. przedmiotow...
Yancy -> najszczersza prawda to, "na zwierzaka" to klucz do sukcesu, podobnie jak Habit, Zielony Nowicjusz i wariacje zielarskie... ;-D
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Pokojowe dogadanie się z Halvorerm i Rengaru powoduje że wydać ich nie można. Jeśli paczkę od Akilla oddamy nie Nagurowi a Baltramowi też wydać Nagura już nie można. Takie załatwienie sprawy ZAMYKA NA ZAWSZE wejście do gildii :)
Ale w świecie dodatku jeden z piratów może nas nauczyć kradzieży kieszonkowej - więc jeszcze nic straconego.
Mysia [ Szczurek ]
Trollf ---> choler nie widze Tej Twojej mapki:)
Yancy ---> tia tylko przeczytalem farma onara iczarny troll , cyrylicy nie kumam :)
Mysia [ Szczurek ]
trollf --> faktycznie wkleiles ale 3 watki wczesniej :) juz znalazlem mapke :)
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> No ja jeszcze jestem z czasów kiedy język rosyjski był niczym drugi język urzędowy w Polsce ;) Ale zapominam go już...
Patrol_wcg [ Konsul ]
Shakka --> Jeżeli tak to wygłądało to przepraszam , nie taki miałem zamiar .
Trollf [ ]
Yancy -> ja to wiem, ale daje mu jeszcze cien szansy ;-] moze byc tez taka sytuacja, ze nie przepedzilismy Rengaru i dalej stoi on pod drzewem, a wydac go wtedy jeszcze mozna...
Mysia -> jak juz to 2 watki wczesniej (cz.89), a moja odpowiedz byla pisana do Twojej w poprzednim watku, ale wkleilem ja tutaj jak zobaczylem, ze Yancy zalozyl juz w miedzyczasie kolejna czesc... wiec wszystko jest ok ;-]
Mysia [ Szczurek ]
Yancy ---> ja przetlumaczylem tylko nazwy ktore wiedzialem gdzie co jest (farma onara czarny trloll) ale reszty ni w zab :) jedno co lubie w Gothicu to ten klimat ktory nie pozwala mi lazic po polnocnej stronie wyspy (tam gdzie jest krag, szkielety i orki:) bo sie realnie boje :))))
Yancy ---> zwolnij troche z tymi watkami bo juz nikt z eregoly nie wlazi przez modem:) wiec watek po 130 postow laduje sie dosc szybko, nawet na najtanszej neo:)
nie moge sie doczekac az wroce do domku i zaczne grac dalej :) ale moze byc za latwo:(
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> Tak się jakoś przyzwycziłem zakładać wątki w okolicach 120 posta z prostego powodu - bo najczęściej baaaardzo długi okres mijał między jednym a drugim wątkiem i informacje we wstępniaku się dezaktualizowały.
No i z tym odświeżaniem to tak nie do końca jest jak mówisz - w domu mam stałkę na LAN-ie - kiepawą ale tylko taką mogę mieć i odświeżanie forum jest często sporym wyzwaniem... Teraz mogę trochę zwolnić - chwilowo póki jest ożywienie ze względu na dodatek. Długo ono raczej nie potrwa :)
Mysia [ Szczurek ]
Yancy ---> z tym ozywieniem to fakt:) potrwa do omoentu az wszyscy raz przejda, potem pozostana tylko stali bywalce :)
maciekd [ Centurion ]
Powtórzę się z poprzedniej części.
Czy quest z dostaniem się do miasta Grega ( on ma tytuł chyba "człowiek z opaską" czy jakoś podobnie), zostanie zakwalifikowany do niewykonanych, czy może dalsze zadania dla Grega, które będą w grze, będą się zapisywały w tym samym queście ? Przy okazji grania, jakbyście zajrzeli do swoich dzienników, (pewnie do zadań już wykonanych :) byłbym wdzięczny.
Druga sprawa. Czy jest jakaś różnica, czy najpierw pójdę z Laresem do Magów Wody (po załatwieniu zastępstwa) i wrócę później do Khorinis robić dla Vatrasa zadanie z zaginionymi ludkami, oraz załatwiać inne sprawy, czy powinien najpierw załatwić sprawę z Vatrasem ? Chodzi mi o to aby nie zepsuć jakiegoś zadania. Wole spytać :)
I ostatnie. Mam kilka tablic i opcję dialogową, że mogę je oddać Vatrasowi. Stracę je na zawsze ?
hazard [ Pretorianin ]
W nocy kruka wszystko się pozmieniało. Topór Bersekera wymaga teraz 120 siły!
Trollf [ ]
maciekd -> vatras bierze tylko stare tablice nikomu do niczego nieprzydatne... ;-]
hazard -> 170
Mysia [ Szczurek ]
Trollf ---> a do ilu teraz mozna rozwinac sile? tez do 200, wogole do ilu teraz mozna rozwinac poszczegolne wspolczynniki? czy to sie jakos zmienilo? zy nadal tyle samo
Bucha [ Hashish Air Kahn ]
Witam po dluuuuugiej przerwie;) Doczekalem sie w koncu Nocy Kruka w polskiej wersji:) Mam teraz sto pytan, poniewaz od dluzszego czasu nie mam zainstalowanego Gothica a wlasnie teraz dostalem dodatek i slyszalem ze aby grac w dodatek trzeba przejsc gre od nowa, czy to prawda?? Jak to dokladnie wyglada?? Pozdro
kowo [ Junior ]
che a ja niemoge zagrac se bo zgubila mi sie orginalna druga cześc .
Chyba niezyje bo kocham Gothic"a
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Od Hanny dostaje klucz za to, że zabrałem księgę temu lichwiarzowi. Mówi, że prowadzi do bram bogactw. Gdzie to jest?
Kumavan [ child of KoRn ]
Milka -- daleko w morzu :)
Bucha -- tak, trzeba przejść grę od nowa.
D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]
Hay, zapaleni gracze :), gdzie jest grób QUARHODRONA?? tylko prosze nieodpowiadać, na zachodzie:), zaznaczcie na mapce, którą załączam...z góry dzięx
SirGoldi [ Gladiator ]
Bucha ---> Tak, trzeba grać od nowa ale już na samym początku dostajemy od Xardasa informację na temat nowego zagrożenia (naturalnie nie pomijając głównego wątku Gothica 2).
Pierwszy rozdział jest bardzo podobny do tego co spotkaliśmy w Gothicu 2. Za to już w drugim akcja rusza do przodu i możemy się dostać do nowego świata bądz wyruszyć do Górniczej Doliny.
Oczywiście twórcy dołożyli mnóstwo pobocznych zadaniach dlatego z pewnością na nudę nie będziesz narzekał - nawet na początku.
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Kumavan => aaa to tam jest. A myślałem, że gdzieś indziej....
Yancy [ Senator ]
Bucha ---> Nie trzeba przedhodzić gry od nowa ale trzeba ją zacząć od nowa bo stare zapisy nie działają. Do dodatku można się dostać w drugim rozdziale - ale że w Korinis jest multum nowości - gwarantuę że nudzić się nie będziesz.
maciekd ---> Zerknę do dziennika jak będę dziś grał.
Trollf [ ]
Mysia -> moj mag na koncu mial ponad 170 sily (z przedmiotami ponad 200), zrecznosci ponad 50, a many ponad 150 (bez wydawania ani jednego punktu ;-P) - jesli chodzi o glowny wspolczynnik (sila, mana, zrecznosc) to oplaca sie go rozwinac do ok. 80-90 punktow (94 max), bo pozniej sie to po prostu za dobrze nie kalkuluje...
Kumavan [ child of KoRn ]
SPOJLER
Milka -- skarb jest na na wyspie naprzeciwko portu. Uważaj na kolce :P
END
maciekd -- quest nazywa się "człowiek z opaską na oku", późniejsze zadania dla Grega zapisują się również w nim więc spokojna głowa o dziennik :) Co do starych tablic to 3 przydadzą się dla pewnego okradzionego kupca, resztę spokojnie możesz oddać Vatrasowi.
Trollf [ ]
K@jon ->
..::Tr0yAn::.. [ Konsul ]
prosze o pomoc gram w gothica z dodatkiem no i podjalem sie proby ognia, ale...
nie moge znalezc czystej runy(albo zapomnialem gdzie to bylo) wiem ze trzeba bylo przejsc przez linowy most, no i wyjsc na polane u podnoza gory z czarnym trollem
wiec wchodze do jaskini zabijam gobliny ale nie ma sladu po runie i martwym nowicjuszu
HELP blagam
Trollf [ ]
Tr0yAn -> jesli czarnego trolla masz przed soba to przechodzisz przez wiszacy mostek po prawej stronie i idziesz dalej w kierunku wschodnim, mijasz kapliczke innosa i we wschodniej scianie tej malej kotlinki dosc dobrze ukryte za zaroslami znajduje sie wejscie do wlasciwej jaskini z pasagami i runa...
Pvt. Creak [ Criav ]
Mam kilka pytań co do Nocy Kruka:
1. Znalazłem broń bandytów z wyrytymi inicjałami F. SPOJLER zaniosłem go Fernandowi (czy jak mu tak było, ten z górnego Khorinis) no i wybrałem, że daje mi kase + coś tam, a ja go nie daje do więzienia./SPOJLER Idę teraz do Vatrasa i mówie mu "Co do handlarza bronią" i opowiadam o wszystkim a ten się pyta czy zgłosiłem to jakiemuś tam typkowi... Ja mówię, że nie to on, żebym do niego poszedł. Problem jest w tym, że jak mu zgłaszam i daje te miecze to on mówi, że dobrze, że się przyznał ten na F (nie chce mi się jeszcze raz spojlerować), ale że bez dowodów nie chce się ośmieszać... Czy tego nie da się przejść po powiedziałem do kolesia na F, że go nie wsadzę? Ciągle będę miał w aktywnych zadaniach tego handlarza bronią czy później znajdzie się jeszcze inny dowód?
2. Kardif powiedział mi, żebym pogadał z tym kolesiem z tej kanpy co tam siedzi (na N się nazywa, nie pamiętam) to on mi powie o specjalnym zadaniu. Wiem, że dawał mi w Gothicu II zadanie, żeby jakąś tak paczkę mu zanieść, ale teraz nie da się tego zrobić. Jestem w straży i on mówi, że nie będzie się zadawał ze strażnikami (miałem strój strażnika zdjęty, ale on powiedział, że nie zmyli go to, że nie mam na sobie stroju). Jak wybiłem bandytów i znalazłem rybę z infromacją, porozmawiałem ze sprzedawcą ryb i też go nie wydałem to myślałem, że się będzie dało wykonać tą misję, ale dalej się nie da - do wyboru jest tylko odpowiedź "KONIEC" :). Czy to oznacza, że nie przyjdzie do mnie Atilla (czy jak mu było, ten co daje klucz do gildii złodzieji)? Rengaru też nie wydałem, a teraz już jest za późno, żeby zrobić chociaż, że Atilla chce mnie zabić :| Potrzebna mi jest kradzież kieszonkowa, a nikt oprócz gildii złodziei nie uczy tego :|
maciekd [ Centurion ]
Kumavan ---> dzięki
Trollf [ ]
Pvt. Creak -> kradziezy uczy tez Bill w obozie piratow...
Kumavan [ child of KoRn ]
SPOJLER
Pvt. Creak :
ad1. musisz przynieść list z obozu bandytów za farmą Sekoba. Same miecze nie wystarczą.
ad2. ciekawe pytanie, może Yancy będzie wiedział. Bo generalnie jak byłeś dla nich miły to Atilla się zjawiał i dawał klucz. Tylko że Ty jesteś strażnikiem. Spróbuj zatłuc Nagura ]:->
END
Pvt. Creak [ Criav ]
Trollf ---> oooo :) To dobrze. A czy dobrze mi się zdaje, że po oddaniu skarbów pirata Grega (kolesia z opaską na oku) możemy się do nich przyłączyć tak?
Pvt. Creak [ Criav ]
Kumavan --> Też o tym pomyślałem, więc zebrał kilka ciosów z miecza w mordę ;) ale nic to nie dało :( ale jeśli kradzieży uczy też któryś z piratów to spoko :)
Kumavan [ child of KoRn ]
Zatłuc to zatłuc a nie sklepać buźkę :) Stracisz kilka zadanek jak się nie dostaniesz do kanałów.
Ale i tak chcę sie dowiedzieć jak wyjść z takiej sytuacji. Czekamy na Yancego :)
Trollf [ ]
Pvt. Creak -> zle Ci sie zdaje... ;-] oczywiscie mozna zostac do nich przyjetym, ale w innym momencie (nie przegapisz jesli bedziesz podazal za krolikiem fabuly ;-])
Trollf [ ]
Kumavan -> jedyne wyjscie z takiej sytuacji to czity lub ew. wykorzystanie sposobu 'na zwierza'... zabicie kogokolwiek (Rengaru, Halvor, czy Nagur) nic nie da...
Kumavan [ child of KoRn ]
Toż właśnie to zaproponowałem :)
Apropos zadanek dla złodziei, w NK nie trzeba już się wspinać wysoooko by zdobyć sekstans co mnie bardzo miło zaskoczyło :)
SirGoldi [ Gladiator ]
Pvt. Creak ---> Zrobiliśmy ten sam błąd z tą gildią złodzieji. Niestety nic już z tym się nie da zrobić.
Pvt. Creak [ Criav ]
SirGoldi ---> osobiście uważam, że upgrade'owanie tego wszystkiego to pomyłka - w Gothicu II spokojnie gadałem z Nagurem jak byłem strażnikiem i wszystko OK. To samo z farmą Onara - robiłem misje tak jakbym chciał, żeby mnie do niego wzieli a na końcu mówili, że już wybrałem swoją drogę. A teraz? Gadam z kolesiem a ten odrazu, że ja to strażnik i kropka...
Trollf --> heh, myślałem, że jest tylko kilka zadań co do piratów, ale się myliłem ;)
Co do gildii to jest tylko jeden sposób - podejście do drzwi, włączyć MARVIN MODE i teleportnąć się za nie...
I jeszcze jedno - zdarzyło się Wam tak, że Canthar ZAWSZE opowiadał na targu, że ja to zbieg i muszę mu dać 500 kasy? Ja teraz nie brałem od niego tego świstka dzięki któremu mogłem przejść przez brame do miasta, ale do mnie zagadał, żebym wrzucił babce jakiejść coś tam. Ja jej to podrzuciłem, żeby ją zamknęła straż i co? I zaliczyło tak jakbym wydał Canthara, on się wkurzył i ządał 500 złota... To ja powiedział do panów z Piranha Bytes "mam was gdzieś" i cheatnąłem sobie, żeby mi dało lekką zbroję pogromcy smoków. Sprzedałem ją za 1000 czy tam 1500, 500 oddałem Cantharowi a za 1000 nakupiłem jakichś drogich zaklęć i wywaliłem za miastem, żeby nie było mi łatwiej
Trollf [ ]
Kumavan -> zalezy, ktory sekstans, bo sa dwa... ;-]
Kumavan [ child of KoRn ]
Trollf -- myślałem że się niczym nie różnią, ja mówiłem o tym "nowym" :)
ormats [ Pretorianin ]
jak odplynac z wyspy? (chodzi mi o gothika 2)
jestem palladynem,mam zbroje palladyna i poswiecony dwa razy miecz( z lzami inosa)
wiem ze trzeba zebrac jeszcze ekipe.jak? kogo? paru gada ze mi pomoze ale nie ma opcji by ich
zabrac na okret.
z gory dzieki za pomoc.
D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]
Zadanie dla was: Spróbujcie policzyć na oko, ile razy robiliście save'y w G2 lub co ile średnio robicie zapis gry :]
Czy ma ktoś odpowiedzi na pytania QUARHODRONA ( jebany kjep) ? ?Straciłem cierpliwość...:/
Trollf [ ]
Kumavan -> no bo sie nie roznia, ale po 'stary' nadal trzeba sie wspinac... ;-]
D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]
No no, wszyzcy widze ostro grają :), nikt nie zagląda tutaj, żeby odpowiedzieć na moje pytanie...
Milka^_^ [ Potępieniec ]
D:-->K@jon<--:D => pewnie, że nikt tu nie siedzi. Powód oczywisty wszyscy grają. Co do tych savów. Ja zrobiłem już z 200, a loadowałem mniej niż 20 razy z powodu mojej śmierci.
ormats => ekipa: Vatras, Lee, Gorn, Milten, Diego, Ty :P, Jakiś palladyn na satku, i jeszcze kilku gości.... Kowala jakiegoś. Tam na Dworze Irdorath znajdziesz tego zdrajcę Pablo. Siedzi zamknięty za drzwiami ( nie pamiętam gdzie ale koło trolla chyba) JA gościa zabiłem. Ty tego ni zrób przypadkiem. To taka moja przestroga.
Milka^_^ [ Potępieniec ]
I sorki za drugiego posta, ale dopiero teraz sobie to zauważyłem :P
We wstępniaku pisze "Korinis" A mi się wydaje, że to się pisze nieco inaczej: Khorinis.(Na innych www też tak pisało) Poprawcie ten błąd jeśli wam to nie zrobi różnicy.
Kumavan [ child of KoRn ]
qźwa no nie mogę nigdzie znaleźć co się ustawiało żeby można było quicksavy robić :| help...
PaWeLoS [ ]
takie małe pytaneczko
mam zadanie znaleźć kogoś na miejsce laresa, ażeby ten mógł mi poświęcić więcej czasu:). dał mi pierścień wodnego kręgu i powiedział, żebym porozmawiał z ludźmi na rynku. no to ja idę na targowisko (bo chyba to jest rynek, chyba że się mylę;) i rozmawiam z ludźmi, a żaden za cholerę nie chce rozpoznać mojego pierścionka:). no więc moje pytanie brzmi: z którym to ziomem mam porozmawiać:)
pozdrawiam
D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]
Tak sie zastanawiaem nad środkami transportu jakie by mogły w gothicu być i myśle że najlepszym był by: ROWER!! Szybki, wzmacniał by mięśnie, zręczność, można by przejechać, przykłądowo szczurokreta ;), co o tym myślicie??
A i moje pytanie powyżej nadal aktualne, przez to mam zastój w grze, siedze na tym forum i czekam na zbawienie :)
blood_x [ Skinhead oi! ]
Obok gospody gdzie mozesz za friko spac :] stoi taki kolo co sprzedaje zarcie ;] On zobaczy Twoj pierscionek i sprobuje znalezc kogos kto zastapic Laresa
Kumavan [ child of KoRn ]
A dokładnie jest to Baltram :)
K@jon - jeszcze nie doszedłem do tego więc ja nie wiem :)
Branoc.
Shakka [ Pogromca Chomików ]
D:-->K@jon<--:D >>>> poczytaj ksiegi w kanionie w biblotece :]
a tutaj masz odpowiedzi :
SPOILER
1. Strażnicy Umarłych
2. Kasta Wojowników
3. Kapłani
4. Kasta Wojowników
5. Uczeni
6. Uzdrowiciele
7. ???
END
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 22:53:39]
SirGoldi [ Gladiator ]
Słyszałem coś że organizowany jest tutaj mały konkursik tj. zostałem paladynem na 11 poziomie. To chyba niezły wynik, co? ;)
A wracając do tematu, obleciałem z pamięci Górniczą Doline i teraz czas wybrać się do Pyrokara który ma mi dać Oko SPOJLER (którego naturalnie prędko nie dostanę;))SPOJLER.
Nawiasem mówiąc, trudność Gothica z dodatkiem w znacznym stopniu wzrosła. Poziomy tutaj osiąga się znacznie wolniej a przeciwnicy są znacznie trudniejsi (Poszukiwacze...). Naturalnie wszystko na plus. ;)
Jeszcze małe pytanko dotyczące tablic.
Im większy poziom mojego zaawansowania w ich czytaniu tym większa ilość bonusów uzyskanych przez ich użycie, tak?
Coś mi się jeszcze przypomniało. ;)
Z tego co widzę to co nieco zmieniło się w rozmowie z Corneliusem dotyczącej uwolnienia Benneta tj. już nie można go zastraszyć jedynie istnieje możliwość zapłacenia (co też uczyniłem) sporej sumki bo aż 2000 sztuk złota. Jak wiadomo Cornelius oddał mi pamiętnik i uciekł... no właśnie gdzie (muszę tą kase odzyskać bo na miecz paladyna nie mam, co prawda go nie użyje ale...;))?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 23:06:08]
D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]
shakka--> Niestety odpowiedzi nie są poprawne:/, tabliczki mam i inne duperele potrzebne zapisane w jpg i nadal nic, może bug :)
SirGoldi--->Ja mogłem jako najemnik zastraszyć Benneta
Shakka [ Pogromca Chomików ]
D:-->K@jon<--:D >>> no to mnie teraz zdziwiłeś bo to są poprawne odpowiedzi :] no chyba, ze gdzies byka walnąłem zaraz sprawdze
Nie ma byka, a tam gdzie dałem (???) oznacza, ze masz odpowiedziec, że nie wiesz :]
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 23:23:09]
SirGoldi [ Gladiator ]
D:-->K@jon<--:D ---> Chyba Corneliusa? :)
Ale chyba masz rację... najemnikiem się dało.
Kumavan [ child of KoRn ]
SirGoldi -- najemnik może postraszyć Corneliusa więc inne profesje pewnie też mogą wymusić na nim pamiętnik bez płacenia. A ucieka on (przynajmniej w podstawce uciekał) do jaskini niedaleko wieży Xardasa. Na początku gry mijało się tam bandytę.
Yancy [ Senator ]
Miałem niestety małą awarię. Mianowicie urwałem kabelek od kolejnej klawiatury :P Jako że nie pierwszy raz mi się to zdarza - pojechałem kupić coś bezprzewodowego. W sumie była jedynie klawiatura z mychą A4techa z tym dziwnym skośnym układem klawiszy. Niby ma to zapewnić komfort dla nadgarstków - nie przekonało mnie to - ale że nic innego nie było no to wziąłem toto do testów. Zobaczymy. Na razie ma niewielki kłopot z przstawieniem się... Ale jest za to rolka z boku a do przewijania forum to wręcz nieoceniona pomoc :)
maciekd ---> Wszystkie zadania pirata Grega na terenie Korinie dopisują się do zadania "człowiek z opaską na oku".
Pvt. Creak ---> Jako strażnik nie dostaniesz się do gildii złodziei pokojowo jak widać. Musisz wydać Halvora albo/i Rengaru. Attyla też się pojawi - tyle że trzeba go będzie zmłócić. Na szczęście - tak jak wspomniał Trollf - brak dostępu do gildii złodziei nie odcina na stałe dostępu do umiejętności okradania kieszeni. Uczy tego Bill w obozie piratów. Szkoda że tak późno - ale cóż. Lepszy rydz niż nic. A za kradzieże można zarobić tony expa.
W G2 be Nocy Kruka niestety dało się tak rozegrać sprawę by do gildii nigdy się nie dostać. Osobiście uważam że to nieuwaga programistów. Mianowicie nie wydanie Halvora i Rengaru oraz oddanie paczki nie Nagurowi a Baltramowi - zamykało na amen drogę do gildii złodzi. Ekstremalną sytuacją jest szybkie dołączenie do straży. Najwyraźniej twórcy nie przewidzieli że będziemy chcieli mieć wówczas układy ze złodziejami i kończy się to również zamknięciem drogi do gildii. A do gildii na początku warto dołączyć - chyba że nie mamy w planie rozwijania zręczności...
Oczywiście działa legendarny niczym Habit Pijanego Mistrza sposób "na zwierzaka" - ale... cóż - jak nie patrzeć to jednak jest użycie luki jaką pozostawili programiści. Jeśli jednak nie ma innego wyjścia a bardzo chcemy do gildii dojść to "na zwierzaka" się da. Polecam wcześniej nauczyć się skradania, otwierania zamków i gwizdnąć pierścień Constantina. Inaczej trzeba będzie się fatygować jeszcze kolejne dwa razy "na zwierzaka" - mając pierścień od razu załatwimy quest i dostaniemy klucz do górnych drzwi.
Tak więc MARVIN-MODE nie jest jedyną metodą :)))))
Yancy [ Senator ]
Canthar jest irytującym kolesiem. Ja próbowałem nawet go unikać - ale guzik to dało. Mimi że w mieście ani raz się do niego nie zbliżyłem - i tak okazało się że wydał mnie kupcom... Cóż - moja sugestia - wziąć ten cały glejt od niego, w mieście go zagadnąć, wydać go Andre. Jeśli dobrze to rozegramy - powinniśmy mieć spokój do trzeciego rozdziału. A wówczas te 500 stuk złota to tyle co nic. Niestety z niewiadomych mi przyczyn Canthar czasami wychodzi wcześniej z więzienia - tzn. już w pierwszym rozdziale...
Milka ---> He, cieszę się że ktoś jednak zerka do wstępniaka. Się poprawi :P
Aby odpowiedzieć na pytania ducha trzeba poczytać księgi w bibliotece. I polecam to zrobić - bo historia jest całkiem fajna. Aby odczytać księgi potrzeba znać język na 1 poziomie...
Moja obecna i zarazem ostatnia na razie postać - to niby strażnik. Zrobiłem z niego łucznika. Same plusy na tym etapie gry. Okradam kogo chcę, jak trzeba miecza użyć - jest Miecz Mistrzowski, okradam wszystkich, wytrychów nie łamę a łuk wymiata rewelacyjnie. W dalszym etapie dobiję manę na 34 i pójdę trochę w siłę. Wiadomo - siła dodaje obrażenia nawet do mieczy opartych na zręczności. A punktów spokojnie starczy - tym razem to była wykalkulowana postać.
Raziel [ Action Boy ]
Pvt. Creak & Yancy --> żeby jako strażnik pokojowo dostać się do gilii zlodzieji trzeba zdjąc zbroje strażnika i dopiero zagadać do Nagura. Przynajmniej tak zawsze bylo.
Raziel [ Action Boy ]
a jeszcze cos:
Ptv. Creak --> z Cantharem to jest tak że jak juz wkopiesz tą kobietę trzeba ją zglosic do Lorda Andre po czym szybciutko zglosic się do Canthara po nagrodę. Z tego co pamietam to tez tak raz mialem ze wsunelem świstek do kieszeni tej kobiety ale zapomnialem ją zglosic do lorda andre i musialem 500zl placic Cantharowi.
Kumavan [ child of KoRn ]
fajnie że wątek się rozkręcił, dzięki NK dobijemy do GIII :)
w gąszczu postów zgubiło się moje pytanie:
co i jak się edytowało żeby można było quicksavy robić?? Znaleźć nijak nie mogę :|
Kumavan [ child of KoRn ]
już sam znalazłem ;)
Ciekawe czy można gdzieś zgłaszać bugi w NK. Np do CDP? Może przyczynilibyśmy się do jakiegoś patcha :)
Trollf [ ]
Raziel -> w NK zdejmowanie zbroji strazaka 'nie dziala' na Nagura...
co do Canthara to ja w swoim expresowym przejsciu NK magiem-minimalista ani razu z nim nie rozmawialem, efekt byl taki, ze przez cala gre siedzial on spokojnie na lawce obok targu, a za stoiskiem wciaz sprzedawala zelastwo Sara... :>
SirGoldi -> hmm... jesli ten paladyn ma 11 poziom i znajduje sie na poczatku 6-go rozdzialu, to masz ogromne szanse na rekord... ale jesli nie to... coz, ale chyba rekordu nie bedzie... ;-D
Shoker1 [ Pretorianin ]
Pvt. Creak & Yancy & Raziel--> niestety kiedy zdejmujemy zbroje starznika i zagadujemy do nagura ten mowi, ze nawet pod przebraniem nie bedzie rozmiawial ze sługami króla. :/
pizmak [ Pretorianin ]
Siemka
Mam znalezc dla Franka kamienna tablice, jest ona niby w starym budyku na bagnach, jedyny stary budynek jaki znalazlem to jest niedaleko teleportu, staja tam 2 kolo siebie... ale w nich zadnej kamiennej tablicy nie ma... mozliwe ze znalazlem ja wczesniej i oddalem Saturousowi ? Sa gdzies jeszcze jakies stare budynki ? bo obszukalem cale bagna i natknelem sie jeszcze tylko na jaskinie z Juanem i jakas swiatynie....
Trollf [ ]
pizmak - chodzi o ta swiatynie...
pizmak [ Pretorianin ]
ah.... no to narazie moge zapomniec, kamienni straznicy robia ze mnie miazge :-)
Dagger [ Legend ]
Nagur nie chce gadać po zdjęciu zbroi strażnika już w podstawowej wersji gry - przynajmniej u mnie tak było.
Tinej10 [ Konsul ]
No i o 2 w nocy pojawił mi sie problem. zagadka z znikajacyumi ludzmi rozwiązana , jestem przyjety do wodnego kręgu, i Vartas(czy jak mu tam) kazał mi iść przez portal dał mi list ale jak jestem w tej swiatyni to nic sie nie dzieje, z nikim nie moge pogadac o wyprawie przez portal, i nie wiem co robić ??
Juzio [ Generaďż˝ ]
Tinej10--> a rozwiązałeś quest z ornamentami do portala ?, bo jesli nie przyniesiesz wszystkich czesci i nie zlozysz klucza to nici z przechodzenia przez portal.
SPOJLER
Części do klucza maja kamienni strażnicy którzy sie pojawiają po wciśnieciu przycisków (3) w kamiennych kręgach . Kręgi są trzy, 1. obok farmy Sekoba, 2. w lasach na północy - mozesz wziasc Laresa ze sobą , exp Ci leci a on zabija wszystko za Ciebie :) i 3 krag jest jest zaraz przy Khorinis na wzgórzu , tyle ze tam bezposrednio nie zdobedziesz ornamentu, musisz pogadac z farmerami i dalej sie dowiesz co robic :)
KONIEC SPOJLERA
Pozdrawiam
Mysia [ Szczurek ]
a ja mialem wolno i z dopieszczeniem przechodzic gothica noc kruka i jak na razie gnam jak szalony by tylko skonczyc dodatek :) jak zwykle drugi raz wszystko dopieszcze, przydalaby sie mapka z zaznaczonymi questami w nowym swiecie:) bo teraz musze biegac po calej mapie jeszcze raz i szukac 5 kamiennych tabliczek, oraz portali dla kamieni ogniskujacych (czy te drugie sa blisko teleportow zaznaczonych na mapie?:)
czy jest sposob na zalatwienie zkadkolwiek magicznych beltow do kuszy? lub czy moze ona strzelac zwyklymi? bo znalazlem takie cudo:) 75/200:)
Tinej10 [ Konsul ]
Juzio --> chyba w tym tkwi problem, uruchomiłem ten krąg koło farmy na samym poczatku , ale tam się nic nie stało, na polu sekoba zrobione i mam część tego kamiennego wojownika, a ten ostatni to chyba tam gdzie jest misja z kuszą, prawie byłem ale za dużo vargów, zobaczymy dzisiaj, kurcze do 3 siedzę w pracy, chyba trzeba bedzie zabić kogos z rodziny i na pogrzeb sie koło 12 wybrać, albo cos w tym stylu. dzieki za pomoc
Tinej10 [ Konsul ]
a i jescze jedno putanie znalazłem jaskinie niedalego trola, sa tam posagi 2 ryceży i oswietlona skrzynia, jak przechodziłem podstawke byłem tam ale, nie znalazłem klucza do tej skrzyni i sobie odpusciłem, ale teraz moze warto to otworzyc, wiec skad wziąść klucz. Sorki jeśli zadaje pytania kture pewnie juz padały, ale jak grałem w podstawke to po prostu siadłem i grałem, jak czegos sie nie dało to trudno, a teraz chcę zobaczyc jak najwięcej :)
Mysia [ Szczurek ]
Tinej10 ---> skrzynia o ktorej mowisz to jedno z 3 zadan pruby ognia dla maga, wiec grajac kimkolewiek innym niz mag nie dostaniesz klucza od tej skrzyni (lezy w niej czysta runa)
a co do kamiennych kregow z ornamentami to sa 3
1. za farma lobarta
2. przed farma sekoba
3. kawalek za slonecznym kregiem, mape dostaniesz od maga wody, i do kazdego z tych kregow dostaniesz sie juz w 2 rozdziale, bo nie ma wokolo nic groznieszego niz polna bestia, wilk :)
pozniej bedzie trudniej bo za farma lobarta w 3 akcie pojawil mi sie zablakany cieniostwor :)
Mysia [ Szczurek ]
Tinej10 ---> ten 3 krag to nie jest ten z kusza, niedaleko jest inny:)
Yancy [ Senator ]
Raziel ---> W Nocy Kruka Nagur nie jest już taki głupi i jest tak jak ja mówię. Przy czym jestem niemal pewien że nie gadał również w podstawowej wersji - zdaje się potwierdzać to Dagger.
Żaden numer z podkładaniem karteczki Sarze i nie zgłaszaniem tego Andre - też nie działa. Probowałem.
Shoker1 ---> Ja nie pisałem o zdejmowaniu zbroi - przeciwnie - pisałem że ten numer nie działa. Pisałem też jak w ostateczności bez czitowania można do gildii wejść - przeczytaj raz jeszcze.
pizmak ---> Kamieni Straznicy gubią się całkowicie gdy szyjesz do nich z łuku :) Do tego wbrew temu co wydaje się logiczne - wcale na strzały odporni nie są :)))
Mysia ---> Gdyby autorzy gry dalej się posunęli i konsekwentnie dodali magiczne/ogniste bełty/strzały do kupienia w sklepach - łucznik byłby najbardziej wymiatającą postacia w grze (choć i tak jest dobrz). Można znaleźć Ognisty Łuk, Magiczny Łuk i Magiczną Kuszę. Nie zadaja one obrażeń od strzał ale odpowiednio obrażenia od ognia i magii - a mało jest potworków odpornych na takie obrażenia...
Widzę że zasada jest stara - wieczorem gramy - w dzień piszemy :)))) OStatnie dwa dni mogłem sobie pozwolić by mieć forum w tle :)
Mysia [ Szczurek ]
Yancy ---> W dzien pracujemy w nocy gramy (wczoraj siedzialem do 2:40), szkda bo mogloby byc trche wiecej beltow do magicznej kuszy niz te 10 sztuk :) czy inne magiczne zabawki tez sa tylko na dodatkowej planszy czy tez w podstawce? i jak to ma sie z tymi portalami, czy sa blisko teleportow zaznaczonych na mapie czy z daleka, bo znalazlem na razie 2 (w miare blisko)
Fakt forum przezywa swoj kolejny rozkwit dzieki dodatkowi wreszcie w polskiej wersji :)
maciekd [ Centurion ]
Dzięki za odpowiedzi związane z Gregiem.
Jestem na samym początku, więc narazie trudno jest. Wczoraj stoczyłem sympatyczą walkę z podmiejskim orkiem. W zwarciu zero szans, ale od czego są zwoje. Najpierw go bryłą lodu i poprawienie błyskawicą. Bidula stał zmarźnięty, ja przez tan czas pozbawiłem skóry jego wilka:). Zostało kilka sekund zamarźnięcia. Więc walę go tym mieczykiem Arlika. Cholerka, lud się topi, a życia ork ma trochę ponad 1/4. Myślę że to moje ostatnie chwile. Umiejętna walka pozwoliła powalić go na zięmię. Wyszedłem z jaskini z dumą wypisaną na twarzy. Jeden ork, a człowiek cieszy się jak dziecko :)
Zajrzałem także do jaskini pod miastem z rabusiami. Pokazuję się i uciekam chcąc jednego z nich zwabić na zewnątrz. Facet blokuje się na drzewie. Podchodzę tak aby dać mu szansę odblokowania, a te uwaga- wskakuje na gałąź drzewa, a później na wyższą i skacze z niej jak tarzan. :)) Nieprzeżył upadku, a ja nie zdobyłem punktów doświadczenia :(
Denerwują mnie ci bandyci przy moście. Myślę że przyzywanie demona lub golema ułatwi mi walkę :) No i walka z Attilą . Trudny przeciwnik na moje umiejetności. Chyba bryła lodu bedzie niezbęna. Zuris ma jeszcze tylko dwa zwoje. To naprawdę bardzo przydatny czar (na początek przynajmniej).
Dzisiaj piątkowa noc więc zapowiada się wkońcu dłuższe granie. Trza kupić tylko jakiś browarek :))
Mysia [ Szczurek ]
maciekd ---> na ludziopodobnych gosci typu atilla bulko (ten od silvia) i innych polecam czar SEN
koles sie kladzie ty go ciachasz mieczem, zanim wstanie przeciagnie sie i wyciagnie miecz ty zdazysz go juz 5 razy polozyc:) dziala niezawodnie, a w pierwszym okresie to nieoceniona pomoc :) sen - usypia kesia naprawde kamiennym snem ze wstaje skolowany jak nieboszczyk, i zanim sie polapie ze ktos go leje to znow sie kladzie, i juz bynajmniej nie zasypia :)
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Ktoś tu pytał o quick savy. Wystarczy wejść do gra\system\gothic.ini. To wszystko. Tam wszystko pisze co poprzestawiać. Można sobie ustawić wypijanie mikstur, itp
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> Kiepsko szukałeś. Jest 20 magicznych bełtów, 20 ognistych strzał i 20 magicznych strzał. Wszystkie leżą w okolicy broni do jakich pasują.
WolverineX [ Senator ]
jest moze jakis NO-CD bo mnie juz denerwuje wkladanie Cdka za kazdym razem jak chce sobie pograc NK. NO-CD oczywiscie dzialajacy do polskiej wersji.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-28 11:00:41]
Trollf [ ]
Mysia -> magiczny luk jest w krainie dodatku w (na pierwszy rzut oka) trudno dostepnym miejscu... a ognisty luk w nowym swiecie, ale takze w dosc 'specyficznym' miejscu... ;-]
Kumavan [ child of KoRn ]
A ja właśnie cudowałem jak się dostać do klasztoru 'nie przez bramę" (:D), a nie chciało mi się biec aż do czarnego trolla (zapomniałem o Akilu) :)
maciekd -- bandytów przy moście wykosił mi Lares. Ja uciekałem przed ścierwojadem, on go gonił i aż tam dobiegliśmy. PN oczywiście zaliczone hihi :)
Mysia [ Szczurek ]
Trollf; Yancy ---> To wyglada na to ze i tym razem bede musial latac i wlazic we wszystkie szpary jakie sie da:) ale nie wiem czy teraz grajac najemnikiem mi sie to uda, bo jestem za bardzo spragniony dodatku :) ale z peffnoscia jak zaczne grac nastepnym razem to sie tym zajme (heh znajac Gothica to nastepny raz bedzie zaraz po skonczeniu pierwszego razu ;)
Tinej10 [ Konsul ]
Wczoraj chciałem zrobic jedną żecz, opłynąć całą wyspe do okoła, no i wypłynołem w porcie w stronę plaży z piratem i potem dalej, znalazłem miejsce gdzie jest rozwalony statek, tam jest tabliczka i kuferek z kasą, ale płynac dalej natrafiłem na niewidzialna ścianę, czy ktoś płynął w druga stronę i sprawdzał co tam jest ???
Kumavan [ child of KoRn ]
Tinej10 -- zbyt długie pływanie bez wychodzenia na ląd może być szkodliwe. Mnie coś zeżarło! Ale warto było dla filmiku :)
Yancy [ Senator ]
maciekd ---> A ja polecam łuk :) Na początku gry ta broń jest wprost nieoceniona. Zwłaszcza jak masz większą zręczność i co lepszych możesz używać. Masakra.
Co do Orków - niby pojedynki z nimi są dosyć proste - ale... mając słabą broń starczy chwila nieuwagi i padamy na glebę. A męczyć się trzeba dłuższą chwilę...
Tinej10 [ Konsul ]
Kumavan ----> jak sie wypłynie za daleko od lądu to zżera, wiem bo tez sprawdzałem, ale tym razem trzymałem sie blisko ladu i płynołem zaraz przy skałach, dzisiaj sprubuję w druga strone , szukam jakis podwodnych jaskiń albo innych takich zakontków. jak na cos trafie to dam znać :)
Kumavan [ child of KoRn ]
ehehehehehe... no to by było odkrycie na miarę Habitu. Może jakiś nowy świat znajdziesz. Chociaż, w GD jest mała "podwodna" jaskinia więc może może... Powodzenia :)
Tinej10 [ Konsul ]
Kumavan --> o widzisz, miałem się kiedys spytac i zapomniałem, co to za habit mnicha i gdzie go mozna dorwać??
Yancy [ Senator ]
:> Połowa grajacych ma poważne problemy ze znalezieniem ogólnie odstępnych miejsc - więc o nowych światch raczej mowy nie ma ;)
Mysia [ Szczurek ]
Yancy ---> wiem to z lukiem i zrecznoscia tez zauwazylem :) to niezla alternatywa dla sily :) i nawet bardzo oplacalna
bo trenujemy zrecznosc na max a nic w sile:) mozemy walic z luku z genialna celnoscia + bronie opate na zrecznosci tez sa niezle nie wspominajac o tym ze wymagaja mnie zrecznosci do wiekszych obrazen :) chocby
mieczyk 20/40 zrecznosc/damage
czy mieczyk BETTY 90/130:)
a gdzies pomiedzy mistrzowski miecz, rapier itp:) wiekszy stosunek niz ma to miejsce przy sile (60/80; 110/110; 170/170) itp:) pewnie nastepnym razem zaczne grac jeszcze raz dajac wszystko do zrecznosci :)
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> Zręczności uczyłem się na początku jak najszybciej do 64 potem alchemii. Tak więc naprawdę szybko osiągnąlem te 100pkt. Dzięki temu wymiatam z łuku. Zmieczami troszę pokręciłeś :)
Betty 110 zręczność obrażenia 130
Miecz Mistrzowski 60zręczność 120 obrażeń i bonus 10% do broni jednoręcznych
Rapier 50 zręczność i bodaj 100 obrażeń 8% Bonus do broni
Miecz 20 zręczność 40 obrażenia 5% bonus jak się nie mylę.
Trollf [ ]
Mysia -> Betty ma 130/130... no i nie ma broni 170/170, jesli chodzi Ci o topor berserkera to jest to 170/200... ;-]
Trollf [ ]
eee... no tak Betty, 110/130 - rozpedzilem sie... ;-]
koci_kwik [ Pretorianin ]
Raziel !
Też grasz w Noc Kruka?? To miło...
Ja też mam zamiar zapłacic mu 500 (zmascilem ta misje tak samo jak ty)
Ale mam taki plan: w nocy jak bedzie w lóżku dam mu kase a potem mu wtuke i odbiore i ciekawe czy da to efekt ze beda mogł kupywac na targu. Na razie z tym czekam bo troszka za slabe moce.
Kumavan [ child of KoRn ]
echh Paladyni i wasze łuki :P
Nie ma to jak walczyć w zwarciu jakimś toporzyskiem. Chociaż w świecie dodatku pewnie wymiatacie strasznie. Wiem wiem, graliście już wiele razy najemnikami :)
Gotman [ Paladyn ]
kto wygrał już NK???? JA CIĄGLE CZEEEEKAM, BEEEEEEEE.........
Yancy [ Senator ]
Kumavan ---> Już tak mi się znudziło machanie mieczyskami i czarowanie że łuki są naprawdę miłą odmianą...
Mysia [ Szczurek ]
Trollf ---> wiesz moze mala pomylka bo pisalem z pamieci a ta Betty mi sie wryla gleboko w pamiec, bo to chyba najlepszy mieczyk na jaki sie natknalem oparty na zrecznosci :)
Kumavan ---> wiesz palladyn z lukiem to jeszcze nic :) znamy tu takich (patrz wyzej) ktorzy biegaja magiem z dwurecznym siepaczem i z sila 170 ;)))))) a ze ja dopiero przy 90 sile u najemnika stwierdzilem ze zrecznosc nie jest taka zla wiec moja palladyn bedzie mistrzem w zrecznosci:) hehehe maga zrobie standardowego:) a potem juz normalnie przejde najemnikiem - lucznikiem :)
maciekd [ Centurion ]
heh, ja jakoś nie mogę się przekonać do łuków. Może następnym razem zagram najemnikiem-łucznikiem. Narazie będzie jednoręczny-mag ;)
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> Najlepszym mieczem opartym na zręczności nadal jest Miecz Mistrzowski. Chyba że masz już miecze jednoręczne na 100% to wteedy Betty
MM zadaje tylko 10 mniej obrażeń niż Betty a ma 10% bonus do broni jednoręcznych co w połączeniu z pierścionkiem 10% sprawia że nie ucząc sie nic mieczy 1H mam i tak 30% czyli mogę szybko machać...
Mysia [ Szczurek ]
Yancy ---> no niby masz racje, tylko jak dla mnie to na co wydawac te punkty nauki?:) na cos przeciez trzeba, jak na razie przy 20 poziomie mam sile (lacznie z amuletem pasem i pierscieniem) na 96 zrecznosc na 40 1h na 70% i 2h na 30% oraz kusze na 16% teraz glownie odkladam na kusze i sile :) a swoja droga to juz zapomnialem jaka jest roznica miedzy 1h na 30% a na 70%:) roznica diametralna i bardzo istotna:) teraz tylko dociagnac miecze do 100% kusze do tych 30% i reszta w sile:) a i tak tych punktow jeszcze zostanie :) fakt ze tylko na poczatku sie czlowiek z kazdym punktem szczypie i zyluje tych kilku na wyuczenie rzemiosla :)
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> LOL nie masz na co wydać pkt. nauki? To daj trochę :)
Mysia [ Szczurek ]
Yancy ---> no moze nie dokladnie o to mi chodzilo:) ale patrzac z perspektywy gry jak na razie wystarcza na bierzace potrzeby :) fakt ze na poczatku tak do 10-12 poziomu to z punktami jest naprawde bardzo krucho:) potem idzie przezyc:), ale nie zaluje ze dodatek zaczalem robic dopiero w 3 rozdziale, bo wiekszosc potworkow nie robi mi zbyt duzych szkod a i z 2 orkami spotkanie przezyje :) gorzej bedzie w gorniczej dolinie :)
o tak na marginesie, ile XP jest za smocze zebacze??? bo jak na razie te ktore spotkalem (kilka leveli temu w podstawce) to nawet w pojedynke jedym chapnieciem zabieraly mi 1/3 zycia :( i choc z trollem za 500XP daje sobie rade to smocze zebacze byly jeszcze zbyt trudne:(
Yancy [ Senator ]
Mysia ---> No, właśnie o to chodzi żeby gra była jakimś wyzwaniem. Magiem robiłem dodatek w 3 rozdziale i było za łatwo - ale co do poziomu trudności... Cóż grając Najemnikiem co rozdział czyściłem mapę na zero. W tym całą Górniczą w drugim. Więc da się przeżyć.
szokbar [ Pretorianin ]
mam pytanie: czy da sie uzbierac 80 pkt sily z roznych rzeczy (mikstury, przedmioty) przed 6 rozdzialem?
Mysia [ Szczurek ]
nie dajac ani punktu w sile?
by bylo chyba troche trudno:) ale da rade znajac alchemie,
w 3 rozdziale i przy 20 levelu mam okolo 96 a jeszcze wszystkie mikstury moge zrobic
z pierscieni mam 5+4
z pasa 10
z amuletu 10
z mikstur znajac alchemie da sie od razu zrobic 3x8= 24 pkt
co daje lacznie 53+ bazowa 10 to jest 63, liczac ze pewnie sa jeszcze pierscienie dajace +10 to mysle ze da rade :) ale nie warto, lepiej doprowadzic punktami sile do minimum 60 a reszte z dodatkow i bedziesz mia ze 120:)
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Ile razy się trzeba wracać do tego świata? Czy można go odrazu przejść?
Yancy [ Senator ]
Milka ---> Można go przejść od razu. I w sumie - nie ma tam po co wracać.
Mysia [ Szczurek ]
Milka ---> jezeli chodzi Ci o nowy swiat to z tego co sie orientuje to wystarczy raz do niego wejsc przelezc wszystkie misje poboczne i isc dalej :) nie bedziesz musial do niego wracac :)
Trollf [ ]
Mysia ->
- za smocze zebacze jest 400 expa... ale technika walki z nimi jest dosc prosta, jesli szarzuje to trzeba odskoczyc krok do tylu, machnac 1-2 razy mieczem i znow odskok itd.
- co do sily to jeszcze sa tablice, dajace w sumie 20 pkt, wiec 80 pkt sily mozna zrobic bez jej nauki uczac sie alchemii, czytania jezykow i noszac odpowiednie przedmioty - nie ma pierscini +10 do sily, maks z przedmiotow to 28 pkt sily (10 pas, 10 amulet, 5 pierscien, 3 drugi pierscien)
- "jezeli chodzi Ci o nowy swiat to z tego co sie orientuje to wystarczy raz do niego wejsc "
hmm... poprzez wyrazenie 'nowy swiat' oznacza sie Khorinis i okolice, 'stary swiat' to Gornicza Dolina, natomiast Jarkhendar oznacza kraine dodatku... ;-]
Barthez x [ Konsul ]
Mam pytanie dotyczące początku gry NK (I rozdziału). Rozumiem, że w tym rozdziale podstawowe zadania to dostać się do Kręgu Wody, oraz do Lorda Hagena. Do LH mogę się już udać, ponieważ zostałem czeladnikiem u Harada (jednak nie poszedłem jeszcze do górnego miasta, gdyż chcę zrobić wszystkie inne zadania), ale nie wiem jak z tym KW. Po rozmowie z Vatrasem mam zadanie związane z handlarzami bronią, oraz z zaginionymi osobami. I tu proszę o pomoc. Jak rozwiązać te dwie zagadki (do kogo i gdzie się udać, co robić itd.)? A czy w NK muszę isć do górniczej doliny, czy wystarczy, że to zrobię po ukończeniu dodatku? Bo trochę mnie to denerwuje, że póki co wszystkie zadania się ze sobą mieszają i nie wiem w ogóle co mam robić. Od groma tych wszystkich zadań!
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-28 23:32:44]
frer [ Konsul ]
mam maly problem, jestem nowicjuszem w klasztorze, dostalem 3 zadania z proby ognia, ogolnie nei mam pojecia jak wykonac jakiekolwiek z nich poza jednym, mam zabic chyba kamiennego czy tam jakiegos golem, problem w tym, ze wogule nei jestem w stanie go zranic, on ma mnie na 1 cios, a jak probowalem naposcic go na "niesmiertelnego" laresa z ktorym szedlem do magow wody to ten nawet sie nie ruszal i wogule nie widze sposobow na zabicie tego golema... jest na to jakis sposob, czy jedyny to nabic leveli i sie podszkolic??
Yancy [ Senator ]
frer ---> A pomyśl trochę samodzielnie. Czy podczas zwiedzania klasztoru, rozmów z Nowicjuszmi i oglądania tego i owego - nie trafiłeś na nic co Twoim zdaniem by mogło być pomocne podczas zadania z żywą skałą?
SirGoldi [ Gladiator ]
Podpowiem co nieco frer'owi. :)
SPOJLERZaklęcie uśpienia... strażnik w piwnicy... magiczny młotek.SPOJLER
alexej [ Piwny Mędrzec ]
mam NK i gralem magiem, doszedlem do 18 lvl, 3 rozdzial, ale uznalem ze za trudno i na dodatek zdalem sobie sprawe ze zablokowalem sobie dodatek ( nieszczesne zaprowadz mnie). A ze czitow uzywac nie chce to postanowielm zagrac od nowa, tym razem najemnikiem. I wlasnie, co bardziej sie oplaca dlugofalowo? krotkie miecze czy dlugie? i walic nonstop w str czy moze w cos jeszcze? :P
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Yancy, Mysia => To trochę z dupy... Wolałbym, żeby był na to osobny akt, a nie łażenie kiedy się komu podoba...
Pvt. Creak [ Criav ]
Czy 12-13 poziom na koniec 1 rozdziału w Nocy Kruka to dużo? :) (wybiłem wszystko co mogłem ;))
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Pvt. Creak => Może być. Ja wyszedłem gdzieś na 15 lvl.
A może mi ktoś powiadzieć jak tam dojść? (obrazek)
Pvt. Creak [ Criav ]
No właśnie... a wszystko przez to, że nie mam możliwości wykonania zadań dla Gildii Złodzieji oraz na farmie Onara... w Gothicu II spokojnie się w dało a w Nocy Kruka już się plują, że należę do strażników :/
gris [ Generaďż˝ ]
Pvt. Creak --> 12 poziom, mozesz juz wychodzic spokojnie, ja wyszedlem na 12 , potem podroslo do 13 przez zadania z wodnego kregu i poszedlem do Jarkendar + potwory
Trollf [ ]
Milka -> tam gdzie krzyzyk na mapie dojdziesz na samym koncu watku z Nocy Kruka...
frer [ Konsul ]
heh juz sobie poradzilem, jestem magiem ognia, ale z tego co widze magiem sie lipnie gra (wczesniej bez dodatku przeszedlem gothica 2 najemnikiem i moim zdaniem bylo dosc lekko, ale nudno by trzeba bylo tylko mieczem machac)... teraz postanowilem sobie zrobic cos w stylu battle maga (podobnego do tego jakim gralem w gothica 1 :) ) ale widze ze chyba sie nie da, pasowaloby zrobic tworzenei run, alchemie, starozytne jezyki, do tego rozwoj magii, many, zrecznosci i walki jednorecznymi broniami to masakra... na dodatek ta szata maga jest tak lipna, ze bandyci maja mnie na 3 ciosy... chyba lepszym wyborem bylby palladyn...
Bajt [ ]
Bardziej sie oplaca najpierw isc do GD czy do swiata dodatku? Mam 12 level straznika.
Mam oddac rzeczy piratowi Gregowi, ale chyba przez przypadek jedna z rzeczy gdzies opchnalem. W ekwipunku wyglada na to, ze wszystko co potrzebne mam, ale ten dalej krzyczy, ze czegos brakuje.
Moze ktos napisac co dokladnie jest potrzebne?
Milka^_^ [ Potępieniec ]
Bajt => Trza (:P) chyba złotej misy, amuletu, i 100 kasy.
frer => To ty lepnie jakoś tego maga prowadzisz. Ja mam 2 akt 120 obrony przed broniami i nie marudze. Gdzieś koło 20 lvl i tylko 45 many :/ Many jakoś specjalnie nie rozwijałem, bo mi tam czary nie były specjalnie potrzebne.
Bajt => i znowu ty.... Idź do swiata z dodatku. Jak grasz pierwszy raz w NK to idź tam. W GD orka raczej nie rozłożysz, ja zreszta teraz też nie moge...
Barthez x [ Konsul ]
A co z moim wcześniejszym pytaniem? Bo nie wiem kompletnie co zrobić. Co do handlarza broni to okazało się, że jest nim Fernando z górnego miasta, ale nie wiem co dalej. No i co z tymi zaginionymi? I kiedy zacznie się właściwy wątek NK?
Kumavan [ child of KoRn ]
Barthez - to że jest dużo zadań to plus a nie minus. Co najmniej 5 razy pojawiały się tu odpowiedzi na Twoje pytania ale trzeba się wysilić i poczytać kilka wątków wstecz, fakt.
SPOJLER
1. handlarz - bandyci za farmą Sekoba mają list od Fernanda i on będzie dowodem do jego oskarżenia.
2. zaginieni ludzie - musisz wybić bandytów w obozie Dextera i zabrać list Dexterowi. Poźniej to już dodatek.
3. warto pójść do świata dodatku przed GD gdyż będzie trudniej a przez to ciekawiej.
END
Barthez x [ Konsul ]
A gdzie jest ten obóz Dextera?
hazard [ Pretorianin ]
dziś jade do tesco, może będzie tam noc króka.
Kumavan [ child of KoRn ]
Barthez -- masz tu solucję, poczytaj sobie jeśli czegoś nie będziesz wiedział...
Juzio [ Generaďż˝ ]
Witam
Mam pewien problem , a mianowicie w dolinie budowniczych przy przeszukiwaniu ich swiatyn znalazlem jedno miejsce do ktorego nie moglem sie dostac ( zniszczony kamienny most ) . Była tam jednak kamienny nawis ktory wychodzil nad zniszczony most , tak ze skaczac z niego w koncu dostalem sie na drugą strone. Było am troche skarbów , jeden ukryty i magiczny łuk z magicznymi strzałami. W kazdym razie nie wiem jak wrócic z powrotem. Zniszczonego mostu nie moge przeskoczyc bo odleglosc jest zbyt duza. Całość leży na poludniu , pld wschodzie.
Ma ktos pomysl ?
alexej [ Piwny Mędrzec ]
to proadzi mi ktos co w dluzszym rozrachunku jest bardziej oplacalne dla najemnika? 1 reczne czy dwureczne?
hazard [ Pretorianin ]
inwestuj w siłę i broń dwuręczną! zręczność zostaw sobie na póżniej
Kuba_3 [ Pretorianin ]
Juzio ---> jak nie masz akrobatyki to może być problem... z akrobatyką ten most można spokojnie przeskoczyć
Kumavan [ child of KoRn ]
Yancy i inni jeśli wiecie -- zbieram rogi cieniostworów. I chciałem zrobić ten myk z ich odradzaniem się. Zabiłem tego przy orku zwiadowcy, znów przyszedłem tam z Bartokiem (jakieś 10 min później) a tam pusto, tylko 3 wilki się odrodziły. Czemu? Pisałeś że stosujesz ten trick. Dodam że to I rozdział :)
I jeszcze jedno... można prosić o ten plan zrobiony przez Ariesa apropos cieniostworów? Może znajdę tam coś czego nie znam :) [email protected] :>
Yancy [ Senator ]
Link do kolejnego wątku