Marksman [ Promyk ]
Saga Baldur's Gate (BG I część 145, BG II część 12)
Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...
....
Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...
Oto początek nowej opowieści... Shadows of Amn...
********************************************************************************************
Gawędzą i zabijają problemy:
- @lb@tros, lata tu i tam, pomagając nam,
- Aurelinus, North Tales of the Sword Coast Master,
- Bogas,
- Bregan aka. Czapajew, raczej już Bregajew... Breguś!! kurna...
- davhend, w świecie magii znany jako David Hend... śpiewa, tańczy, lubi zapach pomarańczy...
- Dwalin, specjalista w dziedzinie gry wieloosobowej, ale nie potrafi stworzyć działającego serwera,
- ELrohir, taki sobie mały nikt...
- gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG,
- Hathor, Pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej Północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi,
- HopkinZ, praworządny dobry kapłan... bleh, nawraca nas tutaj swoją prozą i poezją.
- Igor z Moskwy, zwykły ludzik, gdzie mu tam do zabójców, magów czy nekromantów,
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwycięzca w boju o Magiczny Glejt Rycerski,
- Lesaonar,
- Mask, miejscowy bard z powodzeniem opisujące dzieje bohaterów Wybrzeża Mieczy,
- Marksman, kusznik w cichych ciżmach i przewiewnym płaszczu, brunatny kaptur osuwający się na oczy przesycone bystrym spojrzeniem wyszukującym swego celu...
- M'Rek, z uporem wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy,
- Mr.Kalgan,
- Presio aka Serafin aka Presi0 aka M0rte aka Gul'dan - namnożył się nam cosik...
- Regis,
- Sloug,
- Soll,
- Van Gray,
- Zacker,
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
W stanie spoczynku:
* Aschman, Attyla, Ayertienna, BarD, Belt, Bullzeye_NEO, Carrignarone, Cicha śmierć aka Cś, Danera, Earina, Edwin, Eliash, Grjgori, Hayabusa, Ines, Korgan, Łupieżca~Umysłów~, Mastyl, Minas Morgul, Olo_M, Raistlinek, Sakhar, Tal_Rascha, Valencis
Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...
UWAGA!
Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji, 9 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary, trochę humoru...
NTotSC i patche do niego można pobrać na Zapomnianej Wyspie (www.isle.px.pl/download.htm).
Tajemnice Wybrzeża Mieczy do BG I i Nowy Świat do BG II to kolejne polskie mody - aktualnie w fazie produkcji. Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje się tutaj - https://www.isle.px.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=71
Wszyscy maniacy BG 2 - zapraszamy na stronę :
https://www.ligabg.awt.conect.pl/
Trwają zapisy do potyczek w BG 2+ToB za pośrednictwem sieci. Wszyscy chętni niech zgłaszają gotowość uczestnictwa pod wskazanym linkiem.
UWAGA! Do grania poprzez net silnik Infinity wymaga odblokowanych portów 47624 oraz 2300-2399 zarówno dla połączeń TCP i UDP. Oznacza to, że można ominąc problem braku zewnętrznego IP. Bhaal czeka...
Link do poprzedniej części:
Marksman [ Promyk ]
Jadymy z tym koksem!!
Zmieniłem troszkę wstępniak...
i BG2 część nr 128 powinna być:/
Sloug [ Pretorianin ]
pierwszy !!
Marksman -----> Tak się spieszyłes żeby przede mna zdązyc że cyferki zapomniałeś? ;) damn U własnie zostało mi wklejenie obrazka i to ja bym załozył wontek :)
Sloug [ Pretorianin ]
watek oczywiście, i qrka wcale taki pierwszy nie jestem :)
Marksman [ Promyk ]
Sloug - zależało mi żeby troszkę wstępniak zmodyfikować... pozatym zaliczyłem błąd przeglądarki..
Deepdelver - aaaa... to faktycznie Ci już różnicy większej nie zrobi...
Sloug [ Pretorianin ]
A co zmodyfikowałeś?
Marksman [ Promyk ]
Sloug - Listę bywalców - kilka opisów...
I wątek który powstał przez błąd poleciał :D
Dziękuję czuwający nademną panie Moderatorze;)
Sloug [ Pretorianin ]
racja, nie zuwazyłem. a swoja droga to spasował Ci wybitnie ten opisik, co? :) qrka, nie chce tej sesji! Ja chcę ciupac w Baldura!!!!! ;(
Marksman [ Promyk ]
Bardzo mi spasował... i najważniejsze - nie ja go wymyśliłem:)
Sloug [ Pretorianin ]
To też wiem :) "byłem swiadkiem" jak pytałeś czy możesz wykozystac :)
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Oki, już postanowiłem jaki będzie skład drużyny na tą rozgrywkę w BG1: mój Łowca (dwuręczniakiem walczy, ale z łuku to też niezły snajper jest :-)), Khalid, Ajantis, Branwen, Dynaheir, Imoen.
Cóż, trza było aż dwie pary rozdzielić (a właściwie trzy, bo Xzara i Montarona też się po kolei pozbyłem), no ale trudno :-)))
Minskiem i Jaheirą to się wystarczająco w BG2 nacieszyłem ;-p
Zakończyłem niedawno wyprawę do Twierdzy Gnolli po Dynaheir. Było troche ciężko, bo ekipa cienka jeszcze. Ale twierdza została wzięta szturmem, niewiasta oswobodzona, i skrajnie wyczerpana drużyna, z ostatkami strzał i pocisków na wyposażeniu i powywalanymi zniszczonymi sztukami broni (już się bałem że mi zabraknie broni, bo jakoś w szybkim czasie popsuły się 3 miecze, 2 topory i 1 wekiera ;-p ) jakoś się spowrotem do Nashkel dowlokła. Teraz do kopalni :-)
Sloug -> Odnośnie Twojego pytania o mody to eksperymentowałem na razie tylko z Solaufeinem i Valen. Gorąco polecam :-)
Ogólnie na https://weidu.org sporo fajnych rzeczy jest. Jest jeszcze ponoć ciekawy Nalia romance mod, ale jeszcze go nie próbowałem (uwaga: podmienia WSZYSTKIE teksty w grze na english).
Deepdelver -> Na czym właściwie w BG2 polegają mody "Tactics" i "Unfinished Bussines"?
A jeszcze co do modów, to czy jest jakiś do BG1 który pozwala grupować w jednym slocie więcej strzał niż 20? (coś jak jeden z komponentów Ease-of-Use)
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Na czym właściwie w BG2 polegają mody "Tactics" i "Unfinished Bussines"?
Co prawda nie do mnie ale moge odpowiedzieć :)
Tactics utrudnia rozgrywkę (trudniejsi przeciwnicy - dobrze mówię? :>) a Unfinished Bussines przywraca questy, które ostatecznie nie ukazały się w BG2 (twórcy zapomnieli o nich?).
Marksman [ Promyk ]
Tactics - poprawia skrypty, dodaje kilka spotkań - cholernie trudnych, zmienia część przeciwników, dodaje kilka lokacji (Ritual) - ogólnie - dla ludzi, którzy lubią kombinować "jak utłuc to cholerstwo"
Unfinished Businness - za @lbatrosem - pierwotnie były w projekcie dla gry, ale wyleciały - nie wyreobili się przed premierą lub po prostu było coś z nimi nie tak - poprawiono je i dołączono w postaci moda (troszkę problemy ze spolszczeniem ma)
Sloug [ Pretorianin ]
PELLAEON -----> NTotSC pozwala w jednym na jednym "kwadracie" magazynowac do 80ciy sztuk. Choc jak otworzysz szkatułę w podziemiach pałacu ksiażąt we wrotach to tam sa strzały w "porcjach" chyba po 200 sztuk! i dopuki ich nie rozdzielisz tak włąśnie beda lezały spakowane w plecaku.
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Dzięki za odp.
No czyli "Unfinished Business" koniecznie zainstaluję przy okazji :-)
Macie jakąś liste tych brakujących questów? Dużo ich?
O ile pamiętam to np. jakieś niedorobione były mapy lasów i tej z wejściem do Suldanesselar.
Marksman [ Promyk ]
Pellaeon -
Current components include:
The Kidnapping of Boo, by Cliffette
The Suna Seni/Valygar Relationship Restoration
Kalah and What He Was Promised, by Andyr
Cat and Mouse: Bodhi Hunts You in Spellhold, by Ghreyfain
Gorje Hilldark and the Extended Illithium Quest
The Pai'Na/Spider's Bane Quest
Restored Crooked Crane
Restored Encounters
Artemis Entreri in Bodhi's Lair
Corrected "Xzar's Creations"
Restored Hell Minions, by SimDing0
Gorf the Squisher Fix, by Gebhard Blucher
Item Restorations
Yoshimo's Original Portrait
Anomen's Original Portrait
NPC Portrait Restorations
Corrected BAMs and Scripts
Corrected Character Names
Restored Minor Dialogs
Restored Bhaalspawn Powers, by David Gaider
Extended Throne of Bhaal Item Descriptions
Throne of Bhaal Minor Restorations
Justifier Kit, by Andyr
Feralan Kit, by Andyr
Sloug [ Pretorianin ]
Na wyżej wspomnianej stronce jest obrazek: bodhi, inny yoshimo, minsc i... no właśnie! Kto to jest?? niezła laska i fajowy portrecik. Any ideas?
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Sloug --> Laska Valygara :P
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Marksman --> troszkę problemy ze spolszczeniem ma
A z którego używasz?? Riklaunima czy Damiana S.?? Ten drugi spolszczył całość jak - jak dobrze mi sie zdaje :)
Sloug [ Pretorianin ]
Cholerka, wiec jak nastepnym razem bedę grał w BG2 to nazwe swoja postac Valygar ;)
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Dzięki.
Poczytałem sobie jeszcze readme do tego moda i wynika z niego że w BG2 spotyka się gdzieć Corana i Safanę. Gdzie oni są, bo nie przypominam sobie? 0_o
Sloug [ Pretorianin ]
PELLAEON -----> jakiego moda bo jush sie pogubiłem?
Marksman [ Promyk ]
Sloug - Suna Seni...
Pierwotnie w projekcie był teżź romans z Valygarem - nie dokończył tego nikt
Haer'dalisem - wiadomo co z niego zrobili...
Pellaeon - W lesie gdzie jest przejście do suldenessearu...
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
PELLAEON --> jak już Ci koledzy napisali, Unfinished Bussines rozwija wątki "ucięte" w połowie przez autorów i przywraca te przez nich wyrzucone. Jak na razie zbadałem dokończenie questu z Kalahem (bardzo fajne) i tej parki, którą możemy na powrót połączyć w gospodzie przy Bramie. Poza tym niektórzy npc (Bernard, Mae Var, Xzar) mają teraz portrety przy dialogach (choć nie wiem czy to na pewno za sprawą akurat tego moda :))
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Sloug -> O "Unfinished Business" akurat pytałem :-)
Marksman -> Przed czy po zainstalowaniu "UB"? Bo nadal ich sobie nie przypominam :-)
Jeśli bez "UB" to opisz mi sytuację, na pewno przypomnę sobie :-)
Ktoś w poprzedniej części wspominał, że chciałby znów mieć to uczucie grania po raz pierwszy. Fakt, jako wyjadacze jest to już raczej niemożliwe, ale bardzo dobrze pamiętam moją pierwszą styczność z Baldurem :-)
Heh, to było u kumpla chyba w 1999, przechodził akurat kopalnie Nashkel. Pamiętam, bo nie byliśmy wtedy jeszcze z tą grą zbyt obeznani i było z koboldami trudno. A jeszcze lepiej pamiętam jacy byliśmy posrani i jak się męczyliśmy na końcu z Mulahey'em, buehehe. Piękne wspomnienia :-D
Chociaż ilekroć powracałem do Sagi, było to zawsze BG2, w BG1 to chyba ze dwa lata nie grałem. Teraz już mnóstwa rzeczy nie pamiętam, jak i wielu questów, postaci i lokacji, więc i tak rozgrywka jest całkiem przyjemna :-)
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Deepdelver, dobre zgranie w czasie ;-)))
A z tymi portretami to mam nadzieję że to z "UB", bo niby szczegół, a zawsze umila grę :-)
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
PELLAEON --> Coran stoi przy chatce na zachodzie lokacji i prosi o pomoc w uratowaniu Safany przed łakowilkami :)
Caine [ Konsul ]
Heh... moja wersja Unfinished Business z lipca nie ma języka polskiego w opcjach instalacji. Poprawili już to?
Marksman [ Promyk ]
Portrety - maevar - na 100% tactics
Pellaeon - przed - Coran powiedział, że kochaną porwały wilkołaki... Las ze zwalonymi drzewami z jednym domkiem... co mogę więcej powiedzieć... pojawia się ta lokacja po powrocie do Athcatli...
Marksman [ Promyk ]
Caine - raczej tak...choć musisz poszukać gdzie jest skończone tłumaczenie... dałbym linka, ale chwilowo nie mam czasu...
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
Marksman --> ale ja nie mam Tacticsa a mam obrazki :)
Marksman [ Promyk ]
miałem na myśli, że Tactics na pewno dodaje ten portret(patrz prawo - Mae'Var) i kilka innym... UB może robić to samo...
Marksman [ Promyk ]
nie dodało obrazka... ciekawe czemu:/
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
Właśnie, może orientujecie się jak podmienić głos npc'a bo mój Montaron wydaje tylko kilka angielskich smętnych dźwięków a chciałbym mu wrzucić polskie odgłosy z Bg1.
Marksman [ Promyk ]
musisz znaleźć w Overridzie pliki które obsługują tę konkretną postać (nie wiem jak się w TDD nazywają... ) - najczęściej (nie musi tak być... zależy jak go w plikach oznaczyli...) część nazwy NPC z numerkiem i rozszerzeniem WAV... i te pliki właśnie podmienić...
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Taaa, pierwszy raz jest cudowny, muszę wam powiedzieć że jestem bardzo entuzjastycznie nastawiony do tej gry jak na razie. Tylko jak tak dalej pójdzie to jak zombie będe wyglądał bo już dwie nocki porządnie zarwałem. Ale co zrobić jak wciąga.
To teraz moje statystyki : siła 13, zręczność 13, kondycja 18, inteligencja 10, mądrość 16, charyzma 14........i jak? Pewnie nie najlepiej.
Teraz pytanko. Na początku mój łowca miał w umiejetnościach specjalnych mozliwość "oczarowania" zwierzęcia czy jakoś tak. Wykorzystałem to raz i już tego nie ma. Dlaczego? Fajnie by było oczarować takiego wilczka z lasu....o ile by sie dało, pewnie nie.
I pytanko mało ważne, ale frapujące, dlaczego Imoen na ruski akcent?? Troszkę mnie to stresuje.
jackowsky [ JVC ]
elemeledudek-->Specjalne umiejętności (podobnie jak czary) ponownie się aktywują po odpoczynku.
Sloug [ Pretorianin ]
elemeledudek -----> no tak... cechy faktycznie do dobrych się nie zaliczają -_-;; prawdę mówiąc tylko kondycja jest w pożądku. Problem polega na tym, że jako wojownik powinienes kłasc szczególny nacisk na siłę, zręcznośc i kondycję właśnie. Jesli dodatkowo twoja postac pełni role lidera to przydała by sie duza charyzma (bo od tego zalezy reakcja npc'ów i ceny a to lider własnie zawsze rozmawia, chba że wyznaczysz kogos innego). Z kolei madrośc i inteligencja nie jest wojownikowi potrzebna wcale, choc warto zwrócic uwage b nie spadły poniżej 10 by nie miec ujemnych modyfikatorów przy rzutach obbronnych i takie tam... Generalnie najlepiej by było gdyby ch-ki wygladały tak: s: 18/00, z:18, k:18, m: 10+, i:10+, ch: 18 :) i jest to mozliwe do wylosowania. Teoretycznie mozna by nawet wylosowac wszystkie cechy na 18 czyli max ale jeszcze nie słyszałem osobiscie o takim przypadku.
Mimo to gra z takimi cechami jak wylosowałeś jest możliwa, choc do czasu wejścia w posiadanie odpowiednich przedmiotów (co wcale nie nastapi szybko) bedzie troche ciężko.
pozdro :)
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Nikt nie obiecywał że będzie łatwo ;)
A tak powaznie trochę się zmartwiłem że aż takie kłopoty będą. Teraz juz nie chcę zaczynać od nowa. Jestem teraz w szóstke, to może jakos to będzie. A czy przypadkiem przy awansowaniu na następny poziom nie będzie dodatkowych punktów do rozdysponowania pomiedzy te cechy?
Shadow^^^ [ Centurion ]
elemeledudek --> nie bedziesz mial dodatkowych pkt. do cech przy awansie na kolejne poziomy jedyne co znajdziesz to grimaury ktore dodaja po 1 pkt. do kazdej cechy....dla kazdej cechy jest jeden grimaur
Jaki wybrales charakter dla swojego rangera??
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
neutralny dobry
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
elemeledudek --> jeśli byłeś w lokacji Twierdz Gnolli to w jednej z jaskiń był grimuar charyzmy. Moja rada - nigdy nuie podnoś nimi cech npc'ó tylko zawsze swojego bohatera.
Shadow --> grimuary mądrości są zdaje się trzy
Sloug [ Pretorianin ]
elemeledudek -----> W zadnym razie nie napisłem tego żeby Cię zniechecac! W zadnym wypadku!!! Moja pierwsza postac tez jakos tak wyglądała i gre skonczyłem. Jesli masz do tego dobrą druzynę to uda Ci się na pewno - w końcu wprawiony gracz potrafi ukonczyc baldura jedną postacią :)
Co do grimuarów to faktycznie jest po jednym dla każdej cechy a jesli grasz z oficjalnym dodatkiem to nawet 2 dodatkowe się znajdą. Ale nie tylko grimuary podnosza paramtry np. rekawice siły ogra o ile się nie mylę podnoszą siłe do 19 (ale zdobedziesz je dobiero we wrotach).
generalnie nie przejmuj sie naszym (moim) gledzeniem tylko ciesz się grą bo jest czym a nasze uwagi wprowadź w zycie jak bedziesz grał nastepny raz ( ja bg skonszyłem coś koło 11tu razy, w różnych kombinacjah oczywiscie). Trzymamy kciuki, baw się dobrze :)
Mortan [ ]
U z takimi cechami Twoj lowca to sobie moze ponosic strzały i napoje, bo nawet nie ma sly zeby zbroje przeniesc :) Bedie ciezko bo postac, ktora powinna byc najlepsza( bo prowadzona w pelni przez czlowieka) jest najgorsza w w ekipie, zrecznosc, da sie uratowac rekawicami, a sile w sumie tez ale to w pozniejszej czesci gry. Skoro nie chce ci sie zaczynac od nowa, to radze skorzystac z kodów i dopakowac sobie troche statystyki, bo jak na pierwszy raz to mozesz imec ogromne kłopoty zeby skonczyc gre.
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
Poza tym nie było dla mnie większej satysfakcji jak moja banda leszczy za piętnastą próbą ubijała w końcu jakiegoś twardego dziada. :)
elemeledudek --> tymi statsami za bardzo się nie gryź, w Baldurze liczy się przede wszystkim taktyka i pomysłowość. Gre przejdziesz bez trudu, rób tylko dużo pobocznych questów to szybko awansujesz.
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Ależ nie mam zamiaru się zniechęcać, w żadnym wypadku. Jest jak jest i idziem dalej.
"Twierdza Gnolli"?? To dobrze że na wroga rodowego czy tam rasowego wybrałem gnolla właśnie. Powinno być łatwiej nie?
Shadow^^^ [ Centurion ]
Deepdelver --> w podstawowej wersji bez dodatkow jest tylko po jednym grimaurze do kazdej cechy.
Elemeledudek --> ja rowniez jak Mortan proponuje zaczac gre od nowa, ale bron boze nie korzystaj z kodow zepsuja Ci tylko satysfakcje z gry.....
Krees [ Generaďż˝ ]
Powinno? :) Choć gnolle same w sobie wymagającymi przeciwnikami raczej nie są ;p. Inaczej ma się z kolesiem, który z nimi walczy nieopodal Twierdzy Gnolli, ale to już zupełnie inna para kaloszy... :))
Krees [ Generaďż˝ ]
"Powinno" miało być bez znaku zapytania, oczywiście :).
Nie zaczynaj gry od nowa! Przecież w cRPG nie chodzi o to, aby zawsze i wszędzie kroczyć przez świat super-duper-hiper-mega-giga wymiataczem/herosem. Twój łowca jest o wiele realniejszą postacią od takiego pakera o cechach 18/00, 18, 18, 18, 18, 18 i spokojnie przejdziesz nim grę wraz z kompanią druhów :).
Mortan [ ]
Krees --> Baldura mozna przejsc, ale np Wizardry 8 trzeba zaczac od nowa bo ze slabymi postaciami nie ma szans...
Sloug [ Pretorianin ]
hehe, to troche nawet bardziej jak prawdziwy erpeg :) tam nie ma powtarzania rzutów. Pamiętak jak pierwszy raz grałem w Warhamca takim kaszalotem, że myslałem, że się rozpłaczę :) ale potem było tak fajnie, że szybko zapomniałem o statsach
Shadow^^^ [ Centurion ]
elemeledudek --> przy dobrym charakterze i nie za silnej twojej glownej postaci obowiazkowi NPC do twojego teamu to:
Kivan
Minsc lub Khalid (ale bardzie proponuje minsca jest ciekawszy jako łowca)
Imoen (najlepiej zdualowana na maga)
Coran
reszta wedlug wlasnego gustu:))) chociaz proponuje Yaslicka....
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
Shadow --> oczywiście masz rację :)
W Baldurze zawsze moża przejść kilka razy grę imoprtowaną postacią i mamy boga :)
Mój bohater swojego czasu robił takie ekspresowe wycieczki po szlaku grimuarów :D
Teraz niestety z każdą grą w Bg2 tracę współczynniki (bo nie mam TBa) :/
Sloug [ Pretorianin ]
Shadow^^^ -----> no jak już Coran to nie Imoen (i odwrotnie). sama zdualowana Imoen to za mało - przyda się jakis dobry mag - proponuje Dynaheir. Jako kapłana Branwen, która w grze spotykamy duużo wczesniej. Kivan to faktycznie pozycja obowiazkowa. A do tego Minsc w komplecie z Dynaheir.
Mortan [ ]
Kivan to podstawa, nie da sie go nicym zastapic, radzislbym kaplana takigo jak Viconia, czysta jednoklasowa z duża iloscia czarow
Krees [ Generaďż˝ ]
Yeslick jest dużo lepszym NPCem niż Branwen i Viconia :). Właśnie dzięki specjalizacji kapłan/woj :).
Sloug [ Pretorianin ]
Krees -----> To prawda, ale tak jak Corana mozna go przyłączyc dopiero w knieji co jest jego minusem.
Krees [ Generaďż˝ ]
Zależy, jak szybko się do tej kniei idzie :). Nikt nie każe załatwiać wcześniej wszystkich questów pobocznych :).
Zed Nocear [ Pretorianin ]
Jak już się tak wszyscy rzucają do porad, to ja też wtrącę trzy grosze.
Elemeledudek --> Najważniejsze, żebyś się nie stresował, że robisz coś nie optymalnie, bo stracisz przyjemność grania. Wczuwaj się w rolę i rób co uważasz :-))
Coran jest rzeczywiście jednym z niewielu później dostępnych NPC-ów, na którego warto poczekać. I jak każdego złodzieja warto wziąć na jak najniższym poziomie, by samemu rozdysponować punkty umiejętności złodziejskich. Do tego jest świetnym łucznikiem, jednym z najlepszych w BG1.
Z drugiej strony przejście przez końcówkę kopalni Nashkel bez wykonania questów pobocznych może być diabelnie trudne.
Krees [ Generaďż˝ ]
"Z drugiej strony przejście przez końcówkę kopalni Nashkel bez wykonania questów pobocznych może być diabelnie trudne."
Ale na szczęście nie niemożliwe :). Kiedyś zrobiłem to tylko z Safaną (OzPWM v.1.0) i faktycznie było momentami ciężko. Mój główny był wojownikiem elfem z biegłościami rozdysponowanymi w łuki i długie miecze.
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Niczym sie nie stresuje. Powoli i systematycznie odwiedzam każdy kawałek napotkanej lokacji i kij ze statystykami. No chyba że faktycznie gdzieś się zatne i mnie nerwy wezmą, ale to się rzadko zdarza.
No to kolejne pytanko: Czy da się jakoś zobaczyc jak silny przeciwnik nas atakuje? Chciałbym wiedzieć czy jestem blisko jego pokonania czy też dopiero połowę punktów życia mu zabrałem.
No wiecie, tak na wszelki wypadek jakby trza było brać nogi za pas bo ekipa ledwo zipie.
Marksman [ Promyk ]
elemeledudek - nijak nie możesz...
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Ktoś pytal o tłumaczenie Unfinished Business... obecnie jest chyba v13
Tu link do tłumaczenia Damiana Staniszewskiego:
ELrohir [ Pretorianin ]
No - Panie i Panowie. Sesja się skończyła zanim się jeszcze zaczęła (i to w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu), więc pora powrócić do gry. Waham się teraz tylko nad jednym - kończyć dwie rozpoczęte w ID2 rozgrywki, czy przechodzić od początku BG+OzWM+OzPWM+ kilka innych modów i BG2+ToB+ jeszcze nie wiem które mody... Ktoś mnie przekona do odpowiedniej opcji? ;)
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Kivana da sie zastąpić jeśli samemu się jest łowcą-łucznikiem-snajperem-wymiataczem ;-)))
Fajną rzeczą też jest zdualowanie człowieka wojownika na kapłana - coś jak w BG2 Anomen. Kapłan, ale specjalizacja w broni większa niż jedna gwiazdka.
@lb@tros [ Horned Reaper ]
ELrohir --> Zacznij BG - nie warto tracić czasu na IWD2 ;-) (ta gra jakoś mnie nie przekonała)
PELLAEON --> Fajną rzeczą też jest zdualowanie człowieka wojownika na kapłana
A jeszcze fajniejszą na maga :) Zwłaszcza, że w NTotSC jest zbroja która pozwala rzucać czary (nie mam na myśli tej różowej kolczugi dla elfów)
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Wam to się fajnie gad że nieźle jest grać taki czt takim bohaterem, ale skąd to wiedzieć gdy gra siępierwszy raz? Nic to , ogra co to pas staruszce ukradł rozłożyłem, ale zabawny z tym było co nie miara. Ja uciekałem, on mnie gonił, a kto mógł to w niego z łuka sadził. Śmieszne ale skuteczne.
Tak się zastanawiam nad jednym. Ten nekromanta com go do drużyny z takim jednym kurduplem dołączył to on mierny jakiś. Do niczego się nie nadaje ino mi punkty doświatczenia zabiera. Może by go tak wywalic z drużyny? Tylko boje sie że w ten sposób jakieś guesty zaprzepaszcze. Szkoda by było.
W ogóle te czarowanie jakieś dziwne. W książce ma czarów znanych więcej, zapamiętanych znacznie mniej, a i tak używać może jednego. O co tu chodzi?
Sloug [ Pretorianin ]
elemeledudek -----> hehe, no po prostu z nikad nie mozesz wiedziec :)
A propos tego ogra to nie opłaca oddawac się tego pasa i lepiej go sobie dla siebie zatrzymac (no albo ewentualnie go ukraśc z powrotem :) z tym, że chodzi mi oczywiście o pas przebic a nie o przeklety pas zmiany płci ;)
Generalnie Xan i Montaron to cieniasy i faktycznie nie warto ich za soba ciagnac, ale do puki nie znajdziesz kogos lepszego (albo czyjesz sie dostatecznie silny by uszczuplic drużyne) doputy trzymaj ich ze sobą.
W księdze czarów po lewej stronie sa aktualnie zapamietane czary, a z prawej wszystkie jakie są w niej zapisane. klkając na te z prawej strony zapełniasz okienka z lewej strony. Jak juz je zapełnisz wszystkie przespij się - po pobudce bedą gotowe do użytku. Ale np czar identyfikacja nie moze zostac wywołany z paska, a tylko w menu inventory po kliknięciu prawym na przedmiot do identyfikacji, więc nie przejmuj się ze jest on na szaro.
wielebny_666 [ Pretorianin ]
Xan'a i Montaron'a nawet nie warto do drużyny dołączać bo zaraz czekają na ciebie Khalid i Jaheira a to już lepsza opcja.
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Khalida i Jaheire tez już mam i łazimy w szóstke. Co do pasów to spóżniona rada hyhyhy. Pasa oddałem a drugi założylem i jestem teraz taka Baldursowa Miriam. To chyba nie miesza w statystykach więc chyba nie ma problemu. A może sie mylę, wyjdzie w prani, mam nauczę, nie uzywać niezidentyfikowanych rzeczy. Tylko po co wydałem stówe na identyfikację pantalonów?
wielebny_666 [ Pretorianin ]
khalida przy najbliższej sposobności zabij (jaheira troszkę popłacze, a zresztą później jej też możesz się pozbyć) od czasu minsca i dynaheir wszystko staje się łątwiejsze (a jeszcze z pierścieniem dublującym ilość czarów pierwszopoziomowych magic picisk rulez)
jackowsky [ JVC ]
elemeledudek-->Pantalony trzymaj przydadzą się w drugiej części (a właściwie w dodatku) Baldur's Gate ;)
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
elemeledudek --> co do NPC'ów to wywalaj ich kiedy chcesz, nic wielkiego nie stracisz. Xzar i Monty w Bg1 są ciency więc ich faktycznie wywal. Tak samo zrobiłbym z Khalidem. Nie musisz go nawet zabijać, wystarczy, że wejdziesz nim do jakiegoś pomieszczenia (do którego już raczej nigdy nie będziesz zaglądał), zamkniesz drzwi i odłączysz - on będzie próbował podejść i pogadć ale nie będzie mógł a Jaheira nie piśnie słówka. Tylko po co komu Jaheira ? :P
Koniecznie przyjmij Branwen - z czasem będzie Cię bardzo skutecznie leczyła, neutralizowała trucizny i zdejmowała klątwy przeklętych przedmiotów (np. pas zmiany płci, będziesz mógł go zdjąć).
Pas zmiany płci nie wpływa na cechy, tylko na wygląd.
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
No i dobrze, przynajmniej w grzę moge se pobyć kobietą. Pokój se w jakiej karczmie wynajmę i się ....ekhm...pobawie ;)
@lb@tros [ Horned Reaper ]
A ja polecam zachować Khalida.. wszyscy go wywalają a przecież on taki zły nie jest :) Na 5 poziomie jest już groźny dla przeciwników :D
Sloug [ Pretorianin ]
A ja po raz setny chyba wyraże swoją dezaprobatę wobectego wielce podejżanego osobniaka: KHALID SIĘ JĄKA, JEST PANTOFLEM I MA CECHY DO CHRZANU !!! :)
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Sloug --> A kto Twoim zdaniem jest lepszy od Khalida?? :)
Minsc jest łowcą więc nie będzie mieć tak dobrego TraC0 jak Khalid. To samo tyczy się Kivana i Ajantisa, chodź tego pierwszego warto brać jak chcemy łucznika.
A cechy Khalida?? Łooo... już tak nie gadaj, wcale takie złe nie są ;)))
Jedyny wojownik jakiego bardziej opłaca się brać to ten krasnolud z Beregostu - Kagein, czy jak mu tam :D Ale on jest zły więc nie wczyscy go biorą :)
Mortan [ ]
Dla osoby grającej pierwszy raz moze byc calkiem niezly, ale rownie dobrze mozna walnac Minsca, Ajantisa czy jak tam sie zwie, Shar Teel - jak sie szybko do niej dojdzie) lub oczywiscie najlepszego wymiatacza czyli Kagania :)
Shadow^^^ [ Centurion ]
Sloug --> W 20000000% się zgadzam wkurza mnie nieziemsko całokształt żyjątka jakim jest Khalid :P lepszy zdecydowanie jest Minsc.....(mam tu na mysli oczywiscie Team dobry)
bo jak sie nastawiamy na bycie "wcielona smiercia i niszczycielem swiatow" --> to najbardziej optymalnym wymiataczem jest Kagain (taki maly czolg z niego)
Sloug [ Pretorianin ]
@lb@tros -----> U mnie w dobrym teamie jest Minsc, który z resztą pełni role ewentualnego wsparica dla mojego krasnoludzkeigo wymiatacza. Wieksza częsc walk szyje z łuku do spółki z Kivanem i Imoen.
Druga mozliwośc to Kagain z hełmem zmiany charakteru :)
Cechy Khalida są lipne! Jeśli według Ciebie siła 15, zręcznośc 16 i kondycja 17 ( które sa kluczowe dla wojaka) są niezłe to chyba się nie rozumiemy. Ponadto na pierwszym levelu ma biegłosci: dł miecze ++, topory + (po co topory???) i łuki + co nie jest w cale fajne.
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Sloug --> Cechy Khalida są lipne! Jeśli według Ciebie siła 15, zręcznośc 16 i kondycja 17 ( które sa kluczowe dla wojaka) są niezłe to chyba się nie rozumiemy.
Wszystkie te cechy mają już modyfikator dodatki (15 = +1, 16 = +2...) więc źle nie jest biorąc pod uwagę, że Minsc ma... dwie 15-stki :P (co prawda są rękawice zręczności, ale również są rekawice siły więc Khalid takim słabeuszem być nie musi ;)).
Cechy od 15 i więcej nie uważam za złe, ponieważ inni NPC'owie mają jeszcze gorsze statsy (Ajantis, Shar-Teel)
Ponadto na pierwszym levelu ma biegłosci: dł miecze ++, topory + (po co topory???) i łuki + co nie jest w cale fajne.
No z tym to skopali, że rozdrobnili na topory i łuki... twórcy mogliby zdecydować się tylko na topory na przykład i wcale nie było by źle (nie tylko krasnoludy wywijają toporami :P).
No ale niestety punkty biegłości są takie a nie inne ale na szczęscie Khalid ma 2 punkty na długie miecze dzięki czemu na bodajze 5 levelu może mieć już 4 - dzięki czemu TraCo ma znacznie lepsze od Misca :)))
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
I ja również przyłączam się do Ligi Obrony Khalida :-)
- jden z najlepszych wojaków który stopniowo wyrasta na wymiatacza z Długim Meczem +2 :-)
- specjalizacja ujdzie, i tak można mu ją rozwinąć w trakcie gry jeszcze
- statsy nie są takie złe, przeważnie daję mu rękawicesiły ogra i jest gutt :-)
- jest pół-ylfem, a ylfy to Rasa Panów :-DDD
Ale co do jego małżonki tosię zgadzam z przemówcami - na co komu Jaheira? ;-p
Chociaż kiedyś chciałem przenieść postać z BG1 do BG2 prowadząc grę ściśle związaną z fabułą łączącą obie części - czyli miałem w ekipie Khalida+Jaheirę, Minsca+Dynaheir i Imoen. Ekipa naprawdę dobra, gdyby tylko nie ta Jaheira... ;-p
Zwykle brałem też Kagaina ale znudził mi się, więc tym razem wywaliłem go i wziąłem Ajantisa. Paladyni rządzą! :-)
elemeledudek [ Generaďż˝ ]
Naszło mnie pytanko z tych głupich raszej. Czy jak kogoś już z drużyny wywale, to jest szansa wrócic i spowrotem go wcielić?? Bo tak sobie myślę jakby zostawic ekipe gdzieś w mieście i samemu w las się zapuścić i tałatajstwa wszelakiego natłuc i wrócić.
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
elemeledudek -> Na ogół postacie pozostają tam gdzie je odłączysz, chociaż nie zawsze. Jeśli np. masz generalnie dobrą drużynę z dość wysoką reputacją, to jeśli odłączysz złą postać to raczej sobie pójdzie na zawsze. Ale na tym etapie gry to chyba nie masz się czym przejmować, poeksperymentuj :-)
Również na tym etapie samemu może być ciężko, nawet z grupką Gibberlingów.
Marksman [ Promyk ]
elemeledudek - tak, po odłączeniu możesz przyłączyć na nowo...
Sloug [ Pretorianin ]
@lb@tros -----> (co prawda są rękawice zręczności, ale również są rekawice siły więc Khalid takim słabeuszem być nie musi ;)).
Racja, z ta mała różnicą, że rekawice zrecznosci sa dostępne znacznie wczesniej niż rękawice siły ogra, które sa dopiero we wrotach.
twórcy mogliby zdecydować się tylko na topory na przykład i wcale nie było by źle
Lipa polega na tym, że w grze nie ma ŻADNEGO dobrego topora ( nie biorę pod uwage NTotSC bo elemeledudek o ile sobie przypominam gra w czystego baldura).
PELLAEON -----> Paladyni rządzą! :-)
Paladuni są do bani! Ani dobrzy z nich wojacy ani porzadni kapłani.
elemeledudek -----> Zostawic możesz, z tym, że musisz miec swiadomośc, że jak ich z powrotem przyłaczysz ich exp bedzie na dokładnie takim samym poziomie jak w momencie odłaczenia.
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Sloug --> Paladuni są do bani! Ani dobrzy z nich wojacy ani porzadni kapłani.
Przecież paladyni w walce spisują się tak samo jak łowcy... a Minsc jest łowcą :P
Sloug [ Pretorianin ]
@lb@tros -----> eeee.. aaa.. -_-;; Już wiem!!! Żaden paladyn nie ma chomika!!! ;P
Van Gray [ Qu!kdeV ]
Teraz przechodzę BG woj/zło półelfem, cechy 18/23,18,18,10,10,15, ++ c. miecze łuki, teraz jeszcze ++ w k. mieczach. Do tego cztereosobowa drużyna (Khalid [oooon n-ni-nieee jeeest taaaki zły ;P], Kivan, Xan [ach ten jego pozytywny stosunek do świata...] , Branwen) i nie jest tak źle ;P
Tera się biorę za zdobycie grimuarów i mam pytanko, bo mam zaćmę (;P) :
gdzie mogę znaleźć grimuar siły? Bo u golema ciała na wybrzeżu to jest kondycji, nie ??
Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]
Van Gray --> chyba masz rację, to grimuar kondycji. Grimuar Siły jest o ile pamiętam w podziemiach Candlekeep.
ELrohir [ Pretorianin ]
@lb@tros --> Chyba rzeczywiście skuszę się ponownie na BG - już dawno nie grałem i zaczynam pomału odczuwać głód...
Włączając się do dyskusji o wyższości jąkania nad chomikami i vice versa. IMHO ważniejsze od statystyk jest nastawienie gracza do danej postaci. Ja tam nie patrzę na statystyki, tylko przyjmuję każdą postać i sprawdzam jak mi się z nią gra - jeśli zaczyna mnie dość szybko denerwować, to wylatuje. W innym wypadku sprawdzam, czy nie znajdę kogoś bardziej pasującego mi charakterem (tyle, że nie tym różniącym się od LG do CE ;)). Z tego też powodu zawsze mam w drużynie Imoen - po prostu ją lubię. Z innych postaci dłużej w mej drużynie miejsce zagrzewać mogą: Khalid, Jaheira, Minsc, Dynaheir, Xan, Branwen, Kivan, Quale, czasem Ajantis, Yeslick... Więcej postaci nie pamiętam, za wszystkie zapomniane bardzo żałuje... :)
elemeledudek --> Patrząc na powyższe, bierz te postaci, które ci pasują i to nie pod względem charakterystyk - granie tylko maksymalnie wypakowanymi postaciami nie ma IMHO sensu.
Gilmar [ Easy Rider ]
Dorzucę rownież swoje trzy grosze...
Dobór druzyny jest oczywiscie kwestia gustu. warto jednak wspomnieć o tym ze:
Khalid i Jaheira to postaci rekomendowane przez Goriona a przyjaciele naszych przyjaciół są naszymi przyjaciólmi. Imoen - towarzyszka zabaw, wiąże ja chyba cos więcej z głownym bohaterem niz przyjaźń...?? Kivan i Branwen, maja na pieńku z tymi samymi ludźmi. Nic tak nie konsoliduje jak wspólny cel i wspólna nienawiść.
A więc trzymając sie załozeń fabuły i opowiadając sie po stronie dobra, towarzyszami przygod powinni być: Imoen, Khalid, Jaheira, Kivan i Branwen. Moim skromnym zdaniem bardzo dobra druzyna!!!
Nie bardzo rozumiem nieprzychylne oceny Jaheiry - wojownik/druid jak sie patrzy - proca +1, jakieś różdżki, kilka dobrych czarow i... do boju.
Sloug [ Pretorianin ]
Gilmar -----> Jaheira jest dwuklasowcem i powoli awansuje. Może się czepiam ale w twojej ekipie brakuje "czarusia" :)
ELrohir -----> Generalnie się zgadzam, staram sie jednak udzielac czysto technicznych rad bo są obiektywne. Sam oczywiście też gram tylko postaciami, które lubię a nie kieruję się tylko chrakterystykami.
Gilmar [ Easy Rider ]
Sloug ---------> masz rację, brak maga. Gralem głowna postacią - magiem i doszedlem do wniosku, że mag w BG1 nie jest potrzebny. Wygodniej gra sie bez maga. Potrzebne czary ma wlasnie Jaheira i Branwen a siłe w ofensywie bardzo dobrze pokazują różdżki.
Rębacze tez nie sa potrzebni, wystarczy druzyna bazujaca na ataku z dystansu - łuki, proce a wszystkie potwory i bosowie wymiekają, no może walka finalowa sprawia pewne trudności... heheheh, że tak powiem organizacyjno techniczne.
Czysto, sprawnie, bez niepotrzebnych ran i strat własnych.
Sloug [ Pretorianin ]
Gilmar -----> Co do łuków się zgadzam - u mnie w ekipie czołg słuzy do dobijania resztków lub odwracania uwagi. Co do nieprzydatnosci maga - będę się kłucił. Jak wyobrazasz sobie zabicie np Shandalara bez uzycia magii? Poza tym magowie pozwalają zaoszczędzic czas ( banda giberlingów lub koboldów - jeden fireball i po krzyku) i pieniędzy (ceny strzał w NTotSC daję do myslenia :).
Gilmar [ Easy Rider ]
Sloug--------> nie będe się kłócić... Wyzej napisałem o BG1 i ewentualnie OzWM. Reszta to juz inna spiewka. A tak nawiasem mówiąc to magów nie lubię. Bardzo cenie zaś czarowników, z tym, że to juz całkiem inna bajka bo z D&D 3 Ed i innej gry. Czarownik w ID2 - to jest chodzaca forteca.
Sloug [ Pretorianin ]
Gilmar -----> Shandalar to paker z oficjalnego dodatku. A co się tyczy czarowników to faktycznie wymiatają - to jedna zmoich ulubionych postaci w BG2 :) A co się jeszcze tyczy magów w BG1 to nie wyobrazam sobie gry bez przyspieszenia i identyfikacji.
Gilmar [ Easy Rider ]
Sloug --------> wybacz, sporo zapomniałem, mimo to że gralem w BG1 wiele razy a może dlatego, ze wieloma postaciami to pewne rzeczy mi sie mieszają. Ostatni raz gralem w BG, jak jeszcze tego forum nie było. Co do identyfikacji to Imoen na bazie chyba madrości nieźle sobie z tym radziła. Przyśpieszenie...??? Nie pamietam, za duzo cRPG, ale BG w mym sercu zajmuje honorowe miejsce więc od czasu do czasu odwiedzam ten watek i nawet ośmielam sie coś napisać.
Sloug [ Pretorianin ]
Gilamar -----> Hehe, ja muszę się przyznac, że gram od momentu ukazania się gry w Polsce, ale na forum trefiłem dopiero jakies 2 miechy temu :D
Sloug [ Pretorianin ]
Kolejna cześc naszego ukochanego wątasa:
Gilmar [ Easy Rider ]
Sloug ---------> to dziwne co mowisz, bo masz date rejestracji na forum z 2002 roku...???
Ten wątek a scislej rzecz ujmując jego przodek dotyczący tylko BG1 za czasów Valencisa i Gofera obfitowal w liczniejsze dyskusje zwłaszcza techniczne, strategiczne jak równiez ciekawostki ze świata gry. Dziś siłą rzeczy... gra przechodzi do historii a i fani się wykruszają lub zajmuja się nowszymi produkcjami, często nie dorastajacymi do pięt BG. Ale cóz, taka jest normalna kolej rzeczy.